۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

استاد بنان یكبار دیگر مدفون شد

فاجعه ی تكرار شدنی – استاد بنان یكبار دیگر مدفون شد  

1244113365-Banan.jpg

 

 

 

دهم اردیبهشت تولد هنرمند بزرگ موسیقی و آواز ایران، استاد غلامحسین بنان است. اما اگر شما به كرج و امامزاده طاهر بروید دیگر اثری از آرامگاه بنان نیست. نه تنها بنان بلكه امیرناصر افتتاح و چند تن از بزرگان موسیقی كه در آن حوالی خاك بودند.

 

هر سال یك روز از آبان ماه را به آنجا میروم، از صبح تا عصر. و همیشه طی چند ساعتی كه آنجا بودم بیش از ده یا بیست نفر برای دیدار آرامگاه بنان و یاد ایشان رجوع میكردند.

 

آرامگاه بنان 1386

 

امسال آرامگاه بنان با خاك یكسان و ناپدید شده و اگر پیگیری نشود بعید نیست كه ساختمانی را كه در حال احداثش هستند بنا كنند.

 

مدفون شدن دوباره ی استاد بنان در حالی است كه آثار او در حال پخش در فروشگاههای موسیقی و حتی از صدا و سیما میباشد.

 

آرامگاه بنان 1389

 

خدا می داند كه چه بهانه ای برای این كار دارند.

 

 

من چه دلخوشم كه در سرزمینی كه گور هنرمند و شاعر را میشكنند و با خاك یكسان میكنند انتظار این را میكشم كه به اساتید كهنه ی آواز و موسیقی همچون گلپایگانی مجوز كنسرت دهند. سالهاست كه بارها و بارها برسر راه اساتیدی چون گلپا و شهناز و كسایی.. برای یك كنسرت آنهم به نفع بی بضاعتها و زلزله زده ها سنگ از غیب میاندازند.

 

بگذریم.. بنان را كه دوباره مدفون كردند.. نوبت به زنده ها هم خواهد رسید. كه میبینیم كه اخبار فوت هنرمندان را در چند ثانیه خلاصه میكنند.

 

 

استاد بنان در قلبها زنده و جاویدان و یاد و صدای آسمانی اش جلای روح همه ی كسانی است كه ارزش هنر و لطف نواهای مهربان را میدانند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر