۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 07 2010 : بالاترین




دعوت مجدد به شرکت در هر انتخاباتي به غير از رفراندم آزاد بر اصل نظام ، توهين به شعور ملت است

Posted: 06 Apr 2010 10:25 AM PDT

بحثهاي عجيبي اين روزها مطرح ميشود مبني بر انتخابات شورا ها و عده اي شرط و شروط ميگذارند و اما و اگر مياورند . به نمايندگي از شخص خودم به عنوان يک شهروند ، دعوت به حضور پاي هر صندوق رايي را ، هر صندوق رايي را که توسط اين نظام دزد و دروغگو اداره شود ، توهين مستقيم به شعور خودم و ملت ايران ميدانم . تنها يکبار ديگر تا بقاي اين رژيم پاي صندوق راي خواهم رفت و آنهم رفراندم آزاد زير نظر ناظران بيطرف بين المللي و داخلي است که اصل نظام حکومتي ايران آينده را به راي بگذارد .
با ۲۲۸ امتیاز و ۸۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سردار بسیجی نیروی انتظامی که شش تا زن را مجبور به لخت شدن کرده بود از اکثر اتهامات تبرئه شد

Posted: 06 Apr 2010 01:43 AM PDT

یک مقام سابق نیروی انتظامی استان تهران(سردار زارعی) به زندان، شلاق و جریمه نقدی محکوم شد. به گزارش رسالت وی از مقامات سابق نیروی انتظامی تهران بزرگ بود که در پی بروز تخلفاتی بازداشت شده و علی رغم جوسازی برخی رسانه های خارجی و اصلاح طلبان داخلی که دستگاه قضائی را متهم به چشم پوشی از رسیدگی به تخلفات وی می کردند پس از چندین ماه بررسی و برگزاری جلسه محاکمه در دادگاه و تائید دادگاه تجدید نظر محکوم شد. رسیدگی به اتهامات این عنصر نظامی به رغم اینکه شاکی خصوصی نداشت اما با جدیت مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت و بسیاری از اتهاماتی که رسانه های مخالف نظام به وی نسبت می دادند به اثبات نرسید اما برخی تخلفات که به نوعی سوء استفاده از موقعیت شغلی وی بود مورد رسیدگی و حکم محکومیت وی صادر شد.
با ۱۷۶ امتیاز و ۱۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

رادیو زمانه: اشغال سفارت جمهوری اسلامی در لاهه، پایین کشیدن پرچم

Posted: 06 Apr 2010 09:07 AM PDT

امروز، سه شنبه، حدود ساعت 14:30 به وقت محلی، گروه متشکل از حدود دوازده جوان هلندی، ایرانی و ... با گذر از حفاظ‌ های ساختمان سفارت، محوطه بیرونی آنرا اشغال کرده و تعدادی نیز به روی سقف ساختمان رفتند. در جریان این حرکت، پرچم جمهوری اسلامی پایین کشیده شده و به جای آن تصویری ندا به اهتزاز درآمده است؛ همچنین شعارهایی علیه حکومت ایران به فارسی و هلندی سر داده شده است. پلیس امنیتی سفارت در آغاز به این حرکت واکنش خاصی نشان نداده ولی پس از حدود پانزده دقیقه، سعی در خارج کردن جوانان از حیاط سفارت کرده است. (رادیو زمانه)
با ۱۶۸ امتیاز و ۳۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اگر دولت کودتا غیر مشروع است، پس هیچ انتخاباتی تحت این دولت قانونی نخواهد بود

Posted: 06 Apr 2010 10:32 AM PDT

یکی دو هفته است که زمزمه هائی از سوی دستها و سرهای مختلف هیولای کودتاگر آرام آرام برخاسته که دارد آبهای جامعه را میسنجد برای برپائی «انتخابات» و دعوت مردم به شرکت در آن. این را در خبرها و جاهای مختلفی میتوان دید، برای نمونه اینجا را ببینید [لینک] یا اینجا را [لینک]. امیدوارم به زودی وقتی پیدا کنم و متنی مفصل تر در اینمورد بنویسم، اما فقط میخواهم یک نکته روشن و مهم و اساسی را کوتاه اشاره کنم امروز، که دوستان: وظیفه داریم تا این را برای همه قاطع و صریح روشن کنیم که حتی صحبت از شرکت در یک انتخابات خیانت است به ایران و مردمش، چرا که این دولت بارها و بارها صریحا توسط خود رهبران جنبش سبز «غیر مشروع» و «غیر قانونی» اعلام شده است و بنا بر این هیچ گونه انتخاباتی توسط این دولت وجهه و مشروعیت قانونی نخواهد داشت و شرکت در آن مساوی است با قانونی و مشروع شناختن دولت کودتا. باید این نقشه کودتاگران را با قاطعیت تمام و قبل از اینکه شکل به خود بگیرد خنثی کنیم وگرنه کار دستمان خواهد داد و میتواند منجر به تولد یک شکاف مخرب در میان مردم مخالف دولت کودتا بشود...
با ۱۵۷ امتیاز و ۴۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، رئیس باند فساد خیابان فاطمی معرفی شد

Posted: 06 Apr 2010 06:15 AM PDT

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای رحیمی رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم گیری می کرده است و اکنون تقریبا همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده اند الا معاون اول فعلی رئیس جمهور.
با ۱۵۳ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

هشيار باشيم که فيلم اخير منتسب به شکنجه منتشر شده در يوتيوب دام نباشد

Posted: 06 Apr 2010 07:51 AM PDT

آنقدر اين رژيم سفاک است و آنقدر بي شرمند در جنايت که هر چه از آنها بگويي باور پذير است اما بايد مراقب باشيم که در دامهاي از پيش طراحي شده حکومت نيفتيم . امروز 17 فروردين 89 ، فيلمي در شبکه هاي اجتماعي دست به دست ميشود در حدود يک دقيقه که صحنه هولناکي را بر دو نفر به طور نا واضح نشان ميدهد و چند فحش رد و بدل ميشود و آنرا به عنوان سند جنايت رژيم در زندان نمايش داده اند . چند نکته دارد که دوستان به درستي بدان اشاره کرده اند در پانوشت لينکها و باز تکرار ميکنيم که اولا مکان به نظر پارکينگ عمومي يک ساختمان است که از شواهد امر بر ميايد صاحبان آنهم شهروندند چرا که دنبال کليد پارکينگ ميگردند . ديگر آنکه شخصي با لباس فرو و کاور اورژانس کشور ديده ميشود که در زندان محال است و سوم اينکه صداي زن و بچه ميايد در محيط . آنکه اين صحنه چگونه پديد آمده ، آنها کيستند و محيط کجاست در درجه دوم اهميت است . مراقب باشيم با پخش اطلاعات غير مطمئن ، صداقت و سلامت رسانه هاي جمعي را به خطر نيندازيم .
با ۱۳۹ امتیاز و ۲۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

افشاگری یک نماینده؛ رحیمی رئیس حلقه فساد مالی خیابان فاطمی است

Posted: 06 Apr 2010 07:25 AM PDT

نادران درباره پرونده مفاسد اقتصادی مربوط به معاون اول گفت: افرادی که در بحث مفاسد اقتصادی از رحیمی دفاع می‌کنند از دخالت وی در شبکه‌ای که اعضای آن دستگیر شده‌اند، اطلاعی ندارند. وی یادآور شد: هنگامی که تذکری در صحن علنی مجلس داده شد و طی نامه‌ای نمایندگان با ۲۰۰ امضا از معاون اولی رحیمی دفاع کردند، اگر از این مطالب اطلاع داشتند از این حمایت دست برمی‌داشتند و دو نامه اخیر نمایندگان نشان داد که نسبت به اطلاعات اجمالی که در اختیار دارند موضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه‌ای دارند. نماینده مردم تهران افزود: رحیمی رئیس حلقه خیابان فاطمی است که در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم‌گیری می‌کرد و تقریبا تمام اعضای این حلقه به جز وی دستگیر شدند و اینکه کسی را به دلیل مسوولیت اجرایی مستثنا کنند نه عادلانه است و نه اقدام درستی است. نادران با بیان اینکه جابر ابدالی، الیاس محمودی و مسعودی اعضای کمیته فاطمی هستند، تصریح کرد: در مورد اینکه گفته می‌شود رحیمی در توزیع پول‌ها نقش نداشته و چک‌ها را جابر ابدالی امضا می‌کرده است هم باید گفت حساب و چک‌ها از جابر ابدالی است اما خط موجود در چک‌ها مربوط به فرد دیگری است و مشخص کردن اینکه خط متعلق به چه کسی است کار سختی نیست و مهم‌تر از توزیع پول منشاء فاسدی است که پول‌ها از آن تامین شده و رحیمی باید نسبت به آن به مردم و دستگاه قضایی پاسخ دهد. وی در پایان تاکید کرد:دستگاه قضایی باید به وظایف خود عمل کند و راس حلقه فاطمی را دستگیر کرده و مبارزه با مفاسد اقتصادی جنبه جدی و واقعی بگیرد والا ضعیف‌کشی می‌شود
با ۱۲۹ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

ویدئو : ساعتی پیش ; اشغال سفارت جمهوری اسلامی در لاهه

Posted: 06 Apr 2010 10:19 AM PDT

ساعتی پیش سفارت جمهوری اسلامی در لاهه به اشغال گروهی از دانشجویان چپ و مستقل ایرانی و هلندی درآمد. این گروه از دانشجویان که موفق شده بودند خود را به داخل سفارت برسانند، پلاکاردهایی تحت عنوان «زنده باد آزادی» ، «مرگ بر دیکتاتور» و… به زبان های فارسی و هلندی را بر درب ورودی سفارت نصب کردند.
با ۱۲۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

یک نماینده مجلس فاش کرد: معاون اول احمدی‌نژاد، رئیس: باند فساد

Posted: 06 Apr 2010 08:44 AM PDT

یک نماینده مجلس فاش کرد که محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس «باند فسادی» است که چندی پیش رئیس قوه قضائیه، از شناسایی و دستگیری اعضای آن خبر داده بود. این نماینده مجلس افزوده است: «آقای رحیمی، رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرده است.»
با ۱۱۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سید محمد خاتمی : مجلس بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند/پشت پرده را بازگو میکنم (کلمه)

Posted: 06 Apr 2010 11:21 AM PDT

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با تاکید بر اینکه غفلت نکردن از مطالبات و حقوق مردم و جلوگیری از تنش‌ها، مبنای کار نمایندگان مردم باشد، تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به نفع دولت خواند و و از مجلس خواست که بر برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا تمرکز کند. به گزارش «پارلمان‌نیوز»، نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در ادامه دیدارهای بهارانه خود به دیدار سید محمد خاتمی رفتند. در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با تبریک سال نو ابراز امیدواری کرد که سال جاری سال پربرکتی برای جمهوری اسلامی، مردم و نمایندگان ملت باشد. وی افزود:«ان شاءالله شاهد سالی باشیم که در آن برکت، عزت و آرامش امنیت و رفاه باشد و همه لذت ببریم از اینکه در جمهوری اسلامی و ایران هستیم.» رئیس بنیاد باران سپس به بحث هدفمندشدن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت:« اگر دولت بخواهد روی روال و قانون، یارانه‌ها را هدفمند کند باید گفت که مجلس به نفع دولت کار کرده است و این تصمیم می تواند جلو بسیاری از مشکلات را بگیرد.» خاتمی با تاکید بر اینکه نگرانی اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی ، اصل نظام و انقلاب اسلامی و ایران است اظهار داشت:« روند حاکم بر کشور مطلوب و البته قابل دوام نیست.» وی با اشاره به دستگیری‌های وسیع، گسترده صورت گرفته در ماه‌های اخیر و افزودن بر دستگیری‌های قبلی، تصریح کرد:«این دستگیری‌ها از نظر ما با معیارهای قانونی و شرعی سازگار نیست و ادعاهای عجیب و تهمت‌های ناروا به بخش عظیمی از جامعه یک ظلم به مردم است.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان سپس با انتقاد از طرح ادعاهای مکرر براندازی و اهانت و نسبت های ناروا به شخصیت‌های اصلاح‌طلب به بیان نمونه‌هایی از این دروغ‌ها پرداخت. وی ادامه داد:«گفته می‌شود خاتمی در کتاب "از شهر دنیا تا دنیای شهر" از اندیشه لاک تمجید کرده است؛اگرمقدمه کتاب من را می‌خواندند و در آن تامل می‌کردند اعتراف می‌کردند که این مقاله تا چه حد در دفاع از تفکر اصیل و غیر تقلیدی و بیانگر شخصیتی است که باید در این برهه حساس از زمان داشته باشیم. و بخش آخر کتاب من نقد لیبرال دموکراسی است؛ کسی می‌تواند فلسفه سیاسی بنویسد؛ اما اسم جان لاک را نبرد؟» به گفته خاتمی یکی از این دروغ‌ها تحریف تاریخ و سوءاستفاده از تشابه اسمی یکی از شخصیتهای انقلابی و اصلاح‌طلب که او را تحصیل کرده یکی از سرویس‌های جاسوسی خوانده‌اند است در حالیکه فردی با چنین نامی حدود پنجاه سال پیش وجود داشته است اما نکته جالب آنکه این شخصیت اصلاح‌طلب که با آن فرد تشابه اسمی دارد در آن زمان حدودا ده ساله بوده است. وی یادآور شد:«به سادگی فلان شخصیت ممتاز و مومن را رسما بعنوان فراماسون معرفی می‌کنند، این شیوه‌ها انسان را به یاد هیاهوها و تبلیغات مسموم بعضی چپ نماهای منحرف و وابسته دهه‌ها پیش می‌اندازد.» رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« خصوصیات جریان اصلاح‌طلب، پیروی از خط امام راحل، دلبستگی به انقلاب و جمهوری اسلامی، پایبندی به قانون اساسی است و اعتراض عمده‌ای که وجود داشته این بوده که چرا قانون اساسی درست اجراء نمی‌شود؟یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود.» رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« اصلاحات چیزی جز این نیست که اصل نظام و چارچوب را قبول داریم و معتقدیم اگر مسائلی و انحراف هائی هم وجود دارد با همین معیارهای موجود اصلاح شود.» وی همچنین به برخی موهوماتی که بعضی در برخورد با مسائل دارند اشاره کرد و گفت:«امیدوارم بتوانم در مجالی در مورد اینکه چه کسانی با چه رفتارها و روش‌های غلطی برنامه‌هایی را بر اساس توهمات و ادعاهای واهی طراحی و اجرا کردند ومی کنند و برخوردهایی که بر اساس آن صورت گرفته و می‌گیرد تشریح کنم ؛گرچه معتقدم که دل‌های پاک و ذهن های روشن متوجه قضایا هستند.» خاتمی تاکید کرد:«آن چه در درجه اول بر اثر تصورات و موهومات غلط و سیاست های غلط آسیب می‌بیند اصل نظام، انقلاب اسلامی ایران و رهبری و در درجه بعد انبوه نیروهای سالم جامعه است که دچار محرومیت و گرفتاری می‌شوند.» رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در ادامه به انتقاد از فضای رسانه‌ای حاکم بر کشور پرداخت و گفت:« متاسفانه بسیاری از رسانه‌ها، چه غیر رسمی که باید مبلغ اخلاق؛ تقوا و راستی و درستی باشند چه رسانه‌های رسمی ما که عنوان ملی و یا هر چیز دیگر دارند و ابتکار عمل در دستشان هست، هر نسبتی بخواهند به شخصیت های کشور می‌دهند و از این سو هم واقعا نمی‌توان حرف زد.» خاتمی تاکید کرد:« گله می‌کنند که بیانیه فلان کاندیدا تند بود، یا فلان جمله تند را داشت ولی آن طرف را نمی‌بینند که هیچ نسبت ناروا و اهانتی نیست که به شخصیت های خوش سابقه و مومن و مورد علاقه بخش عظیمی از مردم ندهند و نکرده باشند؛این طرف را نمی‌بینند و از فلان بیانیه برآشفته می‌شوند.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:«راه حل برای حل این مسائل وجود داشت و دارد، بسیاری از بزرگان هم تلاش کردند و هنوز هم مایوس نیستیم.» وی چهار خواسته مشخص اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی را آزادی زندانیان، باز شدن فضای جامعه و غیر امنیتی شدن آن، جلوگیری از تندروی‌ها و دروغ پردازی و همچنین تلاش برای برگزاری انتخابات آزاد و سالم در آینده عنوان کرد. خاتمی بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام را گامی دانست که اگر ان شاء الله با تدبیر پیگیری شود می توان به آینده انتخابات امیدوار بود. رئیس دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:«اگر گروهی سوء استفاده کند و روش‌های نادرست خود را به نام نظام و رهبری القاء کند بیش از همه به رهبری نظام جفا کرده است. اعتراض ما به روش‌های بعضی از نهادها و سازمان ها و سیاست هاست نه مقابله با نظام، بلکه اصلاح اشتباهات و تقویت نظام و دفاع از حق و حرمت مردم است که در نظام ما اصل و محورند.» وی ادامه داد:«انتظار داشتیم در آستانه عید نوروز،گام مشخص‌تری برای آزادی زندانیان برداشته شود و از تندروی‌ها جلوگیری شود و در حال حاضر هم یکی از اموری که مجلس باید بر آن تمرکز کند تلاش برای تضمین برگزاری انتخابات آزاد، آزادی زندانیان و بازشدن فضا است.» رئیس بنیاد باران نتیجه فعالیت اقلیت مجلس را رسیدن به راهکاری برای خروج جامعه از تنش و خطراتی دانست که آن را تهدید می‌کند. وی تصریح کرد:« نمی‌دانم امسال و یا سال آینده چه کسی جوابگوی مسائل اقتصادی و بین المللی خواهد بود که لابلای مسائل سیاسی کشور گم شده است و مطمئنا جامعه و به خصوص طبقات متوسط به پایین با مشکلات مواجه خواهند بود و همه باید بکوشیم تا مشکلات را به نفع مردم حل کنیم.» خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بر این نکته تاکید کرد که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی است و گفت:« دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دفاع از امام، انقلاب و نیز خواست و مطالبات تاریخی ملت ایران است.» وی افزود:« جمهوری یعنی حاکمیت با مردم است، همه تشکیلات نهادها و ارگان‌ها برآمده از ارهده و حاصل انتخاب آزاد مردم است و نیز همه دستگاهها تحت نظارت مردم و پاسخگو به آنان هستند؛این جمهوری اسلامی است.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد:« این جمله امام که "مجلس در راس امور است" بدین معناست که اراده جمعی مردم در یک جمعیتی که کمتر اشتباه می‌کند و ناظر بر اعمال دولت در سطوح مختلف از رئیس دولت یا وزرا گرفته هستند و با استفاده از ابزارهای خود یعنی سئوال، استیضاح و تحقیق و تفحص متبلور شده است.» وی تصریح کرد:« مجلس نباید تابع جریانی بیرون از خودش باشد، اتفاقا وقتی می‌گوییم انتخابات آزاد یعنی مجلسی بیاید که واقعا نماینده افکار عمومی و اراده ملت باشد و با قدرت آن را در جامعه اعمال بکند.» رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:« اسلامی بودن نظام هم یعنی در تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و در اجرای آن اسلام معیار است و در عرصه اجتماعی ؛مهمترین معیاری که ما از اسلام بدست میاوریم دو چیز است یکی عدالت و دیگری اخلاق.» وی تاکید کرد:« اگر مسائل جاری و شیوه حکومت بر طبق عدالت و اخلاق بود این می‌شود جمهوری اسلامی و نباید از یاد برد که بداخلاقی از هرکسی بد است و از حکومت و اینکه بصورت یک رسم در بیاید بدتر است.» رئیس بنیاد یاران از نمایندگان مجلس و بخصوص نمایندگان عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس تشکر کرد و گفت:« اقلیت مجلس با دلسوزی برای امام، انقلاب و رهبری ، مردم و مطالبات آنها حضور و نقش موثری داشته است.» سیدمحمدخاتمی خاطر نشان کرد:«اقلیت باید دو معیار داشته باشد، یکی واقعا غفلت نکردن از مطالبات واقعی و حقوق مردم که گاهی ضایع می‌شود، دوم اینکه چه کار کنیم جلوی تنش‌ها و درگیری‌ها گرفته شود در عین حالیکه نه نظام لطمه ببیند نه مردم مورد اجحاف قرار بگیرند.این می‌تواند مبنای کار و تعیین استراتژی نمایندگان مردم باشد.» همچنین حاضران در جلسه نماز ظهر و عصر خود را به امامت سید محمد خاتمی اقامه کردند.
با ۱۰۷ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تا زمانی که دولت کودتا سقوط نکند انتخابات مفهومی جز انتصابات نخواهد داشت.

Posted: 06 Apr 2010 01:36 PM PDT

باز هم انتخابات و بازهم سخن پیرامون حضور مردم .اما اینبار حضور برگرفته از حرکتی مهم است.حرکتی که خواهان حداقل سقوط دولت غیر مشروع و کودتایی است.به عبارتی هر انتخاباتی که در قالب این دولت کودتایی برگزار گردد مفهومی جز انتصاب نخواهد داشت و مطرود مردم خواهد بود. انتخابات زمانی مفهوم خواهد یافت که دولت کودتا و نامشروع برگزار کننده آن نباشد . علیرغم تمام احترامی که برای رهبران جنبش سبز قائلم اما بعنوان یک ایرانی به این رهبران عزیز عرض می کنم که هیچ گونه انتخاباتی را در چهارچوب این دولت کودتایی نخواهم پذیرفت. رای دادن یک وظیفه شرعی نیست حقی است که در زمان لزوم از آن بهره می بریم و زمانی نیز که تصور شود رایمان مورد سوءاستفاده قرار می گیرد که نشان داده شد اینگونه است عدم شرکت و حتی اعتراض به برگزاری انتخابات حق مسلم و وظیفه ای همگانی خواهد بود .
با ۱۰۵ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

فیلم کشته شدن دو روزنامه نگار رویترز توسط هیلیکو‍‍پتر آمریکایی در عراق +۱۶

Posted: 06 Apr 2010 08:20 AM PDT

در جولای ۱۲ سال ۲۰۰۷ دو هیلیکوپتر آپاچی مجهز به اسلحه ۳۰ میلیمتری بر اساس قضاوت اشتباه سرنشینان هیلیکوپتر اقدام به تیراندازی به تجمعی کردند که در داخل آن دو روزنامه نگار رویترز نیز حضور داشته و کشته شدند. در انتها یکی از کسانی که در حال فرار بود و زخمی شده بود رو دنبال میکنن و زمانی که یک ون تیره رنگ به کمک زخمی میاد و میخان کسی که زخمی شده بود رو بزارن داخل ون دوباره نیرو های آمریکایی به اشتباه درگیر میشن و ون رو مورد هدف قرار میدن که دو کودک سرنشین ون بشدت زخمی میشن. حدود ۱۲ الی ۱۵ نفر در این اقدام کشته میشن. تعدادی از این افراد مسلح بوده اند. بعد از کمی نیرو های زمینی آمریکایی به محل میرسن و به گفته فرمانده تانک ها قادر به حرکت بر روی اجساد نبوده اند. دو کودک زخمی به دستور مقامات بالاتر از اعزام به بیمارستان آمریکایی منع میشن و به پلیس عراق جهت اعزام به بیمارستان عراقی تحویل میشن. (حاوی صحنه های خشن )
با ۱۰۲ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تصرف سفارت ایران در هلند از سوی معترضان

Posted: 06 Apr 2010 10:18 AM PDT

گروهی از ایرانیان معترض به سرکوب و خشونت های دولتی در ایران، بخش هایی از سفارت جمهوری اسلامی در شهر لاهه را به تصرف خود درآوردند. معترضان که گروهی از جوانان ایرانی و هلندی بودند، اعلام کردند به نشانه همبستگی با مردم ایران، دست به این اقدام زدند. این جوانان که تعداد آنها ۱۲ نفر گزارش شده، با گذر از حفاظ های ساختمان سفارت، محوطه بیرونی آن را تصرف کردند. آنها خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به اعدام ها و شکنجه و برقراری آزادی های مدنی در ایران شدند. یکی از این جوانان به رادیو زمانه ...
با ۱۰۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

افشاگری الیاس نادران علیه معاون اول احمدی‌نژاد: رحیمی رئیس یکی از شبکه‌های مفسدان اقتصادی است

Posted: 06 Apr 2010 05:17 AM PDT

نادران درباره پرونده مفاسد اقتصادی مربوط به معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: افرادی که در بحث مفاسد اقتصادی از رحیمی دفاع می‌کنند از دخالت وی در شبکه‌ای که اعضای آن دستگیر شده‌اند، اطلاعی ندارند. وی یادآور شد: هنگامی که تذکری در صحن علنی مجلس داده شد و طی نامه‌ای نمایندگان با 200 امضا از معاون اولی رحیمی دفاع کردند، اگر از این مطالب اطلاع داشتند از این حمایت دست برمی‌داشتند و دو نامه اخیر نمایندگان نشان داد که نسبت به اطلاعات اجمالی که در اختیار دارند موضع حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه‌ای دارند. نماینده مردم تهران افزود: رحیمی رئیس حلقه خیابان فاطمی است که در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم‌گیری می‌کرد و تقریبا تمام اعضای این حلقه به جز وی دستگیر شدند و اینکه کسی را به دلیل مسوولیت اجرایی مستثنا کنند نه عادلانه است و نه اقدام درستی است. نادران با بیان اینکه جابر ابدالی، الیاس محمودی و مسعودی اعضای کمیته فاطمی هستند، تصریح کرد: در مورد اینکه گفته می‌شود رحیمی در توزیع پول‌ها نقش نداشته و چک‌ها را جابر ابدالی امضا می‌کرده است هم باید گفت حساب و چک‌ها از جابر ابدالی است اما خط موجود در چک‌ها مربوط به فرد دیگری است و مشخص کردن اینکه خط متعلق به چه کسی است کار سختی نیست و مهم‌تر از توزیع پول منشاء فاسدی است که پول‌ها از آن تامین شده و رحیمی باید نسبت به آن به مردم و دستگاه قضایی پاسخ دهد.
با ۹۸ امتیاز و ۰ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

رئیس قوه قضائیه مدال شجاعت در عملیات والفجر سکس را به سردار زارعی اهدا نمود

Posted: 06 Apr 2010 01:31 AM PDT

به پاس رشادت های سال گذشته سردار زارعی فرمانده سابق نیروی انتظامی در عملیات والفجر سکس و بپا داشتن فریضه الهی نماز جماعت با تنی چند از زنان لخت در یک خانه آن هم در زمان ریاست آیت الله شاهرودی و بازبینی مجدد فیلم های کشف شده از این عملیات که در آن فرمانده محترم نیروی انتظامی سابق را یکه و تنها و با شهامت و رشادتی خاص در حال شبیخون زدن به گردان 6 نفره زنان در آن خانه را نشان می دهد که این فرمانده محترم!! پس از دستگیری کل زنان در آن خانه بخاطر ثواب بردن و تقرب در درگاه الهی،آن 6 زن را وادار نموده با بدنی عریان ..................
با ۹۶ امتیاز و ۶ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

جنگ گرگها؛ معاون اول احمدی‌نژاد رئیس باند فساد است

Posted: 06 Apr 2010 10:18 AM PDT

سایت فرارو در تهران: عضو فراکسیون اصولگرایان از عدم دستگیری محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور انتقاد کرد و نسبت به باند فساد خیابان فاطمی افشاگری نمود. الیاس نادران نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس با بیان اینکه افرادی که در بحث مفاسد اقتصادی از رحیمی معاون اول رئیس جمهور دفاع می کنند از میزان دخالت وی در شبکه مفاسد اقتصادی که اخیرا اعضای آن دستگیر شده اند اطلاعی ندارند، اظهار داشت: یا این افرادی که از آقای رحیمی دفاع می کنند از میزان دخالت وی در شبکه فساد اطلاعی ندارند یا اینکه اطلاعات آنها ناقص است. وی افزود: زمانی که بنده در صحن علنی در خصوص معاون اولی آقای رحیمی تذکر دادم همزمان برخی از نمایندگان در راستای انتصاب وی به رئیس جمهور نامه نگاری کردند. نادران تصریح کرد: اگر نمایندگان از میزان دخالت رحیمی در شبکه فساد اطلاع داشته باشند از حمایت های خود از وی دست بر می دارند، به نامه اخیر مجلس به آیت الله صادق آملی لاریجانی برای مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی اشاره کرد. وی ادامه داد: نمایندگان با امضای نامه اخیر به رئیس قوه قضائیه نشان دادند که علی رغم اطلاعات اجمالی که از موضوع دارند موضع حق و عدالت طلبانه در رابطه با این گونه موضوعات می گیرند. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای رحیمی رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم گیری می کرده است و اکنون تقریبا همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده اند الا معاون اول فعلی رئیس جمهور.
با ۹۲ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

تصرف بخش‌های از سفارت ایران در هلند توسط مخالفان دولت

Posted: 06 Apr 2010 11:56 AM PDT

جمعی از مخالفان دولت ایران در هلند طی حمله‌ای اقدام به تصرف بخش‌های از سفارت ایران در لاهه کردند. این افراد که عمدتن از جوانان ایرانی و تعدادی هلندی نیز بودند اعلام کردند که در راستای همبستگی با مردم ایران دست به این اقدام زدند. خواسته‌ی این افراد غالبن تاکید بر عدم نقض حقوق بشر در ایران است. آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی و لغو قانون اعدام از دیگر خواسته‌های این معترضان بوده است. به گفته شاهدان عینی معترضان طی یک اقدام نمادین پرچم جمهوری اسلامی را از سفارت‌خانه پایین کشیده و پرچمی که منقوش به چهره‌ی ندا آقا سلطان – دختری که در جریان وقایع پس از انتخابات کشته شد- را بالا بردند. ریک ورستک‌، یکی از معترضین هلندی شرکت‌کننده در این حرکت گفت: «سرنوشت ایران باید توسط خود ایرانی‌ها رقم‌ زده شود نه توسط کسانی که شخصیت دیکتاتوری و ضد حقوق بشر دارند‌. هم‌چنین معترضین خواستار توقف حمله‌ی نظامی غربی‌ها به ایران شدند و اعلام کردند که با حمله نظامی جز خرابی و ویرانی اتفاق دیگری نخواهد افتاد و ایران همانند عراق خواهد شد. گفته می‌شود پلیس هلند سعی در متفرق کردن این افراد را داشته اما معترضان با شعارهایی علیه جمهوری اسلامی به دو زبان فارسی و هلندی واکنش نشان دادند. گفتنی است این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که با گذشت ده ماه از انتخابات ریاست جمهوری ایران اعتراضات به نتایج اعلامی آن روز به روز افزایش می‌یابد.
با ۹۱ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

الیاس نادران: معاون اول رییس جمهور را دستگیر کنید

Posted: 06 Apr 2010 11:31 AM PDT

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی از دست داشتن محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور ایران در شبکه مفاسد اقتصادی خبر داد. الیاس نادران نماینده تهران روز سه‌شنبه با بیان این‌که «مدافعان رحیمی از سرکردگی رحیمی در باند فساد اقتصادی اطلاعی ندارند»، تصریح کرد: «یا این افراد از میزان دخالت وی در شبکه فساد اطلاعی ندارند یا این‌که اطلاعات آن‌ها ناقص است.»
با ۹۰ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

الیاس نادران: معاون اول رئیس جمهور باید دستگیر شود

Posted: 06 Apr 2010 11:37 AM PDT

آقای نادران سه شنبه ۱۷ فروردین (ششم مارس) در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: "(محمد رضا) رحیمی رئیس حلقه خیابان فاطمی است که در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم گیری می کرد و تقریبا تمام اعضای این حلقه به جز وی دستگیر شده اند و این که کسی را به دلیل مسئولیت اجرایی مستثنی کنند، نه عادلانه است و نه اقدام درستی است." "حلقه فاطمی" اصطلاحی است که آقای نادران برای اشاره به دستگیری گروهی از متهمان به فساد اقتصادی به کار برده که خبر شناسایی و برخورد با آنها در هفته های اخیر منتشر شده است. حدود چهار هفته پیش ۲۱۶ نفر از نمایندگان مجلس ایران در نامه ای سرگشاده، با اشاره به بازداشت اعضای یک "باند فساد اقتصادی" تاکید کردند: "برخی افراد با مسئولیت‌های بالای اجرایی نقش موثرتری از اعضای بازداشت ‌شده در این پرونده ها داشته‌اند". رییس قوه قضائیه ایران، یک ماه پیش از شناسایی و دستگیری "یک باند بزرگ مفاسد اقتصادی" در یکی از شرکت‌های دولتی خبر داده و گفته بود: "افراد این باند توانسته‌اند با جعل اسناد دولتی و قضایی، میلیاردها تومان به حقوق مردم و بیت‌المال خسارت وارد کنند که فقط اختلاس یک نفر از آنان ۶ میلیارد تومان است." در پی انتشار این خبر، سایت پارلمان نیوز، ارگان اصلاح طلبان مجلس، نوشت که "یک مقام ارشد دولتی" در راس این شبکه قرار دارد و مدیر یک شرکت بیمه‌ای و تعدادی از مدیران و کارکنان دولت نیز در شبکه مزبور عضویت دارند. اکنون آقای نادران، نماینده اصولگرای مجلس، با نام بردن از محمد رضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد، از او به عنوان نفر اول مرتبط با متهمان به فساد اقتصادی نام برده و گفته است که اگر نمایندگان مجلس در زمان معرفی آقای رحیمی برای احراز پست معاون اولی ریاست جمهوری از این اخبار اطلاع داشتند از او حمایت نمی کردند و اکنون از موضع "حق طلبانه و عدالت خواهانه" می خواهند که با این موضوع برخورد شود. نمایندگان مجلس: ما درکنار "جهاد قوه قضاییه" هستیم در نامه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس به قوه قضاییه ایران، نام کسی برده نشده ذود، اما سایت الف، متعلق به احمد توکلی (رئیس مرکز پزوهش های مجلس و از نمایندگان سرشناس اصولگرای مجلس) با انتشار عکس های مهدی هاشمی و محمد رضا رحیمی در کنار این متن نشان داد که احتمالا منظور امضاء کننئگان این نامه این دو تن بوده است......
با ۸۹ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی به دنبال تصرف سفارت در هلند توسط مردم معترض

Posted: 06 Apr 2010 01:37 PM PDT

ساعتی پیش سفارت جمهوری اسلامی در لاهه به اشغال گروهی از دانشجویان چپ و مستقل ایرانی و هلندی درآمد. این گروه از دانشجویان که موفق شده بودند خود را به داخل سفارت برسانند، پلاکاردهایی تحت عنوان «زنده باد آزادی» ، «مرگ بر دیکتاتور» و… به زبان های فارسی و هلندی را بر درب ورودی سفارت نصب کردند. این جوانان که تعداد آنها ۱۲ نفر گزارش شده، با گذر از حفاظ‌‌های ساختمان سفارت، محوطه بیرونی آن‌ را تصرف کردند. آنها خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به اعدام‌ها و شکنجه و برقراری آزادی‌های مدنی در ایران شدند. یکی از این جوانان به رادیو زمانه گفت که ایران متعلق به همه ایرانیان است و نباید درباره سرنوشت این کشور، تنها «دیکتاتور‌ها و روحانیون» تصمیم بگیرند. در جریان این حرکت اعتراضی، پرچم جمهوری اسلامی پایین کشیده شده و به جای آن پرچم ایران با تصویری از ندا آقاسلطان، به اهتزاز درآمد. منابع: رادیو زمانه و رادیو کوچه
با ۸۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بازجوها از «محمد نوری زاد» ناامیدند

Posted: 06 Apr 2010 06:25 AM PDT

خبرهای نوری زاد از داخل اوین صریح و داغ بود. او به رفتار بازجوها اشاره کرد. بازجوهایی که در دو هفته اول بازداشت ملایمت را به امید گرفتن توبه نامه در پیش گرفته بودند. بازجوها از نوری زاد می خواستند در مصاحبه ای تلویزیونی شرکت کند و حرف های آنها را بزند که نوری زاد به این موضوع واکنش نشان داده و به بازجوها گفته است:«مگر این را در خواب ببینید. چنین چیزی امکان ندارد.»/محمد نوری زاد نویسنده و هنرمندی که بعد از ۱۰۷ روز بازداشت روز گذشته بالاخره موفق به دیدار با خانواده در حاشیه نخستین جلسه دادگاه خود شد حرف های ناگفته بسیاری از بودن در اوین داشت. به گزارش خبرنگار «کلمه»، خانواده نوری زاد روز یکشنبه ۱۵ فروردین به طور اتفاقی از تشکیل دادگاه این هنرمند دربند با خبر شدند و همسر نوری زاد در دیداری که یک روز قبل از برگزاری دادگاه با آقای پیرعباسی قاضی پرونده داشت این قول را گرفت که در حاشیه دادگاه، اعضای خانواده با محمد نوری زاد ملاقات هم داشته باشند./ ناامیدی از دیدار و یک اتفاق تازه/ اول ساعت اداری دوشنبه ۱۶ فروردین شش نفر از اعضای خانواده نوری زاد در دادگاه انقلاب حاضر شدند به امید آنکه بعد از ۱۰۷ روز محمد نوری زاد را حتی برای لحظه ای ببینند اما به آنها اعلام شد: امروز دادگاه تشکیل نمی شود و اطلاع داده می شود که دوباره چه زمانی بیایند. اما خانواده نوری زاد که ساعاتی را در راهروهای دادگاه انقلاب با نا امیدی و چشم انتظاری سپری کردند به طور اتفاقی پدر را در راهروهای دادگاه می بینند. محمد نوری زاد پس از ۱۰۷ روز دوری با مشاهده خانواده خود متاثر می شود و آنان را در آغوش می گیرد. بعد از این دیدار کوتاه دادگاه به صورت غیر علنی آغاز شد و آقای علیزاده طباطبایی وکیل نوری زاد از برگزاری دادگاه خبری نداشت و در سفر حج بود. بنابراین نوری زاد خود وکیل خود در دادگاهی شد که برای نوشته های او در وبلاگش شکل گرفته بود. طبق اطلاعاتی که به خانواده نوری زاد رسیده بود اتهام های این هنر مند شامل توهین به رهبری و همچنین توهین به مقامات قضائی بود. نوری زاد در وبلاگ خود سه نامه به رهبر انقلاب نوشته بود. همچنین او در آخرین مطلب وبلاگش "سقوط قاضی القضات شهر" به رییس قوه قضائیه انتقاد کرده بود. نامه ها و انتقاداتی که تاکنون نتیجه اش زندان و انفرادی بوده است. مدت زمان نخستین دادگاه نوری زاد تنها حدود نیم ساعت بود و بعد از این جلسه با مساعدت قاضی پیر عباسی به خانواده نوری زاد اجازه داده شد تا با حضور در مکان برگزاری جلسه دادگاه با او دیداری طولانی تر داشته باشند. ۹۰ روز اعتصاب؛ روزه سیاسی نوری زاد همچنان ادامه دارد طبق اعلام خانواده نوری زاد روحیه این نویسنده بسیارعالی است و تنها نگرانی، وضعیت جسمی نوری زاد است. نوری زاد ۹۰ روز اخیر را روزه سیاسی بوده است. روزه ای که اعتراض به بازداشت غیر قانونی اوست. همین روزه های بی وقفه خانواده او را نگران کرده بود که آسیبی به وضعیت جسمی او وارد شود. دوهفته ملاطفت بازجو ها به امید توبه نامه و مصاحبه اما خبرهای نوری زاد از داخل اوین صریح و داغ بود. او به رفتار بازجوها اشاره کرد. بازجوهایی که در دو هفته اول بازداشت ملایمت را به امید گرفتن توبه نامه در پیش گرفته بودند. بازجوها از نوری زاد می خواستند در مصاحبه ای تلویزیونی شرکت کند و حرف های آنها را بزند که نوری زاد به این موضوع واکنش نشان داده و به بازجوها گفته است:«مگر این را در خواب ببینید. چنین چیزی امکان ندارد.» و هنگامی که بازجوها مشاهده کردند نوری زاد از مواضعش کوتاه نمی آید روی دیگر سکه آشکار می شود… بد رفتاری و فحاشی به نوری زاد؛ شکایت از بازجوها پس از دو هفته اول که امید بازجوها از اعتراف گیری نا امید می شود چهره واقعی زندانبان نمایان می شود. انفرادی، بد رفتاری و فحاشی. نوری زاد برای این مساله علیه بازجوها شکایت نیز تنظیم کرده است. وی برخورد بازجوها را در برخی موارد همراه با توهین و فحاشی و حتی فحاشی به خانواده اش اعلام کرده است. اشک قدردانی از قدرشناسی مردم خانواده نوری زاد در این دیدار از چشم انتظاری مردم برای آزاد شدن اش به او خبر دادند و گفتند: وقتی خبر تشکیل دادگاه دوشنبه با وجود فرصت کوتاه منتشر شد، دهها نفر از ما خواستند تا به شما روحیه دهیم و سلام همه را برسانیم. نوری زاد وقتی از واکنش های مردم و قدرشناسی آنها مطلع شد اشک بار دیگر در چشمانش حلقه زد و روحیه ای مضاعف گرفت. خانواده نوری زاد از اینکه دادگاه دومی قرار است تشکیل شود یا نه اطلاعی ندارند و احتمال می دهند در صورتی که دادگاه دیگری در کار نباشد با انتقال پرونده به اوین ، حدود ده روز بعد از ارسال پرونده حکم نیز صادر شود. علیزاده طباطبایی وکیل نوری زاد چند روز دیگر از سفر زیارتی خود برمی گردد و پیگیر کارها خواهد بود.
با ۸۷ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محکومیت قطعی شهاب طباطبایی(رییس ستاد یاران خاتمی) به پنج سال حبس تعزیری

Posted: 06 Apr 2010 08:47 AM PDT

وي در حوادث بعد از انتخابات دستگير و به اتهامات اقدام عليه امنيت ملي،تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور از سوي قاضي صلواتي رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محكوم شده بود. ایلنا: شهاب طباطبايي از سوي دادگاه تجديدنظر به 5 سال حبس تعزيري محكوم شد. شهاب الدين طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن تاييد خبر محكوميت قطعي خود به 5 سال حبس تعزيري گفت: دادگاه تجديدنظر عينا حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب را تاييد كرده است. گفتني است شهاب الدين طباطبايي در حوادث بعد از انتخابات دستگير و به اتهامات اقدام عليه امنيت ملي،تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور از سوي قاضي صلواتي رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محكوم شده بود كه از بيست و هشتم بهمن‌ماه به مرخصي آمد.
با ۸۶ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مرتضی مردیها اخراج شد

Posted: 06 Apr 2010 11:35 AM PDT

مرتضی مردیها استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی از این دانشگاه اخراج شد. به گزارش فرارو؛ این استاد دانشگاه صبح دیروز حکم اخراجی خود از دانشگاه را دریافت کرده است. مردیها پیش از این از سوی صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه ممنوع التدریس شده بود. دفاع از عقلانیت، در دفاع از سیاست، نقد مبانی فکر سیاسی و در شعله‌های آب (رمان درباره جنگ) از آثار مردیها است.
با ۸۳ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رمضـــان زاده بە پنج سال حبس تعزيری محکوم شد

Posted: 06 Apr 2010 07:59 AM PDT

خبرگزاری هرانا - سخنگوي دولت خاتمی و قائم مقام جبهه مشاركت به 5 سال حبس تعزيري از سوي شعبه 54 دادگاه تجديد نظر استان تهران محكوم شد. به گزارش ایلنا،عباس شيري، وکیل سخنگوی دولت خاتمی با اعلام اين مطلب اظهارداشت: بعد از اعتراض به حكم دادگاه بدوي موكلم ،پرونده به شعبه 54 دادگاه تجديد نظر استان ارسال شد كه اين شعبه در بررسي‌هاي خود با استدلال به اينكه اقدامات انجام شده توسط رمضان‌زاده مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامي است، شش سال حبس موكلم را به 5 سال حبس تعزيري تغيير داد. وی استدلال دادگاه تجديدنظر را همان استدلال‌هاي دادگاه بدوي عنوان كرد و ادامه داد: شعبه 15 دادگاه انقلاب در دادنامه صادره به جلسه مورخ 23 خردادماه سال 88 اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت استدلال كرده بود حال آنكه موكلم در جريان جلسه مذكور از جلسه خارج شده بود. وي با تاكيد براينكه نسبت به حكم دادگاه تجديد نظر اعتراض خواهد كرد،گفت: با وجود اينكه طبق بخشنامه اخير رييس قوه قضاييه اعتراض در چارچوب ماده 18 قانون اصلاحي دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب مورد قبول واقع نمي‌شود اما به دليل تصريح ماده 18 قانون تشكيل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب،تصميم دارم در چارچوب اين ماده به حكم صادره اعتراض كنم.
با ۸۱ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

شیرزاد: امكان فعالیت قانونی برای اصلاح‌طلبان عملا منع شده است

Posted: 06 Apr 2010 03:02 PM PDT

عضو شورای مركزی جبهه مشاركت معتقد است امكان فعالیت قانونی برای اصلاح‌طلبان عملا منع شده است. احمد شیرزاد در گفتگو با ایلنا در خصوص سخنان اخیر بادامچیان مینی بر اینكه اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها شركت می‌كنند اظهار داشت: به نظر می‌رسد حدس جناح اصولگرا در مورد اصلاح‌طلبان خیلی درست نباشد و در شرایط موجود جایی برای شركت در انتخابات شوراها مجلس شورای اسلامی و... وجود نداشته باشد. وی در بیان دلایل این گفته خود افزود: دفاتر احزاب عمده اصلاح‌طلب تعطیل و اعضای شوراهای مركزی آنها نیز در بازداشت‌ به سر برده و می‌برند و امكان فعالیت قانونی نیز برای اصلاح‌طلبان عملا منع شده است. عضو شورای مركزی جبهه مشاركت گفت: بنابراین در چنین شرایطی نمی‌شود رقابت قانونی و یك‌پایه‌ای را سامان داد. وی با بیان اینكه اصلاح‌طلبان جایگاه اجتماعی خیلی خوبی دارند و از آاین لحاظ مشكلی برای شركت در انتخابات ندارند؛ ادامه داد: مشكل این است كه نظام انتخاباتی كشور به گونه‌ای نیست كه همه را برای شركت در انتخابات ترغیب كند و اگر وضع و شرایط به همین نحو پیش برود فكر نمی‌كنم شركت اصلاح‌طلبان در انتخابات جایگاهی داشته باشد. این استاد دانشگاه گفت: به جای اینكه پیش‌بینی كنیم اصلاح‌طلبان شركت می‌كنند یا خیر؛ باید ببینیم شرایطی را كه اصلاح‌طلبان برای شركت در انتخابات دارند چیست؟ زیرا به نظر می‌رسد وقتی انتخابات بی‌طرف برگزار نشود و سازوكار انتخابات قابل قبول و كاملاً بی‌طرفانه نباشد امكان شركت در انتخابات وجود ندارد.
با ۷۲ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

حکم قطعي شهاب طباطبايي اعلام شد

Posted: 06 Apr 2010 02:58 PM PDT

شهاب طباطبايي از سوي دادگاه تجديدنظر به 5 سال حبس تعزيري محكوم شد. شهاب الدين طباطبايي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن تاييد خبر محكوميت قطعي خود به 5 سال حبس تعزيري گفت: دادگاه تجديدنظر عينا حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب را تاييد كرده است. گفتني است شهاب الدين طباطبايي در حوادث بعد از انتخابات دستگير و به اتهامات اقدام عليه امنيت ملي،تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور از سوي قاضي صلواتي رييس شعبه 15 دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محكوم شده بود كه از بيست و هشتم بهمن‌ماه به مرخصي آمد.
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مرتضی مردیها استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی از این دانشگاه اخراج شد

Posted: 06 Apr 2010 02:58 PM PDT

جرس: مرتضی مردیها استاد گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی از این دانشگاه اخراج شد. به گزارش فرارو؛ این استاد دانشگاه صبح دیروز حکم اخراجی خود از دانشگاه را دریافت کرده است. مردیها پیش از این از سوی صدر الدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه ممنوع التدریس شده بود. دفاع از عقلانیت، در دفاع از سیاست، نقد مبانی فکر سیاسی و در شعله‌های آب (رمان درباره جنگ) از آثار مردیها است
با ۷۰ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

محکومیت یک روحانی به یک سال حبس و خلع لباس دائمی

Posted: 06 Apr 2010 03:27 PM PDT

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد‌رضا احمدپور عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت منطقه قم که توسط دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و محاکمه گردید، در دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام، نشراکاذیب و هتک حبثیت روحانیت به یک سال حبس و خلع لباس دائمی محکوم شده است. به گزارش برخی از سایت‌های خبری سید احمدپور از روحانیون سیاسی فعال در منطقه خوزستان و شهرستان مسجد سلیمان بوده است. نامبرده از خرداد 76 با ستادهای آقای خاتمی در قم و خوزستان همکاری داشته و در زمره روحانیون اصلاح‌طلب به شمار می‌رود که از بدو تاسیس جبهه مشارکت با این تشکل اصلاح‌طلب همراهی و عضویت داشته است.
با ۶۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دادگاه تجديدنظر عبدالله رمضان‌زاده را به پنج سال حبس محکوم کرد

Posted: 06 Apr 2010 03:46 PM PDT

جرس: وکيل مدافع عبدالله رمضان‌زاده، قائم مقام دبير کل جبهه‌ مشارکت از صدور حکم موکلش از سوی شعبه ‌٥٤ دادگاه تجديدنظر خبر داد و گفت: نسبت به حکم صادره اعتراض خواهم کرد. عباس شيری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار کرد: شعبه‌ ‌٥٤ دادگاه تجديدنظر استان تهران، شش سال حبس موکلم را با اين استدلال که اقدامات انجام شده به وسيله وی صرفا منطبق با ماده‌ ‌٦١٠ قانون مجازات اسلامی است، به پنج سال حبس تغيير داد. وی ادامه داد: استدلال‌های دادگاه تجديدنظر عمدتا همان استدلال‌های ارائه شده به وسيله‌ شعبه‌ ‌١٥ دادگاه انقلاب بوده است. عمده اين استدلال‌ها در دادنامه صادره مرتبط با جلسه مورخ ‌٢٣/٣/٨٨ جبهه‌ مشارکت است که در اين جلسه نتيجه‌ انتخابات مورد قبول شورای مرکزی جبهه مشارکت قرار نگرفته بود. شيری مدعی شد: موکل اينجانب در اثنای جلسه‌ ياد شده از جلسه خارج و بلافاصله دستگير شده است؛ بديهی است که حوادث اتفاق افتاده بعد از ‌٢٣ خرداد نمی‌توانسته هيچ ارتباطی به موکل اينجانب داشته باشد. وی افزود: هرچند براساس بخشنامه رياست جديد قوه‌ قضاييه، اعتراض در چارچوب ماده‌‌ ١٨ قانون اصلاحی دادگاه‌های عمومی و انقلاب، درحال حاضر مورد پذيرش قرار نمی‌گيرد ولی به دليل تصريح ماده‌ ‌١٨ قانون تشکيل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، اينجانب تصميم به اعتراض به حکم ياد شده را در چارچوب ماده‌ ‌١٨ اصلاحی دارم.
با ۶۳ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

بازی وبلاگی: بررسی اهداف جنبش سبز و جایگاه طیف های غیر اصلاح طلب

Posted: 06 Apr 2010 04:25 PM PDT

به دنبال شکل گیری بحث هایی در وبلاگستان و شبکه های اجتماعی مبنی بر اهداف و دورنمای جنبش سبز و طیف هایی از جامعه که اصلاح طلب نبوده (مثلا سکولارها) ولی احساس میکنند که خواسته هایشان در قالب اهداف جنبش برآورده می شود، این نیاز احساس میشود که با فراخوان برای شفاف سازی از سوی قشر اصلاح طلب که خود را بدنه اصلی جنبش میدانند و توافق های دقیق بر سر اهداف آن، سردرگمی موجود مرتفع گردد. از این روی در این راستا طرح چند پرسش اساسی و جواب دادن به آنها الزامی است. دقت کنیم که از پاسخ های کلی و گمراه کننده باید پرهیز کنیم. مثلا نمیشود گفت که هر کسی یک هدفی در جنبش سبز دارد و همه تلاش میکنند! اینگونه دیگر چرا یک اسم واحد دارد؟ چرا هویت و رسمیت دارد؟ وقتی یک اسم و رسمیت برای آن قائل میشویم باید دقیقا خصوصیاتش را بتوانیم ارائه دهیم. 1- جنبش سبز دقیقا چه خواسته هایی دارد و این خواسته ها را چه کسی مشخص میکند؟ یعنی چگونه می شود با قطعیت گفت که خواسته های جنبش چیست؟ آنچه که مسلم است بسیاری از افرادی که در خیابانها آمدند و هزینه دادند فقط به دنبال رئیس جمهور شدن آقای موسوی نیستند. و به این جمله از ایشان : "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر، نه یک کلمه بیشتر" معتقد نیستند. مث

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر