۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

Fw: مهندس خرم




همایون خرم در اولین شب کنسرت خود مردم را به دوران برنامه «گل‌ها» برد

فرهنگ > موسیقی  - مهر نوشت:

نخستین شب از کنسرت همایون خرم پس از 10 سال دوری از صحنه با اجرای قطعاتی از برنامه «گل‌ها» شامگاه گذشته در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. مجموع قطعات این کنسرت با آهنگسازی و تکنوازی ویولن همایون خرم و با همراهی سامان احتشامی ( پیانو)، حسن آزاده‌فر ( تنبک) و امیرحسین رضا ( تار) در دو بخش به اجرا درآمد.

قطعات این کنسرت که اجرای قطعات معروف برنامه «گل‌ها»ی رادیو بود با استقبال گرم مخاطبان مواجه شد و آنها را به سال‌های دهه چهل و پنجاه برد به طوری که بسیاری از حاضران با شنیدن این قطعات با آن زمزمه کردند وخاطرات‌شان زنده شد.

بخش نخست این برنامه با مقدمه «غوغای ستارگان» آغاز شد و با دکلمه قطعاتی با صدای ژاله صادقیان با اجرای قطعه «غوغای ستارگان» با تغییر مقام به دستگاه شور، چهارمضراب ، مقدمه «عشق و انتظار»، دکلمه و اجرای قطعه «عشق و انتظار» ادامه پیدا کرد.                                      

درادامه قطعات این بخش به «چهارمضراب»، گوشه بیداد، ضربی در بیداد، مقدمه «موج دل»، دکلمه و قطعه «موج دل» اختصاص داشت؛ همایون خرم در پایان بخش نخست این کنسرت دو قطعه «ساغرم شکست ای ساقی» و «زرد ملیجه» (از آثار ابوالحسن صبا) را با یادکردی از صبا وشاگردانش، خالدی، تجویدی، بدیعی، یاحقی و ملک اجرا که با استقبال حاضرین در سالن مواجه شد.

پس از پایان این بخش از اجرا قسمت دوم کنسرت با پانزده دقیقه وقت استراحت باردیگر از سر گرفته شد؛ در این بخش دوضربی در مخالف سه گاه آغازگر مجموع قطعات بود و پس از آن با قطعات «گوشه مخالف»، دکلمه، مقدمه «رسوای زمانه»، دکلمه ، قطعه «رسوای زمانه» با تغییر مقام به بیات اصفهان و فرود در همایون ادامه پیدا کرد.

ادامه بخش دوم از کنسرت همایون خرم به اجرای قطعه «سرگشته» (تو ای پری کجایی)، «نغمه ارکستر»، دکلمه، «گوشه بیداد»، دکلمه، «بوی باران» (مقام وصال) و تغییر مقام به بیات اصفهان اختصاص داشت، نخستین شب از کنسرت همایون خرم با اجرای قطعه «دیدم به خواب» به پایان رسید.

دومین و آخرین شب این کنسرت امشب از ساعت 21 در تالار میلاد برگزار می‌شود.

142م

کد مطلب: 112787
زمان انتشار: پنجشنبه 11 آذر 1389 - 15:46:28
نظرات [1 ]


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر