سلام 2 مساله اصلي مطرح است: ر اول_ آلودگي هواي تهران دوم_ كيفيت بنزين توليد شده در واحدهاي پتروشيمي ايرادات مطرح شده عمدتا از سوي دو دسته افراد است: ر اول_ افرادي كه مشكلشان دلخوريهاي سياسي يا اقتصادي است (خصوصا بعد از انتخابات 88) ر دوم_ افرادي كه نسبت به موضوع جاهل و بيسواد هستند! ر اين مطلب جهت آگاهي بخشي به دستهي دوم نگاشته ميشود تا هم آگاه شوند و هم بازيچهي دستهي اول نشوند چون دستهي اول را هر چه هم آگاهي دهي همانند كودكي كه خود را به خوب زده است، بيدار نخواهد شد!!! ر و اما جهت توليد بنزين در مجتمع هاي پالايشگاهي، واحدهايي بنام تبديل كاتاليستي طراحي شده اند. ماده خام ورودي به اين واحدها Heavy straight run gasoline ميباشد و همانطور كه از نام اين تركيب مشخص است بخش عمدهي اين ماده(حدود 55%) حاوي تركيبات خطي است كه نسبتا پايدار هستند. اين ماده در دماي بسيار بالا و در مجاورت كاتاليزور، تبديل به ماده اي بنام پلاترفرميت مي شود كه تقريبا همان بنزين عاميانه است! اين تركيب، مخلوطي از C5 تا C8 است و البته بخشي عمدهي آن (بيش از 65%) حاوي تركيبات آروماتيكي است. بخشي از اين تركيبات آروماتيكي C6H6 يا همان بنزن مي باشد. پلاتفرميت داراي درجه آرام سوزي (اكتان) 100 الي 110 مي باشد و براي مصرف در خودروهاي ساخت داخل بايد اكتان آن به 87 كاهش داده شود و به همين منظور، پلاتفرميت را با برخي مواد نفتي ديگر (از محصولات واحد تقطير و آيزوماكس) مخلوط ميكنند. ر لازم به ذكر است كه شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران استانداردي براي كليه محصولات نفتي اعلام نموده است و كليه شركتهاي پالايشي و شركتهاي پخش ملزم به رعايت آن هستند كه تركيباتي نظير سرب، سولفور، اكسيژن، MTBE و ... را شامل ميشود. (البته در پالايشگاه اراك و بندرعباس از سرب و MTBE استفاده نميشود) ر لازم به ذكر است كه تركيبات حلقوي به علت ميل تركيبي زياد، انرژي زيادي توليد ميكنند و اساسا در خودروهايي كه نقص فني در سيستم احتراق ندارند، تقريبا تمام اين تركيبات ميسوزند و در خودروهاي داراي نقص فني، به علت عدم احتراق كامل، گاز مونوكسيد كربن توليد ميشود! بنابراين وجود حلقههاي بنزن در بنزين مصرفي خودروها امري طبيعي است و اساسا هرچه ميزان اين تركيبات حلقوي بيشتر باشد، درجه آرام سوزي (اكتان) بالاتر است. ر اينجا يك اشتباهي كه در بين عوام و افراد كم اطلاع شايع و رايج شده است قابل درك است! همچنين بايد توجه داشت كه افزودن سرب و MTBE در برخي مجتمعهاي پالايشگاهي به دليل طراحي و فرآيند آنهاست و دست بر قضا اين پالايشگاهها ساخت آمريكا هستند هرچند تغييرات عمدهاي در شرايط عملياتي اين مجتمعها صورت گرفته و ميزان سرب تقريبا صفر شده و MTBE به حداقل ممكن رسيده است. اين نكته را هم يادآوري ميكنم كه استانداري كه شركت ملي پالايش و پخش براي محصولات نهايي خود اعلام كرده، بر اساس ASTM ميباشد و براي اكتان مقدار min 87 درنظر گرفته شده است. ر و اما خوراك واحدهاي پتروشيمي تركيبي است بنام نفتا كه از محصولات واحد آيزوماكس پالايشگاه ميباشد و از نظر تركيب حلقوي بوده و شباهت زيادي به پلاتفرميت دارد. در مراحل اوليه ورودي مجتمعهاي پتروشيمي واحدي وجود دارد كه شباهت بسيار زياد به واحد تبديل كاتاليستي پالايشگاه دارد. در مجتمعهايي كه در طرح خودكفايي بنزين فعاليت ميكردند، بخش اعظم محصول اين مرحله را كه همان پلاتفرميت ميباشد به شركتهاي پخش ارسال ميكردند. البته لازم به ذكر است كه از محصولات جنبي مجتمعهاي پتروشيمي، همواره محصولي به نام بنزين پيروليز به پالايشگاه ها ارسال ميشده است ولي ميزان آن بسيار كم بوده و اكتان آن نيز پايين ميباشد و نبايد اين محصول را با پلاتفرميت اشتباه گرفت! ر اكنون چند سوال و پاسخ آنها: ر 1ـ چرا قبلا اقدام به توليد بنزين از اين روش نشده بود؟ پاسخ: مجتمعهاي پتروشيمي جهت توليدات محصولات خاص طراحي شده اند و توليد بنزين موجب اتلاف سرمايهگذاريهاي صورت گرفته و معطل و بيكار ماندن ديگر واحدهاي اين مجتمعها ميشد كه منطقي نيست. ر 2ـ كيفيت بنزين توليد شده در پتروشيمي چگونه است؟ پاسخ: اكتان= 100 ، سرب= صفر ، MTBE=صفر ، درصد تركيبات حلقوي=60% پس مشاهده مي فرماييد كه تفاوتي با بنزين توليد شده در پالايشگاه هاي جديد ايران (اراك و بندرعباس) ندارد و حتي بهتر از بنزين توليدي ديگر پالايشگاه هاي كشور است. ضمنا نتايج آزمايشگاهي كيفيت محصولات توليد شده در پالايشگاه و محصولات عرضه شده در شركت پخش به هيچ عنوان محرمانه نميباشد و جواناني مثل من و شما متصدي اين امر هستند كه كمترين مغايرتي كه موجب آسيب رسيدن به مردم و كشور باشد مورد اغماض قرار نميدهند و ترديد نداشته باشيد كه اگر ادعاي تخريبچي هاي نظام صحت داشت تا به حال نتايج آزمايشهايي كه بيانگر مشكلزا بودن بنزين توليدي باشد افشا شده بود. ر 3ـ چرا در كشورهاي اروپايي عدد اكتان استاندارد بالاي 90 است؟ پاسخ: استاندارد طراحي خودرو در اين كشور اقتضا مي كند كه بنزين مصرفي آنها داراي اكتان بالا باشد و بنابراين خودروهاي وارداتي به ايران مي بايست از بنزين سوپر(اكتان 95) استفاده كنند. بديهي است چنانچه خودروسازهاي داخلي بتوانند كيفيت محصولات خود را در حد استاندارد يورو4 افزايش دهند شركت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي ايران محصولات خود را متناسب با نياز كشور عرضه خواهد كرد! ر 4ـ چرا در سال جاري شاهد افزايش بيش از حد آلودگي هوا بودهايم؟ پاسخ: اول اينكه پايداري هوا و شرايط جوي، عدم بارش برف و باران، عدم وزش بادهاي پاييزي موجب انباشت آلودگي در شهرها شده است! دوم اين كه حجم تردد خودرو در شهرهاي بزرگ افزايش چشمگيري داشته است و مثلا در تهران بيش از 1 ميليون خودرو و 200 الي 300 هزار دشتگاه موتورسيكلت تردد مي كنند كه نسبت به گذشته افزايش زيادي داشته است و شاهد ديگر اين مدعا مصرف روزانه بيش از 65ميليون ليتر بنزين در كشور است! ر البته دلايل ديگر آلودگي هوا را بايد از مسوولان هواشناسي و البته از مديران ارشد گذشتهي كشور پرسيد! (نقش مديران در افزايش شهرنشيني و خصوصا مهاجرت به تهران مورد غفلت قرار نگيرد!) ر 5ـ چرا تبليغات منفي عليه بنزين توليدي در پتروشيميها صورت ميگيرد؟ پاسخ: اقدام غافلگير كننده ايران در خودكفايي بنزين موجب كاهش فشارهاي دشمنان ايران و افزايش اقتدار و قدرت چانهزني ايران در سطح بينالمللي شد. رسانههاي غربي ابتدا اصل خودكفايي ايران را زير سوال بردند و آن را امري غير ممكن از نظر تكنولوژيكي و فني برشمردند اما پس از مدتي و با روشن تر شدن فضا و البته راهنمايي متخصصان فني، اذعان به ممكن بودن اين اقدام كردند و بنابراين براي استمرار دشمني خود با ملت ايران، اقدام به طرح شبههاي جديد كردند تا اذهان عمومي در ايران را تحريك كرده و به نگراني و نااميدي در ايران دامن بزنند. متاسفانه كم نيستند افرادي كه يا جاهلانه، يا مغرضانه و يا ساده لوحانه، همهي تبليغات منفي عليه ايران را باور ميكنند و مطالب منتشر شده در رسانههاي بيگانه و شبكههاي فارسي زبان آمريكايي و اروپايي را باور ميكنند و آن را چون وحي مُنزل ميدانند. و البته متاسفيم كه برخي شخصيتها و رسانههاي داخلي نيز، تصفيه حسابهاي سياسي و جناحي خود را در مسايل اجتماعي و سياسي انجام ميدهند كه ضرر و زيان آن مستقيما متوجه مردم ميشود! سخنان آن نماينده مجلس يا آن افسر راهور نيز از روي جهل و بياطلاعي از مسائل فني توليد بنزين است! ر لازم به ذكر است كه بر خلاف ادعاي روزنامه دنياي اقتصاد، تنها 5 مجتمع پتروشيمي در طرح خودكفايي بنزين فعاليت داشتند كه از اين 5 مجتمع نيز تنها 2 مجتمع توليد عمده را برعهده داشتند و 3 مجتمع ديگر توليد اندكي نسبت به اين 2 مجتمع داشتند! (متاسفم كه نمي توانم نام اين مجتمعها را بيان كنم) اين اشتباه روزنامه هم حكايت از جهل آنان از موضوع است! ر ايكاش جوانان و متخصصان ما اندكي و خود و تواناييشان را باور داشتند و اين قدر با عينك بدبيني به مسايل كشور نگاه نميكردند! تمسخر كردن تلاشهاي شبانهروزي متخصصان صنعت نفت در طي ماهها (كه بخش عمدهاي از آن در گرماي طاقت فرساي تابستان جنوب و البته با زبان روزه) افتخاري است بر سينهي صنعت نفت ايران و كمتر از جهاد در جنگ تحميلي نبود! زحمات همكاران شما در بخشهاي مختلف صنايع نفت چنين افتخار بزرگي را رقم زد پس آن را كم ارزش و بيمقدار نكنيد. ر و اما خدمت آقاي بلال حيدري عزيز عرض كنم كه گمان ميكردم شما و ديگر دوستان با فرآيندهايي كه نوشتم آشنايي داريد و به همين دليل از اينكه مطالب سطحي و عاميانه را باور و منتشر كرده بوديد گلهمند شدم. اينك شما هستيد و روشنگري براي آنهايي كه ميشناسيد! ر اين مطلب بزودي در وب سايت اينجانب «عصر انتظار» منتشر خواهد شد. ر ايام به كام محمد مهدي پوينده 07/10/1389 www.pooyandeh.ir mmahdi_p@yahoo.com
لطفا براي همهي دوستانتان ارسال كنيد تا همگان بدانند Tue, 12/28/10, Ahmad Reza Haghighi <ar.haghighi@yahoo.com> wrote: From: Ahmad Reza Haghighi <ar.haghighi@yahoo.com> Subject: Re: [put_in_ahwaz] آلودگی هوای تهران To: put_in_ahwaz@yahoogroups.com Date: Tuesday, December 28, 2010, 1:54 PM
سلام به همه عزیزان دوستان اتفاق خاصی که نمی افته. من تعجب می کنم از شما !!! (به یاد خاطرات گذشته، جمله آشناییست) مگه چه اتفاقی می افته ؟!! فوقش، فوقش چند میلیون نفر سرطان بگیرند و آخر آخرش هم مثلا بمیرند. خودتون را ناراحت نکنید بزودی قله های علم وقدرت را فتح می کنیم در ضمن تا یادم نرفته. هرگز نشه فراموش، انرژی هسته ای حق مسلم ماست
From: Mahdi Ramazanian <mramazanian@yahoo.com> To: put_in_ahwaz@yahoogroups.com Sent: Tue, December 28, 2010 1:28:56 PM Subject: [put_in_ahwaz] آلودگی هوای تهران سلام با یکی از دوستان که قبلا در پالایشگاه کار میکرده صحبت میکردم می گفت: اکتان بالای بنزین دلیلی بر کم آلاینده بودن آن نیست و صرفا بهسوزی آن را افزایش می دهد. از آنجا که تاکید مسئولان بر مشکل نداشتن بنزین داخلی صرفا بر بالا بودن اکتان آن اشاره دارد آیا این نکته درست است؟ دوستانی که سر رشته دارند لطف کنند جواب بدهند. اما این قضیه که شهر های بزرگ همه با هم آلودگی دارند خیلی جالبه. من هفته پیش مشهد بودم واقعا میزان آلودگی هوا وحشتناک بود. تاحالا هوای مشهد رو اینجوری ندیده بودم
Mahdi Ramezanian
From: balal heidari <balalheidari@yahoo.com> To: put_in_ahwaz@yahoogroups.com Sent: Tue, December 28, 2010 10:56:32 AM Subject: Re: [put_in_ahwaz] Fw: آلودگی هوای تهران الف - در اينكه ما ساده نيستيم و تحت تاثير تبليغات قرار نمي گيريم زياد شكي نيست چون اگر اين طور بود مي بايست تحت تاثير تبليغات 24 ساعته صدا و سيما و سازمان تبليغات اسلامي و ... قرار مي گرفتيم و هماني بوديم كه شما مي خواستيد كه مي بيني كه نيستيم ...
| ب - در مورد توليد بنزين شما درست فرموديد كه بايد داراي اكتان 100-110 باشد ولي بايد بدانيد كه محصول اوليه اي كه براي فراوري بنزين مورد استفاده قرار مي گيرد بنابر اعلام رسمي با اكتان 87 است كه خيلي پايين تر از استاندارد است (حتا استاندارد يورو 4 براي بنزين اكتان 95 است ) و براي قابل استفاده بودن مي بايست تركيباتي كه سرطانزا بودنشان اثبات شده است به آن افزوده شود. البته منابع غير رسمي حتا اكتان اين محصول را خيلي پايين تر از اين اعداد اعلام كرده اند. جهت اطلاع شما كه اصلن تحت تاثير تبليغات قرار نمي گيريد و هميشه بر صراط مستقيم منافع استوار ايستاده ايد، گزيده هاي زير را با نقل منبع معتبر خدمت تان عرضه مي كنم و البته اطمينان دارم كه در نظر صايب شما تغييري به وجود نخواهد آمد : 1- به گزارش «دنیای اقتصاد»، در شرایطی که همچنان موضوع تداوم تعطیلیها به دلیل وضعیت هشدار هوای تهران در دست بررسی قرار دارد، گفته میشود که بنزین تولیدی پتروشیمیها عامل تشدید آلودگی است. محصولي که به تازگی کشور را از وابستگی به خرید بنزین خارجی خودکفا ساخته است. پس از تشدید محدودیتهای بینالمللی بر سر واردات بنزین، وزارت نفت در جهت تامین بنزین مورد نیاز کشور از اواسط تابستان امسال با اجرای طرح ضربتی تولید بنزین اقدام به تولید 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین(معادل 30 درصد نیاز داخلی) در 6 مجتمع پتروشیمی کرد. اما همزمان با تولید و ورود این محصول به چرخه مصرف سوخت، این شائبه وجود داشت که این سوخت تازه وارد که از نظر سیاسی، برگ برنده ایران در مقابله با تحریم بنزین محسوب میشد، نسبت به بنزین پالایشگاهها از کیفیت کمتر و قدرت آلایندگی بیشتری برخودار است. http://www.fararu.com/vdchz6n-.23nizdftt2.html
2- چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس، آلودگی هوا را بیارتباط با خودکفایی بنزین ندانستند و بنزینهای تولیدشده در پتروشیمیها را از جمله اسباب آلودگی مهارناپذیر تهران دانستند. محسن نریمان، نماینده مردم بابل به خبرگزاری خانه ملت گفت: «آیا بنزینی که تولید می شود استاندارد است؟ کارشناسانی که به بررسی علل آلودگی هوا می پردازند آیا تاثیرات بنزین مورد مصرف را که از استاندارهای لازم خارج شده بر بیماران قلبی و عروقی می دانند؟ آلودگی هوای تهران به صورت یه روال غیر عادی در حال افزایش است و بنزین های غیر استانداری که در تهران استفاده می شود موجب افزایش این آلودگی هوا شده است». البته این اظهارات با واکنش وزیر نفت روبرو شد و به تعبیر برخی رسانههای حامی دولت، وی به «شبهه» بیکیفیت بودن بنزین پاسخ داد: «این خبر ریشه در خارج از مرزهای ایران دارد و ادامه باختن در سناریو تحریم بنزین ایران بوده است که به چنین حرکتهای نسنجیده و بد سلیقه دست زده اند». میرکاظمی همچنین تاکید کرد: «میزان بنزینی که در پتروشیمی ها تولید می شود با اکتان بسیار بالا و بین 98 تا 100 می باشد که بسیار مطلوب تر از بنزین خارجی است که قبلا تهیه می گردید». البته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نظر دیگری دارد. وی در عین این که معتقد است هنوز اثر بنزینهای تولید داخل بر آلودگیهای اخیر قابل اثبات نیست، یادآوری میکند که استفاده از این بنزینها در بلندمدت تبعات خاص خودش را خواهد داشت. سید عماد حسینی در خصوص تاثیر بنزینهای تولید داخل بر آلودگی هوا به خبرنگار «فرارو» گفت: «کمیسیون انرژی در مورد پیش از این اعلام کرده که خودکفایی بنزین و تولید بنزین توسط پتروشیمیها کار مثبتی است اما در جهت اهداف کوتاهمدت. باید توجه داشت که تولید بلندمدت بنزین در پتروشیمیها تبعاتی خواهد داشت. با این حال هنوز تبعات زیستمحیطی این بنزینها و تاثیر کوتاهمدت آنها بر آلودگی هوا برای کمیسیون انرژی ثابت نشده است». وی با اظهار این که نتیجه تحقیقات کمیسیون انرژی راجع به تاثیر کیفیت بنزین بر آلودگی هوا به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد، ادامه داد: «تولید بنزین در پتروشیمی در بلندمدت علاوه بر اثرات زیستمحیطی، نتایج دیگری هم خواهد داشت. ترکیباتی که برای بنزین تولید میشود، پتروشیمیها را هم تحتالشعاع خود قرار خواهد داد، چرا که این ترکیبات باید خاص مواد پتروشیمی باشد. استخراج فرآوردههای سوختی از پتروشیمی، واکنش معکوس است که تبعات خاص خود را به لحاظ شیمیایی و فیزیکی خواهد داشت، که یکی از آنها میتواند اثرات زیستمحیطی باشد. اما اثر این بنزینها بر آلودگیهای اخیر هنوز اثبات نشده است». http://www.fararu.com/vdcaa6ni.49nee15kk4.html 3- رئيس سازمان استاندارد: بنزين توليد داخل غير استاندارد است
به گفته رئيس سازمان استاندارد، استانداردي كه این سازمان براي بنزين تعريف كرده يورو 4 است اما بنزينهايي كه در داخل توزيع ميشود منطبق با اين استاندارد نيست و در این بین خودروسازان نیز مدعی اند به علت پایین بودن سطح استاندارد بنزین خودروهای خود را بر اساس استاندارد فعلی بنزین کشور تولید می کنند , ادعایی که از سوی وزارت نفت پذیرفته نشده است. وی یادآور شد: بنابراين بنزينهايي كه در حال حاضر در داخل كشور عرضه ميشود با آن استانداردي كه ما تدوين كردهايم بسيار فاصله دارد. بنزيني كه هماكنون مورد استفاده قرار ميگيرد داراي استاندارد يورو 2 با اكتان 87 است اما بنزين يورو 4 اكتاني برابر 95 را دارد. http://www.fararu.com/vdcjxmem.uqetvzsffu.html 4- سرطان خون غلامرضا روشنی، معاون پلیس راهور تهران در جلسه کمیته هماهنگی مدیریت آلودگی هوای شهر تهران از نحوه نظارت سازمان محیط زیست انتقاد کرده و گفته است: «طبق گزارشهای اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، یکی از دلایل افزایش سرطان خون در تهران، گاز بنزن (بخار ناشی از بنزین) است. گاز بنزن 6 برابر استاندارد، آلودگی تولید میکند و مردم باید در جریان این مسئله قرار گیرند تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.» http://www.fararu.com/vdcgn393.ak9t34prra.html 5 – آلودگي هوا محققان میگویند آلودگی هوا با افزايش مرگ و مير در اثر ابتلا به ذاتالريه، ارتباطی نزديك دارد. این آلودگی همچنین خطر مرگ و مير ناشی از تشكيل لختههای خونی را افزايش میدهد. در سالهای گذشته کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گزارشی منتشر کرد که آلودگی هوای تهران از عوامل اصلی مرگ و میر و بیماریهای مختلف شهروندان است. امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در جلسه با نمایندگان تهران آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین این آمار را اینجا ذکر میکنم. حداقل فوتی در اثر ذرات معلق در سال در تهران ۲۶۵۸ نفر، منوکسید کربن۱۵ نفر، ازون ۷۲ نفر و دی اکسید گوگرد ۸۹۶ نفر است.» http://www.fararu.com/vdcgn393.ak9t34prra.html
پ - آیا تا به امروز یادتان میاید که اراک، اصفهان، تبریز، مشهد و شهرهاي شمالي تا به اين حد دچار آلودگی هوا شده باشند. علت آلودگي در ديگر شهر ها چيست؟ و آيا مي دانستيد كه تهران تا اينجاي سال بيش از 45 روز در شرايط ناسالم بوده است در حاليكه از لحاظ استاندارد هاي جهاني حداكثر يك روز در سال چنين شرايطي قابل تحمل است.
ت - شيوه پاسخگويي شما از راه تحقير و مسخره كردن (به خيال خودتان البته) و با دادن يك جمله اطلاعات كلي در مورد موضوع ، من را ياد مناظره هاي انتخاباتي و شيوه هاي سخن گويي برخي از دوستانتان انداخت. فكر نكنيد كه جلو دوربين هستيد و هر چيز هيجان انگيزي بگوييد بيشتر باور مي شود . به قول خودتان در اين گروه همه دانش آموختگان و كاركنان صنعت نفت هستند و مي خوانند و قضاوت مي كنند !!! ولي اين انتظار كه چون من فارغ التحصيل دانشگاه نفت هستم يا كارمند شركت نفت ، پس بايد بدانم كه بنزين چگونه فراوري و توليد مي شود و يا در فلان پالايشگاه و پتروشيمي با طرح هاي جهادي جديد چه اتفاقي دارد مي افتد خيلي عاميانه است. ياد اين حرف مي افتم كه اوايل كه كارت سوخت آمده بود برخي مردم عادي به من مي گفتند : مگر تو شركت نفت كار نمي كني پس چند تا كارت بنزين براي ما بيار.
ث - در ايميل فرستاده شده ، فقط مساله توليد بنزين مطرح نبود، مساله اصلي آلودگي هوا و مديريت مجموع عوامل است، كه بهتر است اگر جوابي داريد بفرماييد تا ما ساده هايي كه تحت تاثير تبليغات قرار گرفته ايم هدايت شويم .
--- On Mon, 27/12/10, M. M. Pooyandeh <mmahdi_p@yahoo.com> wrote:
From: M. M. Pooyandeh <mmahdi_p@yahoo.com> Subject: Re: [put_in_ahwaz] Fw: آلودگی هوای تهران To: put_in_ahwaz@yahoogroups.com Date: Monday, 27 December, 2010, 3:45 AM
از فارغ التحصيلان دانشگاه نفت و كاركنان صنعت نفت بعيد است كه چنين مطالب سطحي و عاميانه را باور كرده و منتشر كنند!!! ر | بنزين توليد شده در واحدهاي پتروشيمي قبل از ورود ماده اوليه (نفتا) به چرخه اصلي توليد محصولات و فراوردههاي پتروشيمي تهيه مي شود! ر دوستاني كه با فرآيندهاي پالايش و پتروشيمي آشنا هستند اين موضوع را بخوبي ميدانند! ر مختصر اينكه راكتور اوليه پتروشيمي مي تواند محصولي بنام رفورميت توليد كند كه همان بنزين سوپر (اكتان 100 تا 110) است. اين محصول در مدار بعدي توليد واحدهاي پتروشيمي با افزودن مواد ديگر به محصولات نهايي تبديل ميشود. ر لطفا اينقدر ساده تحت تأثير تبليغات قرار نگيريد!!! ر
--- On Sun, 12/26/10, balal heidari <balalheidari@yahoo.com> wrote:
From: balal heidari <balalheidari@yahoo.com> Subject: [put_in_ahwaz] Fw: آلودگی هوای تهران To: Date: Sunday, December 26, 2010, 10:59 AM
قبل از ارسال اطلاعات فرستندگان قبلی پاک شود!!! 1 ماه پيش ، قرباني نماينده مجلس در هشداري جدي به مسئولان كشور گفته بود در صورت توزيع بنزين غير استاندارد در كشور بايد منتظر آلودگي و بيماري سرطان براي مردم كشورمان باشيم. | |
| معاون وزير بهداشت : فرقي ميان هواي داخل منازل با فضاي شهر وجود ندارد . آقاي احمدي نژاد : ما امروز با قدرت به دنيا اعلام ميكنيم كه مي توانيم مديريت خود را به جهانيان انتقال دهيم . ما ملت بزرگي هستيم ؟! آقاي احمدي نژاد : بما گفتند كه از بنزين شما را تحريم خواهيم كرد خوب تحريم مان كنيد خودمان توليد ميكنيم و بي نياز از شمائيم! سردار نقدي: منتظر تحريم هاي ديگر هستيم و از آن استقبال ميكنيم. آخر همه مقصرها هم همين مردم شهر خواهند بود. ما بايد از تمام مصائب و مشكلات مردم دنيا مطلع باشيم ، تحليل كنيم و بدانيم اما حق نداريم بدانيم كه اين روسياهي شهر براي چيست؟ به سايت خبرگزاري فارس مراجعه كنيد از هردري سخن ميگويد الا فتنه آلودگي ، عليه مردم بي زبان تهران. مردم جرات دارن بگويند چرا؟ اگر بگويند چرا ؟ حسابشان با نيروهاي خودسر است . براستي اگر فراواني ماشين ها در شهر تهران منجر به آلودگي شهر شده است پس حتما آلودگي شهر هاي شمالي كشور ، اراك ، اصفهان و ... وهم و خيال مردم اين شهرهاست؟! تصوير محو شده برج ميلاد بد نيست مردم تهران ميزان مرگ و ميرهاي اخير تهرانيها را بدانند. وزارت بهداشت : 30در صد بيماران قلبي و ريوي طي روزهاي اخير به مراكز درماني افزايش يافته اند . وزير بهداشت : هيچ تاثيري در كاهش آلودگي نداشته ايم . باي ذنب قتلت؟؟؟! |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر