۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 14 2010 : بالاترین






استاندار تهران: راهپیمایی 25 خرداد با مجوز بوده است

Posted: 13 Apr 2010 02:26 AM PDT

بعد از گذشت 9 ماه رسما اعلام شد. در حالی كه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز 25 خرداد سال گذشته به زندان محكوم شده‌اند، استاندار تهران در گفتگویی تفصیلی اعلام كرده كه این راهپیمایی با مجوز برگزار شده بود. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، مرتضی تمدن در شرایطی در گفتگو ا مجله «همشهری ماه» اینگونه اظهار نظر کرده است که دستگاه قضایی بازدداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را به دلیل حضور در این راهپیمایی که غیرقانونی نامیده‌اش روانه زندان كرده‌ است. تمدن در این گفتگو، اظهار داشت:« آنها(معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی كردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز 25 خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز 25 خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم.»
با ۱۸۳ امتیاز و ۳۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

به ما گفتند نگذارید موسوی به خانه‌تان بیاید/ گفتگوی زمانه با همسر عبدالله مومنی

Posted: 13 Apr 2010 11:56 AM PDT

این آقایان زنگ می‏زنند و می‏گویند نگذار آقای موسوی به خانه‏‏ات بیاید. من که اولاً اصلاً به خودم اجازه نمی‏دهم به کسی بگویم به خانه‏ام نیاید و دوم این که آقای موسوی به نظر من، افتخار هر ایرانی است. وقتی آقای موسوی به خانه‏ی ما آمده بود، انگار عموی شهیدم زنده شده بود و به خانه‏ام آمده بود.
با ۱۵۶ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آسوشیتدپرس: سرانجام چین نیز با تحریمها علیه ایران موافقت کرد

Posted: 13 Apr 2010 03:16 AM PDT

در دیدار باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده و هوجین تائو رییس جمهور چین، دو طرف به این توافق رسیدند که دوره ایی از تحریم ها علیه ایران برای نشان دادن هزینه پافشاری این کشور بر برنامه های اتمی اش اعمال گردد. ایران از اصلی ترین محورهای این گفتگوی 90 دقیقه ایی بود که دوشنبه انجام شد و پرزیدنت اوباما در این مذاکرات مساله ایران را اضطراری اعلام کرد و چین نیز تاکید کرد در این باره با آمریکا همکاری خواهد کرد.
با ۱۳۵ امتیاز و ۱۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

استاندار تهران :راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است!

Posted: 13 Apr 2010 02:59 AM PDT

راهپیمایی روز 25 خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز 25 خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم. کلمه:استاندار تهران خبر داد: راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است.این درحالی ست که معترضان به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد به یک سال زندان محکوم شدند. در حالی که بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز ۲۵ خرداد سال گذشته به زندان محکوم شده‌اند، استاندار تهران در گفت وگوی مفصل با مجله «همشهری ماه» اعلام کرده که این راهپیمایی با مجوز برگزار شده بود. او در شرایطی اینگونه اظهار نظر می کند که دستگاه قضایی بازدداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را به دلیل حضور در این راهپیمایی روانه زندان کرده‌است. تمدن در گفت و گوی خود با این مجله بیان داشته که این راهپیمایی با مجوز بوده است :« آنها( معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی کردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز ۲۵ خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز ۲۵ خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم.» استاندار تهران در شرایطی اینگونه اظهار نظر می‌کند که بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در این راهپیمایی به زندان محکوم شده اند. مرتضی الویری نیز آخرین فردی به شمار می‌آمد که از میان اصلاح طلبان به دلیل حضور در راهپیمایی روز ۲۵ خرداد ماه به یک سال زندان محکوم شد. اظهار نظرهای استاندار تهران شبه‌های بسیاری را در مورد آرای دستگاه قضایی کشور دامن می‌زند. براساس آرای دادگاههای پس از انتخابات حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد ماه مجازاتی برابر با یک سال زندان تعزیری داشته است ولی در هیچ کجای قانون به مجازات برای حضور در راهپیمایی با مجوز اشاره نشده است. پیش از این در فهرست اتهامات تمامی دستگیر شدگان حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد نیز به چشم می خورد.
با ۱۲۹ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

اگر برایتان مهم است که میرحسین موسوی برای اول شدن در رده بندی تایم چقدر شانس دارد،عکس را ببینید.

Posted: 13 Apr 2010 07:41 AM PDT

دوستان عزیز اگر تلاشمان را بیشتر از دوبرابر کنیم، نفر اول رده بندی تایم جنبش سبز خواهد شد، همین و تمام. برای رای دادن به آدرس http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1976159_1976160,00.html بروید و با کلیک روی نام هر فرد، رای بدهید.
با ۱۲۷ امتیاز و ۲۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بعد از گذشت 9 ماه رسما اعلام شد, استاندار تهران: راهپیمایی 25 خرداد با مجوز بوده است

Posted: 13 Apr 2010 02:53 AM PDT

پارلمان‌نیوز: در حالی كه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز 25 خرداد سال گذشته به زندان محكوم شده‌اند، استاندار تهران در گفتگویی تفصیلی اعلام كرده كه این راهپیمایی با مجوز برگزار شده بود. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، مرتضی تمدن در شرایطی در گفتگو ا مجله «همشهری ماه» اینگونه اظهار نظر کرده است که دستگاه قضایی بازدداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را به دلیل حضور در این راهپیمایی که غیرقانونی نامیده‌اش روانه زندان كرده‌ است. تمدن در این گفتگو، اظهار داشت:« آنها(معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی كردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز 25 خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز 25 خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم.» استاندار تهران در شرایطی اینگونه اظهار نظر می‌كند كه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در این راهپیمایی به زندان محكوم شده‌اند. مرتضی الویری نیز آخرین فردی به شمار می‌آمد كه از میان اصلاح طلبان به دلیل حضور در راهپیمایی روز 25 خرداد ماه به یك سال زندان محكوم شد. براساس آرای دادگاه‌های پس از انتخابات حضور در راهپیمایی 25 خرداد ماه مجازاتی برابر با یك سال زندان تعزیری داشته است ولی در هیچ كجای قانون به مجازات برای حضور در راهپیمایی با مجوز اشاره نشده است. پیش از این در فهرست اتهامات تمامی دستگیر شدگان، حضور در راهپیمایی 25 خرداد نیز به چشم می‌خورد.
با ۱۲۵ امتیاز و ۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

امام جمعه مشهد: زنی که با آرايش داخل حرم امام رضا می‌شود به عنوان يک جانور قدم در حرم می‌گذارد!

Posted: 13 Apr 2010 02:59 AM PDT

امام جمعه مشهد، هنری را که در استخدام غرايض جنسی انسان درآمده باشد، سمی مهلک خواند و ادامه داد: افرادی که به اين هنر مشغول شوند از هر عنصر رذلی ناپاک‌تر‌ند. وی عنوان کرد: خواندن آيات قرآن با موسيقی يا ابراز علاقه به امام زمان(عج) با نی‌لبک هنر دينی نيست، اين فتنه دين خواهد بود و اهانت به اهل بيت(ع). هنر دينی اين است که انسان‌ها را به سمت ارزش‌های دينی بکشاند و ضد ارزش‌ها را منفور کند. وی در ادامه از برنامه‌های پخش شده در ايام نوروز توسط صدا و سيما تشکر و خاطرنشان کرد: گاهی يک کارگردان يک ارزش دينی را در قالب طنز چنان برای مردم تفسير می‌کند که شايد از ده‌ها سخنرانی موثرتر واقع شود. امام جمعه مشهد، بدحجابی را نيز محکوم کرد و گفت: اين حرکت نه تنها ارائه زيبايی و هنر نيست که عين بی‌هنری است. وی افزود: بی‌حجابی در راستای ترويج زيبايی نيست بلکه دقيقا در جهت زشت‌سازی ارزش‌ها است. زنی که با آرايش داخل حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شود به عنوان يک انسان زيبا شمرده نمی‌شود بلکه با عنوان يک جانور قدم در حرم مطهر می‌گذارد. علم‌الهدی خطاب به زنان بدحجاب اظهار کرد: ای کسانی که صدها مرد را در مسيری شهوانی قرار می‌دهيد شما در قيامت از يک جانور هم پست‌تر هستيد. ما اگر می‌گوييم حجاب داشته باشيد به معنای مخالفت با هنر و زيبايی نيست بلکه می‌کوشيم تا هنر در خدمت ابتذال نباشد. وی همچنين خطاب به مسئولان تصريح کرد: بدانيد که اگر يک‌سری فيلم‌های ممنوعه را برای اکران آزاد می‌کنيد نه تنها خدمتی به هنر نکرده‌ايد بلکه آن را به لجن خواهيد کشيد و اين دشمنی با هنر است. وی با اشاره به يکی از فيلم‌های ساخته شده اخير، آن را ابزار آموزش دخترربايی دانست و در خصوص آن اظهار کرد: مقام معظم رهبری به شما تشر زدند که اين فيلم را آزاد نکنيد اما شما آنقدر برای اکران اين فيلم اصرار داريد که می‌خواهيد آن را با کمک شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، آزاد کنيد. يک زن يا مرد پول‌پرست هنر خود را به پای شهوت مردان ريخته، تا پول جمع کند اما مسئولان بدانند که چه می‌کنند. امام جمعه مشهد در پايان ابراز اميدواری کرد که هنر بيش از پيش در استخدام امام حسين(ع)، دين و قرآن دربيايد.
با ۱۲۲ امتیاز و ۷۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مراسم یادبود خواننده محبوب ( غلام عباس جهان قشقایی) در شیراز+عکس آگهی ترحیم

Posted: 13 Apr 2010 04:34 AM PDT

از کلیه دوستداران این خواننده محبوب دعوت بعمل می آید در مراسم یادبودی که در روز چهارشنبه 89/1/25 از ساعت 2/5 الی 4 بعداز ظهر در مجتمع فرهنگی خامنه ای ( واقع در فلکه گاز ) برگذار می شود شرکت نمایند
با ۱۱۸ امتیاز و ۳۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

میر حسین در رده بندی تایم از لحاظ درصد نفوذ اول شد.

Posted: 13 Apr 2010 09:24 AM PDT

( توي avg. rating يعني ستون دومش ) با 98%.
با ۱۰۷ امتیاز و ۳۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عدم تمکین خواسته های بازجو، دلیل بازداشت مجدد عبدالله مومنی: گفتند موسوی را به خانه ات راه نده!

Posted: 13 Apr 2010 12:54 PM PDT

تحول سبز : سحنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت که با وثیقه 8 میلیارد ریالی برای مرخصی و بطور موقت آراد شده بود ، صبح امروز و بطور ناگهانی توسط قاضی پرونده احضار و مستقیما روانه اوین شد ، این در حالی است که مسئولین دادگاه در تماس با وی صحبتی از بازداشت نکرده بودند و تنها او را جهت مذاکره !! برای تمدید مرخصی احضار کرده بوند. به گزارش تحول سبز ، خانم فاطمه آدینه وند ، همسر عبدالله مومنی در گفتگو با رادیو زمانه اطلاعاتی از نحوه بازداشت وی را در اختیار گذارده که در زیر می آید : خانم فاطمه‏ آدینه‏وند، همسر عبدالله مؤمنی، در این باره می‏گوید: تماس گرفتند و از او خواستند برای تمدید مرخصی به دادگاه برود. اما از آن‏جا مستقیم او را به اوین بردند. پس رفتن امروز ایشان به دادگاه هم طبق قرار قبلی نبود؟ قرار بود چهارشنبه به دادگاه برود که صحبت کنند، به نتیجه‏ای برسند و مرخصی‏اش را تمدید کنند. اما متاسفانه نگذاشتند چهارشنبه برسد و امروز ساعت ۹ صبح به او زنگ زدند و خواستند که حدود ساعت ۱۱ در دادگاه باشد. او هم ساعت ۱۱ به آن‏جا رفت تا حدود ساعت‏های یک و نیم بعدازظهر گوشی‏اش خاموش بود. بعد هم زنگ زد و گفت که در اوین است. نگفتند در کدام قسمت اوین هستند؟ و آیا در انفرادی هستند یا خیر؟ گفت که او را به ۲۰۹ برده‏اند. شما انتظار داشتید که ایشان را به زندان برگردانند؟ نه؛ من هیچ انتظار نداشتم که او را دوباره به زندان برگردانند. عبدالله آخر آزاد می‏شود. ولی چه الان که در زندان کوچک‏تر اوین است و چه وقتی در زندان بزرگ‏تر آزاد بودن‏اش در ایران بود، زیاد تفاوتی نداشت. زندان اوین کوچک‏تر است، این‏جا بزرگ‏تر بود، اما در اصل زندان بود. فکر می‏کنید چرا ناگهان تصمیم گرفتند که ایشان را به زندان برگردانند؟ دقیقاً نمی‏دانم چرا؛ ولی هر هفته خواسته‏ای داشتند. یعنی مرخصی‏اش را چند روز به چند روز تمدید می‏کردند و یک بار هم ۱۶ روز تمدید کردند، اما هربار خواسته‏ای داشتند. فکر می‏کنم عبدالله نمی‏توانست خواسته‏ی آن‏ها را برآورده کند. آیا مشخص بود که خواسته‏ها‏ی آنان چیست؟ من که زن خانه‏داری هستم. زیاد سیاسی نبوده‏ام و نیستم، ولی همسرم را به لحاظ سیاسی درک می‏کنم. این آقایان زنگ می‏زنند و می‏گویند نگذار آقای موسوی به خانه‏‏ات بیاید. من که اولاً اصلاً به خودم اجازه نمی‏دهم به کسی بگویم به خانه‏ام نیاید و دوم این که آقای موسوی به نظر من، افتخار هر ایرانی است. وقتی آقای موسوی به خانه‏ی ما آمده بود، انگار عموی شهیدم زنده شده بود و به خانه‏ام آمده بود. ایشان یادگار دوران دفاع مقدس است.
با ۱۰۴ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

استاندار تهران: راهپیمایی 25 خرداد با مجوز بوده است!

Posted: 13 Apr 2010 04:34 AM PDT

جرس:در حالی كه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز 25 خرداد سال گذشته به زندان محكوم شده‌اند، استاندار تهران در گفتگویی تفصیلی اعلام كرده كه این راهپیمایی با مجوز برگزار شده بود. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، مرتضی تمدن در شرایطی در گفتگو با مجله «همشهری ماه» اینگونه اظهار نظر کرده است که دستگاه قضایی بازدداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را به دلیل حضور در این راهپیمایی که غیرقانونی نامیده‌اش روانه زندان كرده‌ است. تمدن در این گفتگو، اظهار داشت:« آنها(معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی كردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز 25 خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز 25 خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم.» استاندار تهران در شرایطی اینگونه اظهار نظر می‌كند كه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در این راهپیمایی به زندان محكوم شده‌اند. مرتضی الویری نیز آخرین فردی به شمار می‌آمد كه از میان اصلاح طلبان به دلیل حضور در راهپیمایی روز 25 خرداد ماه به یك سال زندان محكوم شد. براساس آرای دادگاه‌های پس از انتخابات حضور در راهپیمایی 25 خرداد ماه مجازاتی برابر با یك سال زندان تعزیری داشته است ولی در هیچ كجای قانون به مجازات برای حضور در راهپیمایی با مجوز اشاره نشده است. پیش از این در فهرست اتهامات تمامی دستگیر شدگان، حضور در راهپیمایی 25 خرداد نیز به چشم می‌خورد.
با ۱۰۴ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

موسوی در رای گیری مجله تایم به مکان پنجم صعود کرد + لینک رای

Posted: 13 Apr 2010 08:40 AM PDT

با همراهی دوستان آرای میرحسین موسوی از دیشب تا حالا فاصله خود با نفر پنجم (Han Han) را از صد و بیست هزار کاهش داد و به مکان نجم رسید. سرعت رای دادن بچه ها 2000 را در ده دقیقه است که با این تلاش می توانیم رای اول را با کمی تلاش بیشتر بدست آوریم ما بیشماریم لینک آدرس: http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1972078_1972577,00.html
با ۱۰۴ امتیاز و ۷۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آقایان کودتاچی سهراب که در یک راهپیمایی قانونی شرکت کرده بود چگونه به شهادت رسید؟

Posted: 13 Apr 2010 09:12 AM PDT

وزارت کشور دولت کودتایی در موضع گیری جدید بیان داشته که راهیمایی روز 25 خرداد دارای مجوز بوده و کاملا قانونی برگزار شده است.بر این اساس مشخص نیست که عناصر بسیج و نیروی انتظامی با چه مجوزی به راهیمایی قانونی مردم یورش آوردند و تنی چند از جوانان را به خاک و خون کشیدند.سهراب جوان را بر چه مبنایی گلوله باران کردند . زمانی که راهپیمایی با مجوز را همچون راهپیمایی بدون مجوز به خاک وخون می کشید این مجوز چه مفهومی میتواند داشته باشد؟ باشد که 25 خرداد امسال نیز با حضور قدرتمند مبنای صدور مجوز را تغییر دهیم تا بدانید که ملتی که برخواست دیگر نمی نشیند.
با ۱۰۳ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نامه تاریخی آیت الله پسندیده به بنی صدر؛ ماجرای تقلب وسیع حزب جمهوری اسلامی در اولین دوره انتخابات مجلس (28 اسفند 1358)

Posted: 13 Apr 2010 02:12 PM PDT

پس از برگزاری دو رفراندوم قانون اساسی و همه پرسی تعیین ساختار نظام سیاسی ایران ( که بیشتر به تانگوی تک نفره ی رهبری نظام نوبنیاد می مانست ) ، اولین انتخابات پس از مستقر شدن رئیس جمهوری ، 24 اسفند 1358 برای تعیین نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد . گرچه استقبال مردمی از این انتخابات بسیار چشمگیر بود ، با این حال با نزدیک شدن به ساعات پایانی رای گیری ، اعتراض گروه های مختلف سیاسی نسبت به تقلب گسترده در حوزه های مختلف انتخاباتی شدت گرفت . در فضای ملتهب آن روزها البته این اتهام افکنی های متقابل ، چندان تعجب برانگیز نمی نمود ؛ بویژه آنکه تنشی فزاینده میان حزب جمهوری اسلامی و دیگر احزاب عمدتا چپ گرا همچون فدائیان خلق بوجود آمده بود . با این حال اعتراض به برگزاری انتخابات ، تنها به این واکنش های حزبی محدود نماند . ورود برخی شخصیت های سرشناس سیاسی و مذهبی به این حوادث و علنی کردن اعتراضاتشان نسبت به آنچه تقلب وسیع همراه با ارعاب حزب جمهوری اسلامی در جریان برگزاری انتخابات می خواندند ، پرده از وقوع حوادثی ناگوار و البته پوشیده از نگاه مردم برداشت . در ادامه به مهم ترین این اعتراضات خواهیم پرداخت ؛ نامه ی سرگشاده ی آیت الله پسندیده برادر آیت الله خمینی به ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری وقت ایران ، در اعتراض به تقلب گسترده ی حزب جمهوری اسلامی در برگزاری انتخابات ، که حاوی نکات تکان دهنده ای از رفتار سیستماتیک این حزب در روند تاثیرگذاری مستقیم بر سرنوشت آرای مردم است . اشاره به حزب جمهوری اسلامی از این جهت اهمیت می یابد که اغلب بنیان گذاران و حتی اعضای آن در سالهای بعد ، عهده دار عالی ترین مقامات سیاسی و قضایی کشور شدند و بعضی شان نیز خود در انتخابات های آتی ، در نقش مسئولان عالی اجرایی و نظارتی ظاهر شدند!...
با ۹۹ امتیاز و ۳۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مصاحبه با همسر یکی‌ ازکشته شدگان حوادث انتخابات

Posted: 13 Apr 2010 06:15 AM PDT

عباس دیسناد، 48 ساله، روز 30 خرداد در خیابان کارون بر اثر ضربه باتوم ماموران، دچار خونریزی مغزی شد و سه روز بعد در بیمارستان جان باخت. مهدی دیسناد ، فرزند عباس دیسناد به "روز" می گوید: "پدر من بیگناه کشته شده و ما فقط میخواهیم خون پدرم پایمال نشود". مریم خانی،همسر عباس دیسناد نیز از عدم پاسخگویی مسئولان و عدم رسیدگی به پرونده شکایت او و فرزندانش خبر داده اما تاکید کرده که تا معرفی و محاکمه قاتل همسرش، شکایت خود را پی گیری خواهد کرد.
با ۹۸ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

رای گیری مجله تایم و رعایت اخلاق سبز

Posted: 13 Apr 2010 10:47 AM PDT

میرحسین موسوی: "سبز بودن به لباس و نماد نیست. سبز بودن به رفتار و اخلاق است".دوستان سبز رای دادن در مجله تایم به خاطر تعصب و نه با این اعتقاد واقعی به اینکه میرحسین را "تاثیرگذارترین فرد در سال گذشته" بدانیم درست و اخلاقی نیست.به علاوه تشویق به تقلب (مثل این نمونه) در این انتخابات همان روش "هدف وسیله را توجیه می کند" است که حکومت در انتخابات سیاه خرداد 88 نیروهایش را به آن واداشت.
با ۹۷ امتیاز و ۵۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

عبدالله مومنی به زندان برگردانده شد / مرخصی خانجانی تمدید نشد ! (کلمه)

Posted: 13 Apr 2010 01:13 PM PDT

عبدالله مومنی ،سخنگوی ادوار تحکیم وحدت و مسئول ستاد شهروند آزاد مهدی کروبی صبح امروز به زندان برگردانده شد. به گزارش خبرنگار کلمه عبدالله مومنی صبح امروز پس از آنکه مرخصیش تمدید نشد به اوین برگشت. مومنی ۱۶ اسفند با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی بعد از ۸ ماه بازداشت به مرخصی ۵ روزه آمد.که با تمدید نشدن زمان مرخصی امروز به اوین برگشت. به گزارش کلمه جهانبخش خانجانی، مدیرکل وزارت کشور دوره اصلاحات و از اعضای ستاد میرحسین موسوی، نیز که پس از نزدیک هشت ماه و نیم حبس ششم اسفند ماه از زندان اوین آزاد شد بود، شب گذشت با تمدیدن نشدن زمان مرخصی به زندان برگشت. خانجانی از جانبازان جنگ است، روز ۲۴ خرداد بازداشت شد و حدود ۴ ماه را در سلول انفرادی گذراند. جهانبخش خانجانی که عضو حزب کارگزاران سازندگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محکامه و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است. خانجانی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و به جرم اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. پیش از این نیز در ابتدای هفته فیض الله عرب سرخی ،عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از ۵ روز مرخصی به اوین برگشت.
با ۹۲ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دو تن از اساتید دانشگاه علم و صنعت هم اخراج شدند

Posted: 13 Apr 2010 11:48 AM PDT

دو تن از اساتید دانشکده ی مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت هفته ی پیش با حکم کتبی از دانشگاه اخراج شدند. به گزارش کلمه، یکی از این اساتید سید علی اصغر بهشتی شیرازی (پسر عموی علیرضا بهشتی) از اساتید باسابقه و مجرب مخابرات دانشگاه علم و صنعت و دیگری محمّد شهری از اساتید سابق دانشکده ی برق که در پژوهشکده ی برق مشغول به فعّالیّت بود، هستند. همچنین پرفسور تورج محمّدی رئیس دانشکده ی مهندسی شیمی نیز در اواخر سال گذشته پس از فشارهای وارده از سوی دانشگاه و در اعتراض به سیاست های دانشگاه در قبال دانشجویان از سمت خود استعفا داد. لازم به ذکر است همه ی این اساتید از امضاء کنندگان نامه ی اعتراضی و در حمایت از دانشجویان پس از صدور احکام سنگین و بی سابقۀ انضباطی بودند .آنها به ورود لباس شخصی ها و ضرب و شتم دانشجویان در ۸ دی در دانشگاه علم و صنعت به شدّت اعتراض کردند.
با ۹۲ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

در خواست انحلال حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب

Posted: 13 Apr 2010 03:40 AM PDT

کمیسیون ماده 10 احزاب در نشست دیروز خود ، در خواست انحلال دو تشکل سیاسی را به دادگاه ارسال کرد. به گزارش خبرآنلاین در این جلسه با برسی سوابق و عملکرد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ، با صدور دستور توقف کلیه فعالیت های سیاسی این دو تشکل، اعضای کمیسیون با ارسال نامه ای به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، خواستار صدور حکم قضایی برای انحلال آن شدند. محسن میردامادی و محمد سلامتی دبیرکلی حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب را برعهده داشته اند.
با ۹۰ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عبدالله مومنی به زندان بازگشت | رهانا

Posted: 13 Apr 2010 01:15 PM PDT

رهانا: عبدالله مومنی که از ۱۵ اسفند ماه با قرار وثیقه‌ی سنگین از زندان آزاد شده بود، در حالی که صبح فردا مرخصیش به پایان می‌رسید برای تحمل کیفر ۸ ساله خود بار دیگر به زندان منتقل شد. به گزارش رهانا، صبح امروز از دادگاه انقلاب با وی تماس گرفته و او را احضار می‌کنند. در پی مراجعه مومنی به دادگاه در حالی که انتظار تمدید مرخصی وی می‌رفته است بار دیگر بازداشت می‌شود. مومنی از ۳۱ خرداد ماه سال گذشته بازداشت و در مدت‌ها در سلول های انفرادی زندان اوین تحت شدیدترین شکنجه‌ها و فشارها قرار گرفته بود. وی در دادگاه بدوی به ۸ سال زندان محکوم شده بود.
با ۸۴ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خطاب به استاندار تهران : بهتر از همین الان مجوز ۲۵ خرداد ۸۹ را هم بنویسی‌ بذاری تو جیبت ، چون مجبور میشی‌ بعد از ۹ ماه ب

Posted: 13 Apr 2010 08:52 AM PDT

خطاب به استاندار تهران : بهتر از همین الان مجوز ۲۵ خرداد ۸۹ را هم بنویسی‌ بذاری تو جیبت ، چون مجبور میشی‌ بعد از ۹ ماه باز خودتو ضایع کنی
با ۸۲ امتیاز و ۱ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

استاندار تهران :راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است!

Posted: 13 Apr 2010 08:03 AM PDT

کلمه : راهپیمایی روز ۲۵ خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که امنیت روز ۲۵ خرداد ماه تامین شود. یعنی همزمان هم مجوز دادیم و هم خدمت رسانی کردیم./ :استاندار تهران خبر داد: راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است.این درحالی ست که معترضان به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد به یک سال زندان محکوم شدند. در حالی که بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز ۲۵ خرداد سال گذشته به ...
با ۸۱ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کانادا ایران را به تهدید امنیت جهانی و نادیده گرفتن تعهدات بین المللی متهم کرد

Posted: 13 Apr 2010 02:59 AM PDT

در شرایطی که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران از تولید نسل جدیدی از سانتریفیوژها برای غنی سازی اورانیوم پرده برداشته است، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا، ایران را به تهدید امنیت جهانی و نادیده گرفتن تعهدات بین المللی متهم کرده است. لارنس کانن، وزیر امورخارجه کانادا در بیانیه ای که درباره ادعای ایران مبنی بر افشای تسریع توانایی های غنی سازی اورانیوم این کشور منتشر کرده، بر حمایت اتاوا از تشدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تأکید کرده است. در بیانیه وزیر امور خارجه کانادا آمده است: «ادعای تهران مبنی بر پیشبرد فن آوری غنی سازی اورانیوم، نمونه آشکاری است که نشان می دهد تهران در حال آزمایش صبر جامعه بین الملل است. حکومت ایران کماکان امنیت جهانی را تهدید می کند و به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست». وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه خود تأکید کرده است: «حکومت ایران باید در قبال فقدان جدی اعتماد اعضای جامعه بین الملل نسبت به برنامه هسته ای این کشور پاسخگو باشد. جنبه های نظامی برنامه هسته ای ایران مسئله ای است که کماکان حل نشده باقی مانده است و ایران هیچ تلاشی برای حداقل همکاری در این زمینه و توجه به خواست جامعه بین الملل به عمل نیاورده است».
با ۸۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

یک زندانی: یک زندانی گمنام؛ محی‌الدین آزادی / مجتبی سمیع‌نژاد (بازی وبلاگی حمایت وبلاگ نویسان از زندانیان گمنام)

Posted: 13 Apr 2010 09:45 AM PDT

محی‌الدین آزادی فعال مدنی کرد و فعال حقوق بشر است که در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۳۸۸ (در اسفند ماه سال ۱۳۸۷) در شهر سقز بازداشت شد. محی‌الدین اوائل بازداشت خود را در بازداشتگاهی در شهر سنندج سپری کرد و باقی آن را تا به امروز در زندان مرکزی شهر سنندج در کردستان سپری کرده است.// در آبان ماه سال گذشته اولین جلسه دادگاه محی‌الدین آزادی برگزار شد. این دادگاه در حالی برگزار شد که وی هشت ماه در بازداشت موقت به سر می‌برد. اتهام وی همکاری با احزاب کردی عنوان شد، اتهامی که اکثریت مطلق فعالین مدنی کرد به خاطر آن زندانی و در زندان می‌مانند.// در تاریخ ۱۶ آذر ماه دومین جلسه دادگاه آزادی برگزار شد. در روزی که بسیاری از دانشجویان و فعالان جنبش سبز بازداشت و به زندان افتادند.// آزادی به شدت از بیماری گوارشی و معده رنج می‌برد. وی بارها از مسئولین زندان و مسئولین قضایی درخواست مرخصی استعلاجی و تقاضای مداوای خود را کرده است، مساله‌یی که با مخالفت همیشه‌گی روبه‌رو شده است.// دادگاه محی‌الدین آزادی در دادگاهی نظامی برگزار شد! امروز و بعد از گذشت یکی سال از بازداشت، حکم چهار سال زندان وی صادر شده است. جاسوسی به صورت ارسال اسناد و مدارک دارای طبقه بندی محرمانه برای بیگانه و جمع آوری اخبار و اطلاعات سطح شهر و ارسال آن‌ها برای بیگانگان جمله اتهامات این فعال مدنی است. با این وجود آزادی باید دست کم سه سال دیگر در زندان بماند، در حالیکه یک سال از بازداشت وی میگذرد.
با ۷۸ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مهدی کروبی: مردم معترض نه مرده اند و نه از صحنه اعتراض رفته اند

Posted: 13 Apr 2010 12:27 PM PDT

شماری از رهبران و اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در ادامه دیدارهای نوروزی، پس از دیدار با میرحسین موسوی، با مهدی کروبی دیدار کردند. در این دیدار سخنرانی احمدی نژاد در سفر به ارومیه مورد نقد قرار گرفت و کروبی در همین زمینه گفت: ادبیات استفاده شده در سخنرانی اخیر مسوول اجرایی کشور – احمدی نژاد- که در ارومیه بیان شد، به هیچ وجه در شان یک رئیس جمهور نبود. جالب آنکه رفتار و اعمالی که موجب دشمن تراشی شود و تبعات سنگینی را برای ملت به ارمغان آورد، سیاست و تدبیر می نامند! افراط و تفریط را به آنجا رسانده اند که یک روز نامه نگاری می کنند، روز دیگر جهت ارتباط گیری و نشستن پای میز مذاکره متوسل به فرستادن واسطه می شوند و امروز با ادبیاتی سبک (گنده گو! گردن کلفت! هر چی دستت می دهند، نخوان!) از پشت تریبون ارومیه پاسخ به اوباما می دهند. کروبی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد. مگر ما با دولت امریکا تازه درگیر شده ایم؟ وقایع تلخی را از دولتمردان امریکائی تجربه کرده ایم. کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، تبعید امام(ره) به ترکیه در مساله کاپیتالاسیون، هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت امریکا از رژیم بعث و تحریم های اقتصادی از جمله درگیری های جمهوری اسلامی با ایالت متحده بوده است. تهدیدات فعلی، چیز جدیدی نیست . البته ما نیز همچون سایر مردم و دوشادوش ملت، این تهدیدات را محکوم می کنیم و در صورت هرگونه تجاوز احتمالی همه در یک صف از کشور دفاع خواهیم کرد، همانطوری که قبلا ملت قهرمان و شهید پرور ایران امتحان خود را پس داده اند. به یاد داریم در زمان امام، شهید رجایی در جواب رئیس جمهور فرانسه از برخی تعابیر تند استفاده نمود (جالب آنکه تعابیر استفاده شده توسط شهید رجایی به هیچ وجه قابل قیاس با این قماش سخنان اخیر مسول اجرایی کشور نبود.)، امام پس از آگاهی از این موضوع، فوری برخورد کردند و جایگاه ایشان را به وی متذکر شدند.
با ۷۷ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

استاندار تهران :راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است

Posted: 13 Apr 2010 07:04 AM PDT

استاندار تهران خبر داد: راهپیمایی ۲۵ خرداد با مجوز بوده است.این درحالی ست که معترضان به دلیل حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد به یک سال زندان محکوم شدند. در حالی که بسیاری از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات به دلیل حضور در راهپیمایی میلیونی روز ۲۵ خرداد سال گذشته به زندان محکوم شده‌اند، استاندار تهران در گفت وگوی مفصل با مجله «همشهری ماه» اعلام کرده که این راهپیمایی با مجوز برگزار شده بود. او در شرایطی اینگونه اظهار نظر می کند که دستگاه قضایی بازدداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را به دلیل حضور در این راهپیمایی روانه زندان کرده‌است. تمدن در گفت و گوی خود با این مجله بیان داشته که این راهپیمایی با مجوز بوده است :« آنها( معترضان) تقاضای برگزاری راهپیمایی کردند و ما هم مجوز صادر کردیم. راهپیمایی روز ۲۵ خرداد با مجوز قانونی ما برگزار شده بود. نه تنها با مجوز آمدند که حتی ما کمک کردیم نظم راهپیمایی حفظ شود. ما به آنها کمک کردیم که...
با ۷۶ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

کوهیار گودرزی: آزاد نمی شوم

Posted: 13 Apr 2010 04:09 PM PDT

پس از گذشت یک ماه از چهارمین بازداشت عماد بهاور، وی در تماسی کوتاه با همسرش از سلامتی و شادابی روحی و فیزیکی خود خبر داد.اما براساس شواهد، به نظر می رسدقرار بازداشت موقت او تمدید شده و در حالی که پاسخ درستی به وکیل او داده نمی شود، امکان بهره گیری او از ملاقات هفتگی و مطالعه کتاب هم هنوز فراهم نشده است. بهاور در تماس تلفنی اخیر خود خبر داده است که همچنان در انفرادی به سر می برد.او در یک سال اخیر 4 بار بازداشت شده ولی هنوز از اتهامات و دلایل بازداشت این دانشجوی محروم از تحصیل هیچ خبری منتشر نشده است. دانشگاه شریف: وضعیت نامشخص میترا عالی ميترا عالی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی دانشگاه شريف بيش از يک ماه است که در وضعيت نامعلومی در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين زندانی است و اخبار رسيده از فشارهای شديد به اين دانشجو در بازجويی ها حکايت دارد. ميترا عالی دوره کارشناسی خود را در دانشگاه اميرکبير گذرانده است. وی در زمان تحصيل در دانشگاه اميرکبير از جمله فعالان دانشجويی اين دانشگاه و سردبير نشريه سيمرغ بود. نشريه سيمرغ نشريه ای منتقد بود که از سوی اعضای انجمن اسلامی پلی تکنيک(مهمترين تشکل مستقل دانشجويی دانشگاه) منتشر می شد. پس از قبولی ميترا عالی در کنکور کارشناسی ارشد (با رتبه ۷ گرايش بيومتريال) مسئولين وزارت علوم پس از اخذ تعهد عدم فعاليت سياسی از اين دانشجو با ثبت نام وی در دوره کارشناسی ارشد موافقت کردند.او در دانشگاه شريف نيز يکبار به کميته انضباطی احضار و يک بار نيز در زيرزمين حراست دانشگاه توسط نيروهای امنيتی بازجويی شد. ميترا عالی که در انتخابات رياست جمهوری خرداد ۸۸ در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی فعاليت می کرد، دو روز پس از انتخابات، در ۲۴ خرداد با هجوم مأموران وزارت اطلاعات به منزلش بازداشت و پس از يک بازجويی طولانی در دفتر پيگيری وزارت اطلاعات روز بعد آزاد شد.اما پس از تجمع ۱۶ آذر در دانشگاه شريف مأموران بار ديگر به منزل وی رفتند که به علت عدم حضور اين دانشجو موفق به بازداشت او نشدند. بار ديگر در صبح ۲۱ بهمن ماه، لباس شخصی ها با ورود به منزل اين دانشجو وی را بازداشت و وسايل شخصی او را توقيف کردند. اين دانشجوی دانشگاه شريف پس از ۵ روز با قرار کفالت از زندان اوين آزاد شد. اما در اواسط اسفند و زمانی که مشغول تدوين پايان نامه کارشناسی ارشد خود بود بازجويان مجدداً با وی تماس گرفتند و از او خواستند برای پس گرفتن وسايل شخصی خود به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات مراجعه کند. پس از مراجعه اين دانشجو مأموران وزارت اطلاعات وی را مجدداً بازداشت و به بند ۲۰۹ اوين منتقل کردند. از آن روز تاکنون ميترا عالی فقط يک تماس تلفنی کوتاه مدت با خانواده خود داشته که به علت حضور بازجو در کنارش موفق به توضيح اتهامات و شرايط نگهداری خود نشده است. اخبار رسيده از زندانيان آزاد شده از بند ۲۰۹ حاکی از اين است که اين دانشجوی زندانی همچنان در سلول انفرادی و تحت فشار شديد بازجويان قرار دارد. علی رغم مراجعه مکرر خانواده اين دانشجو به دادگاه انقلاب، هنوز مسئولين قضايی توضيح مشخصی درباره علت تداوم بازداشت اين دانشجوی ممتاز نداده اند.
با ۷۱ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اعطاي جايزه نيم ميليون دلاري موسسه كيتو به اكبر گنجي

Posted: 13 Apr 2010 03:22 PM PDT

اكبر گنجي خبرنگار جنجالي و زنداني سياسي پيشين ايران برنده جايزه 500 هزار دلاري ميلتون فريدمن موسسه كيتو براي پيشبرد آزادي در سال 2010 شده است.
با ۷۰ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

«اکبر گنجی‌، نویسنده ایرانی برنده جایزه پیش‌برد آزادی»

Posted: 13 Apr 2010 01:46 PM PDT

موسسه کاتو علت اعطای این جایزه را به اکبر گنجی «حمایت وی از دمکراسی سکولار و افشای دخالت دولت در ترور افرادی که مخالف رژیم مذهبی ایران هستند» عنوان کرده است.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عبدااله مومنی به بند 209 زندان اوین بازگردانده شد

Posted: 13 Apr 2010 03:31 PM PDT

بامدادخبر: عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم)، صبح امروز در پی احضار به دادگاه انقلاب، بدون طی تشریفات قانونی به زندان اوین بازگردانده شد. به گزارش بامدادخبر، عبدالله مومنی که از 16 اسفندماه با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی بعد از بیش از ۸ ماه بازداشت به مرخصی آمده بود، صبح امروز (سه‌شنبه) به دادگاه انقلاب احضار و درحالی که یک روز تا پایان مرخصی‌اش باقی مانده بود، از آنجا به زندان اوین برده شد. در همین حال ساعتی قبل، مومنی در تماسی کوتاه با همسرش، از انتقال مجدد خود به بند 209 زندان اوین خبر داد. این در حالی است که وی پیش‌تر از سوی شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب به هشت سال حبس محکوم شده و بیشتر زمان بازداشت هشت ماهه‌ی خود را در سلول‌های انفرادی و چند نفره‌ی همین بند سپری کرده است.
با ۶۸ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر