۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


برندگان جایزه جامعه اطلاعاتی معرفی شدند

Posted: 24 Apr 2010 01:39 PM PDT

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات - اتحادیه جهانی مخابرات که 17 ماه می (27 اردیبهشت) امسال یک‌صد و چهل و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، سه شخصیت برجسته جهانی را به دلیل تلاش مستمر در انقلاب دیجیتال حایز برنده شدن جایزه جامعه اطلاعات اعلام کرد.

بر این اساس، داتو سری محمد نجیب بن تون عبدالرزاق نخست‌وزیر مالزی، وانگ جیان ژو مدیرعامل چایناموبایل و رابرت کان (Robert Kahn) پیشگام اینترنت به دلیل نقش‌شان در توسعه ICT و جامعه اطلاعات در مراسمی که در شانگهای چین برگزار می‌شود، جوایز خود را دریافت می‌کنند.ح مدون توره، دبیرکل ITU با اعلام این خبر از اعطای جایزه به این سه تن که به توسعه اینترنت، تلفن همراه و امنیت فضای مجازی همت گماشته‌اند، ابراز خوش‌وقتی کرد.

نخست‌وزیر مالزی، توسعه اینترنت را یکی از اولویت‌های دولتش قرار داده و در چارچوب مدل جدید اقتصادی مالزی، توسعه ICT نقش محوری دارد. دولت وی از فعالیت‌های جهانی برای افزایش امنیت فضای تبادل اطلاعات حمایت می‌کند.

وانگ جیان ژو نیز مدیرعامل چایناموبایل است که بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه در جهان، با بیش از 500 میلیون کاربر محسوب می‌شود. این اپراتور در تمامی شهرهای اصلی و بسیاری از مناطق روستایی چین فعالیت می‌کند.

رابرت کان، برنده سوم جایزه ITU و مدیرعامل CNRI نقش اساسی در توسعه اینترنت داشته است. او یکی از بنیانگذاران ساختار TCP/IP است که استاندارد عملیاتی اینترنت به حساب می‌آید.

معاون هنری وزارت ارشاد: موسیقی پاپ و راک از اساس ریشه‌های لهو و لهب دارد و قاطعانه با آنها برخورد می‌شود

Posted: 24 Apr 2010 12:39 PM PDT

شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در دیدار با آیت‌الله امینی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تئاتر در کشور رونق چندانی ندارد و هنرمندان در این حوزه به کارهای ترجمه‌ای آثار خارجی مشغول‌اند.

به گزارش ایسنا، دفتر قم، وی عنوان کرد: با محدودیت‌ فضای سالن‌های تئاتر مواجه هستیم و تئاتر در کشور نیازمند تحول است.

حمید شاه‌آبادی تصریح کرد:در این راستا شوراهایی را ایجاد کردیم تا تمام نمایشنامه‌هایی که اجرا خواهند شد قبل از اجرا متن‌های آن در رشته‌های تخصصی تایید و بعد از اجرای آزمایشی در حضور ناظران وزارت ارشاد ضبط شود.

وی افزود: مجموعه متن و اجرای آزمایشی نمایشنامه مقدمه‌ای می‌شود تا به این تئاتر مجوز اجرا بدهیم تا با این امر قبل از اجرا همه‌ی دقت‌های لازم در جهت کنترل آن‌ها انجام شود.

وی به نهضت نمایش‌نامه نویسی اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر تئاترها از نمایشنامه‌ها غربی گرفته می‌شود که این امر باید اصلاح شود.

شاه آبادی اضافه کرد: درصدد نوشتن تعداد زیادی نمایشنامه که از اساس شکل اصولی دارند با محوریت داستان‌های در حوزه دفاع مقدس و موضوعاتی که دغدغه توده مردم و با ذهن جوانان رابطه برقرار می‌کند هستیم که این‌ها به صورت کتاب درآمده و در اختیار گروه‌های تئاتر قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به بخش موسیقی اشاره کرد و افزود: فضای عمومی موسیقی در کشور تحت تهاجم موسیقی غربی است و ذائقه جوانان با این هجمه موسیقی غربی تغییر کرده است.

شاه آبادی اظهار داشت: نوعی از موسیقی‌ها که نارضایتی علما را در پی دارد به دلیل آن است کمتر از 20 درصد موسیقی‌ها از کانال وزارت ارشاد عبور می‌کند و مابقی از طریق اینترنت، ماهواره و مراکز زیرزمینی تولید و وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد موسیقی‌ها زیرزمینی هستند افزود: در وزارت ارشاد موسیقی‌های نواخته شده در شوراهای تخصصی بررسی و پس از تایید پروانه تولید می‌گیرند.

وی ادامه داد: موسیقی‌های سنتی به صورت آکادمیک و براساس علمی ساخته می‌شود و نگران کننده نیست اما فضای موسیقی پاپ و راک فضای لهو و لعب است که حتی مورد تایید مراکز آکادمیک غربی نیز نمی‌باشد.

وی اضافه کرد: بخشی از این موسیقی‌ها با اشعار سخیف و معمولی با ویژگی ساده‌گویی با حمایت غربی‌ها وارد کشور شده که در داخل وظیفه ما صیانت از موسیقی ملی است.

شاه‌آبادی در پایان سخنانش گفت:موسیقی مقامی و نواحی از نوع موسیقی‌های سنتی تلقی می‌شود و نوعا اشکالی بر آنها نمی‌باشد. اما آنچه که مساله‌ی موسیقی‌ماست، موسیقی پاپ و راک می‌باشد که از اساس ریشه‌های لهو و لهب دارد و وزارت ارشاد قاطعانه با آنها برخورد می‌کند.

تصاویری از جشن ۷۰ سالگی صدا در ایران

Posted: 24 Apr 2010 07:10 AM PDT

خبرگزاری فارس - معاونت صدا جشن ۷۰ سالگی رادیو را امروز با حضور کارمندان رادیو جشن گرفت.

جشن ۷۰ سالگی رادیو امروز با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، مهدی لبیبی مدیر کل اداره پژوهش رادیو، کامران کاظم‌زاده مدیر رادیو فرهنگ، شیخ محمدی مدیر رادیو سلامت و جمعی از کارمندان رادیو در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

تصاویری از این مراسم:

فاطمه آل عباس مجری جشن هفتاد سالگی رادیو




اتاق فرمان رادیو در جشن هفتاد سالگی رادیو




جشن هفتاد سالگی رادیو با حضور محمد حسین صوفی معاون صدا




اجرای برنامه توسط رضا عبدی و ویدا شهشهانی، گویندگان رادیو در جشن هفتاد سالگی رادیو




اجرای برنامه توسط علیرضا جاویدنیا و عباس محبی، گویندگان رادیو در جشن هفتاد سالگی رادیو




فاطمه آل عباس و نظام اسلامی در اتاق فرمان رادیو




تقدیر از خبرنگاران حوزه رادیو در جشن هفتاد سالگی رادیو




اتاق فرمان رادیو

گزارشی از جشن ۷۰ سالگی صدا در ایران

Posted: 24 Apr 2010 07:01 AM PDT

خبرگزاری ایسنا - در ساختمان شهدای رادیو خط‌هایی که روی زمین با گل تزیین شده بود، درب ورود به استودیو یک را نشان می‌دهد.

مقابل در استودیو یک، هم به میهمانان شاخه‌های گل سرخی اهدا می‌شود. داخل استودیو یک ساختمان شهدای رادیو برنامه‌سازان «جمعه ایرانی» مشغول اجرای برنامه رادیویی هستند. محمدحسین صوفی معاون صدا به همراه تعدادی از مدیران رادیو پیش از ساعت 10 صبح وارد استودیو یک می‌شود. رأس ساعت 10 صبح صدای انفجار توپ و پخش نخستین صدایی که 70 سال قبل از رادیو پخش شده است، آغاز فصل جدیدی برای رادیو را اعلام می‌کند.

فاطمه آل‌عباس که اجرای برنامه سالگرد رادیو را برعهده دارد، از پله‌های قرمزرنگ استودیو یک پایین می‌آید و در همین حین روزهایی را یادآوری می‌کند که کوچه‌های شهر برای شنیدن برنامه‌های رادیو از مردم خالی می‌شود.

او با بیان جملاتی چون «سال نو رادیو مبارک باشد» و «تولد رادیو مبارک» اعلام می‌کنند که رادیو در ایران 70 ساله می‌شود.

او هم‌چنین یادآور می‌شود که امروز تفکیک شبکه‌ای وجود ندارد و رادیو یک رادیوست؛ مثل روزهای اول.

آل‌عباس سپس خطاب به مخاطبانش می‌گوید: شنونده‌ی هر شبکه‌ای که هستید پردوام باشید.

***

گفت‌وگو با محمدحسین صوفی بخش دیگر مراسم سالگرد رادیو را شامل می‌شود. بنابراین آل‌عباس ضمن این‌که این مناسبت را به بزرگتر خانواده (معاون صدا) تبریک می‌گوید، محمدحسین صوفی را به پشت تریبون فرا می‌خواند. صوفی ابتدای سخنانش را به تعارف و احوال‌پرسی و تبریک اختصاص می‌دهد و می‌گوید: من کوچک شما هستم و بزرگی برای شماست که تلاش می‌کنید. ضمنا لطفا از لفظ مهندس و دکتر برای من استفاده نکنید.

او سپس هفتادمین سالگرد رادیو را تبریک می‌گوید و می‌افزاید: دوست خبرنگاری از من پرسید اگر کنج خلوتی بروی چه با خود می‌بری، گفتم رادیو؛ چراکه رادیو هرچه شنونده می‌خواهد به او می‌دهد.

صوفی سپس با این پرسش مواجه می‌شود که انتظارش از برنامه‌سازان و مدیران رادیو چیست؟ و آیا از وضعیت حال راضی است که می‌گوید: واقعا همین‌طور است؛ درست است که من تنها 14، 15 ماه است که در معاونت صدا هستم اما قبل از آن هم در معاونت نظارت و ارزیابی بودم و مجموع عملکرد بخش‌های مختلف صداوسیما را رصد می‌کردم.

او ادامه می‌دهد: دو عنصر ارزشمند در رادیو داریم؛ یکی نیروی انسانی و دیگری مخاطب است که تعامل این‌ها باعث شده در پویایی و تأثیرگذاری رادیو افزوده شود.

او درباره انتظارات خود از همکارانش در رادیو نیز می‌گوید: از همکارانم راضی هستم؛ قطعا با هم نشسته‌ایم و در تعاملات به این نتیجه رسیدیم که رادیو در مبادلات فرهنگی-اقتصادی تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد، بنابراین تکریم مخاطب، توجه به نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها، مجموع انتظاراتی است که از برنامه‌سازان دارم.

معاون صدا سپس به رشد رسانه‌های جمعی در دنیا اشاره می‌کند و می‌گوید: تولد تلویزیون و اینترنت و به‌وجودآمدن سایت‌ها و خبرگزاری‌ها باعث نشد که رادیو از بین برود و این رسانه کماکان با صلابت و اقتدار خودش در عرصه‌ها و تحولات اجتماعی وجود دارد.

او سپس به برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو که خردادماه امسال برگزار می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید: آثاری که به دست ما رسیده است، حاکی از این است که آثار تولیدشده در ایران به لحاظ کمیت و کیفیت از آثار مشابه خارجی خود برتر هستند.

صوفی هم‌چنین به نقش بی‌بدیل رادیو در جریان انتخابات اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حوادث مختلف تلخ و شیرین نقش رادیو غیرقابل انکار است. حادثه‌ی دفاع مقدس حادثه‌ای جاودانه برای ماست که نقش رادیو در آن بی‌بدیل بود. در حادثه‌ای مثل زلزله نیز رادیو بسیار تأثیرگذار بود.

معاون صدا در پایان با این پرسش گوینده رادیو ایران مواجه می‌شود که سرآمدی رادیو چه معنایی دارد و برای تحقق آن چه‌قدر راه داریم؟ صوفی می‌گوید: اگر همین راه‌ها را ادامه دهیم باعث سرآمدی رادیو خواهد شد، رادیو از توسعه‌یافته‌ترین رسانه‌های کشور است، ما در استان‌های مختلف رادیو داریم و روزانه ده‌ها ساعت برنامه با موضوعات مختلف از شبکه‌ها پخش می‌شود.

معاون صدا ادامه می‌دهد: این‌که بتوانیم در مناسبت‌های مختلف سریع منعطف شویم و این‌که مخاطب از طریق رادیو بتواند تمام نیازمندی‌های اطلاعاتی و آموزشی خود را دریافت کند و نهادها از طریق این رسانه بتوانند آخرین دستاوردهای خود را به اطلاع شنوندگان برسانند و مردم شنونده‌ی برنامه‌های باکیفیت باشند یعنی رادیو به سرآمدی رسیده است.

***

«اینجا رادیوست ...»

با به پایان رسیدن صحبت‌های محمدحسین صوفی، فاطمه آل‌عباس به برگزاری این مراسم در استودیو یک ساختمان شهدای رادیو اشاره می‌کند و می‌گوید: ما می‌توانستیم از سالن همایش‌ها نیز برای برگزاری این مراسم استفاده کنیم اما قداست رادیو به همین استودیوهاست.

مجری ویژه‌برنامه هفتادمین سالگرد رادیو، بار دیگر در این مراسم تأکید می‌کند: امروز رادیو ایران مطرح نیست؛ امروز برای حداقل 15 دقیقه صدای ملی می‌شویم.

***

اجرای بخش نمایشی توسط شخصیت‌های «امیرفخار» و «خان‌خان» که علیرضا جاویدنیا و عباس محبی ایفاگر نقش‌های آن‌ها هستند، از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه‌ی هفتادمین سالگرد تأسیس رادیو را شامل می‌شود.

این نمایش که با موضوع رادیو توسط محبی به نگارش درآمده، یادی از بزرگان و هنرمندان قدیمی رادیو چون مرتضی احمدی، قنبری، مجید محسنی، دیهیم، مقبلی، تاج‌بخش، علی‌محمدی و بهمنش را در دستور کار خود قرار داده است.

پس از اجرای این نمایش علیرضا جاویدنیا ابراز امیدواری می‌کند که باز هم اهالی رادیو روزهای خوبی را در کنار هم داشته باشند و به افرادی که مسوولیت برگزاری جشن 70 سالگی رادیو را برعهده داشته‌اند، خسته نباشید می‌گوید.

***

پخش گفت‌وگوهای کوتاه و تولیدی از مدیران شبکه‌های رادیویی بخش دیگری از ویژه‌برنامه سالگرد رادیوست که به ترتیب جملاتی از محمد جهانی و کامران کامران‌زاده برای حاضران در استودیوی شماره یک پخش می‌شود.

مدیر رادیو تهران هفتادمین سال رادیو را تبریک می‌گوید و می‌افزاید: رادیویی‌ها سالروز تولد این رسانه را هرگز فراموش نمی‌کنند.

او ابراز امیدواری می‌کند که در آستانه 70 سالگی اهالی رادیو موفق‌تر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مدیر رادیو فرهنگ هم در این گفت‌وگوی کوتاه ابراز امیدواری می‌کند که رادیو روایتگر فرهنگ اعجاب‌انگیز ایران باشد.

***

رضا عبدی و ویدا شهشهانی دیگر هنرمندانی هستند که برای اجرای نمایش‌ رادیویی به استودیو یک ساختمان شهدای رادیو می‌آیند. آن‌ها نمایشی کوتاه و طنز را با موضوع رادیو در مقابل دیدگان حاضران اجرا می‌کنند و سپس نوبت به برگزاری مراسم تقدیر از خبرنگاران می‌رسد.

******

در این بخش هیأت داوران رادیونگاران به اصحاب رسانه پیشنهاد می‌دهند که ستون اختصاصی برای رادیو ایجاد کنند و با فراهم‌کردن این شرایط خبرها و گزارش‌های متنوع‌تری را از 350 ساعت برنامه رادیویی در روز منتشر کنند.

براساس این گزارش ایسنا، در مراسم هفتادمین سالگرد رادیو از فاطمه عودباشی، مریم فیروزفر و زینت پستادست برای ارایه آثار خود در بخش رادیونگاران تقدیر به عمل آمد.

هم‌چنین به ترتیب از خبرگزاری‌های ایسنا، مهر و فارس برای انتشار اخبار مربوط به رادیو و هم‌چنین اختصاص سرویسی ویژه به این بخش تقدیر به عمل آمد.

در بخش روزنامه‌ها نیز روزنامه‌ی جام‌جم مورد تقدیر قرار گرفت، در حوزه گزارش‌های صدا نیز مریم رضازاده و محمدهاشم نعمت‌اللهی مورد تقدیر قرار گرفتند.

هم‌چنین از علی البرزی و علیرضا قربانی‌پور از گزارشگران رادیو در این مراسم تقدیر شد.

پایان این مراسم در سکوت و چراغ‌های خاموش با یاد شهدای رادیو و زنده‌یاد افسانه قیصرخواه همراه بود.

******

در رادیو اعلام شد به 70 نفر اول وارد شده در این مراسم به مناسبت 70 سالگی رادیو جایزه داده شده است.

هم‌چنین به مناسبت «هفتادمین سالگرد تاسیس رادیو» شبکه‌های مختلف این رسانه از ابتدای صبح 4 اردیبهشت ماه برنامه‌های ویژه این روز را روی آنتن فرستادند.

تجلیل و زنده کردن نام رفتگان این رسانه از برنامه‌های امروز بود و نام فرهنگ مهرپرور،حمید عاملی ، احمد آقالو، فریورز کیان، منوچهر نوذری ، مهین دیهیم ، عزت‌الله مقبلی ، هوشنگ امیرفضلی، لیدا بشرخواه، افسانه قیصرخواه، فخری معصوم‌زاده، نجمه صادقی ، فریبا آذرنیا، عذرا زلفخوانی، شهید جانثاری، شهید نوری ، مهرداد خسروی، حسین صبحدل و نام تمام کسانی که روزگاری صدای گرمشان طنین بخش این رسانه بود، از دیگر برنامه‌های رادیو بود.

کیک هفتادمین سالگرد تاسیس رادیو ساعت 11 و 20 دقیقه در رادیو فرهنگ بریده شد؛ هم‌چنین خواندن پیامک و پخش صدای شنوندگان درباره رادیو از دیگر بخش‌های ویژه برنامه‌های رادیو بود که در میان پخش ابراز علاقه مردمی، این پیام که «امیدوارم افراد کاربلد در رادیو خدمت کنند» جزو آرزوهای شنوندگان مطرح شد و این نکته که چرا آرشیو مستقلی از برنامه‌های رادیو برای دسترسی شنوندگان موجود نیست از نکات قابل توجه گفته‌های امروز بود.

محمدعلی رامین: مطبوعات از سبد دغدغه‌ی علما خارج شده است

Posted: 24 Apr 2010 06:54 AM PDT

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت‌الله امینی با ابراز خرسندی از این که مطبوعات از سبد دغدغه‌ی علما خارج شده است گفت: وزیر ارشاد به خاطر عملکرد بنده در این حوزه تحت فشار است و این به دلیل آن است که نظارت‌ها افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی رامین با بیان اینکه در ابتدای کار عده‌ای می‌گفتند این حوزه، حوزه ناامیدی است و چیزی برای اصلاح در آن وجود ندارد، تاکید کرد: دنبال اصلاح فضای مطبوعات کشور هستیم که عده‌ای اندک این فضا را آلوده و ارزش‌های اسلامی اخلاقی و ملی ملت را دور می‌زنند و قوانین را نادیده می‌گیرند.

او عنوان کرد: عده‌ای از رسانه‌ها به دلیل حمایت از خارج پشتوانه‌ی گرمی دارند و ما تنها به‌دنبال اجرای قانون هستیم که متاسفانه گاها از سوی نمایندگان مجلس هم تحت فشار قرار می‌گیریم، مبنی بر اینکه چرا می‌خواهید قانون را اجرا کنید.

رامین اظهار کرد: در ماده دوم رسالت مطبوعات و فلسفه‌ی وجودی آن‌ها مطرح شده است که پیش از این امری تشریفاتی تلقی می‌شد که ما امروز با پیگیری آن از هر طرف تحت فشاریم که با امید آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: نظارت ما در چند ماه اول به مسائل سیاسی اختصاص داشت که از عوارض فتنه پس از انتخابات بود که خسارت ‌های زیادی به اسلام وارد آورد اما بعد از چند ماه به مسائلی چون خانواده و فضائل اسلامی پرداختیم.

محمدعلی رامین: تبلیغات غربی در راستای اراده ابلیس برای اغوای انسان‌ها شکل می‌گیرد

Posted: 24 Apr 2010 06:54 AM PDT

ماموریت تبلیغات اسلامی استمرار رسالت انبیاء الهی برای حرکت انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آدمیان در مسیر تکامل و سعادت آن ها تعریف می شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی امروز 4 شنبه یکم اردیبهشت جاری در ششمین همایش تبلیغات گفت: تبلیغات باید در بستر عقلانیت شکل بگیرد و از بهره برداری های افراطی از قوای "وهم"، "خیال" و "نفسانیت" پرهیز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، "محمد علی رامین" معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش ششمین همایش مدیران، کارشناسان و کانون های تبلیغاتی سراسر کشور با تاکید بر این مطلب افزود: تبلیغات غربی در راستای اراده ابلیس برای اغوای انسان ها و ایجاد انحراف در میسر انسانیت و عبودیت شکل می گیرد و زندگی فرد و جامعه را از ضرورت های فطرت جدا کرده و در جهت انحطـاط و سقوط ارزش های کریمانه انسان قرار می دهد.

"رامین" گفت: ماموریت تبلیغات اسلامی استمرار رسالت انبیاء الهی برای حرکت انسان ها و رفتار فردی و اجتماعی آدمیان در مسیر تکامل و سعادت آن ها تعریف می شود.
وی هم چنین اظهار داشت: تبلیغات اصیل که یک ضرورت جامعه اسلامی است بر مبنای عقلانیت و در راستای تقویت عبودیت انسان شکل می گیرد و برای فرد و جامعه تکامل بخش و تعالی آفرین خواهد بود.

بر همین اساس، اگر در فرهنگ تبلیغاتی غرب ترویج اسراف، تبذیر و تجمل گرایی همراه با ایجاد نیازهای کاذب ذهنی یک اصل رایج و عمومی است، در فرهنگ اسلامی تبلیغات، این امور ممنوع و به جای آن تبلیغ و ترویج قناعت، ساده زیستی، ایثار و کمک به نیازمندان جزء ارزش ها و مفاهیم عبادی تلقی می شود.

"رامین" در همین زمینه تاکید کرد: در تبلیغات ما باید از تحریک به حرص ورزی و تشویق و ترغیب به زیاده خواهی و تهییج برای مصرف زدگی پرهیز شود. بنابر این، اصلاح الگوی مصرف توسط کانون های تبلیغاتی میسر است و با تدوین منشور اخلاقی تبلیغات، جامعه ما از اغواگری و فریبندگی کاذب رها خواهد شد. به علاوه، هویت اسلامی کانون های تبلیغاتی در اولویت سیاست گزاری های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی می باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در همین راستا تاکید کرد: برای تحقق منش و روش تبلیغات اسلامی و تنظیم رویکرد ها و راهبرد های تبلیغاتی در جامعه اسلامی، تنظیم منشور اخلاق تبلیغاتی بر اساس آموزه های دینی یک ضرورت قطعی است که امیدواریم با هم فکری افراد متعهد، آگاه و دلسوز در کانون های تبلیغاتی بتوانیم در سال" همت مضاعف - کار مضاعف" در تحقق آن موفق بشویم.

"رامین" افزود: " قوای 4 گانه انسان بستر حرکت اوست و گسترده ترین این قوا "وهم" است که هر مفهومی در گستره وهم آدمی قابل القــاء و تصور است. قوه "خیال" در مرتبــه محدودتر از آن قرار دارد و بسیاری از مفاهیــم را نیز در این قوه می توان با القاء و توصیف بر آن هموار کرد. قوای "نفسانی" در مرحله محدود تر از دو مرحــله قبل قرار دارد که مجموعه ای از نیاز های فطری در آن وجود دارد و استفاده صحیح از قوای نفسانی می تواند موجب حرکت تکاملی شود، اما اگر واقعیات و ضرورت های حقیقی که نفس آدمی را به کمال می رساند وارونه شوند و برخی از قوای نفسانی مورد سوء استفاده قرار گرفته با تحریک و تهییج به افراط کشیده شوند، آدمی را در مسیر سقوط و انحطاط سوق خواهند داد.

بنا بر همین گزارش "رامین" اضافه کرد: به رغم سود آوری زیاد، کالاهای نامناسب نباید در قالب زیبا و با به کارگیری نماد ها و عناصر موجه و قابل پذیرش تبلیغ شوند، چرا که زیان بزرگی برای سلامت روحی و جسمی افراد و اقتصاد جامعه در پی خواهد داشت که شاید به سادگی قابل جبران نباشد.

واگذاری «ایرنا» به بخش خصوصی منتفی شد

Posted: 24 Apr 2010 06:54 AM PDT

مدیرکل دفتر نظارت بر سیاست‌های اصل 44 از لغو واگذاری خبرگزاری ایرنا به بخش خصوصی و خارج شدن این نهاد از فهرست شرکت‌های صدر اصل 44 خبر داد.

داود خانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در پی تهیه و ارسال نامه‌ای از سوی مسئولان خبرگزاری ایرنا به مقام معظم رهبری مبنی بر حساس بودن این خبرگزاری و لزوم خارج شدن از فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری، ایشان با این درخواست موافقت کردند. بدین ترتیب واگذاری این خبرگزاری که پیش از این در فهرست شرکت‌های صدر اصل 44 بود منتفی شد.

وی به تهیه دستورالعمل جدیدی در خصوص پاداش به اعضای هیأت مدیره شرکت های مشمول واگذاری اشاره کرد و گفت: باتوجه به قانون بودجه سال 89 دولت مقرر شده برای ارکان و اعضای هیأت مدیره شرکت‌هایی که در جریان آماده سازی و واگذاری بنگاه‌ها همکاری مناسبی داشته باشند پاداشی در نظر گرفته شود.

خانی گفت: بر این اساس دستورالعملی تهیه شده که باید توسط کمیسیون اصل 44 به تصویب برسد. در این صورت فرایند واگذاری ها نسبت به گذشته تسریع خواهد شد.

ادامه‌ی اختلال در وضعیت اینترنت کشور پس از یک هفته

Posted: 24 Apr 2010 06:54 AM PDT

مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه 20 درصد ارتباطات کشور که از مسیر کابل دریایی smw4 تامین می شد همچنان قطع است گفت: از زمان وعده شرکت سرویس دهنده برای رفع این خرابی چند روز می گذرد.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هنوز وضعیت اینترنت کشور در حالت عادی قرار ندارد گفت: شرکت سرویس دهنده قول داده بود این مشکل ظرف چند روز رفع شود اما همچنان قطعی در این مسیر وجود دارد که سبب کاهش سرعت اینترنت در کشور شده است.

وی با بیان اینکه مسیر این کابل دریایی در شهر پالرمو ایتالیا با قطعی مواجه شده است گفت: این قطعی، ارتباطات ایران در مسیر کابل جاسک - فجیره را با اختلال روبرو کرده است.

کریمی با تاکید بر اینکه قطعی کابل دریایی smw4 ارتباط بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داده است ادامه داد: این قطعی می تواند در هر کشوری به تناسب میزان ظرفیت موجود شبکه ارتباطی تاثیرگذار باشد.

به گفته وی کابل دریایی smw4 در 17 کشور نقطه اتصال (landing point ) دارد که ایران جزء این کشورها نبوده و از سرویس دهنده فرعی ارتباط می گیرد. به همین دلیل برای قطعی این مسیر اقدامی نمی تواند انجام دهد و باید منتظر رفع این اختلال توسط شرکت اصلی باشد.

بخشی از ارتباطات شبکه اینترنت کشور که از کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می شود حدود 10 روز است که با مشکل قطعی مواجه شده و گفته می شود این مشکل داخلی نبوده و منشا آن در کشور ایتالیا است. به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهایی که از این کابل دریایی سرویس می گیرند بروز پیدا کرده و تا زمانی که این قطعی برطرف نشود کندی سرعت اینترنت در کشور ادامه خواهد داشت.

اعتیاد دانشجویان آمریکایی به اینترنت

Posted: 24 Apr 2010 06:50 AM PDT

تحقیقات جدید نشان می دهد دانشجویان آمریکایی به تلفنهای همراه، سایتهای اجتماعی و اینترنت اعتیاد دارند. اعتیادی که علائم آن با اعتیاد به مواد مخدر یا الکل شباهت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه مریلند طی تحقیقی از 200 دانشجو درخواست کردند برای یک روز از تمامی رسانه ها و اینترنت دست بکشند و پس از گذشت 24 ساعت شاهد علائمی از قبیل پریشانی و نیاز شدید به استفاده از رسانه های اینترنتی بودند، در عین حال این دانشجویان در اثر فاصله گرفتن از سایتهای اجتماعی و رسانه ها توانایی عملکرد خود را در انجام کارهای روزانه نیز از دست دادند.

به گفته "سوزان مولر" مدیر این پروژه بسیاری از دانشجویان درباره میزان تنفر خود از دوری از رسانه ها اظهار نظر کرده و برخی از آنها این شرایط را با تنها بودن و در کنار دوستان و خانواده نبودن مقایسه کردند. یکی از دانشجویان پس از حضور در این برنامه اظهار داشت من آشکارا اعتیاد دارم و وابستگی ام به تجهیزات ارتباطاتی به بیماری تبدیل شده است.

به گفته مولر بیشترین شکایت دانشجویان درباره نیاز آنها به استفاده از اس ام اس، ای-میل، فیس بوک و پیامهای متنی بوده است. یکی از دانشجویان حاضر در این پروژه معتقد است ارسال اس ام اس و پیام متنی برای دوستان به وی احساس آرامش می دهد و نبود این امکانات احساس تنهایی و انزوا را در زندگی به وجود می آورد.

با وجود اینکه انجمن روانپزشکی آمریکا اعتیاد به اینترنت را به عنوان یک اختلال روانشناسانه نمی شناسد اما به نظر می رسد این پدیده نوعی آسیب ناشی از زندگی مدرن است. در یکی از بحث برانگیزترین نمونه های گزارش شده زوجی در کره جنوبی با غفلت از نوزاد سه ماهه خود به دلیل سپری کردن روزانه 12 ساعت در اینترنت به منظور پرورش دادن کودکی مجازی، منجر به مرگ نوزادشان در اثر سوء تغذیه شدند.

بر اساس گزارش بی بی سی، دانشجویان حاضر در این مطالعه هیچ نوع وابستگی یا علاقه ای به برنامه های خبری، شخصیتهای خبری یا شبکه های خبری ندارند و تنها در ارتباطی ساده با برندهای خبری باقی می مانند، همچنین این دانشجویان به ندرت قادر به تمیز دادن اخبار از اطلاعات عمومی هستند. محققان دریافتند این دانشجویان تنها به آنچه در میان دوستان و اعضای خانواده در جریان است اهمیت می دهند و پایبندی به هیچ ابزار، برنامه یا خروجی خبری در میان آنها مشاهده نشده است.

استفاده از آی.‌پد برای تنظیم و یادآوری زمان مصرف دارو

Posted: 24 Apr 2010 06:50 AM PDT

یک پیرزن 99 ساله ساکن منطقه پورتلند یک دستگاه رایانه لوحی اپل را خریداری کرده تا به کمک آن بتواند داروهای خود را به صورت مرتب استفاده کند.

به گزارش فارس به نقل از سی‌نت، از زمان ورود iPad اپل به بازار اخبار بی‌شماری در مورد آن منتشر شده است که در این میان، برخی خبرها مانند استفاده از رایانه لوحی توسط نخست وزیر نروژ به هنگام سفرهای هوایی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است.

اما در این میان، رسانه‌های محلی آمریکا اعلام کرده‌اند که یک پیرزن 99 ساله ساکن منطقه پورتلند این دستگاه را خریداری کرده است تا به کمک آن بتواند داروهای خود را به صورت مرتب استفاده کند.

وی که "ویرجینیا کامپبل " نام دارد، به نوعی اختلال بینایی موسوم به "کوری تدریجی " مبتلا است و هم‌اکنون تصمیم گرفته تا اوقات فراغت خود را به صورت متفاوت با همسن و سالانش سپری کند.

وی پس از شنیدن اخبار مختلف پیرامون عرضه رایانه لوحی اپل، تصمیم به خرید این محصول می‌گیرد و به این نتیجه می‌رسد که این ابزار برای او بسیار مفید است تا بتواند از طریق آن مهارت خواندن و نوشتن خود را نیز افزایش دهد.

این پیرزن 99 ساله هم‌اکنون انواع کتاب‌های الکترونیکی را در این رایانه لوحی مطالعه می‌کنند و توانسته است با بزرگنمایی کلمات و جملات کتاب در نمایشگر iPad، بر مشکل کم‌بینایی خود فائق آید.

کامپبل همچنین نور نمایشگر این رایانه همراه را نیز افزایش داده است تا بتواند آسان‌تر متن‌های مورد نظر خود را بخواند.

حراج ۱.۵ میلیون اسم و رمز عبور مسروقه فیس‌بوک

Posted: 24 Apr 2010 06:49 AM PDT

یک هکر دست به اقدامی خطرناک زده و شناسه های کاربری ۱۰ میلیون کاربر فیس‌بوک را برای فروش عرضه کرده است.

به گزارش فارس به نقل از نت ورک ورلد، وی تصریح کرده که این شناسه ها برای ارسال هرزنامه، سرقت اطلاعات جدید و انواع فریبکاری قابل استفاده هستند.

وی اسم کاربری و شناسه رمز این کلمات عبور را سرقت کرده و آنها را در یک مجمع آنلاین هکری برای فروش عرضه کرده است. اگر چه سرقت شناسه های کاربری سایت های شبکه ای مانند فیس‌بوک امر عجیب و دور از ذهنی نیست، اما تعداد بسیار زیاد شناسه های هک شده توسط وی که بیش از 1.5 میلیون مورد است صاحب نظران و کارشناسان را شوکه کرده است.

تحقیقات شرکت های امنیتی در این زمینه کماکان در جریان است و فیس بوک نیز می گوید در تلاش است تا از صحت شناسه های یاد شده و آخرین وضعیت آنها باخبر شود.

این هکر تاکنون 700 هزار حساب کاربری که هک کرده را به فروش رسانده است.

پاکستان به شبکه‌های تلویزیونی هند اجازه پخش می‌دهد

Posted: 24 Apr 2010 06:46 AM PDT

در راستای توسعه روابط دیپلماتیک، پاکستان به شبکه‌های تلویزیونی هندوستان اجازه پخش برنامه‌هایشان را در خاک این کشور می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وزیر رادیو و تلویزیون پاکستان اعلام کرد که در صورت صدور اجازه برای شبکه‌های تلویزیونی این کشور برای پخش برنامه‌هایشان در هندوستان، این کشور نیز به شبکه‌های تلویزیونی هندوستان اجازه پخش برنامه‌هایشان در خاک پاکستان را می‌دهد.

وی این اقدام دولت پاکستان را در جهت توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور ارزیابی کرد.

این درحالی است که در حال حاضر، چندین برنامه تلویزیونی هندی از چندین شبکه‌های تلویزیونی پاکستان پخش می‌شود.

در ایستگاه متروی «شهید بهشتی» تئاتر اجرا خواهد شد

Posted: 24 Apr 2010 06:46 AM PDT

یاسر خاسب هنرمند جوان تئاتر ایران از اختصاص فضایی در فرهنگسرای مترو واقع در ایستگاه متروی شهید بهشتی تهران به تمرین و اجرای تئاتر خبر داد. این برای اولین بار است که فضایی غیر تئاتری ،به مکانی برای اجرای نمایش تبدیل می‌شود.

خاسب که به عنوان یکی از هنرمندان جوان تئاتر که اجراهای موفقی در داخل و خارج از کشور داشته در این باره به خبرنگار مهر گفت: خیلی وقت است که به دنبال پیدا کردن فضایی برای تمرین و اجرا بودیم زیرا یکی از مشکلات اساسی تمامی گروه‌ها، بخصوص گروه‌های دانشجویی نداشتن فضایی برای تمرین است تا با گروهی ثابت به صورت متمرکز به فعالیت‌های خود بپردازند. در پیگیری‌هایی که انجام دادیم فضایی بسیار خوب که دور از ذهن بسیاری از اهالی تئاتر است را یافتیم که شبیه پلاتوهای تمرین و اجرای آثار کارگاهی است.

کارگردان نمایش‌های "عجیب ولی واقعی"، "هدیه مرموز" و "گل" افزود: فرهنگسرای مترو واقع در ایستگاه متروی شهید بهشتی تهران دارای فضایی است که می‌توان از آن برای برگزاری کارگاه‌ها‌ی آموزشی تئاتر و همچنین تمرین و اجرای نمایش استفاده کرد. با درخواستی که از مرکز هنرهای نمایشی شهرداری تهران داشتیم و مساعدت آقای شهرام کرمی مدیر این مرکز و همچنین آقای امینی قرار شد سالن فضایی که در فرهنگسرای مترو موجود است را تبدیل به مکانی برای تمرین و اجرای تئاتر کنیم.

خاسب درباره زمان بهره‌برداری از این فضا گفت: همزمان با اردیبهشت فضای مورد نظر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. طبق بازدیدی که مدیران فرهنگسرا از سالن‌های تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر داشتند قرار شد سالن موجود تبدیل به فضایی مناسب برای تمرین و اجرای نمایش شود. امیدوارم با کمک مدیران مرکز هنرهای نمایشی شهرداری تهران و همچنین مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فضا به سالنی برای اجراهای حرفه‌ای تئاتر تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برگزاری رپرتوآر آثار خود در سالن موجود در ایستگاه متروی شهید بهشتی تهران تأکید کرد: یکی از مشکلات موجود در تئاتر ایران که تأثیر بسزایی در روند تئاتری بسیاری از هنرمندان و گروه‌های تئاتری دارد کمبود تالار و فضاهای مناسب برای تمرین و اجرای تئاتر است. این در حالی است که بسیاری از مؤسسات و نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی دارای فضاهایی هستند که با کمک نهادهایی چون شهرداری و وزارت ارشاد می‌توانند تبدیل به مکانی برای تمرین و اجرای حرفه‌ای تئاتر شوند.

ممنوعیت استفاده از واژگان خارجی برای نام فیلم‌های سینمایی

Posted: 24 Apr 2010 06:46 AM PDT

معاونت امور سینمایی با توجه به مصوبه هیئت دولت طی نامه‌ای به مدیر کل نظارت و ارزشیابی دستور ممنوعیت استفاده از واژگان خارجی برای نام فیلم‌های سینمایی ایرانی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نامه معاونت سینمایی به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد آمده است :"با عنایت به مصوبه هیئت دولت مبنی بر استفاده از واژگان فارسی و ممنوعیت استفاده از واژگان خارجی در اعلان ها و آگهی ها و... از این تاریخ در هیچ فیلم ایرانی نباید از واژگان خارجی برای نام فیلم استفاده شود. این دستور العمل همۀ فیلم هائی که در مرحله تولید هستند را شامل می شود."

پیامک‌های توییتری به دور دنیا می‌روند

Posted: 24 Apr 2010 06:46 AM PDT

توییتر یک شرکت تازه تاسیس خریداری کرد که اتصال به سرویس‌های پیام کوتاه اپراتورهای سراسر جهان را ساده‌تر می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنیانگذاران شرکت Cloudhopper که پیش از این با توییتر همکاری می‌کردند، به‌صورت تمام وقت به این شرکت خواهند پیوست.

خرید این شرکت اقدام مهمی برای توییتر محسوب می‌شود که در تلاش است به اجتماعاتی نفوذ کند که در آن‌ها دسترسی بی‌سیم به اطلاعات و تلفن‌های هوشمندی مانند آیفون و بلک‌بری چندان متداول نیست.

این در حالی است که توییتر پیش از این سرویس پیام کوتاهش را به دلیل هزینه‌های بالای آن در شماری از کشورها تعطیل کرد. البته مدیران توییتر در کنفرانس Chirp این شرکت توضیح دادند مشکلات مذکور تا اندازه زیادی برطرف شده و شمار پیام‌های توییت ارسال شده از طریق پیام کوتاه همچنان در حال رشد است.

در این فاصله گروه موبایل توییتر نیز در حال کار برای بهبود برنامه‌های تلفن هوشمندی هستند که برای این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی طراحی شده‌اند.

خرید شرکت توییتی و همکاری با شرکت RIM برای ساخت برنامه بلک بری زنگ خطر را برای طراحانی که برای توییتر برنامه می‌سازند، به صدا درآورده اما این شرکت مدعی است داشتن برنامه‌های موبایل رسمی برای جلب کاربران جدید اهمیت بالایی دارد زیرا تلفن‌های همراه به‌طور روزافزون به ابزار محبوب کاربران برای به‌روزرسانی اشتراک‌های سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر و اشتراک‌گذاری لینک‌ها و عکس‌ها تبدیل می‌شوند.

سرویس توییتر که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌هایی در 140 کاراکتر یا کم‌تر که به توییت معروفند را به یکدیگر ارسال کنند، از زمان راه‌اندازی در ماه اوت 2006 به سرعت رشد کرده و مدعی داشتن بالای 50 میلیون کاربر است و کاربرانش روزانه 50 میلیون پیام توییتی ایجاد و ارسال می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر