۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 22 2010 : بالاترین





نامه چهارم محمد نوری زاد از زندان اوین به رهبری جمهوری اسلامی

Posted: 21 Apr 2010 08:08 AM PDT

من با همه ی اطمینانی که سابقاً در جانبداری از شما می نوشتم، اکنون نیز در جانبداری از شما می نویسم: ما، به روزهای پایانی فرصت آزمون خویش رسیده ایم. روزهایی که دست تقدیر، سنتهای ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه ی امتحان به در می برد. امتحانی که در این سی سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده است. ما و شما؛ مردم خویش را از دست داده ایم. اگر سکوت و آرامشی در آنان می بینید به ضرب زور و اسلحه است/ برخلاف ظاهر تلخ نوشته ام، با صدای بلند و آوازی که همه ی هستی را درنوردد اعلام میدارم که: ما شما را دوست داریم و به پایان خوب سرنوشت شما سخت علاقه مندیم. مرا و ما را باور کنید. حتی در خیال احتمال دهید که ما درست میگوییم. این احتمال هیچ هزینه ای برای شما ندارد. در خیال خود باور کنید که دوستان خوب شما، فراتر از شما، و در صنفی که انگ دشمن بر پیشانی آحادش خورده است، غم شما را میخورند و مضطربانه علاقمند درخششِ نابِ شما در این روزهای پایانی آزمون الهی اند
با ۲۷۵ امتیاز و ۴۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

توصيه اي به امارات عربي – بوي کباب شنيده ايد اما بدانيد که ملت ايران در حال داغ کردن خر است

Posted: 21 Apr 2010 01:58 AM PDT

صيانت از مام ميهن ، عهدي است که بر دل نوشته ايم . امارات متحده عربي بداند که اين بوي کبابي که به مشام ميرسد ، دردي از دل گشنه و طمع بي حد آنان را دوا نخواهد نمود . سالهاست که از صدقه سري بيکفايتي حکومت اسلامي ايران و قهر ملت با نظام حاکم ، صدقاتي به سوي شما روان شده است در خريد ملک و گرداندن بازار .ميلياردها دلار سرمايه ملت و نظام در آن منطقه به باد فنا داده شده و در جيب مبارکتان اندوخته . جمعي به ديدار اقوامي که ترس از حکومت مانعشان ميشود به ورود وطن به خاکتان آمدند . جمعي به گرفتن ويزاي ايالات متحده آمريکا . گروهي از ما براي ديدن يک کنسرت ، پول به دامنتان ريختيم و عده اي براي بر انداختن آن حجاب تحميلي . قومي آمدند به خاکتان به خريد کالا و گروهي آمدند به ديارتان به فروش مطاع و اينهمه تنها و تنها به دليل بيکفايتي حکومت ايران بوده است در جذب سرمايه ها و نه در هنر شما و يا خاک دلربايتان ! اما بدانيد که امروز ، اين بويي که ميشنويد ، حديث کبابي ديگر بر تناول شما نيست . اينجا ملتي هم عهد شده است که خر را داغ کند . بيخود به شکمتان صابون نزنيد که ايران ، ايران است و ايراني ، صيانت از مام ميهن را عهدي ميداند که بر دل نوشته است . بر دل و جان .
با ۲۴۳ امتیاز و ۴۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

پسر رفسنجانی هم تهدید به افشاگری کرد

Posted: 21 Apr 2010 04:46 AM PDT

مهدی هاشمی در بیانیه ای با اشاره به شایعه حکم جلبش گفته است:به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ ها می‌دانم برملا گردد.
با ۲۲۸ امتیاز و ۴۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نامه چهارم محمد نوری زاد به رهبری ( اگر سکوت و آرامشی در مردم میبینید به ضرب زور و اسلحه است.)

Posted: 21 Apr 2010 08:45 AM PDT

محمد نوری زاد جهادگر و مستند ساز آزاده که بیش از ۱۲۰ روز است که به علت چند نامه انتقادی و دلسوزانه و نیز انتقاد از ریس قوه قضاییه در زندان به سر می برد در نامه ای مشفقانه از زندان اوین دغدغه های خود را برای نظام و انقلاب و کشور با رهبر انقلاب در میان گذاشته است.
با ۱۸۲ امتیاز و ۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

وزیر خارجه امارت: ایران همانند اسراییل سرزمین اعراب را اشغال کرده است

Posted: 21 Apr 2010 12:34 AM PDT

وزیر امور خارجه امارات با طرح دوباره این ادعا که ایران سه جزیره اماراتی را اشغال کرده است، گفت این اقدام ایران همانند اقدام اسراییل در اشغال سرزمین‌های عربی است. به گزارش خبرگزاری فرانسه شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی روز سه‌شنبه در سخنانی با اشاره به اختلاف کشورش با ایران بر سر سه جزیره تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی اظهار داشت: «اشغال سرزمین‌های عربی با هم فرقی ندارد.»
با ۱۸۰ امتیاز و ۴۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مژده که هنوز مردانی مرد در این سرزمین می زیند./ نامه محمد نوری زاد از زندان اوین به خامنه ای

Posted: 21 Apr 2010 09:28 AM PDT

اکنون اما چرا از زندان برای شما نامه مینویسم؟ برای اینکه هنوز ناباورانه، به شما، آری به شخص شما، امید بسته ام. باورم بر این است که شما مگر برای این انشقاق بزرگ مردمان چاره ای بیندیشید. شما، امروز رهبر کدام مردمید؟ من مردم فراوانی برای شما نمی بینم. رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرین نیست. مبادا من و شما را ازدحام مردمی که به استقبال یک مسئول و یا خود جنابعالی می آیند، بفریبد. شما اگر به دیگر افراد مشهور هم اجازه ی سخنرانی و حضور در کشورتان بدهید، غوغای مردمان ما فزونی خواهد گرفت. اجتماع فراوان این مردم، هیچگاه قابل استناد نبوده و نیست. امروز شما بر کشوری رهبری می کنید که مردمش از دست رفته است. کشوری که در گردونه ی چه کنم های بسیاری گرفتار است. کشوری که اتحاد و یکپارچگی اش، به دست خود شما و اطرافیان شما، به حاشیه رفته است و نگرشی قلیل و تنگ به میدان آمده. نمی دانم امسال را سال چه نامیده اید. شنیده ام که به کوشش و تلاش در آن اشاره شده است. این نامگذاری، نشان میدهد که بعضاً مشاوران شما، افراد صادق و کارآمدی نیستند. من و همه، آنجا به شما آفرین می گفتیم که امسال را سال آشتی ملی می نامیدید و خود برای این پیوند مبارک اما دشوار و سخت، پیشقدم میشدید. در بخش پایانی نامه، محمد نوری زاد می گوید: ما، به روزهای پایانی فرصت آزمون خویش رسیده ایم. روزهایی که دست تقدیر، سنتهای ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه ی امتحان به در می برد. امتحانی که در این سی سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده است. ما و شما؛ مردم خویش را از دست داده ایم. اگر سکوت و آرامشی در آنان میبینید به ضرب زور و اسلحه است. اگر باور ندارید به یک آزمون خیالی تن در دهید. به دو کشور ایران و مثلاً سوئد یا کانادا یا حتی مالزی اعلام میکنیم که مردم این دو کشور، یک روز، فقط یک روز پلیس و بسیج و اسلحهای بر سر نخواهندداشت و آزادند که هرچه میخواهند انجام دهند. فقط طی یک روز. تصور میکنید در پایان این یک روز؛ کشور ما و شما چگونه خواهد بود؟ و کشورهای دیگرچطور؟ قصد من از این مقایسه، مجیزگویی از غرب یا سایر کشورها نیست. بلکه میخواهم به شکنندگی آرامش و سکوت دروغین جامعهی خویش اشاره کنم.
با ۱۷۷ امتیاز و ۹ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

نام فروغ فرخزاد از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد!

Posted: 21 Apr 2010 02:05 AM PDT

دبیر همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به پرسشی درباره حذف نام "فروغ فرخزاد" از کتاب شعر شاعران ایران و جهان گفت: ما یک دیپلماسی فرهنگی داریم و یک دیپلماسی دولتی، به همین دلیل نام "فروغ فرخزاد" گرچه در میان مخاطبان شعر شناخته شده اما به دلایل مختلفی در این کتاب نیامده است. به گزارش صراط نیوز ، امیدی در نشست خبری این همایش افزود: این کتاب که نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است پس از مطالعه و تحقیق های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است. وی اضافه کرد: حتی نام شاعران خارجی با هماهنگی دولت های متبوع آن کشورها در این کتاب آمده و کشور ما هم بر همین روال عمل کرده است. کتاب شاعران ایران و جهان همزمان با نخستین همایش شاعران در تهران، اصفهان و شیراز منتشر شد.
با ۱۷۶ امتیاز و ۱۵ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

محمد نوری زاد : من از خود خامنه ای، به خدای خامنه ای پناه می برم!

Posted: 21 Apr 2010 08:53 AM PDT

شما، امروز رهبر کدام مردمید؟ من مردم فراوانی برای شما نم یبینم. رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرین نیست. مبادا من و شما را ازدحام مردمی که به استقبال یک مسئول و یا خود جنابعالی می آیند، بفریبد. شما اگر به دیگر افراد مشهور هم اجازه ی سخنرانی و حضور در کشورتان بدهید، غوغای مردمان ما فزونی خواهد گرفت. اجتماع فراوان این مردم، هیچگاه قابل استناد نبوده و نیست. امروز شما بر کشوری رهبری می کنید که مردمش از دست رفته است. کشوری که در گردونه ی چه کنم های بسیاری گرفتار است. کشوری که اتحاد و یکپارچگی اش، به دست خود شما و اطرافیان شما، به حاشیه رفته است و نگرشی قلیل و تنگ به میدان آمده. نمی دانم امسال را سال چه نامیده اید. شنیده ام که به کوشش و تلاش در آن اشاره شده است. این نامگذاری، نشان میدهد که بعضاً مشاوران شما، افراد صادق و کارآمدی نیستند. من و همه، آنجا به شما آفرین می گفتیم که امسال را سال آشتی ملی می نامیدید و خود برای این پیوند مبارک اما دشوار و سخت، پیشقدم میشدید./. اما این دلیل نمیشود که منِ رهبر قدر زحمت های پیشین او را ندانم و به خانواده اش سر نزنم/رهبر گرامی، چشم انتظاری خانواده ی من، برای تماشای جمال مبارک شما و رویت نماینده ی شما به جایی نرسید. لابد؛ در این گردونه، آدمها، تاریخ مصرف دارند. که اگر به سر رسیدند، مثل دستمال آلوده، باید به دور انداخته شوند./شما از محاصره ی آدمهای جاهل، از تماشای افق آرزوهای مردم باز مانده اید /ا و شما؛ مردم خویش را از دست داده ایم. اگر سکوت و آرامشی در آنان میبینید به ضرب زور و اسلحه است. اگر باور ندارید به یک آزمون خیالی تن در دهید. /اگر کوشش و تلاش برای شما مهم است، از انرژی آن در آشتی ملی باید بهره ببرید.
با ۱۶۷ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

‫شیخک اماراتی و ماجرای قورباغه هفت تیرکش

Posted: 21 Apr 2010 01:02 AM PDT

میگن شهر که شلوغ بشه،قورباغه هم هفت تیر کش میشه،حالا ماجرای این شیخک اماراتی وزیر امور خارجه شیخ نشین امارات است که در پناه بی لیاقتی حکومت ایران،هفت تیر کش شده و با لحنی متحکمانه خواستار باز پس گیری جزایر همیشه ایرانی شده است.در این میان،تاسف نه از لگدپرانی بچه شیخک گستاخ که از بی سیاستی حکومتی خودکامه است که با هر انچه نام و اصل ایرانی بر خود دارد در منافات است.حکومتی که بیش از سی سال است منافع ملی را به حراج گذاشته و به دنبال منافع شخصیش در کوچه پس کوچه های لبنان و سوریه و فلسطین... بوده است و نتیجه ان، لگد پرانی دو تا و نصفی شیخک نشین بی بته است که برای تمامیت ارضی مملکتی به ان وسعت هل من مبارز میطلبند و این میسر نیست جز در پناه منزوی بودن ایران در جامعه بین المللی.ایرانی که به جای تثبیت هر چه بیشتر موقعیت بایسته خویش در منطقه،به دنبال کشف دروغ بودن هلوکاست و دفاع از پابرهنگان تروریست در اینور و انوراست و دوست و دشمن خود را گم کرده است.
با ۱۵۰ امتیاز و ۲۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محمد نوري زاد خطاب به خامنه اي:جامعه ی ما، در جوار یک انفجار بزرگ است.

Posted: 21 Apr 2010 10:13 AM PDT

متن نامه به نقل از کلمه به شرح ذيل است به نام خالق آزادی سلام به رهبر گرامی جمهوری اسلامی ایران این روزها، نزدیک به چهار ماه است که به خاطر نگارش نامه به حضرتعالی در زندانم. شصت وهشت روز از این مدت را در زندان انفرادی به سربرده ام. توسط بازجوهای خود مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته ام. درهمه ی این احوال، از جنابعالی به عنوان رهبری فهیم و آگاه اسم برده ام. که اگر قرار باشد تغییری در اوضاع کشور رخ دهد، این تغییر از ناحیه ی شما بسیار شدنی تر و پایدارتر خواهد بود. من شخصاً امیدی به نقش آفرینی سایر افراد و دستگاههای کشور ندارم. شما را از نزدیک می شناسم. به روح بلند شما واقفم. شما نیز نیک و از نزدیک مرا میشناسید. در این ماههای زندان از آنچه در بیرون گذشت بی خبر بودم، اما در دیدار کوتاهی که فقط یکبار، گذرا، با خانواده ی خویش داشته ام، دانستم که در غیاب من آقای مهندس موسوی و حجج الاسلام خاتمی و کروبی با خانواده ی من دیدار کرده اند. نمیدانم چرا، اما بسیار دوست میداشتم خود شما نیز با آن بزرگواری که از شما سراغ دارم، به دیدار خانواده ام قدم رنجه می فرمودید، به آنها دلداری می دادید و به آنان می فرمودید که: فلانی -نوری زاد- درست در روزهای بحرانی، با برنامه های تلویزیونی اش، با نوشته هایش، برای منِ رهبر که در معرض تهاجمات طوفانی این و آن قرار گرفته بودم، به میان آمد و از من سخت جانبداری کرد. امروز او در زندان است؛ به خاطر انتقاد از من! او باید در زندان ادب شود. همسر و فرزندانش توسط بازجوهای بیسواد و بی ادب و تندخو به ناسزا گرفته شوند و خود او به تلخ ترین شکل ممکن به ورطه ی تهدید و تحقیر و ضرب و شتم درافتد. اما این دلیل نمیشود که منِ رهبر قدر زحمت های پیشین او را ندانم و به خانواده اش سر نزنم. یا اگر خود به دیدار آنان نروم، نماینده ام را نیز به این منظور به سراغشان نفرستم. رهبر گرامی، چشم انتظاری خانواده ی من، برای تماشای جمال مبارک شما و رویت نماینده ی شما به جایی نرسید. لابد؛ در این گردونه، آدمها، تاریخ مصرف دارند. که اگر به سر رسیدند، مثل دستمال آلوده، باید به دور انداخته شوند. اما گرایش من و امثال من به شما، گرایش به شخص خامنه ای نبوده و نیست. ما، در جمال اندیشه های شما، افق های گمشدهی...
با ۱۳۵ امتیاز و ۲۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حالا که خوشبختانه شماعي زاده زنده است ، مبادا ديگر کاري به کارش داشته باشيم ها ! زنده که توجه نميخواهد .

Posted: 21 Apr 2010 09:01 AM PDT

حسن شماعي زاده ، خوب يا بد ، محبوب ترين يا محبوب تر يا محبوب ، هر چه که هست ، همان است که با رفتنش ، چه ها خواهيم نوشت و چه ها خواهيم کرد . اين درد گويي ريشه در تاريخ ما دارد که مولانا هم از ناليده است . بیا تا قدر یکدیگر بدانیم/ که تا ناگه ز یک دیگر نمانیم/ کریمان جان فدای دوست کردند/ سگی بگذار ما هم مردمانیم/ غرض ها تیره دارد دوستی را / غرض ها را چرا از دل نرانیم/ گهی خوشدل شوی از من که میرم/ چرا مرده پرست و خصم جانیم/ چو بعد مرگ خواهی آشتی کرد/ همه عمر از غمت در امتحانیم/ کنون پندار مردم آشتی کن/ که در تسلیم ما چون مردگانیم/ چو بر گورم بخواهی بوسه دادن/ رخم را بوسه ده کاکنون همانیم/ خمش کن مرده وار ای دل ازیرا/ به هستی متهم ما زاین زبانیم
با ۱۳۲ امتیاز و ۱۶ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مهدی هاشمی با صدور بیانیه ای کودتاچیان را تهدید به افشاگری کرد

Posted: 21 Apr 2010 07:01 AM PDT

گویی فساد و جنایت چنان در بدنه حاکمان نالایق ریشه دوانده که هر گوشه ای را که تکان می دهی ستونی از نظام رسوا می گردد .در پس صدور حکم جلب مهدی هاشمی وی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فکر روزی هم باشید که صبرم به سر آید و با این تهدید ضمنی نسبت به بیان آنچه را که می داند و نمی خواهد افشا کند هشدار داد. این نزاع های درون حکومتی تنها نشان دهنده عمق فسادی است که سالیان سال بر این مملکت همچون زالوی چسبیده و خون ان را می مکند. وی در بیانیه خود چنین آورده است: ؛تأثرانگیز این است که این جریان هنگام گرفتار شدن به رسوایی‌های مکرر فساد اداری و اقتصادی و سیاسی، موج‌آفرینی می‌کند. انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد. اینجانب برای چندمین بار اعلام می‌نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شکایات من از جمله از کسانی که در این مدت از همه ابزار برای ترور شخصیت من و خانواده‌ام استفاده کرده‌اند، رسیدگی شود تا سیه‌روی شود هر که در اوغش باشد. ؛
با ۱۲۵ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نوری زاد خطاب به خامنه ی:آدمها، تاریخ مصرف دارند. که اگر به سر رسیدند، مثل دستمال آلوده، باید به دور انداخته شوند!

Posted: 21 Apr 2010 10:22 AM PDT

رهبر گرامی، میدانم سخنان ناگوار من چه بسا تلخ و آشوبنده باشد. اما بیایید سخن تلخ و صادقانه مرا، بر شیرینی سخن چاپلوسانه ی کسانیکه شما را احاطه کرده اند، ترجیح دهید. جامعه ی ما، در جوار یک انفجار بزرگ است. دیگ جوشانیست که ما به خاطر آزار از خروج پرسروصدای بخار آن، چوب کبریتی در سوپاپ آن فرو کرده ایم. من با همه ی اطمینانی که سابقاً در جانبداری از شما مینوشتم، اکنون نیز در جانبداری از شما مینویسم: ما، به روزهای پایانی فرصت آزمون خویش رسیده ایم. روزهایی که دست تقدیر، سنتهای ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه ی امتحان به در می برد. امتحانی که در این سی سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده است. ما و شما؛ مردم خویش را از دست داده ایم. اگر سکوت و آرامشی در آنان می بینید به ضرب زور و اسلحه است. اگر باور ندارید به یک آزمون خیالی تن در دهید. به دو کشور ایران و مثلاً سوئد یا کانادا یا حتی مالزی اعلام می کنیم که مردم این دو کشور، یک روز، فقط یک روز پلیس و بسیج و اسلحه ها بر سر نخواهندداشت و آزادند که هرچه میخواهند انجام دهند. فقط طی یک روز. تصور می کنید در پایان این یک روز؛ کشور ما و شما چگونه خواهد بود؟ و کشورهای دیگرچطور؟ قصد من از این مقایسه، مجیزگویی از غرب یا سایر کشورها نیست. بلکه می خواهم به شکنندگی آرامش و سکوت دروغین جامعه ی خویش اشاره کنم.
با ۱۲۵ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله صانعی:امروز عده‌ای اسلام را برای زندگی شخصی خودشان، برای پست و ریاستشان و برای مقاصدشان می‌خواهند.

Posted: 21 Apr 2010 09:13 AM PDT

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید گفت که دروغگویی و خیانت برخی افراد برای همه معلوم شده، اما آنها در دروغگویی و خیانت بی‌پروا شده‌اند. آقای صانعی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشگاه تهران (پردیس کرج) افزود که «متأسفانه امروز عده‌ای اسلام را برای زندگی شخصی خودشان، برای پست و ریاستشان و برای مقاصدشان می‌خواهند و دین را در خدمت خودشان گرفته‌اند.» این مرجع تقلید اظهار داشته که «متأسفانه امروز در این مملکت کار به جایی رسیده است که خیلی راحت به بزرگان انقلاب و حتی بیت امام اهانت می‌شود و کسی هم مانع نمی‌شود.» به گفته آقای صانعی «نباید فضا و شرائط به گونه‌ای شود که ظالمان تصور کنند ظلم یک امر شایسته شده است و آن‌ها توانسته‌اند مظلوم را سر جای خود بنشانند.» وی همچنین گفته که «رجال این مملکت را ضد انقلاب معرفی کردن و آن‌ها را زندانی نمودن قطعاً کارها را درست نمی‌کند و مشکلات را رفع نمی‌نماید، بلکه مسائل و مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند.»
با ۱۲۴ امتیاز و ۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله صانعی: من چند سال قبل هم هشدار دادم که خطر دروغ گويي جدي است

Posted: 21 Apr 2010 09:22 AM PDT

حضرت آيت الله العظمي صانعي در ديدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران(پردیس کرج) با معظم له اظهار داشتند: «متأسفانه امروز عده اي اسلام را براي زندگي شخصي خودشان، براي پست و رياستشان و براي مقاصدشان مي خواهند و دين را در خدمت خودشان گرفته اند به جاي اين که به دين خدمت کنند.» اين مرجع عالي قدر افزودند: «من چند سال قبل هم هشدار دادم که خطر دروغ گويي جدي است. اما امروز اين معضل به آن جا رسيده که برخی افراد آن چنان در دروغ گویی بی پروا و بی تقوا شده اند که دروغ و خيانت بودن آن را همگان می دانند و می فهمند، و تا امکان دروغ گويی باشد اصلا راست نمي گويند. اين مسائل جاي تأسف دارد، براي ما و شما جاي تأسف دارد براي کسي که شهيد داده و براي حفظ نظام و انقلاب فداکاري کرده، جاي تأسف دارد و البته براي کساني که اسلام و دين و سعادت مردم برايشان مطرح نيست قضيه روشن است.» ايشان افزودند: « متأسفانه امروز در اين مملکت کار به جايي رسيده است که خيلي راحت به بزرگان انقلاب و حتي بيت امام اهانت مي شود و کسي هم مانع نمي شود.» اين مرجع عالي قدر در بخش ديگري از سخنان خويش به دانشجويان فرمودند: «تا مي توانيد تبليغ کنيد که اسلام عالي ترين دين است، فرهنگي را که به آن معتقديد، يعني فرهنگ اسلام، جمهوري اسلامي و قانون اساسي اي که مردم به آن رأي دادند ترويج و تبليغ کنيد و از آن دفاع کنيد، نه قانون اساسي اي که بعضی از آقايان تفسير کرده اند اما در اين راه بايد توجه داشت که هزينه ها را کم کنيد و نبايد فضا و شرائط به گونه اي شود که ظالمان تصور کنند ظلم يک امر شايسته شده است و آن ها توانسته اند مظلوم را سر جاي خود بنشانند.»
با ۱۲۴ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

حسن شماعی زاده زنده است ! خبر درگذشتش شایعه بود

Posted: 21 Apr 2010 07:32 AM PDT

چند لحظه قبل خبرنگار بی بی سی فارسی در لوس آنجلس ، در تماس تلفنی ، با خودش صحبت کرد .
با ۱۱۷ امتیاز و ۱۵ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

بیانیه مهدی هاشمی: من خود شاکی‌ام/ به فکر روزی باشید که صبرم به پایان برسد و افشاگری کنم

Posted: 21 Apr 2010 07:23 AM PDT

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در واکنش به تشدید حملات علیه وی، بیانیه‌ای صادر کرد . مهدی هاشمی با صدور بیانیه ای به دفاع از خود در برابر تهاجمات اخیر پرداخته است . به گزارش سایت دی پرس در بیانیه مهدی هاشمی آمده است: توجه داشته باشید همه این مسائل در شرایطی بیان می‌شود که نه حکمی از طرف دادگاهی صادر شد و نه توضیحی از طرف من ارائه و این همه نشان از تلاش خطرناک همان جریان خاص برای فشار بر قوه‌قضائیه است که می‌خواهند از دستگاه عدالت‌محور و مجری عدالت، در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی خویش استفاده نمایند و جالب‌تر اینکه همه این اقدامات را در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه مقام والای ولایت فقیه می‌دانند. تأثرانگیز این است که این جریان هنگام گرفتار شدن به رسوایی‌های مکرر فساد اداری و اقتصادی و سیاسی، موج‌آفرینی می‌کند. انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد. مهدی هاشمی در خاتمه تصریح کرده :اینجانب برای چندمین بار اعلام می‌نمایم که حاضر به رسیدگی به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شکایات من از جمله از کسانی که در این مدت از همه ابزار برای ترور شخصیت من و خانواده‌ام استفاده کرده‌اند، رسیدگی شود تا سیه‌روی شود هر که در اوغش باشد.
با ۱۱۶ امتیاز و ۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

وزیر اطلاعات: خاتمی ممنوع الخروج نیست؛ حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده

Posted: 21 Apr 2010 08:01 AM PDT

وزیر اطلاعات ایران ممنوع الخروج بودن خاتمی را تکذیب کرده و از صدور حکم جلب فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داده است.
با ۱۰۹ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت الله صانعی: در دروغ گویی و خیانت بی پروا و بی تقوا شده اند

Posted: 21 Apr 2010 09:40 AM PDT

کلمه: حضرت آیت الله العظمی صانعی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران(پردیس کرج) با معظم له اظهار داشتند: «متأسفانه امروز عده ای اسلام را برای زندگی شخصی خودشان، برای پست و ریاستشان و برای مقاصدشان می خواهند و دین را در خدمت خودشان گرفته اند به جای این که به دین خدمت کنند.» این مرجع عالی قدر افزودند: «من چند سال قبل هم هشدار دادم که خطر دروغ گویی جدی است. اما امروز این معضل به آن جا رسیده که برخی افراد آن چنان در دروغ گویی بی پروا و بی تقوا شده اند که دروغ و خیانت بودن آن را همگان می دانند و می فهمند، و تا امکان دروغ گویی باشد اصلا راست نمی گویند. این مسائل جای تأسف دارد، برای ما و شما جای تأسف دارد برای کسی که شهید داده و برای حفظ نظام و انقلاب فداکاری کرده، جای تأسف دارد و البته برای کسانی که اسلام و دین و سعادت مردم برایشان مطرح نیست قضیه روشن است.» ایشان افزودند: « متأسفانه امروز در این مملکت کار به جایی رسیده است که خیلی راحت به بزرگان انقلاب و حتی بیت امام اهانت می شود و کسی هم مانع نمی شود.» این مرجع عالی قدر در بخش دیگری از سخنان خویش به دانشجویان فرمودند: «تا می توانید تبلیغ کنید که اسلام عالی ترین دین است، فرهنگی را که به آن معتقدید، یعنی فرهنگ اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی ای که مردم به آن رأی دادند ترویج و تبلیغ کنید و از آن دفاع کنید، نه قانون اساسی ای که بعضی از آقایان تفسیر کرده اند اما در این راه باید توجه داشت که هزینه ها را کم کنید و نباید فضا و شرائط به گونه ای شود که ظالمان تصور کنند ظلم یک امر شایسته شده است و آن ها توانسته اند مظلوم را سر جای خود بنشانند.» ایشان در ادامه با بیان اینکه عده ای با طرح برخی مسائل در سطح جامعه درصددند که برای سلب مسئولیتشان در رابطه با انجام وظایف قانونی بگویند با دعا خواندن مشکلات حل می شود فرمودند: «دعا یعنی خواستن از خداوند، و خواستن منحصر به لفظ نمی باشد بلکه دعا یعنی خواستن با علم و عمل و سعی و تلاش؛ پس در حقیقت دعا سبب علم و تلاش و عمل است و باید علاوه بر خواندن ادعیه در حل مشکلات سعی و کوشش نمود.»
با ۱۰۸ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سردار زارعی باید آزاد باشد و احمد زید آبادی شریف در زندان ؟ / آرش سیگارچی

Posted: 21 Apr 2010 09:04 AM PDT

به گزارش سرویس جامعه جهان، و حسب بررسی های چندین ماهه دادگاه، فیلمی که ادعا می شد از فساد اخلاقی متهم منتشر شده خلاف واقع بوده است و اساسا چنین فیلمی وجود ندارد. لازم به ذکر است که نامبرده از فساد مالی تبرئه گردید و هیچگونه شاکی خصوصی نیز نداشته است. منبع داستان آشنا نیست برای تان ؟ اسنفد ۸۶ ، سردار زارعی ، نماز جماعت شش زن لخت؟ نام لاریجانی دارد از آن نام هایی می شود که می چسبد به قسمت های تاریک تاریخ سیاسی مملکت مثل همان شاه سلطان حسین بی عرضه ، یا میرزا آغاسی ِ بی کفایت یا فلان وزیر و ندیم بی کفایت دربار پهلوی که به جای خدمت ، کاخ را سرنگون کردند. با آمدن صادق لاریجانی قوه قضاییه شده رسما ، بخش دفاع از آبروی نظام به هر قیمتی. هر متخلف و جانی به بهانه اینکه این روزها به صلاح مملکت نیست تبرئه می شود و فرزندان درستکار ایران به زندان می افتند. خوانده ایم زندان برای اصلاح جامعه است و افراد ناهنجار از جامعه باید دور شوند و ایزوله باشند. وجدانا ، این چشم ناپاک باید آزاد باشد و احمد زید آبادی شریف در زندان ؟..
با ۱۰۷ امتیاز و ۶ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

مهدی هاشمی: اگر مجبور شوم عقبه ی غوغا سالاران را برملا می کنم

Posted: 21 Apr 2010 09:21 AM PDT

مهدی هاشمی با صدور بیانیه ای به دفاع از خود در برابر تهاجمات اخیر رسانه ای پرداخته است. به گزارش سایت دی پرس در بیانیه مهدی هاشمی با اشاره به شایعه حکم جلبش آمده است: توجه داشته باشید همه این مسائل در شرایطی بیان می‌شود که نه حکمی از طرف دادگاهی صادر شد و نه توضیحی از طرف من ارائه و این همه نشان از تلاش خطرناک همان جریان خاص برای فشار بر قوه‌قضائیه است که می‌خواهند از دستگاه عدالت‌ محور و مجری عدالت، در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی خویش استفاده نمایند و جالب‌تر اینکه همه این اقدامات را در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه مقام والای ولایت فقیه می‌دانند. تأثرانگیز این است که این جریان هنگام گرفتار شدن به رسوایی‌های مکرر فساد اداری و اقتصادی و سیاسی، موج‌آفرینی می‌کند. انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد.
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

نام «فروغ فرخزاد» از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد

Posted: 21 Apr 2010 03:09 AM PDT

کلمه : دبیر همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به پرسشی درباره حذف نام "فروغ فرخزاد" از کتاب شعر شاعران ایران و جهان گفت: ما یک دیپلماسی فرهنگی داریم و یک دیپلماسی دولتی، به همین دلیل نام "فروغ فرخزاد" گرچه در میان مخاطبان شعر شناخته شده اما به دلایل مختلفی در این کتاب نیامده است. به گزارش خبرآنلاین و به نقل از صراط نیوز ، امیدی در نشست خبری این همایش افزود: این کتاب که نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است پس از مطالعه و تحقیق های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است. وی اضافه کرد: حتی نام شاعران خارجی با هماهنگی دولت های متبوع آن کشورها در این کتاب آمده و کشور ما هم بر همین روال عمل کرده است. کتاب شاعران ایران و جهان همزمان با نخستین همایش شاعران در تهران، اصفهان و شیراز منتشر شد.
با ۱۰۵ امتیاز و ۴ نظر هنر و ادبیات فرستاده شده در بخش
نظرات

سی و هشت هزار مورد نقض حقوق بشر! گزارش آماری نقض حقوق بشر در فروردين ماه

Posted: 21 Apr 2010 08:35 AM PDT

با توجه به گستردگی نقض حقوق بشر در ايران و شرايط دشوار جمع آوری اخبار عموما و اخبار داخل زندان ها خصوصا و هم چنين فضای امنيتی کشور که در ماه های اخير هجمه های گسترده ای نيز بر عليه فعالين حقوق بشر روا داشته است، گزارشی که ارائه می شود با تمام تلاش ها و کوشش هايی که از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران صورت گرفته، تنها می تواند بيانگر آماری حداقلی از شرايط موجود و نقض حقوق بشر در ايران باشد. به گزارش هرانا به نقل از نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در فروردين ماه سال جاری دست کم ۳۸۸۷۹ بار نقض موردی حقوق بشر که توسط حاکميت صورت پذيرفته، از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، گردآوری شده است. در طول ماه گذشته، بيش از ۳۷۵۱۹ مورد نقض حقوق کارگران، ۵۳۷ مورد نقض حقوق دانشجويان، ۲۵۵ مورد نقض حقوق فعالين سياسی و مدنی در حوزه ی آزادی انديشه و بيان، ۳۴ مورد صدور و اجرای حکم اعدام، ۲۵۹ مورد شکنجه و نقض حقوق زندانيان سياسی در زندانها، دست کم ۷ مورد کشته شدن شهروندان مرزنشين، ۱۲۴ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلييت های ملی و ۶۸ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلييت های مذهبی را شاهد بوده ايم. به گفته مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در طی ماه اخير اخراج کارگران و تعطيلی کارخانه ها وشرکت ها و در نتيجه امار بيکاری، با رشد فزاينده ای روبه رو بوده تا جايی که به گفته ی دبير کل خانه ی کارگر به صورت متوسط ماهانه شاهد تعطيلی ۱۶۶ واحد توليدی هستيم. هم چنين دستکم ۳۷۵۰۰ کارگر نيز در ماه گذشته، توسط کارفرمای خود اخراج شدند و با توجه به نزديکی روز جهانی کارگر(اول ماه مه)، کارگران ايران نيز حداقل ۱۱ تجمع اعتراضی برای احقاق حقوق خود در بسياری از مناطق کشور برپا کردند. با توجه به پشت سر گذاشتن ايام نوروز و تعطيلی مراکز آموزشی، انتظار می رفت که نقض حقوق دانشجويان در فروردين ماه با کاهش نسبی روبه رو باشد اما کمافی سابق شاهد آن هستيم که با اين قشر که بايستی با فراهم بودن يک فضای آموزشی مناسب و آزاد به پرورش تئوريک خود بپردازند، مقابله ی گسترده ای صورت گرفته تا جايی که کميته های انضباطی ۴۶۹ تن از دانشجويان را احضار و بسياری از ايشان را با احکام سنگين محروميت و يا تعليق از تحصيل روبه رو ساختند؛ هم چنين مقام های دولتی در اقدامی جديد و البته عجيب در صدد آن برآمدند که ميزان دانشجويان تهرانی را کاهش دهند. مجازات اعدام نيز پس از پايان تعطيلات نوروزی، افزايش چشمگيری داشته است و دستگاه امنيتی بدون هيچ توجهی اقدام به گرفتن جان مردمان می کند و تنها در طی چند روز اخير شاهد بيش از ۲۸ مورد اجرای حکم اعدام در نقاط مختلف ايران بوديم. برخورد با فعالين حقوق بشر نيز که از اسفندماه سال گذشته در دستور دستگاه امنيتی قرار گرفته است، کماکان ادامه دارد و ضمن بازداشت و اقدام به بازداشت بسياری از ايشان، ده ها تن از فعالين حقوق بشر در زندان ها در شرايط نا معلوم و نا مطلوبی نگهداری می شوند. مرگ چهار زندانی بر اثر شکنجه جسمی نيز از موارد عمده ی نقض حقوق بشر در فروردين ماه محسوب می شود. هم چنين بايد به اين مساله نيز اشاره کرد که شرايط بد زندان ها، فشارهای وارده و بلاتکليفی، بسياری از زندانيان سياسی را برآن داشته تا با اعتصاب غذا اعتراض خود را به شرايط موجود علنی نمايند اين در حاليست که مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران تنها در طی ماه گذشته از اعتصاب غذای ۳۴ تن اطمينان حاصل کرده است.
با ۱۰۰ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

امارات در اظهاراتی گستاخانه: ایران مانند رژیم اسراییل، اشغالگر سرزمینی عربی است

Posted: 21 Apr 2010 02:18 AM PDT

وزیر خارجه امارات متحده عربی روز سه‌شنبه در اظهاراتی گستاخانه حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه در خلیج فارس را به اشغال مناطق عربی توسط اسراییل تشبیه کرد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» در یک جلسه پرسش‌و پاسخ در «شورای ملی فدرال» مدعی شد «تصرف هر یک از سرزمین‌های عربی اشغال است». او با اشاره به جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی گفت «میان اشغال بلندی‌های جولان، جنوب لبنان، کرانه باختری یا غزه توسط اسراییل هیچ تفاوتی وجود ندارد، چنان که اشغال، اشغال است...هیچ سرزمین عربی گرانبهاتر از دیگری نیست». وزیر خارجه امارات اظهار داشت «به عنوان یک اماراتی، طبیعی است که من باید بیشتر نسبت به بخش اشغال شده امارات متحده عربی حساس باشم تا سایر سرزمین‌های عربی. وگرنه، خود فریب خواهد بود».
با ۹۸ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آیت‌الله صانعی: قانون اساسی‌ای که مردم به آن رأی دادند را ترویج کنید

Posted: 21 Apr 2010 10:33 AM PDT

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله صانعی، این مرجع عالی‌قدر افزودند: من چند سال قبل هم هشدار دادم که خطر دروغ‌گویی جدی است. اما امروز این معضل به آن جا رسیده که برخی افراد آن چنان در دروغ‌گویی بی‌پروا و بی‌تقوا شده‌اند که دروغ و خیانت بودن آن را همگان می‌دانند و می‌فهمند، و تا امکان دروغ‌گویی باشد اصلا راست نمی‌گویند. این مسائل جای تأسف دارد، برای ما و شما جای تأسف دارد برای کسی که شهید داده و برای حفظ نظام و انقلاب فداکاری کرده، جای تأسف دارد و البته برای کسانی که اسلام و دین و سعادت مردم برایشان مطرح نیست قضیه روشن است. ایشان افزودند: متأسفانه امروز در این مملکت کار به جایی رسیده است که خیلی راحت به بزرگان انقلاب و حتی بیت امام اهانت می‌شود و کسی هم مانع نمی‌شود.
با ۹۸ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

افتخار جنبش دانشجویی آزاد شد

Posted: 21 Apr 2010 01:43 PM PDT

پس از هشت ماه اسارت در سلول های انفرادی اطلاعات و بندهای مجرمین خطرناک زندان وکیل آباد مشهد، افتخار برزگریان، دانشجوی محروم از تحصیل و مشاور ارشد ستاد کروبی در مشهد آزاد شد.
با ۹۳ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

فرماندهان سپاه در راه بدست گیری کامل قوه قضائیه ...اینبار محمد باقر ذوالقدر معاون لاریجانی شد

Posted: 21 Apr 2010 02:07 PM PDT

گویا صدور این احکام سنگین و وسعت این اعدامهای ننگین و هزاران هزار عمل غیر قانونی حافظان قانون کودتاچیان را آرام نکرده و سپاه در راه قبضه کامل قوه قضائیه همچنان در حال برنامه ریزی است. امروز طی جکمی از سوی لاریجانی عروسک نمایشی و ویترینی این دستگاه غیر انسانی محمدباقر ذوالقدر به سمت معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه منصوب شد.انتصابی که باید ادامه دار تلقی گردد تا قوه قضائیه از نهادی برون از کودتا به نهادی درون کودتایی مبدل گردد.به عبارتی این معاونت که هدفش پیشگیری از وقوع جرم است می تواند هر انگی را به بهانه پیشگیری از وقوع جرم بر فرزندان این ملک وارد سازد. در این که قوه قضائیه دوران یزدی وسپس خرابه مشهورمحول شده به شاهرودی و تلاش های شبانه روزی وی برای تخریب آن مخروبه باقی مانده و تحویل آن به لاریجانی ،هیچگاه فردی به یاد اجرای عدالت و وظیفه این نهاد برای پاسداری از حقوق مردم نیفتاده هیچ شکی نیست ،اما ظاهرا این روند همچنان مورد خواست کودتا نیست و برای نیل بدین مقصود قبضه و تصرف کامل قوه قضائیه از نیازهای ضروری و پراهمیت تلقی می گردد. با توجه به پیشینه ذوالقدر که معاون امنیتی وزارت کشور در دولت نهم و پیش تر نیز از فرماندهان سپاه بوده و روند حرکتی وی می توان بر این باور استوار ماند که این تغییرات در راستای بدست گرفتن بیشتر و جدیتر این قوه برای مقاصد آتی می باشد.
با ۸۸ امتیاز و ۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

بیانیه خانواده زندانیان سیاسی: به ظلم پایان دهید

Posted: 21 Apr 2010 11:33 AM PDT

ده ماه از انتخابات 22 خرداد و بازداشت های گسترده پس از آن می گذرد ، در حالی که هنوز عوارض و بحران های ناشی از آن بر زندگی فردی و اجتماعی ایرانیان تازه است و مساله زندانیان به عنوان مهم ترین مشکل باقی مانده است. پس از بازداشت ها و محاکمه های دسته جمعی اصلاح طلبان و بازتاب های منفی آن و اثبات اینکه جنبش سبز ریشه ای فراتر از بازداشت ها چهره های اصلاح طلب دارد، امید می رفت مقامات قضایی امنیتی به بازنگری بپردازند و با توجه به دغدغه های چهره های ملی و دینی و مراجع تقلید حداقل با آزادی زندانیان سیاسی اندکی اوضاع را تسکین دهند اما با حلول سال نو بسیاری از روزنامه نگاران، نویسندگان، فعالان سیاسی و مدنی و دانشجویان که در سال گذشته به بهانه های مختلف بازداشت شده بودند همچنان در زندان ماندند. ما جمعی از خانواده های آزادگان دربند با ابزار نگرانی از نقض حقوق شهروندی عزیزانمان لازم می دانیم برخی از این بی قانونی ها را بیان کنیم و از مسئولان کشور و دلسوزان نظام که تا کنون این موارد را شنیده اما وقعی ننهاده اند، می خواهیم به این وضع پایان دهند و با کهنه شدن این زخم اجازه ندهند برای همیشه در ذهن فرزندان ایران زمین بذر کینه پاشیده شود.به پپیگیری ها ی قضایی ما پاسخ روشنی داده نمی شود اما امیدواریم با توجه به مواد قانونی و حقوق حقه خود و زندانیان مان و آزادی هر چه سریعنر آنان بتوانم از طریق قانونی به نتیجه برسیم. همچنین برخی از زندانیان از امکان تماس تلفنی و ملاقات منظم با خانواده هاشان برخردار نیستند. این درحالی است که اکثرا بازجویی انان پایان پذیرفته است و طبق ایین نامه سازمان زندان ها و نیز طبق ایین نامه بازداشتگاه های موقت و امنیتی ملاقات از حقوق مسلم زندانیان است. 1- برخی از زندانیان چند ماه است که...
با ۸۸ امتیاز و ۲ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای شیخ امارات! هر وقت پشت گوش‏هایت را با چشمان خودت دیدی، ادعای مالکیت جزایر ایرانی را داشته باش

Posted: 21 Apr 2010 07:25 AM PDT

جناب شیخ اماراتی، آرزو بر جوانان! عیب نیست و هر انسانی می‏تواند خواب ببیند، برای خودش رویا ببافد و در دنیای توهمات و آرزوهایش غرق شود. اما آرزوی دزدی و سرقت آن هم از نوع ادعای مالکیت سرزمین دیگران، بدترین نوع آرزوها است که سرانجامی نخواهد داشت. قبل از شما هم صدام حسین بعثی چنین خوابی دیده بود، اما دیدید که آن دیکتاتور به چه حال و روزی افتاد و سرنوشتش به کجا ختم شد. مردم ایران مردمانی مهربان و انسان دوست هستند. عاشق صلح، دوستی و رابطه با همه کشورهای دنیا از جمله کشورهای همسایه و منطقه هستند. اما بدانید که همیشه پاسخ سخت و محکمی در طول تاریخ به دزدان، راهزنان، متجاوزان و دشمنان ایران داده‏اند. پس بهتر است شما هم در همان خواب و خیال باقی بمانید. هر وقت پشت گوشهایتان را با چشمان خود (و نه با کمک آینه، دیگران و اربابان) دیدید، ادعای مالکیت بر خاک ایران را داشته باش!
با ۸۷ امتیاز و ۱۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تمدید قرار بازداشت یک زن زندانی گمنــــــام پس از ۹ ماه/ کلمە

Posted: 21 Apr 2010 01:33 PM PDT

طی ۹ ماه گذشته، بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی بازداشت، محاکمه و آزاد شدند اما موکل من هنوز در بازداشت به سر میبرد و تحقیقات در خصوص او پایان نپذیرفته و همچنان بلاتکلیف، در زندان اوین رها شده است. کلمه:قرار بازداشت کبری زاغه دوست، زندانی گمنامی که در مراسم چهلم شهدای انتخابات دستگیر شده بود، بعد از گذشت بیش از ۹ ماه تمدید شد. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وکیل این زندانی سیاسی در این باره گفت: «متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۹ ماه، بازهم قرار بازداشت وی تمدید شده و به علت استقرار دادسرا در داخل زندان اوین، و عدم امکان ورود به آن، حتی امکان اعتراض به تمدید قرار بازداشت، که در قانون برای متهمین به رسمیت شناخته شده دیگر امکان پذیر نیست. اتهاماتی که به موکلم تفیهم شده، مربوط به شوهرشان است که به ایشان ارتباط ندارد و در محدوده صلاحیت دادسرا نیز قرار ندارد.» وکیل زاغه دوست با اشاره به «گمنام بودن» موکلش اضافه کرد: «طی ۹ ماه گذشته، بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی بازداشت، محاکمه و آزاد شدند اما موکل من هنوز در بازداشت به سر میبرد و تحقیقات در خصوص او پایان نپذیرفته و همچنان بلاتکلیف، در زندان اوین رها شده است.» وکیل این زندانی سیاسی در ادامه گفت: «موکلم هیچگونه فعالیت سیاسی و اجتماعی نداشته و مشخص نیست چرا قرار بازداشت او به قرار سبکتری تبدیل نمیشود. کبری چه خطری برای جامعه میتواند داشته باشد؟ این سوالی است که جواب آن را نمی دانم.» وکیل کبری زاغه دوست در ادامه به مشکلات زیادی که برای خانواده این زندانی سیاسی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: «به دلیل اینکه امکان ارتباط با بازپرس پرونده وجود ندارد، امکان جلوگیری از آزار و اذیتهای به وجود آمده نیز فراهم نیست.»
با ۸۱ امتیاز و ۰ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات


Email delivery powered by Google

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر