۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

تازه ها (1) 900522

- ابراهیمی، نماینده بیرجند: قیام مردمی انگلیس از آثار بیداری اسلامی در خاورمیانه است!

- نامه جدید لاریجانی به احمدی‌نژاد درباره ۱۸ مصوبه غیر قانونی دولت

- جمعی از جوانان زندانی بند ۳۵۰: سپاه پاسداران و مسوولان زندان اوین را مقصر شهادت هدی صابر می‌دانیم

- واکنش به اظهارات کاردار انگلیس؛ مهمانپرست: فعلا پاسخی ندارم

- انگلیس که دیار کفر است، شما چرا به نام خدا مردم را می‌زنید و می‌کشید؟

- ملاقات تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با آیت الله بیات زنجانی

- خیلی ذوق‌زده نشوید؛ به ادعای «بیداری اسلامی در انگلیس» فقط می‌توان خندید

- نگرانی سپاه از کمبود سرباز و نیروی مسلح

- فتنه انگلیسی و جنبش سبز (ابراهيم نبوي)

 

 

 

 

 

ابراهیمی، نماینده بیرجند: قیام مردمی انگلیس از آثار بیداری اسلامی در خاورمیانه است!(ببینید این اقا چقدر بیسواد تشریف داره از کی تا حالا انگلیس جزء خاورمیانه بود)

 

یک عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ناآرامی‌های اخیر انگیس را نتیجه بیداری اسلامی در خاورمیانه دانست و ادعا کرد: «قیام‌های مردمی که در برخی از مناطق محروم انگلیس رخ داد، امروز تقریباً به سراسر این کشور کشیده شده و همه مردم سیاه و سفید انگلیس به صحنه آمدند.»

 

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده بیرجند همچنین گفت: «قیام‌های مردمی که در برخی از مناطق محروم انگلیس رخ داد، امروز به سراسر این کشور کشیده شده و همه مردم سیاه و سفید انگلیس به صحنه آمدند و باید دانست که قیام‌های مردمی امروز اروپا در نتیجه بیداری اسلامی خاورمیانه است.»

 

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به آنچه «قیام مردمی در انگلیس و سرکوب شدید معترضان و نقض آشکار حقوق‌بشر در انگلستان» نامید، اظهار داشت: «طبیعت سلطه‌گران و مستکبران، زیاده‌خواهان و استعمارگران در طول تاریخ همین بوده و آنها همواره به شکنجه و کشتن مردم می‌پرداختند و پرچم حقوق‌بشر را تنها برای دیگران علم می‌کردند. همین کشورهای مستکبر در جنگ‌های جهانی اول و دوم به وحشیانه‌ترین شیوه با ملت‌ها برخورد کرده‌اند و میلیون‌ها نفر را در‌ سراسر جهان قتل عام و با خشونت با مردم رفتار کردند.»

 

وی با انتقاد شدید از اقدام دولت انگلستان، افزود: «انگلیس و کشورهای هم‌پیمان او همواره ادعای زیادی در دفاع از حقوق‌بشر دارند اما امروز شاهدیم که به این شیوه با مردم محروم و مظلوم خودشان چگونه برخورد می‌کنند در حالی که این مردم تنها از دولت انگلیس خواسته‌های ابتدایی دارند.»

 

ابراهیمی همچنین خواستار اعتراض «هر کسی در دنیا که ادعای حقوق‌بشر دارد» به وقایع اخیر انگلیس شد و تصریح کرد: «امروز مردم دنیا هوشیار و بیدار شده‌اند و قیام‌های مردمی امروز اروپا در نتیجه همان بیداری اسلامی مردم منطقه خاورمیانه است و همه مردم معترض دنیا تنها خواستار "عدالت"، "عدم تبعیض" و "آزادی" هستند.»

 

معمر قذافی رهبر لیبی هم به تازگی موضعی مشابه اتخاذ کرده و با تاکید بر اینکه مشروعیت دولت انگلیس، خواستار استعفای این دولت شده است!

 

 

 

 

نامه جدید لاریجانی به احمدی‌نژاد درباره ۱۸ مصوبه غیر قانونی دولت

 

رئیس مجلس هشتم در نامه‌ای به رئیس دولت دهم، فهرست جدیدی از مصوبات خلاف قانون دولت را اعلام کرد و خواستار تغییر آنها شد.

 

به گزارش کلمه، علی لاریجانی که پیش از این در ماههای گذشته دهها مورد از مصوبات دولت را غیر قانونی خوانده و به احمدی‌نژاد اعلام کرده بود، در نامه‌ای که در وب‌سایت «خانه ملت» منتشر شده، به ۱۸ مورد جدید از تصویب‌نامه‌های هیات وزیران اشاره کرده که با قوانین مصوب مجلس مغایرت دارد. وی تصریح کرده که این مصوبات دولت، به علت مغایرت با قانون، ملغی‌الاثر خواهند بود.

 

نامه جدید لاریجانی درباره تخلفات قانونی دولت در شرایطی منتشر می‌شود که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره چهار شکایت نمایندگان از احمدی‌نژاد نیز این هفته در دستور کار مجلس قرار دارد و اگر باز هیات رئیسه بهانه‌گیری نکند و مانع قرائت این گزارش نشود، باید منتظر فهرستی جدید از قانون‌شکنی‌های رئیس دولت باشیم.

 

 

 

 

جمعی از جوانان زندانی بند ۳۵۰: سپاه پاسداران و مسوولان زندان اوین را مقصر شهادت هدی صابر می‌دانیم

 

جمعی از جوانان آزادی خواه و برابری طلب ایران که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی هستند، بار دیگر با نوشتن نامه ای به مردم ایران از چگونگی شهادت هدی صابر در پی اعتصاب غذا در این بند گفته اند.

 

به گزارش کلمه، آنها تاکید کرده اند که هرگز شهادت هدی صابر را از یاد نمی برند چرا که به گفته آنها شهادت هدی صابر عزیز نه بخشیدنی است و نه فراموش کردنی .آنها بار دیگر در نامه شان تاکید کرده اند که ماموران و مسوولان سپاه و زندان اوین مسوول مستقیم شهادت مظلومانه این زندانی سیاسی هستند، کسی که برای آنها قهرمانی بی چون چرا بوده و هست .

 

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

 

صبح روز یکشنبه ۲۲خرداد ماه سال جاری خبر شهادت زندانی سیاسی دربند هدی صابر در اثر عدم رسیدگی پزشکی و ضرب و جرح توسط کادر بهداری زندان اوین در حالی که او در اعتصاب غذا به سر می برد اعلام شد . او در اعتراض به شهادت خانم هاله سحابی ، دیگر زندانی سیاسی و فرزند عزت الله سحابی به این اعتصاب غذا دست زده بود .

 

هدی صابر زندانی سیاسی و از فعالان ملی – مذهبی که در زندان اوین کاملا بلاتکلیف به سر می برد به دلیل اعتصاب غذا در شب جمعه حالش رو به وخامت نهاد که در نهایت موجب شد در ساعات اولیه بامداد به بهداری مرکزی اوین انتقال داده شود . طبق گفته خود هدی صابر کادر بهداری زندان اوین به جای رسیدگی به وضعیت وخیم جسمانی او وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و صبح همان روز وی مجددا به بند بازگردانده شد. با این حال وضعیت ایشان بار دیگر به وخامت گرایید اما آقای هدی صابر به دلیل رفتار نامناسب کادر مرکزی بهداری اوین از مراجعه مجدد به بهداری خودداری کردند ولی بنا به اصرار همبندان به ناگزیر به بیمارستان منتقل شدند .هر چند این انتقال دیر هنگام و بی فایده بود .

 

باید یادآوری کنیم که پیش از این نیز دیگر زندانیان بیمار زندان اوین به کرات توسط ماموران بهداری مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند که نمونه آن پیمان کریمی یکی از زندانیان بند ۳۵۰ است .دیگر زندانیانی که به بهداری مراجعه کرده اند بارها دیده اند که برخی از بیماران مورد ضرب و شتم کادرپزشکی درمانگاه قرار گرفته اند .

 

ما جوانان و دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب ایران از بیانیه ی جمعی از زندانیان سیاسی و همبندان هدی صابر که مبنی بر محکومیت مسوولان و سهل انگاری آنان در انتقال وی به بیمارستان بود حمایت کرده و قاطعانه اعلام می داریم این عمل غیر انسانی و جنایت آشکار مسوولان زندان اوین و پزشکان آن بوده است و به هدی صابر عزیز و ده ها انسان آزادی خواه دیگر که تمامی عمرشان را صرف مبارزه علیه استبداد کرده اند اعلام می کنیم که ما راه شان را ادامه خواهیم داد و می دانیم که کسی جز سپاه پاسدارن و مسوولان زندان اوین در شهادت مظلومانه "هدی صابر "مقصر نبوده اند .

این زندانی سیاسی سالهای کوتاه اما مفید عمر خود را به طرز خستگی ناپذیری صرف مبارزه کرد .ما در زندان شاهد بودیم که او چگونه ساعتها با تمامی گروه های مختلف با صبوری سخن می گفت و آنها را از خشونت حذر می داد .ما دیدیم که او چگونه صبورانه با جوانانی که از خشونتهای اخیر آسیب دیده بودند سخن می گفت و با آنها ابراز همدری می کرد. ما روح بزرگ هدی صابر را دیدیم و بس .

 

ما در این بیانیه ضمن همدردی دوباره با خانواده این عزیز بزرگوار تاکید می کنیم که هر چند مرگ او برای همه ما بسیار غم انگیز است اما می دانیم که ثمرات بسیاری در آینده جنبش آزادی خواهی مردم ایران خواهد داشت ، همان چیزی که او آرزویش را داشت.

 

هدی صابر در میان هم بندانش قهرمانی بود که احترام به او خشم زندانبانان و ماموران امنیتی را بر می انگیخت و از اینکه می دیدند او همچنان تاثیر گذار و استوار است بر خود می لرزیدند .

 

ما بار دیگر با ادای احترام به روح این قهرمان بزرگ اعلام می کنیم که هرگز مسببان شهادت او را نمی بخشیم چرا که مرگ هدی عزیز نه بخشیدنی است و نه فراموش کردنی .

 

جمعی از جوانان آزادی خواه و برابری طلب ایران در بند ۳۵۰ زندان اوین

 

 

 

 

واکنش به اظهارات کاردار انگلیس؛ مهمانپرست: فعلا پاسخی ندارم

 

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که موضع دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اظهارات اخیر کاردار انگلیس مبنی بر اینکه «ما به بازرسان حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به لندن را می‌دهیم و امیدواریم که ایران نیز به احمد شهید، بازرس حقوق بشر، اجازه ورود به تهران را بدهد»، اظهار داشت: ما مواضع‌مان را پیش از این اعلام کرده‌ایم و این اخبار هم‌اکنون روی سایت وزارت امور خارجه قرار دارد.

 

وی در جواب خبرنگار «اعتماد» که می‌گفت موضع‌گیری سفارت انگلیس پس از اظهارات روز چهارشنبه آقای احمدی‌نژاد که خواسته بود دولت بریتانیا اجازه ورود بازرسان حقوق بشر به لندن را صادر کند صورت گرفته است و اعلام مواضع جنابعالی به پیش از انتشار این خبر بازمی‌گردد، گفت: پس در این صورت روز شنبه مواضع‌مان را اعلام خواهیم کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه از اظهارنظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد و متذکر شد فعلا پاسخی در این زمینه ندارد.

 

 

 

 

انگلیس که دیار کفر است، شما چرا به نام خدا مردم را می‌زنید و می‌کشید؟

 

یکی از خوانندگان کلمه در یادداشتی به نحوه پوشش خبری اتفاقات اخیر انگلیس در رسانه های وابسته به حاکمیت واکنش نشان داده و نوشته است:

 

باز یک اتفاقی در کشورهای استکبار جهانی افتاد و باز این رسانه های پر ادعای وطنی دست به کار شدند برای سفید نمایی وضعیت کشور و سیاه نمایی دیگر نقاط جهان! این بار بعد از چند ماه که دیکتاتور کشور دوست و برادر – بشار اسد – به مقابله با فتنه اغتشاشگران پرداخت و تودهنی محکمی به دشمنان زد و همچنان دارد می زند، ناگهان از قدرت خدا در انگلیس هم اغتشاشاتی شروع شد که رسانه های کذا و کذا را از خواب غفلت بیدار کرده، طوری که روزها از سرکوب های شدید لندن ابراز نگرانی می کنند و شب ها از غم ملت مظلوم و رنج کشیده انگلستان خواب ندارند.

 

رسانه ملی که نه انتشار خبر تجاوزهای اقصا نقاط میهن اسلامی را صلاح می داند و نه حتی از کشته شدن آن چند سرباز و کادر مظلوم نیروی انتظامی در درگیری با پژاک خبری می دهد، سینه چاک کرده که وا انسانا، وا حقوق بشرا. چه نشسته اید که غرب وحشی کشت و برد و در مقابله با رسیدن موج بیداری به لندن، هرچه خواست کرد و … انگار نه انگار که در همان کشور دوست و برادر، فوج فوج آدم کشته می شود و این دلسوزان انسان و اسلام، ککشان هم نمی گزد.

 

برادران! دوستان! عزیزان! نکنید این کارها را. به خدا زشت است. وقتی سوریه را با انگلیس مقایسه می کنید، وقتی لندن ۲۰۱۱ را با تهران ۸۸ شبیه می دانید، این نادیده گرفتن فهم و شعور مردم است. جلوی چشم مردم هم که انکار بکنید، خودتان می دانید که چقدر مردم مخاطب شبکه بی بی سی هستند و می بینند که لااقل رسانه ی نیمه دولتی استعمار پیر، واقعیت های کشورش را انکار و سانسور نمی کند، حتی اگر ظریف و زیرکانه تحریف کند. کاش لااقل شما به قدر آنها هوش و مهارت داشتید که اگر می خواهید خبری را یکسویه گزارش کنید، توی چشم مخاطب نزند و رسانه هایتان در دو سال اخیر خون به دل ملت نکنند.

 

بله، آنجا هم یک اقلیت رنگین پوست را سرکوب می کنند، اما دهها مطبوعات و رادیو و برنامه تلویزیونی هم اجازه دارند اقدامات دولت و پلیس را نقد کنند. همان رسانه ها فاش کرده اند که قبل هم کسانی در زندان ها کشته شده اند، اما اگر خبرنگاری برای تحقیق درباره خانواده آنها تلاش کند، بازداشت و محکوم نمی شود. صدها تن که در خیابان ها اموال عمومی و خصوصی را آتش می زنند، بازداشت می شوند اما انفرادی نمی روند و از وکیل محروم نمی شوند. چند روز بیشتر نمی کشد که همه شان آزاد می شوند و چند وقت بعد هم احتمالا آنها را جریمه ی نقدی می کنند و بی شک کسی از آنها به اتهام ایجاد ترافیک و عکس انداختن از تظاهرات محکوم به حبس نمی شود. فردا روزی هم یکی از همین ها اگر بخواهد در یک اداره دولتی یا شرکت خصوصی استخدام شود، سابقه اش را نمی گذارند جلویش که نه، تو فتنه گر بودی و حق حیات در این جامعه نداری. از فردای پایان این نا آرامی ها هم به جای اینکه تمام امکانات دولتی هزینه شود تا به دستگیرشدگان برچسب مزدور و عامل بیگانه و ضد نظم اجتماعی و … بزنند، دهها میزگرد رسانه ای و تحقیق دانشگاهی آغاز می شود که اعتراضات را ریشه یابی کنند و جامعه را به سمت نظم اجتماعی و نه فضای خفقان و سرکوب، ببرند.

 

خنده دار است که از خشونت های صورت گرفته در یک کشور مدعی دموکراسی، رگ گردنشان بیرون می زند اما نمی گویند که پلیس آنجا تحت فشار رسانه ها هنوز جرات نکرده از ابزارهای متعارف سرکوب شهری استفاده کند، آن هم در برابر معترضانی نه خواسته سیاسی دارند و نه به چیزی کمتر از آتش زدن و غارت کردن رضایت می دهند. اما در رسانه های وطنی، این وضعیت مقایسه می شود با سوریه ای که مدعی خط مقدم مقاومت و حکومت یک رئیس جمهور محبوب است اما به کمتر از تانک و نفربر برای سرکوب مخالفان راضی نمی شود و یک روزه ۳۰۰ نفر را می کشد، و یا بدتر از آن حکومت مدعی ام القرای اسلام که پلیس و بسیجیانش گلوله های اشک آور را به سمت چشم و سر معترضان شلیک می کردند و باتوم را جز بر سر نمی زدند و بی پروا از اشک آورهای غنی شده استفاده می کردند و حتی ابایی نداشتند که در برابر سنگ از گلوله جنگی استفاده کنند و …

 

کاش وقتی انگلیس امروز را با سوریه دیروز و ایران پریروز مقایسه می کنید، لااقل اینقدر شرافت به خرج می دادید که اعتراف می کردید اگر در این «موج بیداری انگلیسی» ذره ای خواسته سیاسی وجود داشت، افکار عمومی و رسانه ها دولتشان را مجبور می کردند با معترضان وارد مذاکره شود. کاش اینقدر به دروغ عادت نکرده بودید تا این را هم بگویید که روز اول این جماعت در مقابل اداره پلیس تجمع کردند و خواستار پاسخگویی شدند و همه بحران از وقتی شروع شد که پلیس به آنها بی محلی کرد، در حالی که اگر در کهن دیار ما و یا کشور دوست و برادر بود، در مقابل اداره پلیس که هیچ، تجمع در یک خیابان فرعی یا یک پارک بی سر و صدا هم همان دقایق اول با هجوم نیروهای گارد ویژه و بازداشت به اتهام برهم زدن نظم و آرامش پرندگان حاضر در پارک مواجه می شد!

 

دولت انگلیس حتی اگر بخواهد، جرات نمی کند با معترضان برخورد زیاده از حد خشونت باری داشته باشد. کسی به دولت اجازه نمی دهد به بهانه اعتراضات خیابانی، کسانی را در خانه بازداشت کند، یا روزنامه ای را تعطیل کند و یا سایتی را فیلتر کند. اصلا فکر کردن به چنین چیزهایی هم مسخره است در آن دیار فکر. کسی اگر صحبت از چنین کارهایی بکند، مطبوعات با خاک یکسانش می کنند. تلویزیون خصوصی دارند، رسانه مستقل دارند، تلویزیونی که صدای مخالفان و حتی آشوبگران را هم منعکس می کند، کازشناسش از حقوق آنها حمایت می کند، خواستار رسیدگی به خواسته های معترضان می شود.

 

لااقل از همان فلاح خبرنگار صداوسیمایتان در آن دیار کفر بپرسید که در تصورش هم می گنجد روزی خبر برسد که دولت فلان روزنامه یا فلان حزب را به خاطر حمایت از معترضان تعطیل کرده یا فلان رهبر سیاسی را ممنوع التصویر کرده و یا آن یکی را به اتهام زمینه چیین مخملی برای تظاهرات بازداشت کرده؟ اینها همه هیچ؛ همانقدر که همان خبرنگار آزادی عمل دارد که در خیابان های لندن راه برود و هر روز یک گزارش دروغ و راست علیه دولت استعمار پیر تهیه کند، شما هم در «آزادترین مملکت دنیا» چنین حقی برای خبرنگاران قائلید؟ برای خارجی‌ها هیچ، برای خبرنگاران داخلی این حق را می‌پذیرید؟

 

دولت انگلیس البته بی شرمانه معترضان را آشوبگر می خواند و تهدید به سرکوب می کند. بی بی سی هم با ادبیاتی تاسف بار و یکسویه از این ماجراها گزارش می دهد. اما هیچ کدام از اینها شرم آورتر از کار کسانی نیست که به نام خدا باتوم بر سر مردم می کوبند و مردم را می شکند و ادعای مسلمانی شان گوش فلک را کر کرده اما با متهمان مثل حیوان رفتار می کنند. وقایع تاسف باری که این روزها در انگلیس روی می دهد را با ایران و سوریه مقایسه نکنید که از قیاستان خنده می آید خلق را. بیخود به خودتان زحمت ندهید؛ با این مقایسه‌ها، انگلیس شاید محکوم شود اما شما تطهیر نمی‌شوید. لااقل اگر هم قیاس می کنید، سعی کنید بعد از این در سرکوب هایتان به اندازه همین دولت استعمار پیر خشونت و سبعیت به خرج دهید و نه بیشتر.

 

اگر سرخط خبرهای رسانه ملی تان شده اینکه یک نفر در لندن کشته شده، هرکه بوده و هر کار که کرده، لااقل قبل یا بعد از اخبار آب و هوا یک اشاره ای هم به آن هزاران بیچاره ای داشته باشید که در کشور دوست و برادر دارند مثل گوشت قربانی، فدای سیاسی کاری های شما می شوند. لااقل از تلویزیون همان کشور دوست و برادر یاد بگیرید که کشته شدن مردمش را انکار نمی کند و مسکوت نمی گذارد، حتی اگر آن را به گردن گروههای موهوم مسلح بیندازد. لااقل اینقدر از شرافتتان خرج کنید که بگویید کساین که این روزها در خیابان های لندن و دیگر شهرهای انگلیس آشت می زنند و غارت می کنند، با مردمی را که به خاطر رایشان به خیابان آمدند و از امام حسین تا آزادی را پیاده رفتند و حتی یک شیشه هم نشکستند، فرق دارند. آنها اگر رسانه ای برای فریاد زدن علیه شما و همتایان انگلیسی تان ندارند، لااقل به آن سیاهپوست لندنی که خشم چند ساله اش اکنون بروز کرده و از سر گرسنگی به غارت فروشگاهها می پردازد، زخم زبان نمی زنند. این فرق دارد با رفتار شما که لااقل از استادان انگلیسی یاد نگرفته اید که اگر اعتراض خشونت بار را سرکوب هم می کنید، لااقل راه اعتراض مسالمت آمیز را باز بگذارید. کاش از همان استعمار پیر و وحشی یاد می گرفتید که اگر تجمعی مسالمت آمیز بود و خشونت نداشت، مامورانتان باید با اسب برای حفظ امنیت تجمع در کنار معترضان قرار بگیرند، نه اینکه با موتور برا سلب امنیت معترضان دوره شان کنند. اگر اینقدر از خودتان شرافت به خرج می دادید، شاید می شد باور کرد که این روزها واقعا نگران مردم مظلوم انگلیس شده اید!

 

بگذریم. این قصه سر دراز دارد …

منبع : کلمه

 

 

 

 

ملاقات تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با آیت الله بیات زنجانی

 

در پی کسالت آیت الله بیات زنجانی، دو روز گذشته (۵شنبه) جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی به عیادت این مرجع عالیقدر رفته و در منزل وی با ایشان دیدار کردند.

 

به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار، آیت الله بیات با اظهار تأثر از در بند و زندانی بودن افراد صدوق و خدومی که هر یک قابلیت و شایستگی بسیاری برای ادارۀ کشور دارند، از سوء مدیریت و رفتارهای مغرضانۀ برخی دست اندرکاران نظام، ابراز تأسف کرده و نتیجۀ این برخوردها را که متأسفانه با نام دین صورت می پذیرد، جز نابودی کشور و اضمحلال ارزش ها ندانستند.

 

ایشان همچنین ضمن دعا برای آزادی تمام زندانیان بی گناه سیاسی که خواسته شان تنها، سربلندی ایران عزیز است، آرزو کردند که عقل و منطق جایگزین کینه و خشونت گشته و دست مغرضان و بد اندیشان از این مملکت کوتاه شود.

 

پس از این ملاقات، خانواده های زندانیان سیاسی به دیدار تعدادی از مراجع و علمای قم رفته و وضعیت زندان ها و زندانیان سیاسی را برای آنان تشریح کردند که آنان نیز ضمن ابراز تأسف و تأثر از شرایط موجود که بعضأ موجب وهن اسلام نیز می باشد، اظهار امیدواری کردند که هر چه زودتر شاهد بهبود اوضاع باشیم.

 

بر اساس اخبار رسیده به کلمه، آیت الله اسدالله بیات زنجانی چند شب گذشته دچار کسالت شده اند که در حال حاضر خطر رفع شده و حال ایشان مساعد گزارش شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بیات زنجانی، صبح روز چهارشنبه نوزدهم مردادماه مرجع عالیقدر آیت الله صانعی ضمن حضور در بیت آیت الله بیات زنجانی، از ایشان عیادت کردند.

 

این دیدار صمیمانه در پی کسالت اخیر آیت الله بیات زنجانی صورت گرفت.

 

 

 

 

خیلی ذوق‌زده نشوید؛ به ادعای «بیداری اسلامی در انگلیس» فقط می‌توان خندید

 

علی شکوهی در وبلاگ خود به موضوع بازتاب ناآرامی‌های اخیر انگلیس در رسانه‌های حکومتی ایران پرداخته و نوشته است:

 

در هفته گذشته اخبار شورش اجتماعی در انگلیس، نقل محافل خبری ایران بود و تقریبا همه رسانه‌های داخلی و همه مسئولان سیاسی مهم و غیرمهم در این باره اظهار نظر کردند. من که در این مدت کمتر فرصت نوشتن و اعلام نظر دارم، در این باره به اصل ماجرا نمی‌پردازم و چند نکته را از باب حاشیه‌نگاری متذکر می‌شوم.

 

اول – در اولین تحلیل و به عنوان نخستین واکنش، یکی می‌گفت سرانجام جریان بیداری اسلامی به اروپا هم رسید و اعتراض مردم در انگلیس نشان این ماجراست. دیگری مدعی بود که شاید پیش‌بینی رئیس جمهوری مبنی بر فروپاشی تمدن غربی در فرصتی بسیار کوتاه، در حال تحقق است. من نمی‌دانم این سخنان را به طنز و طعنه تحویل کنم یا جدی بگیرم. هر چه هست معلوم است که سخنانی از این دست که از زبان مسئولان نظام صادر می‌شود، می‌تواند دستمایه تحلیل حوادثی اینچنین شود یا استعداد این را دارد که سوژه طنز و مطایبه باشد. خوب است در هنگام بیان این مسائل، به اندازه کافی دلیل و قرینه داشته باشیم تا هر حادثه کوچک و بزرگی را مصداق این بیانات تلقی نکنند، خواه در موافقت که به دلیل‌تراشی پهلو می‌زند و خواه در مخالفت که منجر به شوخی و طنز می‌شود.

 

دوم – برخی از دوستان خیلی ذوق‌زده شدند و یک شورش کور و بی‌هدف جوانان، محرومان و مهاجران ادغام نشده در جامعه انگلیس را پایان یک امپراطوری تلقی کردند. واقعیت این است که پدیده‌هایی مانند مهاجرت، فقر، حاشیه‌نشینی اعم از شهری و فرهنگی، جوانی و عواملی از این دست اگر در هر نقطه جهان کنار هم قرار گیرند، می‌توانند حجم بزرگی از نارضایتی را موجب شوند و زمینه شورشهای کور اجتماعی را فراهم آورند. قبلا این وضعیت را در فرانسه و پاریس هم شاهد بودیم. قبل از آن در بسیاری از شهرهای دیگر جهان هم این گونه رخدادها واقع شده‌اند و از جمله در چندین سال قبل در همین ایران خودمان از جمله در شهر مشهد شاهد بودیم که چگونه یک بهانه کوچک، آتش اعتراضات بزرگ اجتماعی را شعله‌ور ساخت که بخش بزرگی از امکانات شهری و مغازه‌ها و اموال مردم را در آتش معترضان سوزاند. این نوع حوادث را باید به اندازه خودش بزرگ دانست و از بزرگنمایی آن به شکلی که کلیت نظام سیاسی را در معرض سرنگونی ببینیم، باید پرهیز شود. این شورشها با سرعت کنترل می‌شوند و ماجرا پایان می‌یابد و به صورت یک حرکت اجتماعی و سیاسی مستمر، تداوم نمی‌یابند.

 

سوم – در حال نوشتن همین مطلب، هم‌اکنون یک پیامک خبری از یک خبرگزاری برایم ارسال شد مبنی بر این که به گفته پلیس انگلیس، ۱۰۴۷ نفر تاکنون به علت دست داشتن در اعتراضات اخیر بازداشت و ۶ نفر هم در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی کشته شدند. راستش وقتی به خبرگزاری‌های غیرحکومتی مراجعه کردم تا به علت کشته شدن این ۶ نفر پی ببرم متوجه شدم که به گفته پلیس انگلیس، این افراد به دست همین معترضان کشته شده‌اند یعنی جوانان شورشی در کنار آتش زدن اموال عمومی و ماشینهای داخل خیابانها، به غارت اموال هم مبادرت کردند و متعرض مهاجران بویژه مهاجران هندی و پاکستانی شدند و از جمله در شهر بیرمنگام که اهالی یک محل برای جلوگیری از غارت زندگی خود در مقابل شورشیان ایستادند و از محله خود نگهبانی می‌کردند به وسیله یک اتومبیل مورد حمله قرار گرفتند و سه نفر از آسیایی‌تبارها بر اثر تصادف کشته شدند. البته به گفته پلیس هنوز معلوم نیست که راننده، به صورت عمدی مبادرت به چنین کاری کرده باشد. دو نفر دیگرهم که قصد خاموش کردن آتشی را داشتند، مورد تعرض مهاجمان قرار گرفتند. ظاهرا یک نفر هم به وسیله گلوله کشته شد که پلیس انگلیس مدعی است از سوی آنان شلیک نشده است. البته ما که در حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ ایران از این گونه حوادث زیاد داشتیم و با اطلاعیه‌های مشابه آشناییم و یادمان نرفته که پلیس خودمان، کشته شدگان آن حوادث را به مخالفان و عناصر تشکیلاتی اعزامی از خارج یا ماشین دزیده شده نیروی انتظامی نسبت می‌داد، ممکن است این ادعاها را باور نکنیم ولی این را نمی‌توانیم انکار کنیم که در کشوری مانند انگلیس، نگاه به مردم حتی مردم معترض و شورشی، مانند کشورهای جهان سوم نیست. به همین دلیل است که متاسفانه حرفهای آن غریبه‌های استعمارگر نزد بسیاری از مردم ما بیش از اطلاعیه‌های نیروهای انتظامی خودمان مقبول واقع می‌شود.

 

چهارم – داشتم اخبار شورش انگلیس را از تلویزیون خودمان تماشا می‌کردم. عده‌ای هم در اطرافم نشسته بودند. یکی می‌گفت نگاه کنید پلیس چقدر منظم است و از لباس شخصی‌ها هم خبری نیست! دیگری می‌گفت اصلا سلاح حمل نمی‌کنند و بسیاری از آنان فقط سپر دارند. سومی گفت که خبرنگاران و عکاسان را مانند ایران دستگیر نمی‌کنند و تهیه فیلم و عکس و ارسال آن به خارج ممنوع نیست. اولی دوباره گفت خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم در آنجا هست و مسئولان جمهوری اسلامی هم رسما به دولت انگلیس اعتراض کرده و از سازمان ملل خواستار مداخله شدند اما باز هیچ یک از مقامات انگلیس اعلام نکرد که جمهوری اسلامی در این شورشها مداخله دارد. یکی دیگر گفت که چقدر فضای رسانه‌‌ای آنجا باز است و می‌‌توانند همه چیز را منتشر کنند اما در ایران مسئولان خودمان همه چیز را سانسور می‌کردند. خلاصه آنقدر از این حرفها زدند که ما نفهمیدیم اصل خبر چه بود!

 

 

 

 

نگرانی سپاه از کمبود سرباز و نیروی مسلح

 

بهرام رفیعی

تنها چند روز پس از ابراز علاقه  آیت الله خامنه ای به طرح افزایش جمعیت کشور و تاکید بر اینکه "ما می توانیم 150 میلیون نفر جمعیت داشته باشیم" یکی از مقامات ارشد در نیروی زمینی سپاه فاش کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حال حاضر با کمبود سرباز و نیروی کافی مواجه هستند. اعلام این موضوع در شرایطی است که از دیگر سو، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به ویژه سپاه و بسیج نیز در طول دو سال گذشته با شکاف های درونی و ریزش نیروها مواجه هستند.

 

حجت الاسلام محمدهادی رضایی، مسئول نمایندگی آیت الله خامنه ای در نیروی زمینی سپاه پاسداران در جمع کارکنان ستاد کل این نیرو ضمن انتقاد از دولت های گذشته اعلام کرد: "سياست غلط كنترل مواليد كه در دولت سازندگي پايه‌گذاري و در دولت اصلاحات پيگيري شد متاسفانه نه تنها هزينه‌هاي سنگيني به كشور تحميل كرد بلكه پيامدهاي بسيار منفي نيز به همراه داشت كه يك نمونه بارز آن كاهش ورودي نيروي سرباز به نيروهاي مسلح است."

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه "تهديدات دشمنان جمهوري اسلامي همواره روندي فزاينده داشته و دارد" افزود:"اين نيروي جوان است كه مي‌تواند در مقابل تهديد دشمنان ايستادگي كند و در عرصه‌هاي مختلف مانند جهاد اقتصادي و توليد علم نیز منشا تحولات اساسي در سرنوشت كشور شود."

 

او همچنین در ادامه تاکید کرد که "امروز اثرات سياست غلط كنترل مواليد نمايان شده به طوري كه نيروهاي مسلح را به دليل كاهش ورودي نيروي سرباز با مشكل كمبود نيرو مواجه كرده است."

 

مسئول نمايندگي آیت الله خامنه ای در نيروي زميني سپاه در عین حال از تلاش دولت محمود احمدی نژاد برای حذف سیاست کنترل موالید تشکر کرد و آن را "گامی در جهت تقویت قدرت نظام جمهوری اسلامی" دانست.

اعلام کمبود سرباز در نیروهای مسلح در شرایطی از سوی یکی از مقامات ارشد در نیروی زمینی سپاه پاسداران مطرح می شود که این موضوع  از نظر قوای نظامی برای بسیاری از کشورهای دنیا  حائز اهمیت است.در همین راستا در طول چند سال اخیر بارها رسانه های رسمی  جمهوری اسلامی از جمله صدا و سیما طی اخباری کمبود سرباز در ارتش های آمریکا، اسراییل و یا نیروهای ناتو را نشانه ضعف آنها معرفی کرده اند.

 

دلیل علاقه به افزایش جمعیت

آیت الله خامنه ای روز 16 مردادماه در دیداری با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی از طرح افزایش جمعیت که سال گذشته توسط محمود احمدی نژاد مطرح شده بود به عنوان یکی از نقاط مثبت یاد کرد.

 

وی  گفت: "من معتقدم كه كشور ما با امكاناتى كه داريم، ميتواند صد و پنجاه ميليون نفر جمعيت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعيتم. هر اقدام و تدبيرى كه ميخواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد."

 

برای نخستین بار محمود احمدی نژاد در مهرماه 1385 طی سخنانی در مجلس اعلام کرده بود که "اينکه می‌گويند دو بچه کافی است، من با اين امر مخالف هستم. کشور ما دارای ظرفيت‌های فراوانی است. ظرفيت دارد که فرزندان زيادی در آن رشد پيدا کنند، حتی ظرفيت حضور ۱۲۰ ميليون نفر را نيز داراست... اين غربی‌ها خود دچار مشکل هستند... و از اين امر نگران هستند و می‌ترسند که جمعيت ما زياد شود و ما بر آنها غلبه کنيم، به همين خاطر مشکل خودشان را به ديگر کشورها صادر می‌کنند."

 

وی در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز بار دیگر تاکید کرد: "چرا قانون می‌گذاريد و می‌گوييد که نبايد دو بچه بيشتر شود اين تفکر مادی است که فکر می‌کنند روزی را آنها می‌دهند، روزی را خدا می‌دهد..... شعار دو فرزند کافی است را غربی‌ها داده‌اند ولی امروز می‌بينيد که چه اتفاقی برای آنها افتاده است."

 

محمود احمدی نژاد چند بار دیگر نیز این اظهارات را تکرار کرده است؛ از جمله در صدا و سیما و هربار تا چند ماه ذهن کارشناسان امور اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را مشغول کرده و آنها به انتقاد از این اظهارات پرداخته اند اما اکنون اظهارات آیت الله خامنه ای نشان می دهد که وی نیز از این مساله استقبال می کند.

 

شکاف و ریزش در نیروهای مسلح

اعلام کمبود نیرو و سرباز در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شرایطی صورت می گیرد که طی دو سال گذشته نهادهای نظامی همچون سپاه و بسیج پس از سرکوب اعتراضات مردمی به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شکاف های درونی و ریزش در میان نیروهای خود مواجه شده اند و به همین علت با همکاری روحانیون حکومتی برای نیروهای باقی مانده خود جلسات توجیهی با عنوان "بصیرت افزایی" برگزار می کنند.

 

استمرار جلسات توجیهی برای اعضای سپاه پاسداران نشان از تداوم  نارضایتی در میان نیروهای این نهاد نظامی دارد، چرا که دو هفته پیش محمدتقی مصباح یزدی در یکی از جلسات توجیهی و بصیرت افزایی  برای فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران خطاب به آنان گفت: "چه مرضي داريد كه با كساني كه حقه‌بازند و با خارج در ارتباط هستند با آنها مشورت مي‌كنيد و در ابتدا اقرار مي‌كنید كه قصد فهم نظر آنها را داشتیم."

 

وی به پرسنل سپاه خاطر نشان کرده بود که "اگر در مكاني لغزش كرديم سعي كنيم به سرعت بازگرديم حرف‌هاي افراد حقه باز را گوش ندهيم و در جلسات آنها شركت نكنيم... برخي افراد در برخي شرايط عهد و پيمان‌ها را فراموش مي‌كنند و رفتارهايي را انجام مي‌دهند كه شبيه رفتار دشمنان است و فعاليت‌هايي انجام مي‌دهند كه از عهده دشمن برنمي‌آيد."

ریزش نیروها و نارضایتی در نیروهای بسیج نیز وجود دارد. محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج  طی اظهاراتی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی با اعلام اینکه "طرح ولايت و تشكيل حلقه‌هاي فرصت در پايگاه‌هاي بسيج يكي از فعاليت‌هاي اين سازمان است" مدعی شد که بسیج با "برگزاری جلسات دوستانه در طرح ولایت 4 هزار نفر از منحرفان فتنه 88  را ارشاد کرده است." اما پس از مدتی  گزارش هایی از "نفوذ ضد انقلاب" در بولتن های داخلی سپاه و بسیج منتشر شد. فرماندهان ارشد بسیج نیز بطور مرتب برای فرماندهان و نیروهای خود مانند سپاه جلسات توجیهی و بصیرت افزایی برگزار می کنند که از تداوم بحران دراین نهاد نظامی حکایت می کند.

 

 نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز که همچون سپاه و بسیج در سرکوب اعتراضات مردمی پس از 22 خرداد 1388 نقش داشته با چنین مشکلی مواجه است. اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی خود برای نخستین بار از این موضوع پرده برداشت.

 

وی در 10 مهرماه 1389 و یکسال پس از آغاز اعتراضات مردمی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی گفت:" در شرايط ويژگي كه به طور مستمر تهديدهاي از سوي رسانه‌هاي دشمن به وجود مي‌آيد، معمولا نيروي انتظامي بايد داراي بصيرت باشند، به طوري كه مامور ناجا در فتنه نبايد متحير بماند كه حق در كدام طرف است."

 

وی همچنین خواستار حرف شنوی بیشتر ماموران انتظامی از دستورات مافوق شده و تصریح کرده بود که "مامور ناجا لازم است يك انسان عالم و دانشمند در حد ماموريت‌هاي خود باشد و انضباط در اين راستا حرف اول را مي‌زند."

 

از دیگر سو جمهوری اسلامی در ارتش نیز با نارضایتی ها و طرفداران جنبش سبز مواجه است. در این رابطه سرلشکرعطاالله صالحی فرمانده کل ارتش در 14 آذرماه سال گذشته طی اظهاراتیخطاب به مسئولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر ارتش گفته بود: "باید راه‌هایی را پیدا کنید که دشمن نسبت به ارتش طمع نکند زیرا دشمن همواره نسبت به ارتش طمع دارد و به اصطلاح یک حساب خودمانی در مورد ارتش دارد. من در تمام جلسات این موضوع را گفته‌ام و در اینجا نیز تکرار می‌کنم هیچ کس نباید نگاه ملایمت آمیزی از ارتش در برابر فتنه احساس کند."

 

فرمانده کل ارتش دربخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه "لشکری که دشمن به او دلبسته لشکرجهل، تردید و شک است" به محبوبیت کسانی که آنها را "سران فتنه" می خواند درمیان نیروهای بدنه ارتش اشارهو اظهار کرده بود که "وقتی در پادگان‌ها می‌رفتیم و می‌دیدیم که به عنوان مثال عکس سران فتنه در اتاق‌های برخی از سربازان است به آنها نمی‌گفتیم که آن عکس را پاره کنند، بلکه به مسئول عقیدتی ـ سیاسی می‌گفتیم که سعی کنید از دل‌های آنها این موضوع را بیرون کنید تا خود عکس‌ها را پائین آورند."

 

 

 

 

فتنه انگلیسی و جنبش سبز (ابراهيم نبوي)

 

رو که نیست، واقعا به سنگ پای قزوین گفته تو در نیا که من در آمدم. سایت ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی را که نگاه می کنی، انگار جنگ دوم جهانی در انگلیس اتفاق افتاده و انگار نه انگار این دولتی که هر ثانیه 16 خبر می دهد، همان دولتی است که وقتی سه میلیون نفر در خیابان علیه دولت ایران تظاهرات آرام کرده بودند، انگار دویست نفر در مالدیو کنار ساحل قدم زدند. اینکه دولت انگلیس درگیر بحران اقتصادی است و این بحران اختصاص به انگلیس ندارد و کل جهان و اول از همه ایران درگیر یک بحران بزرگ جهانی است، حرفی نیست، اما شما زنده من مرده، این خط این هم نشان، دولت انگلیس مثل همه دولت های عاقل جهان، بحران خودش را حل می کند، یا دولت تغییر می کند، یا سیاست های شان را اصلاح می کنند، ولی به هر حال عقل تعیین کننده است. مشکل آن جایی است که قرار نیست از عقل استفاده شود. در همین رابطه مروری می کنیم بر خبرهای انگلیس که در رسانه های ایران منتشر شده است.

 

 

صغری: به نوشته سایت تابناک، پلیس انگلیس گفت: "گلوله را با گلوله پاسخ می دهیم."

کبری: پلیس ایران بدون اینکه چیزی اعلام کند، 70 نفر را بعد از تظاهرات سکوت کشت.

نتیجه: پلیس خوب باید بی سروصدا کار کند.

 

 

صغری: بدنبال چندین روز شورش خیابانی صدها نفر در انگلیس دستگیر شدند.

کبری: دولت ایران سه روز قبل از تظاهرات صدها نفر را دستگیر کرد.

نتیجه: پلیس خوب پلیسی است که پیشگیری کند و همه را دستگیر کند.

 

 

صغری: به گفته بازتاب احتمال استفاده از ارتش در انگلیس برای مقابله با ناامنی وجود دارد.

کبری: علت اعتراضات ایران این بود که ارتش به جای مقابله با ناامنی انتخابات برگزار کرد.

نتیجه: پلیس انگلیس هنوز تخصص کافی برای برگزاری انتخابات ندارد.

 

 

صغری: به گفته کیهان شورشگران انگلیسی فقیرند و علت شورش شنود مکالمات تلفنی است.

کبری: در ایران معترضان اکثرا فقیر بودند و علت مهم اعتراض آنها به دولت این بود که علاوه بر شنود تلفنی، فیلترینگ همه اینترنت، انتخابات را هم کاملا دزدیدند.

نتیجه: فقرای انگیسی به محض اینکه تلفن شان شنود می شود کشورشان را به آتش می کشند، اما فقرای ایرانی قبل از اینکه کشورشان توسط پلیس به آتش کشیده شود، تلفن شان هم شنود می شود.

 

 

صغری: دولت انگلیس به اطلاعات خصوصی بیست هزار دانش آموز انگلیسی از طریق هک کردن دسترسی پیدا کرده است.

کبری: دولت ایران رسما ارتش سایبری برای به دست آوردن اطلاعات خصوصی دانش آموزان و دانشجویان و سایر مردم ایران تشکیل داده و علنا آنها را تهدید کرده است.

نتیجه: دولت انگلیس باید برود جلو و بوق زدن را از ارتش سایبری ایران یاد بگیرد.

 

 

صغری: وزارت خارجه ایران از مردم خواست از سفر به انگلیس خودداری کنند.

کبری: دولت ایران انگلیسی ها و آمریکایی ها و فرانسوی هایی را که رسما به ایران سفر کرده بودند، دستگیر کرد.

نتیجه: یک دولت خوب دولتی است که دستگیر کند، تا خودشان از سفر خودداری کنند.

 

 

صغری: احمدی نژاد سرکوب مردم انگلیس را که طی آن یک نفر کشته شده محکوم کرد.

کبری: احمدی نژاد اعلام کرد در ایران 70 نفری که در سرکوب کشته شده بودند، کسی کشته نشده است.

نتیجه: سنگ پای ارادان نوعی سنگ پای قزوین است.

 

 

صغری: به گفته خبرگزاری فارس در اعتراضات انگلیس یک مرد 29 ساله به نام مارک دوگان در تظاهرات کشته شد.

کبری: به گفته همه خبرگزاری ها، یک دانشجوی 27 ساله فلسفه به نام ندا آقاسلطان و دهها نفر دیگر در حالی که شاهد برگزاری تظاهرات بودند کشته شدند.

نتیجه: کشته شدن هفتاد نفر آمار است، اما کشته شدن یک نفر فاجعه است.

 

 

صغری: یک کارشناس انگلیسی در گفتگو با پرس تی وی گفت "معترضان جوانانی هستند که هیچ آینده ای برای خود متصور نیستند."

کبری: یک کارشناس ایرانی گفت " معترضان ایرانی جوانانی هستند که نه آینده ای برای خودشان متصور هستند و نه وضع حال خوبی دارند."

نتیجه: رادنی شکسپیر آدم خوبی است، چون فقط با پرس تی وی مصاحبه می کند.

 

 

صغری: خبرگزاری فارس گفت "خامنه ای آشوب های انگلیس را پیش بینی کرده بود."

کبری: خامنه ای سقوط آمریکا و ادامه شورش های شمال آفریقا را هم پیش بینی کرد.

نتیجه: خامنه ای سقوط همه جا را جز خودش پیش بینی کرده است.

 

 

صغری: مجلس پیشنهاد کرد یک هیات ایرانی برای بررسی نقض حقوق بشر به انگلیس برود.

کبری: مجلس با ورود احمد شهید نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد به ایران مخالفت کرد.

نتیجه: مرگ بد است، بخصوص برای انگلیس.

 

 

صغری: یک مسوول ایرانی پیشنهاد کرد، سفارت ایران در لندن درهایش را به روی معترضین انگلیسی باز کند.

کبری: یکی از مسوولان سفارت فرانسه در تهران بخاطر اینکه در سفارت را برای معترضان می خواست باز کند، دستگیر شد.

نتیجه: در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد، درهای فرانسوی روی یک پاشنه می چرخد، درهای ایرانی روی یک پاشنه دیگر.

 

 

صغری: دولت ایران خواستار خویشتنداری پلیس لندن در برابر تظاهرکنندگان شد.

کبری: رهبر ایران خواستار برخورد بیرحمانه با تظاهرکنندگان شد.

نتیجه: خویشتنداری خیلی چیز خوبی است، بخصوص وقتی قرار باشد دیگران بکنند.



داود احمدي نژاد از دولت مي رود

روزنامه خراسان : شنيده شده طي روزهاي اخير رييس جمهور با پيشنهاد انتقال دبيرخانه دائمي پدافند غيرعامل از دولت به ستاد کل نيروهاي مسلح موافقت کرده و اين دبيرخانه با سازمان پدافند غيرعامل ادغام خواهد شد. با اين ادغام، داود احمدي نژاد ديگر مسئوليتي در دولت نخواهد داشت.

افطاري 50 ميليون توماني براي وزير!

قدس آنلاين- بنياد رودکي مهماني افطاري به افتخار يکي از وزرا ترتيب داده بود که در آن مسايل عجيبي رخ داده است. از جمله با دستور يکي از مديران اين مجموعه؛ اقدام به تهيه مرغ و مرغابي و طاووس به ارزش 50 ميليون تومان شده و اين طيور را در محوطه استخر و باغ مجموعه تالار وحدت پرواربندي کرده اند تا براي مهماني افطار آماده شوند.

صدیقی: خط ولايت خط هماهنگی با كائنات است

به گزارش گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، امام جمعه موقت تهران در مراسم محفل انس با قرآن ويژه دندان‌پزشكان «انقلاب اسلامی ایران را شروع آمدن امام زمان» دانسته و گفته که «خط ولایت خط هماهنگی با همه کائنات» است.

انتقاد از دستگيرکردن افراد آب پاش در برنامه تلويزيوني

پارس توريسم- حجةالاسلام والمسلمين زائري از روحانيون شناخته شده و سردبير سابق روزنامه همشهري در برنامه زنده اي که جمعه شب و پس از افطار از شبکه دوم تلويزيون پخش شد گفت: من آزار مي بينم وقتي مي بينم 4 تا جوان را به خاطر آب پاشي دستگير کرده اند.

بازداشت عاملان تخريب خانه تاريخي نواب صفوي

مهر- اسفنديار حيدري پور مديرکل ميراث فرهنگي استان اصفهان گفت: دو نفر از عاملان تخريب خانه تاريخي نواب صفوي دستگير شدند.

نقدی: خمینی و خامنه‌ای شاعرانی توانا٬ برجسته و جذاب هستند

ایسنا : محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که پرداختن به شعر را در راستای مبارزه با جنگ نرم می‌داند گفت که آیت‌الله خمینی و خامنه‌ای «هر دو شاعرانی توانا با اشعار بسیار فاخر، برجسته و جذابی هستند.»





--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر