۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 29 2010 : بالاترین





من یک زنم

Posted: 28 Apr 2010 01:15 AM PDT

به بهانه ی مقاله ی شادی صدر و دعواهای زرگری دور و برش - هر چند با زبان نوشته ی ایشان به عنوان یک مقاله ی ژورنالیستی موافق نیستم و به نظرم بهتر است از وصل کردن گفت تا فصل کردن - درباره ی جنسیت حرف زدن کار راحتی نیست و حکم کلی و قطعی درباره ی آن دادن هم ناممکن. حتا اگر به لحاظ آناتومیک، فیزیولوژیک یا روانشناسانه هم بررسی کنیم، مثال های فراوان وجود دارد که ماجرا را از دو قطبی بودن خارج می کند. ولی این که ما در ایران به واسطه ی عرف، مذهب، و یا هر چه اسمش را بگذارید، جامعه ای مردسالارانه داریم را نمی شود کتمان کرد. // این را وقتی خیلی بیشتر فهمیدم که دو سال زندگی این طرف آب را هم تجربه کردم. // چند مثال کوچک: - تو مرد شدی.. مرد که گریه نمی کنه، گریه مال دختراس. - پسرا شیرن مث شمشیرن، دخترا موشن مث خرگوشن - خانوم باش (یعنی، مودب و با وقار و سر به زیر باش) // خیلی از ما دخترها تا سالهای نوجوانی یکی از آرزوهایمان این بوده که پسر باشیم بازو گرفتن و بازوی کلفت و سفت را به هم نشان دادن، باشگاه پرورش اندام رفتن، لباس هایی را که دوست داشتن پوشیدن برای پسر ها، و در مقابل جلوگیری از انواع روش های لذت بردن از بدن و ویژگی های فیزیکی و زیبایی برای دخترها. // یک چیزهایی هم حسی است. نمی شود برایش مثال ملموس منطقی آورد. نمی دانم تا حالا شده حس کنیدزیر نظرید، نگاهتان می کنند از پشت سر؟ ناگهان شده پشت سرتان داغ شود؟ تا حالا شده با کسی دست بدهید، کنارتان بنشیند، یا حتا فقط در حد یک گفتگوی دوستانه در میان یک جمع، و حس کنید یک چیز در آن طرف هست که بدتان می آید؟ نگاهش سنگین است، آزاردهنده است؟// شده از ته دل حس کنید که باید خودتان را بیشتر بپوشانید با آن که پوشش کامل داشته اید؟ // حتا حس برخوردهای اتفاقی فیزیکی آدم هابا شما فرق می کند، بعضی هایش منزجر کننده است، شما می فهمید اما نمی توانید توصیفش کنید. تمام این ها جدای از موارد زیادی است که به خاطر زن بودنت در یک فضای کاری یا اجتماعی راه داده نشده ای یا بازی داده نشده ای. // متلک همیشه کلامی نیست آقایان! // و وقتی می آیی این طرف دنیا، توی متروی شلوغ وسط این همه مرد، کتابی می ایستی، آدم ها از کنارت رد می شوند و تنه می زنند، یا تو تنه می زنی، با مردها حرف می زنی، معاشرت می کنی، هر جور که بخواهی لباس می پوشی و هیچ نگاه سنگینی را حس نمی کنی، با تعجب می بینی که چقدر دچار خودسانسوری جنسیتت هستی و از لذت بردن از بدنت و جنسیتت حتا در این سن و سال خجالت می کشی، و وقتی فکر می کنی که ای وای نکند من بدبین بوده ام چون آنجا به من این طور یاد داده بودند، آنوقت توی پرواز ایران، در خروجی پرواز ایران که می رسی، باز هم همان سنگینی عجیب فضا و نگاه ها را به طرز وحشتناک و غیر قابل باوری حس می کنی، آن وقت است که از ته دل ایمان می آوری که حس پنهان و آشکاری در (نه) همه ی مردان سرزمینت هست که جاهای دیگر دنیا که دیده ای وجود ندارد.// باید زن باشی تا بفهمی چه می گویم.
با ۱۸۰ امتیاز و ۶۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خانم شادی صدر! جامعه زن ستیز و مردسالار، دستپخت و آش دسته جمعی گروههای مختلفی است، از جمله خود زنان

Posted: 28 Apr 2010 04:22 AM PDT

جامعه فعلی ایران محصول یک شب یا دو شب، یک روز یا دو روز نیست که گروهی خاص (مثلاً مردان) فقط سازنده و به وجود آورنده آن باشند و در نتیجه مسئول و همه کاره محسوب شوند. جامعه فعلی ایران نتیجه یک پروسه طولانی چند هزار ساله است. مردسالاری، زن ستیزی و نگاه جنسیتی - ابزاری به زنان و دختران حاصل پارامترهای زیادی از جمله سیاست، مذهب، جامعه، فرهنگ، عرف، سنت، رسم و رسوم، آموزش، پرورش، تربیت، خانواده و ... است. یعنی در این پروسه خود زنان هیچ نقشی نداشته‌اند؟! اگر پسری با عقاید ضد زن و مردسالارانه رشد می‌کند، تربیت می‌شود، بزرگ می‌شود، وارد جامعه می‌شود و در نهایت زندگی، فکر و ذکرش، کار و تفریحش به آزار و اذیت زنان و دختران ختم می‌شود. آیا پدر او خواسته است که او تبدیل به چنین انسانی شود؟ آیا مادر او هیچ نقشی در تولید این پدیده انسانی و اجتماعی نداشته است؟ معلم چطور؟ دبیر چطور؟ مسئولان حکومتی و دولتمردان چطور؟ فعالان مدنی، اجتماعی و فرهنگی چطور؟ رسانه‌ها (تلویزیون، رادیو، روزنامه‌ها، مجلات، وب سایت‌ها، وبلاگ‌ها و ...) چطور؟ و هزار و یک عامل دیگر. خوب یا بد بودن یک جامعه نتیجه و محصول کارهای زنان و مردان آن جامعه است، نه فقط مردان... نگاه مطلق یا سیاه و سفید به پدیده‌های اجتماعی از پایه و اساس باطل است. چون اعضای جامعه، سیستم‌های اجتماعی و گروههای اجتماعی (از جمله خانواده) را انسان‌ها تشکیل می‌دهند و انسان (چه زن چه مرد) خاکستری است. یعنی هر انسانی مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌های مختلف است. صفات خوب و صفات بد. هیچکسی نه خوب مطلق است و نه بد مطلق یا به عبارتی نه سفید است و نه سیاه. زن بودن یا مرد بودن خصوصیات مشترکی را برای هر یک از این دو جنس به ارمغان می‌آورد که انسان‌ها را از لحاظ جنسیتی به دو گروه مونث و مذکر تقسیم می‌کند. هر کدام هم دارای خصوصیات خاص خود هستند. اما این به معنی شبیه بودن و یکسان بودن همه زنان در گروه زن و همه مردان در گروه مرد نیست. یعنی نه همه خانم‌ها فرشته هستند و نه همه آقایان بدجنس، ظالم و زورگو! نه همه خانم‌ها خوب و بی‌تقصیر هستند و نه همه آقایان مردسالار، چشم چران، متلک گو یا هر فلان و بهمانی دیگر! هر انسانی محصول افکار، اندیشه‌ها و عقاید خودش، پدر و مادر، خانواده، محیط زندگی، سیستم آموزشی و تربیتی و سیستم حاکم بر جامعه‌ای است که او در آن زندگی می‌کند. محصول خراب هنر یک گروه یا فرد خاص نیست. بلکه خروجی سیستم است. در سیستم هم همه اعضاء و بخش‌ها نقش دارند و موثر هستند. حالا نقش هر کدام یک چیز است. ولی وقتی خروجی سیستم نامطلوب است، باید همه عوامل و بخش‌های کلیدی را بررسی کرد. نه اینکه مثلاً یک جایی را مقصر دانست و بقیه را بی عیب و نقص، درست، پاک و منزه فرض کرد. اگر فقط به بخش‌هایی از سیستم رسیدگی شود، ممکن است در کوتاه مدت اثربخش باشد و نتیجه بدهد. اما در طول زمان و با گذشت زمان، باز برمی‌گردیم به سر جای اول. چون همه چیز را نادیده گرفته‌ایم و فقط یک عنصر/المان خاص را دلیل و عامل محصول و نتیجه نامطلوب فرض کرده‌ایم. تمام تحلیل‌هایی هم که بر اساس نگاه مطلق (سیاه و سفید) نوشته می‌شوند دچار این مشکل هستند که همه چیز را از یک زاویه و یک دیدگاه خاص و محدود بررسی می‌کنند و کاری به بقیه شرایط، عوامل و پارامترهای مهم و موثر در بروز یک پدیده اجتماعی - انسانی ندارند. در نتیجه چنین تحلیل‌هایی شاید بتوانند موضوعی را بیان کنند، اما در ارائه راهکار و راه حل دچار ضعف و خطا هستند. چون همه چیز را نادیده گرفته‌اند و یک طرفه به قاضی رفته‌اند.
با ۱۶۵ امتیاز و ۶۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

حاميان حجاب در تجريش راهپيمايي كردند ، آزادانه . ميشود مخالفين حجاب اجباري هم آزادانه تجمع كنند ؟

Posted: 28 Apr 2010 08:26 AM PDT

خبر آمده كه 1500 دانش آموز در حمايت از حجاب ، امروز در تجريش تهران راهپيمايي كرده اند . اين بام چند هوا دارد ؟ آيا براي راهپيمايي آنان نياز به مجوز نبوده است ؟ آيا مجوز داشته اند ؟ حاج آقا مسئلتْ ؛ اجازه ميفرماييد مخالفين حجاب اجباري هم يك راهپيمايي بسيار مسمالت آميز داشته باشند ؟ همان تجريش هم شروع شود اما اگر تا راه آهن به درازا كشيد اعتراض نفرماييد . چشمتان را باز كنيد كافي است .
با ۱۵۴ امتیاز و ۲۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای دادستان برادر من کارگر يک بقالی است و اتهامش اقدام عليه امنيت ملی! نامه خواهر ۱۱ ساله یک زندانی به دادستان تهران

Posted: 28 Apr 2010 08:33 AM PDT

...من خواهر اکبر اجدادی هستم که بسيار به برادرم وابسته ام و او را دوست دارم. آقای دادستان برادر من بی گناه است و کاری نکرده. آقای دادستان برادر من کارگر يک مغازه بقالی است .از ساعت ۶ صبح مغازه را باز می کرده و ۱۲ شب می بسته . آخه اين انصافه؟ برادر من هيچ وقت عليه امنيت کشور کاری انجام نمی دهد و بی گناه است. از شما خواهش می کنم برادر من را به آغوش خانواده برگردانيد. پدر من بيسواد است و مادرم هم سواد ندارد. پدرم نگهبان پارک بود. سال گذشته او را اخراج کردند. می گفتند کارگرها زيادند. برادر م تنها نان آور ما بود . من مهديه اجدادی ، خواهر اکبر اجدادی از شما خواهش می کنم که برادر من را آزاد کنيد. پدر و مادر من بيماری قلبی دارند و از وقتی برادرم دستگير شده حالشان بدتر هم شده است . من کلاس پنجم هستم . بعضی از برادرها و آشنايان دوستانم می گويند در سال قبل آنها هم در تظاهرات شرکت کرده بودند . برادر من هم رفته بود . آخه انصافه آقای دادستان؟ از شما خواهش می کنم برادر من را آزاد کنيد. به خدا قسم برادر من کاری نکرده است . چند هفته است که به ما گفته اند برای اينکه چند روزی به مرخصی بيايد بايد ۲۰۰ ميليون تومان وثيقه به دادگاه بدهيم . من تا به حال اين همه پول را نديده ام . از پدر هم که پرسيدم او هم گفت نمی داند اين همه پول را بايد از کجا بياورد . ما در قيامدشت ورامين زندگی می کنيم . در يک خانه اجاره ای. روزهای دوشنبه که پدر و مادرم برای ملاقات با برادرم به زندان اوين در شمال شهر تهران می روند ، وقتی برمی گردند ، خيلی خسته هستند . مادرم می گويد راهش دور است . خيلی دور . کرايه رفت و آمد هم زياد است . خودم هم چند بار برای ديدن برادرم ، اکبر ، به اوين رفتم . برايم مثل يک مسافرت طولانی و خسته کننده بود . تا قبل از اينکه برادرم دستگير شود به اين جای تهران نرفته بودم . در راه که می رويم ماشين ها و خانه های بزرگی را می بينم که تا به حال نديده بودم . در قيامدشتی که ما زندگی می کنيم نه از اين ماشين ها است و نه از اين خانه ها . پدرم می گويد خيلی گران هستند . يک روز يک ماشين را به من نشان داد و گفت با پول اين ماشين می شود برادرت را آزاد کرد . آقای دادستان خواهش می کنم نامه ی اين خواهر را بخوانيد. من به عنوان خواهر کوچکتر اکبر از شما می خواهم برادر من را آزاد کنيد.
با ۱۴۵ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

جوک سال :نماینده ولی فقیه در سپاه می گوید سپاه طرفدار هیچ حزب سیاسی نیست

Posted: 28 Apr 2010 08:33 AM PDT

پارلمان‌نیوز: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سپاه طرفدار هیچ حزب سیاسی نیست و تنها با بیان معیارها و شاخص‌ها جهت را مشخص کرده و تصمیم گیری برعهده مردم است. به گزارش مهر ، حجت الاسلام علی سعیدی ظهر امروز چهارشنبه در همایش سراسری روحانیون، بازنشستگان و مدیران نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه به فرموده امام راحل، سپاه در احزاب وارد نمی‌شود، افزود: سپاه در همه جهات باید پا به پای رهبری حرکت کند و باید همه به این باور برسند که سپاه پرچمدار هیچ شخصیت و یا حزب سیاسی نیست. وی با تحلیل به جریان شناسی فتنه اخیر و چشم انداز وضعیت آینده کشور ادامه داد: فتنه اخیر از بی سابقه و پیچیده ترین فتنه ها در طول 30 سال از انقلاب اسلامی بود. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وجود دو جریان با دو برداشت متفاوت، استراتژی دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی با تاکتیک های متفاوت و همسویی جریان معارض با برخی جریانهای استکبار منشا و ریشه فتنه اخیر بود. حجت الاسلام سعیدی مشروعیت و ارتباط زدایی، کارآمدزدایی نظام، اعتمادزدایی و بی ثبات سازی حاکمیت را از اهداف استکباری فتنه عنوان کرد و یادآورشد: عمق و گستره فتنه اخیر تا سطح خواص و نخبگان تاثیر گذاشته و دسته بندی جدیدی را بوجود آورده بود. وی اذعان داشت: لطمه شدید به مشروعیت و حیثیت نظام در سطح منطقه و بین الملل، کاهش قدرت مانور ایران در معادلات بین المللی، ایجاد شکاف سیاسی در بین جوامع و خواص از جمله آثار و پیامدهای فتنه اخیر بود. سعیدی در خصوص حوادث بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه در این حوادث برخی از خواص فکر می‌کردند که مردم به دنبال آنها راه خواهند افتاد، تاکید کرد: در این حوادث مردم نقش تعیین کننده‌ای در معادلات ایفا کردند و با جاگذاشتن برخی خواص، در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کردند. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نباید بزرگنمایی کرد که همه خواص مشکل دارند بلکه تنها درصدی محدودی از خواص مشکل دارند و بسیاری از این افراد پشت سر رهبری هستند و در حال حاضر نخبگان ثابت قدم زیادی داریم. حجت الاسلام سعیدی وظیفه و نقش سپاه در حوادث بعد از انتخابات را تعیین کننده و ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد: رصد منویات و سیاست‌های راهبردی رهبری، عملیاتی و کاربردی نمودن این راهبردها و شناسایی و پیگیری جریانات، توجیه و هدایت و روشنگری گسترده اقشار مختلف مردم از جمله اقدامات سپاه در این برهه از زمان بود. وی با یادآوری حضور فعال نیروهای سپاه در جنگ سایبری، شناسایی و همچنین انهدام شبکه‌های فتنه توسط سپاه طی در ماه‌های گذشته افزود: سپاه در بسیاری از مواقع نقش بازدارنده و پیشگیری را برعهده داشته و اعلام شجاعانه و صریح مواضع، از عوامل موفقیت سپاه دراین قضیه بود. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش ولایت فقیه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی را بی بدلیل دانست و افزود: در فتنه اخیر ملت ایران یک بار دیگر نقش ولایت فقیه را در یک نظام توحیدی احساس کرده و متوجه شدند که شجاعت و قاطعیت رهبری نظام را حفظ نموده است. حجت الاسلام سعیدی گفت: خوشبختانه حضور مردم در روز 9 دی و حمایت باشکوه اقشار مختلف در راهپیمایی 22 بهمن و پیشرفت‌های همه جانبه کشور طی ماه‌های گذشته، توانست اثرات فتنه را از بین برد.
با ۱۱۹ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

وقتی مانورمان با دشمن فرضی کشته دارد ، پس جنگ مان ….(آرش سیگارچی)

Posted: 28 Apr 2010 07:34 AM PDT

البته که منظورم از این مطلب بی احترامی به این فرمانده نظامی و خانواده داغدارش نیست./// من برای سران حزب موتلفه ، فارغ از تفکرشان ، به عنوان یکی از قدیمی ترین تشکل های سیاسی احترام قائلم. امروز نقل قولی از محمد نبی‌حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خواندم که قابل توجه بود./ حبیبی در جمع دبیران حزب مؤتلفه: امیدواریم غربی‌ها پیام مانور سپاه را دریافت کرده باشند./ اشاره ایشان به مانور سپاه پاسداران در تنگه هرمز است که در روزهای اخیر با عنوان "مانور پیامبر اعظم (ص) " برگزار شد. به گفته منابع رسمی ایران ، این مانور در مقابل دیدگان نظامیان آمریکایی و انگلیسی در تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد که در بخشی از آن ، به یک کشتی دشمن فرضی حمله شد و آن را تصرف کردند./ فارغ از این شاخ و شانه کشیدن ، برای من خبر قابل توجه دیگر ، مرگ یک سردار سپاه در حاشیه این مانور آزمایشی بود. آنطور که سایت خبری شهر گناباد اعلام کرده ، سردار سرتیب دوم پاسدار" علی تقی زاده ، که درمنطقه مانور پیامبر اعظم (ص) به درجه رفیع شهادت نایل شده طی مراسم باشکوهی یکشنبه بر دوش مردم شهید پرور شهرستان گناباد تشییع شد./ این خبر در روزهای اخیر در برخی رسانه ها با این تم منتشر شد که سپاه یک مانور جنگ با دشمن فرضی برگزار کرده ، یک سردار از دست داده است! البته سایت خبری شهر گناباد که اولین بار خبر مرگ این سردار را در قالب مراسم باشکوه تشییع جنازه اش منتشر کرده ، بعد که فهمید بند را به آب داده سعی کرد با انتشار این مطلب که "خبر گناباد نور سوژه سایت های ضد انقلابی" آب رفته را به جوی بازگرداند اما خب ، بر ابهامات افزود. من می پذیرم که در یک مانور آزمایشی نظامی. . . .
با ۱۱۷ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بسيجه میره جبهه بهش میگن اونجا چیکار میکردی؟

Posted: 28 Apr 2010 02:31 AM PDT

بسيجه میره جبهه بهش میگن اونجا چیکار میکردی؟ میگه زرشک پاک میکردم!!! بهش میگن خوب پس اونجا اشپز بودی؟ میگه : نه ،روی تابلوهایی که نوشته بود کربلا منتظر ماست بیا تا برویم زیرشون نوشته بودند زرشک ما اون زرشکارو رو پاک می کردیم!!!!
با ۱۱۶ امتیاز و ۶۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

شستشوی مغزی نوباوگان ایرانی توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی

Posted: 28 Apr 2010 12:38 PM PDT

بچه با هم دعا کنید: من از جونم از خانواده ام و از اجزای بدنم میگذرم تا به هدفم برسم......
با ۱۰۴ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

زن ، نيمه ديگر است . نه چيزى بيش و نه چيزى كم .

Posted: 28 Apr 2010 04:33 AM PDT

زن ، مادر است . زن ، مظهر پاكي است . زن ، نماد لطافت است . زن ، نشان زايش است و مانايي . زن ، خداست . زن ، ابزار لذت است . زن ، مظهر آلودگي و رياست . زن ، نماد فتنه است . زن ، نشان تفرقه و تماميت خواهي است . زن ، خود شيطان است . هيچكدام درست نيست و همه درست است . زن ، يك انسان است . او نيمه ديگر است . نه چيزي بيش و نه چيزي كم .
با ۱۰۱ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

رئيس شركت ايران خودرو ديزل: اگه با ما سه نفر نباشي اخراجت ميكنيم !

Posted: 28 Apr 2010 01:12 PM PDT

نامه یک دختر اخراجی :سلام ؛ توروخدا این نامه رو حتما در سایت تون درج کنید ؛ تا اطلاع رساني بشه؛عوضي ها ناسلامتي اينجا يه شركت دولتيه ؛اما به متاهل و مجردم رحم نمی کنند ؛رئيس و مدير شركت ايران خودرو ديزل متاهل هستند ولی به دختر و زن گير ميدهند ؛مستقيما تو چشاي ما( زنان) نگاه ميكنه مي گه طرف سرطان هم داره چون قبول نكرده با اينا باشه اخراجش كردند ! اين قضيه اگه تو همه وبلاگ ها و رسانه ها منتشر بشه اينا اين مرتيكه فاسد و مجبور مي شند دست بردارند شما ميتونيد كمك كنيد ؛ تو ايران هيچ صدايي در نمي ياد و هيچ صدايي به هيچ جا نمي رسه و سانسور كامل است. توروخدا ، اينو به همه خبرگزاري ها و سايت ها بفرستید اگه اينكارو بكنيد شاید دست از سر ما بر دارند. ،تاحالا 2 دختر و 6 مرد اخراج شدند به همين دلايلي كه گفتم .....سگ هاي عوضي همشون هم پیر هستند و 4 تا بچه بزرگ ....اينا ديگه كي هستن
با ۹۴ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

در آستانه روز جهانی کارگر پرونده سازی جديدی عليه منصور اسانلو

Posted: 28 Apr 2010 07:03 AM PDT

نابه گزارشات رسيده به " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" در آستانه روز جهانی کارگر پرونده جديدی عليه آقای منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه گشوده شد.روز يکشنبه ۵ ارديبهشت ماه زندانی سياسی منصور اسالو رئيس سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه با دست بند و پابند به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج برده شد و پرونده جديدی عليه او گشوده شد. شاکيان آقای اسالو در اين پرونده علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان گوهردشت کرج می باشند . اتهامی که به آقای اسالو نسبت داده شده است ارتباط با معاندين نظام در زندان می باشد. در ماههای اخير فشارهای روحی و جسمی و اذيت وآزارها عليه آقای اسالو بصورت غير قابل تصوری شدت يافته است. او بارها به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی و بند ۵ منتقل شد . آقای اسالو از ۲۳ اسفند ماه بطور ناگهانی و با دليل واهی از بند ۴ به بند ۵ معروف به بند متادون منتقل شد و او را در کنار زندانيان معتاد و خطرناک که مبتلا به بيماريهای واگير دار هستند قرار داده شد. زندانی سياسی منصور اسالو از ناراحتی قلب،کمر درد و چشم رنج می برد ولی تاکنون از درمان جدی او خوداری کرده اند. اين ناراحتيها بقدری حاد می باشند که تا به حال پزشک قانونی ۳ بار بر عدم تحمل حبس او تاکيد کرده است ولی بازجوی وزارت اطلاعات که مسئول پرونده آقای اسالو می باشد از آزادی استعلاجی او خوداری می کند. بازجويان وزارت اطلاعات تا به حال عليه تعدادی از زندانيان سياسی که در زندان هستند و در حال طی محکوميت غير انسانی و غير قانونی خود بسر می برند پرونده های جديدی گشوده اند و به آنها محکوميت سنگينی داده است که از جمله آنها زندانی سياسی منصور رادپور ، علی صارمی و ... می باشند. گشوندن پرونده جديد بدستور بازجويان وزارت اطلاعات می باشد که با شکايت علی حاج کاظم و علی محمدی رئيس و معاون زندان گوهردشت به اجرا در آمده است.علی حاج کاظم و معاونش علی محمدی که در پرونده او اعمالی جنايتکارانه مانند ؛ شکنجه و قتل زندانيان سياسی و عادی مانند زنده يادان امير حسين حشمت ساران، ولی الله فيض مهدوی و عبدالرضا رجبی ، فروش اندام زندانيان، تشکيل باندهای مافيايی برای توضيح و فروش مواد مخدر و سرکوب زندانيان، گرفتن رشوه از زندانيان عادی در ازای مرخصی و حتی آزادی آنها نقش دارد. گرفتن رشوه های نجومی از خانواده زندانيان برای دادن مرخصی توسط برادر وی فردی بنام محمد حسين حاج کاظم در خارج زندان صورت می گرفت ولی بخاطر رقابتهای موجود برادر وی دستگير و محکوم به زندان می شود که در همان زندان گوهردشت محکوميت خود را در دفتر علی حاج کاظم طی می کند و هر روز بعد از وقت اداری همراه با او به منزل می رود. ميرشکاری رئيس قبلی زندان گوهردشت و عموی همسر علی حاج کاظم که در جريان افتضاح سوء استفادی جنسی از زنان و دختران معروف به خانه سبز و صدور آنها به دبی دستگير شده بود در دفتر علی حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت کرج به اصطلاح محکوميت خود را طی می کند. فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، پرونده سازی جديد عليه زندانيان سياسی که در حال طی محکوميت غير قانونی و غير انسانی خود در زندان هستند را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و سنديکاه های کارگری جهان خواستار اقدامات گسترده جهانی برای آزادی فعالين کارگری در بند رژيم ايران است.
با ۸۹ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اخرین اخبار زندانیان سیاسی:زندانیان در معرض بیماری های مسری

Posted: 28 Apr 2010 07:31 AM PDT

در حالیکه روند آزادی زندانیان سیاسی و مطبوعاتی متوقف شده و فعالانی هم که با وثیقه های کلان آزاد شده اند به زندان بازگردانده می شوند، گزارش ها از وضعیت نامطلوب زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین حکایت دارد. نامناسب بودن وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان این بند و انتشار ویروس آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری که باعث بیماری تعداد زیادی از زندانیان شده، نگرانی افکار عمومی و خانواده زندانیان را برانگیخته است. به گزارش ادوار نیوز تراکم بیش از اندازه و بی سابقه زندانیان در این بند که به هیچ وجه ظرفیت این تعداد از زندانیان را ندارد و از کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی نیز برخوردار نیست، شرایط سختی را فراهم آورده است. کیفیت بسیار پایین غذا، نظافت و تراکم حضور بیش از ۴۰ تا ۴۵ نفر در هر اتاق این بند نیز از دیگر مشکلات زندانیان است. براساس این گزارش، وضعیت بند ۳۵۰ به حدی نگران کننده شده که ظرف روزهای گذشته، دادستان به همراه تعدادی از بازپرس های دادسرای انقلاب با حضور در این بند در جریان مشکلات زندانیان قرار گرفته اند، اما تاکنون اقدامی در راستای حل این مشکلات صورت نپذیرفته است.
با ۸۸ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آيت الله کاظمینی بروجردي: تهديدم کردند اگر از شكنجه ها چيزي بگويم دستانم را قطع خواهند نمود + فایل صوتی

Posted: 28 Apr 2010 01:18 PM PDT

آيت الله بروجردي تهديد شده است كه اگر از شكنجه هاي وارده چيزي بگويد دستانش را قطع خواهند نمود! اين صدمات ناشي از افشاگري و استقامت وي زير شكنجه ميباشد. فايل صوتي ضميمه است .
با ۸۸ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

گسترش شکنجه و بیماری/ وضعیت بسیار نگران کنندۀ زندانیان سیاسی

Posted: 28 Apr 2010 08:09 AM PDT

طی چند روز گذشته شیوه جدید سرکوب علیه زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج آغاز شده است. بنا به این گزارش، زندانیان صبح زود از سلولها بیرون کشیده می شوند و به محوطه هر بند برده می شوند و چندین ساعت در زیر آفتاب قرار داده می شوند.در طی این مدت زندانیان امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی و دسترسی به آب نوشیدنی را ندارند. گزارش های موثق نیز از وضعیت بسیار نامطلوب شرایط زندگی زندانیان سیاسی در بند ۳۵۰ زندان اوین حکایت دارد و تراکم بیش از اندازه و بی سابقه زندانیان در این بند که به هیچ وجه پذیرش این تعداد از زندانیان را ندارد و از کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی نیز برخوردار نیست شرایط سختی را فراهم آورده است. بر اساس این گزارش هم اکنون وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان به حد بحرانی رسیده است و انتشار ویروس آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری در این بند تعداد زیادی از زندانیان را بیمار کرده است. طی روزهای اخیر، خبرهایی درباره وخامت حال شماری از زندانیان سیاسی و مدنی مانند هاشم خواستار فعال حقوق معلمان، بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، هنگامه شهیدی روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی به گوش می رسد. بنا به گزارش رسانه ها و گزارشگرانِ حقوق بشری، نصور نقی پور، روزنامه نگارِ دربند کماکان تحت شکنجه و بدرفتاری بازجویان قرار دارد و سعید متین پور روزنامه نگار و علی اکبر لامعی فعال سیاسی نیز، دچار وضعیتِ بسیار خطرناکِ جسمی شده اند. فرامرز عبدالله‌ نژاد و زهرا بهرامی، دو بازداشتی عاشورا نیز، در گمنامی و بلاتکلیفی به سر می برند. همزمان وضعیتِ زندان اوین و گوهردشت بسیار وخیم گزارش شده است. وضعیت جسمی و روحیِ نصور نقی پور فعال حقوق بشر و وبلاگ نویسی که قریب به دو ماه است در بند دو- الف سپاه پاسداران در معرض بدرفتاری بازجویان قرار دارد را وخیم گزارش کرد. نقی پور که در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته و در پی یورش های گسترده و هماهنگ به فعالین حقوق بشر بازداشت شده بود، نزدیک به دو ماه در سلول انفرادی و تحت فشار شدید نگهداری می شد و به تازگی به سلولی دو نفره در همان بند منتقل شده است. لازم به ذکر است هم اکنون ده ها تن از فعالین حقوق بشر در بند دو- الف متعلق به سپاه پاسداران در زندان اوین و در وضعیت مبهمی نگهداری می شوند. بنا به گفتۀ عطیه طاهری همسر سعید متین پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، از ناراحتی قلبی وی خبر داده و نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرد. این گزارش خاطرنشان می کند متین پور که سال ۱۳۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان به هشت سال زندان محکوم شده بود، در طی سه ماه گذشته دو بار دچار ناراحتی شدید قلبی شده است. " فرامرز عبدالله‌ نژاد و زهرا بهرامی نیز، دو نفر از دهها بازداشتی گمنامِ روز عاشورا هستند که ماههاست زندان انفرادی را تحمل کرده‌ و کماکان در بازداشت به سر می‌برند...
با ۸۶ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مردانگی با مرام و دل نازک ما - در حاشیه یادداشت شادی صدر

Posted: 28 Apr 2010 04:12 AM PDT

به نظرم همان‌طور که اکثریت آلمانی‌ها یک شرمندگی تاریخی از جنگ‌های جهانی دارند - با آن که اغلب در آن‌ها هیچ مشارکتی نداشته‌اند - ما مردهای ایرانی هم می‌توانیم به صرف مرد بودن در جامعه‌ای که چنین ضدزن است شرمنده باشیم. حرف شادی صدر حرف علمی نیست و مبتنی بر فکت و واقعیت نیست. فحشی است که من مرد ایرانی باید در سکوت و با سری افکنده بخورم چون حق‌ام است - حتی اگر هیچ‌گاه به عمرم متلکی نگفته باشم. چون در هر حال من هم جزو همان باشگاه مردانگی وطنی هستم - حداقل‌اش این است که از ستم مردانه چون متوجه من نبوده هیچ نفهمیده‌ام و هیچ نگفته‌ام. البته ما مردان ایرانی فرق‌مان با آلمانی‌ها این است که هنوز هم انحطاط و شکست سنگین اخلاقی و تاریخی‌مان را احساس نکرده‌ایم و هنوز فکر می‌کنیم ملت‌ها [زن‌ها]یی که فتح کرده‌ایم [زیر سلطه گرفته‌ایم] عاشق نژاد ژرمن [مردونگی بامرام] ما هستند. به زودی این را هم خواهیم فهمید که برلنٍ مردانگیٍ ایرانی چه ناجور در دنیای جدید ویران شده‌است و فتح هم خواهد شد.
با ۸۴ امتیاز و ۱۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

به فرزاد كمانگر ، صمد بهرنگى زمان – تو مجرمى ، چون هم معلمى ، هم آزاده اى و از همه بدتر چون كردى

Posted: 28 Apr 2010 10:03 AM PDT

فرزاد جان ، كدام جرمت را نديده بگيرد اين حكومت ؟ معلم بودن را و در ميان دانش آموزان روستايي بذر دانش افشاندن ؟ كه چشمشان باز شود و گوششان شنوا ؟ كه بتوانند فردا وبلاگي بسازند در قحط مطبوعات و خداي ناكرده نقدي و حرفي و حديثي ؟ كدام جرمت را ميتواند ناديده انگارد اين حكومت ؟ روزنامه نگار بودنت را قلم زدن را ؟ روزنامه فقط جريده حسين بازجو است . كيهان . هم سياه و سفيد است و هم همه حق پيش اوست . حق سياه و سفيد . همه حق . تو ديگر چه موجودي هستي اين وسط كه بخواهي قلم بزني ؟ جرم كمي است ؟ انصاف بده . كدام جرمت را نبيند آخر . اينكه شجاعي و آزاده كه هنوز پس از بيش از هزار روز بازداشت و حكم اعدامت ، به ساير معلمان در بند پيام ميدهي كه طاقت بياورند . آخر تو چرا نميشكني ؟ پولادي تو ؟ و اگر همه اين جرمها را بخشيد و همه را با رافت اسلامي نگريست ، با قوميتت چه كند ؟ آخر كرد هم شد قوم ؟ اين چه خويي است كه كوه و كمر به كردها داده است كه هميشه رهايند و آزاده چون نسيم روان و چون لاله بيابان . آخر با خلق و خوي آزادگي قومت چه كند اين حكومت ؟ فرزاد جان . طاقت بياور كه اين حكومت ، نميتواند تو را ببخشد . تو مصداق بارز آن فوبياي رهبري . تو دشــــــــمـــــنـــــي !
با ۸۳ امتیاز و ۱۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دو هزار كارگر در تبريز زير 120 هزار تومان حقوق مي‌گيرند!

Posted: 28 Apr 2010 07:02 AM PDT

دو هزار كارگر در تبريز زير 120 هزار تومان حقوق مي‌گيرند دبير اجرايي خانه كارگر تبريز گفت: يكي از شركت‌هاي بزرگ صنعتي تبريز به بيش از 2 هزار نفر از كارگران خود زير يك ميليون و 200 هزار ريال حقوق پرداخت مي‌كندبه گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از خبر گزاری ها كريم صادق‌زاده صبح امروز همزمان با آغاز هفته گراميداشت كارگر گفت: اين شركت بزرگ صنعتي در قالب كارهاي حجمي به كارگران پركار خود حقوقي بسيار پايين‌تر از حداقل حقوق پرداخت مي‌كند كه اين موضوع را به اطلاع مقامات مسئول رسانده‌ايم و اميدواريم هر چه سريع‌تر اقدام لازم به منظور توقف روند فعلي انجام گيرد. وي با بيان اينكه بيش از 80 درصد كارگران شاغل در واحدهاي صنعتي استان به صورت قراردادي و روزمزدي كار مي‌كنند، تاكيد كرد: با وجود اينكه 50 درصد محصولات صنايع غذايي(شيريني و شكلات)، 35 درصد صنايع لوازم خانگي، ريخته‌گري و ماشين آلات توسط بيش از 10 هزار واحد صنعتي استان و با تلاش و كوشش كارگران سخت كوش انجام مي‌شود، ولي اين قشر در حال حاضر با مشكلات عديده‌اي مواجه هستند. وي سهم آذربايجان شرقي را از صادرات غيرنفتي كشور 1.2 ميليارد دلار خواند و گفت: نقش برجسته كارگران سخت‌كوش در اين صنايع بر كسي پوشيده نيست، ولي كارگران با كوراني از مشكلات مواجه‌اند.
با ۸۲ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

معصومه یاوری در یک قدمی چــــوبه دار

Posted: 28 Apr 2010 12:00 PM PDT

خبرگزاری هرانا - صدور احکام اعدام برای معترضان به نتیجه انتخابات به اتهام محاربه از جمله شگردهایی است که قضات دادگاههای انقلاب برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم به آن مبادرت می کنند. بنا بر اطلاع گزارشگران هرانا، معصومه یاوری ازمعترضان به نتیجه انتخابات از جمله کسانی است که برایش حکم اعدام درخواست شده و وی تنها در روز دادگاه اول توانسته بود از حق داشتن وکیل برخوردار شود. محاکمات غیر قانونی ، بازداشت های خودسرانه و به تبع آن صدور احکام پشت درهای بسته و برگزاری محاکمات نمایشی خارج از روند مرسوم و صحیح قضایی از جمله مرسوم ترین شیوه های اعمال شده در دادگاههای انقلاب است که همچنان نیز ادامه دارد. معصومه یاوری نیز از قربانیان چنین محاکماتی است. محمد سیف زاده وکیل وی در این باره می گوید: دادگاه خانم یاوری روز 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد و دادستان برای وی تقاضای حکم اعدام کرده است. وی در گفتگو با گزارشگر هرانا افزود: موکلم را تا زمان برگزاری دادگاه اول ندیده بودم و وی از دسترسی به وکیل تا این زمان محروم بوده است. عدم دسترسی به وکیل تا قبل از دادگاه اول از جمله مسایلی است که بیشتر بازداشت شدگان سیاسی با آن روبرو هستند. این در حالی است که قانونا وکیل حق دارد تا قبل از برگزاری دادگاه پرونده موکل خود را بررسی کرده و دفاع مناسبی از وی به عمل بیاورد اما تاکنون در بیشتر موارد این خواسته محقق نشده است.
با ۸۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بابا نان ندارد/بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه سراسری و آزاد اراک به مناسبت روز جهانی کارگر

Posted: 28 Apr 2010 10:35 AM PDT

يازدهم ارديبهشت ماه روز جهاني كارگر در حالي فرا مي رسد كه شانه خسته كارگران محمل بي سابقه ترين فشار ها مي باشد . طبقه كارگر نيز همراه با ساير اقشار و طبقات كشور شاهد روزهاي تلخي ست ، روزهايي كه دولتمردان شعار عدالت و مهرورزي سر مي دهند، روزهايي كه مردم به كار و تلاش مضاعف فراخوانده مي شوند.در حالي كه در عمل دستمزد كارگران در نازل ترين سطح ممكن نگه داشته مي شود و گراني و تورم افسار گسيخته قامت كارگران را خم نموده است. در اين بين كارگران همشهري ما ، همچون كارگران شركت صنايع اراك ، آونگان ، واگن پارس ، آذرآب و.... در سالي كه گذشت حتي ماه ها دستمزد ناچيز خود را دريافت نكردندو اين بود سهم واقعي آنان از عدالت دروغيني كه مدام از آن دم زده مي شود. كارگري كه ماه ها زحمت كشيده و حقوق اندكش نيز از او دريغ شده است چگونه قادر به تامين هزينه هاي سر سام آور زندگي مي باشد؟ چه بسيارند كارگراني كه خانواده ، فرزندان و سلامت جسمي و روانيشان را به دليل فشارهاي وارده از دست داده اند . در نهايت پاسخ تجمعات مسالمت آميز و متعدد آنان كه خواهان احقاق حقوق پايمال شده شان بودند چيزي جزبي توجهي و وعده هاي دروغين مسوولين نبود. مهرورزي دولت نيز در ضرب و شتم ، تهديد ، بازداشت و اخراج كارگران معترض متبلور گرديد.
با ۷۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نامه خواهر یک کارگر زندانی: آقای دادستان برادر من کارگر یک بقالی است و اتهامش اقدام علیه امنیت ملی!

Posted: 28 Apr 2010 10:46 AM PDT

نامه پیش رو که توسط خواهر یک کارگر زندانی نوشته شده است اگر چه با نگارش مرسوم نامه های رسمی و یا ادبیات نامه نگاری فاصله دارد اما انتشار و انعکاس آن از آن جهت اهمیت دارد که افکار عمومی و احیانا وجدان های بیدار را با مشکلات روزمره ای که برای یک خانواده ی عادی که به بهانه های عجیب و غریب همچون انقلاب مخملی و اقدام علیه امنیت ملی به زندان افکنده شده اند آشنا می کند. به گزارش خبرنگار کلمه، این مصائب که بوجود آورنده آن توهم صاحبان زور در مورد اعتراض ساده شهروندان است نه یک استثنا که قاعده ای برای اغلب زندانیان سیاسی است چرا که بر خلاف القائات رسمی و دولتی که جنبش سبز را جنبش طبقات متوسط به بالا ذکر می کنند اما اکثر زندانیان سیاسی گمنام از طبقات مستضعف و با سطح اقتصادی پایین جامعه هستند. «اجدادی» هم از معترضان و زندانیان محروم و مستضعف جنبش سبز است. کارگر یک بقالی که صرفا یک شهروند معترض بود اما با اتهام هایی مانند اقدام علیه امنیت ملی ! از ده ماه پیش در زندان است. او یکی از معترضان ساده به نتایج انتخابات است که در تظاهرات مسالمت آمیز مردم در ۲۵ خرداد شرکت داشته و به اتهام شرکت در این تظاهرات به بیست و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. «مهدیه اجدادی» خواهر اکبر ، یازده ساله و کلاس پنجم ابتدایی است . او نامه ای به دادستان تهران نوشته و از تعیین وثیقه دویست میلیون تومانی برای برادر دربندش گلایه کرده است .وی به دادستان توضیح داده است که از قشرمحروم جامعه هستند ،در جنوب شهر تهران و درخانه اجاره ای زندگی می کنند و در عمرش چنین پولی را ندیده است. به گزارش "کلمه" متن نامه این نوجوان خطاب به دادستان به شرح زیر است: با سلام خدمت آقای دادستان من خواهر اکبر اجدادی هستم که بسیار به برادرم وابسته ام و او را دوست دارم. آقای دادستان برادر من بی گناه است و کاری نکرده. آقای دادستان برادر من کارگر یک مغازه بقالی است .از ساعت ۶ صبح مغازه را باز می کرده و ۱۲ شب می بسته . آخه این انصافه؟ برادر من هیچ وقت علیه امنیت کشور کاری انجام نمی دهد و بی گناه است. از شما خواهش می کنم برادر من را به آغوش خانواده برگردانید. پدر من بیسواد است و مادرم هم سواد ندارد. پدرم نگهبان پارک بود. سال گذشته او را اخراج کردند. می گفتند کارگرها زیادند. برادر م تنها نان آور ما بود . من مهدیه اجدادی ، خواهر اکبر اجدادی از شما خواهش می کنم که برادر من را آزاد کنید. پدر و مادر من بیماری قلبی دارند و از وقتی برادرم دستگیر شده حالشان بدتر هم شده است . من کلاس پنجم هستم . بعضی از برادرها و آشنایان دوستانم می گویند در سال قبل آنها هم در تظاهرات شرکت کرده بودند . برادر من هم رفته بود . آخه انصافه آقای دادستان؟ از شما خواهش می کنم برادر من را آزاد کنید. به خدا قسم برادر من کاری نکرده است . چند هفته است که به ما گفته اند برای اینکه چند روزی به مرخصی بیاید باید ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه به دادگاه بدهیم . من تا به حال این همه پول را ندیده ام . از پدر هم که پرسیدم او هم گفت نمی داند این همه پول را باید از کجا بیاورد . ما در قیامدشت ورامین زندگی می کنیم . در یک خانه اجاره ای. روزهای دوشنبه که پدر و مادرم برای ملاقات با برادرم به زندان اوین در شمال شهر تهران می روند ، وقتی برمی گردند ، خیلی خسته هستند . مادرم می گوید راهش دور است . خیلی دور . کرایه رفت و آمد هم زیاد است . خودم هم چند بار برای دیدن برادرم ، اکبر ، به اوین رفتم . برایم مثل یک مسافرت طولانی و خسته کننده بود . تا قبل از اینکه برادرم دستگیر شود به این جای تهران نرفته بودم . در راه که می رویم ماشین ها و خانه های بزرگی را می بینم که تا به حال ندیده بودم . در قیامدشتی که ما زندگی می کنیم نه از این ماشین ها است و نه از این خانه ها . پدرم می گوید خیلی گران هستند . یک روز یک ماشین را به من نشان داد و گفت با پول این ماشین می شود برادرت را آزاد کرد . آقای دادستان خواهش می کنم نامه ی این خواهر را بخوانید. من به عنوان خواهر کوچکتر اکبر از شما می خواهم برادر من را آزاد کنید. با تشکر خداحافظ
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

سبزهای گمنام / بلاتکلیفی یکی از زنان دستگیرشده در روز عاشورا

Posted: 28 Apr 2010 12:56 PM PDT

یکی از دستگیرشدگان روز عاشورا خانم زهرا بهرامی از زمان دستگیری تا به حال دربند 209 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.
با ۷۵ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دیوارنویسی،رنگ پاشی،وبلاگ نویسی،توزیع اعلامیه،نافرمانی مدنی،آگاهی دادن به مردم ناحیه خاکستری تا 22 خرداد

Posted: 28 Apr 2010 11:32 AM PDT

دیوارنویسی،رنگ پاشی،وبلاگ نویسی،توزیع اعلامیه،نافرمانی مدنی،آگاهی دادن به مردم ناحیه خاکستری آنچه ما باید تا 22 خرداد به آن اهتمام ورزیم .زمان زود می گذرد و ما باید با برنامه ریزی بیشترین بازدهی را در 22 خرداد داشته باشیم و با اقدامات مدنی بر کودتاچیان هجوم اعتراضی ببریم .رهبران سبز هم پا بپای جنبش و در کنار مردم هستند ، لذا فرصت از این بهتر نمی شود .جهان از هم اکنون کودتاچیان و درخواست رهبران سبز برای برگزاری تظاهرات سراسری را زیر نظر گرفته است .مهم این است که روح جمعی بشریت در سراسر جهان با ما است .
با ۷۲ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

«نخستین رییس کانون نویسندگان ایران» / به مناسبت هشتم اردیبهشت زادروز«سیمین دانشور»

Posted: 28 Apr 2010 03:39 AM PDT

هشتم اردیبهشت ماه برابر با زادروز «سیمین دانشور» است. وی متولد سال ۱۳۰۰ خورشیدی و شهر شیراز است. او نویسنده، مترجم و نخستین زن ایرانی است که به‌صورتی حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او رمان سووشون است که نثری ساده دارد و به ۱۷ زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی در ایران محسوب می‌شود. دانشور هم‌چنین عضو و نخستین رییس کانون نویسندگان ایران بود.در ۱۳۲۷ مجموعه داستان کوتاه «آتش خاموش» را منتشر کرد که اولین مجموعه داستانی است که به قلم‌زنی ایرانی چاپ شده‌ است. مشوق دانشور در داستان‌نویسی فاطمه سیاح، استاد راهنمای وی و صادق هدایت بودند. در همین سال با جلال آل‌احمد که بعدن همسر وی شد، آشنا شد.در ۱۳۲۸ با مدرک دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. عنوان رساله وی «علم‌الجمال و جمال در ادبیات فارسی تا قرن هفتم» بود (با راهنمایی سیاح و بدیع‌الزمان فروزانفر). دکتر سیمین دانشور در سال ۱۳۲۹ زمانی‌که در اتوبوس نشسته بود تا راهی شیراز شود با «جلال آل‌احمد» نویسنده و روشن‌فکر ایرانی آشنا شد. در همین سال با آل‌احمد ازدواج کرد. دانشور در ۱۳۳۱ با دریافت بورس تحصیلی به دانشگاه استنفورد رفت و در آن‌جا دو سال در رشته زیبایی‌شناسی تحصیل کرد. وی در این دانشگاه نزد «والاس استنگر» داستان‌نویسی و نزد «فیل پریک» نمایش‌نامه‌نویسی آموخت. در این مدت دو داستان کوتاه که دانشور که به زبان انگلیسی نوشته بود در ایالات متحده چاپ شد.معروف‌ترین اثر دانشور، رمان سووشون (انتشارات خوارزمی، تیر ۱۳۴۸) است که مدت کوتاهی پیش از مرگ نابهنگام جلال آل احمد، همسر دانشور، منتشر شد که ازجمله پرفروش‌ترین رمان‌های معاصر است. درباره این رمان نقدهای بسیاری منتشر شده ‌است. این رمان به وقایع پس از پادشاهی رضا پهلوی می‌پردازد و ماجراهای آن در نیمه اول سال ۱۳۲۲ در شیراز اتفاق می‌افتند، ولی به‌گفته خود دانشور به شکلی رمزی به سقوط دولت مصدق در مرداد ۱۳۳۲ نیز اشاره می‌کند
با ۷۲ امتیاز و ۱۵ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

مسؤلين سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشارکت نسبت به لغو پروانۀ خود نامۀ اعتراضی نوشتند

Posted: 28 Apr 2010 01:12 PM PDT

محمد سلامتی دبیر کل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامۀ خود که وب سایت پارلمان نیوز آن را منتشر کرده است از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پرسیده است بر اساس کدام حجت شرعی و قانونی رای به لغو پروانه سازمان مجاهدین داده است؟ آقای سلامتی سپس رأی کمیسون ماده ۱۰ را سیاسی و غیرقانونی توصيف کرده و می گويد اتهاماتِ علیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی باید در دادگاه صالحه با حضور هیأت منصفه، مورد رسیدگی قرار گیرد. در ادامه این نامه آمده است اگر چنین دادگاهی تشکیل شود آنگاه سازمان مجاهدین می داند در برابر دولتی که به داشتن گرایشات ضد حزبی و برخوردهای سیاسی و غیر قانونی با مخالفان و منتقدان خود شهره است، چگونه از خود دفاع کند. جبهه مشارکت ایران نیز که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رأی به لغو پروانه آن حزب هم داده است در نامه ای به امضای محسن صفایی فراهانی خواستار تشکیل دادگاه علنی برای بررسی وضعیت این تشکل سیاسی شده است. با این حال اعلام کرده است که به فعالیت خود تا برگزاری چنین دادگاهی ادامه می دهد. جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دو تشکل اصلی اصلاح طلبان در ایران محسوب می شوند. این دو تشکل در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت کردند. حمایتی که تاکنون به رغم بازداشت و زندانی کردن برخی از چهره های شاخص این دو حزب، ادامه یافته است. برخی از تحلیلگران می گویند درخواست لغو پروانۀ فعالیت جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، گامی مهم برای تضعیف بدنۀ اصلاح طلبان و به حاشیه راندن کامل آنان از معادلات سیاسی، محسوب می شود.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وزارت علوم: ۵۰ حكمِ نهايی انضباطی صادر شده است

Posted: 28 Apr 2010 01:26 PM PDT

معاون دانشجويی وزير علوم ايران روز سه شنبه در يک نشست مطبوعاتی با اشاره به احكام انضباطی صادر شده برای دانشجويان پس از انتخابات اخير رياست جمهوری گفت حدود ۵۰ حكمِ نهايی انضباطی صادر شده كه اين احكام شامل توبيخ كتبی، درج در پروندۀ تعليق از تحصيل و يا جابجايی از محل تحصيل بوده است. به گزارش خبرگزاری ايسنا محمود ملاباشی صدور اين ميزان حکم برای دانشجويان را ناچيز دانست و گفت با توجه به اينکه تعداد دانشجويان در سال های اخير افزايش يافته است اين ميزان احکام قابل توجه نيست. اين مقام مسؤل همچنين نسبت به وضعيت و تعداد دانشجويانِ بازداشتی در ماه های پس از انتخابات، ابراز بی اطلاعی کرد.
با ۶۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

(سخنگوی فراکسیون خط امام مجلس):بازداشت‌شدگان بیمار شده در زندان ها شکایت کنند/کلمه

Posted: 28 Apr 2010 04:18 PM PDT

در حالی که آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها تصریح کرده است که مسئولان زندان موظف هستند شرایط بهداشت، تغذیه وسایر موارد مربوط به سلامتی کلیه کسانی که به عنوان متهم و یا محکوم در زندان نگهداری می‌شود را تضمین و تامین کنند، گزارش‌های متعدد حاکی از کم‌توجهی مقامات زندان نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی است.تمامی بازداشت‌شدگانی که در طول دوران بازداشت با مشکلات جسمی یا بیماری‌هایی مواجه شده‌اند که نتیجه عدم رسیدگی و فشار در بازداشتگاه‌ها بوده، می‌توانند با مراجعه به کمیسیون اصل نود مجلس، شکایت خود را تنظیم کنند. به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی نیز باید درباره رعایت حقوق بازداشت‌شدگان قانون مشخصی را تصویب کند و رعایت حقوق اولیه انسان‌ها در زندان ها را صرفا به پایبندی مسئولان به اصول اخلاقی واگذار نکند.نکته مهم‌تر بروز بیماری‌های قلبی در میان جوانان بازداشت شده بود......
با ۶۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حركت اعتراضي كارگران زحمتكش كارخانه ريسندگي خاور رشت

Posted: 28 Apr 2010 08:51 AM PDT

صبح روز سه شنبه هفتم ارديبهشت كارگران زحمتكش كارخانه ريسندگي خاور رشت با تجمع خودشان, مانع ورود هيئت مشاوره مديريت به كارخانه شدند. مدير اين كارخانه كه فردي به اسم" دارابي" است, حدود 6-5 نفر از بازنشستگان سابق را به عنوان مشاوره انتخاب كرده است. به آنها بالاي يك ميليون تومان حقوق مي دهد تا به قول خودش از تجربه آنها استفاده كند. به اين ترتيب انبوه كارگران جوان كه به حقوق كمتر از يك سوم اين ميزان قانع هستند بيكار شده اند و نمي توانند در اين كارخانه كار كنند. مديريت اين كارخانه عليرغم مخالفت كارگران و شوراي كارگري اين كارخانه تن به خواست كارگران نداده است. كارگران اين كارخانه نيز در اعتراض به اين عمل امروز مانع ورود هيئت مشاوره مذكور به كارخانه شدند. روزانه كارگران در اين كارخانه بدلايل مختلف از جمله عدم پرداخت حقوق سه ماه خود تجمعات اعتراضي برگزار مي كنند .
با ۶۷ امتیاز و ۴ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

خبری که ایلنا حذف کرد: کارگران: این ماه هم حقوق نداریم دیگر نمی‌دانیم چه کنیم | لیست اخراجی جدید

Posted: 28 Apr 2010 02:01 AM PDT

کارگر پیمانی یکی از شرکت‌های بحران زده است ، دانه‌های تسبیح را میان انگشتان شماره می‌کند و می‌گوید : این ماه هم رفت و هنوز حقوق نگرفته‌ایم ، دیگر نمی‌دانیم چه کنیم . سرمان پیش خانواده پائین است . جواب صاحب‌خانه را بدهم یا شکم گرسنه زن و بچه را ؟ موهای خاکستریش را که از زیر کلاه آبی رنگ بیرون زده در زیر لبه کلاه پنهان می‌کند و ادامه میدهد : از فشار زندگی سفید شده وگرنه ۴۳ سال بیشتر ندارم . او از درد خاموش جوانانی که در آغاز زندگی به دلیل بیکاری اجباری یا تعطیلی تحمیل

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر