۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

::لـیـمـو میـ گهـ::

هشدارهاي مهمي كه نبايد به سادگي از آن گذشت!

لطفاً توجه كنيد و به ديگران هم اطلاع دهيد


 


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

هشدار در مورد مصرف آبميوه رانـــي

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


در حالي كه آبميوه "راني" بخش قابل توجهي از بازار نوشيدني‌هاي ايران را در اختيار خود گرفته و هر روز به جمع مشتريان اين آبميوه افزوده مي‌شود، مراجع علمي از غيربهداشتي بودن اين آبميوه خبر مي‌دهند. به گزارش خبرنگار شريف نيوز، آبميوه "راني" محصول شركت "عوجان" عربستان سعودي است و گفته مي‌شود مجوزي براي واردات آن به ايران وجود ندارد. شركت عربستاني عوجان براي توليد "راني"، اسانس و ذرات خشك ميوه را (كه در صنعت آب‌ميوه به آن‌ها "پالپ" گفته مي‌شود) از كشورهاي ديگر وارد كرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه كرده و آبميوه توليد مي‌كند. ذرات معلقي كه در آبميوه مشاهده مي‌شود، دليلي بر تازگي آن نيست، بلكه تازگي ظاهري "راني" به علت وجود ماده‌اي به نام "بنزوات سديم" مي‌باشد.

همچنين طبق گزارش يك موسسه معتبر، با آزمايش چند قوطي آب‌ميوه راني در يكي از آزمايشگاه‌هاي كشور، نتايجي كه براي قوطي حاوي نكتار انبه راني به دست آمده حاكي از اين است كه اين قوطي مقدار 96.2 ppm بنزوات سديم دارد و همچنين مقدار بنزوات سديم در شيشه نكتار موز، 263 ppm مي‌باشد. بنزوات سديم، ماده‌ي است كه در صنعت مواد غذايي به عنوان نگهدارنده كاربرد دارد. از اين ماده به ميزان بسيار كم در سس مايونز و نوشابه استفاده مي‌شود ولي طبق گزارش اداره استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، استفاده از اين ماده در هر نوع آب‌ميوه غيرمجاز است. علت غيرمجاز بودن استفاده از بنزوات سديم در آب‌ميوه اين است كه آبميوه به صورت گرم در قوطي ريخته و پر مي‌شود و به دليل واكنش‌هايي كه بنزوات سديم در حرارت انجام مي‌دهد، استفاده از آن ممنوع مي‌باشد؛ اما در نوشابه‌ها به اين دليل كه نوشابه به صورت سرد پر مي‌شود، استفاده از اين ماده مجاز است. گفتني است، با توجه به محرز بودن عدم رعايت حداقل استانداردها در آبميوه "راني" و اطلاع برخي دستگاه‌هاي مسئول، هنوز معلوم نيست كه چگونه اين آبميوه در اين سطح گسترده به كشور وارد و توزيع مي‌شود.

دوستان عزيز به نكته عنايت داشته باشيد كه درسته كه تعدادي از خريداران، به خاطر عدم كيفيت برخي از محصولات داخلي به سراغ محصولات خارجي مي روند ولي يادتان نرود كه ما تحت تحريم هستيم و با توجه به برخي از مسائل سياسي و قاچاق كالا، تمام كالاهاي خارجي كه در بازار ايران وجود دارند قابل اطمينان نيستند. پس براي خريد (بخصوص مواد خوراكي) به صرف خارجي بودن يك كالا اطمينان نكنيد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


در مصرف زيتون سياه مراقب سلامتي خود باشيد

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

تزئين غذاها و انواع سالاد با زيتون خصوصا سياه آن زيبايي خاصي را به ميز غذا مي دهد و اين ماده غذايي بسيار مفيد است، ولي لازم است نكته مهمي را در اين باره بدانيم. اين زيتون در كشور اسپانيا و ايتاليا به دست مي آيد و در كشورهاي ديگر به علت شرايط خاص آب، هوا و خاك فقط زيتون سبز پرورش پيدا ميكند.

اما به علت زيبايي كه زيتون سياه دارد، قيمت آن بيشتر از زيتون سبز است. بنابر اين زيتون از كشورهاي فوق وارد ايران نميشود و وارد كنندگان به علت قيمت تمام شده گران، تمايلي به واردات اين محصول ندارند. در عوض روشي وجود دارد كه زيتون سبز را به صورت سياه رنگ در مي آورند ...

اين عمل معمولا با استفاده از سولفات آهن صورت ميپذيرد. اين ماده سمي ميباشد و اين روش فرآوري مناسب نيست ولي تركيه يكي از كشورهايي است كه با اين روش زيتون سياه را توليد ميكند.

با توجه به اهميت بهداشت تغذيه و براي حفظ سلامتي خود و خانواده از خريد و مصرف زيتون سياه در هر نوع بسته بندي جداً خودداري نماييد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


ميوه هاي خارجي و وارداتي را با احتياط مصرف كنيد

پوست اين ميوه ها را نخوريد. آغشته به نوعي واكس هستند


به اين دليل به اين ميوه ها واكس ميزنند تا در مدتي كه در سردخانه نگهداري ميشوند (بعضا حتي تا يك سال) هم ميوه و هم پوست آن دچار پلاسيدگي نشود و تازه بماند. بدين معني كه واكس از نفوذ باكتري به ميوه جلوگيري ميكند. با ايجاد اين واكس مخصوص در سطح ميوه تنفس آن را در حد متعارف كاهش داده و سدي در برابر خروج رطوبت ميوه ها ايجاد مي كند كه باعث مي شود ميوه با حفظ تركيبات اوليه همچنان شاداب باقي بماند. مركباتي كه جهت نگهداري انباري آنها از واكس يا پوشش ميوه استفاده مي شوند عبارت از سيب، گلابي، انار، پرتقال، موز هستند.

لطفا جهت حفظ سلامت خود، اين نوع سيب ها را بعد از اينكه لايه ي واكس را همينطور كه در تصوير مشاهده مي كنيد از روي پوست برداشتيد و البته پس از شستشو و ضد عفوني ميل كنيد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


تــهـويـه مـطبوع ماشـيـن را بلافاصله روشن نكنيد!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


به محض ورود به ماشين دكمه كولر را فشار ندهيد (A/C Key)

لطفا پنجره ها را بعد از اينكه وارد ماشين تان شديد باز كنيد و فورا تهويه هوا را روشن نكنيد. با توجه به تحقيقات انجام شده، داشبورد خودرو، صندلي، خوشبوكننده هاي هوا بنزن ساطع ميكنند، سمي سرطان زا (به بوي پلاستيك گرم در ماشين توجه كنيد) علاوه بر ابتلا به سرطان، استخوانها را مسموم ميكنند كه سبب كم خوني و كاهش گلبولهاي سفيد خون ميگردد. قرار گرفتن طولاني در معرض اين سم باعث سرطان خون نيز خواهد شد، افزايش خطر ابتلا به سرطان ممكن است باعث سقط جنين شود.

حد مجاز قابل قبول بنزن در فضاي بسته در سطح 50 ميلي گرم در هر فوت مربع مي باشد. خودرو پارك شده با پنجره هاي بسته در فضاي مسقف شامل 400-800 ميلي گرم بنزن خواهد بود. اگر خودرو در هواي آزاد زير آفتاب در درجه حرارت بالاتر از 15 درجه سانتيگراد پارك شده باشد، سطح بنزن به 2000 - 4000 ميلي گرم خواهد رسيد، 40 برابر سطح قابل قبول... و مردم در داخل خودرو به ناچار مقدار اضافي از مواد سمي استنشاق ميكنند.

توصيه مي شود كه شما قبل از ورود پنجره ها و درب را باز كرده تا هوا زمان كافي براي تبادل پيدا كند و سپس وارد شويد. بنزن سمي است كه بر كليه ها و كبد شما اثر ميگذارد و براي بدن شما اخراج اين ماده سمي بسيار دشوار است.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


از لامپ هاي شكسته كم مصرف فاصله بگيريد

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


طبق هشدار وزارت بهداشت بريتانيا، در صورت شكسته شدن لامپ هاي كم مصرف بلافاصله اتاق را حداقل براي مدت 15 دقيقه ترك كنيد.

لامپ هاي كم مصرف محتوي مقداري جيوه هستند كه شديدا سمي و خطرناك است و در صورت تنفس كردن آن ميتواند موجب بروز ميگرن، اختلال حواس، عدم تعادل و عوارض ديگر شود و در كساني كه آلرژي دارند ميتواند موجب التهاب شديد پوستي شود همچنين براي جمع كردن شكسته ها نبايد از جاروي برقي استفاده كرد، زيرا آلودگي را در خود نگاه داشته و در استفاده هاي بعدي به جاهاي ديگر نيز منتقل ميكند. بهتر است خرده ريزه هاي اين نوع لامپ را با جاروي معمولي درون پاكتي ريخته و درش را بسته و هرچه زود تر از خانه خارج كرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر