۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

خبرهای امروز 21مراد(ایا از این شیوه خبررسانی به گروپ راضی هستید)؟

آمنه کانديدای "جايزه بردباری" يونسکو شد

خبرگزاری هرانا - بعد از ظهر امروز آمنه بهرامی قربانی اسيدپاشی با حضور در قانون از برنامه‌های آينده‌اش برای زندگی، نقاشی و گرافيک و حتی بازی در هاليوود گفت.

آمنه بهرامی که گفت‌و‌گوی مفصلی با قانون داشت از همه‌ رسانه‌ها و خبرنگاران به دليل ياری رساندن به او در رسيدن به آنچه حق خود می‌دانست تشکر کرد و گفت: «وکيل واقعی من خبرنگاران بودند.»


آمنه بهرامی گفت: «بر اساس کتابم به نام «چشم در برابر چشم» که به آلمانی چاپ شده است پيشنهاد ساخت فيلمی از هاليوود دارم که به زودی در مورد آن با تهيه کننده آمريکايی مذاکره خواهم کردم.»


آمنه از کانديدا شدنش برای دريافت جايزه بردباری و عدم خشونتِ يونسکو خبر داد.


فیلم / دستگیری دختر جوان توسط نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در رابطه با طرح مبارزه با بد حجابی


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Zvj2UWaoIU8

زنان سیگاری ۲۵ درصد بیش از مردان سیگاری در خطر هستند

۱۳۹۰/۰۵/۲۱

محققان اعلام کردند که زنان سيگاری ۲۵ درصد بيشتر از مردان سيگاری در معرض خطر ايست قلبی هستند.

یک پنجم از جمعیت یک میلیارد و صد میلیون نفری سیگاریان جهان را زنان تشکیل می دهند.

بر پایه این تحقیقات زنان ساکن کشورهای در حال توسعه همراه با بهبود موقعیت اقتصادی و سیاسی خود تمایل بیشتری به مصرف سیگار نشان می دهند و به همین نسبت نیز خطر مرگ و ابتلا به بیماری در میان آنان افزایش می یابد.


آمریکا و ترکیه بر نیاز سوریه به گذار به سوی دموکراسی تأکید کردند

۱۳۹۰/۰۵/۲۱

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، و رجب طیب اِردوغان، نخست وزیر ترکیه، در گفت‌وگویی تلفنی در روز پنجشنبه نیاز سوریه به گذار به سوی دموکراسی را تائید کرده اند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا خواهان افزایش شمار کشورها برای طرح درخواست استعفای بشار اسد از سمت خود شد.

گزارشها حاکیست در طول چهار ماه گذشته و از زمان آغاز اعتراضها در سوریه حدود دو هزار نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده اند.


باراک اوباما مشکلات اقتصاد آمريکا را به اقتصاد جهانی نسبت داد

۱۳۹۰/۰۵/۲۱

باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا می گويد، اين مشکلات بدهی اروپا بود که به ساحل اقتصاد آمريکا رسيد.

رييس جمهوری آمريکا که روز پنج شنبه در جمع کارگران يک کارخانه باتری سازی در ميشيگان سخن می گفت، تاکيد کرد، اقتصاد آمريکا از مشکلات خارج از اين کشور صدمه ديده است.

باراک اوباما افزود مشکلات مالی اروپا، نا آرامی های خاورميانه و بروز سونامی و زلزله ژاپن اقتصاد آمريکا را به چالش کشيده است.

پس از بروز بحران بدهی های در آمريکا و کشمکش دو حزب جمهوری خواه و دموکرات بر سر چگونگی حل اين بحران، موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز، رتبه اعتبار مالی آمريکا را يک درجه کاهش داد.

اين گزارش، بورس های جهان را در روزهای گذشته با نوسان های بسياری همراه کرد.

توقف صادرات گاز ایران به ترکیه در پی انفجار بامداد امروز خط لوله صادرات گاز

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات انفجار بامداد امروز جمعه خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در خاک این کشور همسایه، اعلام کرد: شرکت ملی گاز ایران آمادگی خود را به بوتاش ترکیه برای بازسازی این خط لوله آسیب دیده اعلام کرده است.

جواد اوجی امروز جمعه در گفتگو با مهر با اشاره به انفجار در خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه، گفت: این خط لوله در 60 کیلومتری خاک ترکیه و در نزدیکی تاسیسات اندازه گیری گاز بازرگان ایران ساعت 1:10 بامداد امروز 21 مرداد ماه منفجر شده است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه متوقف شده است، تصریح کرد: تا پیش این حادثه گازی روزانه حدود 30 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط ایران به ترکیه صادر شده است.


شش نفر در پاکستان بر اثر انفجار بمب کشته شدند

۱۳۹۰/۰۵/۲۰

دستکم شش نفر در انفجاری توسط يک بمبگذار انتحاری در شمال غرب پاکستان، روز پنج شنبه کشته شدند.

پليس می گويد در اين انفجار که در شهر پيشاور پاکستان روی داد، يک زن بمبی را در نزديکی يکی از ايستگاههای بازرسی پليس منفجرکرد. در اين انفجار چهار پليس و يک کودک شدند.

اين انفجار همچنين بيش از ۲۰ مجروح برجای گذاشت که ۱۴ تن از آنان جزو ماموران انتظامی هستند.

هنوز هيچ فرد يا گروهی مسئوليت اين بمبگذاری انتحاری را برعهده نگرفته است.


مراجعه سی ميليون نفر به نهاد رياست جمهوری برای حل مشکل در شش سال گذشته

۱۳۹۰/۰۵/۲۰


محمود احمدی نژاد می گويد در شش سال گذشته بيش از ۳۰ ميليون نفر برای رفع مشکلات خود به نهاد رياست جمهوری مراجعه کرده اند.

رئيس‌جمهوری اسلامی با بيان اين که نهاد رياست جمهوری مجموعه‌ای است که مردم از سراسر کشور با روحيات مختلف به آن مراجعه می‌کنند، مراجعه سی ميليون نفر به نهاد رياست را نشان‌دهنده حجم بالای فعاليت‌های انجام شده در اين مجموعه دانست.

محمود احمدی نژاد توضيحی درباره جزييات مشکلات اين سی ميليون نفر که ۴۰ درصد کل جمعيت ايران را تشکيل می دهند، ارايه نکرد.

براساس اين آمار، در شش سال گذشته هرسال پنج ميليون نفر برای حل مشکلاتشان به نهاد رياست جمهوری مراجعه کرده اند.


فرمانده بسیج ایران می گوید این نهاد نظامی آماده اعزام نیرو به بریتانیا است

۱۳۹۰/۰۵/۲۰

فرمانده بسیج ایران اعلام کرد گردان های عاشورا و الزهرای بسیج حاضرند به عنوان نیروی پاسدار صلح به بریتانیا اعزام شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی روز پنج شنبه در جمع فرماندهان یکی از ناحیه های بسیج با انتقاد شدید از دولت بریتانیا گفت که مسوولان این کشور علیه کسانی که آنها را محرومان خواند، جنایت و خشونت می کنند.
به گفته آقای نقدی اگر مجمع عمومی سازمان ملل تصویب کند، سازمان بسیج آماده است تعدادی از گردان های عاشورا و الزهرا را به عنوان نیروی پاسدار صلح و حائل میان نیروهای پلیس و کسانی که آقای نقدی آنها را مردم خوانده به لندن، لیورپول و بیرمنگام اعزام کند.
فرمانده بسیج ایران در همین حال از وزارت خارجه جمهوری اسلامی خواسته تا با مجمع عمومی سازمان ملل برای اعزام نیروهای حافظ صلح و دیده‌بان حقوق بشر و استقرار آنها در لندن رایزنی کند.

کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای جهانی ادامه دارد

۱۳۹۰/۰۵/۲۰

با ادامه کاهش شاخص ها در بازارهای بورس جهانی، ارزش یوآن چین در مقابل دلار آمریکا به بالاترین میزان در 17 سال گذشته رسید.
به گزارش بلومبرگ، هر یوآن چین صبح روز پنج شنبه در بارازهای جهانی، 6.39 دلار معامله شد که بالاترین میزان در 17 سال گذشته محسوب می شود.
صندوق بین المللی پول هفته گذشته گفته بود که قدرت گرفتن یوآن به سود اقتصاد جهانی است.
در همین حال ادامه نگرانی ها در بازارهای جهانی باعث کاهش ارزش یورو و دلار آمریکا، دو واحد پولی مهم دنیا شده است.

ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن و فرانک سوئیس در دو روز گذشته، به کمترین میزان در دو سال اخیر رسیده است.

سازمان ملل اخبار رسیده از سوریه را نگران کننده توصیف کرد

۱۳۹۰/۰۵/۲۰

دیپلمات‌های مستقر در شورای امنیت سازمان ملل از دریافت اخبار نگران کننده از ادامه خشونت‌ها در سوریه خبر دادند.

اسکار فرناندز تارانکو، معاون امور سیاسی دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه با شرکت در جلسه شورای امنیت که پشت درهای بسته تشکیل شد، به اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت سوریه پرداخت.

بر پایه اطلاعات اخیر و به نقل از فیلیپ پرهام، نماینده بریتانیا در سازمان ملل، حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی در ناآرامی های سوریه کشته و نزدیک به سیزده هزار نفر نیز از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شده اند. این در حالی‌ست که دهها هزار نفر نیز از خانه های خود گریخته اند.

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل این اطلاعات را نادرست خواند و ناآرامی ها در آن کشور را با آشوبهای چند روز اخیر در بریتانیا مقایسه کرد.

۸۵درصدبوشهری‌ها از عملکرد وزارت نفت راضی نیستند

سایت قانون :   85‌درصد مردم استان بوشهر از اقدامات وزارت نفت در پارس جنوبی راضی نیستند.
عسگر جلالیان نماینده مردم دیر، کنگان و جم ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار قانون افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس نظر سنجی‌ها مشخص شده است که 85 درصد مردم منطقه نگرانی‌هایی نسبت به اقدامات وزارت نفت در این منطقه دارند.
وی گفت: مردم استان بوشهر بر این اعتقادند که میزبان خوبی برای وزارت نفت بوده‌اند اما متاسفانه وزارت نفت میزبان خوبی برای آنها نبوده است .
او گفت : تبدیل این منطقه به منطقه ویژه به جای آن که شرایط بهتری برای زندگی مردم به همراه آورد سبب شده است دود ویژه و آلودگی ویژه و بیماری ویژه و دردسر ویژه برای مردم این منطقه ایجاد شود.
این نماینده مجلس در توضیح مطلب فوق افزود: این‌ها مسائلی است که مردم بدان حساسند و متاسفانه هنوز وزارت نفت برای رفع این مشکلات و نگرانی‌های مردم اقدام قابل توجهی را به انجام نرسانده است.
او گفت: محیط زیست منطقه به شدت در معرض خطر است و این‌ها مسائلی است که باید وزارت نفت فکری عاجل در مورد آن کند.
وی با اشاره به این که طرح عظیم پارس جنوبی منجر به کاهش بیکاری در منطقه نشده است، گفت: به نظر می رسد حجم بیکاری در منطقه و خود عسلویه بسیار بالاست . من اطلاعی ندارم که آمار بیکاری تک رقمی از کجا می‌آید و معتقدم نرخ بیکاری در این منطقه دو رقمی است .
او با اشاره به این که این آمار را بر پایه مستنداتی که به دست آورده اعلام می‌کند، گفت: از هر صد نامه‌ای که از سوی مردم منطقه برای من ارسال می‌شود 80 نامه مربوط به درخواست کار است و همین نشان می‌دهد که بزرگترین مشکل مردم منطقه بیکاری است . در حالی که قرار بود مردم از این ذخایر عظیمی که در این منطقه واقع شده منتفع شوند و بتوانند شغل مناسب و زندگی مناسبی برای خود دست و پا کنند.

--
80 درصد شاغلین برای گذران زندگی باید دو شغله باشند

شهرزادنیوز: تشدید وضعیت بحرانی اقتصاد، حذف سوبسیدها از کالاهای اساسی و افزایش سرسام آور قیمت ها فشار فراوانی بر اقشار کم در آمد وارد می کند. حتی بسیاری از شاغلین با حقوق ماهانه 300 تا 400 هزار تومانی خود قادر به پرداخت قبوض ماهانه نیستند.

اخیرا دهقان کیا ازمدیران کانون شوراهای اسلامی کار در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است که 80 درصد مردم برای گذران زندگی باید شغل دوم داشته باشند.

لازم به ذکر است که علاوه بر گرانی و سطح نازل حقوق‌ها و درآمد، قراردادهای موقت کار و نبود امنیت شغلی از دیگر عواملی است که شاغلین کم درآمد را مجبور به داشتن شغل دوم و حتی سوم می کند.

دهقان کیا گفته است که طی 20 سال گذشته قراردادهای موقت جایگزین قراردادهای دائم شده اند. در سال 69 تنها 5 درصد قراردادها موقت بود در حالی که در سال 90، بالغ بر 80 درصد قراردادها موقت است.


احضار سفیر ایران به وزارت خارجه آذربایجان در اعتراض به سخنان فیروزآبادی

  وزارت خارجه آذربایجان با احضار سفیر ایران، یادداشت اعتراض‌آمیز دولت آذربایجان را در ارتباط با سخنان اخیر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران، به وی تسلیم کرد.

آقای فیروزآبادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود که «بعضی کشورهای همسایه و مسلمان، ملاک‌های دوستی را حفظ نمی‌کنند و دست صهیونیست‌ها را بر کشور خود باز می‌گذارند و امروز بخشنامه می‌دهند که احکام الهی را در میان مردم مسلمان ممنوع کنند».

این فرمانده ارشد نظامی در ادامه گفته بود که «امیدوارم جناب آقای الهام علی‌اف به این امور که ارکان استحکام دولت اوست توجه کند وگرنه عاقبتی سیاه خواهد داشت و بیداری مردم اران قابل سرکوبی نیست».

اظهارات سرلشکر فیروزآبادی اشاره به طرح اخیر «ممنوعیت حجاب» در مدارس آذربایجان و بازداشت تنی چند از اعضای حزب غیرقانونی «اسلام» به رهبری محسن صمداف به اتهام « نگهداری و حمل سلاح و فعالیت بر علیه امنیت ملی» است.

بهمن ماه سال گذشته، وزارت تحصیل آذربایجان طی اعلامیه‌ای از طرح «لباس فرم مدارس» خبر داد، طرحی که آذربایجان می‌گوید برای یک‌دست سازی لباس دانش آموزان ابتدایی تا دبیرستان آماده کرده است، اما ایران می‌گوید که هدف اصلی از این طرح ممنوعیت حجاب در مدارس است.


افزایش بی‌سابقه شمار سوانح در تاسیسات نفتی ایران


دویچه وله : دولت دهم جمهوری اسلامی مصر است که خصوصی‌سازی در صنعت نفت ایران را گسترش دهد. صنایع نفت و گاز ایران که شاهرگ حیاتی اقتصاد این کشور و منبع اصلی درآمد ارزی ایران هستند از سال‌ها پیش تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند.

فرسایش قطعات، عدم رعایت استاندارهای ایمنی و ضعف مدیریت در این بخش، حوادث مرگبار مختلفی را در یک سال و ۵ ماه اخیر رقم زدند. در حوادثی که در حوزه مدیریت بخش خصوصی فعال در صنعت نفت رخ داده، عدم رعایت استاندارهای ایمنی مهمترین علت وقوع حوادث گزارش شده است.







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join

روش ساده تر(اگر جی میل دارید) این است به ایمیل زیر یک ایمیل خالی بفرستید و منتطر ایمیل برگشتی باشید .به محض دریافت ایمیل را پاسخ دهید یعنی کافی است ریپلای کنید
ahleiran20+subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر