۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 05 2010 : بالاترین




دوخاطره از رهبر فرزانه . خالی از لطف نیست !

Posted: 04 Apr 2010 06:34 AM PDT

خاطره رضا میرکریمی , کارگردان سینما : در هواپیمای مشهد نشسته بودم . دیدم در قسمت جلو وضعیتی متفاوت است .عده ای به جلو می رفتند و در صندلی کنار شخصی می نشستند . صحبت می کردند و بعد خوشحال و راضی به سر جای خود بر می گشتند .از یک نفر موضوع را پرسیدم . گفت کسی که آنجا نشسته است , مقام معظم رهبری هستند .جلو رفتم و از یکی از محافظ ها پرسیدم که می شود با اقا صحبت کرد ؟ گفت : صبر کنید تا فردی که نزد آقا است , برگردد . پرسیدم : چرا اقا با پرواز عمومی به مشهد می روند ؟ گفت : ایشان مثل همه سفر زیارتی را با پروازهای عمومی می روند ! خاطره یکی از پزشکان سپاه پاسداران ( به دلیل امنیتی نام محفوظ است ) : اطلاع دادند که برای سه روزی که مشخص شده است , هیچ برنامه ای نداشته باشیم . نه مرخصی و نه هیچ بهانه ای . برنامه مسافرت در پیش بود . هیچ اطلاعی داده نمی شد و مقصد نیز ناشناخته مانده بود . حتی نمی توانستم به زن و بچه ام بگویم که کجا می روم چون نمی دانستم . در روز موعود با خودرو به سمت فرودگاه مهراباد رفتیم . با خودرو به سمت یک هواپیمای اختصاصی رفتیم . با ورود به داخل هواپیما , صندلی ها را پر از آشنا و غریبه دیدم . تا جایی که دیدم , همگی دکتر و متخصص بودند . در رشته های مختلف . از دوستی پرسیدم : می دانی کجا می رویم ؟ گفت : خیر ! هواپیما در پرواز بود اما همچنان مقصد نامعلوم . زمان فرود اعلام شد که وارد بندر عباس شده ایم . بعد از خروج از هواپیما پی بردیم که حضرت آقا برای " ناو جماران " تشریف آورده اند که آن را افتتاح کنند البته با یک هواپیمای دیگر ! و ما متوجه شدیم که چهار اکیپ کامل پزشکی برای مراقبت از ایشان به آنجا آورده شده ایم . واقعا کدامیک از این خاطرات را باور می کنید یا کدامیک به دلتان می نشیند ؟
با ۱۸۵ امتیاز و ۳۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

دچار خودشیفتگی شده ای آقای ده نمکی! تشبیه باد معده به گاز شیمیایی نشانه بی ادبی فرد است ولی جلوی دوربین میشود اثرهنري؟!

Posted: 04 Apr 2010 04:04 AM PDT

گویی "دارا و ندار" جزو مقدسات است که اگر کسی بگوید بالای چشم اش ابروست ، باید دمار از روزگارش در آورد و به هزار طعنه و دشنام نواختش! به نظر می رسد نوعی خودشیفتگی گریبان ده نمکی را گرفته که گوشش به هیچ نقدی بدهکار نیست و هر کس نقدی درباره سریالش می نویسد ، به نویسنده می تازد و بدخواه و مغرض و جاهل می نامدش و در وبلاگش صراحتاً در این باره چنین می نویسد: "حیف که نمی شود سطل آشغال آتش زد!" و یا نقدها را "فحش" می خواند و منتقدان را "مغرضان"ی "بدخواه" که گرفتار "حجاب" اند و نمی توانند هنرش را ببینند ! . . . خراجی ها ، نه به دلیل ساختار هنری ، کارگردانی قوی ، تکنیک های سینمایی و حتی فیلمنامه قوی که به دلیل آن که مجموعه ای از جوک ها (و نه طنز) را در خود جمع کرده بود و از بازیگران محبوب استفاده می کرد ،موفق به فتح گیشه شد. به عنوان مثال هر کسی در یک جمع این جمله را که قبلاً شنیده بگوید ، حتماً همه می خندند:"برای غافلگیری اموات صلوات!" ؛ ده نمکی هم دقیقاً همین کار را کرده است و جوک ها و شوخی هایی که رزمنده ها در جبهه با یکدیگر داشته اند را پشت سرهم و با غلظت بیشتر ردیف کرده و نیز شوخی های کوچه بازاری مانند تشبیه باد معده به گاز شیمیایی را بدان افزوده تا مخاطب یکی دو ساعتی را بخندند. جالب است که اگر برخی شوخی ها مانند همین مورد شیمیایی به طور معمول بیان شوند ، نشانه بی ادبی فرد هستند ولی اگر جلوی دوربین گفته شوند ، می شوند اثر هنری و هیچ کس هم حق ندارد به آن اعتراض کند و اگر هم اعتراض کند ، حتماً آدم بی جنبه و بی شخصیتی است! مخلص کلام آن که این نوشتار نه نقدی بر دارا و ندار که انتقادی است بر رفتارهای تند کارگردان آن که تصور می کند مردم و رسانه ها تنها حقی که در قبال این سریال - که با پول مردم ساخته شده است -دارند ، این است که آن را تماشا کنند و سخنی جز در مدح آن و سازنده اش بر زبان نرانند . این ، رویکردی است که اگر جلوی آن گرفته نشود و تبدیل به رویه شود ، تبعات فرهنگی ناگواری را در پی خواهد داشت و عاقلان را اشارتی کافی است! ... و پایان سخن این دعا که خدایا قبل از آن که به ما موقعیت و نعمتی بدهی ، ظرفیت اش را به ما ارزانی دار.
با ۱۵۱ امتیاز و ۱۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

متلک باحال مجری تلویزیون به پروژه مونوريل احمدي نژاد:پول مملکت ارث باباشونه و دور هم می شینند و خرج می کنن!

Posted: 04 Apr 2010 01:13 PM PDT

مجری برنامه صبحگاهی وقت اضافه در متلکی بی سابقه به احمدي نژاد پروژه مونوريل او در دوره شهرداري وي در تهران را به باد مسخره مي گيرد. اين طرح بعد از حيف و ميل کردن صدها ميليون تومان پول بي زبان اجرا نشد و صرفا چند پايه دراز در فلکه صادقيه نصب شد. وي مي گويد لابد اين پول ها که خر ج مي شه پول باباي آقايونه که دور هم مي شينند و خرج مي کنند.
با ۱۳۶ امتیاز و ۱۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله بیات: من از آقایان تعجب می کنم که آیا از سرانجام حکومت هائی که در طول تاریخ آمده و رفته اند، عبرت نمی گیرند؟

Posted: 04 Apr 2010 05:56 AM PDT

زندانی کردن افراد مصلح و خادم تلاش برای حفظ قدرت است جرس: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی وقایع پس از انتخابات، با حضور در دفتر آیت الله بیات زنجانی با وی دیدار و گفتگو کردند. آیت الله بیات زنجانی در این دیدار ضمن تفقد و دلجوئی از این خانواده ها، اظهار داشت: عزیزان شما، جزو پاک ترین و خالص ترین افراد جامعه اند. وی تاکید کرد: به زندان رفتن نیروهائی همچون این برادران و خواهران، سند حقانیت آنها ست و این عزیزان چوب صداقت و دلسوزی خود را می خورند. با اشاره به این خانواده ها افزود: بنای تبریک گفتن به شما را در این شرایط ندارم ولی باید بودن در چنین خانواده هائی را یک غنیمت برشمرده و بدانید که عزیزان شما جزو ابرار امت اند چراکه این عمل آنها بعضاً ناشی از قیام آنها به اصلاح امور، نهی از منکر و تلاش آنها برای بهسازی وضعیت جامعه بوده است. وی ادامه داد : به زندان رفتن عزیزانتان نباید برای شما باعث ناامیدی باشد و زمانیکه مشکلات اینچنینی را درک می کنید، به یاد زندانی شدن امام موسی بن جعفر(ع) بیافتید. آیا امام(ع) جرمی مرتکب شده بود؟ باید به یاد زندانی شدن یوسف پیامبر(ع) بیافتید. آیا آن حضرت جرمی به جز صداقت و پاکی داشت؟ به یاد زندانی شدن بزرگانی بیافتید که در طول تاریخ امثال آنها کم نیستند.
با ۱۳۳ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پرونده ترور دکتر مسعود علی محمدی به کجا انجامید؟

Posted: 04 Apr 2010 09:20 AM PDT

... رژیمی که ادعا می کند از نظر اطلاعاتی چنان قوی است که می تواند دشمنان خود را حتی در خارج از مرزهای ایران دستگیر کرده و به زندان بیندازد، چگونه هنوز نتوانسته قاتلین دکتر علی محمدی را که در داخل کشور صورت گرفته شناسایی کند و یا گزارشی حتی کوتاه در مورد آن منتشر نماید؟ در واقع هیچکس هم منتظر چنین اقدامی از سوی دولت دروغ نبود. چرا که وقتی صحنه ترور 2 ساعت پس از وقوع واقعه توسط رفتگران جارو می شود و تمام مدارک از میان می رود، دیگر سندی بر جای نمی ماند تا نیاز به تحقیق در مورد آنها باشد! همانگونه که رئیس دولت قلابی به پرونده قتل ندا رسیدگی کرد، مطمئنن در مورد پرونده علی محمدی نیز به همانگونه رفتار خواهد نمود. اگر رژیم در گذشته سعی می کرد توجیحاتی و یا پوششهایی برای اعمال ضد مردمی خود بیابد، ولی امروز شمشیرها از رو بسته شده و هیچ ابائی ندارند که مردم بدانند نیروهای خودسر همان چماقداران، همان چاقوکشان و همان قاتلان زیر دست ولایت هستند. برای رژیم دیکتاتوری اصلن مهم نیست مردم بدانند پلیسی که در هر کشوری حافظ جان و مال مردم است، در کشور ما درست برخلاف وظایف بنیانی خود عمل می کند. این عمده ترین دلیلی است که باعث بالا بردن شمار قتل ها و دزدی های مسلحانه می شود. وقتی پلیس کشور در ازای حقوقی که از جامعه دریافت می کند، وقت خود را صرف دستگیری و شکنجه همان مردم کند که در حقیقت هیچگونه تقصیری ندارند، وقتی کار پلیس بجای مبارزه با فساد و دزدی، گیردادن به ظاهر بانوان و جوانان شود، بدیهی است که جنایتکاران و دزدان با خیال راحت به میدان می آیند...
با ۱۱۰ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مبادا روزمر گي و غم نان ببلعد ما را . به فاشيست مجال بازيابي ندهيم .

Posted: 04 Apr 2010 07:17 AM PDT

اينک سالي ديگر شروع شده است و سر بالايي نفس گير روزمره گي ، ما را ميخواند تا ببلعدمان و در دامن عادت و يکنواختي بيفتيم . بايد هشيار و دورانديش باشيم که اين حاکمان جائر ، اندکي که مجال يابند ، خود را بازيابي خواهند نمود و آنزمان ، هزينه براندازي آنان بسيار بالا خواهد رفت . آن داغي روزها و ماههاي پس از تقلب بزرگ ، يک پختگي براي ما به ارمغان آورده و ديگر غممان نيست که سرد شود . ما که ديگر خام نخواهيم شد . بايد از همين امروز شروع کنيم ادامه مسيري را که تا ديروز آمده ايم . وقفه اي نبايد بيفتد . خون بچه هايي که بر خيابان ريخته هنوز خشک نشده است . جاي دستبند بر اسيران به مرخصي آمده ما هنوز بر دستانشان کبود است و بسياري از بهترين فرزندان وطن که مقاومت کرده اند ، هنوز دربند رژيمند . از همه مهمتر ، مام ميهن است که پاي در بند دارد و نفس به سختي ميکشد در خفقان نظام ولايت فقيه . هيچ کدام را به قدر لحظه اي از ياد نبريم و به اين حراميان ، مجال بازيابي را اهدا نکنيم . همين الان بايد شروع کرد . با همکارت در ميز کناري قرار بحث بگذار . در مسير مترو و اتوبوس ، فرياد حق خواهي سر بده . با نمادهاي سبزت ، زنده بودن جنبش را به من نويد بده و بياموز و بياموزان راههاي مبارزه را با استبداد را . ما هنوز زنده ايم و تا ما زنده باشيم ، خيزش آزاديخواهانه ايران زنده خواهد بود . تنها ترس ، از مرگ جنبش نيست که آن را محال ميدانم . تنها ترس از روزمره گي است و عادت . عادت به بوي گند . بوي گند فاشيسم . مباد چنين . و چون پنجره ها را بگشاييم ، نسيم آزادي ، بوي بهار را برايمان به ارمغان خواهد آورد . بهار واقعي را . بهار آزادي را .
با ۱۰۱ امتیاز و ۲۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فرج الله سلحشور بعلت سرقت ادبي فيلمنامه حضرت يوسف در دادگاه محكوم شد + تصویر حکم دادگاه

Posted: 04 Apr 2010 03:00 AM PDT

دعواي ميان شهاب‌الدين طاهري و فرج‌الله سلحشور برسر فيلمنامه يوسف پيامبر به صدور حكم دادگاه منجر شد. براساس اين حكم؛ طاهري در 20 در صد از حقوق مادي و معنوي نگارش فيلمنامه و ساخت مجموعه تلويزيوني سريال يوسف پيامبر ذينفع است. سال 1387 شهادب‌الدين طاهري (نويسنده كتاب ــ فيلمنامه دوجلدي يوسف صديق) شكايتي را عليه فرج‌الله سلحشور(نويسنده و كارگردان مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر) به دادگاه رسيدگي به جرائم كاركنان دولت تهران ارائه كرد و مدعي شد كه سلحشور؛ ايده ساخت سريال يوسف پيامبر از روي كتاب دو جلدي وي بدست آورده است . رياست دادگاه پس از بررسي موضوع در تاريخ 24/5/88 هيات سه‌ نفره‌اي را به رياست عباس بابويهي به همراه دو نفر مشاور تعيين كرد. شهاب‌الدين طاهري مدعي اين شكايت، ضمن دراختيار گذاشتن حكم نهايي دادگاه درباره فرج‌الله سلحشور با اعلام اين جمله كه براساس آيه 135 سوره نساء براي حفظ حريم عدالت و حفظ آبروي حكومت اسلامي نبايد حق را تحريف يا از آن اعراض كرد و خدا به آنچه مي‌كنيم از همه آگاه تر است و حق هميشه پيروز است، گفت: رئيس دادگاه پس از بررسي موضوع؛ هيات كارشناسي را به سرپرستي عباس بابويهي تعيين كرد و اين هيات نيز از تاريخ 14/7/88 الي 25/12/88 به مدت 170 روز مسئله بررسي و نظر كارشناسي خود را به دادگاه اعلام كردند. طاهري ادامه داد: دادگاه پس از بررسي نظر هيات كارشناسي؛ راي خود را به شرح ذيل اعلام كرده است: باتوجه به قدمت سه سال و نيم ايده، چارچوب داستاني و قصه فيلمنامه اعلامي از طرف شاكي در مهرماه 1377 بر ايده چارچوب داستاني و قصه فيلمنامه متشكي عنه نامبرده فرج‌الله سحلشور به ميزان 15 درصد از آثار تهيه و ارائه شده شاكي استفاده غيرمجاز كرده كه ارزش مادي اين بخش از استفاده غيرمجاز معادل يك سوم از قيمت قرارداد تحقيق و نگارش فيلمنامه متهم با صدا و سيما است. دوم مشتكي‌عنه (فرج‌الله سلحشور) از تاريخ 5/9/79 لغايت پايان سال 82 به ميزان 20 درصد از نسخه فيلمنامه دستي و چاپ و ارائه شده به صدا و سيما را كه از طريق رئيس وقت صدا و سيما و اشخاص ديگر سازمان دراختيار وي قرار گرفته است را پس از انعقاد و انجام قرارداد تحقيق و نگارش فيلمنامه سريال مورد استفاده غيرمجاز قرار داده و ارزش مادي آن معادل بيست درصد از قيمت قرارداد تحقيق و نگارش فيلمنامه منعقده بين متشكي عنه و صدا و سيما در موضوع ساخت سريال است. سوم: متهم به ميزان بيست درصد در ساخت تصويري، صوتي و بياني سريال يوسف پيامبر از سال 83 به بعداز متن دو جلد كتاب فيلمنامه شاكي استفاده غيرمجاز نموده است به طوري كه ساختار با شكل و محتواي فيلمنامه مكتوب شاكي با فيلم ساخته شده هر دو در يك جهت از اهداف زيبايي شناسانه سازمان يافته‌اند و سيستمي مشترك از نشانه‌ها و تعبيرات را تشكيل داده و دربردارند تا حدي كه باوجود برخي منابع تحقيقي متمايز، مجموعه نمايشي حضرت يوسف از صور گوناگون به مفهوم اقتباس از كتاب فيلمنامه منتشر شده توسط شاكي بسيار نزديك شده است، چنان‌كه سريال در استفاده از برخي ايده‌هاي مشترك با متن فيلم‌نامه شاكي از پيكره كلي آن استفاده برده است و مراحل چهارگانه كنش شامل( پيدايش، بيان ظهور و ايجاد) در توليد اثر نمايشي مذكور از داستان حضرت يوسف (ع) به صورت محسوس و ناغافل براساس فيلمنامه كتاب شاكي هدايت و به ثمر رسيده است و ميزان تقصير متهم در استفاده از كتاب مذكور به ميزان حداقل بيست درصد بوده كه سهم مشاركت شاكي در توليد سريال ساخته شده مشتكي‌عنه به اين ميزان قابل تعيين و ارزيابي است و با عنايت به ساير قرائن و امارات موجود در پرونده به نظر دادگاه اعتراض شاكي وارد تشخيص و سرقت هنري و استفاده غيرمجاز و غيرقانوني از اثر شاكي به شرح مذكور توسط متهم صورت گرفته است. لذا ضمن نقص قراره منع تعقيب صادره و جلب به دادرسي، پرونده جهت انجام اقدامات قانوني به دادسرا اعاده مي‌شود و راي صادره قطعي است. فرج الله سلحشور نيز كه خود درجريان حكم اين دادگاه است، در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اعلام اينكه حكم صادر شده را قبول ندارد، اظهار داشت كه؛ درباره اين حكم فرجام خواهي مي‌كند و منتظر راي داداگاه تجديدنظر است. سلحشور در پاسخ به اين سوال كه آيا با گفتگو امكان حل اين مشكل و بسته شدن اين پرونده وجود دارد يا خير، گفت : ديگر نمي‌توان با گفتگو؛ مصالحه كرد زيرا در اين پرونده؛ صحبت از آبروي من به ميان آمده است و بايد آن را به سرانجام رساند.
با ۹۲ امتیاز و ۸ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

تقدیر سید حسن خمینی از مواضع حضرات آیات طاهری و مظاهری در دفاع از بیت امام

Posted: 04 Apr 2010 12:42 PM PDT

کلمه:حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پنجشنه ۱۲ فروردین، مصادف با روز جمهوری اسلامی، با حضور در بیوت حضرات آیات مظاهری و طاهری اصفهانی در شهر اصفهان با یاران دیرین امام دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این دیدار که در فضایی صمیمانه و با حضور برخی اعضای بیت حضرت امام خمینی(س) برگزار شد، یادگار امام ضمن تبریک این روز خدمت این عالمان مجاهد، از مبارزات ایشان در سالهای سخت ستم شاهی تجلیل کرد. سید حسن خمینی همچنین از مواضع آیت الله طاهری اصفهانی و آیت الله مظاهری در دفاع از حرمت امام و بیت امام در سالهای اخیر تشکر نمود.
با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

زندانی سوئدی که برای ابراز نارضایتی اش پی در پی می گوزید اخطاریه دریافت کرد...!

Posted: 04 Apr 2010 07:34 AM PDT

یک زندانی در سوئد گوز خود را نگه می داشته و آن را بصورت ناگهانی و پشت سر هم ول میداده است. مسولین زندان این کار وی را نوعی اعتراض و "حمله گوزی" قلمداد کردند. این زندانی برای این کارش اخطار دریافت کرد. یکی از مسولین می گوید تا به حال با چنین مدل اعتراضی روبرو نشده ام.
با ۸۵ امتیاز و ۲۲ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

نفت ایران پس از مصدق بزرگ ملی نشد، سلطنتی/ولایت فقیهی شد و امروز خرج بقای دیکتاتوری و سرکوب مردم میشود (حرف حساب)

Posted: 04 Apr 2010 01:47 PM PDT

بی شک مصدق بزرگ کوششش این بود که نفت سرمایه ای ملی باشد و نه سلطنتی یا ولایت فقیهی. اما دولت پر میوه او کوتاه زیست و با کودتای آمریکایی 28 مرداد جریان ملی شدن نفت نیز از راه اصلی خارج شد و درآمد نفت بجای ملت در اختیار سلطنت قرار گرفت./ باری انقلاب 57 با این ادعا پیروزی یافت که مردمان (که اتفاقا از رفاه نسبی قابل قبولی هم برخوردار بودند) زندگی معنوی و مادی اشان بهبود یابد و ثروت ملی به همگان برسد و خرج تانک و توپ و هواپیمای نظامی و ماشین ضد گلوله و قصر نشود. حتی آیت الله خمینی قول آب و برق مجانی را داد. حال که 30 سال گذشته است تنگدستی و تباهی و نابرابری، زندگی را بر مردمان از همیشه تلخ تر کرده است و نفت که قرار بود سر سفره ی مردمان باشد؛ شده است خزانه ی سرکوبگران و کودتاچیان. در بازه ی چهار سال 300 میلیارد دلار پول نفت، بی سند و مدرک خرج بی لیاقتی های دولت نهم و مجلس هشتم و مقدمات کودتای 23 خرداد 88 شد. نفت ایران، امروز تامین کننده ی پول سرکوب، ستمگری، اختناق، دشمن تراشی، ترساندن، زندانی و شکنجه کردن و قرار دادن مردم ایران در برابر یکدیگر است. پول نفت امروز بر سر سفره ی دیکتاتوری است.
با ۸۴ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کندن پوست حیوانات زنده در چین (+18)

Posted: 04 Apr 2010 01:36 PM PDT

متاسفانه همین :(
با ۸۳ امتیاز و ۳۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

ده‌نمکی باید فیلمسازی را کنار بگذارد

Posted: 04 Apr 2010 04:39 AM PDT

ده‌نمکی در مجموعه "دارا و ندار" تصاویر کلیشه‌ای از طبقات مرفه و فرودست نشان داده که برای مخاطبان هم تازگی ندارد و از دیالوگهای شعاری بهره برده است. در واقع، او مدیوم سینما و مدیوم تلویزیون را نمی‌شناسد. در مجموع با تصویر آشنایی ندارد و بهتر است این حرفه را رها کند.
با ۸۳ امتیاز و ۶ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

کیهان: بالاترین ورشکست شده است!

Posted: 04 Apr 2010 02:46 PM PDT

برخي از اين سايت هاي اينترنتي لحظه به لحظه «به روز» و آن لاين مي شدند اما اينك مراجعه به سايت هاي مذكور نشان مي دهد كه برخي از آنها حتي چند روز يكبار هم به روز نمي شوند و سايت هاي فعال تر (نظير بي بي سي، راديو فردا،بالاترين، روزنت، گويانيوز، دويچه وله، جرس، ايران گلوبال، اخبار روز، كلمه و...) هم با مصيبت تمام به روزرساني مي شوند و چند توليد بي خاصيت مشترك را- با ذكر منبع يا بدون آن- بازتاب مي دهند. در اين ميان سايت هايي نظير بالاترين به بدترين وضعيت خود طي يك سال اخير رسيده اند و به عنوان مثال تعداد كليك ها بر اخبار سياسي اين سايت نشان مي دهد كه خبرهاي ياد شده بين 30 تا 150 بازديدكننده و بعضا به ندرت حداكثر تا 350 بازديدكننده دارند كه آن هم معلوم نيست چه تعداد از اين بازديدكننده ها، ضدانقلاب فراري و عناصر فعال گروهك ها و توليدكنندگان حرفه اي خود سايت هستند و چه تعداد، افراد عادي.
با ۸۲ امتیاز و ۳۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زهرا بهرامی بازداشتی روز عاشورا بیش از 3 ماه در سلول انفرادی بند 209

Posted: 04 Apr 2010 02:19 PM PDT

جرس: یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه است که در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد وتا به حال از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است. بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زهرا بهرامی 45 ساله بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش مامورین دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد . او از زمان انتقال تا به حال در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد و در طی این مدت بارها مورد بازجوئی قرار گرفته است و بازجوئیهای او چندین ساعت ادامه داشته.در طی بازجوئیها توهینهای اخلاقی ، شکنجه ها ی جسمی و روحی وحشیانه علیه این زن زندانی بکار برده شده است. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه ها جسمی و روحی سعی در وادار کردن زندانیان سیاسی به اعترافات دروغین و مصاحبه های تلویزیونی هستند. خانم بهرامی به دلیل ناشناس بودن تا به حال تحت شدیدترین شکنجه ها جسمی و روحی قرار گرفته است. گفته می شود تعداد زیادی از زنان و مردان شناخته نشده در بندهای 209،240 که شکنجه های جسمی و روحی بسیار شدیدتر می باشد و بند 2-الف سپاه در اسارت بسر می برند. خانم بهرامی از زمان دستگیری تا کنون از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است و فقط تماسهای تلفنی کنترل شده که در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد بوده است.مدت زمان این مکالمات بین 2 الی 3 دقیقه است و هدف از آن بیشتر ممانعت خانواده از هر گونه اقدام و تلاش برای آزادی و بهتر شدن شرایط او می باشد . بازجویان وزارت اطلاعات این خانواده را تهدید کرده اند که از انتشار خبر دستگیری و وضعیت وی خوداری کنند در غیر اینصورت باعث بدتر شدن شرایط او خواهند شد. خانواده بهرامی از زمان دستگیری تا به حال پیگیری و ضعیت او بودند ولی از دادن پاسخ به این خانواده خوداری می کنند. خانواده بهرامی می گویند که خانم زهرا بهرامی مقیم کشور هلند است و برای دیدار خانوادگی به ایران سفر کرده است. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش،دستگیری ،انتقال به سلولهای انفرادی بند 209 ،تحت شکنجه های روحی و جسمی برای گرفتن اعترافات دورغین و مصاحبه تلویزیونی و صدور احکام سنگین و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان و دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
با ۸۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

گاف رسانه های دولت کودتا در انتشار اخبار: نمونه ای از سواد بالای کودتاگران

Posted: 04 Apr 2010 12:35 PM PDT

روزنامه سیاست روز و به دنبال آن سایتهای جهان- جوان و دیگر روزنامه ها و سایتهای وابسته به کودتاگران روز گذشته در خبری مدعی کشف یک حرکت تبلیغاتی از سوی هوادارن جنبش سبز شدند. در این خبر آمده بود: "در ادامه حركت‌هاي تبليغاتي جريان فتنه در كشور و درابتداي سال نو برخي از واحدهاي صنفي عرضه پوشاك در تهران لباس‌هاي سبز رنگي كه منقوش به جمله گرين ايديا (عيدسبز) است را به مشتريان عرضه مي‌كنند. " انتشار چنین خبری نشان از سطح بالای سواد گردانندگان این سایتها دارد چرا که عبارتGreen Idea را "عید سبز" ترجمه کرده اند در حالی که حتی دانش آموزان دوره راهنمایی نیز می توانند متوجه شوند که معنای عبارت فوق "اندیشه سبز" و یا عبارات مترادف آن نظیر "ایده سبز"می باشد. این رسانه ها همچنین مدعی شده اند که در برخي از واحدهاي توليد پوشاك نيز لباس‌‌هاي سبزي در حال توليد است كه بر روي آن شعار رأي من كجاست به زبان لاتين نوشته شده است. اين پيراهن‌ها قرار است به زودي روانه بازار شود. به نظر می رسد منبع اصلی این خبر واردات تعدادی تیشرت با شعارهای "همراه شو عزیز"، "اندیشه سبز" و... باشد که توسط هواداران جنبش سبز در برخی از کشورها نظیر مالزی تولید شده است و بعضی از مسافران نوروزی نیز با استقبال از این لباسها تعدادی از آنها را به عنوان سوغات سفر برای خانواده و دوستان سبز خود در ایران به ارمغان آورده اند.
با ۸۰ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شوخي هاي مستراحي در طنزهاي نوروزي سيما

Posted: 04 Apr 2010 05:21 AM PDT

سريال هاي طنز نوروزي بازتاب گسترده اي در ميان وبلاگ نويسان كشور داشته است . سيد مصطفي ميرمحمدي نويسنده وبلاگ خاكريزيسم در اين باره نوشته است : * آقامرتضی که دچار اسهال شدیدی است، نادر را در بیمارستان می بیند و فورا با پدر نادر تماس می گیرد تا او را در بیمارستان گیر بیاندازد. همسر قلابی نادر متوجه قضیه می شود و سر فرصت وقتی آقامرتضی از شدت اسهال وارد توالت می شود در آن دستشویی را از بیرون می بندد و آقامرتضی از شدت بوی گند درحال خفه شدن است. * عزیزآقا و ماهی خانم به دنبال بهرام کلاهبردار به توالت پارک می رسند. بهرام فورا وارد توالت می شود و در تک تک توالتها را می زند که صداهای اههههن و اوهههههن از درون توالتها بلند می شود. بهرام ناچار می شود با چوب وسیله تمیز کردن دستشویی، در ورودی را از پشت ببندد. *تیمور به دنبال صدای موبایل متوجه می شود که عطا درون توالت مشغول صحبت کردن پشت سر تیمور است. فورا در دستشویی را باز می کند. عطا که با یک پیژامه روی توالت فرنگی نشسته است هول می کند و سریع بلند می شود. تیمور از شدت بوی گند شکایت می کند و خطاب به عطا می گوید "مگر اینجا خر، چال کردی؟"! پاراگرافهای بالا محتوای سکانس هایی است که فقط درطول دیشب (8/1/89) از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. اولی مربوط به سریال چاردیواری که اساس فیلمنامه روی دروغ شکل گرفته است. دومی مربوط به سریال زن بابا است که در کمال تعجب و وقاحت تیتراژ ابتدایی این سریال عبارتست از انیمیشنی از رقص پای یک مرد با شلواری سفید و کفشی مشکی و سومی برمی گردد به سریال دارا و ندار که شوخیهای کلامی زشت در آن کم نیست و مقوله "توالت" و "آفتابه" در آن تبدیل به یک جریان شده است!! البته شوخیهای مستراحی در این سریالها محدود به این سکانس ها نیست و مخصوصا دو سریال دارا و ندار و زن بابا درطول قسمتهای قبلی از رانت دستشویی برای خنداندن مردم بهره زیادی برده اند. اساسا سیاستهای رسانه ملی دراین چند ساله به این طرف سوق پیدا کرده که توالت، تبدیل به جزئی از اجزاء لایتجزای طنز تلویزیونی شده است. حرکات جواد رضویان، مهران مدیری و سیامک انصاری را پشت در دستشویی در سریال پاورچین فراموش نمی کنیم. فراموش نمی کنیم که رضا عطاران در بزنگاه آن قدر با دستشویی شوخی کرد که برخی پیشنهاد کردند اسم این سریال را بگذارید...! درهمین سریال بزنگاه وقاحت به حدی رسید که رضا عطاران درحالیکه در دستشویی قرارداشت خطاب به خانواده اش گفت: "اینجا بوی بابا رو میده"! تیم سیکا که مخفف سیفون و کاسه توالت بود در سریال مرد دوهزار چهره یکی دیگر از شیرین کاری های رسانه ملی در این رابطه بود.
با ۸۰ امتیاز و ۱۳ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

اسرائیل برای قتل نداآقاسلطان پول داده است!

Posted: 04 Apr 2010 01:28 PM PDT

خبرگزاری هرانا – در حالی که با قتل ندا آقاسلطان،یکی از افراد معترض به نتیجه انتخابات نقض حقوق شهروندی توسط دولت ایران برای جهانیان آشکار شد،روزنامه کیهان، وابسته به حکومت این قتل را از سوی اسراییل دانست. کیهان در ستون گفت و شنود خود که به قلم حسین شریعتمداری نوشته می شود، آورد: گفت: سفر نامزد «ندا آقاسلطان» به اسرائيل و ملاقاتش با شيمون پرز، بدجوري باعث آبروريزي كساني شده كه او را كشته و جمهوري اسلامي را متهم كرده بودند. گفتم: برخي از گروه هاي ضدانقلاب كه متوجه اين آبروريزي شده اند، سفر او را به اسرائيل بي موقع! دانسته اند! گفت: سايت وزارت خارجه اسرائيل هم گوش آنها را پيچانده و گوشزد كرده كه مگر خودتان با ما در آمريكا و كشورهاي اروپايي همكاري نكرده ايد؟! و خطاب به آنها نوشته چرا پول گرفتن ازما در تل آويو را ناپسند مي دانيد ولي پول گرفتن در آمريكا و انگليس را ناپسند نمي دانيد؟! گفتم: ولي حرفي از پول گرفتن در ميان نبود كه وزارت خارجه اسرائيل به آن اشاره مي كند؟! گفت: حيوونكي اسرائيلي ها بدون آن كه متوجه باشند قضيه را لو داده و اعتراف كرده اند كه براي قتل ندا آقاسلطان به ضدانقلابيون حامي سران فتنه پول داده اند. گفتم: عجب هوشي دارند اين صهيونيست ها و نوكرهاشون؟! يارو از دوستش پرسيد؛ اين چه ميوه اي است كه زرده، شيرينه، درازه، موزه؟ و دوستش گفت؛ بيشتر راهنمايي كن! اما حدس مي زنم كيوي باشه؟!
با ۷۹ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پــارادوکــس قــانونگــرایـی در جـوامـع دیکتـاتـــوری

Posted: 04 Apr 2010 01:03 PM PDT

یکی از خصوصیات جامعه مدنی ، قانونمندی و قانون گرایی است اما همین قانون که در جوامع دموکراتیک ابزاری برای احقاق حقوق افراد و پیشبرد منافع جامعه و پیشرفت است، در جوامع و حکومت های دیکتاتوری کاربردی متفاوت پیدا می کند. حتما شما هم شاهد بوده اید که زمانی که انتقاداتی به رفتارهای حکومت های خودکامه با مردم صورت می گیرد، برخی از طرفداران این حکومت ها سعی می کنند هر گونه رفتار دیکتاتورمنشانه را با حربه قانونگرایی موجه جلوه دهند.جملاتی از این دست : « من مدافع حجاب نیستم اما خوب این قانون مملکت است» ، « من مدافع حکومت نیستم ولی اعتراضات خیابانی خلاف قانون است » ، « من ساکن فلان کشور اروپایی هستم و می بینم که مردم بسیار پای بند قانون هستند » و …. و اما نکات حائز اهمیت در مورد قانون در این جوامع دیکتاتورزده عبارتند از : 1- برخی از قوانین مورد استناد ، اصولا قوانین مکتوب و رسمی نیستند بلکه قوانینی نانوشته ، غیررسمی و سلیقه ای هستند 2-برخی از قوانین به صورت پرسش برانگیزی تصویب و تحمیل شده اند 3- برخی از قوانین اصولا نقض کننده حقوق انسانی هستند 4- همه افراد در برابر قانون مساوی نیستند و مجریان قانون قائل به خودی و غیرخودی هستند. 5- قوانین کلی تر و مهم تری مانند آزادی بیان ، آزادی احزاب و انجمن ها ، آزادی مطبوعات ، آزادی اعتراضات مدنی و.. به سادگی نادیده انگاشته می شوند. 6- نقد قوانین و اعتراض به آنها غیرممکن به نظر می رسد.(ادامه مطلب)
با ۷۸ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

کنسرت سبز شجریان در لندن

Posted: 04 Apr 2010 03:18 AM PDT

کنسرت سبز شجریان در لندن (شنبه چهاردهم فروردین): بعد از تمام شدن كنسرت مردم اينقدر كف زدن كه شجريان "همراه شو عزيز" رو خوند و بعدش هم مرغ سحر. آخرش هم جمعيت "ای ایران" خوندن و شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "درود بر استاد سبز ایران" سر دادند و پرچم سبز هوا کردند.
با ۷۸ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

از همين امروز براي تجمع اعتراضي گسترده 11 ارديبهشت روبروي وزارت کار برنامه ريزي کنيم

Posted: 04 Apr 2010 02:46 PM PDT

اول ماه مي ، 11 ارديبهشت و روز جهاني کارگر را بدل به صحنه بزرگترين تجمع اعتراضي کارگري نماييم . محور اعتراضات بر پايه حقوق پايين ، ممانعت از تشکيل اصتاف آزاد ، بازداشت مسئولين کارگري مانند اسانلوي دلير و مطالبات بر حق قشر کارگر خواهد بود . در حمايت از اين بخش آسيب پذير جامعه ، ساير اقشار جنبش سبز نيز ميتوانند به ميدان بيايند تا ضمن پاسداشت مواضع صنفي و اجتماعي خاص کارگران ، وحدت و همراهي همه ما از اين گروه عظيم بدنه اجتماع به نمايش گذارده شود . از دوستان و همراهان درخواست ميشود در صورت موافقت با اين طرح ، در سازماندهي مجازي و پخته کردن آن ياري فرمايند .
با ۷۷ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بازداشت جواد شرفخانی/ سخنگوی ستاد انتخاباتی موسوی/ در ایلام

Posted: 04 Apr 2010 03:14 PM PDT

جرس :طی حکمی از طرف دادستانی استان ایلام، جواد شرفخانی، سخنگوی ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در استان ایلام در تاریخ 15 فروردین 1389 ساعت 10صبح، بازداشت شد. بنا به گزارشهای رسیده به جرس، در ادامه اعتراضات پس از انتخابات هنوز احضارها و بازداشتهای بی رویه ادامه دارد. صبح امروز نیز این فعال سیاسی روزنامه نگار بازداشت شد. وی دبیر حزب مردم سالاری در استان ایلام ، عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری را در کارنامه خود دارد.از دلایل بازداشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.(همین)
با ۷۷ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مصاحبه تازه آرش حجازی با بی بی سی: جنبش سبز نمرده است.

Posted: 04 Apr 2010 01:43 PM PDT

پزشک، نویسنده و ناشر ایرانی، ده ماه پس از مرگ ندا، با بی بی سی صحبت می کند.
با ۷۶ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه در سلول انفرادی بند 209

Posted: 04 Apr 2010 01:59 PM PDT

یکی از زنان دستگیر شده روز عاشورا بیش از 3 ماه است که در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد وتا به حال از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است. خانم زهرا بهرامی 45 ساله بعد از اعتراضات گسترده مردم در روز عاشورا با یورش وحشیانه مامورین دستگیر و تا به حال در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر می برد و در طی این مدت بارها مورد بازجوئی قرار گرفته است. در طی بازجوئیها توهینهای اخلاقی ، شکنجه ها ی جسمی و روحی وحشیانه علیه این زن زندانی بکار برده شده است. بازجویان وزارت اطلاعات با شکنجه ها جسمی و روحی سعی در وادار کردن زندانیان سیاسی به اعترافات دروغین و مصاحبه های تلویزیونی دارند. خانم بهرامی به دلیل ناشناس بودن تا به حال تحت شدیدترین شکنجه ها جسمی و روحی قرار گرفته است. گفته می شود تعداد زیادی از زنان و مردان شناخته نشده در بندهای 209،240 که شکنجه های جسمی و روحی بسیار شدیدتر می باشد و بند 2-الف سپاه در اسارت بسر می برند. خانم بهرامی از زمان دستگیری تا کنون از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم بوده است و فقط تماسهای تلفنی کنترل شده که در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد بوده است.مدت زمان این مکالمات بین 2 الی 3 دقیقه است و هدف از آن بیشتر ممانعت خانواده از هر گونه اقدام و تلاش برای آزادی و بهتر شدن شرایط او می باشد . بازجویان وزارت اطلاعات این خانواده را تهدید کرده اند که از انتشار خبر دستگیری و وضعیت وی خوداری کنند در غیر اینصورت باعث بدتر شدن شرایط او خواهند شد. خانواده بهرامی از زمان دستگیری تا به حال پیگیری و ضعیت او بودند ولی از دادن پاسخ به این خانواده خوداری می شود. خانواده بهرامی می گویند که خانم زهرا بهرامی مقیم کشور هلند است و برای دیدار خانوادگی به ایران سفر کرده است.
با ۷۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خودشان هم اعتراف کردند : احمدي نژاد در فقر فرهنگي و مغزي به سر ميبرد .

Posted: 04 Apr 2010 05:52 AM PDT

يک سايت اصول گرا اعلام کرد که دکتر محمود احمدي نژاد زير خط فقر زندگي ميکند . هرچه فکر کرديم ديديم براي کشور امام زمان افت دارد که وضع معيشتي تا آنجا خراب باشد که رييس دولتش هم از لحاظ مادي زير خط فقر باشد . بنابراين به اين نتيجه منطقي و خير خواهانه رسيديم که منظور از فقر ، فقر در جهات ديگر است . و اما علائم اين نوع فقر را حکما بدين صورت شرح ميدهند : يبوست در فکر و اسهال در کلام
با ۷۴ امتیاز و ۰ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

یازده سال زندان برای ابوالفضل عابدینی؛ فعال حقوق بشر

Posted: 04 Apr 2010 03:25 PM PDT

کلمه:ابوالفضل عابدینی نصر ، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز ابوالفضل عابدینی خبرنگار مستقل و از مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را به اتهامات ارتباط با دول متخاصم (۵ سال)، عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر درایران (۵ سال) و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه (۱ سال) و در مجموع به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم نمود. یکی از استنادات دادستان در خصوص اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کارت ویزیت عابدینی با عنوان "مسئول روابط عمومی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران" است که ضمیمه پرونده شده بود. حکم زندان ابوالفضل عابدینی اواخر اسفندماه ۱۳۸۸ صادر شده و۹ فروردین ماه امسال به آقای دکتر محمد اولیایی فرد وکیل ایشان ابلاغ شد.این حکم مربوط به پرونده پیشین آقای عابدینی است که به بازداشت ایشان در تیرماه سال گذشته ۱۳۸۸ و آزادی با قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی در آبان ماه همان سال منجر شد. ابوالفضل عابدینی آخرین بار نیمه شب ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ در منزل مسکونی خود در رامهرمز با محاصره منزل و ضرب و شتم شدید دستگیر گردید و به انفرادی بند۲ الف زندان اوین منتقل شد که علیرغم گذشت بیش از یکماه، اتهامات پرونده جدید هنوز به دکتر اولیایی وکیل ایشان ابلاغ نگردیده است.
با ۷۴ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

زیبا کلام: تحریم ایران در شورای امنیت قطعی است

Posted: 04 Apr 2010 01:54 PM PDT

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بر این باور است که احتمال تحریم ایران در شورای امنیت قطعی است و هر چند که چین حجم تحریم‌ها را تقلیل می‌دهد ولی در نهایت بر سر تحریم ایران با آمریکا همراه خواهد شد. در روزهای اخیر رایزنی‌های فراوانی در رابطه با پرونده هسته‌ای ایرانی و جلوگیری از اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان صورت گرفته است این رایزنی‌ها کشورهایی همچون چین، الجزایر، گابن و.. را دربر گرفته است. در این میان مهمترین بخش این مذاکرات به حضور جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در چین مربوط می‌شود، جلیلی در هفته گذشته ضمن سفر به پکن با مقامات بلند پایه این کشور به گفت و گو نشست تا بتواند این کشور را به مخالفت با اعمال تحریم‌ها علیه ایران مجاب نماید. اما در هنگام حضور جلیلی در پکن هوجین‌تائو رهبر چین در مکالمه‌ای تلفنی با اوباما خبر از پیوستن کشورش به مذاکرات مربوط به تحریم ایران داد. زیباکلام در خاتمه به پیش بینی خود از جلسه آینده شورای امنیت پرداخت و گفت: «از 15 عضو شورای امنیت ممکن است برزیل به نفع ایران رای دهد. ولی نصف بعلاوه یک شورا قطعا با تحریم‌ها موافقت می‌کنند و هیچ یک از 5 عضو دائم شورای امنیت تحریم ها را وتو نخواهند کرد.»
با ۷۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هشدار کروبی نسبت به ادامه حبس فعالان سیاسی

Posted: 04 Apr 2010 02:45 PM PDT

مهدی کروبی هشدار داد که ادامه بازداشت و حبس فعالان سیاسی و مدنی، منجر به گسترش «بحران» در جمهوری اسلامی خواهد شد.دبیرکل حزب اعتماد ملی، خواستار آزادی عمادالدین باقی، احمد قابل، احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، فیض‌الله عرب‌سرخی و همه زندانیان وقایع پس از انتخابات شد
با ۷۰ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نماینده مجلس: با کمتر از 500 هزارتومان در ماه زندگی میسر نیست / حقوق کارگران 303 هزارتومان!

Posted: 04 Apr 2010 05:31 AM PDT

نماينده ورامين درمجلس ‌حداقل مزد 303 هزار توماني سال 89 را با واقعيات اقتصادي جامعه منطبق ندانست وگفت: با درآمدكمتر از 500 هزار تومان ادامه زندگي ميسرنيست. سيد حسين‌نقوي درگفت‌وگو با خبرنگارايلنا افزود: البته‌درآمد 500 هزار توماني هم زماني كفاف يك زندگي را مي‌دهدكه فرد داراي منزل مسكوني شخصي باشد و اجاره نشين نباشد!
با ۶۷ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

بودجه اهدایی به مصباح ؛ غذای روزانه 19 هزار مستمند

Posted: 04 Apr 2010 12:39 AM PDT

بر اساس پیوست لایحه بودجه سال آینده، دولت احمدی نژاد در طول یکسال 10 میلیارد تومان از بودجه کشور به مؤسسه مصباح یزدی کمک میکند. با در نظر گرفتن بیش از 135 روز تعطيلي سالانه در ایران، این مبلغ در هر روز کاری حدودا معادل 44.5 میلیون تومان خواهد بود. حال با توجه به اینکه خود مقامات رسمی کشور میزان فطریه ،یا پول لازم برای غذای روزانه یک انسان مستمند را، 1500 تومان اعلام کرده اند، با یک محاسبه ساده میتوان دید با پول اهدای دولت به مصباح میتوان روزانه غذای بیش از 19 هزار مستمند را تامین کرد!
با ۶۳ امتیاز و ۱ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

وداع با نفت ایران؛ اینک هندی‌ها

Posted: 04 Apr 2010 05:31 AM PDT

منابع نزديك به شركت ريليانس، بزرگترين شركت پالايشگاه هاى نفتى هند، اعلام كرده اند كه اين شركت واردات نفت از ايران را براى سال ۲۰۱۰ متوقف كرده است. سال گذشته، شركت ريليانس، تحت فشارهاى آمريكا، فروش بنزين به ايران را متوقف كرد. ميزان واردات نفت ايران توسط ژاپن از ابتداى سال جارى حدود ۱۱ درصد كاهش نشان مى دهد كه پايين ترين افت صادرات نفت ایران به این کشور ظرف ۱۷ سال گذشته است. ماه گذشته نیز اعلام شد كه واردات نفت چين از ايران طى دو ماه اول سال ۲۰۱۰ نيز حدود ۴۰ درصد افت كرده است. شاهین فاطمی: شرکت رلاینس هندی از نظر بین المللی با شرکت های بزرگ نفتی غربی مخصوصاً با شرکت های آمریکایی دستشان توی دست هم است و به عنوان یک شرکت تجاری در هر عملی که انجام بدهند، حساب سود و زیان را می کنند. تا موقعی که می توانستند به هر قیمتی که دلشان بخواهد سودجویی کنند، با جمهوری اسلامی معامله می کردند. نفت می خریدند. بنزین می فروختند. حالا دیگر برایشان هر چه هم جمهوری اسلامی بخواهد به آنها پول بدهد یا دلال ها این وسط بخواهند بیافتند و کار کنند، زیانش بیشتر از سود است. برای اینکه اینها در مرحله اول باید با شرکای آمریکایی خودشان و بازارهایی که با آنها دارند کار کنند. آقای فاطمی در ماه گذشته هم اعلام شد که واردات نفت چین از ایران حدود چهل در صد افت کرده است. امروز اعلامیه شرکت صنایع رلاینس هندی خرید نفتش را از ایران کاهش داده یا در دو ماه نفت نخریده است. در همین هفته های گذشته هم اعلام شد که شرکت روسی لوک اویل خودش را از سرمایه گذاری در میادین نفتی کنار کشیده. اینها کشورها یا شرکت هایی هستند که جمهوری اسلامی همواره آنها را دوست خودشان می دانست. مسئله چین و روسیه تا حدی با هم متفاوت است. در مورد روسیه شرکت لوک اویل استدلالش این است که ما با شرکایمان، با سرمایه گذاری که در دیگر کشورها داریم، ضرری که از آن طریق به ما می خورد، خیلی بیشتر از این خواهد بود که با جمهوری اسلامی معامله کنیم. در ظاهر این طور می خواهند وانمود کنند که تصمیم بازرگانی است. ولی من این طور گمان نمی کنم. من فکر می کنم اینها را باید در یک چارچوب دیگری بررسی کرد. مخصوصاً سیاست چین که شما اشاره کردید ۴۰ در صد کم کرده اند، مدت ها بود که آمریکایی ها واسطه شده بودند که چین را متقاعد کنند که آنچه از ایران می خرد را می تواند از عربستان سعودی بخرد. در بدو امر جواب چینی ها این بود که ما به ایران بنجل می فروشیم، پول نمی دهیم. درحالی که عربستان از ما پول می خواهد. به هر نحوی بوده، آمریکایی ها از قراری که آدم از شواهد امر مشاهده می کند، باید چینی ها را راضی کرده باشند. نه تنها در سطح خرید نفت، بلکه از نظر سیاسی هم به نظر من یک داد و ستدهایی شده و برای چینی ها یک شریک تجاری مانند آمریکا به مراتب از جمهوری اسلامی مهمتر است.
با ۶۰ امتیاز و ۴ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google


--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر