۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


فروش محصولات را با استفاده از رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید

Posted: 15 Dec 2010 01:46 PM PST

همکاران سیستم، ترجمه: علی شاکر - این روزها بیشتر شرکت‌ها می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی ابزار تجاری مهمی محسوب می‌شوند، ‌اما پرسش مهم این است که چطور رسانه‌های اجتماعی را برای رسیدن به سود بیشتر بکار بگیریم؟

در نیویورک شرکت ADinfinitum کارگاه دو روزه‌ای با موضوع بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی و روابط‌عمومی برگزار کرد که در اصل موضوع آن به فروش بیش‌تر و موثرتر محصول مربوط می‌شد.

سو تاگارت،‌ مدیر ارشد شرکت ADinfinitum که شرکت‌اش آژانسی پیشرو در حوزه سبک زندگی سالم است و برای شرکت‌هایی که به دنبال استفاده موثرتر از رسانه‌ هستند دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند، در این باره گفت: رسانه‌های اجتماعی فضای بسیار بهتری در اختیار متخصصان روابط عمومی می‌گذارند؛ چون همان مهارت‌های ارتباطی‌ که در کمپین‌های موفق روابط عمومی بکار گرفته می‌شود در رسانه‌های اجتماعی هم نقش بازی می‌کند؛ یعنی رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانند سبب تعامل بهتر و مطرح کردن مطالب اقناعی‌ برای مخاطب خود باشند.

رئیس شرکت ADinfinitum که به‌طور معمول کمپین‌های آنان در حوزه‌هایی چون روابط‌عمومی با استقبال خوبی مواجه می‌شود، افزود: رسانه‌های اجتماعی- به‌ویژه فیس‌بوک و توییتر- می‌توانند در تهییج مخاطبان نسبت به یک محصول یا یک نشان تجاری بسیار موثر عمل کنند. سرعت و توانایی یک رسانه در مطرح کردن درست وقایع مربوط به یک شرکت و مشاجره‌ها و بحث‌ها راجع به یک محصول می‌تواند وسیله و بهانه‌ خوبی برای افزایش توجه مخاطب و فروش بیش‌تر باشد.

از طرف دیگر، وقتی شما مکان محدودی برای تبلیغ محصول خود دارید،‌ از زیاده‌گویی پرهیز کرده و در معرفی نشان تجاری یا محصول خود در اصلاح اهم و فی‌الاهم می‌کنید؛ چون شما برای نمونه در فضای توییتر تنها 140 کلمه می‌توانید بنویسید.

زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش،‌ از همان معیارهای مربوط به بازاریابی و فروش به صورت همیشگی استفاده می‌کنیم؛ یعنی ضمن توسعه استراتژی فروش، برای خروجی محصول خود و مشکلات احتمالی سر راه فروش برنامه‌‌ریزی می‌کنیم.

تاگارت البته بر نکته دیگری هم تاکید کرد و گفت: به دلیل اینکه در تمام طول هفته به طور 24 ساعته می‌توان از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد، شرکت‌ها گاهی یادشان می‌رود که رسانه‌های اجتماعی خود ابزاری برای بازاریابی‌اند و باید همزمان با برنامه‌های بازاریابی شرکت هماهنگ باشند و بکار گرفته شوند. خیلی مواقع پیش می‌آید که مجبور می‌شوید به پست‌ها،‌ آیتم‌های خبری یا ارائه محصولی جدید از سوی کمپانی، واکنش نشان دهید و این زمانی قابل مدیریت است که تیم ویژه‌ای را مامور این کار کنید.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای افزایش فروش محصول راهی موفقیت‌آمیز است،‌ زیرا مشتریان و کسانی که ما را در فضای رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند به ما اجازه داده‌اند که نشان تجاری که برای مثال آن‌ها می‌پوشند را تبلیغ کنیم و از نشان تجاری‌ای که استفاده می‌کنند در حوزه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی آن‌ها بگوییم و به گونه‌ای به آن نشان تجاری و کسی که از آن استفاده می‌کند شخصیت دهیم. به عبارت دیگر، ما با بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی و آگهی دادن به مشتریان نسبت به یک نشان تجاری، میزان فروش آن محصول یا نشان تجاری را افزایش می‌دهیم.

هکر حامی ویکی‌لیکس از زندان آزاد شد

Posted: 15 Dec 2010 01:31 PM PST

ایتنا – هکر هلندی که در راستای طرفداری از ویکی‌لیکس، سایت دادستانی هلند را از کار انداخته بود، از زندان آزاد شد.

یک جوان 19 ساله هلندی که چندی پیش به دلیل حمایت از سایت جنجالی ویکی‌لیکس، سایت دادستانی هلند را از کار انداخته بود از زندان آزاد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، وی که روز شنبه در شهر هاگ هلند دستگیر شد، فردای آن روز از بازداشتگاه آزاد شد.

وی دومین هکر هلندی است که به دلیل رخدادهای چند روز اخیر بازداشت شده است.

پیش از او یک هلندی دیگر که نام واقعی وی منتشر نشده است، به اتهام راه‌اندازی حملات سایبری علیه سایت‌های مالی مسترکارت و پی‌پال دستگیر شده بود.

این هکر 19 ساله که با استفاده از شیوه عدم سرویس‌دهی سایت دادستانی هلند را غیرفعال کرده بود، اتهام حمله به سایت‌های مسترکارت، ویزا و مانی‌بوکرز را رد کرده است.

به گزارش ایتنا این سایت‌ها سرویس‌دهی خود را به ویکی‌لیکس قطع کرده‌اند و بر همین اساس طرفداران ویکی‌لیکس، با حمله به سایت‌های مزبور قصد انتقام‌گیری داشته‌اند.

عذرخواهی گوگل از مردم نیوزلند

Posted: 15 Dec 2010 01:31 PM PST

گوگل به‌خاطر جمع‌آوری اطلاعات شخصی از طریق شبکه‌های بی‌سیم برای سرویس نقشه‌برداری استریت‌ویو از مردم نیوزلند عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت گوگل اعلام کرد: تا اوایل سال جاری میلادی اطلاع نداشته است که خودروهایی برای عکس‌برداری از خیابان‌های عمومی استفاده می‌شوند، اطلاعاتی را که از طریق سیستم‌های وای‌فای ارسال می‌شوند، جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اطلاعاتی که از طریق سیستم‌های وای‌فای ارسال می‌شوند، دارای رمز عبور (password) نیستند و دارای اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات مربوط به ای‌میل‌های کاربران اینترنتی است.

گوگل اعلام کرد به محض اطلاع یافتن از اشتباه خود خودروهای استریت‌ویو را جمع‌آوری کرده و با کمیسیونر حریم خصوصی نیوزلند همکاری کرده تا نگرانی‌های مردم رفع شود.هم‌چنین‌ جمع‌آوری اطلاعات پی‌لود یک اشتباه بوده و ما از تمامی مردم نیوزلند عذرخواهی می‌کنیم.

گوگل در ماه مه اعلام کرد: خودروهای عکس‌برداری این شرکت از خیابان‌های شهرهای مختلف در بیش از 30 کشور عکس‌برداری می‌کنند اما به طور تصادفی اطلاعاتی از طریق سیستم‌های وای‌فای جمع‌آوری شده‌اند که این مساله باعث شکایت رگولاتورهای اطلاعات و دیتا در سراسر جهان شد.

در انگلیس گوگل با پاک کردن ای‌میل‌های خصوصی و کلمات عبور موافقت کرد و در استرالیا هم اعلام شد که گوگل قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران اینترنتی را نقض کرده است.

گوگل در آمریکا نیز به خاطر جمع‌آوری اطلاعات تحت پیگیرد قانونی است، این شرکت اعلام کرد که هرگز از اطلاعات پی‌لوید در محصولات یا سرویس‌های خود استفاده نکرده است.

این شرکت هم‌چین اعلام کرد که ‌برخی از افراد احساس می‌کنند که ما باید در خصوص اطلاعات جمع‌آوری شده آشکارتر سخن بگوییم. ما باید درباره اطلاعاتی که از طریق شبکه‌های وای‌فای جمع شده رویکرد شفافیتی اتخاذ می‌کردیم و به این خاطر عذرخواهی می‌کنیم.

جولین آسانژ: حال ما می‌دانیم ویزا، مسترکارت و پی‌پل، ابزاری در دست سیاست خارجی آمریکا هستند

Posted: 15 Dec 2010 01:31 PM PST

جولین آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، گفته است با وجود این که همچنان در بریتانیا در بازداشت بسر می برد، به افشای مدارک محرمانه ادامه خواهد داد.

به‌‌گزارش بی.بی.سی، آسانژ در بیانیه ای که از طریق مادرش خوانده شد و تلویزیون استرالیا آن را پخش کرد، گفت که در اراده اش خللی وارد نشده و او همچنان به عقاید و آرمان هایش پایبند است.

آقای آسانژ همچنین در این بیانیه گفته است: "شرایط فعلی نه تنها تغییری در تصمیمات او ایجاد نخواهد کرد، بلکه برعکس او را در این مورد که اقداماتش صحیح و درست بوده، مصصم تر کرده است."

بنیانگذار سایت ویکی لیکس همچنین ضمن حمله به شرکت هایی که خدماتشان را به سایت ویکی لیکس متوقف کرده اند، گفته است:" حال ما می دانیم که شرکت های ویزا، مسترکارت و پی پل، ابزاری در دست سیاست خارجی آمریکا هستند."

او همچنین در این بیانیه که از طریق مادرش خوانده شد گفت: "من ازجهان می خواهم که از فعالیت ها مادر مقابل اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی حمایت کنند."

مایکل مور: اگر ویکی‌لیکس زودتر ایجاد شده بود جنگ عراق و یازده سپتامبر به وقوع نمی‌پیوست

Posted: 15 Dec 2010 01:20 PM PST

مایکل مور مستند ساز آمریکایی که همیشه سرش برای جنجال وسوژه های جنجالی درد می کند وارد معرکه جولیان آسانج شد.

به گزارش ایلنا، مور با پرداخت بیش از بیست هزار دلار از حساب شخصی اش به آزادی آسانج از زندان (به قید وثیقه) کمک کرد و پس از آن در یادداشتی طولانی به شرح دلایلش برای کمک به آزادی آسانج و حضور در بین جمع کسانی که این کار را با کمک های مالی شان میسر کردند، پرداخت.

مور که در سال 2002 با ساخت فیلم بولینگ برای کلمباین جایزه اسکار بهترین فیلم مستند را به دست آورد، درعین حال اجازه داده تا از وب سایت شخصی و دامین و سرورش برای زنده نگاه داشتن اسناد موجود در ویکی لیکس استفاده شود تا به گفته او جنایاتی که پنهانی و با پول مالیات امثال او در نقاط مختلف جهان صورت گرفته برملا شود. او دراین یادداشت اشاره می کند اگر سایت ویکی لیکس چند سال زودتر ایجاد شده بود هرگز شاهد جنگ عراق و حمله آمریکا نبودیم و یا حتی اگر در سال 2001 ویکی لیکسی وجود داشت یازده سپتامبر به وقوع نمی پیوست. به نظر مور در چنین شرایطی ویکی لیکس تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا را فاش می کرد و به این ترتیب آمادگی برای هواپیما ربایی به وجود می آید و دراین صورت این امکان به وجود می آمد که افرادی و یا موسساتی به این گزارشها واکنش نشان بدهند. درباره عراق هم با فاش شدن زودهنگام نبود سلاحهای کشتار جمعی درعراق شانسی برای حمله موجه آمریکا به این کشورنبود. مور درعین حال تایید می کند فاش شدن اسناد اخیر به برخی از روندهای جاری دیپلماتیک آمریکا در نقاط مختلف جهان ضربه زده اما به هر حال دولتی که بر اساس دروغی بزرگ کشورش را به جنگی بی سرانجام می کشاند باید چنین بهایی را بپردازد.

موسس فیس‌بوک مرد سال مجله تایم شد

Posted: 15 Dec 2010 01:17 PM PST

مارک زوکربرگ موسس سایت اجتماعی فیس بوک از سوی مجله تایم به عنوان مرد سال 2010 انتخاب شد.

به گزارش خبرآنلاین، زوکربرگ 26 ساله یکی از جوانترین میلیادرهای جهان به شمار می آید و فیلم شبکه اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر هم بر اساس زندگی او و داستان خلق فیس بوک ساخته شد که امسال به اکران درآمد و با استقبال فراوانی روبرو شد.

زوکربرگ که بیش از یک چهارم سهام فیس بوک را در اختیار دارد متعهد شده در 5 سال آینده بیش از یکصد میلیون دلار به سیستم آموزشی در شهر نیوجرسی کمک کند. جایزه سالیانه مجله تایم به افرادی اهدا می شود که بیشترین تاثیر را بر فرهنگ و اخبار در آن سال داشته اند. از جمله برندگان برجسته سالهای گذشته می توان به ولادیمیر پوتین و جورج بوش اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر