۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


فیس‌بوک عامل قتل کودک سه ماهه

Posted: 30 Oct 2010 12:00 PM PDT

یک زن آمریکایی در ایالت فلوریدای آمریکا اعتراف کرد: در زمانی که در حال بازی در فیس بوک بودم از گریه های پسرم کلافه شدم و وی را بشدت تکان دادم که این مسئله باعث مرگ وی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه فلوریدا تایمز یونیون، "الکساندرا توبیاس" 22 ساله که تازه مادر شده در ژانویه گذشته به اتهام قتل کودکش گناهکار شناخته شد. دادگاه فدرال آمریکا حکم زندان ابد را برای وی صادر کرده که مقرر است در ماه دسامبر آتی تایید شود.

الکساندرا توبیاس اعتراف کرده که به هنگام بازی "فارم ویل" (FarmVille) از طریق سایت فیس بوک بوده، که کودکش نیز همزمان گریه می کرده است. در همین حال مادر آمریکایی از گریه کردن کودکش ناراحت شده و وی را بشدت تکان می دهد.

توبیاس تاکید می کند: پس از اینکه یک بار بشدت فرزندم را تکان دادم یک نخ سیگار کشیدم و دوباره او را تکان دادم که فکر می کنم سر پسرم در آن لحظات به جایی برخورد کرد. در نهایت این کودک در پی همین تکانهای شدید جان خود را از دست می دهد.

بنابراین گزارش، بازی های شرکت زینگا (ZYNGA) که فارم ویل یکی از آنهاست ماهانه 230 میلیون کاربر از سوی فیس بوک دارد. این شرکت بازی های رایانه ای توسعه بخش بازی های فیس بوک را در اختیار دارد که شامل بازی های فارم ویل، مافیا، تریگر و چند بازی دیگر می شود.

عرضه فایرفاکس ۴ تا سال ۲۰۱۱ به تعویق افتاد

Posted: 30 Oct 2010 11:34 AM PDT

بنیاد موزیلا عرضه مرورگر "فایرفاکس 4 " را تا سال 2011 به تاخیر انداخت و این شرکت به دنبال آن است که توانایی های این مرورگر را با آزمایشات مکرر نسخه های بتای آن افزایش دهد.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، این شرکت قصد دارد فایرفاکس 4 را به سریع ترین مرورگر وب تبدیل کند و سازگاری آن با برنامه های کاربردی تحت وب را تا حد امکان افزایش دهد.

مایک بلتزنر مدیر بخش فایرفاکس این شرکت با توضیح این مطلب گفت: تکمیل فایرفاکس 4 بیش از برآوردهای اولیه ما به طول انجامیده و ما به دنبال کاهش منابع و عواملی هستیم که موجب این بی ثباتی شده اند. برای ما مهم این است که نسخه جدید فایرفاکس را تا قبل از تکمیل آن عرضه نکنیم.

موزیلا قصد دارد تا قبل از پایان سال 2011 چندین نسخه بتا از فایرفاکس 4 عرضه کند، اما تعداد دقیق و زمان عرضه آنها را اعلام نکرده است.

عرضه نسخه ما قبل نهایی یا RC مرورگر فایرفاکس 4 در اوایل سال 2011 قطعی شده است.

طراحی ضعیف وب‌سایت‌ عامل کاهش درآمد شرکت‌ها

Posted: 30 Oct 2010 11:33 AM PDT

طراحی ضعیف و سرسری وب سایت های اینترنتی شرکت های تجاری یکی از عوامل مهمی است که باعث کاهش درآمد آنها می شود.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، بررسی های شرکت ادوب نشان می دهد که بسیاری از مشتریان در زمان تصمیم گیری برای خرید یک کالا بر مبنای نحوه طراحی وب سایت شرکت فروشنده قضاوت می کنند و در صورتی که این طراحی نامناسب باشد از خرید از شرکت یاد شده منصرف می شوند.

افزودن ابزار تعاملی به وب سایت، امکانات خرید الکترونیک و سازگاری با نیازها و علائق خریداران از جمله عواملی است که بر تصمیم گیری مشتریان برای خرید از شرکت های تختلف تاثیر می گذارد.

همچنین یک وب سایت تجاری باید به گونه ای طراحی شود که کاربر بدون گیج شدن و سردرگمی به سرعت بتواند به اطلاعات مورد نظر و بخش مربوط به نیازش دسترسی پیدا کند.

بر اساس بررسی های به عمل آمده طراحی وب سایت های تجاری در غرب اروپا، خاور دور و آمریکا بهتر از نمونه های مشابه در آسیا، خاورمیانه و آفریقاست.

در قاره آفریقا آفریقای جنوبی از معدود کشورهایی است که در زمینه طراحی وب سایت های خوب تجاری عملکرد قابل قبولی دارد.

پلیس انگلیس از اقدام علیه گوگل منصرف شد

Posted: 30 Oct 2010 11:10 AM PDT

پلیس انگلیس اعلام کرد قصد ندارد به علت جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط گوگل با سوءاستفاده از شبکه های وای فای دست به اقدام علیه این شرکت بزند.

به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، پیش از این و در ماه جولای پلیس لندن اعلام کرده بود که قصد دارد علیه گوگل وارد عمل شود و عملکرد این شرکت را در ارتباط با اتهام نقض حریم شخصی کاربران بررسی کند، اما آنان فعلاً تصمیم گرفته اند که این مساله را پیگیری نکنند.

پلیس لندن در این مورد توضیح بیشتری نداده و سخنگوی آن به ذکر این جمله اکتفا کرده که تصمیم نداریم تحقیقات جنایی در مورد عملکرد گوگل به راه بیندازیم.

کارشناسان معتقدند جمع آوری اطلاعات شخصی توسط گوگل از شبکه های بی سیم وای – فای به شهرت و اعتبار آن لطمات جبران ناپذیری زده و عموم مردم را نسبت به نیات واقعی این شرکت بدبین کرده است.

علیرغم انصارف پلیس انگلیس از تحقیقات در مورد گوگل گروهی از مردم و نهادهای مدافع آزادی های مدنی در شهرهای مختلف انگلیس قصد دارند بر علیه گوگل اقامه دعوی کنند تا حداقل از این شرکت خسارت بگیرند.

رئیس اجرایی یوتیوب استعفاء داد

Posted: 30 Oct 2010 11:10 AM PDT

رئیس اجرایی و یکی از سه بنیانگذار اصلی سایت یوتیوب از سمت خود کناره‌گیری گرفت.

به گزارش فارس به نقل از افترداون، اگر چه دلیل قطعی این مساله مشخص نیست، اما برخی منابع خبری می گویند اصرار و تلاش گوگل برای کنترل بیشتر یوتیوب و اعمال نظرهای خود در زمینه مدیریت و هدایت این سایت موجب این تصمیم گیری چاد هارلی شده است.

سایت یوتیوب به عنوان بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدیوی جهان در سال 2005 به طور مشترک توسط چاد هارلی، استیو چن و جود کریم تاسیس شد. هر سه نفر در آن زمان از کارمندان شرکت پی پال بودند.

یوتیوب تنها در عرض یک سال به شهرت و اعتبار فراوانی رسید و کاربران زیادی پیدا کرد و همین مساله گوگل را به سرعت به فکر خرید این شرکت انداخت. گوگل در سال 2006 با پرداخت 1.65 میلیارد دلار یوتیوب را خریداری کرد و به فاصله کوتاهی از این رویداد چن و کریم دو بنیانگذار دیگر یوتیوب آن را ترک کردند.

چاد هارلی 33 ساله آخرین بازمانده از گروه اصلی موسس یوتیوب هم سرانجام از این شرکت کناره گیری کرد. وظیفه وی در سال های اخیر ارتقای طراحی سایت و تنظیم ارتباطات یویتوب با میلیون ها کاربرش بوده است.

گوشی ماهواره‌ای پیشرفته مخصوص کوهنوردان

Posted: 30 Oct 2010 10:43 AM PDT

سایت‌های خبری از ساخت تلفن‌همراه جدیدی با نام Smartlinq خبر داده‌اند که مجهز به گیرنده ماهواره‌ای بسیار قوی GPS می‌شود و برای کوهنوردان و ماجراجویان بسیار مناسب است.

به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، این گوشی که در بدنه بیرونی خود تعداد اندکی دکمه را جا داده، امکان می‌دهد تا علاوه بر مشخص کردن مسیر حرکت و مقصد، مسیرهایی که کاربر پیش‌تر از عبور کرده را نیز در اختیار داشته باشد.

برای این گوشی کلید ویژه SOS نیز در نظر گرفته شده است تا زمانی که کاربران در کوهستان، جنگل، دریا گم شدند، با فشردن آن بتوانند از طریق سیستم ماهواره‌ای مراکز امداد و نجات را در جریان بگذارند.

این گوشی امکانات معمول تلفن‌های همراه مانند پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی مختلف، سیستم ویژه پخش فایل‌های صوتی و تصویری، سیستم ارتباطی بلوتوث، قابلیت پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi را در خود جا داده است.

گوشی Smartlinq هم‌اکنون با قیمت 149.99 پوند وارد انگلیس شده است و کاربرانی که قصد استفاده از سرویس ماهواره‌ای Careline Package را نیز داشته باشند، باید ماهانه 12.99 پوند پرداخت کنند.

روزانه ۱۰۰ هزار سایت اینترنتی جدید در دنیا راه‌اندازی می‌شود

Posted: 30 Oct 2010 10:43 AM PDT

همکاران سیستم- پانکاج کدیا از مدیران ارشد اینتل ضمن سخنرانی در کنفرانس GigaOM Mobilize اعلام کرد، روزانه به‌طور میانگین 100 هزار سایت اینترنتی جدید در سراسر دنیا راه‌اندازی می‌شود.

به گفته او، سایت اینترنتی Flickr که در زمینه به‌اشتراک‌گذاری تصاویر فعالیت می‌کند و زیر نظر شرکت یاهو اداره می‌شود، به‌تنهایی 4 میلیارد تصویر را در خود جا داده است. علاوه بر این، ماهانه یک میلیارد عکس توسط مشترکان شبکه اجتماعی Facebook روی اینترنت به انتشار می‌رسد و روزانه 30 میلیارد جست‌وجو در سایت اینترنتی گوگل انجام می‌شود.

شرکت اینتل معتقد است که در جریان گسترش روزافزون دامنه فعالیت‌های اینترنتی، دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل از جمله بسترهایی خواهند بود که از این جریان استفاده می‌کنند. کدیا در این خصوص توضیح داد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف چند سال آینده بیش از یک میلیارد رایانه همراه در اختیار کاربران جهانی قرار گیرد که البته به گفته او، این دستگاه‌ها می‌توانند امکان برقراری تماس‌های تلفنی را نیز فراهم کنند.

او همچنین اظهار داشت که شمار تلفن‌های همراه در سراسر جهان به 6 میلیارد عدد خواهد رسید و این در حالی خواهد بود که بیشتر کاربران از بیش از یک خط تلفن‌ استفاده خواهند کرد. این جریان با کاهش قیمت دستگاه‌های قابل‌حمل مخصوص اتصال به اینترنت نظیر نت‌بوک‌ها همراه خواهد بود و در عین حال، قابلیت‌های مخاطراتی و ارتباطی در آن‌ها ارتقا خواهد یافت.

تصاویر خاطره‌انگیزترین فناوری‌هایی که بازنشسته شدند

Posted: 30 Oct 2010 10:43 AM PDT

خبرگزاری مهر - همزمان با نهمین سالگرد ورود پخش کننده MP3 آی- پاد سونی اعلام کرد که واکمن، اولین دستگاه قابل حمل موسیقی را از رده خارج می کند. در این راستا خبرگزاری مهر به بررسی دستگاههایی می پردازد که در طول سالیان اخیر به دلیل توسعه فناوری از رده خارج شده اند اما خاطره آنها همواره باقی است.

فناوری دنیایی مملو از توسعه است و به همین دلیل دستگاههای فناورانه به ویژه دستگاههای الکترونیکی مصرفی قدیمی به سرعت جای خود را با ابزارهای نوآورانه عوض می کنند و بازنشسته می شود.

به طوریکه می توان گفت حتی دستگاههای های- تک نیز یک چرخه حیات دارند: متولد می شوند، زندگی می کنند و سرانجام می میرند.

بسیاری از این دستگاهها کاملا به دست فراموشی شده اند اما برخی دیگر در زمان خود آنچنان تحولی در زندگی روزمره مردم ایجاد کردند که از یاد بردن آنها دشوار است.

در ادامه به بررسی برخی از این دستگاههای الکترونیکی مصرفی می پردازیم:

۱- واکمن:
۳۱ سال قبل سونی، غول تکنیکی ژاپن این اسطوره نوارکاست را تولید کرد. اولین سری واکمن که در سال 1979 وارد بازار شد TPL-S2 نام داشت. اولین پخش کننده نوار کاست قابل حمل تاریخ کمتر از 400 گرم وزن داشت و دارای یک جک اضافی ورودی صدا برای به اشتراک گذاشتن موسیقی بین دو هدفن بود.

۲- فلاپی دیسک:
سونی پنج ماه قبل اعلام کرد که رسما تولید فلاپی دیسک را از مارس 2011 متوقف خواهد کرد. به نظر می رسد که ظرف چندسال آینده هارد دیسکها نیز به همین سرنوشت دچار شوند.

۳- تلفن همراه:
این دستگاه قابل حمل را امروز نیز با همین نام می شناسیم. این درحالی است که تلفن همراه یک نمونه شگفت انگیز از یک دستگاه زنده درحال انقراض است. به طوریکه در شرایطی که هنوز از نام این دستگاه استفاده می شود اما در عمل، این تلفنهای همراه هوشمند (اسمارت فن) هستند که امروز به سرعت توسعه می یابند و تا چند سال دیگر تلفنهای همراه هوشمند ارزان قرار است به طور کامل جایگزین تلفنهای همراه شوند.

۴- رادیوماشین:
این دستگاه که زمانی تنها وسیله تفریحی داخل ماشین بود جای خود را به سیستمهای "اطلاع رسانی همراه با سرگرمی" که ترکیبی از پخش کننده MP3، "دی. وی. دی" و موقعیت یاب ماهواره ای هستند داد. وداع با رادیوپخش های نوار کاست دستی نیز نزدیک است هرچند امروز به میزان بسیار کمی از این دستگاهها به فروش می رسند.

۵- کمودور ۶۴:
حداقل 10 سال در خدمت بود هرچند هنوز کسانی هستند که از این دستگاه به طورشگفت انگیزی حتی به عنوان یک "وب سرور" استفاده می کنند. کمودور 64 رایانه ای است که برای همیشه در قلب تمام کسانی که زمانی از آن استفاده می کردند به یاد خواهد ماند. این دستگاه اولین رایانه شخصی خانگی است که برای اولین بار در دسامبر 1982 وارد بازار شد و بین سالهای 1982 تا 1993 بیش از 17 میلیون دستگاه را به فروش رساند. قدرت این رایانه به 64 کیلوبایت محدود می شد که این حجم نسبت به رایانه های امروزی به هیچ وجه به چشم نمی آید، اما در سال 1982 یک قدرت برتر به شمار می رفت.

۶- تله فاکس:
با وجود سیستمهای پست الکترونیک تا همین چندسال قبل تله فاکس همچنان نقش مهمی در ارتباطات الکترونیکی ایفا می کرد اما امروز تاحد قابل توجهی از میزان استفاده از آن کاسته شده است به طوریکه این دستگاه آخرین روزهای پیش از بازنشستگی خود را طی می کند. فاکس یک دستگاه فتوکپی تلفنی است که در دهه 80 نماد دیجیتالی چاپ از راه دور بود.

۷- تلویزیون با لوله کاتدی:
جامعه فناوری زده امروز محو تلویزیونهای "ال. سی. دی"، پلاسما و "ال. ای. دی" شده است به طوریکه تلویزیونهای قدیمی لوله های کاتدی با صفحه انحنایی دیگر تنها به یک خاطره تبدیل شده اند. باوجود این، همه ما حداقل هنوز یکی از آخرین نسلهای این تلویزیونها را در گوشه ای از یکی از اتاقهای خانه داریم.

۸- ویدیوضبط وی.اچ.اس:
تا قبل از ورود پخش کننده های "دی. وی. دی" و حافظه های دیجیتالی ارزان این دستگاهها همچنان تولید می شدند اما با توسعه ابزارهای پیشرفته تر و همچنین پایان تولید نوار ویدیو، ویدیوضبط نیز وارد واپسین روزهای حیات خود شد. امروز وظیفه "وی. اچ. اس" به عهده یک ضبط دیجیتالی اقتصادی گذاشته شده است که با روی یک قلم "یو. اس. بی" تصاویر را با کیفیت "دی. وی. دی" ضبط می کند.

۹- پیجر:
با وجود تلفنهای همراه دیگر نیازی به یک دستگاه پیجر نیست، اما در روزهای پیش از ورود تلفنهای همراه و یا نخستین سالهای عرضه این فناوری، پیجرها نقش مهی در ارتباطات همراه ایفا می کردند. این دستگاهها قادر بودند شماره تلفن تماس گیرنده را به همراه یک پیام کوتاه دریافت کنند. به این ترتیب دارنده پیجر به محض دریافت شماره تماس گیرنده و پیغام "لطفا با من تماس بگیرید" به دنبال یک باجه تلفن عمومی می گشت. این دستگاه به ویژه برای پزشکان ابزاری کلیدی به شمار می رفت.

ارائه شبکه اجتماعی ویژه کِرمْ‌های کتاب

Posted: 30 Oct 2010 10:43 AM PDT

شرکت پنگوئن می خواهد برای نوجوانانی که از شدت علاقه به مطالعه به کرم کتاب تبدیل شده اند شبکه اجتماعی ویژه ای راه اندازی کند تا به این شکل ابزاری را برای حفظ علاقه این افراد به کتابخوانی عرضه کرده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با این همه کاربران کتابخوان این سایت نمی توانند از آن به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط استفاده کنند و این شبکه تا 6 ماه دیگر به شبکه اجتماعی تبدیل خواهد شد که تنها به کتاب و کتابخوانی اختصاص خواهد داشت.

به گفته این شرکت شبکه اجتماعی کرمهای کتاب ماهانه 10 تا 15 هزار کاربر را به خود جذب می کند و هنوز در مرحله آزمایشی به سر می برد. این شبکه نفع مالی برای شرکت و فروشگاه بزرگ و آنلاین پنگوئن ندارد اما در بهبود بازار کتاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پنگوئن اعلام کرده هنوز درباره شبکه Spinebreakers به اندازه کافی تبلیغات نکرده و تبلیغات خود را پس از باز ارائه این شبکه طی 6 ماه آینده آغاز خواهد کرد.

بر اساس گزارش تلگراف، به گفته سخنگوی این شرکت در محیط اطراف نوجوانان به اندازه ای عوامل مختل کننده حواس وجود دارد که بتواند عادت مطالعه را برای همیشه از یاد آنها پاک کند. حتی بسیاری از شبکه های اجتماعی کنونی نیز عاملی برای مطالعه نکردن هستند و از این رو امید می رود با ایجاد شبکه اجتماعی با هدف مطالعه، بتوان عادت مطالعه را در عصر دیجیتال حفظ کرد.

بریتانیا مالک بزرگترین اقتصاد آنلاین جهان معرفی شد

Posted: 30 Oct 2010 10:43 AM PDT

محققان، کشور برتانیا را با داشتن ارزش مالی سالانه 100 میلیارد پوند و درآمد اینترنتی که 7.2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد به عنوان مالک بزرگترین تجارت آنلاین جهان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برتانیا همچنین پس از آمریکا رتبه دوم بزرگترین بازار تبلیغات آنلاین جهان را به دست آورده است.

گزارش جدید و سالانه گروه مشاوره بوستون شرکت گوگل، برای اولین بار ارزش اقتصاد اینترنتی بریتانیا را اعلام کرد. در این گزارش نشان داده شده است که ارزش اقتصاد اینترنتی بریتانیا در سال 2009 در حدود 100 میلیارد پوند بوده است، مبلغی که 7.2 درصد از درآمد ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بر اساس گزارش به نظر می رسد این ارزش سالانه 10 درصد رشد خواهد داشت و تا سال 2015 در حدود 10 درصد از درآمد ناخالص داخلی بریتانیا را تشکیل خواهد داد.

در حدود 60 درصد از این مبلغ به واسطه مصرف، مدت زمانی که کاربران بریتانیایی به صورت آنلاین به خرید اینترنتی می پردازند و بهایی که بابت آنلاین بودن و اتصال به شبکه پرداخت می کنند، تولید شده است. وسعت اقتصاد اینترنتی بریتانیا تا به حال به صورتی گسترده محاسبه نشده بود و هدف از این گزارش آشکار کردن رخنه های موجود در این بخش رو به رشد بریتانیا بوده است.

بر اساس این گزارش، بریتانیا اکنون بزرگترین کشور جهان در عرصه اقتصاد الکترونیکی و اینترنتی است. در بریتانیا در ازای هر یک میلیارد پوندی که برای وارد کردن کالاها صرف می شود، 2.80 میلیارد پوند کالا به خارج صادر می شود تا به این شکل بریتانیا به بزرگترین تجارت اینترنتی جهان تبدیل شود.

در این گزارش اشاره شده است که میزان سفارشات آنلاین می توانسته از حد موجود بیشتر نیز باشد زیرا در حال حاضر بسیاری از مردم کالاهای مورد نظر خود را در اینترنت جستجو می کنند و برای کاهش دادن هزینه ها به صورت آفلاین آنها را خریداری می کنند که این رفتار سالانه 18 میلیارد پوند سرمایه را ذخیره می کند.

با وجود برتری های قابل توجهی که در این گزارش برای بریتانیا در نظر گرفته شده است، این کشور از نظر زیرساختارهای اینترنتی نسبت به دیگر کشورها عملکرد بسیار ضعیفی دارد. زمانی که این کشور بر اساس معیارهای قابل دسترس بودن و زیرساختارهای اینترنتی در میان دیگر کشورها دسته بندی می شود در رتبه ششم و قبل از آلمان، آمریکا و فرانسه قرار می گیرد.

بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون، در میان صنایعی که به واسط نفوذ اینترنت در بریتانیا ارتقا یافته اند می توان به صنعت رسانه، مسافرت، بیمه و مد اشاره کرد. مدیر گوگل در بریتانیا نیز اقتصاد شبکه ای این کشور را برای شکوفایی آینده بریتانیا بسیار حیاتی توصیف می کند.

خطرناک‌ترین دامنه‌های اینترنتی کشوری: ویتنام، کامرون، ارمنستان

Posted: 30 Oct 2010 10:05 AM PDT

بر اساس گزارش مکافی، دامنه com. از نظر داشتن کدی که می‌تواند کلمات عبور را به سرقت ببرد یا از آسیب‌پذیری‌های مرورگر برای انتشار بدافزار استفاده کند، پرخطرترین دامنه اینترنتی است.

به گزارش ایسنا، طبق بررسی‌های این شرکت امنیتی از 27 میلیون وب سایت، 31.3 درصد از وب سایت‌های com. برای انتشار بدافزار و کد حمله پرخطر، ارزیابی شدند که این مساله com. را خطرناک‌ترین دامنه عمومی ساخته و آن را به رتبه نخست رسانده که سال گذشته در اختیار دامنه کشوری cm. کامرون بود.

علاوه بر com.، پنج دامنه عمومی خطرناک شامل info. با سهم 30.7 درصد، وب سایت‌های دامنه vn. ویتنام با 29.4 درصد، دامنه cm. کامرون با 22.2 درصد و دامنه am. ارمنستان با 12.1 درصد هستند.

در مقابل دامنه‌هایی شامل travel. و edu. و jp. برای ژاپن، cat. برای کاتالان و gg. برای گوئرسی همگی با داشتن یک درصد یا کم‌تر از وب سایت‌های خطرناک، کم‌خطرترین دامنه‌ها هستند. در مجموع گزارش مکافی نشان می‌دهد که 6.2 درصد بیش از 27 میلیون وب سایت مورد بررسی، یک خطر امنیتی دارند که بیش‌تر از 5.8 درصد در سال گذشته است.

بنا بر تاکید مکافی، عوامل متعددی در انتخاب یک دامنه عمومی از سوی خلافکاران نقش دارد که شامل پایین‌ترین قیمت، روند ثبت نابه‌سامان و راحتی ثبت نام این دامنه‌هاست زیرا کلاهبرداران، ثبت‌کنندگانی را ترجیح می‌دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهند به صورت عمده دامنه ثبت کنند.

تعدیل بیش از یک‌سوم کارمندان دیگ

Posted: 30 Oct 2010 10:05 AM PDT

سایت خبری اجتماعی دیگ که زمانی یکی از جذاب‌ترین مقصدهای آنلاین بود، اعلام کرد که بیش از یک سوم کارمندانش را به منظور بازگشت به سودآوری، کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مت ویلیامز که شش هفته قبل، سمت مدیر عاملی Digg.com را عهده‌دار شد، اظهار کرد: این شرکت نوپای مستقر در سانفرانسیسکو، شمار کارمندانش را از 67 به 42 نفر کاهش می‌دهد.

کاربران دیگ که به "دیگرز" معروف هستند، خبرهایی را به این سایت ارسال می‌کنند و آیتم‌ها بر اساس محوبیت یا علاقه، رتبه‌بندی می‌شوند. بسیاری از وب‌سایت‌های خبری مطرح، لینکی را به سایت دیگ فراهم کرده‌اند که از خوانندگان می‌خواهند در صورت تمایل، خبر را به "دیگ" ارسال کنند.

ویلیامز در حالی عهده‌دار هدایت دیگ شد که به‌سازی این سایت در ماه اوت با واکنش منفی اعضا مواجه شده بود. وی در یک پست وبلاگ در ماه جاری برای ناراحت کردن کاربران دیگ عذرخواهی کرد و شماری از تغییرات نامطلوب را به وضعیت سابق بازگرداند.

بنا بر اظهارات مدیر عامل دیگ، این سایت در ماه سپتامبر 23 میلیون کاربر منحصر داشت؛ این کاهش هزینه‌ها دو سال پس از اعلام طرح توسعه بزرگ از سوی دیگ صورت می‌گیرد که تحت آن، این شرکت قرار بود کارمندانش را به بیش از 150 نفر برساند.

روس‌ها اتکای خود به سیستم عامل ویدوز را کاهش می‌دهند

Posted: 30 Oct 2010 10:05 AM PDT

دولت روسیه قصد دارد خدمات رایانه‌ای خود را با یک سیستم عامل جدید به‌سازی کند تا اتکای خود را به غول نرم‌افزاری آمریکایی مایکروسافت کاهش دهد و بهتر بتواند امنیت رایانه ایش را کنترل کند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش ودوموستی، مسکو 150 میلیون روبل (4.9 میلیون دلار) برای ساخت یک سیستم نرم افزاری ملی بر مبنای سیستم عامل لینوکس اختصاص خواهد داد.

به گفته یکی از مقامات روسی این کشور از ویندوز بی نیاز می شود اما خطر پیاده سازی بدون تفکر لینوکس وجود دارد.

نگرانی های مشابه در مورد کسب استقلال فن آوری موجب شده ارتش روسیه سیستم ناوبری ماهواره ای "گلوناس" را در دهه 1980 به منظور رقابت با سیستم موقعیت یاب جهانی GPS آمریکا و رقابت با سیستم آینده گالیله اروپا ایجاد کند.

کمک مالی گوگل برای نوآوری در ژورنالیسم دیجیتالی

Posted: 30 Oct 2010 10:04 AM PDT

گوگل که با برخی از ناشران روزنامه آمریکایی روابط پرتنشی دارد، اعلام کرد که برای تشویق نوآوری در ژورنالیسم دیجیتالی، پنج میلیون دلار کمک مالی اهدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، دو میلیون دلار به بنیاد جان اس و جیمز ال نایت داده می‌شود که شماری از برنامه‌های ترویج‌دهنده ژورنالیسم، نوآوری و آموزش را اجرا می‌کند. سه میلیون دلار دیگر به کمک‌های ژورنالیسمی آتی در کشورهای دیگر اختصاص می‌یابد.

گوگل و وب‌سایت جمع‌آوری خبر "گوگل نیوز" این شرکت، از سوی دارندگان روزنامه در آمریکا برای هدایت کاربران به مقالات وب سایت‌های آن‌ها بدون سهیم کردن درآمد تبلیغات، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

روزنامه‌ها و خروجی‌های رسانه‌یی سنتی در سال‌های اخیر متحمل ضررهای مالی شده‌اند زیرا مخاطبان آن‌ها به‌طور فزاینده برای دریافت خبر و اطلاعات به اینترنت روی برده و تبلیغات‌کنندگان نیز با آنان همراه می‌شوند.

این شرکت اینترنتی استدلال می‌کند که وب سایت‌های روزنامه و روزنامه‌ها در صورت تمایل به سادگی می‌توانند مانع دسترسی موتورهای جست‌وجو به محتوایشان شوند.

کارگاه آموزشی مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین برگزار شد

Posted: 30 Oct 2010 10:04 AM PDT

کارگاه آموزشی مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، کارگاه آموزشی مبانی روزنامه‌نگاری آنلاین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه آموزشی که با سخنان علیرضا کتابدار برگزار شد، درباره روزنامه‌نگاری آنلاین و نحوه نگارش خبر در این فضا صحبت شد.

این کارگاه آموزشی در راستای سلسله کارگاه‌های آموزشی که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در سالن شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر