۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

مجله پزشکی مادر - خبرنامه شماره 28

لخته هاي مرگبار

خانم "م" به تازگی دوره دشوار درمان سرطان را به پایان برده بود. خوشبختانه سرطان وی در مراحل اولیه تشخیص داده شده بود و پزشک معالج به او اطمینان داده بود که بیماری کاملاً درمان شده و احتمال کمی برای عود دارد . بعد از شنیدن این خبر ، او با خوشحالی به همراه خانواده راهی یک مسافرت دسته جمعی شد تا خستگی ماهها درمان طاقت فرسا را از تن به در کند .

ادامه...

 

ورم روده و معده

- برای درمان ورم روده و معده دم کرده بومادران اثر شفابخش دارد. برای این منظور 10 تا 20 گرم سرشاخه گلدار(تازه یا خشک) بومادران را در نیم لیتر آبجوش دم کرده، صبح و ظهر و شب یک استکان میل نمایند. باید همیشه به مقدار کم تهیه و مصرف گردد.

ادامه...

 

تغذیه در کودک شیرخوار

بهترین راه تغذیه طفل تا6-4 ماه شیر مادر است.تنها مادران مبتلا به ایدزومادرانی که شیمی درمانی می کنند نباید به نوزاد خود شیر دهند. شیر مادر از نظر باکتری شناسی امن و همیشه تازه می باشد و دارای کمترین خاصیت آلرژی زایی است.تغذیه از شیر مادر وضعیت فک و دندان نوزاد را بهبود می بخشد.


ادامه...

 

ماسک های پیشنهادی برای پوستهای چرب

ماسک شیر نارگیل و آناناس

1 قاشق چایخوری اب آناناس تازه

1 قاشق چایخوری شیر نارگیل گرم

نصف قاشق چایخوری آرد ذرت

این ماسک را میتوانید دوبار در هفته استفاده کنید  و پس از ده دقیقه با آب گرم بشویید.

ادامه...

 

دیابت بارداری

خانم های با سابقه دیابت بارداری، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری در حاملگی های بعدی هستند.دکتر مهاجر فوق تخصص غدد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار مجله پزشکی مادر گفت: دیابت بارداری نوعی از دیابت است که برای اولین بار در دوران بارداری دیده می شود طی یک بارداری طبیعی، تغییراتی در سطح هورمونها رخ می دهد که در نتیجه این تغییرات در افرادی که زمینه مساعدی دارند انسولین دیگر نمی تواند به درستی عمل خود را انجام دهد و در نتیجه قند خون بالا می رود.

ادامه...

 

هیپنوتیزم

براساس تعریف انجمن روانشناسی آمریکا ، هیپنوتیزم فرایندی است که درمانگر یا محقق حرفه ای در طی درمان فرد بکار می برد و در طول این فرایند ، فرد تغییراتی در احساسات ، ادراکات ، افکار و یا رفتار خویش تجربه می کند . هیپنوتیزم ، حالتی از تمرکز عمیق می باشد که در طی آن آگاهی فرد نسبت به محیط اطراف خویش کاهش می یابد .

ادامه...

 

زیبایی طبیعی با 8 ماده مغذی

- آووکادو فقط برای خوردن نیست! بلکه منبع خوبی از بیوتین می باشد، و از خشکی پوست و مو و شکنندگی ناخن ها جلوگیری می کند  و استفاده موضعی از آن برای پوست های آفتاب سوخته مناسب است و همچنین سبب هیدراتسیون (آبرسانی) در پوست می گردد.

ادامه...

 

5 راه برای مبارزه با خجالتی بودن و کمرویی

داشتن یک تیپ شخصیتی خجالتی به طور کلی مشکلی به حساب نمی آید . این کاملا معمول است که خود را برای  مواجه با اشخاص و موقعیت جدید گرم کنید! اما کمرویی بیش از حد باعث می شود که افراد نتوانند آنقدر که دوست دارند اجتماعی و یا راحت باشند. اینجا به بعضی نکات برای غلبه کردن به کمرویی اشاره می کنیم .

ادامه...

 

مشکلات ناشی از تعارضات زناشوئی

ازدواج ، یک قرارداد و توافقی است که می تواند باعث افزایش آرامش و سلامت روان زن و مرد گردد . از سوی دیگر ، ممکن است به جای تامین آرامش ، انرژی زیادی از آنان گرفته و باعث بروز انواع مشکلات و حتی اختلالات روانی گردد . یک ازدواج ناموفق و آشفته صرفنظر از درد و رنج همراه با آن ، می تواند تاثیراتی دراز مدت بر سلامت جسمی و روانی فرزندان و زوجین داشته باشد. منازعه زیاد در والدین باعث ایجاد حس نا امنی و اضطراب فرزندان در سن بزرگسالی و همچنین ایجاد مشکلات رفتاری در آن ها می گردد .

ادامه...


 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر