۱۳۹۰ مرداد ۱۰, دوشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [11428] بازيهاي زير آب البته نه براي شما





 
10 تا از عجیب ترین اتفاقات در زیر آب



 
1- كنده كاري روي كدو حلوايي زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
اين كار ممكن است خيلي عجيب به نظر برسد. اما حكاكي روي كدو حلوايي در زير آب يكي از جالب ترين رقابتها در آمريكاست. در اين رقابت از فلوريدا، كاروليناي جنوبي، تاها و پنسيلوانيا شركت كنندگاني حضور داشتند. شركت كنندگان به عمق كمتر از 30 feet، يعني جايي كه قرار است روي كدو حلوايي ها به شكل ظريف كنده كاري شود و آنها به شكل فانوس دريايي دربيايند مي روند. تمام ابزار و وسايل براي شركت كنندگان در اين رقابت فراهم است. فقط كافي است كه ايده هاي زيبا داشته باشند و آنها را روي كدو حلوايي ها پياده كنند. ممكن است اين كار براي خيلي ها خنده دار باشد، اما واقعيت اين است كه كنده كاري روي كدو حلوايي در زير آب كار بسيار سخت و دشواري است. زيرا 2 قانون مهم در زير آب حكمفرماست يكي نيروي رانش است كه باعث مي شود اجسام به سمت بالا كشيده شود و ديگري هم قانون سوم نيوتن است. طبق اين قانون براي هر عمل عكس¬العملي است.

2- ترتيب دادن مهماني 500 نفره زير آب






 
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
مجري تلويزيون آقاي Adrian Chiles مسئول برگزاري يك مهماني 500 نفره در زير آب بود. هدف او از برگزاري همچين مهماني، آوردن اسم خود در كتاب ثبت ركوردهاي گينس به عنوان اولين برگزاركننده مهماني در زير آب بود. در كتاب گينس به طور دقيق ذكر شده كه براي چه تعداد از مهمانان نوشيدني سرو شده و يا چه تعداد از مهمانان غذاي دريايي سفارش داده اند. همه مهمانان بايد لباس مخصوص به تن داشته باشند. از هر 20 مهمان هر 20 دقيقه يكبار پذيرايي مي شود و آنها مي توانند غذاي مورد علاقه خود را ميل كنند. اما چطور يك نفر مي تواند زير آب غذا بخورد؟ اول از همه شما بايد وسيله تنفسي كه قبلاً داخل دهانتان گذاشته بوديد را بيرون بياوريد و با عجله به سمت غذا برويد. بعد از آن وسيله تنفسي را داخل دهانتان گذاشته و دكمه اي را كه روي آن است فشار بدهيد تا آبي كه داخل دهانتان رفته بيرون بيايد و بتوانيد به راحتي نفس بكشيد. همه مطالبي كه در زير آب بايد بدانيد مثل نحوه استفاده از وسيله تنفسي، نحوه غذا خوردن يا چگونگي نفس كشيدن توسط متخصصين به شما آموزش داده مي شود. عوايد حاصل از اين كار كه حدود 200000 پوند يا 400000 دلار بود را به يك موسسه خيريه نگهداري از كودكان، يك آسايشگاه معلولين، مركز نگهداري از بيماران سرطاني و يك موسسه علمي قلب در بريتانيا اختصاص دادند.

3- تشكيل جلسه اعضاي كابينه زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
در سال 2009، اعضاي كابينه مالديو، جهت آگاه كردن مردم از خطرات ناشي از گرم شدن زمين تصميم گرفتند جلسه اي در زير آب تشكيل دهند. به همين منظور رئيس جمهور محمد ناشيد، به همراه 13 تا از مقامات دولتي براي تشكيل جلسه به زير آب رفتند. آن ها به زير درياچه اي به اسم Girifushi رفتند. اين درياچه در جزيره اي است كه بيشتر حالت نظامي دارد و از آن براي تعليمات نظامي استفاده مي شود. مهم ترين موضوعي كه راجع به آن در اين جلسه صحبت شد بالا آمدن سطح آب درياها بود كه دليل آن ذوب شدن تدريجي يخ هاي قطبي است. اين اتفاق طي سال هاي آينده ممكن است براي مجمع الجزايري كه اطراف اقيانوس هند واقع شده بسيار خطرناك باشد. اين مجمع الجزاير حدوداً 7 feet از سطح دريا بالاتر است. در انتهاي اين جلسه رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور، منشي جلسه و 11 عضو ديگر بيانيه اي را خطاب به ديگر كشورها مبني بر توقف انتشار دي اكسيد كربن امضاء كردند.

4- جشنواره موسيقي  زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
جشنواره موسيقي در زير آب يك برنامه عادي نيست. بيش از 500 شناگر و غواص براي شركت در بيست و هفتمين فستيوال موسيقي، خود را به National Marine Sanctuery در فلوريدا مي رسانند. موزيسين ها براي شركت در اين مسابقه لباس هاي عجيب و غريب كه بيشتر شبيه لباس هاي بالماسكه است را مي پوشند. آنها براي هر كدام از اجراهايشان يك اسم گذاشتند مثل الويس پريسلي، باب مارلين و جوس استون كرب. ابزارهاي موسيقي كه در اين فستيوال از آنها استفاده مي شود بيشتر شبيه حيوانات دريايي است. مثلاً گيتارها همه شبيه به ستاره دريايي هستند. در طول برگزاري جشنواره، حيوانات زير آب هم از اين صداها لذت مي برند. هدف از برگزاري اين فستيوال عجيب و غريب ارزش نهادن به دريا و اقيانوس و همچنين همه عواملي است كه سبب شده سواحل آمريكاي شمالي يكي از زيباترين صخره هاي مرجاني را داشته باشد. Bill Becker كارگردان اين جشنواره خطاب به BBC اعلام كرده كه: در طول برگزاري جشنواره خيلي به ما خوش گذشت. ما لباس هاي عجيب و غريب پوشيديم. اما يك چيز خيلي مهم است و آن نگهداري و محافظت از صخره هاي مرجاني است.

5- كارت بازي زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
غواصان بعد از 36 ساعت كارت بازي در زير آب توانستند ركورد جديدي در دنيا به نام خود ثبت كنند. 16 شناگر بصورت نوبتي بازي مي كردند تا بتوانند ماسك هاي اكسيژن را با هم عوض كنند. اين مسابقه در استخر Geiselhoering در آلمان برگزار شد. Eric Schlegelmilch مسئول برگزاري اين مسابقه مي گويد: ما امتيازها را هر 1 ساعت يكبار بررسي مي كنيم. مسئولين برگزاري اين مسابقه اسم خود را در كتاب ثبت ركوردهاي گينس ثبت كردند.

6- مسابقه تنيس زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
آيا تا به حال چيزي راجع به تنيس بازي با كوسه ها شنيده بوديد؟ با نگاه كردن به تصوير بالا متوجه مي شويد كه اين حيوانات عاشق بازي كردن هستند. اما اشتباه نكنيد! آقايي كه در عكس بالا مشغول بازي كردن با كوسه است طعمه او نيست بلكه انسان بسيار باهوش و مسئول برگزاري يكسري مسابقات ديگر در آكواريوم لندن است. با ديدن تنيسي كه جنس آن از پوست كوسه بود فكر برگزاري اين مسابقه به ذهن Dunlop رسيد. اين فكر بسيار جالبي است كه يك نفر را داخل آب بيندازيم و از او بخواهيم كه در يك مسابقه با كوسه شركت كند و بعد از آن احساسش را از اين كار بپرسيم. البته اگر زنده مانده باشد!

7- برگزاري مراسم عروسي زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
April Pignato & Michael Curry از نيويورك سيتي در ژوئن 2010 با هم ازدواج كردند. عروس يك لباس سفيد غواصي و داماد هم يك لباس غواصي قديمي مشكي پوشيده بود. آنها تصميم گرفتند كه مراسم ازدواج خود را در Atlantis Marine World در Riverhead N.Y برگزار كنند. هر دو آنها شناگران ماهراني بودند و چون در آنجا تعداد زيادي كوسه وجود داشت عروس و داماد توسط قفس هايي محافظت مي شدند. آنها ماسك اكسيژن زده بودند و با ميكروفون با دوستان و آشنايانشان صحبت مي كردند.

8- هاكي بازي كردن زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
هاكي بازي است كه مردم اطلاعات كمي راجع به آن دارند. بازي هاكي در زير آب، در فصل زمستان كه هواي بيرون آب خيلي سرد است براي شناگران بسيار لذت بخش است. اين بازي براي اولين بار در بريتانياي كبير و در سال 1950 انجام شد. براي انجام اين بازي فقط يك لوله تنفسي، دستكش و يك چوب لازم است. مهم ترين عامل در اين بازي،‌ نگه داشتن نفس به مدت طولاني است. در اين بازي از صفحه هاي كه وزن آنها بيشتر از يك كيلوگرم است استفاده مي شود. اين بازي بسيار سخت و طاقت فرساست و فقط شناگراني كه بسيار ماهر هستند مي توانند در اين مسابقه شركت كنند. امروزه، اين بازي تقريباً در سراسر دنيا انجام مي شود. حتي بعضي از كشورها براي شركت در مسابقات تيم ملي دارند.

9- بلعيدن شمشير زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
در روز جمعه، 18 مي 2007، Dan Meyer براي بلعيدن شمشير به ميان كوسه ها و سفره ماهي هاي خطرناك به زير آب در آكواريوم Ripleys رفت تا اسم خود را به عنوان اولين نفري كه در زير آب شمشير قورت داده ثبت كند. مسئول آكواريوم Ripley معتقد است كه اين كار Dan Meyer به معروفيت و شهرت اين آكواريوم كمك بسيار زيادي كرده است. Meyer براي اين كه هنر خود را بيشتر نشان بدهد يك وسيله آهني تيز كه طول آن 30 اينچ بود و توسط بيش از 80 كوسه احاطه شده بود را به يكباره داخل دهان خود فرو برد.

10- رقصيدن زير آب
www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌
در 27 اكتبر 2006، 74 شناگر و غواص براي رقصيدن به زير آب در رودخانه اي كه در پارك المپيك سيدني بود رفتند. اين شناگران به مدت 10 دقيقه درز زير آب بودند. عوايد حاصل از اين كار به يك خيريه اختصاص داده شد.


 

 

 


 
 
 





 
 
  
 
__._,_.___
 

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر