۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

[PERSIANU] Matalebe Jaleb Va Khandaniye Hafteye Dovome Mehr 89

 





 


مطالب جالب و خواندنی هفته دوم مهر 89

 


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكيبا باشيد
در صورتي که هر يک از عکس ها باز نشد بر روي آن راست کليک کرده و گزينه Show Picture را انتخاب كنيد

 

 

چگونه میتونیم از بانک های دولتی و خصوصی وام بگیریم؟

حتما شما هم هنگام مراجعه به بانک ها براى دریافت وام با مشکل مواجه مى شوید از این نظر که نمى دانید کدام بانک، چه میزان تسهیلات و با چه شرایطى اعطا مى کند. در این گزارش سعى داریم اطلاعاتى در مورد نحوه اعطاى تسهیلات بانکى به متقاضیان عادى ارایه دهیم.یادآورى مى شود برخى تسهیلات با معرفى نهادهاى غیربانکى ولى توسط بانک ها ارایه مى شود.در این موارد بانک ها شرایط لازم را براى دریافت وام به شما مى گویند. به عنوان مثال اغلب وام هاى بانک کشاورزى به معرفى سازمان هاى کشاورزى احتیاج دارد و معرفى نمایندگان مجلس، مى تواند نقش تسریع و تسهیل کننده در اعطاى وام داشته باشد.

بانک مسکن

وام هاى بانک مسکن بر اساس دوره سپرده گذارى و با محدودیت هایى در زمینه خانه خریداری، احداث یا تعمیر شده پرداخت مى شود. حداقل وام این بانک ۵/۲ میلیون تومان و حداکثر آن در حال حاضر ۱۲ میلیون تومان است که ممکن است در ماه هاى آینده افزایش یابد. کارکنان دولت از امتیاز ویژه اى در دریافت وام مسکن برخوردارند. این وام ها به افرادى که صاحب حساب در بانک مسکن هستند پرداخت مى شود ولى قابل انتقال به بستگان درجه یک است.زمان بازپرداخت وام مسکن ۶تا ۱۸ سال است که به دوره سرمایه گذارى فرد در بانک ارتباط دارد.البته بانک مسکن آنقدر شرایط و آئین نامه هاى پیچیده و محدودکننده اى دارد که پیشنهاد مى شود قبل از اقدام به افتتاح حساب در این بانک براى دریافت وام با یک کارشناس حقوقى خبره مشورت کنید.بانک مسکن یک نوع وام مخصوص با عنوان حساب پس انداز مسکن جوانان هم دارد. شما مى توانید از هم اکنون براى کودکان خود در این بانک حساب باز کنید تا در آینده به آنها وام پرداخت شود.

بانک کشاورزى

اولویت در واگذارى تسهیلات اعتبارى بانک کشاورزى با فارغ التحصیلان رشته هاى کشاورزى است که فاقد شغل دولتى یا غیردولتى باشند. این بانک تا ۸۰ درصد سرمایه گذارى ثابت پروژه هاى کشاورزى را با نرخ سود پایین تامین مى کند.

این بانک وام هاى مختلفى پرداخت مى کند که تبصره ۲۹، تبصره ۳، اعتبارات غیرتبصره اى و طرح طوبى از جمله آنهاست. اگر کمى از مسایل کشاورزى سررشته داشته یا به این موضوع علاقه مند هستید، مى توانید به راحتى از وام هاى این بانک استفاده کرده و به سرعت پولدار شوید.

بانک صنعت و معدن

این بانک به طرح هاى معدنى و صنعتى وام مى دهد و گاه تا ۸۵ درصد هزینه ها را به صورت تسهیلات تامین مى کند. وام هاى ارزى این بانک هم که از صندوق ذخیره ارزى پرداخت مى شود، نرخ سود مناسبى دارد. نکته جالب توجه آن است که گاهى این بانک، وام ها را به صورت اقساط پرداخت مى کند ولى به صورت یکجا نسبت به دریافت آن اقدام مى کند.

بانک سامان

بانک سامان یک بانک خصوصى است به این معنا که با تشریفات ادارى کمترى وام مى دهد ولى نرخ سود آن بالاتر از بانک هاى دولتى است. براى خرید اتومبیل، لوازم خانگى و مسکن مى توانید به این بانک مراجعه کرده و وام هاى چند ۱۰ میلیون تومانى دریافت کنید.البته اگر کار و کاسبى خوبى دارید به سراغ این بانک بروید چون اقساط آن بسیار بالا خواهد بود.

بانک سپه

سپه قدیمى ترین بانک ایران است که ۷ نوع وام پرداخت مى کند. مضاربه بازرگانى داخلی، صادرات، واردات، مشارکت مدنى بازرگانی، تولیدی، صادراتی، مسکن و ساختمان، فروش اقساطى مواد اولیه، ماشین آلات، مسکن، سلف، اجاره به شرط تملیک، قرض الحسنه ازدواج، تعمیر و تامین مسکن، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلى و جعاله، عنوان این وام هاست. و ام هاى قرض الحسنه این بانک که براى اکثر نیازهاى خانواده ها پرداخت مى شود، از طریق نزدیک ترین شعبه به محل سکونت شما پرداخت خواهد شد.

بانک اقتصاد نوین

این بانک به شما وام مى دهد تا سهام بخرید. حداقل تسهیلات در این بخش ۴ میلیون تومان است. اقتصاد نوین تا ۱۵ میلیون تومان براى خرید خودرو وام مى دهد. همچنین به سه گروه کارکنان دولت، شاغلان در شرکت هاى خصوصى معتبر و کسبه هم وام مسکن مى دهد.

بانک صادرات

این بانک براى تکمیل مسکن نیمه ساز، وام مشارکت مى دهد که براى دریافت آن، گواهى اشتغال به کار ضرورى است. پروانه ساختمان و گواهى عدم خلاف، مدارک احراز هویت و فتوکپى سند مالکیت، جزو مدارک موردنیاز براى دریافت این نوع وام است. این بانک همچنین تسهیلاتى در خصوص صادرات و بازرگانى اعطا مى کند.

موسسه مالى اعتبارى بنیاد

این بانک تسهیلاتى در زمینه خرید مسکن و محل کار با سپرده گذارى و بدون سپرده گذارى دارد که اقساط آن به ازاى هر یک میلیون تومان بین ۲۲ تا ۲۴ هزار تومان در ماه است. براى دریافت وام مسکن این موسسه، برخلاف بانک مسکن، نیازى به خرید خانه نو نیست.موسسه مالى اعتبارى بنیاد، وام خرید خودرو هم مى دهد. پرداخت این وام مشروط به بیمه خودرو است.

بانک ملى ایران

مهمترین وام بانک ملى مختص احداث مجتمع هاى ساختمانى یا انبوه سازان است. این بانک همچنین وام هایى براى تعمیر واحدهاى مسکونى نیز پرداخت مى کند. براى خرید مسکن مى توانید از وام هاى اجاره به شرط تملیک بانک ملى نیز استفاده کنید. این بانک همچنین با برخى تولیدکنندگان قرارداد مى بندد تا امکان خرید اقساطى محصولات آنها را فراهم کند.بانک ملى وام هاى قرض الحسنه متنوعى هم دارد که ایجاد کار یا شرکت هاى تعاونى از جمله موارد آن هستند. همچنین دارندگان حساب هاى سپرده قرض الحسنه در استفاده از قرض الحسنه اعطایى از اولویت برخوردار هستند.تسهیلات اعطایى مسکن انفرادى یکى دیگر از تسهیلات بانک ملى است که فقط به خانواده هاى فاقد مسکن تعلق مى گیرد.

بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران که اخیرا به بانک رفاه تغییر نام داده است، وام هاى مختلفى پرداخت مى کند که قرض الحسنه اعطایى یکى از آنهاست.در آئین نامه این بانک ذکر شده است که قرض الحسنه اعطایى فاقد سود بوده و صرفا کارمزد خدمات براى آن در نظر گرفته شده است. با این حال سود دو رقمى از این تسهیلات دریافت مى شود.

بانک تجارت

مشارکت مدنى ساختمانى عنوان وامى است که بانک تجارت براى تکمیل ساختمان هاى نیمه کاره پرداخت مى کند. دریافت این وام مستلزم نقشه تایید شده ساختمان، پروانه معتبر ساختمان صادره توسط شهردارى ها، گواهى عدم خلاف و سند مالکیت است.

تعریف های بزرگان از زنان

دختران ۲ دسته اند : دسته اول آنهایی که زیبا هستند وفورا ازدواج میکنند و دسته دیگر آنهایی که به دانشگاه میروند (شاو)

زن از این متأثر نمیشود که به او توجه کنید، بلکه تأثر او از این است که به او توجه کنید و بعد از او دور شوید (تواین)


با زنان همانطور که با کودکان سر و کار دارید رفتار کنید ولی همانطور که با ملکه صحبت میکنید با او سخن بگویید (وایلد)


کار زن افراط و تفریط است، اگه دوست بدارد از شدت محبت بی زار میشود و وای به حال زمانی که دشمنی پیدا کند (ولتر)

از دستپخت زن تعریف کن تا در کنار اجاق خود را قربانی کند ( دیل کارنگی)

ازدواج کار خوبی است، ولی بهتر است این کار را انجام ندهید (سامبرست)

زن چون کراوات است، هم مرد را زیبا نگه میدارد هم حلقوم او را می فشارد (ویکتور هوگو)


در زندگی یک مرد ۲ روز ارزش دارد : روزی که با زنی آشنا میشود و روزی که او را به خاک می سپارد (ویکتور هوگو)


نگهبان زن زشتی اوست (مثل عربی)

هرگاه میخواهید از کسی انتقام بگیرید او را به ازدواج ترقیب کنید (برنارد شاو)

راز از هر نوعی بر قلب زنان فشاری غیر قابل تحمل می آورد (پوشکین)

مردها آنچه را که می شنوند از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج می سازند، اما زنان از ۲گوش وارد و از دهان خارج می کنند (برنارد شاو)

زن با نگاه خود آتش می افروزد و بیهوده می کوشد تا با اشک خود آنرا خاموش کند (برنارد شاو)

گرانقیمتترین انگشتری های جهان، انگشتری نامزدی است، چون مرد پس از خرید آن تا آخر عمر قسط میدهد (چگورا)

در برخورد با تازه عروس مردها به صورتش نگاه میکنند و خانمها به باسنش (دیکنز)

زنها فقط ۲روز می توانند مردها را خوشبخت کنند، روز عروسی و روز مرگ (برنارد شاو)

زن، وقتی از یک حقیقت دفاع می کند منطقش بسیار ضعیف و قدرت اثباتش بی تأثیر است . ولی اگر همین زن بخواهد از یک دروغ دفاع کند آن وقت کسی را تاب مقاومت در برابر او نیست (گالیله)

شوهری که بیش ازحد به پاکدامنی زن خود می بالد، احمقی است که بیش ازحد خود را فریب می دهد (لاروشنوکو)

اشک، نیرومندترین ماده سیال روی زمین است (داوینچی)

اگر زنی عصبانی شد، یقین کنید که یک کار انجام نشده دارد و چاره اش در این است که به عصبانیت تظاهر کند (دیکنز)

برای زن فقط یک بدبختی و مصیبت وجود دارد و او این است که حس کند کسی اورا دوست ندارد (چاپلین)

اگر تله به دنبال موش برود، زن نجیب هم دنبال مرد (ضرب المثل سوئدی)

مردها را شجاعت به جلو میراند و زنها را حسادت (برنارد شاو)

و در آخر

ممکن است که از امواج دریا نجات یابید، ولی از دست زنها خیر

 

انسانها همراه عقیده داشته اند که خواسته ها و آرزوهایشان را میتوانند تحت عنوان دعا و نیایش با خداوند مطرح کرده و چون وی را قادر مطلق و توانا میدانند، امید به برآورده شدن آنها توسط او داشته اند.

اساس دعا و نیایش ریشه در تمایل بشر به نزدیکی و بندگی خداوندی دارد که همه امور به دست اوست و بر همه چیز مسلط و توانا است. در این احساس نزدیکی و بندگی، انسان نیاز و خواسته های خویش را با آفریدگار مطرح میکند و از او میخواهد که حاجاتش را برآورده کند. اصولاً خداوند مشکلات و نیازهایی برای بندگانش ایجاد میکند تا او را در خلوص و بندگی بیازماید، شخصیش را رشد دهد، ظرفیت تحملش را زیاد کند و بنده اش را به سمت خود فرا بخواند.

از طرف دیگر مشیت الهی بر این قرار گرفته است که هر عملی را توسط وسیله ای انجام دهد و به نتیجه برساند. مثلاً زمین را بوسیله باران بارور میکند، گیاهان را توسط نور خورشید رشد میدهد و باد را وسیله ای برای جابجایی هوا قرار میدهد.

خیلی از انسانها نیازها و حاجاتی از خداوند درخواست میکنند که خود هیچ قدمی در برآوردن آن دعاها برنمی داند و صرفاً از او می خواهند که بصورت مستقیم وارد عمل شود و نیازی را برآورده کند. برای روشن شدن مسئله چند مثال مطرح میکنیم. خیلی از انسانها هنگام دعا سلامتی تمامی بیماران را از خدا طلب میکنند. اما براستی چند درصد از این تعداد کمک نقدی به این بیماران میکنند؟ چه تعدادی به مراکز خیریه درمانی یاری میرساند؟ چه تعداد حاظرند اعضای بدن خود را بعد از مرگ مغزی به نیازمندان اهدا کنند و در این زمینه اقدام عملی کنند؟ چند درصد خون خود را اهدا میکنند؟ آیا تا کنون کمک هزینه معالجه بیماری نیازمند را پرداخت کرده اند؟

برخی دعا میکنند که خداوند همه جوانان را خوشبخت و عاقبت بخیر کند. اما آیا تابحال پیش آمده جوانی برای جبران کمبود هزینه های ازدواجش مراجعه کند و پولی قرض بخواهد و حاجتش را انسانی دیگر که قدرت مالی دارد برآورده کند؟ آیا کسانی که چنین دعایی میکنند و متمول هستند حاظرند در تهیه جهیزیه یک دختر دم بخت شرکت کنند؟

اسانها دعا میکنند و از خدا میخواهند که همه گرسنگان را سیر کند. اما چند درصد از آنها شب غذایی تهیه و به نیازمندان واقعی اهدا میکنند؟ آیا آنها تصور کرده اند که خداوند با این دعا غذایی حاضر نموده و از آسمان بر گرسنگان نازل میکند و یا بسیاری را وسیله این عمل قرار میدهد. افرادی که حاضرند برای تفنن به گران قیمت ترین رستورانها رفته و پولی معادل سیر کردن ده ها نفر را تنها برای یک مهمانی خانوادگی صرف کنند.

خدایا! هیچ انسانی را بدون سرپناه قرار نده! چه تعداد از این افراد صاحب خانه و دارای مستاجر هستند و میتوانند با کمی انعطاف و از خود گذشتگی بسیاری را دارای سرپناه ارزان کنند؟

البته که خداوند بر تمامی این دعاها قادر است ولی او میخواهد که این دعاها با مشارکت خود انسانها برآورده شوند. کسانی که میتوانند وسیله باشند و در برآوردن دعای خویش قدم بر میدارند بسیار مورد محبت و الطاف خداوند میباشند. این الطاف بسیارند و ممکن است دیده نشوند ولی واقعاً وجود دارند و قابل لمس هستند. بهترین عبادات و محبوب ترین آنها نزد پروردگار کمک کردن به همنوع و گذشتن از حق خود به نفع دیگران است. اگر انسانی دعایی کند که خود نیز بتواند در برآوردن آن شرکت کند، باید در این راه قدم بگذارد و در راه رضای آفریدگارش کوشش کند. در این صورت است که میتواند احساس کند که قادر مطلق چگونه راه را برایش باز میکند و موانع را از سر راهش برمی دارد و محبتش را نثار وی میکند. عبادت واقعی نزد خداوند، عبادتی عملی و بدون ریا است. پس بکوشیم با دعاهایمان و برداشتن قدمهای موثر موجبات برآوردن آنها توسط خداوند و نیز رضایت او را فراهم آوریم. این گونه جهانمان را بهتر کنیم. آمین!

کودکی‌ها‌ی کارتونی!

 

کودکی‌ها‌ی کارتونی!


یشتر کارتون‌ها‌ی دوران کودکی ما را 3 شرکت ژاپنی ساخته است، به یاد بعد از ظهرهای دوران کودکی کارتون‌ها‌یی مثل سندباد، بلفی و لی لی بیت، حنا دختری در مزرعه، بنر، بابا لنگ دراز و... را در این شماره با هم مرور می‌کنیم؛ البته اگر بدتان نمی‌آید عملا و به صورت تصویری این خاطرات را مرور کنید، بد نیست ظهرها ساعت 2 تا 3 سری به شبکه 2، شبکه کودک بزنید، به همت عوامل این شبکه شما می‌توانید در دوران کودکی‌تان گشتی داشته باشید. عموی همیشه مریض بلفی، سگ پا کوتاه حنا، پدر معروف پسر شجاع، عمو جغد شاخدار، چهاردست دوست داشتنی، گربه نره احمق، پاریکال وفادار و مانتیس‌ها‌ی وحشتناک‌ها‌چ که تیتراژ این کارتون را ماندگار کرد و ... همه و همه مال یک کشور بود.

شرکت‌ها‌ی ژاپنی که اصلی‌ترین‌شان شرکت نیپون بود این کارتون‌ها‌ را ساخته است. نمی‌دانم وقتی شما هم بفهمید که خانواده دکتر ارنست و مهاجران و جودی آبوت و کلی کارتون دیگر را همین ژاپنی‌ها‌ ساخته اند، به اندازه من شگفت زده می‌شوید یا نه، اگر دقت کنید نه فضا و نه داستان‌ها‌ی این کارتون‌ها‌ ربطی به شرق دور و دنیای ژاپن ندارد.
رابطه نداشتن با دیگر کشورهای کله گنده در عرصه انیمیشن سازی باعث شد، ما جذب چشم بادامی‌های خاور دور شویم و کارتون‌ها‌ی ژاپنی را پشت سر هم بخریم.

ابتکارهای ژاپنی برای کارتون سازی؛ نشانه‌ها‌ی اصلی کارتون‌ها‌ی ژاپنی
1-چشم‌ها‌ی وق زده و غیرقابل تصور؛ تابلوترین نشانه کارتون‌ها‌ی ژاپنی، چشم‌ها‌ی درشت کاراکترهای آن است که به خاطر آرزوها و عقده‌ها‌ی ابدی و ازلی این چشم بادامی‌های خاور دور در آثارشان دیده می‌شود. چشم‌ها‌ی کاراکترهای کارتون‌ها‌ی ژاپنی حتی در چشم‌ها‌ی هنر پیشه‌ها‌ی هنری هم بزرگ‌تر است و این خصیصه همچنان در انیمیشن سازی مدرن این کشور نیز وجود دارد.
2-بیشتر کارتون‌ها‌ی زمان ما با فریم‌ها‌ی کوتاه و کم ساخته می‌شد، مثلا ژاپنی‌ها‌ برای پلک زدن به جای آن که از 4 فریم استفاده کنند از 2 فریم استفاده می‌کردند. وقتی یک کاراکتر می‌خواهد گریه کند دهانش یک دفعه باز می‌شود، بدون این که کسی بتواند نحوه باز شدن دهانش را ببیند. در صورتی که در والت دیزنی، چنین حرکتی با همه جزئیاتش به تصویر کشیده می‌شود.
3-یکی دیگر از مشخصه‌ها‌ی کارتونی زمان ما این بود که در صحنه‌ها‌ فقط آن قسمت از صحنه را که مهم بود حرکت می‌دادند. مثلا وقتی یک نفر حرف می‌زد، فقط دهانش باز و بسته می‌شد و بقیه اعضای صورتش بی حرکت بود. وقتی سندباد توی خیابان راه می‌رفت. همه آدم‌ها‌ی توی بازار ثابت بودند و فقط حرکت صحنه، مربوط به سندباد بود و...

نگاهی به کارتون‌ها‌ی محبوب ما و پیشنهاد این روزهای تلویزیون برای کودکان
1-نیک و نیکو: نیکو با آن موهای فرفری زردش یک بچه مثبت کامل بود (البته مثل بیشتر نقش اول‌ها‌ی کارتون‌ها‌) اما نیک دیگر زنبور زرد ماجرا، موجودی پردردسر، شکمو، خواب آلود و کله شق بود که همیشه در حال انداختن یک سنگ ته چاه و گذاشتن صد عاقل بر سر کار بود. موش دانشمند کارتون نیز لج آدم را درمی‌آورد، با آن عینک بزرگش کاراکتر جالبی شده بود. مورچه‌ها‌ی «نیک و نیکو» و رژه بی وقفه شان را به خاطر دارید که به سرعت مسیرشان عوض می‌شد. «نیک و نیکو» با دوبله فوق العاده اش هنوز هم وسوسه انگیز و قابل دیدن است.
2-بنر؛ سنجابی با مشکلات زیاد: «بنر» سنجابی بود که مادرش یک گربه بود. این گربه با آن صدای مهربان به قدری دوست داشتنی بود که با دیدن کارتون کاملا حس عاطفی اش به بنر قابل حس می‌شد. او سنجاب کوچولوی گرفتار شده در تله آدم‌ها‌ را نجات داده بود و او را در مزرعه نگه داشته و بزرگ کرده بود. بنر، مشکلات زیادی برای بازگشت به زندگی سنجاب‌ها‌ داشت، او موجودی فوق العاده ساده بود. باقی سنجاب‌ها‌ به خاطر آن چه که از مادرش داشت مسخره اش می‌کردند و او باید با این شرایط مبارزه می‌کرد. بنر، ماهی می‌خورد، موقع خواب دمش را بغل می‌کرد و زنگوله به گردنش داشت و...

کارتون بنر، یکی از داستان‌ها‌یی بود که روابط ساده زندگی را به تصویر می‌کشید، دوستی‌ها‌ی کودکانه، سادگی‌ها‌ی لذت بخش، قهرها و ... همه شخصیت‌ها‌ جایگاه واقعی داشتند، از «مامان گربه» که بنر در آتش سوزی مزرعه از او جدا شده بود و تصویر یک مادر ایده آل را نشان می‌داد تا خاله لاری که بچه اش «کلی» همیشه از دست مراقبت‌ها‌ی زیاد مادرش فراری بود. سو و پدر بزرگش و همدلی‌ها‌یشان با بنر و رادا که همیشه به بنر حسودی می‌کرد و در آخر وقتی بنر او را از دست یک لاک پشت نجات داد با او خوب شد.
«گوجا» با آن ابروهای پهن که همیشه با همه چیز مخالف بود و عمو جغد شاخدار که بر خلاف غریزه‌اش از خوردن بنر خودداری می‌کرد و او را دوست داشت. کارتون بنر را «نیپون» در سال 1979 ساخت، سریال 26 قسمت دارد و از روی رمانی به همین نام ساخته شده است. صدای زنگوله بنر و دویدن او در کودکی مان مانده است و هر کجایی تاثیرش را بر ناخودآگاهمان نشان خواهد داد.
3-رویاپردازی و ماجراجویی در «سندباد» به نهایت می‌رسد: اصلا از این که دوست داشته باشید دوباره در این سن به سراغ کارتون‌ها‌ و به خصوص سندباد بروید، خجالت نکشید. نام بورخس را حتما شنیده اید، او یکی از نویسندگان بزرگ دنیای ادبیات است، این نویسنده آرژانتینی بارها گفته است از ندیدن کارتون سندباد حسرت می‌خورد. اگر دوست ندارید مانند بورخس دچار حسرت شوید حتما ظهرها سری به شبکه 2 بزنید. کافی است کمی ‌از قصه‌ها‌ی «هزار و یک شب» بدانید، البته کارتون سندباد، خیلی هم به متن کتاب وفادار نیست و کارگردان بیشتر به روح جادویی «هزار و یک شب» وفادار بوده است. سندباد در اصل «هزار و یک شب»، مرد مسنی است که خاطرات سفرهای دریایی اش را تعریف می‌کند و برعکس علاء الدین پسرجوانی است که چراغ جادو را پیدا می‌کند. علی بابا هم این طور که در کارتون آمده، یک دزد نیست بلکه جلوی کار چهل دزد را می‌گیرد. شیلا، هم که در کارتون یک مرغ مینای دریایی است در اصل کتاب نیست و زاییده تخیل کارگردان مجموعه است. «فومیو کاراکاوا» کارگردان این اثر بوده است.

4-«دهکده حیوانات»با موضوعاتی انسانی: ساکنان این دهکده در هر داستان، حیوان‌ها‌ی مختلفی با زندگی شبیه انسان هستند، از طرز لباس پوشیدن گرفته تا راه رفتنشان. بین کارتون «دهکده حیوانات» و «پسر شجاع» نکات مشترک زیادی وجود دارد. جدا از فرم قصه‌ها‌، شخصیت‌ها‌ی 2 کارتون هم شباهت‌ها‌ی زیادی داشتند، بچه‌ها‌ 2 دسته می‌شدند، خوب‌ها‌ و بدها.
در کارتون «دهکده حیوانات» خوب‌ها‌ (میشا، ناتاشا و میلا) و بدها (خانواده دراگو که تمام خانواده به دلیل خلاف زندانی بودند) را تشکیل می‌دادند. کارتون «دهکده حیوانات» توسط کمپانی نیپون در 26 قسمت (هر قسمت 26 دقیقه) تهیه شده است اما میشا شهرت دیگری نیز دارد. این خرس قهوه ای در سال 1980 نشان المپیک مسکو بوده است.
در ضمن اگه حوس کارتون جودی ابوت رو کردید روی اینجا کلیک کنید

درآمد یک ميليون دلاری نوجوان ۱۶ ساله

 

درآمد یک ميليون دلاری نوجوان ۱۶ ساله


" کریستین اون " نوجوانی است که استیو جابز را قهرمان زندگی و الگوی خودش می داند. او میگوید الهام گرفتن از مدیرعامل اپل علت اصلی موفقیت اش بوده است و با استفاده از انها طی دو سال گذشته توانسته ۱ میلیون دلار درامد داشته باشد. اما چگونه؟ ‏


این نوجوان بریتانیایی اولین کامپیوترش را در سن ۷ سالگی داشته است. سه سال بعد یک مکینتاش خریده و سراغ طراحی وب رفته است. چهار سال بعد از آن در سن ۱۴ سالگی و در سال ۲۰۰۸ یک سایت راه اندازی کرده که کار ساده ای انجام میداده است. نام سایت Mac Bundle Box بوده است. طراحی و بخش های سایت شبیه سیستم عامل Mac OS است و کریستن تمام تلاش خودش را کرده بود تا هر چه بیشتر به استاندارد های اپل نزدیک شود. ‏

در این سایت او چندین نرم افزار را به صورت یک بسته با هم به کاربران می فروشد. در واقع او با صحبت کردن با برنامه نویس ها از آنها تخفیف عمده می گرفته است و این کار سبب میشده که بسته های نرم افزاری اش با تخفیف بسیار خوبی نسبت به خرید مجزای هر کدام به فروش برسد. ‏


علاوه بر این وقتی مشتریان بسته های نرم افزاری را می خریدند سبب میشد که قفل خرید بسته های جدیدتر برای آنها و دیگر مشتریان باز شود. و همین کار باعث شده بود که خریداران این سایت دیگران را هم برای خرید از آن تشویق کنند. ‏

ایده جالب کریستن سبب شده بود که او طی این مدت ۷۰۰ هزار پوند معادل ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد. حالا کریستن پروژه های جدیدی را هم آغاز کرده و هم اکنون ۸ فرد بزرگ سال از جمله مادر ۴۳ ساله اش برای او کار می کنند. ‏

راز موفقیت او چه بوده؟ خود او می گوید که هیچ رازی وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت فقط کار و تلاش سخت نیاز است. ‏

نکاتی جالب که درمورد پفک نمکی نمی‌دانستید!!

 

نکاتی جالب که درمورد پفک نمکی نمی‌دانستید!!


صدها میلیون نفر در سراسر جهان آن را از سن کودکی تا بزرگسالی خورده اند، پفک نمکی یا "چیز دودلز" نامی که "موری یوهایی" خالق آن بر رویش نهاد.
موری یوهایی که فرزند یک زوج مهاجر ترک بود در اواخر دهه 1950 میلادی اولین کارخانه پفک نمکی یا "چیز دودلز" را در محله برونکس نیویورک احداث نمود.
محصول او به چنان محبوبیتی دست یافت که کمپانی غول پیکر تولید تنقلات "بوردن" در آمریکا در سال 1965 کارخانه سازنده "چیز دودلز" موری یوهایی را از صاحبش خریداری کرد.

پفک نمکی عمدتاً با طعم پنیر در بازار عرضه می گردد. بلغور ذرت وآب در داخل دستگاهی به نام اکسترودر پف کرده و پس از عبور ازخشک کن روی آن با مخلوطی از روغن گیاهی ، پودر پنیر ویا سایر طعم دهنده های مناسب ، رنگ مجاز خوراکی ونمک پوشش داده می شود.

"چیز دودلز" در اواخر دهه 1960 به ایران آمد. در اوایل دهه 1970 میلادی با شکوفایی انفجار آمیز اقتصاد ایران که سرمایه گزاران خارجی و داخلی را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کرده بود تولید "چیز دودلز" نیز به خیل عظیم محصولات تولیدی کارخانه های تازه تاسیس در ایران اضافه و نام "پفک
نمکی" از سوی شرکت "مینو" بر روی آن نهاده شد. پاکت نایلنی قرمز رنگی که پفک نمکیهای میگو مانند ترد در آن در انتظار خورده شدن نشسته بودند بخشی از خاطرات کودکی بسیاری از ایرانیان را نیز تشکیل می دهد.
موری یوهایی خالق "چیز دودلز" یا پفک نمکی در روز 27 ژوئیه سال 2010 بدنبال ابتلا به بیماری سرطان در سن 90 سالگی در منزل مجلل خود واقع در لانگ آیلند نیویورک درگذشت.

 

 

 

 

 

 

 


محل قرار گیری بنر شما

 
لطفا  پیشنهادات و انتقادات خود را در ما با در میان بگذارید حتی نظرتان راجع به همین ایمیل ...
persianu@googlegroups.com


 
 




--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google
Groups "iraniha".
 
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به persianu@googlegroups.com
جهت عضويت در گروه روي لينك مقابل كليك كنيد http://groups.google.com/group/persianu
 
شما هم به جمعیت 35 هزار نفری ما بپیوندید
 
همچنین چنانچه مایل به همکاری با ما در ارسال ایمیل میباشید با پست الکنرونیک FarsKids@Gmail.com تماس حاصل فرمائید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر