۱۳۸۹ آذر ۲۱, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


تظاهرات گسترده هواداران ویکی‌لیکس در کشورهای مختلف

Posted: 12 Dec 2010 10:54 AM PST

هزاران تن از هواداران جولیان آسانگ در اعتراض به زندانی کردن وی در انگلیس به علت جرایم جنسی در شهرهای مختلف دنیا تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان .ان یک سایت اسپانیایی زبان که از حامیان ویکی‌لیکس است‌، روز شنبه خواستار تجمع گسترده معترضان به بازداشت جولیان آسانگ موسس ویکی لیکس‌، در پایتخت‌های اسپانیا‌، پرو‌، مکزیک‌، آرژانتین‌، هلند و کلمبیا شد.

این سایت اعلام کرده است: ما خواستار آزادی جولیان آسانگ در خاک انگلیس هستیم.

همچنین این سایت اسپانیایی از معترضان اسپانیایی خواسته است در مادرید،‌ بارسلون‌، والنسیا و سویل و دیگر شهرهای اسپانیا تظاهرات گسترده ترتیب دهند.

همچنین تظاهرات مشابه دیگری نیز روز جمعه در استرالیا سرزمین مادری آسانگ برگزار شد.

بر طبق اعلام سایت‌ "عدالت برای آسانگ" وب سایتی که اطلاعات مربوط به تجمعات در حمایت از آسانگ را جمع آوری و ارائه می‌دهد‌، تجمعی اعتراضی نیز‌ روز شنبه‌ در هاید پارک لندن ترتیب داده شد.

معترضان انگلیسی می‌خواهند در ادامه، تظاهرات خود را در محل‌هایی همچون دادگاه وست مینستر لندن و سفارت سوئیس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار کنند.

این تجمعات برنامه‌ریزی شده در انگلیس‌، همزمان با اعتراضات دانشجویی گسترده‌ای که منجر به خشونت و اغتشاش شد‌، برگزار می‌شود.

آسانگ در حال حاضر در زندان وندزورث در جنوب لندن و در انتظار استرداد به سوئد برای رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی‌ به سر می‌برد و با آزادی وی به قید وثیقه موافقت نشده است.

وکیل آسانگ به شبکه سی.ان.ان گفت که هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره اینکه آیا آمریکا نیز از موکل وی شکایت کرده است دریافت نکرده است.

جنیفر رابینسون‌،‌ وکیل آسانگ،‌ درباره وضعیت حال حاضر وی گفت: ‌او به اینترنت و به لپ‌تاپ دسترسی ندارد‌، حتی یک لپ‌تاپ بدون اینترنت و روزنامه نیز در اختیار وی گذاشته نمی‌شود و تماس‌های تلفنی با وی نیز با محدودیت‌های بسیار انجام می‌شود و در مجموع او به دنیای بیرون دسترسی کمی دارد.

فعالین هوادار آسانگ اعتقاد دارند که بازداشت وی به علت انگیزه‌های سیاسی و نقشی که وی در انتشار اسناد محرمانه آمریکا در رابطه با جنگ افغانستان و عراق داشته انجام شده است.

چند تن از رهبران کشورهای دنیا مثل لوییز ایناسیو لولا داسیلوا‌، رئیس جمهور سابق برزیل نیز حمایت خود را از ویکی‌لیکس اعلام کرده‌اند.

همچنین ناوی پیلای‌، عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نیز از آسانگ حمایت کرده و آنچه را که وی سیاست ارعاب در قبال آسانگ خوانده مورد انتقاد قرار داده است.

تظاهرات کنندگان‌، همچنین علاوه بر آزادی جولیان آسانگ‌، خواستار راه اندازی دوباره سایت ویکی لیکس و همچنین باز کردن حساب‌های مسدود شده ویکی لیکس نزد ویزا‌، مسترکارد و بانک سوئیس شدند تا بتوانند کمک‌های مالی خود را به ویکی لیکس بفرستند.

هکرهای حامی ویکی‌لیکس: بازی تغییر کرده، استراتژی‌مان را عوض می‌کنیم

Posted: 12 Dec 2010 10:25 AM PST

یک گروه از هکرهای حامی ویکی‌لیکس اعلام کردند استراتژی خود مبنی بر حملات سایبری به سازما‌ن‌های مخالف ویکی‌لیکس را رها کرده و یک استراتژی جدید در پیش گرفتند.

به گزارش ایسنا، یک گروه از هکرهای اینترنتی به نام آنونیموس، هفته گذشته طی آخرین عملیات‌های خود به وب‌سایت‌های دو غول کارت اعتباری ویزا و مسترکارت حمله کردند.

این دو وب سایت روابط خود با ویکی‌لیکس را قطع کرده بودند؛ دولت آمریکا که از افشای اسناد محرمانه سیاست خارجی خود توسط ویکی‌لیکس عصبانی شده به سازمان‌های مختلف از آمازون گرفته تا سرویس پرداخت آنلاین پی‌پال فشار آورد تا از ارائه سرویس به ویکی‌لیکس امتناع کنند.

گروه آنونیموس طی یک پیام اینترنتی اعلام کرد: استراتژی خود را هم‌اکنون تغییر داده و بخش‌هایی از اسناد محرمانه‌ی دیپلماتیک آمریکا را به روشی منتشر می‌کنند که پیگیری آن از طرف دولت آمریکا مقدور نباشد.

هفته گذشته این گروه با ارسال هزاران درخواست و هزاران هرزنامه به وب‌سایت پی‌پال، این وب سایت را از دسترس خارج کرد اما با وجود تلاش‌های فراوان نتوانست وب سایت آمازون را از دسترس خارج کند.

گروه آنونیموس در پیام اینترنتی خود اعلام کرد که بازی تغییر کرده و زمانی که بازی تغییر می‌کند، استراتژی ما نیز تغییر می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه در راستای استراتژی جدید خود از سایر حامیان ویکی‌لیکس درخواست می‌کند تا خلاصه‌ای از اسناد منتشر شده توسط این سایت را منتشر کند، بنابراین به خاطر تعدد منابع انتشار اسناد، پیگیری آن‌ها دشوار می‌شود.

نگرانی درباره آینده نحوه مدیریت اینترنت

Posted: 12 Dec 2010 10:25 AM PST

گروهی از سازمان های مرتبط با اینترنت و فعالان اینترنتی دادخواستی را در مورد برنامه مجمع مدیریت اینترنت (IGF)‌ تقدیم سازمان ملل متحد کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری،‌ این سازمان ها که شامل آیکان، Internet Society یا (ISOC)، و Internet Chamber of Commerce هستند همگی از IGF خواسته اند تا مدل فعلی برای مدیریت اینترنت را کنار بگذارد.

IGF قصد دارد هدایت و کنترل اینترنت را تنها محدود به کشورهای عضو کند و از ایفای نقش در این زمینه توسط سازمان ها و شرکت های خصوصی و نهادهای مدنی جلوگیری کند. گروه های معترض می گویند این تصمیم موجب خواهد شد تا مدیریت و کنترل اینترنت هر چه بیشتر در دست قدرتهای بزرگ و از جمله آمریکا قرار بگیرد و این امر آزادی بیان را در فضای مجازی محدود خواهد کرد.

با توجه به اینکه IGF زیر نظر سازمان ملل ایفای نقش می کند، این گروه نامه ای را در این زمینه تسلیم کمیسیون علم و فناوری برای توسعه در سازمان ملل کرده اند و نگرانی عمیق خود را دراین زمینه اظهار داشته اند.

در این نامه تصریح شده که این تصمیم مغایر با تصمیمات قبلی سازمان ملل در مورد نحوه مدیریت اینترنت است. بر اساس این قطعنامه ها بخش خصوصی و دولتی هر دو باید در این زمینه دخالت داده شوند.

معترضان از دبیر کل سازمان ملل خواسته اند تا یک گروه کاری در این زمینه تاسیس کند و مکانیسم های جدیدی برای مشارکت کامل دولت ها، بخش خصوصی و نهادهای مدنی در زمینه مدیریت اینترنت فراهم کند.

هواداران محیط زیست نوع جدیدی از فایل‌ها پی.دی.اف ارائه کردند

Posted: 12 Dec 2010 10:25 AM PST

سازمان جهانی حفاظت از طبیعت به منظور کاهش قطع درختان و تهیه کاغذ در یک اقدام دوستدار محیط زیست نسخه جدیدی از نرم افزار Pdf را تهیه کرده است که قابلیت چاپ ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، WWF نرم افزاری را برای ذخیره و اشتراک گذاری پرونده های متنی و عکس در فرمت Pdf ارائه کرده است که تنها می توان فایلهای ساخته شده با این نرم افزار را مشاهده کرد اما امکان چاپ این فایلها وجود ندارد.

کاربر می تواند این پرونده های Pdf را روی نمایشگرهای رایانه ها، تلفنهای همراه و لوح- رایانه ها مشاهده کند. به این ترتیب می توان در مصرف صدها تن کاغذ که به دلیل چاپ بی دلیل بسیاری از پرونده ها از بین می روند صرفه جویی کرد. در نتیجه از قطع تعداد بسیاری از درختانی که تنها به دلیل تهیه کاغذ قطع می شوند جلوگیری کرد.

این فرمت جدید که wwf. نام دارد در حال حاضر تنها برای سیستم عامل "مک" در دسترس قرار دارد.

براساس گزارش نانوپرس، توسعه چنین نرم افزاری بی شک نمی تواند موجب کاهش حجم وسیعی از کاغذهای چاپ شده در دنیا شود اما روح و هدف واقعی این پروژه یک حرکت نمادین در دنیا برای هشدار دادن جامعه جهانی در صرفه جویی مصرف کاغذ است.

سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست یک مدل نمونه برای حفظ محیط زیست است. برای مثال، ساختمان مقر اصلی این سازمان در هلند یکی از اولین ساختمانهایی بود که انتشار گازهای گلخانه ای در آن به صفر رسید.

میراث دیجیتال؛ سرنوشت دارایی‌های آنلاین پس از مرگ

Posted: 12 Dec 2010 10:25 AM PST

دویچوله، احسان نوروزی - در این نوشتار به معرفی سرویس‌های آنلاینی می‌پردازیم که به کاربر امکان وداع آنلاین با زندگی آفلاین را می‌دهند. با این سرویس‌ها کاربر می‌تواند سرنوشت اکانت‌‌های خود در فضای مجازی را مدیریت کند.

شاید در زندگی واقعیتی پررنگ‌تر از مرگ نباشد؛ چه نزد آن‌هایی که مرگ را پایان قطعی حیات انسانی و ختم تنها فرصت زندگی بشر می‌دانند، و چه در نظر آنانی که ‌آن را «شتافتن به دیار باقی» و نقطه آغاز «حیات اخروی» می‌پندارند.

مفهوم مرگ در طول تاریخ و عرض جغرافیا، در ذهن بسیاری از انسان‌ها مفهومی هراس‌‌آور بوده است. اما همین واقعیت پررنگ، در زمانه‌ای که تار زندگی مرسوم انسان‌ها با پود پدیده‌های برآمده از انقلاب تکنولوژیک در هم تنیده شده، نگرانی‌های جدیدی هم پدید آورده است.

در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که برای بخش بزرگی از شهروندان این کره خاکی، زیست آنلاین، اهمیتی هم‌سنگ با زیست آفلاین دارد. همه فعالیت‌های ما در فضای مجازی، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا وبلاگ‌‌ها و وب‌سایت‌های شخصی، همه پسوردها و شناسه‌های کاربری و خلاصه همه دارایی‌های دیجیتال، در حالت عادی‌، پس از مرگ بلاتکلیف باقی می‌مانند.

انقلاب تکنولوژیک در بسیاری از عرصه‌های زندگی انسانی تحولاتی انقلابی پدید آورده است. هر کسی اکانتی در فیس‌بوک دارد، ویدئوهایی در یوتیوب آپلود کرده است، با بهره‌گیری از یکی از سرویس‌های رایگان وبلاگ‌نویسی، وبلاگی ساخته و مطالبی در آن منتشر کرده است، هارد دیسک کامپیوترش پر از فایل‌هایی است که دوست‌شان دارد؛ نیازشان دارد. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که پس از مرگ‌تان چه بر سر میراث آنلاین‌تان می‌آید؟

تا کنون بیش از ۵ میلیون نفر از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس‌بوک مرده‌اند. هر سال نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از کاربران فیس‌بوک می‌میرند. این فقط آمار مربوط به یکی از شبکه‌های فراگیر اجتماعی است. به کاربران این همه شبکه ‌اجتماعی و سرویس‌های گوناگون ‌آنلاین فکر کنید؛ تعداد کسانی که می‌میرند و اکانت‌هایشان بلاتکلیف می‌مانند باید رقم بسیار بزرگی باشد.

در این نوشتار، ۵ سرویس گوناگون را معرفی ‌خواهیم کرد که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید زندگی دیجیتال خود را پس از مرگ مدیریت و مشخص کنید که میراث دیجیتال شما در اختیار چه کسانی قرار گیرد. می‌توانید پیام‌هایی را بنویسید تا پس از مرگ‌تان، بر اساس ریتم و زمان‌بندی مشخص، در فیس‌بوک، توییتر یا وبلاگ‌‌تان منتشر شود.

با استفاده از این منابع و سرویس‌های آنلاین می‌توانید اکانت‌ها و داده‌های آنلاین خود را پس از مرگ، پاک کنید‌، به‌روز کنید‌، یا به فرد دیگری با اکانتی دیگر منتقل کنید. یا شاید بخواهید پس از مرگ‌تان، برخی از دوستان نزدیک‌یا اعضای خانواده‌تان از بعضی حقایق باخبر شوند که فاش شدن آنها را در زمانی که زنده‌اید به صلاح نمی‌دانید. این سرویس‌ها راه‌هایی برای نگهداری از چنین اسنادی هم فراهم می‌کنند.

انتراستت (Entrustet)؛ انحصار وراثت آنلاین
www.entrustet.com

جسی دیویس، بنیان‌گذار این سرویس آنلاین می‌گوید در سال ۲۰۰۸ پس از خواندن کتاب «جهان، مسطح است» نوشته توماس فریدمن، این سرویس را راه‌اندازی کرده است. در بخشی از این کتاب به مشکلات والدین «جاستین الزورس» سرباز آمریکایی کشته شده در عراق اشاره شده است. آنها می‌خواستند که به اکانت یاهوی جاستین دسترسی داشته باشند، اما کمپانی یاهو نمی‌پذیرفت که رمز عبور را در اختیار آنها قرار دهد. آنها به یک دادگاه فدرال شکایت کردند و سرانجام سه ماه بعد، دادگاه رای به تحویل رمز عبور به خانواده جاستین داد.

با ایجاد اکانت در این ‌وب‌سایت، شما می‌توانید ۱۰ نفر را به عنوان ارث‌بران میراث دیجیتال خود معرفی کنید، یا این‌که یک نفر را مسئول رسیدگی به میراث دیجیتال خود کنید. او کسی است که مسئولیت انحصار وراثت را بر عهده خواهد داشت. می‌توانید هر کاری که می‌خواهید با اکانت‌های گوناگون خود بکنید. ممکن است بخواهید صمیمی‌ترین دوست‌تان پس از مرگ شما به اکانت فیس‌بوک‌تان دسترسی داشته باشد‌، اکانت جی‌میل‌تان حذف شود، معشوق/معشوقه‌تان رسیدگی به اکانت پی‌پل (یا دیگر حساب‌های مالی) را بر عهده بگیرد و رمز وبلاگ و فایل‌های روی کامپیوترتان در اختیار پسرعموی بزرگ‌تان قرار گیرد. برخی از سایت‌ها هم هستند که عضویت شما در آن ممکن است مایه آبروریزی باشد و نخواهید که کسی از عضویت شما مطلع شود. با پرداخت سالانه ۲۰ دلار به انتراستت، این سرویس به صورت اتوماتیک این دست از اکانت‌ها را حذف خواهد کرد.

این سرویس در حال حاضر فقط به کاربران ساکن ایالات متحده و مکزیک سرویس می‌دهد. برای به دست آوردن پسورد جی‌میل یک کاربر، باید اطلاعات خواسته شده را به آدرسی در کالیفرنیا بفرستید و پس از تایید مدارک، ۶ تا ۸ هفته بعد، رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد.

لِگِسی لاکِر (Legacy Locker)؛ گاوصندوق آنلاین
www.legacylocker.com

لگسی لاکر علاوه بر سرویس‌هایی که مربوط به رسیدگی به میراث دیجیتال پس از مرگ کاربر است، امکان ذخیره‌سازی رمزهای عبور و دیگر اسناد مهم را هم فراهم می‌کند. می‌توان مجموعه‌ای از اسناد مهم را در آن ذخیره کرد تا در زمان نیاز، با مراجعه به سایت به سادگی بتوان به آنها دسترسی داشت. می‌توانید از طریق لگسی لاکر، مدیریت عکس‌هایی که روی سایت‌های اشتراکی نظیر فلیکر، پیکاسا و ... ذخیره کرده‌اید را نیز به افراد معتمدتان بسپارید‌.

برای استفاده از این سرویس هم پیش از هر چیز باید اکانتی در این وب‌سایت ایجاد کنید. سپس باید کسانی (Verifiers) را معرفی کنید که مسئولان این سایت در مواقع اضطراری بتوانند با آنها تماس بگیرند و وضعیت شما را در زمانی خاص مورد بررسی قرار دهند. مرگ کاربر باید دست‌کم توسط دو تن از کسانی که به عنوان Verifier معرفی شدند، تایید شود تا فرایند انتقال بر اساس وصایای کاربر آغاز شود.

همه چیزهایی که به عنوان دارایی‌های دیجیتال خود می‌شناسید را هم باید در این وب‌سایت معرفی کنید. شناسه کاربری و رمز عبور شما در هر موردی چک خواهد شد. اطلاعات وارد شده، همواره قابل ویرایش خواهد بود.

با سرویس رایگان لگسی‌لاکر فقط می‌توانید سه مورد از دارایی‌‌های آنلاین خود را معرفی کنید‌. دو سرویس دیگر نیز ارائه می‌شود که به ترتیب ۳۰ و ۳۰۰ دلار در سال باید برای آنها پرداخت. سرویس آخر، سرویسی نامحدود است و می‌توان بی‌نهایت اکانت و فایل را از طریق آن به عنوان میراث دیجیتال ذخیره کرد.

مای وب‌‌ویل (My Webwill)؛ تحقق آرزوهای آنلاین پس از مرگ
www.mywebwill.com

مای وب‌ویل یک سرویس سوئدی است که بر اساس نیازهای «نسل دیجیتال آینده» طراحی شده است؛ نسلی که احتمالا برای دارایی‌های دیجیتالش اهمیتی به مراتب بیشتر از دارایی‌های دیگر خود قائل خواهد بود.

این سایت در آغاز کار تنها به کاربران آمریکا و سوئد سرویس می‌داد و اکنون کاربران آلمانی و انگلیسی هم زیر پوشش چتر خدماتی آن قرار گرفته‌اند. این سرویس کشورهای دیگری را هم در آینده نزدیک در بر خواهد گرفت.

مای وب‌‌ویل، به اراده معطوف به وب کاربر اجازه مدیریت می‌دهد و آخرین آرزوها و وصایای کاربر را در نظر می‌گیرد. با سرویس رایگان آن می‌توان تا ۱۰ اکانت را غیرفعال کرد و ۵ ایمیل را هم از پیش آماده کرد که پس از مسجل شدن مرگ کاربر، برای کاربرانی که او مد نظر داشته و می‌خواسته نکاتی را پس از مرگ با آنها در میان بگذارد ارسال خواهد شد. بدیهی است که می‌توانید به بسیاری از مسائل در این ایمیل‌ها اشاره کنید، مثلا پسورد برخی اکانت‌های مشخص که می‌خواهید در اختیار یک دوست قرار دهید.

می‌توانید حتی پیش از مرگ پست‌هایی بنویسید و طوری تنظیم کنید که با دور تناوب مشخصی‌، پس از مرگ‌تان در صفحه فیس‌بوک یا توییترتان منتشر شود.

سانیوا گیرتینگر، موسس ۲۵ ساله این وب‌سایت، پس از خودکشی دوست‌پسرش و مشکلاتی که در پی آن دامن‌گیرش شد، به فکر راه‌اندازی آن افتاد. او می‌خواست همه خاطراتی که آن دو با هم داشتند را از روی فیس‌بوک حذف کند، اما این کار به سادگی ممکن نبود. پس از هفته‌ها نامه‌نگاری با مسئولان فیس‌بوک، او به هدف خود رسید، اما به این فکر کرد که با راه‌اندازی «مای وب‌ویل» حل این مشکل را برای دیگر کسانی که با مشکلات مشابه مواجه می‌شوند، تسهیل کند.

مای‌وب‌ویل، در سوئد و آلمان تاییدیه مرگ کاربر را از طریق مقامات محلی پیگیری می‌کند، اما برای کاربران کشورهای دیگر، با پیگیری از طریق افراد معتمدی که پیش‌تر توسط کاربر معرفی شده‌اند، این فرایند را به انجام می‌رساند.

فیوچریس (Futuris)؛ ادامه زیست آنلاین، حتی پس از مرگ
www.futuristk.com

فیوچریس شبکه‌ای اجتماعی است که با سرویس خاص پیام‌رسانی آن، می‌توان پیام‌هایی را برای ارسال تا ۵۰ سال آینده آماده کرد تا با زمان‌بندی و ریتمی که برای آن تعریف شده، برای کاربران هدف ارسال شوند، یا پیام‌هایی بنویسید که فقط پس از مرگ‌تان ارسال شوند. این پیام‌ها می‌توانند به شکل‌های گوناگون باشند؛ از پیام‌های متنی و همراه با عکس‌گرفته تا پیام‌های صوتی و ویدیویی. این شعار فیوچریس است: «شما نمی‌توانید سفری در طول زمان داشته باشید، اما پیام‌های شما می‌توانند.»

حتی می‌توانید با این سرویس وبلاگی راه‌اندازی کنید که برای آینده باشد. پست‌هایی که از قبل می‌نویسید، بر اساس زمان‌‌بندی تعریف‌شده منتشر خواهد شد. برای وبلاگ آینده شما هم سقف ۵۰ سال در نظر گرفته شده است. فیوچریس راهی است برای ادامه دادن زیست آنلاین، حتی اگر خودتان از دنیای واقعی رخت بربسته باشید.

دث‌سوییچ (Deathswitch)؛ تشخیص مرگ کاربر با رمزهای عبور
www.deathswitch.com

تفاوت دث‌سوییچ با دیگر سرویس‌هایی که معرفی کردیم در این است که فرایند ساده‌تری برای بررسی وضعیت حیات و ممات کاربر دارد. این سرویس به‌صورت متناوب رمزهای عبوری را برای کاربر ارسال می‌کند و از او می‌خواهد که با وارد کردن آنها در این وب‌سایت، مسئولان سایت را از زنده بودن خود مطلع کند. تاخیر طولانی مدت در وارد کردن این رمزهای عبور، آنها را مطمئن خواهد کرد که کاربر در قید حیات نیست و از آن به بعد اجرای خواسته‌ها و وصایای آنلاین کاربر آغاز می‌شود.

با سرویس رایگان دث‌سوییچ می‌توانید تنها یک پیام را از پیش آماده کنید، اما با پرداخت سالانه ۲۰ دلار می‌توانید از سرویس آن بهره‌مند شوید. دث‌سوییچ اجازه ضمیمه کردن فایل‌های صوتی و تصویری به پیام نوشته شده را هم می‌دهد.

دومین هکر طرفدار ویکی‌لیکس در هلند دستگیر شد

Posted: 12 Dec 2010 10:25 AM PST

ایتنا – با گذشت زمان، نزاع سایبری بر سر ویکی‌لیکس شدت گرفته است.

پلیس هلند دومین هکری را که به طرفداری از سایت ویکی‌لیکس، حملات هکری به راه انداخته است دستگیر کرد.

این جوان 19 ساله متهم است که با شیوه عدم سرویس‌دهی (DDoS)، سرویس‌دهنده سایت دادستانی هلند را فلج کرده است.

پیش‌تر رویترز از دستگیری یک شهروند 16 ساله هلندی به اتهام راه‌اندازی حمله اینترنتی علیه سایت‌های مالی مسترکارت و پی‌پال خبر داده بود.

بازداشتی اول که با نام مستعار Awinee معرفی شده است، در یکی از شهرهای شمالی هلند دستگیر شد.

وی همچنین متهم است که دیگران را به مشارکت در عملیات هک این سایت‌ها مجبور کرده است.

پلیس رایانه این هکر را توقیف نموده است.

از سوی دیگر برخی گزارش‌ها از اقدامات متقابل مخالفان ویکی‌لیکس و تلاش‌های آنها برای ساماندهی فعالیت‌های سایبری خود حکایت دارد.

در قانون هلند، برای اجرای حمله عدم سرویس‌دهی، حداکثر شش سال زندان پیش‌بینی شده است.

والت دیزنی سریال‌های تلویزیونی را آنلاین پخش می‌کند

Posted: 12 Dec 2010 10:16 AM PST

کمپانی والت دیزنی با همکاری «نت فلیکس» سریال‌های تلویزیونی چند شبکه‌ی شناخته شده را به صورت آنلاین پخش می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنزینگا، این سریال‌ها که از شبکه‌های «ای. بی. سی»، « دیزنی»،‌ «ای. بی. سی فمیلی» هستند به صورت آنلاین در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرند.

این قرارداد یک‌ساله با حق مجوز 100 تا 150 میلیون دلار به صورت غیر انحصاری بسته شده است.

بیشتر اپیزودها از فصل‌های گذشته‌ی سریال‌ها پخش می‌شود، اما بعضی از آنها مربوط به فصل‌هایی از سریال‌های درحال پخش از کانال «دیزنی» و «ای بی سی فمیلی» می‌شود که 15 روز پس از پخش تلویزیونی به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد.

برنامه‌هایی که از شبکه‌ی «ای بی سی » انتخاب شده‌اند، یا سریال‌هایی هستند که قبلا پخش شدند ( برای مثال سریال «بتی زشته» و«گمشدگان») و یا سریال‌هایی که قبلا به شبکه‌های پخش فروخته شده‌اند.

هند به‌دنبال ارائه‌ی سرویس اینترنت پرسرعت به مناطق روستایی

Posted: 12 Dec 2010 10:16 AM PST

دولت هند اعلام کرد درصدد است انقلابی در عرصه‌ی ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق روستایی این کشور به راه بیندازد.

به گزارش ایسنا، هند یکی از کشورهایی است که دارای بیش‌ترین رشد بازارهای تلفن‌های همراه در جهان است و هم‌اکنون 700 میلیون نفر از سرویس تلفن همراه در هند برخوردارند اما نفوذ اینترنت در این کشور چندان چشم‌گیر نبوده است و در حال حاضر 10.3 میلیون نفر از اینترنت پرسرعت در هند برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروداس کامات - وزیر ارتباطات هند - اظهار کرد: همان طور که در حوزه‌ی تلفن همراه در هند انقلاب به پا کردیم، باید با همین حجم اینترنت پرسرعت را به مناطق روستایی برسانیم.

کامات در مراسم افتتاحیه یک کنفرانس مخابراتی در دهلی نو خاطر نشان کرد: اینترنت پرسرعت برای تمامی هموطنانمان در هند باید یک ورد برای مسوولان باشد.

دولت هند دستیابی به همه افراد به اینترنت پرسرعت را یکی از راهکارهای ارتقای سطح آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، بانکداری و سایر سرویس‌ها در این کشور می‌داند. دولت هم‌چنین معتقد است فراگیر شدن اینترنت پرسرعت به ریشه‌کنی فقر کمک می‌کند.

مخابرات هند در راستای برنامه بلندپروازانه خود، هفته گذشته اعلام کرد که درصدد است 75 میلیون اشتراک اینترنت پر سرعت تا سال 2012 و تا سقف 160 میلیون اشتراک تا سال 2014 ایجاد کند.

جایزه صلح نوبل در چین سانسور شد

Posted: 12 Dec 2010 10:16 AM PST

دولت چین برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی وب‌سایت‌های اینترنتی را که به انتشار اخبار مربوط به اعطای جایزه صلح نوبل به یک فعال سیاسی چین می‌پرداختند، سانسور کرد.

به گزارش ایسنا، پس از این‌که وب‌سایت‌های شبکه‌ی خبری سی‌.ان.‌ان و شبکه خبری بی.‌بی.‌سی و شبکه خبری ان.آر.کی در چین از دسترس خارج شدند، برنامه‌های تلویزیونی شبکه‌های خبری سی.‌ان.‌ان و بی‌.بی.‌سی نیز سانسور شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لیو ژیائوبو که یکی از فعالان سیاسی چین است، جایزه صلح نوبل را به خود اختصاص داده اما دولت چین که از این اقدام کمیته‌ی نوبل خشمگین شده، مانع پوشش خبری اخبار مراسم اعطای این جایزه در روز جمعه شد.

این فعال سیاسی در ماه دسامبر 2009 به اتهام خرابکاری و مخالفت با نظام سیاسی چین به 11 سال زندان محکوم شد و در مراسم اعطای جایزه صلح نوبل در روز جمعه حضور نداشت.

دفتر سی.‌ان.‌ان در پکن اعلام کرد: وب سایت سی‌.ان.‌ان به طور کامل در چین مسدود است و برنامه‌های شبکه تلویزیونی سی‌.ان‌.ان نیز سانسور می‌شود.

دولت چین دارای یک نظام سانسور آنلاین بسیار گسترده است و به‌طور مکرر وب سایت‌هایی را که علیه نظام این کشور فعالیت می‌کنند مسدود می‌کند.

بی‌.بی‌.سی نیز با انتقاد از دولت چین اعلام کرد که دسترسی به سایت این شبکه خبری در چین مقدور نیست و ما تایید می‌کنیم که تمامی وب‌سایت‌های ما و نه تنها وب‌سایت‌های خبری در چین مسدود شده است، ما تنها نیستیم و بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر که به انتشار اخبار بین‌الملل می‌پردازند در چین مسدود شده‌اند.

تنها هشت درصد از آمریکایی‌ها از توییتر استفاده می‌کنند

Posted: 12 Dec 2010 10:16 AM PST

بر اساس نتایج یک تحقیق در آمریکا، سه چهارم از جمعیت بزرگسالان آمریکا از کاربران اینترنت هستند و هشت درصد از افرادی که فعالیت‌های آنلاین دارند از توییتر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات جدید توسط مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که جوانان، اقلیت‌ها و افرادی که در شهرهای این کشور زندگی می‌کنند، قسمت اعظم استفاده‌کنندگان از توییتر را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات هم‌چنین نشان داد که هشت درصد از بزرگسالان آمریکایی که کاربر اینترنت هستند، از توییتر نیز استفاده می‌کنند که 74 درصد از بزرگسالان، کاربر اینترنتی هستند و شش درصد از کل جمعیت کاربران آمریکایی از توییتر استفاده می‌کنند.

مرکز تحقیقاتی پیو اعلام کرد که نوجوانان آمریکایی و کاربران اینترنتی 18 تا 29 سال، علاقه بیش‌تری نسبت به بزرگ‌سالان برای استفاده از توییتر دارند و 14 درصد از افراد 18 تا 29 سال اظهار کردند که از توییتر استفاده می‌کنند.

نظریه رسانه‌ها؛ جامعه‌شناسی ارتباطات

Posted: 12 Dec 2010 10:16 AM PST

خبرگزاری مهر- مؤلف کتاب "نظریه رسانه‌ها؛ جامعه‌شناسی ارتباطات" که با استفاده از رویکردی بین‌رشته‌ای به بررسی برخی موضوعات اساسی در حوزه رسانه‌‌های ارتباط جمعی پرداخته کتاب خود را در چهار بخش اصلی تدوین کرده است.

هدف بخش اول شناسایی پارادایمهای اصلی حوزه نظریه رسانه‌ها یا به طور کلی‌تر حوزه جامعه‌شناسی ارتباطات است. در این بخش ابتدا ذیل عنوان رویکردها، مقولاتی چون ارتباط‌گر، پیام، کانال ارتباطی، مخاطب، تأثیر و فرآیند ارتباط مورد بحث قرار گرفته و پس از ارائه مطالبی درباره سطح ایستا و سطح پویا، پارادایمهای ارتباطات نظیر توسعه تکنولوژی ارتباطی، توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی، استیلای تکنولوژی ارتباطی، استیلای اقتصادی، استیلای فرهنگی، دووجهی تکنولوژی، دووجهی اقتصادی و دووجهی فرهنگی بر شمرده شده‌اند. ویژگی پارادایمهای پیشنهادی این بخش رویکردی رسانه‌ای در تدوین آنهاست.

بخش دوم به موضوع بسیار مهم رابطه رسانه و سیاست اختصاص دارد و عنوان "قدرت و رسانه" را بر پیشانی دارد. نظریه‌ها و چهره‌های قدرت، ابعاد سه گانه قدرت، رویکردهای مدرنیستی و فرامدرنیستی به قدرت و نظریات مارکس، وبر، فوکو و پارسونز به قدرت از جمله مسایل طرح شده در این فصل محسوب می‌شوند. مؤلف در این بخش کوشیده است با استفاده از نظریه استیون لوکس درباره چهره‌های قدرت، الگوی مناسبی برای تحلیل رابطه رسانه‌ها با سیاست و قدرت ارائه دهد.

بخش سوم کتاب به "گفتمان فوکویی" و تفاوت آن با مفاهیم همخانواده مانند پارادایم، ایدئولوژی، هژمونی و فرهنگ اختصاص یافته و خود در سه فصل تدوین شده است که در فصل نخست انواع تحلیل گفتمان، در فصل دوم تحلیل گفتمان فوکویی و در فصل سوم تفاوت گفتمان با مفاهیم مشابه مورد بحث بررسی قرار گرفته‌اند.

در نهایت در فصل چهارم نیز اندیشه‌های ارتباطی سه نظریه‌پرداز معاصر یعنی مانوئل کاستلز، آنتونی گیدنز و زیگموند باومن با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر