۱۳۸۹ فروردین ۳۱, سه‌شنبه

پایگاه خبری تحلیلی itUpdate



فروردين ۸۹
چهارشنبه 01 اردیبهشت 1389

کسپرسکی ناب به بازار ایران آمد
itUpdate آي تي آپديت - آزمايشگاه کسپرسکي، شرکت پيشرو در ارائه راه حل هاي امنيت اطلاعات اعلام کرد با توجه به بازار رو به رشد کاربران خانگی در سطح جهان محصول Kaspersky PURE یا کسپرسکی ناب به عنوان یک نرم افزار امنیتی با کارکرد اختصاصی و مجتمعی از چند نرم افزار مختلف برای کاربران خانگی در نظر گرفته شده است.

کاربران جيميل در خطر:
حمله به گوگل و فاش شدن سيستم رمز گذاري گايا
itUpdate آي تي آپديت - گزارش ها نشان مي دهد، اطلاعات ربوده شده از گوگل در حمله سال گذشته شامل يک سيستم رمزگذاري بوده که بوسيله آن کاربران گوگل با يک بار ورود به حساب کاربري خود مي توانند به خدمات مختلف گوگل دسترسي داشته باشند.

اپراتور مورد نظر در دسترس نمي‌باشد
با گذشت بيش از 1.5 سال از طرح ارائه نسل سوم خدمات تلفن همراه در کشور به نظر مي‌رسد اپراتور مجري اين کار چنان در پيچ و خم‌هاي اداري محصور شده که فعلاً به هيچ وجه در دسترس نمي باشد.

سيستم عامل پالم با يک پيامک هک شد
محققان موفق به هک کردن سيستم عامل پالم با استفاده از تنها يک پيامک شدند.

وزیر ارتباطات:
96٪ تماس‌ها در همراه اول و 98.5٪ تماس‌ها در ايرانسل به صورت موفق برقرار مي شود
قطع تماس در شبکه همراه اول 4 درصد و براي ايرانسل کمتر از 2 درصد است.

سرقت اطلاعات شخصي با استفاده از صفحه کليد
کارشناسان امنيتي در کنفرانس بلک هت نسبت به دور جديد سوءاستفاده از کليک هاي کاربران براي شناسايي کلمات عبور شخصي آنان هشدار دادند.

پخش دیجیتال برنامه های تلویزیونی در تهران و شیوه دریافت آن
DVB یا ارسال دیجیتال تصاویر ویدیویی، یکی از استاندارد های بین المللی تلویزیون دیجیتال است که برای ارسال برنامه شبکه های تلویزیونی به صورت دیجیتال و با فرمت MPEG مورد استفاده قرار می گیرد‫.‬

شما تنها نيستيد!
با رايانه هاي کند عصبي مي شويد؟
itUpdate آي تي آپديت - نظرسنجي شرکت اينتل نشان مي دهد 66 درصد کاربران رايانه از عملکرد رايانه هاي کند و دستگاه هاي انفورماتيکي با واکنش پذيري پايين نسبتا عصباني و 23 درصد بسيار عصباني مي شوند.

یک کشف مهم باستانی با استفاده از گوگل ارث
شرکت گوگل در وبلاگ رسمی خود با خوشحالی از وقوع یک کشف باستانی حائز اهمیت خبر داد.

درج فهرست پیشنهادی سایت‌های معتبر در صفحه جدید فیلترینگ
تمامی سایت‌هایی که در سامانه وزارت ارشاد ثبت شدند به ترتیب اولویت در صفحه فیلترینگ جدید قرار خواهند گرفت تا به این ترتیب سایت‌های ثبت شده و دارای فعالیت مثبت از امتیاز ویژه‌ای برخوردار شوند.

رویای خبرنگاران تحقق یافت: استیو جابز بالاخره مصاحبه کرد!
زمانی صحبت با استیو جابز برای خبرنگاران رویایی تقریبا غیرممکن بود اما رئیس اپل سرانجام پس از سالها تصمیم گرفت تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند و به سئوالات روزنامه نگاران پاسخ دهد.

نتایج نهایی روبوکاپ ایران 2010 اعلام شد
پنجمین مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران 2010 با برتری تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین در 7 لیگ شب گذشته به کار خود خاتمه داد.

به همت دو مبتکر یزدی
سیستم حفاظتی با قابلیت عکسبرداری و ارسال بر روی تلفن همراه
به همت دو مبتکر یزدی سیستم حفاظتی با قابلیت عکسبرداری و ارسال بر روی تلفن همراه ساخته شد

میلیون ها تلفن همراه هوشمند در معرض تهدید
itUpdate آي تي آپديت - میلیون ها تلفن همراه هوشمند به طور روزانه در معرض تهدیدات امنیتی مختلف قرار دارند و سال ۲۰۰۹ این گونه بدافزارها رشد داشته اند.مشاهده نخستین تروجانی که از طریق SMS ارتباط راه دور مهاجم را با تلفن همراه برقرار می کند، طلیعه ورود چنین بدافزارهایی به تلفن های همراه هوشمند بود.

نقدی بر صفحه جدید فیلترینگ
نمایش یک سایت یا صفحه‌ای از یک سایت به جای درخواست کاربر برای مشاهده سایتی دیگر نقض حقوق کاربر است. البته طبیعی است که شرکت‌های سرویس دهنده می‌توانند براساس قوانین دسترسی کاربران را به یک سایت را مسدود کنند اما این حق را ندارند که سایت دیگری را به جای سایت درخواستی کاربر نمایش دهند.

قفل آي پد در کمتر از يک روز شکست
itUpdate آي تي آپديت - اگرچه آي پد فروش خوبي را آغاز کرده اما هکر ها بيکار نيز بيکار نبوده و ظرف يک روز قفل نرم افزاري آن را شکستند.

بیشترین رضایتمندی از تلفن‌همراه بین صاحبان گوشی‌های هوشمند لمسی
گوشي‌هاي مجهز به نمايشگر لمسي به اندازه گوشي‌هاي سنتي و معمولي بين کاربران رايج نيستند. رتبه تعيين شده براي ميزان رضايتمندي صاحبان گوشي‌هاي سنتي 756 بوده که اين رقم 53 امتياز از ميانگين تعيين شده براي صنعت تلفن‌همراه بيشتر است.

عرضه‌ي حافظه‌ي فلش خودنابودگر
ويکتورينوکس، سازنده چاقوي ارتشي سوييسي افسانه‌يي، حافظه USB فوق مطمئن جديدي عرضه کرده که داراي يک مکانيسم خودنابودگر است.

دیجیتالی شدن محتوای 50 کتاب درسی مدارس
مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات از دیجیتالی شدن محتوای 50 کتاب درسی در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

جايگاه فن‌آوري اطلاعات در فرآيندهاي شهرسازي کجاست؟
براي ارائه‌ي خدمات الکترونيکي و پياده‌سازي آن، خريد سيستم، تهيه‌ي سخت‌افزار، تغيير سبک کار، ايجاد مقررات و ايجاد سيستم تهويه‌ي نرم‌افزارهاي مربوطه و نهايتا آموزش مدير و کارمند، از جمله مواردي است که بايد در راستاي يکديگر انجام شود.

اين خبرنامه به دليل عضويت شما در پايگاه خبري تحليلي فناوري اطلاعات ايران ارسال شده است.

http://

اگر مایل به دریافت این خبرنامه نیستید از طریق اطلاع دهید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر