۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 28 2010 : بالاترین





دیدار کروبی و موسوی و دعوت مشترک از مردم برای حضور در راهپیمایی۲۲خرداد

Posted: 27 Apr 2010 02:24 AM PDT

صبح امروز مورخ 6اردیبهشت 1389 میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی به میرحسین موسوی آرزو کرد امسال سال عزت و آزادی برای مردم ایران باشد و از خدا خواست تا آزادی هرچه زودتر زندانیان سیاسی را فراهم کند. در پایان این دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز 22خرداد بر اساس اصل 27 قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند.
با ۳۱۰ امتیاز و ۴۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کشته شدن سردار پاسدار تقی زاده در مانور پیامبر اعظم

Posted: 26 Apr 2010 09:53 PM PDT

روز یک اردیبهشت سپاه پاسداران برای قدرت نمائی در خلیج فارس مقابل چشمان نظامیان آمریکایی و انگلیسی، در یک مانور دریایی یک عملیات نمایشی با دشمن فرضی که حمله و تصرف یک کشتی بود، یک سردار خود را از دست داد!! چگونگی کشته شدن ایشان گزارش نشده و فقط در پایگاه اطلاع رسانی شهرستان گناباد ضمن اشاره به شهادت رسیدن ایشان در مانور نظامی پیامبر اعظم در خلیج فارس به مراسم تشیع ایشان پرداخته است! آیا ایشان تنها کشته شده این مانور بوده؟ و به خاطر درجه نظامی ایشان آن هم در وب سایت شهرستان محل تولد و دفنش مشخص شده؟ یا تعداد کشته شده ها بیشتر بوده و بی نام نشان؟؟
با ۲۷۴ امتیاز و ۸۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت مشترک کروبی و موسوی از مردم برای حضور در راهپیمایی۲۲خرداد

Posted: 27 Apr 2010 02:25 AM PDT

کروبی خطاب به موسوی گفت: شما نخست وزیر امام بودید. یادتان است که امام تاکید داشتند در سفر به کشورهای دیگر باید عزت و آبروی مملکت حفظ شود. آیا هم اکنون عزتمان حفظ شده است؟ اینکه میگویند سفرهای ما عظمت است همین است؟ زیمباوه و چند کشوری در همین سطوح عزت است؟ اینکه به "پشه مالاریا " و یا "جلاد مخالفان" تشبیه و خطابتان کنند عزت است؟ حتماً مانند دانشگاه کلمبیا با آن همه توهین از آن به عنوان فتح الفتوح نام میبرند! آقایان چه با خودشان فکر میکنند؟ آیا اصلاً فکری هم میکنند؟ در زمان ریاست من بر مجلس شورای اسلامی، هنگام سفر به یک کشور اگر میدیدیم شاید بعضی از شئون رعایت نمی شود سفر به آن کشور را لغو میکردیم تا مبادا شاَن این ملت متمدن و با عظمت به دلیل عملکرد ما پائین بیاید. امروز یک حرف و یک سیاست را میگویند و پی میگیرند و فردا چیز دیگری! آیا مجبورند اینقدر کشور را سبک کنند؟
با ۲۱۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شیخ و مهندس بطور مشترک مردم را به تظاهرات ۲۲ خرداد دعوت کردند + فیلم / تحول سبز

Posted: 27 Apr 2010 03:05 AM PDT

تحول سبز : صبح دیروز مورخ ۶اردیبهشت ۱۳۸۹ میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت.......
با ۲۱۰ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت مشترک کروبي و موسوي از مردم براي حضور در راهپيمايي22خرداد+فيلم

Posted: 27 Apr 2010 03:19 AM PDT

سحام نيوز: مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز 22خرداد بر اساس اصل 27 قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند...
با ۱۹۴ امتیاز و ۵۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت مشترک کروبی و موسوی از مردم برای حضور در راهپیمایی۲۲خرداد

Posted: 27 Apr 2010 02:43 AM PDT

مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز 22خرداد بر اساس اصل 27 قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند. صبح دیروزمورخ ۶اردیبهشت ۱۳۸۹ میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت.به گزارش خبرنگار سحام نیوز، مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی به میرحسین موسوی آرزو کرد امسال سال عزت و آزادی برای مردم ایران باشد و از خدا خواست تا آزادی هرچه زودتر زندانیان سیاسی را فراهم کند. میر حسین موسوی نیز با انتقاد از سیاست های موجود در کشور گفت: اغلب سیاست های ما "باری به هر جهت" است و متاسفانه ساختارهای ما همچون ماسه زار و شن زاریست که آب در آن پایدار نمی ماند. وی افزود: در حال حاضر در زمینه ساختاری برنامه ای دقیق و روشن نداریم و باید برای دراز مدت فکری نمود. شرایط حکومت طوری شده است که همه را توطئه گر تصور میکند و دچار نوعی توهم توطئه گردیده است. میرحسین موسوی ضمن انتقاد از جریان تمامیت خواه گفت: اینان اصل صحبت ما را درک نمیکنند. صرفا در بیانیه ها و سخنرانی های ما به دنبال کلمات هستند نه مفهوم. متاسفانه سیستم ایدئولوژیک ایرادش همین است. توهم و شایعه ای را که خود ساخته و پرداخته اند آنچنان بازگو میکنند که خودآنان باورشان میشود و چیزی که ساخته اند ، دامن خودشان را میگیرد و اینچنین میشود که واقعیت را نمی شنوند. مهندس موسوی ضمن انتقاد از سیاست خارجی کشور؛ وضعیت اقتصادی،مسائل داخلی و فساد را از جمله مشکلات کشور برشمرد. وی گفت: ما باور داریم مردم ما حافظه ی جمعی دارند. حکومت فکر میکند مردم اعمال،کارها و رفتارهای آنان را فراموش میکنند، اما اینچنین نیست. مثلاً در همان مسئله فساد اقتصادی که چند هفته پیش مطرح شد چه سیری پیش آمد!؟ چند نفر خرده پا دستگیر و اسم یک نفر را بردند و سپس به یکباره همه چیز مسکوت ماند. یا مسئله کوی دانشگاه و آن فیلمی که منتشر شد. متاسفانه فکر میکنند مردم با مرور زمان یادشان میرود. موسوی افزود: این کارها غیراسلامیست. هر روز به گروهی مردم لقب مرتد و کافر و غیره میدهند به جرم اینکه کلامی بر خلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده اند. به راستی نمیدانم اینان چگونه میخواهند پاسخ خداوند را بدهند. وضعیت کارگران و اخراج آنان و تعویق در پرداخت حقوق آنان، پائین آمدن نرخ سرمایه گذاری و غیره… همه از نقاط ضعف سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور است. مردم این قول ها و وقایع را یادشان نمی رود. میرحسین موسوی باذکر خاطره ای در این باب افزود: در همان اوایل انقلاب مردم رفتند و آن شخصی که در زمان رضاشاه دستور شلیک به مردم را در واقعه مسجد گوهرشاد داده بود را در سن ۹۰ سالگی دستگیر کردند. می خواهم بگویم مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواند برد.
با ۱۹۰ امتیاز و ۱۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت مشترک کروبی و موسوی از مردم برای حضور در راهپیمایی۲۲خرداد (فیلم+تصویر)

Posted: 27 Apr 2010 03:20 AM PDT

صبح دیروز مورخ ۶اردیبهشت ۱۳۸۹ میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت.
با ۱۸۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

درخواست کروبی و موسوی برای برگزاری راهپیمایی/اینکه به "پشه مالاریا " و یا "جلاد مخالفان" تشبیه و خطابتان کنند عزت است؟!

Posted: 27 Apr 2010 04:55 AM PDT

میر حسین موسوی با انتقاد از سیاست های موجود در کشور گفت: اغلب سیاست های ما "باری به هر جهت" است و متاسفانه ساختارهای ما همچون ماسه زار و شن زاریست که آب در آن پایدار نمی ماند.اینان اصل صحبت ما را درک نمیکنند. صرفا در بیانیه ها و سخنرانی های ما به دنبال کلمات هستند نه مفهوم.متاسفانه سیستم ایدئولوژیک ایرادش همین است. توهم و شایعه ای را که خود ساخته و پرداخته اند آنچنان بازگو میکنند که خودآنان باورشان میشود و چیزی که ساخته اند ، دامن خودشان را میگیرد و اینچنین میشود که واقعیت را نمی شنوند//کروبی خطاب به موسوی گفت: شما نخست وزیر امام بودید. یادتان است که امام تاکید داشتند در سفر به کشورهای دیگر باید عزت و آبروی مملکت حفظ شود. آیا هم اکنون عزتمان حفظ شده است؟ اینکه میگویند سفرهای ما عظمت است همین است؟ زیمباوه و چند کشوری در همین سطوح عزت است؟ اینکه به "پشه مالاریا " و یا "جلاد مخالفان" تشبیه و خطابتان کنند عزت است؟ حتماً مانند دانشگاه کلمبیا با آن همه توهین از آن به عنوان فتح الفتوح نام میبرند! آقایان چه با خودشان فکر میکنند؟ از ما می خواهند که توبه کنیم البته توبه خوب است اما آیا آن همه کشتار،دروغ، شکنجه، تجاوز به حقوق مردم حیف و میل بیت المال توبه نمی خواهد؟ آنهایی باید توبه کنند که چنین رفتارهای ناروایی را در حق مردم ایران انجام داده اند.
با ۱۷۸ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دعوت مشترک کروبی و موسوی از مردم برای حضور در راهپیمایی۲۲خرداد

Posted: 27 Apr 2010 02:59 AM PDT

مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز 22خرداد بر اساس اصل 27 قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند.صبح دیروزمورخ ۶اردیبهشت ۱۳۸۹ میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت. به گزارش خبرنگار سحام نیوز، مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی به میرحسین موسوی آرزو کرد امسال سال عزت و آزادی برای مردم ایران باشد و از خدا خواست تا آزادی هرچه زودتر زندانیان سیاسی را فراهم کند. میر حسین موسوی نیز با انتقاد از سیاست های موجود در کشور گفت: اغلب سیاست های ما "باری به هر جهت" است و متاسفانه ساختارهای ما همچون ماسه زار و شن زاریست که آب در آن پایدار نمی ماند. وی افزود: در حال حاضر در زمینه ساختاری برنامه ای دقیق و روشن نداریم و باید برای دراز مدت فکری نمود. شرایط حکومت طوری شده است که همه را توطئه گر تصور میکند و دچار نوعی توهم توطئه گردیده است. میرحسین موسوی ضمن انتقاد از جریان تمامیت خواه گفت: اینان اصل صحبت ما را درک نمیکنند. صرفا در بیانیه ها و سخنرانی های ما به دنبال کلمات هستند نه مفهوم. متاسفانه سیستم ایدئولوژیک ایرادش همین است. توهم و شایعه ای را که خود ساخته و پرداخته اند آنچنان بازگو میکنند که خودآنان باورشان میشود و چیزی که ساخته اند ، دامن خودشان را میگیرد و اینچنین میشود که واقعیت را نمی شنوند. مهندس موسوی ضمن انتقاد از سیاست خارجی کشور؛ وضعیت اقتصادی،مسائل داخلی و فساد را از جمله مشکلات کشور برشمرد. وی گفت: ما باور داریم مردم ما حافظه ی جمعی دارند. حکومت فکر میکند مردم اعمال،کارها و رفتارهای آنان را فراموش میکنند، اما اینچنین نیست. مثلاً در همان مسئله فساد اقتصادی که چند هفته پیش مطرح شد چه سیری پیش آمد!؟ چند نفر خرده پا دستگیر و اسم یک نفر را بردند و سپس به یکباره همه چیز مسکوت ماند. یا مسئله کوی دانشگاه و آن فیلمی که منتشر شد. متاسفانه فکر میکنند مردم با مرور زمان یادشان میرود. موسوی افزود: این کارها غیراسلامیست. هر روز به گروهی مردم لقب مرتد و کافر و غیره میدهند به جرم اینکه کلامی بر خلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده اند. به راستی نمیدانم اینان چگونه میخواهند پاسخ خداوند را بدهند. وضعیت کارگران و اخراج آنان و تعویق در پرداخت حقوق آنان، پائین آمدن نرخ سرمایه گذاری و غیره… همه از نقاط ضعف سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور است. مردم این قول ها و وقایع را یادشان نمی رود. میرحسین موسوی باذکر خاطره ای در این باب افزود: در همان اوایل انقلاب مردم رفتند و آن شخصی که در زمان رضاشاه دستور شلیک به مردم را در واقعه مسجد گوهرشاد داده بود را در سن ۹۰ سالگی دستگیر کردند. می خواهم بگویم مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواند برد. موسوی با انتقاد از وضعیت مدیریتی کشور و ضعف های موجود در آن گفت: در همه کشورها مدیران و مقامات دولتی سابق به عنوان شورای مشورتی به دولت های موجود کمک میکنند. اما در ایران به طور مثال آقای خاتمی با ۸سال سابقه ریاست جمهوری در کشور و جنابعالی و دیگر سران، همکنون در چه وضعیتی هستند. تمام کارشناسان خبره و باسابقه از سازمان ها رانده شدند، صرفا به دلیل مسائل خطی و سیاسی! موسوی افزود: من چشم انداز روشنی را در راستای بهتر شدن مسائل اقتصادی کشور نمیبینم. زیرا بستر ها خراب شده اند.ابزارها از بین رفته است. دستگاه های بیم دهنده از میان برچیده شده اند. و برای کارشناسان در جامعه دیگر جایگاهی قائل نیستند. حتی اگر همکنون شخصی از اصولگرایان صحبتی بر ربان بیاورد وی را منافق خطاب می کنند. مهدی کروبی نیز در سخنانی ضمن تایید سخنان میرحسین موسوی، افزود: متاسفانه اعمالی که این افراد بر سر مردم می آورند با نام اسلام است و این رفتارها باعث میشود به اسلام ضربه وارد میشود. در حال حاضر شرایط جامعه بسیار وحشتناک است به طوری که هرچه میخواهند میگویند، هر تهمت و ناروایی که که میخواهند به افراد نسبت میدهند، هر آماری که تصور میکنند منتشر میکنند و همه اینها به این دلیل است که آنان فکر میکنند صدای طرف مقابلشان به جایی نمیرسد؛ اما نمیدانند که این مردم هستند که میشنوند و شرایط اقتصادی و سیاسی را می بینند که چه چشم انداز سیاهی در انتظارشان میباشد. مثلا در همین ماجرای عسلویه چه تعداد از کارکنان و کارگران به دلیل عدم تصمیم گیری صحیح و پیاده نمودن سیاست های نادرست، از کار بی کار شدند؟ بر اساس آمار رسمی چرا باید طی چهار سال گذشته تعداد شاغلان در عسلویه از ۶۰هزارنفر به ۸هزارنفر کاهش یابد؟ چرا باید بدلیل عدم مدیریت صحیح، سالانه ۳۰میلیارد دلار درآمدی را که میتواند از محل برداشت گاز از عسلویه عاید کشور شود را باید از دست داد؟ دلیل این همه بی کاری چیست؟ دلیل وضعیت بد کاری و اقتصادی کارگران چیست؟ آقایان نمیدانند و یا نمیخواهند بدانند که یک سخن آنان در مجامع بین المللی میتواند تا چه حد به مردم و اقتصاد یک کشور لطمه بزند. به خاطر تحریم رفتند با شرکت های از چین و مالزی و ونزوئلا قرارداد بسته اند و آخرش هم طرح را داده اند به نیروهای نظامی! مهدی کروبی در انتقاد از عملکرد دوگانه حکومت در خصوص وقایع اخیر گفت: هنگامی که من از وقایع کهریزک و فجایع روی داده در آن سخن گفتم و پیگیری کردم، هزاران تهدید و ترعیب و دروغ را برای خدشه دار کردن ادعای مستند من به بنده نسبت دادند. از هیچ کاری در خصوص فشار آوردن به من فروگذار نشدند. در آخر هم با آن همه هیاهویی که به راه انداخته بودند، خودشان گزارشی ارائه دادند که چه وقایعی در کهریزک رخ داده است. ۳نفر بخت برگشته را که ۲نفرشان از نیروهای انتظامی و یکی دیگر از آنها به قول خودشان از اراذل و اوباش بوده را محکوم کردند و پرونده را مسکوت نمودند. حتی به گزارش مجلس هم توجهی نشد. حجت الاسلام و المسلمین کروبی در ادامه نیز با انتقاد شدید از سیستم های نظارتی گفت:بنا به نامه ای که زندانیان به مراجع نوشتند و جوابیه ای هم به آن نامه تاکنون داده نشده است، با همسر یک زندانی تماس گرفته اند که از همسرت جدا شو! این چه قانونیست؟ این چه حقوق شهروندی و حقوق بشریست که بازجو به خود این حق را میدهد که در مسائل کاملا شخصی یک زندانی و روابط خانوادگی او دخالت نموده و تهدید کند؟ آیا این یک مامور حکومت اسلامیست؟ این که میگویند عظمت داریم همین است؟ کروبی خطاب به موسوی گفت: شما نخست وزیر امام بودید. یادتان است که امام تاکید داشتند در سفر به کشورهای دیگر باید عزت و آبروی مملکت حفظ شود. آیا هم اکنون عزتمان حفظ شده است؟ اینکه میگویند سفرهای ما عظمت است همین است؟ زیمباوه و چند کشوری در همین سطوح عزت است؟ اینکه به "پشه مالاریا " و یا "جلاد مخالفان" تشبیه و خطابتان کنند عزت است؟ حتماً مانند دانشگاه کلمبیا با آن همه توهین از آن به عنوان فتح الفتوح نام میبرند! آقایان چه با خودشان فکر میکنند؟ آیا اصلاً فکری هم میکنند؟ در زمان ریاست من بر مجلس شورای اسلامی، هنگام سفر به یک کشور اگر میدیدیم شاید بعضی از شئون رعایت نمی شود سفر به آن کشور را لغو میکردیم تا مبادا شاَن این ملت متمدن و با عظمت به دلیل عملکرد ما پائین بیاید. امروز یک حرف و یک سیاست را میگویند و پی میگیرند و فردا چیز دیگری! آیا مجبورند اینقدر کشور را سبک کنند؟ آقای کروبی با نخ نما دانستن سخنان و توطئه های رسانه های جریان حاکم گفت:از ما می خواهند که توبه کنیم البته توبه خوب است اما آیا آن همه کشتار،دروغ، شکنجه، تجاوز به حقوق مردم حیف و میل بیت المال توبه نمی خواهد؟ آنهایی باید توبه کنند که چنین رفتارهای ناروایی را در حق مردم ایران انجام داده اند. یک روز میگویند باید جمعیت را زیاد کرد،روز بعد میگویند جمعیت تهران زیاد است و باید ۵میلیون نفر از تهران را خارج نمود، روز بعد میگویند میخواهد زلزله بیاید! در مورد زلزله هم میگویند مردم توبه کنند تا زلزله نیاید. آخرش هم که زلزله نمی آید میگویند دعاها اثر کرد! مگر مردم مسخره افکار و اعمال کودکانه و بدور از خرد شما هستند؟ آیا این همه گرفتاری اقتصادی و بیکاری که همچون طاعون کشور را مبتلا کرده است کافی نیست؟ در حال حاضر برای همین مردم چه برنامه ی شفاف و سودمندی پیاده کرده اید که میخواهید با آن پشتوانه، آن چند میلیون نفری که با تبلیغات شما در آینده به نسل این جامعه افزوده شوند را به سرو سامان رسانید؟ این چه روشی است که این آقایان در پیش گرفته اند؟ کروبی همچنین در مورد وضعیت حقوق بشر و زندان ها در کشور افزود : چطور در زمان شاه سازمان های حقوق بشر(که بر اساس مصالح و منافعشان) که به زندان های ایران فشار وارد می کردند خوب بودند و حالا که همین سازمان ها پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده آنان و وضعیت اسفبار زندان های ما هستند، محکوم، مجرم و بدخواه هستند؟آیا برخی از همین رسانه هایی که شما هم اکنون آنها را عوامل سیا می نامید از گزارشات شان در مورد زندان های ایران به وجد نمی آمدید؟ نمی خواهم نام عزیزانی که آن دوران در زندان و خارج از زندان اظهار خوشحالی می کردند از این همه فشارهایی که این سازمان ها بر حکومت شاه می آوردند. چون در آن موقع حکومت نبودیم، اما حالا که حکومت شدیم آنها را سازمان هایی وابسته و عوامل سیا می خوانیم؟ آقای موسوی نیز با ابراز نگرانی از وضعیت مدیریتی و نهاد های نظارتی آن گفت: تمام دستگاه های نظارتی ما خوابیده است و یا برچیده شده اند، مانند برنامه و بودجه. برای همین آقایان خواب نما میشوند و هر روز طرح هایی را در خصوص اهدای ۱میلیون تومان به هر بچه و یا کمک های مالی به کشورهای مختلف را پیاده میکنند. متاسفانه سازمان و نهادی هم نمانده که گزارشی از این وضعیت ارائه کند. البته در کشور طرح هایی اجرا میشود، آنهم اینکه عده ای را میگیرند و فردا ازاد میکنند و از آنان میخواهند چیزهایی را بگویند و بعد در صورت عدم تحقق اهدافشان دوباره به روانه ی زندانشان میکنند. وی از اهمیت آگاهی مردم سخن گفت و افزود: در حال حاضر آگاهی مردم ما نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی از حالت جنینی خارج شده است و مردم آگاهتر شده اند و این آگاهی ها روز به روز و با سرعت فزاینده ای رو به گسترش است. تحلیل مردم ما عمیق تر شده است.اما در حال حاضر چون اعمال این افراد با نام اسلام صورت میگیرد هنوز صدماتی به اسلام وارد می شود.
با ۱۷۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ویدیو دیدار موسوی با کروبی و دعوت جنبش سبز به شرکت در راهپیمایی۲۲ خرداد ۸۹

Posted: 27 Apr 2010 03:33 AM PDT

صبح امروز مورخ 6اردیبهشت 1389 میرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در پایان این دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز 22خرداد بر اساس اصل 27 قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند.
با ۱۵۹ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نگرانی شدید موسوی و کروبی از سوء مدیریت در اداره کشور

Posted: 27 Apr 2010 04:39 AM PDT

جرس:به گزارش منابع مطلع در ایران روز گذشته مهندس میر حسین موسوی با حضور در منزل مهدی کروبی با یکدیگر دیدارمهمی داشتند . خبرنگار جرس از تهران خبر می دهد که در این جلسه رهبران جنبش سبزدر خصوص آخرین وضعیت ایران در حوزه های مختلف سیاسی " اقتصادی "فرهنگی و بین المللی گفتگو کردند و با بیان نگرانی خود از سوء مدیریت شدید در اداره ی کشور و عدم پایبندی مسولین به قانون اساسی و برنامه های مصوب توسعه و سازندگی در خصوص برنامه های آتی جنبش سبز در فاصله ی زمانی دوم خرداد تا هجده تیر گفتگو و تبا دل نظر کردند. پیش از این نیز مهدی کروبی و میرحسین موسوی چندین دیدار داشته اند. اخبار تکمیلی این دیدار متعاقبا ارسال خواهد شد
با ۱۴۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کارگران ایرانیم؛ گرسنه‌ایم ، گرسنه!

Posted: 27 Apr 2010 03:15 AM PDT

در ایران فقر و گرسنگی بیداد می‌کند. سیاست‌های اعمال شده توسط حاکمیت سرمایه‌داری ایران به گونه‌ای است که فقر در زندگی شهروندان ایران از یک طرف و کارگران از طرف دیگر، انگار از جانب حاکمیت اسلامی، جزء ذاتی و طبیعی سیاست‌های‌شان شناخته شده و به نظر می‌رسد؛ پذیرش آن تا حدی عادی و موهبت الهی می‌نماید. روند رو به افزایش ففر در ایران با شتاب غیرقابل کنترلی به مردم ایران تحمیل می‌شود و این مسئله با هدف مشخصی صورت می‌گیرد. پرسش مردم این است: وقتی فقر اینقدر گسترش پیدا می‌کند، معلوم نیست که با ثروت و دارایی مملکت چه کار کرده و می‌کنند؟
با ۱۴۲ امتیاز و ۱۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دو سال پيش كليه ام را فروختم ، سال قبل دسته چكم را ، خدايا امسال مرا بكش

Posted: 27 Apr 2010 03:19 AM PDT

او نصاب است . كابينت نصب ميكند . گهگاه كاري به تورش ميخورد و انجام ميدهد . سابقا كارگاهي داشته با سه كارگر . ميگذشته زندگيش در پناه كار سخت و زياد . پس از ركود مسكن و كاهش ساخت و ساز ، خرج كارگاه بيشتر از درآمدش شده است و به ناچار آنرا تخليه كرده و در حال حاضر بصورت دستمزدي و تنها كار ميكند . گاهي كار هست برايش و گاهي ماهها به انتظار يك كار مينشيند . سه بچه دارد و خودش و همسرش دهه چهل عمر را ميگذرانند . گفت دو سال پيش كليه اش را فروخته است به هفت ميليون تومان . راضي بود كه به قيمت فروخته است . ميخواسته ماشيني بخرد تا مسافر كشي كند . هنوز از بيمارستان مرخص نشده بوده كه نيمي از پول براي اجاره عقب افتاده و ثبت نام مدرسه بچه ها تمام شده بود . با نيمه ديگرش چه ميتوانسته بكند جز گذران روزها و شبهايي كه در حسرت كار گذشته است ؟ سال پيش ، با كسي آشنا شده كه چك ميخريده است . دسته چك او را كه زماني براي كسبش ضرورت داشته ، يكجا ميخرد . سفيد و امضا شده . هر رقمي را در آن ميتوان نوشت و خرج كرد . عاقبتش ؟ زمان و امكان به فكر بر آن را ندارد . برگي چهل هزار تومان خريده است يارو و نميداند كه چقدر بدهكار شده است . امسال را اما مانده است چه كند ؟ ارديبهشت هم ميرود به نيمه برسد و هنوز حتي يك نصب هم نداشته است . گفت اره ام را هم فروخته ام . اگر نصب داشته باشم بايد از كسي قرض كنم . بغضي دارد كه مپرس . او يك كارگر فني ايران است . ايران ، ام القراي جهان اسلام .
با ۱۲۸ امتیاز و ۱۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مجسمه‌های ستارخان و باقرخان هم ربوده شد!

Posted: 27 Apr 2010 12:57 PM PDT

سایت حکومتی امنیتی فارس نوشت:مجسمه‌هاي «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان،‌ «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا، صنيع‌ خاتم واقع در پارك ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددي و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علي قهاري در ايام تعطيلات نوروز سال جاري مفقود شده است. بر اساس اين گزارش، اين مجسمه‌ها همه از جنس برنز بودند و به نظر مي‌رسد شاهد نوعي سرقت سريالي مجسمه‌هاي شهري هستيم. مسئولان اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران معتقدند كه اين مجسمه‌ها احتمالاً به دليل ارزش متريال آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است. همچنين مجسمه ابوسعيد ابوالخير نيز كه در ميدان منيريه نصب شده است، مدتي است در جاي خود قرار ندارد كه موسوي رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي، دليل آن را نياز به مرمت اين مجسمه عنوان كرد و گفت كه قرار است بعد از مرمت در جايگاه خود دوباره نصب شود. موسوي درباره استفاده از جنس برنز و احتمال سرقت اين آثار گفت: نمي‌توانيم از جنس برنز در مجسمه‌هاي شهري استفاده نكنيم چرا كه اين متريال داراي اعتباري در مجسمه‌سازي است و بسياري از اين آثار لازم است كه برنزي ساخته شوند، اما با اين حال اگر اين مجسمه‌ها پيدا نشدند، براي آن‌ها جايگزين خواهيم ساخت.
با ۱۲۷ امتیاز و ۱۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فائزه هاشمی: در تبعیت از نامگذاری سال، همت مضاعف بر ترویج دروغ و تهمت و افتراء گذاشته اند!

Posted: 27 Apr 2010 03:49 AM PDT

فائزه رفسنجانی در سخنانی بسیار صریح به وابستگان امنیتی خامنه ای، ا.ن، و قوه قضائیه حمله کرده است. وبسایت امنیتی «حقیقت نیوز» ضمن اعلام اینکه جوابیه رفسنجانی « بند بند آن توهین به ارکان مقدس جمهوری اسلامی است»، متن جوابیه را منتشر کرده است که در آن آمده است، «هر چه بگندد نمکش می زنند/ وای به روزی که بگندد نمک. گویی از ابتدای سال همت مضاع و کار مضاعف، گروهی در تبعیت کردن از این نامگذاری تمامی همت و تلاش خود را در ترویج دروغ و تهمت و افتراء گذاشته اند... اینگونه دروغ پردازی های آشکار از مصونیتی است که در سایه تعلل قوه قضاییه حاصل شده است . عدم انجام وظیفه توسط قوه قضاییه در رسیدگی به شکایات اینجانب و بسیاری دیگر کار را به اینجا رسانده است که گروهی با آزادی و مصونیت کامل دروغ بگویند و نیتهای پلید و غیر اسلامی و غیر انسانی خود را عملی کنند. بدیهی است که قوه قضاییه نیز به دلیل به کارگیری این رویه مانند گویندگان و منتشر کنندگان این اخبار کذب باید در مقابل ملت و خدا و در پیشگاه تاریخ پاسخگو باشد. شکایت خود را از این سایت به قوه قضاییه تسلیم خواهم کرد گرچه مطمئن هستم مثل همه شکایت های اینجانب؛ خانواده من و سایر افراد تحت ظلم ؛ این شکایت به بایگانی سپرده می شود. اما همانگونه که تاریخ به ما اموخته است که هیچ ظلمی پایدار نخواند ماند در نهایت روزی می رسد که این مظالم مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .»
با ۱۲۵ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

درخواست میرحسین و کروبی برای راهپیمایی/عزت ایران کجاست؟/حتی اصولگرایان را منافق می خوانند/شرایط جامعه بسیار وحشتناک است

Posted: 27 Apr 2010 06:58 AM PDT

صبح دیروزمیرحسین موسوی به دیدار مهدی کروبی رفت. در این دیدار نوروزی که یکساعت به طول انجامید مسائلی همچون سیاست داخلی و خارجی کشور، وضعیت زندانیان سیاسی و حوادث و رخدادهای اخیر مملکتی مورد گفت و شنود قرار گرفت. به گزارش سحام نیوز، مهدی کروبی ضمن خوش آمد گویی به میرحسین موسوی آرزو کرد امسال سال عزت و آزادی برای مردم ایران باشد و از خدا خواست تا آزادی هرچه زودتر زندانیان سیاسی را فراهم کند. سیاست باری به هر جهت میر حسین موسوی نیز با انتقاد از سیاست های موجود در کشور گفت: اغلب سیاست های ما "باری به هر جهت" است و متاسفانه ساختارهای ما همچون ماسه زار و شن زاریست که آب در آن پایدار نمی ماند. وی افزود: در حال حاضر در زمینه ساختاری برنامه ای دقیق و روشن نداریم و باید برای دراز مدت فکری نمود. شرایط حکومت طوری شده است که همه را توطئه گر تصور می کند و دچار نوعی توهم توطئه گردیده است. میرحسین موسوی ضمن انتقاد از جریان تمامیت خواه گفت: اینان اصل صحبت ما را درک نمی کنند. صرفا در بیانیه ها و سخنرانی های ما به دنبال کلمات هستند نه مفهوم. متاسفانه سیستم ایدئولوژیک ایرادش همین است. توهم و شایعه ای را که خود ساخته و پرداخته اند آنچنان بازگو می کنند که خودآنان باورشان می شود و چیزی که ساخته اند، دامن خودشان را می گیرد و اینچنین می شود که واقعیت را نمی شنوند. مردم فراموش نمی کنند مهندس موسوی ضمن انتقاد از سیاست خارجی کشور؛ وضعیت اقتصادی،مسائل داخلی و فساد را از جمله مشکلات کشور برشمرد. وی گفت: ما باور داریم مردم ما حافظه ی جمعی دارند. حکومت فکر می کند مردم اعمال،کارها و رفتارهای آنان را فراموش می کنند، اما اینچنین نیست. مثلاً در همان مسئله فساد اقتصادی که چند هفته پیش مطرح شد چه سیری پیش آمد!؟ چند نفر خرده پا دستگیر و اسم یک نفر را بردند و سپس به یکباره همه چیز مسکوت ماند. یا مسئله کوی دانشگاه و آن فیلمی که منتشر شد. متاسفانه فکر می کنند مردم با مرور زمان یادشان می رود. موسوی افزود: این کارها غیراسلامیست. هر روز به گروهی مردم لقب مرتد و کافر و غیره می دهند به جرم اینکه کلامی بر خلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده اند. به راستی نمی دانم اینان چگونه می خواهند پاسخ خداوند را بدهند. وضعیت کارگران و اخراج آنان و تعویق در پرداخت حقوق آنان، پائین آمدن نرخ سرمایه گذاری و غیره… همه از نقاط ضعف سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور است. مردم این قول ها و وقایع را یادشان نمی رود. میرحسین موسوی باذکر خاطره ای در این باب افزود: در همان اوایل انقلاب مردم رفتند و آن شخصی که در زمان رضاشاه دستور شلیک به مردم را در واقعه مسجد گوهرشاد داده بود را در سن ۹۰ سالگی دستگیر کردند. می خواهم بگویم مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواند برد. حتی اصولگرایان را منافق می خوانند موسوی با انتقاد از وضعیت مدیریتی کشور و ضعف های موجود در آن گفت: در همه کشورها مدیران و مقامات دولتی سابق به عنوان شورای مشورتی به دولت های موجود کمک می کنند. اما در ایران به طور مثال آقای خاتمی با ۸سال سابقه ریاست جمهوری در کشور و جنابعالی و دیگر سران، همکنون در چه وضعیتی هستند. تمام کارشناسان خبره و باسابقه از سازمان ها رانده شدند، صرفا به دلیل مسائل خطی و سیاسی! موسوی افزود: من چشم انداز روشنی را در راستای بهتر شدن مسائل اقتصادی کشور نمیبینم. زیرا بستر ها خراب شده اند.ابزارها از بین رفته است. دستگاه های بیم دهنده از میان برچیده شده اند. و برای کارشناسان در جامعه دیگر جایگاهی قائل نیستند. حتی اگر هم اکنون شخصی از اصولگرایان صحبتی بر زبان بیاورد وی را منافق خطاب می کنند. شرایط جامعه بسیار وحشتناک است مهدی کروبی نیز در سخنانی ضمن تایید سخنان میرحسین موسوی، افزود: متاسفانه اعمالی که این افراد بر سر مردم می آورند با نام اسلام است و این رفتارها باعث میشود به اسلام ضربه وارد میشود. در حال حاضر شرایط جامعه بسیار وحشتناک است به طوری که هرچه می خواهند می گویند، هر تهمت و ناروایی که که میخواهند به افراد نسبت میدهند، هر آماری که تصور می کنند منتشر می کنند و همه اینها به این دلیل است که آنان فکر میکنند صدای طرف مقابلشان به جایی نمی رسد؛ اما نمی دانند که این مردم هستند که می شنوند و شرایط اقتصادی و سیاسی را می بینند که چه چشم انداز سیاهی در انتظارشان می باشد. مثلا در همین ماجرای عسلویه چه تعداد از کارکنان و کارگران به دلیل عدم تصمیم گیری صحیح و پیاده نمودن سیاست های نادرست، از کار بی کار شدند؟ بر اساس آمار رسمی چرا باید طی چهار سال گذشته تعداد شاغلان در عسلویه از ۶۰هزارنفر به ۸هزارنفر کاهش یابد؟ چرا باید بدلیل عدم مدیریت صحیح، سالانه ۳۰میلیارد دلار درآمدی را که میتواند از محل برداشت گاز از عسلویه عاید کشور شود را باید از دست داد؟ دلیل این همه بی کاری چیست؟ دلیل وضعیت بد کاری و اقتصادی کارگران چیست؟ آقایان نم یدانند و یا نمی خواهند بدانند که یک سخن آنان در مجامع بین المللی می تواند تا چه حد به مردم و اقتصاد یک کشور لطمه بزند. به خاطر تحریم رفتند با شرکت های از چین و مالزی و ونزوئلا قرارداد بسته اند و آخرش هم طرح را داده اند به نیروهای نظامی! مهدی کروبی در انتقاد از عملکرد دوگانه حکومت در خصوص وقایع اخیر گفت: هنگامی که من از وقایع کهریزک و فجایع روی داده در آن سخن گفتم و پیگیری کردم، هزاران تهدید و ترعیب و دروغ را برای خدشه دار کردن ادعای مستند من به بنده نسبت دادند. از هیچ کاری در خصوص فشار آوردن به من فروگذار نشدند. در آخر هم با آن همه هیاهویی که به راه انداخته بودند، خودشان گزارشی ارائه دادند که چه وقایعی در کهریزک رخ داده است. ۳نفر بخت برگشته را که ۲نفرشان از نیروهای انتظامی و یکی دیگر از آنها به قول خودشان از اراذل و اوباش بوده را محکوم کردند و پرونده را مسکوت نمودند. حتی به گزارش مجلس هم توجهی نشد. حجت الاسلام و المسلمین کروبی در ادامه نیز با انتقاد شدید از سیستم های نظارتی گفت:بنا به نامه ای که زندانیان به مراجع نوشتند و جوابیه ای هم به آن نامه تاکنون داده نشده است، با همسر یک زندانی تماس گرفته اند که از همسرت جدا شو! این چه قانونیست؟ این چه حقوق شهروندی و حقوق بشریست که بازجو به خود این حق را میدهد که در مسائل کاملا شخصی یک زندانی و روابط خانوادگی او دخالت نموده و تهدید کند؟ آیا این یک مامور حکومت اسلامیست؟ این که می گویند عظمت داریم همین است؟ عزت ایران کجاست؟ کروبی خطاب به موسوی گفت: شما نخست وزیر امام بودید. یادتان است که امام تاکید داشتند در سفر به کشورهای دیگر باید عزت و آبروی مملکت حفظ شود. آیا هم اکنون عزتمان حفظ شده است؟ اینکه می گویند سفرهای ما عظمت است همین است؟ زیمباوه و چند کشوری در همین سطوح عزت است؟ اینکه به "پشه مالاریا " و یا "جلاد مخالفان" تشبیه و خطابتان کنند عزت است؟ حتماً مانند دانشگاه کلمبیا با آن همه توهین از آن به عنوان فتح الفتوح نام میبرند! آقایان چه با خودشان فکر میکنند؟ آیا اصلاً فکری هم میکنند؟ در زمان ریاست من بر مجلس شورای اسلامی، هنگام سفر به یک کشور اگر میدیدیم شاید بعضی از شئون رعایت نمی شود سفر به آن کشور را لغو میکردیم تا مبادا شاَن این ملت متمدن و با عظمت به دلیل عملکرد ما پائین بیاید. امروز یک حرف و یک سیاست را میگویند و پی میگیرند و فردا چیز دیگری! آیا مجبورند اینقدر کشور را سبک کنند؟ تجاوز به حقوق مردم و حیف و میل بیت المال توبه نمی خواهد؟ آقای کروبی با نخ نما دانستن سخنان و توطئه های رسانه های جریان حاکم گفت:از ما می خواهند که توبه کنیم البته توبه خوب است اما آیا آن همه کشتار،دروغ، شکنجه، تجاوز به حقوق مردم حیف و میل بیت المال توبه نمی خواهد؟ آنهایی باید توبه کنند که چنین رفتارهای ناروایی را در حق مردم ایران انجام داده اند. یک روز می گویند باید جمعیت را زیاد کرد،روز بعد میگ ویند جمعیت تهران زیاد است و باید ۵میلیون نفر از تهران را خارج نمود، روز بعد می گویند می خواهد زلزله بیاید! در مورد زلزله هم میگ ویند مردم توبه کنند تا زلزله نیاید. آخرش هم که زلزله نمی آید میگویند دعاها اثر کرد! مگر مردم مسخره افکار و اعمال کودکانه و بدور از خرد شما هستند؟ آیا این همه گرفتاری اقتصادی و بیکاری که همچون طاعون کشور را مبتلا کرده است کافی نیست؟ در حال حاضر برای همین مردم چه برنامه ی شفاف و سودمندی پیاده کرده اید که میخواهید با آن پشتوانه، آن چند میلیون نفری که با تبلیغات شما در آینده به نسل این جامعه افزوده شوند را به سرو سامان رسانید؟ این چه روشی است که این آقایان در پیش گرفته اند؟ کروبی همچنین در مورد وضعیت حقوق بشر و زندان ها در کشور افزود : چطور در زمان شاه سازمان های حقوق بشر(که بر اساس مصالح و منافعشان) که به زندان های ایران فشار وارد می کردند خوب بودند و حالا که همین سازمان ها پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده آنان و وضعیت اسفبار زندان های ما هستند، محکوم، مجرم و بدخواه هستند؟آیا برخی از همین رسانه هایی که شما هم اکنون آنها را عوامل سیا می نامید از گزارشات شان در مورد زندان های ایران به وجد نمی آمدید؟ نمی خواهم نام عزیزانی که آن دوران در زندان و خارج از زندان اظهار خوشحالی می کردند از این همه فشارهایی که این سازمان ها بر حکومت شاه می آوردند. چون در آن موقع حکومت نبودیم، اما حالا که حکومت شدیم آنها را سازمان هایی وابسته و عوامل سیا می خوانیم؟ تمام دستگاه های نظارتی ما خوابیده است آقای موسوی نیز با ابراز نگرانی از وضعیت مدیریتی و نهاد های نظارتی آن گفت: تمام دستگاه های نظارتی ما خوابیده است و یا برچیده شده اند، مانند برنامه و بودجه. برای همین آقایان خواب نما می شوند و هر روز طرح هایی را در خصوص اهدای ۱میلیون تومان به هر بچه و یا کمک های مالی به کشورهای مختلف را پیاده می کنند. متاسفانه سازمان و نهادی هم نمانده که گزارشی از این وضعیت ارائه کند. البته در کشور طرح هایی اجرا میشود، آنهم اینکه عده ای را می گیرند و فردا ازاد می کنند و از آنان می خواهند چیزهایی را بگویند و بعد در صورت عدم تحقق اهدافشان دوباره به روانه ی زندانشان می کنند. به اسلام ضربه می زنند وی از اهمیت آگاهی مردم سخن گفت و افزود: در حال حاضر آگاهی مردم ما نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی از حالت جنینی خارج شده است و مردم آگاهتر شده اند و این آگاهی ها روز به روز و با سرعت فزاینده ای رو به گسترش است. تحلیل مردم ما عمیق تر شده است.اما در حال حاضر چون اعمال این افراد با نام اسلام صورت می گیرد هنوز صدماتی به اسلام وارد می شود. مهدی کروبی نیز در همین خصوص گفت: اگر نماینده ای که آقایان آن را نماینده مردم می خوانند نیز بخواهد سخنی بر خلاف نظر و عقیده حاکمان قدرت بر زبان براند، وی را تهدید به عدم تایید صلاحیت برای نامزدی در انتخابات های آینده می کنند. آیا نماینده مجلس که باید نماینده مردم باشد،می تواند با آرامش خیال و عدم ترس از آسیب و ارعاب به نیازهای موکلین خود پاسخ دهد؟آیندگان در باره ما چه قضاوتی خواهند کرد و چه در کتاب هایشان خواهند نوشت؟ در پایان این دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به برگزاری راهپیمایی مردمی در روز ۲۲خرداد بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب، تاکید کردند و از همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب خواستند تا در خواستشان را در همین زمینه به وزارت کشور ارسال نمایند.
با ۱۲۳ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مير حسين موسوي: مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواهند برد.

Posted: 27 Apr 2010 10:01 AM PDT

مهندس موسوی ضمن انتقاد از سیاست خارجی کشور؛ وضعیت اقتصادی،مسائل داخلی و فساد را از جمله مشکلات کشور برشمرد. وی گفت: ما باور داریم مردم ما حافظه ی جمعی دارند. حکومت فکر میکند مردم اعمال،کارها و رفتارهای آنان را فراموش میکنند، اما اینچنین نیست. مثلاً در همان مسئله فساد اقتصادی که چند هفته پیش مطرح شد چه سیری پیش آمد!؟ چند نفر خرده پا دستگیر و اسم یک نفر را بردند و سپس به یکباره همه چیز مسکوت ماند. یا مسئله کوی دانشگاه و آن فیلمی که منتشر شد. متاسفانه فکر میکنند مردم با مرور زمان یادشان میرود.موسوی افزود: این کارها غیراسلامیست. هر روز به گروهی مردم لقب مرتد و کافر و غیره میدهند به جرم اینکه کلامی بر خلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده اند.میرحسین موسوی باذکر خاطره ای در این باب افزود: در همان اوایل انقلاب مردم رفتند و آن شخصی که در زمان رضاشاه دستور شلیک به مردم را در واقعه مسجد گوهرشاد داده بود را در سن ۹۰ سالگی دستگیر کردند. می خواهم بگویم مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواند برد.
با ۱۱۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تلاش کارگران برای تجمع درایستگاه مترو « سر سبز» / ایستگاه بسته شد

Posted: 27 Apr 2010 04:53 AM PDT

ایستگاه مترو سرسبز بسته شد.ایستگاه مترو سر سبز از ساعت 12 ظهر تا ساعت 4 بسته شد.علت بسته شدن ایستگاه مترو سرسبز واقع در بزرگراه رسالت به سمت تهران پارس تجمع کارگران در این ایستگاه گزارش شده است.تعدادی از کارگران خطوط مترو وقطارهای درون شهری قصد داشتند در ایستگاه سر سبز تجمع کنند.زیرا این ایستگاه در نزدیکی محل مدیریت قطارهای شهری تهران واقع در تقاطع بزرگراه رسالت وباقری قرار دارد.با توجه به عدم اجازه به کارگران خطوط درون شهری برای تجمع در ایستگاه مترو دردشت (علم وصنعت) وایستگاه باقری که روبروی مدیریت قطارهای شهری قرار دارد کارگران منطقه ی نارمک وهفت حوض را برای تجمع انتخاب کردند . این کارگران قرار بود در ایستگاه چهارراه سر سبز تجمع کنند اما به دستور مقامات حراست ایستگاه,این ایستگاه بلافاصله بسته شد واجازه ی توقف قطار در این ایستگاه داده نشد.ممانعت از توقف قطارها در ایستگاه سرسبز طولانی شد وعلت آن از سوی عوامل اجرایی خرابی ایستگاه وبار ترافیکی عنوان شد.
با ۱۱۵ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار شدند: برگزاری راهپیمایی مخالفان در ۲۲ خرداد

Posted: 27 Apr 2010 09:51 AM PDT

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با انتقاد از عملکرد دولت و ادامه برخورد‌های خشونت‌بار با مخالفان، خواستار برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد شدند. این دو رهبر مخالفان دولت، روز گذشته (دوشنبه) در دیدار با یکدیگر، از تمام گروه‌ها و تشکل‌های اصلاح‌طلب خواستند برای راهپیمایی روز ۲۲ خرداد، از وزارت کشور درخواست صدور مجوز کنند. مهدی کروبی پیش‌تر در گفتگو با هفته‌نامه اشپیگل، از برنامه مخالفان دولت برای راهپیمایی در سالگرد انتخابات جنجال‌برانگیز ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ خبر داده بود. آقای موسوی نیز در این دیدار، با تاکید بر لزوم برگزاری راهپیمایی مخالفان در این روز، گفت چشم‌انداز «روشنی» برای جامعه ایران نمی‌بیند. این رهبر مخالفان دولت با ابراز نگرانی از وضعیت مدیریتی و نهاد‌های نظارتی در ایران اظهار داشت: «تمام دستگاه‌های نظارتی ما خوابیده است و یا برچیده شده‌اند.»
با ۱۱۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دمیده شدن روح تازه در جنبش با دعوت مشترک موسوی و کروبی برای راهپیمایی 22 خرداد

Posted: 27 Apr 2010 08:35 AM PDT

با دعوت مشترک کروبی و موسوی برای حضوردر راهپیمایی 22 خرداد روح تازه ای در جنبش دمیده شد.این همان جرقه ای است که شیخ شجاع وعده اش را داده بود
با ۱۰۸ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات
<a href="http://f

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر