۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

شوخي هاي مستراحي در طنزهاي نوروزي سيما

انتقاد يك وبلاگ نويس اصولگرا از صدا و سيما : 


شوخي هاي مستراحي در طنزهاي نوروزي سيما 

 

 

http://img5.tinypic.info/files/8bxo12cduulx0d01ifnt.jpg

 

 

 

 

سريال هاي طنز نوروزي بازتاب گسترده اي در ميان وبلاگ نويسان كشور داشته است . سيد مصطفي ميرمحمدي نويسنده وبلاگ خاكريزيسم در اين باره نوشته است :

 

* آقامرتضی که دچار اسهال شدیدی است، نادر را در بیمارستان می بیند و فورا با پدر نادر تماس می گیرد تا او را در بیمارستان گیر بیاندازد. همسر قلابی نادر متوجه قضیه می شود و سر فرصت وقتی آقامرتضی از شدت اسهال وارد توالت می شود در آن دستشویی را از بیرون می بندد و آقامرتضی از شدت بوی گند درحال خفه شدن است.

 

* عزیزآقا و ماهی خانم به دنبال بهرام کلاهبردار به توالت پارک می رسند. بهرام فورا وارد توالت می شود و در تک تک توالتها را می زند که صداهای اههههن و اوهههههن از درون توالتها بلند می شود. بهرام ناچار می شود با چوب وسیله تمیز کردن دستشویی، در ورودی را از پشت ببندد.

 

*تیمور به دنبال صدای موبایل متوجه می شود که عطا درون توالت مشغول صحبت کردن پشت سر تیمور است. فورا در دستشویی را باز می کند. عطا که با یک پیژامه روی توالت فرنگی نشسته است هول می کند و سریع بلند می شود. تیمور از شدت بوی گند شکایت می کند و خطاب به عطا می گوید "مگر اینجا خر، چال کردی؟"!

 

پاراگرافهای بالا محتوای سکانس هایی است که فقط درطول دیشب (8/1/89) از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. اولی مربوط به سریال چاردیواری که اساس فیلمنامه روی دروغ شکل گرفته است. دومی مربوط به سریال زن بابا است که در کمال تعجب و وقاحت تیتراژ ابتدایی این سریال عبارتست از انیمیشنی از رقص پای یک مرد با شلواری سفید و کفشی مشکی و سومی برمی گردد به سریال دارا و ندار که شوخیهای کلامی زشت در آن کم نیست و مقوله "توالت" و "آفتابه" در آن تبدیل به یک جریان شده است!!

 

البته شوخیهای مستراحی در این سریالها محدود به این سکانس ها نیست و مخصوصا دو سریال دارا و ندار و زن بابا درطول قسمتهای قبلی از رانت دستشویی برای خنداندن مردم بهره زیادی برده اند. اساسا سیاستهای رسانه ملی دراین چند ساله به این طرف سوق پیدا کرده که توالت، تبدیل به جزئی از اجزاء لایتجزای طنز تلویزیونی شده است.

 

حرکات جواد رضویان، مهران مدیری و سیامک انصاری را پشت در دستشویی در سریال پاورچین فراموش نمی کنیم. فراموش نمی کنیم که رضا عطاران در بزنگاه آن قدر با دستشویی شوخی کرد که برخی پیشنهاد کردند اسم این سریال را بگذارید...! درهمین سریال بزنگاه وقاحت به حدی رسید که رضا عطاران درحالیکه در دستشویی قرارداشت خطاب به خانواده اش گفت: "اینجا بوی بابا رو میده"! تیم سیکا که مخفف سیفون و کاسه توالت بود در سریال مرد دوهزار چهره یکی دیگر از شیرین کاری های رسانه ملی در این رابطه بود.

 
 

 

 

بعضی از ایمیل های این گروه به پوشه اسپم میروند. لطفا پوشه اسپم خود را نیز چک کنید 

 

 

 

 

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت

 

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در "گروه اینترنتی منصور قیامت" است.
 
 
جهت تماس با منصور قیامت (مدیر این گروه) به این آدرس ایمیل ارسال کنید: Mansour.Ghiyamat@gmail.Com
 
 
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
mansourghiyamat+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر