۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 03 2010 : بالاترین





دریاچه ارومیه ۱۳ بدر 89

Posted: 02 Apr 2010 07:50 AM PDT

ویدئو از گردهمایی آذربایجانیها در کنار دریاچه ارومیه که با یورش یگان ویژه به خشونت کشیده شد و مردم شعارهای آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین کؤر اولسون سر می دهند.
با ۱۹۷ امتیاز و ۱۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اتحاد بالاترینی ها در حمایت از اعتراضات آذربایجانی ها به سیاست های دولت کودتا

Posted: 02 Apr 2010 07:53 AM PDT

اعتراضات مردمی به سیاست های غلط کودتا و خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه، اولین اعتراض خودجوش ایرانیان در سال 1389 بود. این بهترین فرصت برای اتحاد بالاترینی هاست. سیزده بدر امروز در دیار آذربایجان رنگ و بویی دیگر داشت. همه با هم و در کنار هم، صرف نظر از اختلافاتی که داریم، به حمایت از این حرکت خودجوش و مردمی بپردازیم. همه جای ایران سرای من است.
با ۱۷۸ امتیاز و ۶۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آیا میدانستید که روز پایه گذاری جمهوری اسلامی (12 فروردین 57)، روز دروغ اول آوریل بوده است؟

Posted: 02 Apr 2010 08:22 AM PDT

این دروغ، طولانیترین دروغ آوریل تاریخ نیز می باشد. / عکس روزنامه کیهان آن روز در لینک
با ۱۳۳ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مگر می توانم فراموشت کنم ؟ دو عکس تکان دهنده از دریاچه ارومیه

Posted: 02 Apr 2010 09:30 AM PDT

مني كه با اين شنيده ها و ديده ها بزرگ شده ام آيا ميتوانم با چشم خود تشنگي قلب آذربايجانم را تحمل كنم؟ آيا ميتوانم به لبهاي خشكيده و نمك خورده عروس آذربايجان بيتفاوت باشم؟ مگر ميتوانم حرفهاي مادرم را فراموش كنم و با بي تفاوتي از برابر چشمان خسته اين درياي زيبا عبور كنم؟ مگر با تجسم ناله هاي هزاران موجود زيستي كه در دريا از تشنگي و شوري بيش از حد به جان آمده اند ميتوانم شبها با آرامش بخوابم؟ اگر من هيچ تعصبي به ديارم نداشتم شايد برايم مهم هم نبود كه در قلب آذربايجان دريايي باشد يا نه! اما من كه فرياد ياشاسين آذربايجان را در تار و پود وجودم گره زده ام حس ميكنم كه بايد كاري كنم، تراختور گاهي مي‌برد و گاهي مساوي ميكند شايد برخي اوقات هم بازي را ببازد اما حس ميكنم اين دريا چند سالي هست كه پشت سر هم دارد حياتش را ميبازد. آيا مني كه با فريادها و تشويقهايم بالاخره توانستم با كمك خداوند تراختور را از دسته اول بالابكشم، آيا خواهم توانست اين دريا را نيز از خشك شدن نجات دهم؟ دلم روشن است كه آري ميتوانم ! من و نو با هم در روز طبيعت (13فروردين) هركدام مشتي آب بر شور آب اين درييا خواهيم ريخت و دست در دست هم داده و درآغوشش خواهيم كشيد تا نشان دهيم كه هوادار تراختور نه تنها يك پديده كه يك نعمت است، نه تنها پرشور ترين كه با شعورترين است و نه تنها بيشترين كه بهترين است و آنهايي كه با هزار تلاش سعي كرده اند به اين هواداران بزرگ بي احترامي كنند، تازه به دوران رسيده هايي هستند كه ظرفيت چند مصاحبه و گزارش و عكس روي مجله را ندارند و الا اگر چشمانشان را باز ميكردند خيلي چيزها را ميديدند و ياد ميگرفتند.
با ۱۲۶ امتیاز و ۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

ویدئو از تجمع امروز در حاشیه دریاچه ارومیه

Posted: 02 Apr 2010 09:32 AM PDT

مردم آذربایجان روزه۱۳ فروردین۱۳۸۹ به نشانه حمایت از دریاچه ارومیه که در حال خشک شدن است در حال شعار دادن بر ضد سیاستهای دولت ایران در قبال این دریاچه هستند که با حمله پلیس مواجه میشوند.
با ۱۲۱ امتیاز و ۱۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

گزارشی از جو سنگین امنیتی و نظامی در اطراف دریاچه اورمیه

Posted: 02 Apr 2010 09:42 AM PDT

...آنچه که جالب توجه می باشد شیرزنان آذربایجانی به همراه فرزندان و خانواده ی خود نیز در مقابله با حمله ی نیروهای یگان ویژه اقدام به مقاومت نموده و با پرتاب سنگ این نیروها را مجبور به عقب نشستن کرده اند...
با ۱۱۸ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دستگیری مدیران سایت هواداران تراکتورسازی که دعوت به تجمع امروز دریاچه ارومیه کرده بودند.

Posted: 02 Apr 2010 11:10 AM PDT

اؤیرنجی: بر اساس اخبار رسیده به سایت اؤیرنجی، سه تن از مدیران سایت هواداران تیم تراختور (سايت تراكتور اف سي) دیشب ساعت بیست و دو دستگیر شده اند. امروز ساعت 11 یکی از مدیران دستگیر شده سایت به همکاران خود زنگ زده و خواهان حذف لوگوی دریاچه اورمیه شده است. اخبار رسیده همچنین حکایت از این دارد که بجای لوگوی دریاچه اورمیه دروغ پردازیهای سایت آینا نیوز که وابسته به بسیج و سپاه می باشد گنجانده شده است. هنوز هم 3 تن از مدیران سایت مذبور در بازداشت به سر می برند. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
با ۱۱۱ امتیاز و ۱۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

درگیری شدید و پرتاپ گاز اشک آور در تجمع دریاچه اورمیه

Posted: 02 Apr 2010 09:45 AM PDT

بر اساس گزارشات خبرنگار گروه خبری اورمو نیوز از ساعت آغازین امروز سیزده فروردین 1389 پیرو فراخوان فعالین و گروه های مختلف آذربایجانی مبنی بر حضور ملت آذربایجان بر روی پل میانگذر دریاچه اورمیه در جهت اعتراض به خشک شدن آب این دریاچه و بی توجهی مسئولین بدین امر و با نزدیکی به ساعت مقرر شده برای آغاز تجمع ترافیک سنگینی از ماشین های خانواده هایی که راهی این تجمع می باشند در جاده ی شهید کلانتری و راههای منتهی به این جاده وجود دارد.خبرهای رسیده حاکی از آن است که دو ماشین ضد شورش بر روی پل میانگذر دریاچه اورمیه مستقر گشته و چندین ماشین نیروی انتظامی به همراه تعداد کثیری از نیروهای لباس شخصی نیز در حال گشت زنی در اطراف این پل می باشند . در ساعت 30/11 افزایش چشمگیری در نیروهای انتظامی مستقر بر روی پل میانگذر دریاچه ی اورمیه روی داده است به گونه ای که تعداد چهار اتوبوس نیروی انتظامی بر روی این پل مسقر گشته است ولی خانواده ها با شور و هیجان خاصی به سمت پل در حال حرکت می باشند.درضمن پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به تهدید ماشین های خانواده هایی که بر روی پل مستقر شده اند می نماید نماید و در صورت امتناع خانواده ها از این امر مبلغ 20000 تومان ایشان را جریمه می کنند. در ساعت 45/11 ده تن از جوانان حاضر در مراسم که حامل پرچم های قرمز رنگ تیم تراختور سازی تبریز بوده اند در عوارضی سمت اورمیه از سوی نیروهای انتظامی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند.همچنین از سمت تبریز نیز خبر می رسد که حدود 2000 نفر در حاشیه ی جاده ی متصل به پل با خانواده های خود مستقر شدها اند. در ساعت 12 نیروهای انتظامی اقدام به حمله به سوی خانواده های مستقر در سمت اورمیه پل میانگذر دریاچه اورمیه نموده اند و مردم نیز مجبور به گذر به سمت تبریز گشته اند.اکنون با حمله ی نیروهای انتظامی و جلوگیری مؤکد از توقف ماشین ها برروی پل از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، مردم با گذر از پل در سمت تبریز پل میانگذر دریاچه اورمیه مستقر شده اند. راه های خاکی فرعی منتهی به جاده شهید کلانتری توسط نیروهای امنیتی به کلی مسدود شده اند.همچنین خبر می رسد در عوارضی طرف تبریز 700 نفر اقدام به آغاز تجمع نمودند که موتورسوارهای یگان ویژه با حمله به سوی این تجمع کنندگان سعی در پراکنده کردن ایشان دارند. به گزارش خبرنگار گروه خبری اورمونیوز در ساعت 20/12 از روی پل میانگذر دریاچه اورمیه مردمی که از شهرستان سولدوز راهی این تجمع گشته بودند با باز کردن پارچه نوشته ای با مضمون اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه مورد حمله ی نیروهای یگان ویژه قرار گرفتندو فردی که اقدام به این امر نموده بود را بازداشت کردند. سپس مردم به این عمل نیروهای یگان ویژه اعتراض کرده و اقدام به سر دادن شعارهایی همچون یاشاسین آذربایجان، تورک دیلینده مدرسه و... نمودند .در این میان نیروهای یگان ویژه جهت پراکنده کردن شعاردهندگان اقدام به پرتاب گاز اشک آور نموده است. این گزارش می افزاید که تعداد تجمع کنندگان در سمت اورمیه و مردمی که راهی این تجمع گشته اند نزدیک به 10000نفر می باشد. اورمونیوزhttp://oyrenciblog.blogfa.com/post-349.aspx
با ۱۰۲ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دیدار عزت الله سحابی با مصطفا تاج زاده+عکس

Posted: 02 Apr 2010 05:44 AM PDT

مهندس سحابی از اعضای برجسته نهصت آزادی و نیروهای ملی مذهبی با سید مصطفی تاجزاده دیدار و گفتگو کرد. به گزارش تحول سبز،مهندس سحابی به دیدارآزاده سر افراز سید مصطفی تاجزاده رفت و ضمن گفتگو در مورد اخرین تحولات سیاسی روز، از روند پرونده مصطفی تاجزاده مطلع گردید.
با ۹۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اولین ویدئو از درگیری های امروز در حاشیه دریاچه ارومیه

Posted: 02 Apr 2010 01:06 PM PDT

ویدئو از گردهمایی آذربایجانیها در کنار دریاچه ارومیه که با یورش یگان ویژه به خشونت کشیده شد و مردم شعارهای آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین کؤر اولسون سر می دهند.لینک بهتر: boxca.com/ytjyscjqwxya/02042010122.mp4
با ۹۰ امتیاز و ۱۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

گزارش ویدئویی از تجمع آذربایجانی ها در پل میان گذر دریاچه اورمیه

Posted: 02 Apr 2010 12:47 PM PDT

مراسم نجات برای دریاچه اورمیه امروز با شرکت هزاران نفر از مردم آذربایجان زیر تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. گزارشات رسیده درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم دارد. همچنین مردم در این مراسم شعارهای« آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین خار اولسون»، « تورک دیلینده مدرسه اولمالیدیر هر کسه»، « بیز اؤلمه یه حاضیریق بابک ین سربازییق» سر دادند.
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم و سردادن شعار هویت طلبانه

Posted: 02 Apr 2010 01:01 PM PDT

به گزارش خبرنگار گروه خبری اورمونیوز در ساعت 20/12 از روی پل میانگذر دریاچه اورمیه مردمی که از شهرستان سولدوز راهی این تجمع گشته بودند با باز کردن پارچه نوشته ای با مضمون اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه مورد حمله ی نیروهای یگان ویژه قرار گرفتندو فردی که اقدام به این امر نموده بود را بازداشت کردند.سپس مردم به این عمل نیروهای یگان ویژه اعتراض کرده و اقدام به سر دادن شعارهایی همچون یاشاسین آذربایجان ، تورک دیلینده مدرسه و... نمودند .در این میان نیروهای یگان ویژه جهت پراکنده کردن شعاردهندگان اقدام به پرتاب گاز اشک آور نموده است. این گزارش می افزاید که تعداد تجمع کنندگان در سمت اورمیه و مردمی که راهی این تجمع گشته اند نزدیک به 10000نفر می باشد.
با ۸۵ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بسیجیه میخواسته دخترشو شوهر بده!

Posted: 02 Apr 2010 09:19 AM PDT

بسیجیه میخواسته دخترشو شوهر بده، مهریه براش یک جلد بیانات مقام معظم رهبری، یک شاخه باتوم، 14 کارتون ساندیس به نیت 14 معصوم، و سفر به اعماق چاه جمکران تعیین میکنه.
با ۸۳ امتیاز و ۶۷ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

عاقبت یکی ، جاسوس شد …./ آرش سیگارچی

Posted: 02 Apr 2010 09:27 AM PDT

تقریبا همه ما روزنامه نگارانی که پای مان به بازداشتگاه های ایران افتاد سوالی مشخص را به بازجویان جواب داده ایم. سوالی که در آن از ما پرسیده می شود "از فعالیت جاسوسی خود بگویید" یا ، " با کدام سرویس جاسوسی همکاری داری" یا "برای جاسوسی ، چقدر حقوق می گیری؟". باور کنید سوال ها به همین صراحت است. و در مقابل تو ی روزنامه نگار ، که از خبرنگاری شروع کرده ای و مطمئنی جاسوس نیستی ، باید سعی کنی اثبات کنی جاسوس نیستی. خاطره ای دارم. بازجو ، صمدی اصرار داشت من جاسوس هستم. مطمئن بود. می گفت حتی ما رد حساب هایت را داریم که پول گرفتی. با اصرار من ، گفت ، ۲ میلیون گرفته ای. برایش توضیح دادم که درآمد من هرچند دو میلیون نیست اما آنقدر هست که اگر بخواهم خودم را بفروشم ، بیشتر از اینها بگیرم. البته خودش هم با این استدلال من موافق بود بخصوص که در تجسس زندگی اقتصادی من فهمیده بود ، به واسطه یک شرکت اقتصادی کنار کار رسانه ای ام ، وضع ام بد نیست. کلافه ، از من پرسید ، پس این دو میلیون از کجا به دست ات آمده. آدرس بانک را به او دادم که دومیلیون وام گرفته بودم. بعد از روزی ، آمد و گفت آره درسته ، وام گرفته بودی اما بگو اولا با این وضع خوب چرا وام گرفتی و ثانیه چرا سریع برداشتی. دیگر ، می توانستم ناتوانی اش را با این سوال مسخره اش بفهمم. گفتم اولا برای خودم نبود. ثانیا چون در بانک اعتباری داشتم ، این وام را برای کسی گرفتم که ضامن نداشت . طبیعی بود بعد از واریز به حسابم ، از حساب کشیدم بیرون و به او دادم. فکر می کنم دیگر از این توضیحات قانع شد ، چون هر چند باز بحث جاسوسی را دنبال می کرد ، اما تاکید داشت بی جیره و مزد جاسوسی می کنم. این را در دادگاه سه نفره با حضور من ، فاضی اسکندری و خودش بارها گفت. آخر کار هم در حکم اول که ۱۴ سال زندان گرفتم ، ده سال اش به خاطر همکاری و جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا بود...
با ۷۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

جو شدید امنیتی در تفرجگاههای تهران ...در پارک ملت حضور بی سابقه یگان های ویژه را شاهد هستیم

Posted: 02 Apr 2010 01:22 PM PDT

از شاهد عینی
با ۷۸ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

گزارش لحظه به لحظه از درگیری مردم با اوباش خامنه ای در تجمع دریاچه ارومیه

Posted: 02 Apr 2010 01:55 PM PDT

بسیاری از خانواده ها و جمعیت که شمارشان بیست هزار نفر تخمین زده می شود به روستا های اطراف سرازیر شده و تلاش دارند در روستای آق گنبد گردهمایی را برگزار نمایند.متاسفانه طبق خبر های دریافتی تعدادی از هموطنان آذربایجانی توسط نیروهای ضد شورش بازداشت شده اند که از مکان بازداشت آنها اطلاعی حاصل نگردید همچنین منابع خبری گزارش می دهند که در سنگ پرانی بین معترضین و پلیس ضد شورش پنج نفر پلیس زخمی و نزدیک به ده نفر از هموطنان آذربایجانی نیز جراحاتی برداشته اند.
با ۷۵ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عبور از سرعت نور، رویایی که محقق شد

Posted: 02 Apr 2010 04:32 AM PDT

تازه ترین نصاویر ارسالی توسط تلسکوپ هابل از سطح خورشید حکایت از نوع جدید برخوردهای هسته ای در سطح این ستاره دارد ، به گفته ی مایکل اسپیرو مدیر سازمان اروپایی پژوهشهای هسته ای، پس از انجام موفقیت آمیز آزمایش برخورد دو پرتوی پروتون که هفته ی گذشته در آزمایشگاه سرن سوییس انجام شد، از مدیران تلسکوپ هابل . . . گفته می شود این کشف تازه می تواند امکان ساخت فضاپیماهایی با سوخت الکترونی را فراهم کند که قادر هستند با سرعتی بیش از سرعت نور در فضا حرکت کنند. آزمایشگاه سرن، بزرگ‌ ترین آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان است که در سال 1954 . . .
با ۷۳ امتیاز و ۳۸ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

جمهوری اعدام

Posted: 02 Apr 2010 11:55 AM PDT

مسئله اعدام، گویی با شیر جمهوری اسلامی عجین شده و باید با جان آن به در رود. سی سال تمام است که ماشین اعدام جمهوری اسلامی به کار افتاده و هم‌چنان قربانی می‌گیرد. در این مدت ده‌ها هزار نفر به بهانه‌ها و دلایل مختلف و به اشکال گوناگون به دست مقامات جمهوری اسلامی کشته شده‌اند. ولی عطش خون این نظام گویی سیری ناپذیر است، و نمی‌تواند روزی یا هفته‌ای را بدون خونریزی بگذراند. در این مدت، جهان در جهت رعایت حقوق بشر پیش‌رفت‌های زیادی کرده، اعدام از ۱۳۹ کشور جهان رخت بربسته، و تعداد اعدام در کشورهای معدودی که باقی مانده‌اند سیر نزولی داشته است. تنها حکومتی که در همه این موارد مسیر عکس را پیموده، و به طور سرانه بیش از تک تک کشورهای دیگر جهان آدم کشته، جمهوری اسلامی ایران بوده است. و به راستی اگر بتوان یک خصوصیت ممتاز برای این نظام در سطح جهانی برشمرد، عطش این نظام به کشتن و کشتن و کشتن، و در یک کلمه اعدام است. باید جمهوری اسلامی ایران را به حق جمهوری اعدام نامید. ... ... ... هم اکنون عبدالرضا قنبری مدرس دبیرستان و دانشگاه در پاکدشت محکوم به اعدام شده است. جرم او چه بوده است؟ «ارتباط با گروه های معاند». و سند؟ «ایمیل‌های مشکوک و ارتباط با یکی از رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور». از دید جمهوری اسلامی، رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور معاندند، فرستادن ایمیل به این رسانه‌ها بیان یک ارتباط است، و این ارتباط هم جنایتی بزرگ و در حدی که سزاوار مجازات اعدام باشد. ا ین همه از برکت اتهام کشدار محاربه است که می‌توان آن را به هر عملی نسبت داد و به نام آن به هر جنایتی دست زد. و یا تعدادی از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر که یکی از فعال‌ترین گروه‌های حقوق بشر در داخل کشور بشمار می‌رود با همین اتهام محاربه روبرو هستند. تنها در جمهوری اسلامی است که فعالیت حقوق بشری یا ارتباط ایمیلی با رسانه‌ها، جنایت، و آن هم جنایتی بزرگ، تلقی می‌شوند که مجازات اعدام را در پی داشته باشد.
با ۷۳ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

جنبــش سبــز و گروههـای درون آن؛ ایــــده ها و چـالشــها

Posted: 02 Apr 2010 01:21 PM PDT

مسایل پیش روی جنبش سبز همان مسایل درون جامعه ایران است. هم از این روست که هر روز این جنبش با مساله و پدیده جدیدی مواجه است که ناگزیر باید موضعی در مورد آن اتخاذ کند و چاره جویی نماید.اما همواره در مورد مسایل پیش رو با موضع گیریها و تحلیلهای متفاوتی روبرو هستیم که در اکثر موارد به اختلاف نظر های جدی می انجامد.این جهت گیریها با در نظر گرفتن همه کم و کاستیها و همه تقریبهایی که می توان داشت،کم و بیش در دو گروه کلی می گنجد.-گروه نخست:افرادی که معتقدند که حرکت و اعتراضات اخیر مردم ایران تنها به خاطر انتخابات سال گذشته به وجود آماده و لذا اهداف آن هم تماما محدود به آرمانهای جنبش سبز هست و این حرکت هم رهبرانی چون موسوی و کروبی دارد........ -گروه دوم: افرادی که معتقدند که جنبش سبز زاییده اعتراضات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... مردم ایران است و این جنبش نوک کوهی است قدیمی که از پس سالیان و در پی انتخابات اخیر از دل ایران سر بر آورده است و همه خواسته های آن با خواسته های افراد گروه نخست هم پوشانی ندارد .این جنبش رهبری ندارد و آرمانهای آن برخلاف آنچه که افرادی در درون گروه نخست گاهی بیان میدارند،با برخی از اساسی ترین ریشه های نظام جمهوری اسلامی مانند جدایی دین و حکومت در تضاد جدی قرار دارد.
با ۷۲ امتیاز و ۲۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

صدای سبز سلول/مسعود بهنود

Posted: 02 Apr 2010 01:57 PM PDT

دکتر شکوری راد در دست های دستبند خورده خانم آذر منصوری، وقتی در راه زندان با انگشتان باز نشانه پیروزی ساخته بود، علامت ایستائی و ماندگاری جنبش سبز را دیده است. زیبا و منطقی است برداشت دکتر. من هم در کولاژ دست ساخته ی خانم منصوری از پایداری و امید نشانه ها دیدم. آن که با خرده جعبه دستمال کاغذی و بریده جعبه هائی که در اوین غذای زندانیان در آن می آورند ساخته شده. زمینه ای آبی که نشان می دهد زندانی از چه دورست، از هوای پاک و آسمان آفتابی، تکه ابرهائی هم می بینم در آن آبی که امید باران در آن درج است، در میانه تصویر درختی سبز برآمده بر برگریزان خزانی که بر هیچ کسش حاجت تفسیر نیست. به باورم این نقاشی که همه جانش را از چند وسیله محدود در دسترس زندانی در سلول انفرادی می گیرد، یعنی جنبش سبز. همین که بی مناقشه به ذهن می آورد که کار خانم محترمی است در خلوت و سکوت سلول، در شهری که دولتمردانش ادعا می کنند زندانی سیاسی ندارند، خود هزار مقاله و فریاد، شعار و جمعیت است. امروز در سیزدهمین روز بهار، ما ایرانیان که اینک در سراسر جهان پراکنده ایم، علامتی به هم بدهیم و از هم نهان نکنیم که سبزیم و بی شماریم. در چشم هم نگاه کنیم، از هم دیده بر نگیریم. نمی خواهد مرگ بر این، نمی خواهد سرنگون باد آن. تنها به زبان نشانه ها به قول دکتر شکوری علامت بدهیم که سبز می مانیم. به این علامت سبزها در گوشه گوشه جهان همدیگر را پیدا می کنند و آن گاه به دنیا چشمکی می زنند. دنیا به چشم تنگ کیهان تهران و جلافت های خبری و تحلیلی هواداران دولت به جنبش های اجتماعی نگاه نمی کند، در چشم پاک مردمان صلح دوست و آشتی طلب دنیا، سبزهای ایرانی تا همین جا نشانه شده اند، نشانه ای مدرن از طبیعی ترین و انسانی ترین خواست های انسان، آزادی.
با ۷۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تصاویری از نایتمر ...

Posted: 02 Apr 2010 09:14 AM PDT

هنگامی که تعدادی از افراد در کنار یکدیگر قرار می گیرند خواسته یا ناخواسته تشکیل یک جامعه را می دهند که طبق قانون طبیعت بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. مجموع این برآیند ها جامعه را به سمت و سویی خاص می کشاند. طبق پیشنهاد یونگ تمام افراد در هر جامعه ای صاحب روان جمعی ناخودآگاهی هستند که من برای سهولت آن را روح جامعه می نامم. در تمام جوامع چه آنها که کوچک هستند ( مثلا 30730 نفر) و چه جامعه ی کل انسانها در طول دوره ی تاریخ که بزرگترین جامعه ی فرضی است، چندین شاخص وجود دارد که از آن برای تشخیص وضعیت جامعه می توان استفاده کرد.
با ۷۰ امتیاز و ۶۹ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

حماسه ی مقاومت مردم در پل میانگذر دریاچه اورمیه و مسدود شدن این پل

Posted: 02 Apr 2010 04:05 PM PDT

به گزارش خبرنگار گروه خبری اورمونیوز در ساعت 45/12 نیروهای امنیتی اقدام به مسدود کردن پل میانگذر دریاچه اورمیه نمودند.در این میان تجمع کنندگانی که شمار ایشان بیست هزار(20000 ) نفر تخمین زده می شود و در سمت اورمیه پل میانگذر مستقر می باشند اقدام به سردادان شعار نمودند.پلیس ضد شورش جهت پراکنده کردن مردم اقدام به پرتاب گاز اشک آور نمود که این عمل ایشان منجر به درگیری میان تجمع کنندگان و نیروهای ضد شورش انجامید.طبق خبرهای رسیده در این درگیری شماری از نیروهای ضد شورش و مردم زخمی شده اند.در ادامه ی این روند و با عقب نشستن نیروهای ضد شورش طبق خبرهای رسیده نیروهای ضد شورش بیشتری از سوی تبریز راهی پل گشته اند.در ضمن طول ترافیک در سمت اورمیه 20 کیلومتر تخمین زده می شود. اما آنچه که جالب توجه می باشد شیرزنان آذربایجانی به همراه فرزندان و خانواده ی خود نیز در مقابله با حمله ی نیروهای یگان ویژه اقدام به مقاومت نموده و با پرتاب سنگ این نیروها را مجبور به عقب نشستن کرده اند.
با ۶۷ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بالاترین برگزار می‌کند: مراسم چهارمین سالگرد بالاترین در میدان واشنگتن

Posted: 02 Apr 2010 04:25 AM PDT

سایت بالاترین ثبت‌نام را آغاز کرد؛ اما این‌بار نه برای عضوگیری که برای ثبت‌نام ورود به مراسم چهارمین سالگرد که قرار است در روز 16آگوست برابر با 25مرداد ماه برگزار شود. ورود کلیه کاربران آزاد است و تنها باید شناسه و رمز خود را در دستگاه کنار در ورودی ثبت کنند. درصورت درست بودن اطلاعات، آن‌ها نیازی به ثبت‌نام اینترنتی و خرید بلیت 40دلاری ندارند. لازم به‌ذکر است صندلی کاربران "ثبت شده" در ردیف اول تا نیم ساعت به شروع مراسم ذخیره می‌شود که پس از آن به‌فروش خواهد رسید. مراسم با رقص محلی بانوان بالاترین و رقص چوب آقایان این سایت، با هدایت اعضای "بالاموزیک" آغاز می‌شود و با سخنرانی طنز کاربر ساشتیانی ادامه می‌یابد. سپس دکتر مهدی یحیی‌نژاد گزارش سالانه مدیریت را به کابران ارائه خواهد داد. در این مراسم که در میدان واشنگتن در پایتخت ایالات متحده برگزار می‌شود، از کاربران نمونه با اسامی اصلی تقدیر خواهد شد. به‌عنوان نمونه می‌توان از کاربر شماره یک بالاترین جرمنی با نام اصلی حسینقلی چمندار و طنزپرداز معروف غلام‌عسگر علیقلی یا شایگان بالاترین نام برد. مدال درجه سه بالاداری نیز توسط بانوبالایار و اعضای سابق هیئت مدیره بالاترین، عزیز و رضا، به تعدادی از کاربران فعال، پی‌گیر و قانونمند بالاترین اهدا خواهد شد. درکنار مراسم، میزگردهایی نیز برگزار می‌شود که احتمالا پرطرفدارترین‌شان میزگرد "رای منفی" با حضور نایتمر، رمز، نقطه و فرهنگیان خواهد بود. درکنار آن میزگرد "تقلب در بالاترین با آموزه‌های مذهبی" با حضور هاتف خرچنگ‌زاده برگزار خواهد شد. اما میزگرد پرطرفدار دیگر "تاریخ" است که با حضور ستوده، راییکا و کاربر معروف بالاترین کانسرواتیو که تعداد زیادی از کاربران مشتاق دیدن و فالوده خوردن با ایشان هستند، برگزار می‌شود. اما تنها میزگردی که حضور در آن نیاز به پیش ثبت‌نام دارد، میزگرد "مسائل جنسی" است که توسط کاربر معروف بالاترین که به‌دلیل دشواری شناسه‌اش از ذکر آن معذوریم، اداره می‌شود. برای حضور در این میزگرد باید حتما بالای 18سال داشته باشید. لازم به‌ذکر است ثبت‌نام کنندگان از ساعت 7صبح باید در کنار باجه‌های فروش بلیت حاضر شوند. به هرنفر -با هر تمایل رنگی و سیاسی که داشته باشد -بیش از دو بلیت فروخته نمی‌شود و درصورت انصراف، پول شما پس داده نمی‌شود. ستاد برگزاری مراسم پیشاپیش از کمبود جا عذرخواهی می‌کند و امیدوار است در مراسم سال آینده که قرار است در میدان آزادی تهران برگزار شود، این کمبود را جبران کند.
با ۶۶ امتیاز و ۶۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

معجزه‌ی علمی قرآن کاملا حقیقت دارد.

Posted: 02 Apr 2010 10:22 AM PDT

قرآن کتابی است که در آن تمام دانش بشری وجود دارد. پیش از اینکه کافران اقدام به کشف کروی بودن زمین نمایند؛ قرآن این را در 1400 سال پیش بیان فرموده است؛ اصولا تمام کشفیات کفار همه و همه از اسلام است؛ این کتاب(قرآن)است که اولین بار نظریه ی بیگ بنگ را مطرح نمود؛ اسلام حتی راز چگونگی تشکیل مروارید و مرجان را بیان نموده است، کفار دزد هستند که با استفاده از این اطلاعات، اقدام به تولید مروارید مصنوعی می‌نمایند! جالب است که حتی شُکر این دین را نیز ندارند. از معجزه‌ی ریاضی این کتاب بگوئید که انسان را به شگفت وا می‌دارد. این معاندین و کفار از خدا بی‌خبر هستند که به اسلام تهمت تحجر را می‌‍‌‌زنند.
با ۶۴ امتیاز و ۵۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

پارک ها پیشنهادی در سیزده بدر شاهد حضور چشمگیر نیروهای سرکوبگر شد.

Posted: 02 Apr 2010 04:23 PM PDT

در حالیکه کاربران بالاترین در فراخوانی پنج پارک پیشنهادی را برای حضور نمادین سبزها اعلام نموده بودند امروز با حضور در دو پارک چیتگر و لاله شاهد حضور نیروهای سرکوبگر بودم. حدود ساعت 12 بود که رسیدم به پارک لاله در ضلع جنوب غربی پارک که مشرف به خیابان کارگر شمالی است حدود 8 دستگاه ون که مملو از نیروهای یگان ویژه بود مستقر شده بودند که با بهت و حیرت مردم که برای جشن سیزده بدر به پارک آمده بودند مواجه می شدند.پس از ورود به پارک شاهد گشت های چند نفره یگان ویژه در داخل پارک بودم و در نقاط گوناگون پارک نیز ون هایی مستقر شده بودند. اما نکته جالب جشن و سرور مردم حاضر بود که بدون توجه و حساب کردن این نیروها مشغول جشن و تفریح خود بودند وضعیت پارک چیتگر به مرتب شدیدتر و حضور نیروها بسیار بیشتر از لاله بود .در حالی که در همین حین سری به پارک دانشجو زدم و در آنجا هیچ خبری از نیروهای سرکوبگر نبود. اکنون که ساعت 13 روز جمعه 13 فروردین است مردم در حال امدن به پارک ها هستند و این جشن و شادمانی تا ساعاتی دیگر ادامه خواهد داشت.
با ۶۳ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

5 روزحقوق یک کارگر= 2کیلوگوشت / امسال حقوق کارمندان افزایش نمی یابد!

Posted: 02 Apr 2010 12:40 PM PDT

بنا به گفته برخی از نمایندگان مجلس و براساس قرائن مستفاد از لایحه بودجه سال 1389، حقوق کارکنان دولت برای سال آینده تغییری نخواهد داشت. با این حال شورای عالی کار در بررسی و تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران، رای به افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد و درصدی بین 10 تا 14 درصد برای سایر سطوح مزدی کارگران داد.حتی آش به قدری شور شده است که بخشی از کارفرمایان هم پذیرفته‌اند که دستمزدهای کارگران ناچیز است. علت این نارضایتی و حالت یاس بین کارگران، کارمندان، بازنشستگان و سایر اقشار حقوق‌بگیر چیست؟.....رژه آمار روی روان مردم .... قیمت گوشت قرمز مرزهای 14 و 15 هزار تومان را در نوردیده است. این به مفهوم این است که با حداقل حقوق کارگری در سال 1388، یک کارگر باید حدود 5 روز کار کند تا بتواند 2 کیلو گوشت برای خانواده تهیه کند. قیمت گوشت مرغ هم بالای 3 تا 3 هزار و 300 تومان است.قیمت میوه سال‌هاست که گلوی اقشار ضعیف را می‌فشارد و خوردن سبزی پلو با ماهی هم برای برخی به رویایی شبیه است که باید در داستان‌های نیاکان کشف و ضبط کرد. با این حال نرخ تورم هر روز کمتر می‌شود و انگار قرار است تا تمامی عقب‌افتادگی‌های خود را در 3-4 ماه منتهی به سال 1389 جبران کند. نرخ بیکاری هم که مطابق آمار مرکز آمار ایران از ابتدای سال روند رو به رشدی را تجربه می‌کند، در طرفه‌العینی در آمار وزیر محترم کار مثبت ارزیابی می‌شود تا در روزهای پایانی سال، آقایی که تا دیروز خود را مسوول اشتغالزایی نمی‌دید، سینه جلو دهد و از ایجاد 1.2 میلیون شغل و کاهش نرخ بیکاری خبر دهد. فلان مقام مسوول هم از بهبود وضع مردم در آینه آمار بهمان نهاد اقتصادی خبر می‌دهد. با این حال واقعیت این است که آمار چند وقتی است که ارزش خود را برای مردم از دست داده‌اند. با همان آماری که برخی به آن می‌نازند می‌توان ثابت کرد که فقر دامن‌گیر حدود 70 درصد مردم است. با همان آمار که برای موفقیت در ایجاد اشتغال عنوان می‌شود، می‌توان اثبات کرد که در 4-5 سال گذشته، فقط 400 تا 500 هزار شغل ایجاد شده که آن هم معلوم نیست به مدد فعالیت‌های واقعی بوده یا نازل کردن شاخص‌های اشتغال. از همین روست که این آمار اگر تا دیروز برای مردم معنایی داشت، امروز سوهانی است که به روح و روان آنها کشیده می‌شود. آماری که فقر را در جداول خود مخفی می‌کنند اما به بارزترین شکلی در جامعه عریانش می‌کنند، چند صباحی است که لطفی برای مردم ندارد... سال 1388 در حالی پایان می‌یابد که کابوس هدفمند کردن یارانه‌ها خواب نه چندان آرام اقشار ضعیف را آشفته‌تر کرده است. شعارهایی مبنی بر توزیع 70 درصد یارانه‌ها بین 30 درصد مردم تا پیش از این و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها از این پس، جذابیت‌های خود را بین مردم از دست داده‌اند. خوشه‌بندی‌ها نخستین شوکی بود که دولت به مردم وارد کرد. هر چند مرکز آمار اعلام کرده بود که 30 میلیون نفر از مردم در خوشه اول، 17.6 میلیون نفر در خوشه دوم و 10 میلیون نفر در خوشه سوم قرار دارند، اما بسیاری که فقر را با تمام وجود احساس می‌کردند و خود را فقیر می‌پنداشتند، در خوشه‌بندی‌ها به احراز جایگاهی در میان ثروتمندان دست یافتند. اعتراض‌ها به قدری بالا رفت که دولت مجبور شد کاری را که ادعا می‌کرد میلیون‌ها ساعت کار کارشناسی را به عنوان عقبه خود دارد، از اساس منتفی کند، اما این موضوع هیچ خشنودی برای مردم در پی نداشت، چرا که دیدند طرحی که مدعی اصلاح وضع آنهاست، در همان گام اول و با اولین تلنگر شکست.
با ۵۶ امتیاز و ۵ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

وزیر کار: نمی‌دانم خط فقر چقدر است

Posted: 02 Apr 2010 07:48 AM PDT

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار دولت دهم در پاسخ به این پرسش که فاصله خط فقر با حداقل دستمزد کارگران چقدر است، می‌گوید: ‌نمی‌دانم خط فقر چقدر است، اگر میزان خط فقر را از حداقل دستمزد کم کنیم، فاصله آن بدست خواهد آمد. به گزارش ایلنا، وی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون کار اعلام می‌کند که مراحل اصلاح قانون کار در دولت طی یک فرایند دو، سه ساله و با حضور و مشارکت شرکای اجتماعی از جامعه کارفرمایی و کارگری و همه افراد ذی‌نفوذ و ذی‌ربط در موضوع مربوط به قانون کار نهایی و در شرف ارسال به مجلس است. در مجلس نیز درباره اصلاحات صورت گرفته بحث و بررسی خواهد شد و حتما تداوم نظرخواهی از شرکای اجتماعی و جامعه کارفرمایی و کارگری صورت خواهد گرفت تا آن اصلاحاتی که مد نظر است به عمل آید. شیخ‌الاسلامی تاکید می‌کند: اصلاحات و اشکلات قانون کار زیاد نبوده و تغییرات آن نیز گسترده نخواهد بود.
با ۵۰ امتیاز و ۴ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

استاد روح الله خالقی خالق شکوه موسیقی

Posted: 02 Apr 2010 11:00 AM PDT

آموزش موسیقی در ایران به صورت علمی در مدرسۀ دارالفنون در اواخر دورۀ قاجار آغاز شد و ایجاد شعبه‌ای به نام "موزیک نظام" زیر نظر مربیان فرانسوی و فارغ‌التحصیل شدن عده‌ای سبب انتشار موسیقی به صورت علمی گردید. چون قبل از آن به خصوص در زمینۀ موسیقی ملی استادانی به صورت شفاهی آموزش می‌دادند و استفاده از موسیقی اصیل ایرانی در انحصار طبقۀ خاصی بود. با گذشت زمانی طولانی و حدود سال ۱۳۰۰ شمسی مدرسه‌ای مستقل برای موسیقی زیر نظر وزارت معارف تأسیس شد که به شاگردان غیرنظامی هم موسیقی غربی تدریس می‌شد. اولین رئیس ایرانی در مدرسه فوق سرتیپ غلامرضا مین‌باشیان (سالار معزز) از فارغ‌التحصیلان دارالفنون بود. در این میان برخی از مسئولان به آموزش موسیقی و سازهای غربی معتقد بودند و بعضی چون استاد علینقی وزیری آموزش سازهای ایرانی را ضروری می‌دانستند. کسانی چون استاد روح الله خالقی که از شاگردان علینقی وزیری بوند، به این فکر افتادند که برای آموزش و گسترش موسیقی ملی مستقلاً مرکز ویژه‌ای بنیاد نهاده شود. ابتدا تأسیس انجمنی به نام موسیقی ملی شکل گرفت که از سال ۱۳۱۳ فعالیت‌های مؤثر خود را داشت. در اساسنامۀ "انجمن موسیقی ملی" تأسیس یک مدرسۀ موسیقی هم پیش‌بینی شده بود که پس از سال‌ها پیگیری‌های مستمر استاد خالقی اساسنامه و آیین نامه‌های اجرایی آن تصویب شد و بلاخره در مهرماه ۱۳۲۸ با ثبت نام حدود ۲۵ هنرآموز در کلاس اول به صورت مختلط (پسر و دختر) رسما شروع به کار کرد.
با ۵۰ امتیاز و ۲ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

بزرگترين شركت پالايشگاهى هند واردات نفت از ايران را متوقف كرد»

Posted: 02 Apr 2010 02:54 AM PDT

منابع نزديك به بزرگترين شركت پالايشگاه هاى نفتى هند اعلام كرده اند كه اين شركت واردات نفت از ايران را براى سال ۲۰۱۰ متوقف كرده و قرارداد خود را با اين كشور تمديد نخواهد كرد. گزارش ها حاكى است كه شركت «صنايع ريليانس» در دو ماه فوريه و مارس از ايران نفت خريدارى نكرده و در سال گذشته ميلادى نيز ميزان خريد از ايران را به شدت كاهش داده است. بر اساس اين گزارش، هنوز مشخص نيست كه چرا اين شركت هندى حاضر نشده تا قرارداد خود را با ايران، پنجمين كشور بزرگ صادر كننده نفت در جهان، تمديد كند ولى برخى منابع خبرى مى گويند كه احتمالا دليل آن عدم توافق بر سر قيمت بوده است. خبرگزارى رويترز به نقل از يك منبع نزديك به شركت ملى نفت ايران گزارش داده كه گفته است: «ما براى سال جارى ميلادى قراردادى با شركت ريليانس نداريم.» وى كه نخواست نامش فاش شود با اشاره به اينكه «ايران كارى با آمريكا ندارد» افزوده است: دو طرف درباره قيمت گذارى بر نفت توليدى از ميادين سروش و نوروز با يكديگر اختلاف دارند. ريليانس در سال گذشته روزانه بين ۹۰ تا ۱۰۰ هزار بشكه نفت از ايران خريدارى كرده است كه هشت درصد از خريدهاى نفتى اين شرکت و ۲.۴ درصد از ميزان صادرات ايران را تشكيل مى داده است. روند كاهش صادرات نفت ايران به بازارهاى آسيايى به كشورهاى ديگر نیز كشيده شده است. ميزان واردات نفت ايران توسط ژاپن از ابتداى سال جارى حدود ۱۱ درصد كاهش نشان مى دهد كه پايين ترين افت صادرات نفت ایران به این کشور ظرف ۱۷ سال گذشته است. ماه گذشته اعلام شد كه واردات نفت چين از ايران طى دو ماه اول سال ۲۰۱۰ نيز حدود ۴۰ درصد افت كرده است. خبرگزارى رويترز مى گويد كه مديران شركت ريليانس و مسئولان نفتى ايران حاضر نشده اند تا در باره توقف صادرات نفت اظهار نظر كنند. واردات نفت ريليانس از ايران در ماه ژانويه ۱۳ درصد بيشتر كاهش داشته و نسبت به دوره سال قبل ۸۳ درصد افت كرده است. برخى تحليلگران بازارهاى نفتى معتقدند كه مدیران ريليانس از عدم تمايل شركت ملى نفت ايران برای كاهش قيمت ها ناخشنود هستند و ساير رقبا نظير نفت صادراتى از طريق خط لوله سيبرى شرقى – اقيانوس هند برای آنها جذاب تر است. بر اساس اين گزارش، بيشتر نفت وارداتى ریلیانس از ميادين سروش و نوروز تامين مى شده است كه نفت آن سنگين و بسيار ترش است. يك تحليلگر بازار نفت به رويترز گفته است: «اگر اين شركت مى تواند نفت سبكتر، با ترشى كمتر و همچنين قيمت پايين تر خريدارى كند چرا اين كار را نكند.» گرچه برخى از تحليلگران، مسئله قيمت را در متوقف شدن واردات نفت شركت ريليانس هند از ايران مهم مى دانند ولى فشارهاى ايالات متحده آمريكا و متحدان آن براى تشديد تحريم ها عليه ايران يكى ديگر از دلايل عمده قطع صادرات نفت ايران به هند عنوان شده است. شركت ريليانس تحت فشارهاى آمريكا در ماه مه سال ۲۰۰۹ فروش بنزين به ايران را متوقف كرد. اين اقدام ريليانس گامى براى حفظ بازارهاى آن در آمريكا ارزيابى شده است.
با ۵۰ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

دولت ایران همچنان 'خط فقر' را اعلام نمی‌کند

Posted: 02 Apr 2010 11:05 AM PDT

آقای شیخ‌الاسلامی امروز ۱۳ فروردین (۲ آوریل) در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، در پاسخ به این پرسش که فاصله خط فقر با حداقل دستمزد کارگران چقدر است، گفت: "‌نمی‌دانم خط فقر چقدر است، اگر میزان خط فقر را از حداقل دستمزد کم کنیم، فاصله آن به دست خواهد آمد" اظهارات وزیر کار در حالی منتشر می شود که از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، با وجود اظهار نظرهای پراکنده برخی مسئولان و دستگاه های اجرایی در مورد تعداد فقرا در ایران، وزرای دولت از اعلام علنی خط فقر خودداری کرده اند. مطابق ماده ۹۵ قانون برنامه چهارم توسعه، که اجرای آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و تا سال ۱۳۸۸ ادامه داشت، دولت مکلف بود با تعیین خط فقر، کلیه خانواده های زیر "خط فقر مطلق" را تا پایان سال دوم برنامه تحت پوشش حمایتی قرار دهد. در شهریور ماه گذشته محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که دلیل عدم اعلام خط فقر را جویا شد، گفت: "خط فقر از این سرکاری‌هاست؛ خط فقر یک چیز نوسانی است؛ بستگی دارد شما خط فقر را چه چیز تعریف کنید، می‌شود خط فقر." البته آقای احمدی نژاد در آبان ماه ۱۳۸۷ در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفته بود: "ما ناراحت هستیم از اینکه ۸۰ میلیون انسان در آمریکا زیر خط فقر زندگی می کنند.
با ۴۹ امتیاز و ۲ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر