۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

Our Iran اعلام شروط اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی توسط خاتمی

 
 
 
 
 
اعلام شروط اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات آتی توسط خاتمی رییس جمهور سابق
 
 
در ديدار با اعضاي فراكسيون خط امام(ره) مجلس شوراي اسلامي ؛
 
سيد محمد خاتمي كف خواست اصلاح طلبان را براي حضور در انتخابات آتي اعلام كرد:1- آزادی زندانيان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا2- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسي و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام
به روح قانون اساسی؛3- فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد.
 
اگر اين شرايط محقق شد تصميم مي گيريم كه چگونه عمل كنيم./اگر اصلاح طلبان جايگاهي در ميان مردم ندارند چرا تمهيداتي فراهم مي كنيدتا آنها در معرض راي مردم قرار نگيرند؟/نمي شود به جز يك سليقه براي همه سليقه ها انواع محدوديت ها را ايجاد و انواع اتهامات را رديف كرد و بعد گفت آزادي و مردم سالاري وجود دارد/نمي شود كساني را كه  در جبهه ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع كردند و در كنار امام خدمات شايسته اي به نظام داشته اند را به اتهام دروغ ضديت با نظام حبس يا حذف كرد/اقليت مجلس با تمامي ملاحظات پيدا و پنهان خوب عمل كرد/ اگر قانون هدفمندی یارانه ها به درستي و خوبي اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد/حوزه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس بر همه اركان اعم از نظامي ، امنيتي ، سياسي و حقوقي و غيره است/مجلسي كه بر آمده از اراده آزاد وتصميم واقعي مردم باشد ، مي تواند جلوي ديكتاتوري ها و انحرافات و بسياري از مشكلات و كجرويها را بگيرد/حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايي چون مرجعيت رسيده است و هيچكس در مقابل اهانت کنندگان نمي ايستد و به راحتي دروغ مي گويند/

 
 رييس جمهور سابق كشورمان در ديدار سه ساعته با اعضاي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي كه یکشنبه شب صورت گرفت به تحليل فضاي داخلي و خارجي كشور و تهديدات پيش روي انقلاب وارايه راهكارهاي همگرايي نيروهاي دروني نظام با توجه به اراده و خواست عمومي مردم پرداخت و بر ضرورت حضور فعالانه تمامي دلسوزان به اصل نظام و انقلاب براي عبور از شرايط كنوني تاكيد كرد.
 
 
 تبریک ولادت حضرت مسیح و گرامیداشت خاطره قربانیان زلزله بم
 
 به گزارش  پارلمان نيوز ارگان رسمي فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي در ابتداي اين نشست ميلاد حضرت مسيح پيامبر صلح و سلام را به همه حق طلبان و دوست داران حقيقت و عاطفت به خصوص هموطنان مسيحي تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد تا در دنياي پراز ستم و بيداد و تحقير، انسانها با الهام از اين پيامبر بزرگ و حضرت ختمي مرتبت شاهد دگرگوني اوضاع به نفع بشريت و اخلاق و معنويت باشند.
 رييس جمهور سابق كشورمان با اشاره به پنجم تير ماه سالروز وقوع زلزله شهرستان بم و همچنين زلزله اخير كرمان فقدان جمع كثيري از همو طنانمان را تسليت گفت و از همه كساني كه با تلاش و كوششان توانستند تا بخشي از آلام بازماندگان را تسلي دهند تشكر كرد.
 
 تشکیل مجلس نیرومند و در راس امور محصول برگزاری انتخابات آزاد و سالم است


 خاتمي در ادامه با اشاره به  اعتبار و جايگاه "مجلس" در نگاه امام  و برداشت و تحليل مردم از نقش خود در اداره كشور افزود: امروز شايسته مردم ما اين است كه نظامي مردم سالار و توام با ارزشهاي الهي و معنوي از جمله كرامت انسان ،عدالت و راستي و پاكي داشته باشند و مجلس در تحقق اين خواسته نقش برجسته و غير قابل انكاري دارد.
 وي برگزاري انتخابات آزاد و سالم را در تشكيل مجلسي اين چنين مورد تاكيد قرار داد و افزود:اگر خير خواهان و دوست داران انقلاب و مردم بر روي اين مسئله تاكيد مي كنند بخاطر اهميت مجلس و ديگر نهادهايي است كه  همه هويت ،مشروعيت و اعتبار خود را از راي مردم مي گيرند.
 
 سید محمد خاتمي تاكيد كرد كه حرمت نهادن به اراده و خواست مردم مسئله مهمي است و مجلسي كه بر آمده از اراده آزاد وتصميم واقعي مردم باشد ، علاوه بر آنكه تدوين گر قوانين و سازو كارهاي اداره كشور است و بر تمامي امور نظارت دارد ، مي تواند جلوي ديكتاتوري ها و انحرافات و بسياري از مشكلات و كجرويها را بگيرد.

 موضع رهبری نسبت به تحقیق و تفحص از نهادهای تحت نظارت ایشان موید نظارت مجلس  بر همه ارکان نظام است

 وي با اشاره به صلاحيت و امكان نظارت و تحقيق و تفحص مجلس برتمامي دستگاهها و نهادها ي كشورافزود: در مجلس ششم زماني كه موضوع تحقيق و تفحص از نهادهاي تحت نظر رهبري نيز مطرح شد،ايشان  گفتند مجلس مي تواند در اين امور نيز وارد شود و اين يعني اينكه حوزه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس بر همه اركان اعم از نظامي ، امنيتي ، سياسي و حقوقي و غيره است.
 رييس جمهور سابق كشورمان افزود: اگر ما بر برگزاري انتخابات سالم و آزاد تاكيد مي كنيم، در درجه اول براي اين است كه مجلسي نيرومند و برآمده از تمامي سلايق و تفكرات همه مردم ايجاد شود و از سوي ديگر مجلسي نيرومند تشكيل شود كه در راس امور بوده و بر تمامي دستگاهها و اركان نظارت داشته باشد و همچنین است وضع نسبت به سایر نهادهائی که بر آمده از انتخابات هستند.
 خاتمي با تشكر از نمايندگان فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي گفت: شما علاوه بر نمايندگي مردم حوزه انتخابيه خود، بخاطر محدوديت هايي كه در انتخابات ايجاد شد ، وظيفه و مسوليت نمايندگي بخش هاي عظيمي از مردمي كه از داشتن نامزد مورد نظر و در نتیجه نماينده محروم شدند و نتوانستند در انتخابات شركت كنند را نيز بر عهده داريد.
 
 
همه نمایندگان با هر گرایش سیاسی قابل احترام هستند؛ اما اقلیت مجلس بدلیل حذف کاندیداهای اصلاح طلب که خواست و اراده اکثریت معنوی جامعه را نمایندگی می کند وظیفه سنگینی دارد
 
 وي افزود: مردم ضمن علاقه و پايبندي به انقلاب و سرنوشت كشور، سلايق و گرايشهاي متنوعي دارند و متاسفانه در مواردي از جمله انتخابات اخير مجلس ، دريغ شد از آن كه بتوانند كانديداي مورد نظرشان مورد تایید قرار گیردتا او را انتخاب کنند.
 سید محمد خاتمي خاطر نشان ساخت: جريان اصلاحات در انتخابات مجلس هشتم از داشتن كانديدا در تمامي حوزه ها ي انتخاباتي محروم شد و تنها توانست به جز تهران 104 كانديداي خود را در معرض راي و اراده مردم قرار دهد و با آنكه بسياري از چهره هاي اصلاح طلبان حذف شدند، بيش از نيمي از كانديداهاي تائید شده اصلاح طلبان به مجلس راه يافتند.
 رييس جمهور سابق كشورمان گفت : به رغم محدوديتهاي بسيار گفتند كه اصلاح طلبان جايگاهي در ميان مردم ندارند و ما مي گوييم اگر 290 كانديداي ما در حوزه هاي انتخابيه را تاييد صلاحيت مي كرديد ، امروز جريان اصلاحات جريان غالب مجلس هشتم نبود؟اگر آنها جايگاهي در ميان مردم ندارند چرا تمهيداتي فراهم مي كنيد تا آنها در معرض راي مردم قرار نگيرند؟
 خاتمي تصريح كرد كه اقليت مجلس با تمامي ملاحظات پيدا و پنهان خوب عمل كرد و شايد در بخشهايي مي شد بهتر عمل كرد چرا كه شما بار سنگين كساني را كه مي توانستند آراي مردم را كسب كنند و در كنار شما باشند و محروم شدند نيز بر دوش داريد.
 وي افزود: نمايندگان از هر جناح و گرايش سياسي قابل احترام هستند اما اقليت مجلس خواست و اراده اكثريت معنوي جامعه را نمايندگي مي كند و بايد با توجه به اين وظيفه مهم خواست اكثريت را مورد توجه قرار دهد.
 
تاكيد ما بر انتخابات سالم ، حفظ سلامت در تمامي مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيتها ، حقوق كانديداها در نظارت بر صندوقها و روند راي گيري و شمارش آرا است

 رييس جمهور سابق كشورمان با اشاره به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گفت:خواست ما در گذشته و امروز موارد مشخصي بوده كه حتي پس از حوادث انتخابات اخير كشور نيز بر آن تاكيد كرديم.بايد شرايط حضور با نشاط مردم و تامين حقوق آنان تضمين شود وبايد سازوكاري براي انتخابات تدوين شود كه كمترين محدوديت براي آزادي راي مردم و بيشترين فضا براي تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود.
 وي تاكيد كرد كه منظورازانتخابات ناسالم فقط امکان وقوع تقلب در راي گيري نيست، بلكه تاكيد ما بر انتخابات سالم ، حفظ سلامت در تمامي مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيتها ، حقوق كانديداها در نظارت بر صندوقها و روند راي گيري و شمارش آرا است.
 خاتمي افزود: اگر خروجي انتخابات اين باشد كه مردم احساس كنند كه اولا كانديداهايشان در انتخابات حضور دارند و ثانيا آراي اعلام شده همان آراي داده شده است و مقدمات انتخابات مانع حضورشان نشده ، بر سلامت آن اطمينان خواهند يافت و همگی با اشتیاق در انتخابات شرکت می کنند.

كف و خواست اصلاح طلبان در گذشته و امروز
 رييس جمهور سابق كشورمان كف و خواست اصلاح طلبان را در گذشته و امروز چنين بر شمرد:
 1- آزادی زندانيان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نا به جا
 2- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسي و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی؛
 3- فراهم آوردن سازوكاري براي برگزاري انتخابات سالم و آزاد.
 
 وي افزود:نمي شود به جز يك سليقه براي همه سليقه ها انواع محدوديت ها را ايجاد و انواع اتهامات را رديف كرد و بعد گفت آزادي و مردم سالاري وجود دارد.نمي شود كساني را كه  در جبهه ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع كردند و در كنار امام خدمات شايسته اي به نظام داشته اند را به اتهام دروغ ضديت با نظام حبس يا حذف كرد.

 سید محمد خاتمي با تصريح اين مطلب كه بخش قابل توجهي از زندانيان سياسي که منتقد و معترض به وضعيت موجود بودند و حتي اگر اشتباهي داشتند حق نبود که بازداشت و محکوم شوند، گفت :چرا با خانواده هاي زندانيان كه متقاضي حقوق مسلم شرعي و قانوني زندانيان شان هستند برخورد ناروا مي شود. رئيس جمهور سابق كشورمان از نمايندگان مجلس خواست تا براي حفظ نظام ودستاوردهاي انقلاب و مردم سالاري كه مورد تاكيد امام بود، تلاش كنند تا ان شالله روند انتخابات در كشورسالم و آزاد گردد.
 رئیس بنیاد باران گفت : من نمی گویم که برخي عمدا بناي ناديده گرفتن راي و اراده مردم را دارند و يا مي خواهند در انتخابات تقلب شود، اگر چه صاحبان اين تفكر كم نيستند، بلكه مي گويم بايد آنچه كه متناسب با خواست و اراده مردم است و با روح قانون اساسي هماهنگي دارد مبناي كار قرار گيرد تا مردم با آزادي و امنيت در عرصه حضور يابند.
 وي با اشاره به اينكه تا انتخابات زمان بسياري مانده افزود: اگر اين شرايط محقق شد تصميم مي گيريم كه چگونه عمل كنيم.اما با توجه به روندي كه هم اينك حاكم است به نظر مي رسد شرايط در آينده سخت تر و راهها بسته تر و محدوديت ها گسترده تر خواهد شد.
 
افزايش اختيارات رييس جمهور بدون ارايه لايحه حل شد!

 خاتمي در ادامه به تقديم دولايحه دولت خود به مجلس ششم اشاره كرد و افزود يكي از اين لوايح افزايش اختيارات رييس جمهور بود كه اين موضوع بدون ارايه لايحه حل شد!!! و ديگري تاكيد بر برگزاري انتخابات آزاد و سالم بود كه همچنان معطل است.
 رييس جمهور سابق كشورمان در ادامه به فضاي سياسي كشور اشاره كرد و گفت:فضاي امروز كشور نه متناسب با شان نظام جمهوري اسلامي است و نه به نفع افراد است. فضاي امنيتي، سخت گيريهاي عجيب و غريب و اتهام زني ها، دروغ گويي ها که به نام نظام حاكم شده و با اين دروغ ها و دروغ پردازی ها برخورد نمی شود؛ بلكه احیانا به عنوان مستند برخي برخوردها مورد توجه نيز قرار مي گيرد.
 وي افزود:از دروغگويان و از تهمت زنندگان شكايت مي شود، اما رسيدگي نمي شود . حتي مراجع بزرگوار و شخصیت های برجسته را نيز مورد تعرض و اهانت قرار مي دهند و براي مراجع دستور و تكليف صادر مي كنند يا به آنها تعرض مي نمايند ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد و در مقابل دمادم نیروهای فعال اجتماعی را می گیرند یا محدود می کنند.
 
حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايي چون مرجعيت رسيده است

 خاتمي افزود: مراجع مهمترين مسئله شان دفاع از اصل دين و حقانيت آن است وهمواره ملجا و پناه مردم بوده اند و اگر عده اي به هر انگيزه اي مشكلاتشان را با آنها مطرح كرده اند نبايد اينگونه مورد هجوم قرار گيرند.
 وي ادامه داد:حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايي چون مرجعيت رسيده است و هيچكس در مقابل اهانت کنندگان نمي ايستد و به راحتي دروغ مي گويند، تهمت مي زنند و متاسفانه برخي برخوردهاي نهادهاي رسمي قضايي و امنيتي نيز مبتني بر همين دروغ ها و تهمت هاست و اين مسئله خطر ناكي است كه  دودش به چشم نظام مي رود.

خيال نكنند با حذف جريان منتقد و معترض اما پايبند به چارچوب موازين قانوني وديني  به نفع انقلاب كار مي كنند

 رييس جمهور سابق كشورمان تاكيد كرد:خيال نكنند اين روش هاي بر خلاف موازين قانوني و شرعي به نفع نظام تمام مي شود. خيال نكنند با حذف جريان منتقد و معترض اما پايبند به چارچوب موازين قانوني وديني  به نفع انقلاب كار مي كنند. ممكن است برخي از افراد و گروه ها که اصل نظام را قبول داشتند ولی ایراد و اعتزاضی دارند به دامن ديگر علاقمندان به نظام ولو منتقد بیایند. اما با اين كارهابخش های مهمی از جامعه زده می شود ولی متاسفانه به دامن کسانی می افتند که اصل نظام را قبول ندارند.
 وي افزود: ما با اين  روشها  مخالف هستيم. ما مي گوئيم بگذاريد مردم آزادانه انتخاب كنند ما مي گوئيم چرا به نام امام و از سوي كسانيكه هيچ مناسبتي با امام و خط امام نداشته اند از امام چهره زشت ترسيم  مي شود؟چرا كسانيكه از سينه چاكان نظام و انقلاب و امام بودند به ضديت با انقلاب و نظام متهم شده اما كسانيكه هيچ علاقه اي و ربطي به امام و انقلاب نداشته اند مدعي خط امام (ره) مي شوند.
 
مي گوئيم نظام خوب است  ولی روش ها و سیاست ها قابل نقد و اصلاح هستند

 سید محمد خاتمي تصريح كرد:ادامه اين شرايط تضعيف نظام است. ما از نظام دفاع مي كنيم و مي گوئيم نظام خوب است ولی روش ها و سیاست ها قابل نقد و اصلاح هستند ؛ با حذف و برخورد های خشن و نا روا صداهائی تقویت می شود که با اصل نظام و انقلاب مخالف است چه در بیرون و چه در درون.
 وي افزود:ستم و ظلم بد است و بدتر از آن اين است كه به نام نظام و انقلاب ستم شود. انقلاب آمد تا به كسي ستم نشود. امام آمد تا مردم روي پاي خود بايستند.
 وي گفت:دست عوامل بيگانه و دشمنان اصلي نظام در دامن زدن خشونت، ترور و تخريب فعال شده است. ترور دانشمندان هسته اي، عمليات تروريستي در جنوب كشور و شهادت جمع بسياري از مردم نشان دهنده اين است كه جرياني که با نظام و انقلاب و ملت و کشور معارض است باز فعال شده است.
 وي گفت: علاوه بر تحریم ها و فشارها به نظر می رسد که وارد فاز عملياتي براي ضربه زدن به كشور شده اند.


 هشدار به کشورهای غربی در خصوص حمایت از جریان فاسد تروریستی
 
 رييس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد:يك جريان فاسد که دستش  آلوده به خون فرزندان پاك اين كشور است و بدترين امواج تروريستي را بوجود آورده و در دامن بزرگترين دشمن اين كشور جاي گرفته و حتي از سوي آمريكا و غرب هم به عنوان گروه تروریست شناخته شده است دوباره مورد حمایت قرار گرفته تا فعال شود.دولت ها و شخصیت های سیاسی مختلفی به حمایت از آنان برخاسته اند تا از لیست تروریست ها خارج شوند و فعالیت گسترده داشته باشند.
 در مجلس بايد به كشورهاي غربي بگوئيد كسانيه جز خونريزي، كشتار و خيانت دستاوردي براي ملت نداشته اند، با اين اقدامات سبب مي شويد كه ملت ما هم اعتراض و نفرت خود از این باندهای جنایتکاررا به حامیان آنها در غرب تسری دهند.


 نبايد با كج انديشي و اشتباه فضاي داخل نقد و اعتراض را بست

رييس جمهور سابق كشورمان تاكيد كرد كه نبايد با كج انديشي و اشتباه فضاي داخل نقد و اعتراض را بست و فضاي تهمت و دروغ و دغل را گشود و به بهانه آن با فرزندان انقلاب رفتارنارواداشت.

سيد محمد خاتمي گفت: تلاش عمده دشمنان انقلاب بر روي اين نكته متمركز شده است كه انقلاب همين است كه با فرزندان خود اينگونه برخورد مي كند و تحمل حتي اعتراض و انتقاد فرزندان خود را هم ندارد و متاسفانه در داخل نيز كساني با برخوردهاي تند و اشتباه مستندات اين ادعا را فراهم و در اختيارشان قرار مي دهند.هر دو اين تفكر به اصل انقلاب و نظام لطمه خواهد زد.

رييس جمهور سابق كشورمان با تاكيد بر اين نكته كه انتقاد و اعتراض حق مردم است و اگر برخي ديدگاه و روش ها را نمي پسندند نبايد مورد ستم قرار بگيرند ، افزود: بگذاريد فضاي داخل كشور فضاي همگرايي و مودت و نقد باشد و توان و نيروهاي كشور به جاي برخورد با يكديگر؛صرف خدمت به كشور و انقلاب و مقابله با تهديدات خارجي شود.
 
 آنچه بايد امروز مورد توجه باشد اجراي موفق هدفمندي یارانه ها است و اگر اين قانون به درستي و خوبي اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد

 خاتمي در ادامه با توجه به آغاز هدفمندي يارانه ها و برخي نگراني ها از شيوه اجراي اين طرح گفت: هدفمند كردن يارانه ها كار بزرگي است و انجام آن همت خوبي مي خواهد و خوشحال هستيم كه نظام در اين موقعيت تصميم گرفت تا اين كار صورت گيرد و همه بايد تلاش كنيم تا اين كار با كمترين هزينه و مشكل و با بيشترين فايده ادامه يابد و به سرانجام مطلوب برسد.
 وي با اشاره به اينكه درست اجرا شدن اين طرح بسيار مهم است، گفت: در دوره قبل هم بسيار تلاش شد تا هدفمند سازي بخصوص در مورد انرژي اجرا شود ومقرر بود منابع مالي حاصل از اجراي طرح كه حدود 20 هزار ميليارد تومان بود در درون بودجه نيايد و براي اصلاح حاملهاي انرژي و جبران آسيب فشاری که احیانا به برخي دهك ها وارد می آید هزينه شود.
 رييس جمهور سابق كشورمان يادآوري كرد:مجلس ششم در قالب برنامه چهارم اين موضوع را تصويب كرد اما مجلس هفتم با اجراي آن مخالفت كرد. اين مهم به بهترين وجه در برنامه چهارم ديده شده بود كه سوال اين است كه چرا اين برنامه اجرا نشد؟البته در آن برنامه ما رشد 8 درصدی هم را برای اقتصاد در نظر گرفته بودیم.
 خاتمي با اشاره به اين كه دولت او در طول 8 سال حدود 160 ميليارد دلار درآمد نفتی داشت و برای برنامه 5 ساله حدود دویست ميليارد دلار درآمد ارزی نفتی و غیر نفتی در نظر گرفته بود ،افزود: ما پیش بینی رشد 8 درصد را با همین درآمد ارزی داشتیم و کاملا قابل تحقق بود چرا که پیش از آن و با درآمد و کارآمدی کمتر رشد 7.2 درصدی (بدون نفت) و 6.2 درصدی با نفت را تجربه کرده بودیم و فکر می کنم متوسط رشد اقتصادی در  4 سال دوم در دولت ما 5.4 بود که خود یک رکورد بود.
 وي افزود:طرح هدفمندي خوب است اما حتما بايد توليد و رونق اقتصادي در كشور پدید آید و هر گونه اصلاح بايد در متن و دامنه آن صورت گيرد.
 وي افزود: در دولت اصلاحات تصمیم های مهمی اتخاذ شد از جمله قانون مالياتهاو سرمايه گذاري خارجي اصلاح و تصویب شد و شرايط براي رسيدن به رشد 8 درصد در دسترس بود.
 رييس جمهور سابق كشورمان  تصريح كرد:می دانیم که در 4-5 سال گذشته متجاوز از 400 میلیارد دلار از فروش نفت عاید کشور شده است و اگر ما اين درآمد ارزي را داشتيم، هدف گذاري مان  براي برنامه چهارم بهتر بود و مسير اهداف بيست ساله چشم انداز ،16 ساله يا كمتر قابل دسترسي بود اما با شرايط امروز آيا براي 20 سال ديگر اهداف چشم انداز بيست ساله كه 5 سالش گذشته است، قابل تحقق است؟
 خاتمي افزود: اينكه مي گويند ديگران نخواستند ويا نكردند، معني ندارد ديگران نيز تصميم به اجرا داشتند اما شرايط فراهم نشد و همراهي ها ميسر نبود.
 وي گفت: با تمام اين مباحث آنچه كه بايد امروز مورد توجه باشد اجراي موفق هدفمندي یارانه ها است و اگر اين قانون به درستي و خوبي اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد.
 سید محمد خاتمي افزود:درآمدهاي ناشي از اجراي هدفمندي یارانه ها بايد استحصال شده و به هيچ وجه صرف كسري بودجه سالانه  به خصوص در امور جاري نشود و ضمن كمك به تامين زندگي افراد آسيب پذير، به توليد لطمه نزند.ومجلس بايد نظارت جدي و دقيق داشته باشد تا طرح به خوبي اجرا شود.
 در ابتداي اين نشست نمايندگان عضو فراكسيون خط امام مجلس شوراي اسلامي گزارش كاملي از وضعيت حوزه هاي مختلف كشور در عرصه اقتصادي،فرهنگي،اجتماعي، سياسي و بين الملل به اطلاع رييس جمهور سابق كشورمان رساندند و تحليل خود را از شرايط كشور و چشم انداز آينده آن تبيين نمودند.

تاریخ انتشار: ٧ دي ١٣٨٩
 
========
 
 
 
 
دوشنبه ۶ دى ۱۳۸۹
پس از دستور مدیرکل مطبوعات به رسانه ها

سپاه: از حذف یارانه ها انتقاد نشود

 

پس از گذشت 10 روز از آغاز هدفمند کردن یارانه ها، در حالی که رسانه ها به دستور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از هرگونه انتقاد و انتشار نظر مخالف با این طرح منع شده اند و تنها نمایندگان مجلس هشتم نظرات خود پیرامون اجرای خلاف قانون این طرح را ابراز می کنند، سپاه پاسداران در نشریه هفتگی خود خواستار برخورد با افراد و رسانه هایی شد که از هدفمندی یارانه ها انتقاد می کنند.

هفته نامه "صبح صادق" نشریه معاونت سیاسی سپاه که زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد نظامی اداره می شود، طی مقاله ای در این باره نوشت: "اين طرح بعد از عبور از مراحل مختلف قانوني، اينك در مرحله اجراست و همه تلاشها بايد معطوف به اجراي طرح با كمترين نقص و آسيب باشد. ارائه نقدهايي كه به كليت اجراي اين طرح وارد مي گردد، در اين مرحله ديگر محلي از اعراب ندارد."

نشریه معاونت سیاسی سپاه همچنین با تاکید بر اینکه "اجراي اين طرح، مانند اجراي هر طرح و برنامه اي ديگر ممكن است با خطاها و اشتباهاتي همراه باشد" تلویحا از منتقدان خواسته که چیزی ننویسند بلکه "نظرات كارشناسي خود را به اطلاع مسئولان برسانند".

صبح صادق با ادعای اینکه "جرياني با نگاه تخريبي تلاش دارد تا اين فرصت بزرگ جمهوري اسلامي براي توسعه و پيشرفت را به تهديدي براي تضعيف آن تبديل نمايد" خواستار برخورد مقامات قضایی و امنیتی با رسانه ها و افراد منتقد طرح هدفمندی یارانه ها شده است.

این نشریه در این باره تاکید کرده که: "یکی از اقدامات ضروري دستگاههاي ذي ربط در اين مقطع حساس، برخورد قاطع با سايتهايي است كه سعي در ايجاد التهاب در جامعه دارند. در واقع نبايد اجازه داد تا اذهان عمومي با دروغ و فريب مشوش گردد، چرا كه حتي پاسخهاي مستدل نيز گاه نمي تواند آثار سوء ابتدايي خواندن يا شنيدن چنين اخبار و تحليلهاي غلط را بطور كامل پاك نمايد."

ارگان اداره سیاسی سپاه پاسداران علاوه بر برخورد با منتقدان، خواستار حضور پررنگ رسانه های خودی در دفاع از طرح هدفمندی یارانه ها شده و تصریح کرده: "فرماندهان و افسران جوان جنگ نرم و عرصه ميدان سايبري در اين ايام بايد تمام قد در صف مقابله با اين جريانها ايستاده و هوشيار باشند. رسانه ملي نيز بطور ويژه در اين زمينه وظيفه دارد و بايد تلاش كند تا با شناساندن پشت پرده اين جريان رسانه اي، افكار عمومي را نسبت به نوشته ها و تحليلهاي مشابه مصون سازد."

این نشریه همچنین ضمن تایید و استقبال از "ورود نیروی انتظامی و امنیتی شدن فضای کشور همزمان با اجرای هدفمندی یارانه ها" از آن به عنوان یک نقطه قوت یاد و تصریح کرده: "فعال شدن نيروي انتظامي همزمان با اجراي اين طرح تنها فضا را براي آشوب طلبان و اخلال گران تنگ خواهد كرد."

پیش از این نیز یدالله جوانی، رییس اداره سیاسی سپاه در هفته های متوالی طی  مقالاتی درهفته نامه صبح صادق با پرداختن به موضوع هدفمندی یارانه ها آن را "طرح وبرنامه نظام اسلامی" خوانده و منتقدان این طرح را "خائنین به مردم" معرفی کرده بود.

این توصیه های اداره سیاسی سپاه درباره برخورد با منتقدان هدفمندی یارانه ها در حالی است که یکشنبه هفته گذشته، همزمان با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، فریبرز رییس دانا، اقتصاددان و پژوهشگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

هرچند عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران روز یکشنبه هفته جاری علت بازداشت این اقتصاددان را مصاحبه با رسانه های خارجی اعلام کرد اما فریبرز رییس دانا در گفت و گو با شبکه بی بی سی فارسی تنها به عنوان یک کارشناس اقتصادی نظر مخالف خود با اجرای طرح هدمندی یارانه ها را ابراز کرده بود.

 

ممنوعیت رسانه های داخلی

همزمان با درخواست "برخورد قاطع" دستگاه های قضایی و امنیتی در برخورد با منتقدان طرح هدفمندی یارانه ها از سوی نشریه اداره سیاسی سپاه پاسداران، "ارسلان فتحی پور" یکی از نمایندگان حامی احمدی نژاد هم اعلام کرد: "دشمنان علاقه‌ای به اجرایی شدن این قانون در کشور ندارند از این رو تلاش می‌کنند که به هر بهانه‌ای تبلیغات منفی علیه این طرح انجام دهند."

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با اشاره به اینکه "دشمنان سرمایه‌های هنگفتی را علیه این قانون به کار می‌برند تا مردم را ناامید کنند" مدعی شد که "بیش از 230 سایت علیه این قانون تبلیغ می‌کنند."

این اظهارات حامی دولت مستقر در مجلس هشتم درشرایطی است که پیش از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، وزارت ارشاد اسلامی باصدور اطلاعیه ای به صراحت از ممنوعیت و محدودیت رسانه های داخلی در پرداختن به هدفمندی یارانه ها خبرداده بود.

احسان قاضی زاده، مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی در این اطلاعیه که روز دوشنبه 10 آبان در اختیارمدیران مسئول رسانه های داخلی قرار گرفت، اعلام کرده بود: "فعاليت و نوع حركت رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها رصد می‌شود. رسانه‌ها به‌ويژه مطبوعات بايد در ايام اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها با اطلاع‌رسانی صحيح و شفاف فضای جامعه را به سوی آرامش هدايت كنند."

مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد همچنین مسئولان رسانه های داخلی را تهدید به برخورد قضایی و تصریح کرده بود: "چنان چه رسانه‌ای با سياه‌نمایی قانون هدفمند كردن يارانه‌ها قصد تشويش اذهان عمومي را داشته باشد با آن بر اساس قانون و به جرم تشويش اذهان عمومی برخورد خواهد شد."

این اطلاعیه مدیرکل مطبوعات داخلی درحالی بود که وی پیش ترنیز در 30 شهریور ماه در گفت و گویی با خبرگزاری دولت، ایرنا از برگزاری "جلسات توجيهي در خصوص هدفمند كردن يارانه ها، برنامه هاي اقتصادي دولت براي مديران مسوول مطبوعات" خبر داده بود. نکته ای که وی با نزدیک شدن به زمان اجرای هدفمندی یارانه ها نیز بار دیگر برآن تاکید کرده و گفته بود: "رسانه‌هايي كه درباره قانون هدفمند كردن يارانه‌ها توجيه نيستند، مي‌توانند با اين اداره كل تماس بگيرند و توجیه شوند."

 

نمایندگان؛ خلاف قانون است

 همه واکنش ها برای برخورد با منتقدان  هدفمندی یارانه ها در حالی است که هفته گذشته نمایندگان مجلس هشتم، تنها چند روز پس از آغاز اجرای این طرح و اعلام برخی اصلاح قیمت ها در دیدار با وزیر اقتصاد، رویه کنونی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از سوی دولت مستقر را خلاف قانون و مصوبات مجلس اعلام کردند.

در همین باره غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمسیون ویژه مجلس چهارشنبه 1 دی ماه با تشریح جلسه نمایندگان با وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد گفت: "نمایندگان مجلس در این جلسه شیب افزایش قیمت های حامل های انرژی را خارج از چارچوب های قانونی دانستند و در گفتگوهای خود با وزیر اظهار داشتند که مقرر شده بود برای سال 89 سقف درآمدهای دولت 20 میلیارد تومان باشد که در عمل دولت با این شیب از این سقف عبور کرده و به صورت نسبی درآمد بالاتری را در 3 ماه نسبت به کل سال به دست می آورد."

رییس کمیسیون ویژه مجلس همچنین با اشاره به اینکه شیب اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بیشتر از آنکه مقرر بود است، افزود: "قرار بود که هدفمندی یارانه ها در 5 مرحله انجام شود حال آنکه دولت می خواهد در دو مرحله این کار را انجام دهد."

درهمین باره روز گذشته محمدرضا خباز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تاکید برعمل خلاف قانون دولت  در اجرای هدفمندی یارانه ها گفت: "قانونی که دولت در رابطه با حذف یارانه ها اجرا می کند با قانونی که مجلس مصوب کرد کاملا متفاوت است. مجلس به دنبال حذف تدریجی و5 ساله یارانه بود در حالی که دولت می خواهد این طرح را طی 3 ماه اجرا کند، ما می خواستیم فشار را بر زندگی مردم کم کنیم ودولت خلاف آن را انجام می دهد."

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس به یکی از این موارد اشاره و تاکید کرد: "اگر  دولت این طرح را از فروردین اجرا می کرد می توانست 20 هزار میلیارد تومان و هر ماه 1600 میلیارد از مردم بگیرد و اینگونه قیمت بنزین لیتری 250تومان می شد اما متاسفانه دولت 9 ماه زمان را حدر داد و حالا می خواهد طی سه ماه وماهی 6600 میلیارد تومان از مردم بگیرد و این فشار را بر مردم زیاد می کند."

همچنین علیرضا محجوب از دیگر نمایندگان مجلس با اشاره به تخلفات دولت از قانون مصوب مجلس در ارزیابی خود از آینده اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گفت: "این کار قابل دوام نیست چرا که هزینه های دولت روز به روز افزایش خواهد داشت.مجلس مصوب کرده بود تا در یک شیب مناسب و طی 5 سال اقدام به حذف یارانه ها کند اما آنچه اکنون اتفاق افتاد خلاف قانون مصوب مجلس است."

 

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/-a8caac1aaf.html

 

=====

 
چهارشنبه ۸ دى ۱۳۸۹

حماسه ایرانی

ابراهیم نبوی

واقعا حماسه خیلی چیز مهمی است. اصولا در تمام جهان حماسه های بزرگ چیزهایی هستند که مردم جلوی شان و گاهی عقب شان و گاهی جاهای دیگرشان سر تعظیم فرود می آورند. با توجه به اهمیت حماسه نهم دی سال 1388 که در طی آن یک حماسه بزرگ در تهران و میلیونها شهر بزرگ ایران (حالا که داریم اغراق می کنیم بذار تا آخرش بکنیم) رخ داد و همین حماسه خیلی چیز عجیبی بود. به انواع حماسه در جهان توجه کنید:

مدل اسپارتاکوس: یک نفر از سربازان را می کشند، یکی دیگر می رود جلو، او را هم می کشند، یکی دیگر می رود جلو، و بعد خون در رگهای مردم بطور خودبخود جوش می آید و می ریزند و ظلم را نابود می کنند.

مدل امام حسین: 72 نفر در مقابل چند هزار نفر حرکت می کنند و یک به یک آنقدر می جنگند تا همه شان کشته می شوند ولی از حق شان کوتاه نمی آیند.

مدل روسی: سربازان در زمستان سرد استالینگراد آنقدر مقاوم و با روحیه ای خلقی و بخاطر پرولتاریای تحت ستم، مقاومت می کنند که یخ می زنند ولی حاضر نمی شوند از جلوی دشمن فرار کنند و در جنگ پیروز می شوند.

مدل تیان آن من: سربازان چینی جلوی دانشجویان دموکرات را می گیرند، آنها یکی یکی جلو می روند و جلوی تانک ها می ایستند و یکی یکی کشته می شوند و تا آخرین نفر و آخرین نفس مقاومت می کنند، نام شان در تاریخ می ماند.

مدل ایرانی نهم دی: مسوولان بسیج چند هزار بسته ساندیس و هزاران بسته کیک را بطور خودجوش توی وانت می ریزند، چند هزار نفر از روستائیان را از اطراف تهران بطور خودجوش سوار اتوبوس های خودجوش کرده و مقداری چک پول خودجوش به آنها می دهند و برای آنها که دائم می پرسند "کجا داریم می ریم؟" می گویند "می ریم فیلمبرداری، صلوات" و بعد تعدادی دوربین خودجوش در شهر نصب کرده و مقداری بلندگوی خودجوش شعارهای خودجوش را می گوید. بعد به دست مردم خودجوش تعدادی پوستر خودجوش آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد می دهند و در پاسخ به کسی که پرسیده است "باید به کدوم شون رای بدیم" توضیح می دهند که امروز صندوق نداریم و فقط باید عکس ها را بطرف دوربین بگیرید و یک حماسه پرشور نهم دی ایجاد می شود.

 

حضرت ابرام آقا
نمی دانم چرا مشائی مرا به یاد سیمین غانم می اندازد، نه بخاطر اینکه از او آسمون آبی می خواهم یا احتمالا احمدی نژاد از او شبهای مهتابی می خواهد، بیشتر بخاطر اینکه او هر روز یک دسته گل جدید به آب می دهد. بعد از اینکه مشائی در مقابل اینکه عرب ها گفتند رازی و ابن سینا و فارابی و خیلی های دیگر عرب هستند و ترک ها و افغانی ها و تاجیک ها گفتند که مولوی و فردوسی و خیلی از بزرگان هنر و ادب ایران ترک و تاجیک بودند و لالمونی گرفت یک کلمه حرف بزند، اول گفت که حضرت محمد ایرانی بوده، بعد هم برای اینکه کلکسیون اباطیل اش کامل شود، اعلام کرد "حضرت ابراهیم ایرانی است." البته من دلایلی پیدا کردم که احتمال می شود داد حضرت ابراهیم ایرانی بوده باشد، خدا را چه دیدی، شاید بود.

اول، فقط یک ایرانی می تواند برای از بین بردن بت پرستی، یک تبر بردارد و بت ها را بشکند.

دوم، فقط یک ایرانی می تواند برای اثبات ارادتش به خدا سر بچه اش را ببرد، بچه اش هم بگوید بابا جون باشه، هر جور راحتی.

سوم، فقط یک ایرانی می تواند برای اثبات غلط بودن نظر دیگران با تبر به جان خدای آنها بیافتد.

 

الهی قربون خودم برم

یکی ایستاده بود جلوی آینه حمام و می گفت الهی قربون دماغ قلمی ام برم، الهی قربون چشمام برم، الهی قربون موهای خوشرنگم برم، الهی قربون اون حالت لبهای خودم برم، الهی قربون هیکل خودم برم، الهی قربون عقل و درایت خودم برم که چقدر من باهوشم، الهی قربون دستهام برم که این قدر قوی و خوشگلن، بعد صدای زنش آمد که اوی مرتیکه! چیه یه ساعته رفتی توی حموم و بیرون نمی آی. بیا بیرون، بچه می خواد بره دوش بگیره. احمدی مقدم از حمام بیرون آمد، لباس پوشید و سر کار رفت. وی در حالی که همچنان از خودش خوشش می آمد، گفت: "به پلیس مواد مخدر 20 می دهم."

 

دیوانگی یک بیماری مسری و خطرناک است

1357: این دانشجوهای خط امامی دیوانه هستند.

1367: این وزارت اطلاعات دیوانه هستند.

1377: این محافظه کاران دیوانه هستند.

1380: این تندروهای حزب الله دیوانه هستند.

1381: این حسن عباسی دیوانه است.

1382: این فرماندهان سپاه دیوانه هستند.

1383: این احمدی نژاد دیوانه است.

1384: این دولت همه شان دیوانه اند. 

1385: این دولت و مجلس بکلی دیوانه اند.

1386: این مسوولان کشور دیوانه اند.

1387: این راستگراهای حکومت همه شان دیوانه اند.

1388: این رهبر مملکت دیوانه شده است.

1389: بابا، این جمهوری اسلامی دیوانه است.

http://www.roozonline.com/persian/tanssatire/tans-satire-article/archive/2010/december/29/article/-15acbad3af.html

 
 
=========
 
 
 
سه شنبه ۷ دى ۱۳۸۹
مقاله فاکس نيوز درباره تحریم و حذف یارانه ها

نشانه های وخامت در اقتصاد ايران

بازداشت هفته گذشته يک اقتصاددان ايرانی که از تصميم دولت برای کاهش يارانه ها در زير فشار تحريم های بين المللی انتقاد کرده بود، تازه ترين نشانه از بروز مشکل در اقتصاد ايران است. 

فريبرز رئیس دانا پس از آن بازداشت شد که در مصاحبه هفته گذشته با بی بی سی فارسی گفت حذف یارانه ها یک "توهم" است زيرا هزينه را آنچنان که دولت می پندارد پائین نمی آورد بلکه سبب افزایش بیکاری و فقر می شود، آن هم در حاليکه دولت در حالت ساخت زرادخانه تسلیحاتی خود است.

رئیس دانا به فشاری اشاره کرد که شهروندان ايرانی پس از آغاز طرح حذف یارانه های سوخت و غذا متحمل شده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، این اقدام سبب افزایش چشمگیر بهای بنزین از 36 سنت به 1.45 دلار برای در هر گالن شد و قیمت تقریباً همه کالاها، از برق گرفته تا نان به شدت بالا رفت.

نرخ بالای تورم ايران که چیزی بین 12 تا 22 درصد تخمین زده می شود، در حال اعمال فشار بر اقتصاد است و به اعتقاد اقتصادانان دیگر، حذف یارانه ها منجر به افزایش سریع تورم خواهد شد. این ها در زمانی که تحریم های بین المللی هم اقتصاد ایران را تهدید می کند شگفتی آورست.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران هفته گذشته گفت تحریم های اقتصادی، که برای تنبیه ایران به دلیل تلاش برای غنی سازی اورانیوم وضع شده اند، هیچ اثری بر عزم ایران در این مسیر نخواهد داشت و "راه هسته ای کشور"بازگشت ناپذیر خواهد بود.

اما مقامات آمریکایی پیش از دیدار گروه شش با ایران در ماه آینده در استانبول، امیدواری های دیگری دارند.

استوارت لوی معاون ضدتروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا در گزارش اول دسامبر به کمیسیون روابط خارجی مجلس آمریکا گفت: "ایران به طور بی سابقه ای در حال احساس فشار تحریم ها است."

ویلیام برنز، معاون روابط سیاسی وزارت خارجه آمریکا در همان جلسه گفت ایران در اثر تحریم ها، احتمالاً در حال تحمل ضرر 60 میلیارد دلاری در "سرمایه گذاری های بالقوه در حوزه انرژی" است. برنز گفت ایران از اکتبر به این سو، از واردات 130 هزار بشکه محصولات پالایشگاهی در روز به 19 هزار بشکه در روز رسیده است.

مارک والاس رئیس نهاد اتحاد در برابر ایران هسته ای و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دوره جورج دبلیو بوش گفت، پیامد خروج شرکت ها از ایران شگرف بوده است.

وی گفت: "شما اکنون شاهد معضلات فراوان در اقتصاد آنها هستيد. من فکر می کنم این می تواند به عنوان اهرمی در گفتگوهای آینده به کار رود."

تهران در حال تماس با همسایگان منطقه ای است تا از دامنه فشارهای بین المللی کم کند. خبرگزاری موج در ایران گزارش داد تلاش هایی برای تأسیس شهرک های صنعتی مشترک با عراق در مناطق مرزی و نیز معامله دیگری برای تأسیس شعب خارجی بانک های ایرانی در عراق صورت گرفته است. موافقت هایی نیز با لبنان عقد شده و معامله احداث خط لوله 350 کیلومتری ایران به ارمنستان برای رونق بخشیدن به صادرات نفتی ایران انجام شده است.

ضمناً به گفته برنز، ایران همچنان به "رفتار فریبکارانه برای مخفی کردن فعالیت ها و دور زدن تحریم ها" ادامه می دهد. وی به ذکر مثال هایی نظیر ارسال محموله تسلیحاتی توقیف شده ایران در الجزایر و نیز اتهام استفاده ایران از یک بانک دولتی برای انجام معاملاتی به نمایندگی از یک شرکت مالی تحت تحریم ها اشاره کرد.

هرچند ایران گاهی مجراهایی برای خلاصی از فشار پیدا می کند، اما آمریکا همچنان برای حفظ فشار بر ایران تلاش می کند. وزارت خزانه داری هفته گذشته از وضع تحریم های جدید علیه بانک های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب و نیز یک شرکت بیمه کننده برای شرکت کشتیرانی ایران خبر داد. لوی اول دسامبر اعلام کرد ایران در نتیجه چنین تمهیداتی، در حال منزوی شدن از بازار مالی جهانی است.

درحالیکه آمریکا به سخنان تند خود در آستانه گفتگوهای ماه آینده ادامه می دهد، یکی از نگرانی های مقامات غربی به ابهامات موجود در خصوص برنامه ایران مربوط می شود.

از سوی دیگر، نیویورک تایمز هفته گذشته از تصویب نزدیک به 10 هزار مجوز با ارزش میلیاردها دلار برای معامله با کشورهای ممنوعه ای نظیر ایران از سوی وزارت خزانه داری خبر داد.

بر اساس گزارش ها، این مجوزها تحت قانون معافیت صادرات کشاورزی و کمک های انساندوستانه صادر شده است، قانونی که می تواند موارد گسترده ای را شامل شود. دولت اوباما این معافیت ها را کاهش داده است.

والاس گفت بسیاری از شرکت های چند ملیتی نمی خواهند در صحنه جهانی به چشم "غیر خودی" نگریسته شوند؛ به همین دلیل یکی از معضلاتی که می تواند "به راحتی" رفع و رجوع شود، تصویب قانون سختگیرانه تر توسط کنگره در سال آینده برای منع شرکت های همکار با آمریکا از معامله با ایران است.

وی افزود: "من فکر می کنم شاهد تأثیر واقعی تحریم ها هستیم. آیا می توانند تأثیر بیشتری هم داشته باشند؟ پاسخ این سؤال قطعاً مثبت است."

منبع: فاکس نیوز- 27 دسامبر 

 
--
***************************
 


این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال کنید. رسانه شمایید
 
جهت عضو شدن در گروه ايران ما. كافي است كه به آدرس زير يك ايميل ارسال کنید. لازم نيست كه هيچ چيزي در ايميل بنويسيد. سپس یک ایمیل از جانب گروه دریافت خواهید کرد و باید روی لینک داده شده در ایمیل کلیک کرده و درخواست خود را تایید نمایید.
OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com

چنانچه مایل به دریافت این ایمیلها نیستید برای لغو عضویت خود به آدرس زیر یک ایمیل ارسال کنید و لازم نیست که در ایمیل چیزی بنویسید:
OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com

--
---------------------------------------------------------------------------------------------------
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "OurIran" group.
To post to this group, send email to OUR_IRAN@googlegroups.com
 
To unsubscribe from this group, send email to OUR_IRAN-unsubscribe@googlegroups.com
 
To subscribe to this group, send and email to OUR_IRAN+subscribe@googlegroups.com
 
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/OUR_IRAN?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر