۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

تعطیلی بخش‌هایی از بازار تهران در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده

 
 

Sent to you by Hot News via Google Reader:

 
 


پارچه فروشی

پارچه فروشان می گویند که اوضاع اقتصادی شان خوب نیست و نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند

بازار پارچه فروشان در اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده با وجود مذاکرات طولانی با دولت، همچنان تعطیل است و بنابر گزارشها برخی صنوف دیگر در بازار تهران نیز امروز شنبه پنجم شهریور مغازه هایشان را تعطیل کرده اند.

محمد صادق مشایخ رئیس اتحادیه پارچه فروشان تهران، به خبرگزاری کار ایران گفته که "طبق تفاهمات صورت گرفته قرار بود جرایم مالیاتی بخشیده شود اما به دلیل عملی نشدن این تفاهم، بازار پارچه همچنان تعطیل است."

اجرای مالیات بر ارزش افزوده که از سه سال پیش شروع شد، با واکنش های تندی از سوی بازار به خصوص بازار طلا، پارچه و آهن رو به رو شد.

مالیات بر ارزش افزوده، تمامی زنجيره توليد کالا و خدمات را در بر می گيرد و در هر مرحله به نسبت ارزش افزوده ايجاد شده برای کالا و خدمات، ماليات جداگانه دريافت می شود.

مالیات بر ارزش افزوده اکنون چهار درصد است ولی پارچه فروشان می گویند که وضع اقتصادی شان خوب نیست و نمی توانند مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند و دولت باید اجرای این قانون را در باره آنها به تاخیر بیندازد اما دولت می گوید که چنین چیزی امکان ندارد.

شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد گفته که "مالیات بر ارزش افزوده خودش یک قانون آزمایشی است و پنج سال باید آزمایش شود، حالا با چه منطق و استدلالی یک بخش را باید از اجرای قانون خارج کرد؟"

آقای حسینی گفته که ما نه اجازه قانونی داریم که بخشی را معاف کنیم و نه اساسا موافق هستیم که بخشی به معافیت های جدید اضافه شود.

اعتراض پارچه فروشان از سال گذشته کمابیش ادامه داشته و در روزهای اخیر در اعتراض به فشار دولت، به مجلس نامه نوشته و از آنها درخواست کمک کرده و علاوه بر آن کرکره مغازه هایشان را پائین کشیده اند.

سایت خبرآنلاین گزارش داده که روز شنبه پنجم شهریور تعطیلی پارچه فروشان "از این راسته فراتر رفته و به توقف فعالیت بخش قابل توجهی از بازار تهران منجر شده است."

بنابر این گزارش، "بخش قابل توجهی از بازار تهران امروز (شنبه پنجم شهریور) تعطیل است و بازاریان با وجود حضور در مغازه های خود، حاضر به بالا بردن کرکره ها نیستند."

بعد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، طلافروشان اولین صنفی بودند که به مخالفت پرداختند و دولت نیز ناچار شد تا بخشی از خواسته های آنها را بپذیرد.

بنابر گزارش خبرآنلاین، اکنون طلا فروشان حاضر به همراهی با پارچه فروشان و تعطیلی مغازه های خود نیستند چون می گویند که وقتی آنها نسبت به نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده اعتراض داشتند، پارچه فروشان با آنها همراهی نکردند.

بنابر این گزارش، "در راسته های بازار تهران شعارهایی هم از سوی برخی مغازه داران با مضمون جلب حمایت گسترده سایر صنوف سر داده می شود."

از ابتدای ماه رمضان امسال پارچه فروشان اعتراض خود را علنی کرده و حاضر نشده اند تا مغازه های خود را باز کنند.

بنابر گزارشها، گفتگوهای پارچه فروشان با مجلس و سازمان مالیاتی بی نتیجه بوده است.

پیش از این علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی، اعتراض پارچه فروشان به مالیات بر ارزش افزوده را "بهانه جویی" توصیف کرده و گفته بود که به جای اعتراض و اعتصاب، مذاکره کنند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
این پیام از گروه اخبار داغ رسیده است
"HOT NEWS" group.
برای عضویت ایمیل بزنید به:
hotreads@gmail.com
برای حذف عضویت ایمیل بزنید به
hotreads+unsubscribe@googlegroups.com
برای تنظیمات بیشتر
http://groups.google.com/group/hotreads?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر