۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

انقلابی که دغلبازان و فریبکاران را رسوا کرد

 

ترکیه بار دیگر ارسال تسلیحات ایرانی به سوریه را متوقف کرد

فیلم/ آیت الله ناصری : قران را تند تند بخوانيد اگرغلط هم خوانديد اشكالي ندارد خود ملائكه تصحيحشان ميكنند

عکس / حسنی مبارک در دادگاه در داخل قفس

انقلاب سوریه ، انقلابی که دغلبازان و فریبکاران را رسواکرد

انقلاب ها و خیزش های عربی که خیلی هم غیر مترقبه شروع شد همه را به موضع گیری واداشت، از شخصیتهای معروف گرفته تا سردمداران حکومت ها و همه و همه.

در این میان برخی اما جانب احتیاط را ملاحظه کردند و سعی نمودند بنگرند پله ترازو به چه سمت سنگین تر است و همان جهت را پشتیبانی کردند. برخی نیز از این شاخ به آن شاخ پریدند و بیش از آنکه طرف دار ثابت یکی از دو طرف ـ مردم یا حکومت ـ باشند سعی کردند با وزش باد تغییر جهت دهند.

در این میان جمهوری اسلامی که انگار منتظر چنین روزهایی بود از همان ابتدا به حمایت و پشتیبانی بی چند و چون از انقلابیون برخاست و حتی در برخی موارد کاسه داغ تر از آش شد به گونه ای که رهبر ایران که فقط در مواقع اضطراری در نماز جمعه سخن می گوید، در بهمن ماه و درست در داغاداغ انقلاب مصر در مراسم نماز جمعه به ایراد سخن پرداخت و مبارک را "نامبارک" خواند و دایه مهربانتر از مادر برای مردم مصر شد و برای آنان به زبان عربی سخنرانی نموده حمایت خود را از انقلاب مصر و تمام خیزشهای مردمی منطقه صرف نظر از مذهب و ملت و دین و آین اعلان داشت.

کار ایران در انقلاب بحرین نه تنها به حمایت ختم نشد بلکه به دخالت هم کشید و چنان از  این انقلاب حمایت کرد که گویا استانی از استانهای ایران سالها در تصرف اشغالگران بوده و الان دارد به ایران باز پس داده می شود.

حمایت جمهوری اسلامی از خیزشهای مردمی اما یک حمایت صرف و در راستای منافع انقلابیون نبود بلکه جمهوی اسلامی بیش از آنکه به فکر انقلابیون باشد بفکر تکدی گری آبرو برای خود بود و داشتند وجه ی خود را با سیاست همیشگی ژست ظالم ستیزی و مظلوم مداری در منطقه ترمیم می کردند و در واقع برای خود سرمایه گذاری اعتبارای می کرد.

جهوری اسلامی که هرگز فکر نمی کرد روزی روزگاری که آن روز نزدیک نیز است این شتر انقلاب ها و خیزش ها پشت در خانه همه دیکتاتورها می خوابد ـ حتی اگر آن دیکتاتور شیعه، هم پیمان و دوست و رفیق همیشگی جمهوری اسلامی باشد؛ـ زنبیل بدست گرفته کشور به کشور برای خود اندک و اندک آبرو گدایی می کرد که ناگاه اتفاقی افتاد که برای جمهوری اسلامی بس ناگوار بود و تمام معادلات او را بر هم زد و زنبیل گدایی و تکدیگری او را چنان واژگون کرد که اندک آبروی جمع آوری شده اش نیز به زمین ریخت.

آری این اتفاق زیبا و خوشگوار برای تمام دوستان واقعی ملتها و نازیبا و ناگوار برای فریبکارانی مثل ایران چیزی نبود جز خیزش مردمی و انقلاب مردم سوریه بر علیه رژیم شیعه بعثی بشار اسد و خاندان اسد.

این اتفاق چنان غیر مترقبه برای جمهوری اسلامی بود که تا مدتی چنان شوکی بر آن وارد نمود که قادر به سخن گفتن و اظهار نظر در این مورد نبودند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی که  اگر در بحرین چند نفر در کوچه پس کوچه ی یکی از روستا های آن برای صرف شام جمع می شدند از آن به عنوان تظاهرات میلیونی! علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود یاد می کرد و اگر بینی کسی بر اثر برخورد با زمین یا دیواری خون می شد لقب قتل عام توسط خاندان آل خلیفه به آن می داد چنان در مورد وقایع سوریه که هر روز بین 10 تا صد نفر به دست ایادی رژیم بعث به شهادت می رسیدند سکوت نموده بود که گویا کشوری به نام سوریه بر روی کره خاکی وجود ندارد و گاهی نیز که چند نفر به زور پول به حمایت از خاندان اسد بر می خواستند چنان آن را بزرگ جلوه می داد که گویا تمام مردم سوریه در حرکت انقلابی و خودجوش به حمایت از رژیم حاکم بر خواسته اند!.

در این میان اما رهبر ایران که تا مدتی دندان بر جگر نهاده بود و فقط به ارسال تجهیزات نظامی و فرستادن نیرو برای اسد و خاندانش بسنده می کرد بعد از مدتی تاب نیاورد، خصوصا وقتی که دید بسیاری از نزدیکان خودش از این حمایت ها تعجب می کنند و ملت همواره از خود می پرسد که چرا این موضع متفاوت در قبال انقلاب سوریه؟! بلاخره بعد از مدتی سکوتش را شکست و ماهیت انقلاب سوریه را با انقلاب های دیگر عربی متفاوت دانست و بهانه هایی واهی برای توجیه حمایت های خود از رژیم دیکتاتور سوریه بیان نمود. بهانه هایی که نه تنها عقلای ملت بلکه همان دیوانگان هم می دانستند که این جز انحراف افکار عمومی چیزی دیگر نیست.

آری همگان می دانستند و مدانند که حمایت رهبر ایران از رژیم فاشیست و بعثی اسد که دستش به خون هزاران مسلمان  غیر مسلمان سوری آغشته است نه به خاطر اینست که اسد به قول رهبری ایران در خط مقدم مقاومت علیه اسرائیل و استکبار است بلکه این حمایت ها به خاطر حفظ و نگهداری حکومت شیعی در منطقه برای جلوگیری از رشد گروه های سنی است . گر چه جمهوری اسلامی می داند که اسد پابندی چندانی به دین و مذهب ندارد اما این را به خوبی درک می کند که یک حکومت شیعی لائیک به مراتب بهتر برای جمهوری اسلامی و مفیدتر و به اهدافش نزدیکتر است تا یک اهل سنت مذهبی یا غیر مذهبی.

انقلاب سوریه ادامه دارد و ان شاء الله تا سرنگونی رژیم اسد ادامه خواهد داشت اما آنچه در این بین حائز اهمیت است این که خداوند همواره در مکان حق نشسته است و خیلی زود دست خائنین را رو خواهد کرد و خائن را رسوا می کند شاید از انقلاب سوریه بتوان به عنوان "انقلابی که دغلبازان و فریبکاران را رسوا کرد" نام برد و این را چوب بیصدای خداوند دانست که گر چه صدا ندارد اما آنگاه که زد هرگز دوا نخواهد داشت.




به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر