۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

وقتی مرجع تقلید، مرجع مخلوع می شود!

وقتی مرجع تقلید، مرجع مخلوع می شود!


این خبر را با دقت بخوانید:

«فروش رساله مرجع‌ مخلوع[!]در نمایشگاه‌ قرآن

توضیح المسائل شیخ یوسف صانعی که پیشتر از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت اعلام شده بود، در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فروخته می شود .

به گزارش قاصد ، عرضه توضیح المسائل آقای صانعی در حالی در نمایشگاه نوزدهم توزیع می شود که در سال ۸۸ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال جمعی از استادان و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه مرجعیت وی، اعلام کرد که صانعی فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت است.»sanee1.jpg

یادش بخیر بچه که بودم همیشه از بزرگترها می شنیدم که شاه مخلوع فلان کرد و شاه مخلوع فلان نکرد و .. از آن زمان به بعد همواره که کلمه "مخلوع" به گوشم می خورد به یاد شاه می افتادم و به فکر اینکه مقام و منصبهای دنیوی چقدر بی وفا و ناپایدارند که امروز انسان پست و مقامی دارد و همه چاکرش هستند و قربان صدقه اش می روند و فردا آن پست و مقام از او گرفته می شود و خلع مقام می گردد و می شود مخلوع و منفور؛ با خود می گفتم: ای دنیای بی وفا!.

این پندارها را داشتم و داشتم تا اینکه دیروز چشمم در یک سایت، به خبری که قسمتی از آن را ابتدا خواندید افتاد با عنوان (فروش رساله مرجع‌ مخلوع!!). از تعجب هاج و واج ماندم . فکر کردم منظورش از مرجع چیزی غیر از مرجع مرسوم که همان مرجع تقلید باشد است؟ وقتی متن خبر را خواندم متوجه شدم که بسا خیال باطل! نخیر منظور دقیقا مرجع دینی است. همان مرجع دینی ای که سالیان سال روشنگر راه دین برای هزاران نفر بوده و توضیح المسائلش در ده ها هزار خانه مورد استفاده قرار می گرفته و هزاران نفر مسائل دینی شان را از او می پرسیده اند، امروز خلع مرجعیت شده است و شده "مرجع مخلوع".

قبل از آنکه دلم به حال مقلدین این مرجع بسوزد دلم به حال خودم سوخت! آری به حال خودم، با خود اندیشیدم که ای دل غافل! من که یک عمر از مرجع تقلیدم تقلید نموده و توضیح المسائلش را نصب العین خود قرار داده ام اگر فردا آمد و مرجع تقلیدم قلابی از کار در آمد چه خاکی برسرم بریزم؟! نکنه مرجع تقلید من هم صلاحیت مرجعیت را نداشته باشد و فقط به خاطر اینکه خمس اموال من و امسال من بیچاره را به جیب مبارک بریزد و ما را سرکیسه کند خودش را مرجع تقلید جا زده است.

اصلا چه معلوم! شاید تمام کسانی که در پوستین مرجع تقلید در آمده اند فاقد صلاحیت مرجعیت باشند؟! اما هنوز با دولت و حکومت درنیفتاده اند و دولتمردان را خشمگین نکرده اند که کاسه لیسان سفره حکومت زیر و زبرشان را به باد دهند و دست شیادیشان را رو کنند.

آری همه این اتفاقات دور از ذهن نیست چرا که آقای صانعی سالهای سال است که مرجع تقلید است و مقلدین بسیاری نیز دارد اما حالا و بعد از گذشت چندین سال و بعد از اینکه با حکومت جمهوری اسلامی سر ناسازگاری برداشت عدم صلاحیتش رو شد و او را خلع مرجعیت کردند چه معلوم که مراجع دیگر هم به خاطر ترس از دچار شدن به سرنوشت صانعی و ترس از روشدن دستشان در مقابل بسیاری از ناهنجاری ها و ظلم ها و ستم هایی که بر سر ملت می رود سکوت می کنند و جرات بیان واقعیت را ندارند چرا که می دانند اگر در مقابل نماینده امام زمان از گوششان بلندتر حرف زدند دیگر کاسه کوزه شیادیشان جمع می شود و به قول معروف نانشان آجر می گردد؟!

به هر حال! کیست که نداند این مقام پر طمطراق مرجعیت چیزی جز دامی برای شکار ساده لوحان و چاپیدن پولشان نیست. آخر مگر دین و دیانت کرسی یک اداره است که آقایی مدتی برآن تکیه زند و بعد از مدتی بیایند گوشش را بگیرند بندازند توی زباله دان! و او را خلع مقام مرجعیت کنند؟!!



--







به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید

گروپ اهل ایران
برای عضو شدن به لینک زیر بروید

http://groups.yahoo.com/group/ahleiran20/join



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر