۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

گلهاي صحرايي را هميشه رايحه اي دل انگيز است

 – رامش و رامین  دانلود

برگرفته از :

شاخه گل 260

 

بلند بالا به بالات اومدوم مو                 برای خال لبهات اومدم مو

شنیدم خال لبهات می فروشی        خریدارم به سودات اومدم مو

 

ترانه :

آیینه قدی چراغ بلور      سماور و قلیون گلاب پاش دو جور

سوزنی ترمه دو تا تنگ آب     متکای مخمل دو دست رختخواب

قطار قطار با دف و ساز                          میارن واسه عروس جهاز

کف بزن و دف بزن که غم بشه دور      اسفند و دود بکن چشم حسود کور

پای هم پیر بشن عروس و دوماد       دو تا برگ گل و دو شاخ شمشاد

عروس که ناز می کنه                           ناز به جهاز می کنه

قطار قطار با دف و ساز         میارن واسه عروس جهاز

 

2 – الهه  دانلود

برگرفته از :

شاخه گل 260

 

لب آب روون و سایه بید         چشم بر چشم یار افتید و خندید

دعا از من به دلبر می رسونید       دلی که از دلی رنجید رنجید

 

ترانه :

بس که عشقت در دل من فکند آتش ای پری              لاله روید از دل من چو به خاک من بگذری

بی تو ای گل در دل ما اثری نکند ساغری                       گل ندارد بوی وفا تو بیا که ز گل بهتری

از تو باشد مستی من که مرا نوشین باده ای    وز تو باشد هستی من که به دل گرمی  داده ای

تار مویت بسته مرا بگشا ز کرم پای من                    خسته ام از خار جفا چو وفا نکنی وای من

چشم لطفی نه تو را نه مرا در دل طاقتی                          بی وفایی صنما به وفاداران رحمتی

 

3 – رامش  دانلود

برگرفته از :

شاخه گل 260

 

دو چشمون ولم امشو خرابه     گل نیلوفر ختمی به آبه

بیارین نیشکر با مغز بادوم       خوراک دلبرم امشو گلابه

 

ترانه :

پرستو جان کجا رفتی بهاره             درخت یاس گل کرده دوباره

نمی آیی نمی دونی که بی تو    به چشمم زندگی رنگی نداره

پرستو جان کجا کاشانه کردی          بنای عشق را ویرانه کردی

پرستو جان پر پرواز تو کو             نوای گرم و افسون ساز تو کو

تنت سرد و لبت خاموش امشب            پرستو گرمی آواز تو کو

نمی دونی شب هجران درازه                    در میخانه اندوه بازه

نمی دونه که بعد از رفتن تو           دل دیوانه ام با غم چه سازه

 

4 – کوروس سرهنگ زاده  دانلود

برگرفته از :

شاخه گل 260

 

بیا بنشین جلالت کم نمیشه     نصیب ما و تو با هم نمیشه

نصیب ما و تو کار خدایه       چه سازم که خدا راضی نمیشه

 

ترانه :

می افتاده از جوشم تو کردی    نسیم خانه بر دوشم تو کردی

شدی پیمونه دست رقیبون   چو ساز کهنه خاموشم تو کردی

 

الهی چشم گریونت ببینم الهی   گرفتار و پریشونت بببینم الهی

بمیری بهتره تا زنده باشی دلبر من  نمی خوام با رقیبونت ببینم دلبر من

خداوندا دوباره نوبهاره نوبهاره    دلم بهر محبت بی قراره بی قراره

تو صحرا پر شده از لاله و گل   زمستونه دل من شوره زاره

 شجریان

5 – محمد رضا شجریان  دانلود

(احمد عبادی و لطف الله مجد)

برگرفته از :

برنامه موسیقی ایرانی

 

خودت گل قامتت گل کفش پات گل    قد و بالات بنازم من نسا گل

اگه یک شو به باغت جا بگیرم        بگردم شاخه شاخه مثل بلبل

 

ترانه :

زابل

یره گه کار مو و تو دره بالا میگره   ذره ذره دره عشقت تو دلم جا می گیره

مویه و فرود به زابل

روز اول به خودم گفتم ایم مثل بقی  حالا کم کم می بینم کار دره بالا می گیره

مویه

چند شبه باز مدوزم چشمام و تا صبح به چخت   یا به عکسم بیخودی مات ممنه و رام می گیره

چند شبه باز مثل چهل سال پیش از این مرغ دلم   تو زمستوت بهنه سبزه و صحرا می گیره

مخالف

مگومش هر چی که مرگت چیه کوتی نمیگه   عوضش نق مزنه ذکر خدایا می گیره

پیری و معرکه گیری که می گن کار مویه   دره کم کم این کتاب صفحه پنجاه می گیره

فرود

هر که عاشق شده پنونه مکنه مثل اویه    که سوار شتره پشتشه دولا می گیره

 
 
با تشكر از سعيد انصاري عزيز وبلاگ گل ها
ارسالي: محسن سليماني

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر