۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

چند خبر در یک ایمیل



فرج‌الله سلحشور کارگردان حامی دولت به ۴ هزار تومان! جزای نقدی محکوم شد

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال‌های تاریخی تلویزیون به اتهام توهین به اعضای خانه سینما به پرداخت چهار هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.
جمال خندان ‌کوچکی، وکیل خانه سینما در پاسخ به سوال خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این زمینه تصریح کرد: «شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران، آقای سلحشور را به جرم توهین به اعضای خانه سینما به پرداخت چهار هزار تومان جزای نقدی محکوم کرده که پس از تجدیدنظرخواهی متهم از دادنامه مذکور، شعبه ۲۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز حکم را عینا تایید کرد.»
وی افزود: «در خصوص اتهام نشر اکاذیب نیز دادگاه با لحاظ توضیحات آقای سلحشور مبنی بر ارتکاب سهو و اشتباه و مواردی از این دست، برای وی قرار منع تعقیب صادر کرد.»
وکیل خانه سینما ابراز امیدواری کرد که مجازات جزای نقدی چهار هزار تومانی جنبه تنبیهی لازم را برای محکوم‌علیه داشته باشد.
حداقل جزای نقدی در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی برای توهین به اشخاص پنجاه هزار ریال مقرر شده که دادگاه به استناد بند ۵ ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی (وضع خاص متهم و یا سابقه او) اعمال تخفیف کرده است.
این در حالی است که پرونده دیگری علیه سلحشور در شعبه ۱۰۵۷ به اتهام سرقت ادبی در جریان رسیدگی است. 


-------------------------------
ارز در بازار جیره‌بندی می شود!
استاد اقتصاد کلان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دلیل اختلاف نرخ دلار بانک مرکزی و بازار آزاد را افزایش تقاضا عنوان کرد و گفت: با این امر دلار در بازار جیره‌بندی می‌شود و افرادی که قیمتی بیشتری برای هر دلار می‌پردازند می‌توانند آن را خریداری کنند.
مهدی تقوی در گفتگو با مهر درباره اختلاف قیمت دلار بانک مرکزی و قیمت بازار آزاد گفت: بانک مرکزی همواره قیمتی را برای نرخ دلار اعلام می کند، اما این بازار است که اختلاف قیمت را تعیین می کند. اگر تقاضای خرید دلار در بازار افزایش یابد و یا اگر عرضه کاهش یابد، اختلاف قیمت بین نرخ اعلام شده بانک مرکزی و بازار آزاد افزایش می یابد.
استاد اقتصاد کلان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزایش عرضه دلار در بازار را باعث کاهش فاصله بین این دو نرخ دانست و افزود: مدتی قبل که نرخ دلار در بازار افزایش یافته بود، بانک مرکزی مقداری ارز دلار وارد بازار کرد که همین امر باعث کاهش این اختلاف قیمت شد، البته میزان تفاوت این دو نرخ سود صرافی ها است.
---------------------------------------

ویکی‌لیکس: فرمانده سپاه به صورت احمدی‌نژاد سیلی زده است
راديو فردا - بر اساس یکی از سندهای منتشر شده وزارت امور خارجه آمریکا، در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی در اوایل سال جاری میلادی و در کشاکش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات در ایران، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران به محمود احمدی‌نژاد سیلی زده است.
بر اساس یکی از اسناد وزارت امور خارجه آمریکا که توسط سایت اینترنتی ویکی‌لیکس منتشر شده است، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در جریان یکی از جلسه‌های شورای عالی امنیت ملی، که برای بررسی شرایط کشور پس از رویدادهای عاشورای سال گذشته برگزار شده بود، به محمود احمدی‌نژاد یک سیلی زده است.
در گزارشی که در اوایل سال ۲۰۱۰ و اندکی پس از رویدادهای  عاشورا سال گذشته در ایران از سوی سفارت آمریکا در باکو به وزارت امور خارجه آمریکا ارسال شده، به نقل از یک منبع «قابل اعتماد»، آمده است که فرمانده سپاه از دست محمود احمدی‌نژاد که پیشنهاد اعطای آزادی‌های فردی و اجتماعی و نیز آزادی مطبوعات را داده بود، عصبانی شده بود.
به گفته منبع مورد اشاره سفارت آمریکا در باکو، محمدعلی جعفری در این جلسه به احمدی‌نژاد گفته است: «تو اشتباه می‌کنی، در اصل تو باعث و بانی این دردسرها شدی و حالا می‌گویی به مطبوعات آزادی بیشتر بدیم.»
بر اساس این گزارش فرمانده کل سپاه پاسداران پس از گفتن این حرف‌ها یک سیلی به صورت محمود احمدی‌نژاد نواخته است که این کار باعث به هم ریختن نظم جلسه شورای عالی امنیت ملی و ناتمام ماندن آن شده است.
محمود احمدی‌نژاد در توجیه پیشنهاد خود که شگفتی حاضران در جلسه شورای عالی امنیت ملی را در پی داشت، گفته بود، مردم احساس خفگی می‌کنند و برای تلطیف اوضاع لازم است،‌ آزادی‌های فردی و اجتماعی و نیز آزادی مطبوعاتی بیشتری داده شود.
پس از این رویداد شورای امنیت ملی تا دو هفته دیگر جلسه‌ای تشکیل نداد، تا این که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمود احمدی‌نژاد و محمدعلی جعفری را با هم آشتی داده است.
بر اساس این گزارش هر چند خبر ناتمام ماندن جلسه شورای عالی امنیت ملی به برخی از وبلاگ‌های فارسی راه یافته، اما در این خبر هیچ اشاره‌ای به علت آن نشده بود.
 
------------------------------------------
نیروهای امنیتی اجازه ملاقات سردار مقدم با خانواده اش را نمی دهند
کلمه / پنجاه روز است که خانواده سردار محمد عزلتی مقدم از دیدار با ایشان محرومند.
به گزارش تحول سبز، نیروهای امنیتی تنها یک بار به همسر سردار مقدم اجازه دادند که با وی به مدت ۱۰ دقیقه ملاقات کابینی داسته باشد که این دیدار نیز با حضور نیروهای امنیتی و تحت نظارت کامل انجام شده است.
سردار محمد عزلتی مقدم رئیس کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی ۵۰ روز پیش هنگامی که از دیدار با مهندس موسوی برمی گشت در خیابان ربوده شد. دادستانی انقلاب تا یکماه پس از بازداشت ایشان ازپذیرش مسئولیت بازداشت ایشان امتناع کرد تا اینکه پس از پی گیری های خانواده ایشان معلوم شد که وی در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت است.
خانواده سردار مقدم بارها از دادستانی درخواست ملاقات حضوری با وی را نموده اند که تاکنون موافقت نشده است. همچنین دادستانی تاکنون علت بازداشت ایشان و اتهامات وارده را به خانواده اش اعلام نکرده است.
با این حال خانم اعظم السادات حیدری همسر سردار مقدم پس ازتنها ملاقات کابینی با همسر دربندش از روحیه بالای وی در زندان خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر