۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

Our Iran نامه چهارم محمد نوری‌زاد از زندان اوين به رهبر جمهوری اسلامی

 
 
 
 
 
ما و شما؛ مردم خويش را از دست داده‌ايم! نامه چهارم محمد نوری‌زاد از زندان اوين به رهبر جمهوری اسلامی
 
- رهبری برحداقل مردم غرور آفرین نیست
 
 

 
ما، به روزهای پايانی فرصت آزمون خويش رسيده‌ايم. روزهايی که دست تقدير، سنت‌های ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه‌ی امتحان به در می‌برد. امتحانی که در اين سی‌سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده‌است. ما و شما؛ مردم خويش را از دست داده‌ايم. اگر سکوت و آرامشی در آنان می‌بينيد به ضرب زور و اسلحه است
 

به نام خالق آزادی

سلام به رهبر گرامی جمهوری اسلامی ايران

اين روزها، نزديک به چهار ماه است که به خاطر نگارش نامه به حضرتعالی در زندانم. شصت وهشت روز از اين مدت را در زندان انفرادی به سربرده ام. توسط بازجوهای خود مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفته ام. درهمه ی اين احوال، از جنابعالی به عنوان رهبری فهيم و آگاه اسم برده ام. که اگر قرار باشد تغييری در اوضاع کشور رخ دهد، اين تغيير از ناحيه ی شما بسيار شدنی تر و پايدارتر خواهد بود. من شخصاً اميدی به نقش آفرينی ساير افراد و دستگاههای کشور ندارم. شما را از نزديک می شناسم. به روح بلند شما واقفم. شما نيز نيک و از نزديک مرا ميشناسيد.

در اين ماههای زندان از آنچه در بيرون گذشت بی خبر بودم، اما در ديدار کوتاهی که فقط يکبار، گذرا، با خانواده ی خويش داشته ام، دانستم که در غياب من آقای مهندس موسوی و حجج الاسلام خاتمی و کروبی با خانواده ی من ديدار کرده اند. نميدانم چرا، اما بسيار دوست ميداشتم خود شما نيز با آن بزرگواری که از شما سراغ دارم، به ديدار خانواده ام قدم رنجه می فرموديد، به آنها دلداری می داديد و به آنان می فرموديد که: فلانی -نوری زاد- درست در روزهای بحرانی، با برنامه های تلويزيونی اش، با نوشته هايش، برای منِ رهبر که در معرض تهاجمات طوفانی اين و آن قرار گرفته بودم، به ميان آمد و از من سخت جانبداری کرد. امروز او در زندان است؛ به خاطر انتقاد از من! او بايد در زندان ادب شود. همسر و فرزندانش توسط بازجوهای بيسواد و بی ادب و تندخو به ناسزا گرفته شوند و خود او به تلخ ترين شکل ممکن به ورطه ی تهديد و تحقير و ضرب و شتم درافتد. اما اين دليل نميشود که منِ رهبر قدر زحمت های پيشين او را ندانم و به خانواده اش سر نزنم. يا اگر خود به ديدار آنان نروم، نماينده ام را نيز به اين منظور به سراغشان نفرستم.

رهبر گرامی، چشم انتظاری خانواده ی من، برای تماشای جمال مبارک شما و رويت نماينده ی شما به جايی نرسيد. لابد؛ در اين گردونه، آدمها، تاريخ مصرف دارند. که اگر به سر رسيدند، مثل دستمال آلوده، بايد به دور انداخته شوند. اما گرايش من و امثال من به شما، گرايش به شخص خامنه ای نبوده و نيست. ما، در جمال انديشه های شما، افق های گمشدهی آرزوهای شريف مردم خويش و مردم جهان را می ديديم. يادم هست اين اواخر، وقتی تلاش کردم به ديدار شما بيايم و آقای حسين محمدی -از دفتر شما- ماهها مرا به امروز و فردا وعده می داد، در نامه ای به او نوشتم: من از خود خامنه ای، به خدای خامنه ای پناه می برم! و ديگر سراغی از شما نگرفتم. و شما نيز! چرا که دانستم شما از محاصره ی آدمهای جاهل، از تماشای افق آرزوهای مردم باز مانده ايد. من ميخواستم در آن ملاقاتهای احتمالی، همين نگرانيها را با شما بگويم. اما گويا محاصره کنندگان شما از صراحت سخن من و از انديشهی من آگاه بودند. همين آقای حسين محمدی، بعد از ديدار اعضای انجمن قلم با حضرتعالی، که حقير نيز يکی از آنان بود، به من گفت: آقای نوری زاد، من، قربه الی الله از شما ميترسم. ترس او، از همان نشست پا گرفته بود که من، بی ملاحظه راجع به اعتياد گسترده مردم و جوانان به مواد مخدر و آشوبی که در ساختار اجتماعی شهرهای کوچک و بزرگمان درافتاده به آشنا سخن گفتم.

اکنون اما چرا از زندان برای شما نامه مينويسم؟ برای اينکه هنوز ناباورانه، به شما، آری به شخص شما، اميد بسته ام. باورم بر اين است که: شما مگر برای اين انشقاق بزرگ مردمان چاره ای بينديشيد. شما، امروز رهبر کدام مردميد؟ من مردم فراوانی برای شما نمی بينم. رهبری، آن هم بر حداقل مردم، که غرورآفرين نيست. مبادا من و شما را ازدحام مردمی که به استقبال يک مسئول و يا خود جنابعالی می آيند، بفريبد. شما اگر به ديگر افراد مشهور هم اجازه ی سخنرانی و حضور در کشورتان بدهيد، غوغای مردمان ما فزونی خواهد گرفت. اجتماع فراوان اين مردم، هيچگاه قابل استناد نبوده و نيست. امروز شما بر کشوری رهبری می کنيد که مردمش از دست رفته است. کشوری که در گردونه ی چه کنم های بسياری گرفتار است. کشوری که اتحاد و يکپارچگی اش، به دست خود شما و اطرافيان شما، به حاشيه رفته است و نگرشی قليل و تنگ به ميدان آمده. نمی دانم امسال را سال چه ناميده ايد. شنيده ام که به کوشش و تلاش در آن اشاره شده است. اين نامگذاری، نشان ميدهد که بعضاً مشاوران شما، افراد صادق و کارآمدی نيستند. من و همه، آنجا به شما آفرين می گفتيم که امسال را سال آشتی ملی می ناميديد و خود برای اين پيوند مبارک اما دشوار و سخت، پيشقدم ميشديد.

اگر کوشش و تلاش برای شما مهم است، از انرژی آن در آشتی ملی بايد بهره ببريد.

رهبر گرامی، ميدانم سخنان ناگوار من چه بسا تلخ و آشوبنده باشد. اما بياييد سخن تلخ و صادقانه مرا، بر شيرينی سخن چاپلوسانه ی کسانيکه شما را احاطه کرده اند، ترجيح دهيد. جامعه ی ما، در جوار يک انفجار بزرگ است. ديگ جوشانيست که ما به خاطر آزار از خروج پرسروصدای بخار آن، چوب کبريتی در سوپاپ آن فرو کرده ايم. من با همه ی اطمينانی که سابقاً در جانبداری از شما مينوشتم، اکنون نيز در جانبداری از شما مينويسم: ما، به روزهای پايانی فرصت آزمون خويش رسيده ايم. روزهايی که دست تقدير، سنتهای ناب و حتمی خدای متعال، ما را از گردونه ی امتحان به در می برد. امتحانی که در اين سی سال فرصت، جز خراش و خرابی با ما نبوده است. ما و شما؛ مردم خويش را از دست داده ايم. اگر سکوت و آرامشی در آنان ميبينيد به ضرب زور و اسلحه است. اگر باور نداريد به يک آزمون خيالی تن در دهيد. به دو کشور ايران و مثلاً سوئد يا کانادا يا حتی مالزی اعلام ميکنيم که مردم اين دو کشور، يک روز، فقط يک روز پليس و بسيج و اسلحهای بر سر نخواهندداشت و آزادند که هرچه ميخواهند انجام دهند. فقط طی يک روز. تصور ميکنيد در پايان اين يک روز؛ کشور ما و شما چگونه خواهد بود؟ و کشورهای ديگرچطور؟ قصد من از اين مقايسه، مجيزگويی از غرب يا ساير کشورها نيست. بلکه ميخواهم به شکنندگی آرامش و سکوت دروغين جامعهی خويش اشاره کنم.

رهبر عزيز! من و بسياری، هنوز دوستدار شما و سرنوشت کشور خويشيم. به رهبری شما بر مقدرات کشور ايمان داريم. ما دوست داريم با رهبری شما به افقهای مبارک دست ببريم. اما شما ظاهراً اين اشتياق را طالب نيستيد. بعضاً مشاوران و دوستان ناآگاهی شما را در محاصره ی خود گرفته اند، به شما اطلاعات و آمار نادرست ميدهند. و از زبان شما سخن غيرواقع برمی آورند. دوستانی همچون آقای شريعتمداری کيهان، که اطمينان دارم آنگاه که همه از اطراف شما پراکنده شدند و شما و او در يک جزيره تنهايی تنها مانديد، او درجانبداری غليظ از شما، به مخالفت با خود شما برخواهد خواست!

برخلاف ظاهر تلخ نوشته ام، با صدای بلند و آوازی که همه ی هستی را درنوردد اعلام ميدارم که: ما شما را دوست داريم و به پايان خوب سرنوشت شما سخت علاقهمنديم. مرا و ما را باور کنيد. حتی در خيال احتمال دهيد که ما درست ميگوييم. اين احتمال هيچ هزينهای برای شما ندارد. در خيال خود باور کنيد که دوستان خوب شما، فراتر از شما، و در صنفی که انگ دشمن بر پيشانی آحادش خورده است، غم شما را ميخورند و مضطربانه علاقمند درخششِ نابِ شما در اين روزهای پايانی آزمون الهياند و با شجاعت تمام، شجاعتی که من شخصاً در شما باور دارم، امسال را سال آشتی ملی اعلام کنيد و از ملامت هر ملامتگری نهراسيد. که خدا شما و ما را کفايت ميکند. خدايی که دست خود و دست مردم را در دست شما می نهد. ياعلی!

فرزند شما:
محمد نوری زاد
اوين بند۲۴۰- سلول۵۷

 
=============
 
 
 
 
 
 
 
آیت الله صانعی: عده ای دین را در خدمت ریاست و اهدافشان گرفته اند
 
 
 انقدر بی پروا و بی تقوا شده اند که تا امکان دروغ گویی باشد اصلا راست نمی گویند
 
 
جرس: آیت الله  صانعی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران(پردیس کرج) با ایشان اظهار داشتند: «متأسفانه امروز عده ای اسلام را برای زندگی شخصی خودشان، برای پست و ریاستشان و برای مقاصدشان می خواهند و دین را در خدمت خودشان گرفته اند به جای این که به دین خدمت کنند.»

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش به دانشجویان فرمودند: «تا می توانید تبلیغ کنید که اسلام عالی ترین دین است، فرهنگی را که به آن معتقدید، یعنی فرهنگ اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی ای که مردم به آن رأی دادند ترویج و تبلیغ کنید و از آن دفاع کنید، نه قانون اساسی ای که بعضی از آقایان تفسیر کرده اند اما در این راه باید توجه داشت که هزینه ها را کم کنید و نباید فضا و شرائط به گونه ای شود که ظالمان تصور کنند ظلم یک امر شایسته شده است و آن ها توانسته اند مظلوم را سر جای خود بنشانند.»

 

ایشان در ادامه با بیان اینکه عده ای با طرح برخی مسائل در سطح جامعه درصددند که برای سلب مسئولیتشان در رابطه با انجام وظایف قانونی بگویند با دعا خواندن مشکلات حل می شود فرمودند: «دعا یعنی خواستن از خداوند، و خواستن منحصر به لفظ نمی باشد بلکه دعا یعنی خواستن با علم و عمل و سعی و تلاش؛ پس در حقیقت دعا سبب علم و تلاش و عمل است و باید علاوه بر خواندن ادعیه در حل مشکلات سعی و کوشش نمود.»

 

ایشان در پایان با اظهار تأسف از بگیر و ببندها و صدور برخی احکام قضایی برای متهمان حوادث پس از انتخابات فرمودند: «درکنار پیشرفت های حیرت آور دنیا، ما امروز می خواهیم مسائل را با زندانی کردن دانشگاهیان، فرهیختگان، ارباب جرائد، افراد عادی و…، اخراج اساتید ودانشجویان، بستن روزنامه ها، ممنوع الخروج نمودن افراد و بی مهری به فرزندان امام و انقلاب حل نماییم، اگر اینها ضد انقلابند و زندانها از این ها پر شده، پس انقلابی کیست؟ رجال این مملکت را ضد انقلاب معرفی کردن و آن ها را زندانی نمودن قطعاً کارها را درست نمی کند و مشکلات را رفع نمی نماید، بلکه مسائل و مشکلات را پیچیده تر می کند.»

 

شایان ذکر است که در ابتدای این دیدار، یکی از دانشجویان به نمایندگی از جمع به بیان دغدغه های موجود در فضای عمومی دانشگاه ها به شرح ذیل پرداخت:

۱- خطر دین گریزی در میان دانشجویان پس از حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری با توجه به برخی عملکردها؛

۲- برخورد امنیتی با دانشجویان و اساتید؛

۳- ترویج فضای تهمت، دروغ و تخریب خصوصاً نسبت به یاران امام و انقلاب؛

۴- سهل انگاری مسئولین قضایی در برخورد با عوامل حادثه کوی دانشگاه و کهریزک.
 
سایت جرس
 
 
 
========================
 
 
 
 

سی و هشت هزار مورد نقض حقوق بشر! گزارش آماری نقض حقوق بشر در فروردين ماه، هرانا

خبرگزاری هرانا - با توجه به گستردگی نقض حقوق بشر در ايران و شرايط دشوار جمع آوری اخبار عموما و اخبار داخل زندان ها خصوصا و هم چنين فضای امنيتی کشور که در ماه های اخير هجمه های گسترده ای نيز بر عليه فعالين حقوق بشر روا داشته است، گزارشی که ارائه می شود با تمام تلاش ها و کوشش هايی که از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران صورت گرفته، تنها می تواند بيانگر آماری حداقلی از شرايط موجود و نقض حقوق بشر در ايران باشد.

به گزارش هرانا به نقل از نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در فروردين ماه سال جاری دست کم ۳۸۸۷۹ بار نقض موردی حقوق بشر که توسط حاکميت صورت پذيرفته، از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، گردآوری شده است.

در طول ماه گذشته، بيش از ۳۷۵۱۹ مورد نقض حقوق کارگران، ۵۳۷ مورد نقض حقوق دانشجويان، ۲۵۵ مورد نقض حقوق فعالين سياسی و مدنی در حوزه ی آزادی انديشه و بيان، ۳۴ مورد صدور و اجرای حکم اعدام، ۲۵۹ مورد شکنجه و نقض حقوق زندانيان سياسی در زندانها، دست کم ۷ مورد کشته شدن شهروندان مرزنشين، ۱۲۴ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلييت های ملی و ۶۸ مورد بازداشت و نقض حقوق اقلييت های مذهبی را شاهد بوده ايم.

به گفته مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در طی ماه اخير اخراج کارگران و تعطيلی کارخانه ها وشرکت ها و در نتيجه امار بيکاری، با رشد فزاينده ای روبه رو بوده تا جايی که به گفته ی دبير کل خانه ی کارگر به صورت متوسط ماهانه شاهد تعطيلی ۱۶۶ واحد توليدی هستيم. هم چنين دستکم ۳۷۵۰۰ کارگر نيز در ماه گذشته، توسط کارفرمای خود اخراج شدند و با توجه به نزديکی روز جهانی کارگر(اول ماه مه)، کارگران ايران نيز حداقل ۱۱ تجمع اعتراضی برای احقاق حقوق خود در بسياری از مناطق کشور برپا کردند.

با توجه به پشت سر گذاشتن ايام نوروز و تعطيلی مراکز آموزشی، انتظار می رفت که نقض حقوق دانشجويان در فروردين ماه با کاهش نسبی روبه رو باشد اما کمافی سابق شاهد آن هستيم که با اين قشر که بايستی با فراهم بودن يک فضای آموزشی مناسب و آزاد به پرورش تئوريک خود بپردازند، مقابله ی گسترده ای صورت گرفته تا جايی که کميته های انضباطی ۴۶۹ تن از دانشجويان را احضار و بسياری از ايشان را با احکام سنگين محروميت و يا تعليق از تحصيل روبه رو ساختند؛ هم چنين مقام های دولتی در اقدامی جديد و البته عجيب در صدد آن برآمدند که ميزان دانشجويان تهرانی را کاهش دهند.

مجازات اعدام نيز پس از پايان تعطيلات نوروزی، افزايش چشمگيری داشته است و دستگاه امنيتی بدون هيچ توجهی اقدام به گرفتن جان مردمان می کند و تنها در طی چند روز اخير شاهد بيش از ۲۸ مورد اجرای حکم اعدام در نقاط مختلف ايران بوديم.

برخورد با فعالين حقوق بشر نيز که از اسفندماه سال گذشته در دستور دستگاه امنيتی قرار گرفته است، کماکان ادامه دارد و ضمن بازداشت و اقدام به بازداشت بسياری از ايشان، ده ها تن از فعالين حقوق بشر در زندان ها در شرايط نا معلوم و نا مطلوبی نگهداری می شوند.

مرگ چهار زندانی بر اثر شکنجه جسمی نيز از موارد عمده ی نقض حقوق بشر در فروردين ماه محسوب می شود. هم چنين بايد به اين مساله نيز اشاره کرد که شرايط بد زندان ها، فشارهای وارده و بلاتکليفی، بسياری از زندانيان سياسی را برآن داشته تا با اعتصاب غذا اعتراض خود را به شرايط موجود علنی نمايند اين در حاليست که مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران تنها در طی ماه گذشته از اعتصاب غذای ۳۴ تن اطمينان حاصل کرده است

 سایت گویانیوز
 
 
===========================
 
 
طنز
 
پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۹
 
ابراهیم نبوی

فراماسونهای جهان! متحد شوید

مصاحبه همسر مرحوم مرتضی آوینی را خواندم. بسیار مصاحبه درست و دقیق و هوشمندانه ای بود. او گفت که مرتضی آوینی در سالهای آخر عمرش تغییر کرده بود و گفت که در سالهای آخر عمرش تحت فشار بود و گفت که مرتضی از جنس روشنفکران نبود. در همین گفتگو گفته شد که آوینی تا سالها پس از مرگش مورد حمله روزنامه کیهان بود و بسیاری واقعیت های دیگر. مصاحبه بسیار خوب و درستی بود و دقیقا شبیه همان حرفهایی بود که من در مقاله " مرتضی و ما" نوشتم و با توجه به اینکه موضوع آوینی باز شده است، تصمیم دارم به این نوشته ادامه بدهم.

 

راستش را بخواهید اصلا خوشم نمی آید که حکومتی که با بچه هایی مثل مرتضی آوینی و قیصر امین پور و مرحوم سید حسن حسینی چنین برخوردی می کند و از آنها سوء استفاده می کند، آنها را پیراهن مرحوم عثمان کند و با استفاده از آنها سر مردم را گول بمالد. مطمئنم که مرتضی آوینی هم که در سالهای آخر عمرش به همان جایی رسیده بود که بقیه روشنفکران مذهبی به آن رسیدند، ملاخور بشود. نمی شود که یک نفر را دق بدهید و وقتی مرد، جسدش را هم مورد سوء استفاده قرار دهید. من هم که می دانم این کلمات تا بیخ خانه های تان می رود، پس برای دادن یک تصویر درست از واقعیت همگی به هم کمک کنیم.

 

از اینها گذشته، خواندن روزنامه کیهان امروز، مرا به این نتیجه رساند که احتمالا خدابیامرز حسین شریعتمداری، به رحمت ایزدی تشریف برده است. برای آن مرحوم از خداوند طلب بخشش می کنم، اگرچه حدس می زنم کار از خداوند و بخشش و این چیزها گذشته باشد، ولی بالاخره ما کار خودمان را می کنیم. حتما سووال می کنید که از کجا فهمیدم که حسین شریعتمداری مرحوم شده است؟ خیلی چیز عجیبی نبود. درست است که شریعتمداری طرفدار استبداد بود و خدابیامرز برای خودش فاشیستی محسوب می شد، ولی هرچه بود " خل و چل" نبود. مصاحبه وزیر اطلاعات را بخوانید و به مطلبی که در مورد جرس نوشته شده است، دقت کنید.

 

امکان ندارد شریعتمداری زنده باشد و کیهان بنویسد که " گروه ماسونی جرس، شامل مهاجرانی، کدیور، بهنود و سروش است" البته شوخی داریم، ولی چسباندن کدیور و سروش و بهنود به همدیگر خودش بقول خانم آوینی کار حضرت فیل است، چه برسد به اینکه این افراد اعضای فراماسونری هم باشند. البته این سلطنت طلبان گاهی می گویند که انقلاب اسلامی ایران یک اقدام فراماسونری انگلیس بود، ولی ما تا حالا باور نکرده بودیم. شاید هم همین طور بوده و ما خبر نداریم، بروم نگاهی به آینه بکنم شاید خودم هم فراماسون شده باشم و خبر ندارم. البته در مورد مسعود بهنود یک شکی من کرده بودم، ولی قبلا فکر می کردم بهنود صهیونیست بوده و پایه گذار آژانس بین المللی یهود است، نمی دانستم که فراماسون است. عینک هم که دارد، فارسی هم که خوب بلد است، فعلا هم در لندن است، دیگر چه کم از فراماسونها دارد؟

 

در همین راستا، و با توجه به برخی نکات مختلف و متفاوت دیگر، برخی سووالاتی که پاسخ دادن به آنها واجب شرعی است و اگر کسی به آن پاسخ ندهد، الهی وربیافتد، به حضور کلیه خوانندگان محترم عرض می شود. پاسخ ها را حتما حتما حتما تا یک ساعت پس از خواندن سووالات بدهید، بعدا برگه را پشت و رو روی زمین بگذارید، بعد خودتان را برای 22 خرداد آماده کنید. در مورد آخر یواش یواش توضیحاتی در روزهای آینده خواهم داد.

 

سووال اول: احمدی نژاد امروز گفته است " هیچ کس به دلیل مخالفت در زندان نیست." حدس می زنید شخص مذکور در هفته آینده چه جمله ای را بیان کند؟

گزینه اول: اصولا هیچ کس در ایران زندانی نیست.

گزینه دوم: اصولا در ایران زندان وجود ندارد.

گزینه سوم: تعدادی زندانی بودند، خوردیم، تمام شدند.

گزینه چهارم: کسانی که در زندان هستند موافق حکومت هستند، ولی بازهم آزادشان نمی کنیم.

گزینه پنجم: وقتی وارد زندان شدند مخالف بودند، ولی حالا موافق شدند، درد هم نمی کند.

 

سووال دوم: با توجه به اینکه آیت الله خامنه ای یک سال قبل گفته بود " آمریکا بزودی نابود می شود" و در نتیجه تورم در ایران از 18 درصد به 24 درصد رسید، گفته امروز شخص مذکور که " ملت ایران تهدید کنندگان را به زانو درخواهد آورد." باعث چه اتفاقی خواهد شد؟

گزینه اول: تورم جهانی کاهش پیدا می کند و تورم در ایران به 30 درصد خواهد رسید.

گزینه دوم: اگر دو تا سخنرانی دیگر بکند، قیمت نان و گوشت دوبرابر می شود.

گزینه سوم: تورم به 30 درصد نمی رسد، ولی به 27 درصد می رسد.

گزینه چهارم: اصولا هر وقت آمریکا را تهدید می کنیم یکی از مشکلاتش حل می شود و یک مشکل جدید پیدا می کنیم.

 

سووال سوم: با توجه به اینکه وزیر اطلاعات گفت خاتمی ممنوع الخروج نیست، در پاسخ به سووال یک خبرنگار که پرسید پس چرا از خروج او جلوگیری شده است؟ گفت من اطلاعی ندارم. لطفا بگوئید اگر وزیر اطلاعات اطلاع ندارد، پس چه کسی، به چه دلیل، اطلاع دارد؟

گزینه اول: وزیر راه و ترابری، چون خروج و ورود یا ته راه است یا سر راه.

گزینه دوم: وزیر صنایع سنگین، چون خاتمی باید در ولایت ذوب شود تا اجازه خروج بگیرد، و هنوز ذوب نشده است.

گزینه سوم: وزیر علوم و آموزش عالی، چون خاتمی هنوز مغزش کار می کند و فراری دادن مغزها زیر نظر وزیر علوم است.

گزینه چهارم: سازمان میراث فرهنگی، به دلیل کنترل کلیه اشیاء گرانبها و عتیقه

 

سووال چهارم: محمود احمدی نژاد به یک خبرنگار خارجی گفت " نداآقاسلطان در هیچ تظاهراتی حضور نداشت." با گفتن این حرف می خواست چه چیزی را ثابت کند؟

گزینه اول: می خواست ثابت کند دروغگو دشمن خداست.  

گزینه دوم: می خواست ثابت کند که هنوز همان احمدی نژاد یک سال قبل است.

گزینه سوم: نمی خواست چیزی را ثابت کند، ولی خودش ثابت شد.

گزینه چهارم: دفعه بعد می گوید اصلا کسی به اسم نداآقاسلطان وجود نداشت.
گزینه پنجم: ندا که هیچی، سهراب اعرابی و هفتاد نفر دیگر کجا کشته شدند؟

 

سووال پنجم: امروز وزیر اطلاعات خبر داد که یک گروهک در کردستان منهدم شده است، این وزیر در پاسخ به این سووال که نام این گروهک چیست، گفت " صبر کنید در آینده اعلام می کنیم." به نظر شما چرا وزیر اطلاعات می خواهد نام این گروه را در آینده اعلام کند؟

گزینه اول: چون باید اول گروه را تشکیل بدهد و بعد اسم بگذارد، بعد نامش را اعلام کند. 

گزینه دوم: چون همه افراد گروه کشته شدند و کسی زنده نماند که نام گروه را بگوید.

گزینه سوم: چون کردستان خیلی دور است و تا یکی از آنجا بیاید و اسم گروه را بگوید یک ماه طول می کشد.

گزینه چهارم: حالا این قدر سووال کنید تا خودتان را هم به اتهام عضویت در گروه منهدم کنند.

گزینه پنجم: اصولا کرد بودن دلیل کافی برای نابودی هر گروهی است، حالا می خواهد اسم داشته باشد، یا نداشته باشد.

 

سووال ششم: احمدی نژاد همین امروز به یک خبرنگار خارجی گفت " مردم آزادانه من را انتخاب کردند." این جمله با کدام گزینه مربوط است.

گزینه اول: اونجای عمه آدم دروغگو!

گزینه دوم: به عمه اش چی کار داری؟ خودشو بچسب!

گزینه سوم: نمی تونم به خودش بچسبم، سریشه دیگه کنده نمی شه.

گزینه چهارم: کدام عمه از کدام بابا؟

 

سووال هفتم: به نوشته خبرگزاری فارس " مدیران مسوول مطبوعات و خبرگزاری ها خواستار آزادی خبرنگار ایرانی در ایتالیا شدند." چرا این افراد خواستار آزادی خبرنگاران ایرانی در خود ایران نشدند؟

گزینه اول: چون در مسائل داخلی ایران دخالت نمی کنند.

گزینه دوم: چون مطمئن هستند که دولت ایران خبرنگار آزاد نمی کند، ولی ایتالیا می کند.

گزینه سوم: چون خودشان در دستگیری خبرنگاران داخلی نقش داشتند.

گزینه چهارم: چون سووال بیخودی می پرسی جواب نمی دم.

 

سووال هشتم: سردار محسن رضایی گفت " برای شرکت هاشمی در مراسم تنفیذ احمدی نژاد دنبالش رفتم، ولی خانواده اش آدرس او را به من ندادند." علت ندادن آدرس چه بود؟

گزینه اول: می ترسیدند

گزینه دوم: اطمینان نداشتند

گزینه سوم: کسی که آدرس مرد دوم حکومت را ندارد، بیخودی دنبالش نمی رود.

گزینه چهارم: حالا خیلی کار خوبی کرده توضیح هم می دهد.

گزینه پنجم: توطئه خانوادگی آخرین فیلم هیچکاک بود

 
 
 
 
 
==============
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹
حمیده خیرآبادی تنها بود

دفن مادر سینما در محاصره ماموران امنیتی

 

پیکر حمیده خیرآبادی (نادره)، بازیگر سرشناس سینمای ایران دیروزدر محاصره ماموران امنیتی دفن شد. نمایندگان وزارت اطلاعات که بلافاصله بعد از انتقال "مادر سینمای ایران" به بیمارستان در آنجاحضور یافته بودند، مانع از تشییع جنازه شدند و بافشار به خانواده نادره از آنها خواستند او هر چه سریعتر و درسکوت به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرنگاران "روز" در تهران تهران، خانم نادره که مدتها بود بعلت اعتراض به وضعیت هنرمندان از حضور در فیلم ها و سریال ها خود داری می  کرد، سه روز قبل بعلت نارسائی قلبی به بیمارستان رسالت انتقال یافت.  او که86 سال داشت، ظهر روز دوشنبه بهبودی یافت و به خانه رفت.

نادره که بیش از 160 اثر سینمائی در کارنامه خود دارد، آماده می شد تا روز سه شنبه صبح فعالیت خود را از سر بگیرد و سر صحنه مجموعه تلویزیونی "زمین انسان ها" به کارگردانی ابوالحسن داودی حاضر شود، اما اجل مهلتش نداد و اوساعت 9 شب بعلت سکته مغزی درگذشت. پیکر نادره بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت اما ساعتی بعد ماموران امنیتی در بیمارستان حاضر شدندو از خانواده خانم خیرآبادی، به وِیژه دخترش ثریاقاسمی ـ بازیگر سرشناس سینمای ایران-  خواستند فقط نزدیکترین افراد را مطلع سازند و باسرعت هرچه تمامتر مراسم کفن و دفن را به انجام برسانند.

به این ترتیب وقتی هنرمندانی که ازمرگ وی باخبر شده بودند در ساعت ده و نیم صبح ـ سه شنبه- به قطعه 66 بهشت زهرا رسیدند، آنجا را در محاصره نیروهای بسیجی دیدند.

افراد  یگان ویژه بسیح که برای کنترل بهشت زهرا دراین گورستان مستقر شده  است، لباس فرم پلنگی به تن داشتند؛ همان لباسی که در طول چند ماه پس از انتخابات و در جریان سرکوب اعتراضات مردمی از تن آنها بیرون نیامده است.

مراسم تدفین نادره که در میان تعجب حاضران در قطعه هنرمندان  هم به خاک  سپرده نشد؛در سکوت کامل خبری و تحت مراقبت های شدید امنیتی نیروهای دولتی برگزار شد.

خانم نادره در آثار شاخصی چون "رضا موتوری- مسعود کیمیایی"، "اجاره‌نشین‌ها وبانو ـ داریوش مهرجویی"، "مادر- علی حاتمی" و "هنرپیشه- محسن مخملباف" حضور داشته است.

در مراسم تدفین این هنرمند سرشناس سینمای ایران علاوه بر فرزندش، ثریا قاسمی، ابوالحسن داودی، بیتا منصوری، علی نصیریان، عسل بدیعی، امیر محمد زند، مصطفی احمدیان، صدرالدین شجره، مائده طهماسبی، مهری شیرازی  وتعداد معدودی از بستگان وهمسایگان  وی حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار روز تعداد ماموران گارد ویژه در خاکسپاری  نادره بیش از آشنایان و بستگان وی بود.ماموران که از حضور دیگر مراجعین  به قطعه جلوگیری به عمل می آوردند، بلافاصله بعد از دفن جنازه خانم خیرآبادی از حاضرین خواستند محل راترک کنند.

تنها بعد از پایان مراسم بود که خبر فوت "مادرسینمای ایران" از طریق رسانه های جمعی جمهوری اسلامی به اطلاع مردم رسانده شد.محدودیت در مراسم تشییع جنازه و دفن هنرمندان از آغاز سال جدید و به عنوان بخشی از "طرح امنیت اجتماعی" در دستور کار قرار گرفته است.

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2010/april/21//-b21cf11229.html
======================================
 
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹
 
 
دلایل کوتاه آمدن مجلس در برابر دولت روشن شد

دخالت رهبر در قوه مقننه

سرانجام دیروز و پس از آنکه نمایندگان عضو فراکسیون روحانیون مجلس درباره دیدارشان با آیت الله خامنه ای در روز دوشنبه، گزارش هایی را منتشر کردند، دلایل آنچه که محافل سیاسی به "کوتاه آمدن مجلس در برابر دولت" تعبیر می کنند، روشن شد.دیدار نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی با رهبر جمهوری اسلامی پس از آن صورت گرفت که مجلس بعد از امتناع دولت از اجرای قانون ابلاغ شده هدفمند سازی یارانه ها، به دولت اختیار داد تا زمان اجرای قانون را خودش تعیین کند.به این ترتیب میزان دخالت آیت الله خامنه ای در تصمیم گیری های مملکتی با تاکید وی براینکه "همواره در میان اختلافات، یکی از طرفین باید کوتاه بیاید تا منافع کشور به تاخیر نیفتد و آسیب نبیند" تصویر واضح تری یافت.

گفتنی است پیش از این نمایندگان اقتصادی دولت و همچنین علی لاریجانی، رئیس اصولگرای مجلس به خاطر توقف قانون و عدم اجرای آن، انتقادهای گسترده ای از دولت کرده بودند تا جایی که غلامرضا مصباحی مقدم  از احتمال "سئوال از رئیس جمهور" در مجلس سخن گفت و احمد توکلی خواستار "برخورد نظارتی مجلس" با تخلفات دولت شد؛ امری که باعث شد توکلی از سایت رجانیوز، از رسانه های وابسته به احمدی نژاد، لقب "گیرنده عکس یادگاری با جورج سوروس" را دریافت کند.

در محوری دیگر الیاس نادران، دیگر نماینده اقتصادی مجلس هم که ضمن افشای نام محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت مستقر، به عنوان "دانه درشت پرونده فساد اقتصادی در دولت" خواستار برکناری وی شده بود، از سوی دولت مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفت و در اقدامی کم سابقه، دولت به عنوان یک نهاد حقوقی، از نادران شکایت کرد.

اما تمامی این چالش ها، در هفته گذشته و بنا به اذعان بسیاری از ناظران به شکل محسوسی فروکش کرد و از یکسو به موافقت مجلس با واگذاری اختیار تعیین زمان اجرای قانون هدفمندسازی منجر شد واز دیگر سو، الیاس نادران را با وجود تاکید وی در گفت و گو با سایت الف مبنی بر "در اختیار داشتن مدارک مکفی" وادار به سکوت دربرابر محمدرضا رحیمی کرد.

تا اینکه روز گذشته چند نماینده مجلس که در دیدار با آیت الله خامنه ای حضورداشته اند، با تشریح برخی از جزئیات این دیدار، دلایل فروکش تب و تاب مجلس در مخالفت با اقدامات دولت و همچنین حضور محمدرضا رحیمی در کابینه را روشن کردند.

از جمله این نمایندگان، ، موسی قربانی از اعضای فراکسیون اکثریت مجلس بود که به گزارش فارس، درباره این دیدار از تشکر آیت الله خامنه ای از مجلس به خاطر"کوتاه آمدن در برابر خواست دولت" خبر داد و گفت: "ایشان از توافق صورت گرفته میان مجلس و دولت درباره نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‎ها تشکر کردند و گفتند که همواره در میان اختلافات، یکی از طرفین باید کوتاه بیاید تا منافع کشور به تاخیر نیفتد و آسیب نبیند".

به گزارش پارلمان نیوز، گفته های قربانی به روایت روح الله حسینیان، نماینده افراطی حامی دولت درباره قانون هدفمند سازی یارانه ها  نیز چنین بود: "رهبر انقلاب همچنين فرمودند، بايد تلاش شود تا ديگران از رابطه و هماهنگي بين دولت و مجلس سوء استفاده نكنند چرا كه دشمنان خواهان ايجاد اختلاف بين مجلس و دولت هستند".

حسينيان که در جمع خبرنگاران پارلمانی سخن می گفت، افزود: " رهبر انقلاب همچنين فرموده‌اند كه بايد مجلس تلاش كند تا در خصوص رابطه قوه مقننه و دولت به دشمنان سوژه ندهد".

با این حال سایت جرس، که از "حکم حکومتی" آیت الله خامنه ای درباره کوتاه آمدن مجلس از پی گیری پرونده محمد رضا رحیمی پرده برداشته بود، با واکنش تابناک، سایت نزدیک به سردار رضایی مواجه شد.

تابناک درباره گزارش جرس نوشت: "یک سایت مثلا سبز در خبری مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای با حکم حکومتی، دستور توقف پیگیری این پرونده را صادر کرده‌اند و این در حالی است که خبرنگار "تابناک"، پس از پیگیری از منابع آگاه در این باره با خبر شد که خبر فوق، جعلی و کذب محض بوده و تنها با هدف خدشه‌دار کردن چهره رهبر انقلاب تنظیم شده است".

خبر جرس در حالی از سوی "منابع آگاه" تابناک تکذیب شده که هنوز یک هفته از افشاگری های نادران و سکوت ناگهانی وی نگذشته و در مقابل، محمدرضا رحیمی، آنطور که ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت گزارش داده، خواستار برگزاری هفتگی جلسات کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی شده است.

به این ترتیب فروکش کردن حجم انتقادات مجلس از دولت، و به تعبیر آیت الله خامنه ای "کوتاه آمدن یک طرف دعوا" اینبار نیز به نفع دولت محمود احمدی نژاد تمام شد. "کوتاه آمدنی" که به نوشته فارس و به نقل از محمد تقی رهبر، که گزارش دیدار اخیر روحانیون مجلس با رهبر جمهوری اسلامی را داده، چنین تشریح شده است:" در اين ديدار برخی از نمایندگان منتقد دولت نیز به طرح ديدگاه‌هاي خود پرداختند و تاكيد كردند مجلس هشتم مجلس اصولگرا و هم صدا با ولايت و رهبري و همراه و همدل دولت اصولگرا است".

پس از افشای حکم حکومتی آیت الله خامنه ای درباره توقف بررسی اصلاح قانون مطبوعات در سال ٧٧، تاکنون هیچ زمان حجم دخالت های آیت الله خامنه ای در جزئی ترین تصمیمات مجلس، به این حد نبوده است. دخالت هایی که به اعتقاد بسیاری به معنای از بین رفتن استقلال نهاد قانونگذاری در ایران به عنوان یکی از سه رکن جمهوری اسلامی تلقی می شود.

روزآنلاین
 
 
 
===============
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹
آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

افشاگر کهریزک با دستبند و پابند در بیمارستان

در حالیکه خبرها از وخیم تر شدن وضعیت جسمی فعالان سیاسی و مطبوعاتی حکایت دارد، با سفر قاضی مقیسه به کربلا، رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگانی که پرونده هایشان در شعبه 28 دادگاه انقلاب است به تعویق افتاد. مهدی محمودیان، روزنامه نگاری هم که برای اولین بار فجایع بازداشتگاه کهریزک را افشا کرده بود به دلیل عفونت هر دو ریه به بیمارستان انتقال یافت در حالیکه به وی دست بند و پابند زده بودند.در چنین شرایطی خانواده های زندانیان سیاسی و مطبوعاتی هم با انتشار بیانیه ای، ضمن ابراز نگرانی از نقض حقوق شهروندی عزیزان دربند خود، خواستار پایان دادن به این وضعیت شدند.

 

بازگشت کیوان صمیمی به زندان

روز گذشته کیوان صمیمی که با قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی در مرخصی به سر می برد، برای اجرای حکم 6 سال حبس تعزیری به زندان بازگردانده شد.این روزنامه نگار که عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است، 24 خرداد بازداشت شده و به اتهام "تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت کشور از طریق تجمع و تبانی" به 6 سال حبس تعریزی و محرومیت مادام العمر از فعالیت های سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

 

محمودیان با دستبند و پابند در بیمارستان

مهدی محمودیان، روزنامه نگاری که برای اولین بار فجایع بازداشتگاه کهریزک را افشا کرده بود، به دلیل عفونت ریه هایش از زندان به بیمارستان منتقل شد.این روزنامه نگار در حالی به بیمارستان  امام خمینی منتقل شده که شاهدان عینی در بیمارستان او را با دستبند و پابند دیده اند.

وب سایت نوروز گزارش داده است که مهدی محمودیان در بیمارستان با فریاد و اعتراض نسبت به وضعیتش در زندانِ اوین، خواستار رساندن صدای اعتراضش به مردم شده است. براساس این گزارش، پزشکان پس از معاینه محمودیان متوجه شده اند هر دو ریۀ وی دچار عفونت حاد شده است؛ در حالیکه قبلا تصور می شد تنها یک ریه این روزنامه نگارِ زندانی، دچار عفونت شده و همین مسئله، پزشکان را نسبت به وضعیت سلامتِ وی، دچار نگرانیِ بسیار کرده است.

 

وخامت وضعیت جسمی رضا خندان

وضعیت جسمی رضا خندان، فعال حقوق کودک و عضو کانون نویسندگان ایران که از 7 بهمن در بازداشت به سر می برد، وخیم گزارش شده است.خانواده این نویسنده اعلام کرده اند که او اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین است وبه دلیل حمله عصبی قسمتهایی از بدنش دچار بی حسی کامل و بی حرکت شده است.

خانواده رضا خندان همچنین نسبت به وضعیت بلاتکلیف او ابراز نگرانی کرده اند. این نویسنده در حالی با وضعیت جسمی نا مساعد در بازداشت به سر می برد که پیش از این برای او قرار وثیقه صادر و این وثیقه از سوی خانواده او تامین شده است.

 

محمد نوری زاد؛ ممنوع الملاقات شد

در حالیکه با صدور حکم دادگاه بدوی محمد نوری زاد، خانواده این روزنامه نگار در انتظار آزادی او با قرار وثیقه بودند، شعبه 26 دادگاه انقلاب با این امر مخالفت کرد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد نوری زاد، روز گذشته در مراجعه به شعبه 26 دادگاه انقلاب از مخالفت رئیس این شعبه با آزادی موکلش تا زمان تشکیل دادگاه تجدید نظر، با خبر شد.

همزمان سایت کلمه از ممنوع الملاقات شدن این روزنامه نگار خبر داد. محمد نوری زاد، به اتهام "توهین به رهبری، رئیس قوه  قضائیه، ائمه جماعات و رئیس جمهور و همچنین تبلیغ علیه نظام"، به سه سال و نیم حبس تعزیری و 50 ضربه شلاق محکوم شده است.

 

بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی

خانواده های زندانیان سیاسی و مطبوعاتی، با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی و تبرئه عزیزان دربند خود از اتهامات انتسابی شدند.

در این بیانیه که در سایت ندای سبز آزادی منتشر شده، با تاکید بر اینکه زندانیان سیاسی و مطبوعاتی در زندان ها تحت شدیدترین اجحاف ها قرار دارند، خانواده های این زندانیان خواسته اند: "آن دسته از زندانیانی که بازجویی آنان پایان پذیرفته و در بلاتکلیفی به سر می برند و بعضا برای برخی از آنان وثیقه صادر شده است، بتوانند از آزادی برخوردار شوند تا در محکمه ای صالح به اتهامات آنان رسیدگی شود. آن دسته از زندانیان که برایشان حکم صادر شده اما هنوز مورد تجدیدنظر قرار نگرفته است، تبرئه شوند و کسانی که حکمشان در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و در حال اجرای حکم هستند، بتوانند حتی الامکان با استناد به بندهایی از ماده 272 آیین دادرسی کیفری از اعاده دادرسی برخوردار شوند، در غیر این صورت از حق مرخصی استفاده کنند و بتوانند در کنار خانواده خود باشند."

 
روزآنلاین
 
 
============================
 
 
 
 
 
 
 

***************************

این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. رسانه شمایید

جهت عضو شدن در گروه ايران ما. كافي است كه به آدرس زير يك ايميل ارسال کنید. لازم نيست كه هيچ چيزي در ايميل بنويسيد. سپس یک ایمیل از جانب گروه دریافت خواهید کرد و باید روی لینک داده شده در ایمیل کلیک کرده و درخواست خود را تایید نمایید.
OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com

چنانچه مایل به دریافت این ایمیلها نیستید برای لغو عضویت خود به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید و لازم نیست که در ایمیل چیزی بنویسید:
OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com

--
---------------------------------------------------------------------------------------------------
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "OurIran" group.
To post to this group, send email to OUR_IRAN@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com
 
To subscribe to this group, send and email to OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com
 
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/OUR_IRAN?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر