۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

گوگل سایت هایی با دامنه co.cc را از نتایج جستجویش حذف کرد

Posted:

گوگل بیش از ۱۱ میلیون وب‌سایت با پسوند دامنه co.cc. را به دلیل ایجاد اسپم از سوی دارندگان این دامنه ها حذف کرد.

گرچه این دامنه شبیه به دامنه هایی مانند .co.uk است ، اما دامنه ی سطح دوم محسوب نمی شود و یک شرکت کره ای این دامنه ها را با قیمتی بسیار ارزان می فروشد. این شرکت تعداد 15000 دامنه را با قیمت 1000 دلار به فروش می رساند . یعنی هر دامنه تقریبا 7 سنت !

قیمت پایین 7 سنتی این دامنه ها در مقابل قیمت 7 دلار برای دامنه های متداول مانند .com (چیزی حدود 100 برابر ارزان تر) سبب شده است بسیاری از شرکتها برای اینکه نتایج جستجوی بیشتری از خود را روی گوگل داشته باشند ، مبادرت به خرید این نوع دامنه ها کنند و در همه آنها لینک مطالب خود را قرار دهند و یا از آنها برای ایجاد اسپم استفاده نمایند. این شرکت تاکنون حدود 11 و نیم میلیون دامنه از این نوع را فروخته است. طبق ادعای گوگل این دامنه ها علاوه بر ایجاد اسپم، حملات اینترنتی فیشینگ علیه کاربران را نیز در سال ۲۰۱۰ ترتیب داده بودند.

گوگل همچنین تاکید کرده است که در صورتی که تعداد زیادی دامنه روی یک سرور رایگان میزبانی شوند و یا کیفیت پایینی داشته باشند ، گوگل آنها را از نتایج جستجوی خود حذف خواهد کرد.

دامنه هایی با پسوند .cc که متعلق به یکی از جزایر استرالیا بنام کوکوس است مشکلی ندارند و همچنان در نتایج گوگل نمایش داده میشوند.

منبع خبر

گدایی اینترنتی

Posted:

گدایی اینترنتی یا سایبرگدایی نسخه‌ای از گدایی سنتی (درخواست پول به منظور رفع نیازهای ضروری همچون غذا، خانه، بهداشت و ...) است که در اینترنت انجام می‌شود. مزیت اصلی گدایی اینترنتی به گدایی خیابانی، حفظ راحت‌تر هویت و پایین آمدن احتمال شناخته شدن توسط آشنایان و در نتیجه شرمندگی است.

قدمت سایبرگدایی به قدمت اینترنت است. در اولین روزهای پیدایش BBSها درخواست پول در آن‌ها برای رفع نیازهای اولیه رواج پیدا کرد و بعد هم با آمدن وب و صفحات شخصی مجانی که بعضی سرویس دهندگان اینترنت دراختیار مشتریان می‌گذاشتند، موضوع ادامه پیدا کرد.

در اواخر دهه ۹۰، شرکت‌های بیشتری شروع به عرضه سیستم‌هایی کردند که در آن‌ها می‌شد بدون نیاز به دانش فنی در مورد HTML، سایت‌های قابل قبولی ساخت. مشهورترین این شرکت‌ها یاهو بود که سرویس ژئوسیتیز را عرضه کرد و سریعا پر شد از سایت‌هایی که برای گدایی در یک مورد خاص فعالیت می‌کردند.

شکل مدرن‌تر این مفهوم در سایت‌های ویژه آگهی‌ها و برخی چت‌روم‌های اینترنت رواج دارد. چت‌روم‌های مربوط به بازی های کارتی انلاین در حال حاضر اصلی‌ترین مکان گشت زنی گداها است که از بازیکنان در صورت برنده شدن درخواست پول می‌کنند.

توجه به این نکته هم مهم است که استفاده از لفظ «گدایی» اشاره به یک عمل خاص است «تحت عنوان درخواست پول برای رفع نیازهای آنی و کوتاه مدت.» این موضوع مستقل از اینکه در خیابان اتفاق بیافتد یا اینترنت می‌تواند واقعی باشد و برای رفع نیاز مبرم به پول یا برای سودجویی و کسب درآمدی کم دردسر. اینکه شما مستقیما فرد نیازمند را بشناسید و یا معتقد باشید که او آدم محترمی است هم تفاوتی در نفس عمل ایجاد نمی‌کند.

بعضی از کشورها از جمله مکزیک قوانینی تصویب کرده‌اند که طبق آن کسی که در اینترنت درخواست پول می‌کند لازم است هویت خود را افشا سازد و دقیقا توضیح بدهد که پول را برای چه کاری لازم دارد هرچند که در عمل پیگیری این موضوع به شکل قانونی تقریبا غیرممکن است.

منبع خبر: مجله IT نارنجی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر