۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

download 50 songs/ pictures: به نام مرضیه و شبهای مهتاب سرزمین مان

  در صورت تکراری بودن پیشا پیش پوزش می خواهم.ترابی




 






به نام مرضیه و شبهای مهتاب سرزمین مان

  


 

نمی دانم چندسال پیش بود دقیقا که خبر شدم به پاریس آمده است. پیغامی فرستاده بود که دلش می خواهد هم ببینمش و هم از او عکاسی کنم.

می گفت که می دانم که پیر شده ام، اما پیری فقط در ظاهر است و در چین و چروک صورت. راست می گفت. قلبش هنوز با آوایی حتی بلندتر و دورتر از خاک وطن شبهای مهتاب ایران زمین را می سرود.

قبل از آنکه عکاسی را شروع کنم مثل همیشه خواستم آوازی بخواند تا حالت و حس درونی هنرمند را در هنگام اجرای هنرش ببینم و آنچه را که در درون آشفته و پرجوش هنرمند است، در خطوط صورتش به تصویر بکشم.

سپس عکسی از جوانی اش نشانم داد. نه برای آنکه مثل بسیاری نشان دهد که چهره ی دیگر داشته است، بلکه از این سو که گذشت زمان را در تصویری واحد بیان کنم.

مرضیه و هزاران هنرمند ایران زمین، هزاره ها و قرن هاست که با آتش بانگ نای شان شعله ی این فرهنگ را در مقابل طوفانها زنده نگه داشته اند و از نسلی به نسلی سپرده اند.

آری، هجوم این طوفان سیه دل بر دل این سرزمین همه ی ما را می خواند تا دوباره هم ندا شویم و با یاد مرضیه راهی را ادامه دهیم تا بار دیگر سرود عاشقانه ی شبهای مهتاب را آزادانه در سرزمینمان فریاد کنیم.
 
این تصاویر تقدیم به عاشقان شب مهتاب آزادی
 
رضا دقتی


 






 
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
ضمن عرض تسلیت به جهت فقدان گوهر ارزشمند موسیقی ملت ایران، بانو مرضیه
مجموعه ترانه های قدیمی و همچنین آخرین کنسرت ایشان جهت دانلود تقدیم شما عزیزان میگردد.

روحش شاد، یادش گرامی


http://dc118.4shared.com/img/yDOAyQfG/s7/0.4393794699127236/marzie.jpg

کنسرت فرانسه بانو مرضیه

1   دیدی که رسوا شد دلم، غرق تمنا شد دلم ...

Size: 2.6 Mb   ..........  Download
----------------------------
2   میگذرم تنها، از میان گلها ... 

Size: 1.5 Mb   ..........  Download
----------------------------
3   بگذر از کوی ما، کن نظر سوی ما...

Size: 2.2 Mb   ..........  Download
----------------------------
4   به رهی دیدم برگ خزان،
 پژمرده زبیداد زمان، کز شاخه جدا بود ...


Size: 2.1 Mb   ..........  Download
----------------------------
5   بخوان دوباره بخوان، بخوان به نام گل سرخ ...

Size: 3.0 Mb   ..........  Download
----------------------------
6   جای آن دارد که چندی هم ره صحرا بگیرم ...

Size: 3.0 Mb   ..........  Download
----------------------------
7   می زده شب، چو ز می کده باز آیم؛ 
بر سر کوی تو من به نیاز آیم ...


Size: 2.4 Mb   ..........  Download
----------------------------
8   اشک من هویدا شد، دیده ام چو دریا شد ...

Size: 1.9 Mb   ..........  Download
----------------------------
9   امشب به بر، من است آن مایه ناز؛
 یا رب تو کلید صبح در چاه انداز؛
 ای روشنی، صبح به مشرق برگرد؛
 ای ظلمت شب، با من غم دیده بساز
 امشب شب مهتابه، حبیبم رو میخوام ...


Size: 2.5 Mb   ..........  Download
----------------------------
10   اگر مستم من از، عشق تو مستم، عشق تو مستم ...

Size: 2.3 Mb   ..........  Download
---------------------------
11   بوی جوی مولیان، آید همی؛ 
یاد یار مهربان، آید همی،
 ریگ آموی و درشتی های او، زیر پایم پرنیان آید همی،
 آب جیحون از نشاط روی دوست، 
خنگ مارا تا میان، آید همی ...


Size: 2.1 Mb   ..........  Download 
----------------------------



برای مشاهده لیست دانلود 50 ترانه بانو مرضیه اینجا کلیک کنید
 


گروه نویسندگان ندای گلها
 

















هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر