۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

خبرهای کوتاه امروز, نوزدهم مرداد ۱۳۹۰ ب

خبرهای کوتاه


«حرمت» متوقف شد

خراسان : گفته مي شود طي هفته هاي اخير دريافت رشوه از ايرانيان داراي ويزا توسط ماموران گمرک يکي از کشورهاي همسايه (جمهوری آذربایجان) متوقف شده است. پيش از اين هموطناني که با استفاده از رواديد قانوني به اين کشور سفر مي کردند به هنگام ورود و خروج از مرز بايد مبالغي را به عنوان رشوه و يا به قول آنها «حرمت» پرداخت مي کردند .

جمهوري اسلامي : علي مطهري، عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس پيش‌بيني کرد که تعداد وکيل الدوله‌ها در مجلس نهم افزايش قابل توجهي خواهد داشت.

ابتکار : نمايندگان استان کهگيلويه‌وبويراحمد بدنبال تغيير نام استان به دليل دشواري حين تلفظ آن هستند و توافق کرده اند نام زاگرس را پيشنهاد و پيگيري نمايند.

مديران زيردست از محل ديگري پيشنهاد مي شدند

باشگاه خبرنگاران - عليرضا طهماسبي وزيراسبق صنايع گفت:من طي 2 سال تلاش کردم ضمن دريافت راهنماييهاي رياست جمهوري جوابگويي خودم راحفظ کنم اما براي ادامه فعاليت مشکل داشتيم چون که مديران زيردست مداوم از محل ديگري مثل مشاوران رييس جمهور پيشنهاد مي شدند.

احمدی نژاد به خبرنگاران قرآن چيني داد!

صراط- در مراسم صبح ديروز که به همت وزارت ارشاد و معاونت ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهور در محل مجلس قديم برگزار شد، قرآنهاي ديجيتال محصول چين به خبرنگاران و مسؤولان رسانه ها اهدا شد.
طي هفته هاي اخير انتقادات فراواني ازاين محصول چيني شده است.

وعده وام 30 میلیون تومانی به خبرنگاران که امکان آن وجود ندارد

جمهوري اسلامي :  امسال نيز خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار كه ديروز در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، وعده‌هائي دريافت كردند. شفاف نوشت: يكي از موارد بسيار تعجب برانگيز براي خبرنگاران در اين روز، وعده تكراري سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود. وزير ارشاد كه سال گذشته به خبرنگاران وعده اعطاي وام 30 ميليوني خريد مسكن داده بود و اين وام هنوز محقق نشده است در مراسم ديروز نيز بار ديگر اين وعده را تكرار كرد. درحاليكه وزير ارشاد به بيان اين وعده مي‌پرداخت خبرنگاران زمزمه‌هايي مي‌كردند و خطاب به وزير مي‌گفتند: "وعده بس است دنبال عمل باش". همين گزارش مي‌افزايد: وزير ارشاد در سخنان خود گفت: وام 30 ميليوني به پنج هزار خبرنگار اعطا خواهد شد. در اين لحظه يكي از خبرنگاران با ضرب 30 ميليون در پنج هزار نفر، گفت: تحقق وعده وزير 150 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه وزير هيچ اشاره‌اي به منبع اين اعتبار نكرده است و به نظر مي‌رسد كه اين وعده نيز همچون سال گذشته به فراموشي سپرده شود.

تلاش براي فروش 200 تن چاي انباري

خراسان : شنيده شده مالک يکي از کارخانه هاي بزرگ فرآوري چاي در کشور که چند وقتي است به علت هجوم واردات به اين بازار تعطيل شده است، در حال رايزني براي فروش 200 تن چاي انبار شده خود است که از وضعيت بهداشتي مناسبي نيز برخوردار نيست.

خامنه ای : تنظیم خانواده بعد از جمعیت صد و پنجاه میلیون نفری!!

علی خامنه ای ، در سخنان دو روز قبل خود در جمع مسئولین نظام گفت: "من معتقدم که کشور ما با امکاناتى که داریم، میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد."

به گزارش سحام و به نقل از سایت رهبری، وی در ادامه افزوده است: "جمعیت کشور، هفتاد و پنج میلیون. البته بنده همین جا عرض بکنم؛ من معتقدم که کشور ما با امکاناتى که داریم، میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیرى که میخواهد براى متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد!"

این درخواست افزایش دوبرابری جمعیت کشور از سوی سید علی در حالی صورت میگیرد که در حال حاضر جمعیت کثیری از مردم ایران در شرایط نامطلوبی از نظر وضعیت اقتصادی و اشتغال به سر می برند و معلوم نیست با این وضعیت پیش رو، ایشان چه چشم اندازی از امکانات کشور را مد نظر قرار داده و به این باور رسیده اند که اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بهداشت و اشتغال در ایران با کمبود سرانه جمعیتی روبرو گردیده است.

وضع جسمی نگران کننده کیوان صمیمی

کیوان صمیمی، روزنامه نگار و فعال ملی-مذهبی از بیماری پرخطری در رنج است اما مسئولان زندان از انتقال وی به بیمارستان خودداری می کنند.
به گزارش جرس، کیوان صمیمی از ناحیه ی کبد دچار بیماری و عارضه ای شده که می‌تواند برای این فعال سیاسی خطرناک باشد. با وجود تشخیص های اولیه، مسئولان زندان رجایی شهر کرج و نهادهای امنیتی و قضایی متولی وضع زندانیان سیاسی، مانع از تعقیب درمان و پیگیری معالجات تخصصی وی در خارج از زندان می شوند.
کیوان صمیمی، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده ی "نامه" و عضو شورای فعالان ملی مذهبی، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، عضو شورای ملی صلح، عضو کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه و عضو کمیته دفاع از حق تحصیل است.

علیرضا کیـــا، از بازداشت شدگان اول اسفند ٨٩، در بند ٣۵۰ زندان اوین به سر می برد

 
علیرضا کیا، از بازداشت شدگان خیزش اول اسفند ماه سال گذشته که جهت اعتراض به حبس خانگی رهبران جنبش سبز برگزار شده بود، هم اکنون در زندان اوین به سر می برد .
به گزارش کلمه ، این جوان ۲۱ ساله به همین دلیل و بدون برگزاری هیچ دادگاهی در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد .
بر اساس این گزارش، علیرضا که در تظاهرات اول اسفند بازداشت شده، با اتهاماتی چون "تبلیغ علیه نظام"، "اجتماع و تبانی و اخلال در نظام عمومی" مواجه و حتی فرصت دفاع از خود نداشته است.
این جوان معترض هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود بندی که بیشترین تعداد زندانیان سیاسی را در خود جای داده است.

مادر کوهیار گودرزی از بازداشت خود در زندان کرمان خبر داد

پروین مخترع، مادر کوهیار گودرزی، پس از ده روز بازداشت طی تماسی تلفنی از زندان کرمان، از نگهداری خود در میان زندانیان عادی با جرایمی مثل قتل و مواد مخدر خبر داد.
به گزارش جرس، بیش از ده روز از ناپدید شدن کوهیار گودرزی فعال حقوق بشری و دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی شریف می گذرد و تاکنون هیچ یک از دستگاه های امنیتی و قضایی مسئولیت بازداشت وی را به عهده نگرفته اند.
این گزارش می افزاید از شنبه شب هشتم مرداد که کوهیار در منزلش در تهران بوده است ، تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست و در اقدامی نادر و سوال برانگیز، پروین مخترع ، مادر این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز در منزل مسکونی اش در شهر کرمان بازداشت شده است.
تعدادی از دوستان کوهیار بارها به دستگاه های امنیتی تهران احضار شده و در رابطه با زندگی شخصی این فعال حقوق بشری مورد سوال قرار گرفته اند.
مادر کوهیار نیز از بند زندانیان خطرناک زن در زندان مرکزی کرمان تا کنون دو بار با دوستانش تماس گرفته و از بازداشت خودش و نگهداری اش بین زندانیان مواد مخدری و قاتلین خبر داده است و نسبت به سرنوشت کوهیار ابراز نگرانی کرده است.
پروین مخترع در آخرین تماسش از زندان گفته است که ماموران هنگام بازداشت وی گفته اند که "دستگیرت می کنیم تا نتوانی کوهیار را آزاد کنی."
بر اساس این گزارش، کوهیار گودرزی هیچ برادر یا خواهری ندارد و پدر وی نیز در ایران زندگی نمی کند. مادر وی نیز بازداشت شده است که کسی نباشد که بپرسد: "کوهیار کجاست و ایا زنده است یا بلایی به سرش آورده اند؟"‏‏

مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش" در فیس بوک در شیراز دستگیر شد

العربیه.نت : آرش عطرسایی مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مگان نامعلومی منتقل شده است.

"
آب بازی" برنامه ای است که در هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها اجرا شد. قرار این برنامه از در فیس بوک گذاشته شد. پس از آن شماری از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیس بوک، اقدام به دعوت جوانان شهرشان برای حضور در برانامه ای مشابه برنامه تهران کردند.

بنا به گفته یک منبع مطلع به "العربیه.نت" آرش عطر سایی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است و این صفحه ای با عنوان "جنگ تفنگ آب پاش" را در فیس بوک راه اندازی کرده است. این صفحه بیش از 3 هزار عضو دارد.

از زمان دستگیری آرش عطرسایی، اطلاع دقیقی در دست نیست.

راه اندازی برنامه "آب بازی" در ایران جنجال آفرین شد. این برنامه تفریحی با خشم اصولگرایان مواجه شد به گونه ای که برخی نمایندگان اعلام کرده‌اند این مسئله را در مجلس پیگیری خواهند کرد.

هفته گذشته شماری از سازماندهان و شرکت کنندگان در برناته تفریحی آب بازی در تهران را دستگیر کرد. نهادهای امینی سازماندهی چنین برنامه هایی را نگران کننده خوانده بودند. سایت امنیتی "بولتن نیوز" نیز این برنامه های تفریحی را جنگ نرم و سازماندهی شده از سوی جنبش سبز توصیف کرده بود.

احمدی نژاد: اولین رییس جمهوری هستم که دانشگاهی هستم

ایسنا: محمود احمدي‌نژاد عصر سه‌شنبه در ديدار اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها با قدرداني از تمام تلاش‌ها و خدمات آنان در ارتقاي جايگاه علمي كشور اظهار كرد: «انسان موضوع اصلي آفرينش و كار و تلاش است و خداي متعال مقدر و مقرر فرموده كه انسان در اين عالم به جايي برسد كه خدايي كند و با نزديك شدن به انسان كامل تمام استعدادهاي الهي خود را شكوفا سازد

وی خاطرنشان كرد: «دولت نهم و دهم اولين دولتي است كه فردي از دانشگاه در راس آن قرار گرفته است و بي‌ترديد فعاليت‌ها و دستاوردهاي گسترده‌اي كه در سال‌هاي اخير به دست آمده بدون انديشه، علم و برنامه‌ريزي كارشناسي امكان‌پذير نبود اما با اين وجود عده‌اي كه نتوانستند ضعف قابل توجهي از دولت پيدا كنند به طرح برخي مسايل سطح پايين روي آوردند كه البته هيچ‌گونه اهميتي ندارد

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه جهان در آستانه تحول و نيازمند الگوي جديدي است، اظهار كرد: «الگوهاي اومانيستي شكست خورده و بشريت نيازمند الگوي تازه‌اي است و ملت ايران تنها ملتي است كه مي‌تواند الگوي زندگي متعالي و سعادتمند را به بشريت عرضه كند و دانشگاه‌ها و مراكز علمي كشور از پايگاه‌هاي اصلي تدوين، تبيين و ترويج اين الگو مي‌باشند

76 درصد معتقدند هدفمندى یارانه ها باعث افزایش قیمت ها شده

آینده : در حالی كه بیش از هفت ماه از اجرای قانون مهم هدفمندی یارانه ها می گذرد، تا كنون مطالبی كه چه در تایید و چه نقد این قانون و اجرای آن بیان شده، بعضا با نگاه تبلیغاتی یا سفید و سیاه نمایی همراه بوده، حال آن كه پی بردن به نقاط قوت و ضعف این قانون مهم و تاثیرگذار در زندگی مردم، نیازمند نظرسنجی های مداوم و علمی است تا دائما از مردم نقاط مختلف كشور بازخورد بگیرد و به اصلاح نقاط ضعف بپردازد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، آنچه در ادامه می آید، خلاصه نظرسنجى یك نهاد رسمی درباره هدفمند كردن یارانه ها در شهر تهران  است كه البته در ماه های گذشته و آغازین اجرای این قانون انجام شده و نكات جالبی از دید تهرانی ها  به كلیت هدفمندى یارانه ها، تورم ناشی از آن، امكان پس انداز یارانه و نیز امید مردم به موفقیت و تداوم هدفمندى یارانه ها در آن آمده است.

طبق این نظرسنجی، مهم ترین منبع كسب اطلاع پاسخگویان درباره قانون هدفمند كردن یارانه ها، صدا و سیما (76 درصد) مى باشد. دوستان و آشنایان 9 درصد و روزنامه ها 8 درصد و اینترنت 4 درصد در رده هاى بعدى مى باشد.
 
از بین كسانى كه یارانه به حسابشان واریز شده (77 درصد كل پاسخگویان)، 41 درصد تمام آن را خرج كرده، 37 درصد پس انداز كرده اند و 22 درصد بخشى از آن را پس انداز كرده اند.

 62
درصد معتقدند با اجراى قانون هدفمندى یارانه ها و افزایش قیمت ها، بیشتر مردم توان پرداخت هزینه ها را حتى با كم كردن مصرفشان نخواهند داشت. 33 درصد با این نظر مخالف و كاملاً مخالف هستند.
 76
درصد معتقدند هدفمندى یارانه ها باعث افزایش قیمت ها شده است. 20 درصد گفته اند تاثیرى نداشته و 4 درصد گفته اند كاهش یافته است.
 65
درصد در حد زیاد و خیلى زیاد و 28 درصد در حد كم و خیلى كم معتقدند هدفمندى یارانه ها بر اصلاح الگوى مصرف جامعه تأثیر دارد.
 31
درصد معتقدند دولت پس از اجراى هدفمندى یارانه ها در حد زیاد و خیلى زیاد بر قیمت ها نظارت داشته است. 46 درصد این نظارت را در حد كم و خیلى كم مى دانند و 18 درصد گفته اند اصلاً نظارت نداشته است.

 43
درصد معتقدند با دریافت یارانه نقدى در هزینه هاى خانوار در حد زیاد و خیلى زیاد صرفه جویى خواهد شد. 40 درصد در حد كم و خیلى كم به این مسأله معتقدند.
 54
درصد میزان برابرى افزایش هزینه هاى خانوار را با یارانه هاى دریافتى در حد كم و خیلى كم و 12 درصد در حد زیاد و خیلى زیاد مى دانند. 31 درصد معقدند اصلاً برابرى نمى كند.
 36
درصد در حد زیاد و خیلى زیاد و 42 درصد در حد كم و خیلى كم به تداوم طرح پرداخت یارانه نقدى امیدوار هستند.
 40
درصد در حد زیاد و خیلى زیاد و 39 درصد در حد كم و خیلى كم به موفقیت هدفمندى یارانه ها امیدوار هستند.
 29
درصد معتقدند دولت براى برخورد با تخلف در زمینه افزایش قیمت ها در حد زیاد و خیلى زیاد راهكارهاى مناسبى را پیش بینى كرده است. 46 درصد پیش بینى دولت را در این زمینه كم و خیلى كم دانسته اند.
 76
درصد نحوه اطلاع رسانى صدا و سیما را در خصوص قانون هدفمندى یارانه ها در حد زیاد و خیلى زیاد و 17 درصد در حد كم و خیلى كم دانسته اند.

با توجه به نظرسنجى هاى مشابه، اكثریت افكار عمومى نسبت به ضرورت اجراى قانون هدفمندى یارانه ها و اجراى مناسب آن توسط دولت اذعان دارند اما ترس و نگرانى از گرانى و تورم در آینده، بر اظهارنظرهاى آن ها پیرامون تداوم و موفقیت این قانون، سایه افكنده است. اطلاع رسانى بیشتر و كنترل و نظارت بر ابعاد مختلف طرح توسط دولت، این نگرانى ها را كاهش خواهد داد.
 

 

 



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر