۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: April 10 2010 : بالاترین



فیلم خنده آور فحش دادن نماینده جمهوری اسلامی درمونیخ

Posted: 09 Apr 2010 03:52 AM PDT

نماینده جمهوری اسلامی درمونیخ به تظاهرات کنندگان فحش های زشتی میدهد
با ۲۴۰ امتیاز و ۴۸ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

احمدی نژاد تهدید به استعفا کرد / اختصاصی تحول سبز

Posted: 09 Apr 2010 01:33 AM PDT

تحول سبز : با بالاگرفتن اختلافات بين مجلس وقوه مجريه بر سر ميزان درامد دولت از هدفمند سازي يارانه ها وعدم تمكين دولت نسبت به اجراي قانون، از منابع موثق شنيده شد كه رهبر ايران دو نفر از معتمدين خود آقا محمدي وفيروزابادي را كه با دولت واحمدي نژاد مناسبات دوستانه اي نيز دارند را مامو ر گفت وگو وحل اختلاف پيش امده كرده است . به گزارش تحول سبز و به نقل از یک منبع معتبر چهارشنبه شب اين دوتن در دفتر احمدي نژاد با او ملاقات داشته اند وضمن شنيدن سخنان رييس دولت خواهان اجراي قانون شدند وعنوان كردند كه مجلس بي ترديد آمادگي اصلاح قانون را آن طور كه دولت ميپندارد دارد اما در شرايط كنوني اجرا كردن قانون ومعطل نماندن مصوبه مجلس از اهم موارد است ورهبري هم نظرش اجراي همين مصوبه است تا مشكلات ان در اجرا رو شود.اينان تاكيدداشتند در شرايط كنوني به خاطر مصالح نظام لازم است اتحاد بين نهادهاي حاكميت حفظ وبرقرار باشد. اما ازآن سواين گفته ها گويا به مذاق رييس دولت خوش نيامده وعلي لاريجاني را مسئول مسايل پيش امده دانسته است.احمدي نژاد در اين مورد بيان داشته كه لاريجاني براي كار شكني عليه دولت از هيچ فرصتي فروگذاري نخواهد كرد از اين رو دولت فرصت چنين عرضه اندامي به او نخواهد داد چرا كه اين دولت منتخب 24 ميليوني مردم است وايستادگي دولت در مقابل اين زياده خواهي ها در واقع دفاع از راي ونظر مردم است.اگر هم توان دفاع از راي ونظر مردم را نداشته باشم در مقابل دوربين تلويزون ودر حضور مردم استعفاي خود را به ملت تقديم ميكنم.
با ۱۹۰ امتیاز و ۵۰ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

عروس 13 ساله اي به دليل پارگي و خونريزي واژن درگذشت

Posted: 09 Apr 2010 08:30 AM PDT

عروس 13 ساله يمني که در ماه عسل خود به سر مي برد در پنجمين روز ازدواجش به دليل خونريزي درگذشت. ظاهرا داماد که در بيست و چند سال داشته به شکل بدي با اين نو عروس آميزش مي کند که موجب پارگي و خونريزي واژن او مي گردد. 25 درصد از دختران يمني پيش از رسيدن به 15 سالگي ازدواج مي کنند دولت به دنبال ممنوعيت ازدواج در سنين پايين است اما هزاران زن مسلمان نسبت به اين کار معترض اند.
با ۱۸۴ امتیاز و ۱۹۴ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

تسخير صدا و سيما و ترکوندن بيت را فعلا بيخيال شويم و روي روز هاي کارگر و معلم برنامه ريزي کنيم

Posted: 09 Apr 2010 02:53 AM PDT

يازدهم و دوازدهم ارديبهشت ، دو روز بسيار حياتي و مهم است براي يار گيري بيشتر . روزهاي کارگر و معلم ، روزهايي هستند که جنبش ميتواند با حمايت از بدنه اجتماعي خود و پرداختن به مطالبات اقتصادي ، اجتماعي و سياسي بخش بزرگي از طبقه زحمت کش و حقوق بگير کشور ، برادري خود را ثابت کند . به روزش ، به وقتش ميرويم و ميترکونيم ، امروز اما بايد بذر بکاريم . بذر اتحاد و همدلي . بايد يار گيري کنيم و بايد به يکديگر ثابت نماييم که ما ، همه با هم هستيم .
با ۱۷۵ امتیاز و ۲۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

براي بهروز جاويد تهراني – آنقدر اين جوان را فراموش کرديم که جوانيش تمام شد

Posted: 09 Apr 2010 10:30 AM PDT

بهروز جاويد تهراني ، از جريانات پس از 18 تير 78 در زندان است . يعني بيش از ده سال . ده سال ميداني يعني چه ؟ ميداني اگر يک جوان را ده سال در بندي که تو ميداني چه بندي است به زنجير کنند ، چه مي ماند از او ؟ نقصير نظام نيست . تقصير حکومت نيست . تقصير دولت آقاي خاتمي و محمود احمدي نژاد هم نيست . شاهرودي و لاريجاني و سيد علي خامنه اي هم تقصيري ندارند . من وتو هم که اصلا هيچ . به ما چه ؟ تقصير بهروز است . تقصير همان جوان ده سال پيش است که براي آزادي فرياد زد . شايد براي من و تو . نميدانم . عصر جمعه ما را خراب نکن . ميخواست فرياد نزند . به ما چه ؟ بهروز جاوید تهرانی، آخرین زندانی بازمانده از قیام خونین ۱۸ تیر ۷۸، در اعتراض به انتقال خود به سلولهای انفرادیِ زندان گوهردشت و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانیِ موجود، در هفتمین روز اعتصاب غذا بسر می برد. به گزارش تارنمای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، این زندانی سیاسی ۱۷ اسفند ماه گذشته با یورش گروهی از ماموران بند یک (به ریاست حسن آخریان) همراه با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی منتقل شد که طی این مدت چند بار به اطلاعات زندان منتقل شده و توسط کرمانی و فرجی، رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه های جسمی قرار گرفته است.علت فشارهای مضاعف بر بهروز جاوید طهرانی، ادامه اعتراضات این زندانی سیاسی در زندان و نارضایتی وی از حضور در بندهای جانیان خطرناک می باشد.گزارش فعالین حقوق بشر همچنین خاطرنشان می سازد بهروز در اعتراض به انتقال خود به سلولهای انفرادی، شکنجه های جسمیِ اعمال شده و همچنین شرایط طاقت فرسا و غیر انسانیِ بند مذکور، از ۱۱ فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر می برد و شرایط جسمی او به دلیل شکنجه های جسمی،شرایط غیر انسانی و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است
با ۱۶۲ امتیاز و ۱۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

فحاشی دیپلمات حکومت اوباش سالاران در مونیخ (چهره اش را به خاطر بسپارید)

Posted: 09 Apr 2010 03:14 AM PDT

این ویدئو چهره یکی از نمایندگان رژیم ولایت اسلامی را افشا میکند که از حضور ایرانیانی که برای اعتراض به حضور رسمی نمایندگان ولایت اسلامی و رحیم مشائی در شهر مونیخ در جلوی هتل بایریش هوف تجمع کرده بودند, وحشت زده با الفاظ رکیک که لایق رهبر کبیرشان است به مقابله با هم میهنمان می ...پردازد. این صحنه زشت توسط یکی از هم میهنان شجاع مان فیلمبرداری شده که آنرا برای نشان دادن ماهیت مامورین چاقوکش این رژیم منتشر می کنیم. لطفا این ویدئو را به همه دوستان خود بفرستید و اسم و نشانی این مزدور را افشا کنید تا دیگر کسی جرات چنین رفتاری را نداشته باشد
با ۱۵۵ امتیاز و ۲۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سیّد محمّد خاتمی:اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، سال 89، سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود

Posted: 09 Apr 2010 03:54 AM PDT

رئیس‌دولت اصلاحات با انتقاد از در پیش گرفتن استراتژی دروغ توسط تریبون‌های رسمی، نتیجه طرح انواع تهمت‌ها و اتهامات علیه دلسوزان نظام و یاران امام را دلزده شده شدن نسل جوان و مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای بسته و امنیتی حاکم تاکید کرد. وی گفت:« مدت‌هاست که شاهد دستگیری‌‌ها و ایجاد فضای ناامنی برای اساتید و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و همچنین تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.» وی ادامه داد:«یکی از دغدغه‌های من این بوده و هست که اصلاحاتی که بیان شد چارچوب‌های فکری و عملیاتی آن چیست؟چه استراتژی و راهبردی برای امور دارد و چگونه به مسائل نگاه می‌کند.»
با ۱۵۲ امتیاز و ۴۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

با توجه به فتواي سيد علي خامنه ای در خصوص حرام بودن عدم پرداخت آب بها ، واجب شد که قبضهاي آب را پرداخت نکنيم

Posted: 09 Apr 2010 06:07 AM PDT

بايد ميزان نفرت از اين موجود را نشان داد و از طرف ديگر به سکوت مجبورش کرد . کافي است يک يا دو دوره از قبوض را تحريم نمود تا سيستم آماري آن وزارت خانه اعدادي را که نشان از قدرت مخالفت و مقاومت مدني يک ملت را دارد ثبت نمايد . به همه اطلاع دهيم و يک مبارزه شفاف مدني را پي ريزي کنيم . بدهی است این حرکت ضربه اقتصادی مهلکی نیز به دولت خواهد زد .
با ۱۴۹ امتیاز و ۲۷ نظر اقتصاد فرستاده شده در بخش
نظرات

اوباما: حملات لفظی احمدی‌نژاد را جدی نمی گیرم

Posted: 09 Apr 2010 09:59 AM PDT

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا حملات لفظی اخیر احمدی‌نژاد علیه خود را "توهین آمیز" خواند، اما از پاسخ دادن به آن خودداری کرد. آقای اوباما که روز جمعه ۲۰ فروردین (۹ آوریل) با برنامه "صبح به خیر آمریکا" از شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت و گو می کرد، با این سئوال مواجه شد که در مقابل حملات شخصی محمود احمدی نژاد چه پاسخی دارد؟ مجری برنامه، ترجمه انگلیسی آن بخش از سخنان اخیر احمدی نژاد را عینا برای آقای اوباما نقل کرد که او در آن شبیه به گاوچران ها و شخصی آماتور و بی تجربه توصیف می شد که باید صبر کند تا عرقش خشک شود و تجربه پیدا کند. آقای اوباما در پاسخ گفت که احمدی‌نژاد به گفتن سخنان "غیر سازنده و بسیار توهین آمیز" معروف است، بنابراین او این حرف ها را جدی نمی گیرد. سخنان مورد اشاره را احمدی نژاد روز چهارشنبه و در واکنش به اعلام استراتژی جدید آمریکا در مورد استفاده از سلاح های اتمی ایراد کرده بود. بر اساس این استراتژی، آقای اوباما اعلام کرده بود که آمریکا هرگز از بمب اتمی علیه کشورهایی که قدرت اتمی نیستند و به پیمان ان پی تی پایبندند، استفاده نخواهد کرد، اما ایران و کره شمالی را از این امر مستثنی دانست.
با ۱۴۶ امتیاز و ۱۷ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

پاسخ اوباما به سخنان توهین آمیز احمدی نژاد (ویدئو)

Posted: 09 Apr 2010 12:18 PM PDT

دقیقه چهارم ویدئو: مجری برنامه ترجمه سخنان اخیر احمدی نژاد را نقل میکند که در آن احمدی نژاد اوباما را به گاوچران ها تشبیه و او را شخصی آماتور و بی تجربه توصیف می کند که باید صبر کند تا عرقش خشک شود و تجربه پیدا کند. آقای اوباما در پاسخ گفت که رئیس جمهوری ایران به گفتن سخنان "غیر سازنده و بسیار توهین آمیز" معروف است، بنابراین او این حرف ها را جدی نمی گیرد.
با ۱۳۹ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

به همه بگوييد : پرداخت قبض آب به منزله تبعيت از فتواي سيد علي خامنه اي است . پرداخت نکنيم .

Posted: 09 Apr 2010 12:48 PM PDT

سيد علي خامنه اي فتوا داده است که عدم پرداخت قبض آب حرام است و وضو با آن آب ، باطل . در مبارزه اي مدني ، به همه بگوييم که قبض ها را پرداخت نکنند تا هم دولت کودتا را در فشار اقتصادي بگذاريم و هم فتواي اين مرجع قلابي و ولي جائر را باطل کنيم . مبارزه مدني اقتصادي را شروع کنيم .
با ۱۳۰ امتیاز و ۵ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

مقام عظماي ولايت : نپرداختن قبوض آب بها مانند گوزيدن است

Posted: 09 Apr 2010 11:36 AM PDT

هر دو نماز را باطل ميکند
با ۱۲۴ امتیاز و ۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

آخرین زندانی بازمانده از قیام ۱۸ تیر ۷۸ در هفتمین روزِ اعتصاب غذا و وضعیتی خطرناک + عکسی از بهروز

Posted: 09 Apr 2010 11:29 AM PDT

میهن نیوز : بهروز جاوید طهرانی، آخرین زندانی بازمانده از قیام خونین ۱۸ تیر ۷۸، در اعتراض به انتقال خود به سلولهای انفرادیِ زندان گوهردشت و شرایط طاقت فرسا و غیر انسانیِ موجود، در هفتمین روز اعتصاب غذا بسر می برد. به گزارش تارنمای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، این زندانی سیاسی ۱۷ اسفند ماه گذشته با یورش گروهی از ماموران بند یک (به ریاست حسن آخریان) همراه با ضرب و شتم به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی منتقل شد که طی این مدت چند بار به اطلاعات زندان منتقل شده و توسط کرمانی و فرجی، رئیس و معاون اطلاعات زندان مورد شکنجه های جسمی قرار گرفته است.علت فشارهای مضاعف بر بهروز جاوید طهرانی، ادامه اعتراضات این زندانی سیاسی در زندان و نارضایتی وی از حضور در بندهای جانیان خطرناک می باشد.گزارش فعالین حقوق بشر همچنین خاطرنشان می سازد بهروز در اعتراض به انتقال خود به سلولهای انفرادی، شکنجه های جسمیِ اعمال شده و همچنین شرایط طاقت فرسا و غیر انسانیِ بند مذکور، از ۱۱ فروردین ماه در اعتصاب غذا بسر می برد و شرایط جسمی او به دلیل شکنجه های جسمی،شرایط غیر انسانی و اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.این گزارش می افزاید با اینکه مدت بازداشت وی در سلولهای انفرادی، به دستورِ علی محمدی ، معاون زندان گوهردشت کرج برای ۱۵ روز دیگر تمدید شده ، با این حال وی را به یکی از سلولهای انفرادی که شرایط آن نسبت به سایر سلولها بدتر است منتقل کرده اند.در حال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی سه زندانی دیگر در سلوهای انفرادی معروف به سگدونی از هفت روز پیش در اعتصاب غذا بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد: رضا جلالی،حسین کرمی و محمد رضائی می باشند.این گزارش خاطرنشان می کند وضعیتی از قبیل تهدید به قتل، شکنجه های غیر انسانی ، فشارهای طاقت فرسا و وادار کردن زندانی به اعتصاب غذا، شیوه های است که پیش از این بازجویان وزارت اطلاعات برای حذف فیزیکی زندانیان سیاسی بکار برده بودند و تا به حال منجر به قتل تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله زنده یاد اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی شده است
با ۱۱۶ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

سید محمد خاتمی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران:اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، سال ۸۹، سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود

Posted: 09 Apr 2010 05:41 AM PDT

کلمه:رئیس‌دولت اصلاحات گفت:موقعیت کشور بعد از انتخابات بد است و ملت هزینه بسیار بالایی در این ایام پرداخته است، عواقب مدیریت موجود در جامعه مطلوب نیست واگر چاره‌ای اندیشیده نشود ،سال ۸۹ ،سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود. به گزارش کلمه حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای بسته و امنیتی حاکم تاکید کرد. وی گفت:« مدت‌هاست که شاهد دستگیری‌‌ها و ایجاد فضای ناامنی برای اساتید و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و همچنین تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.» وی ادامه داد:«یکی از دغدغه‌های من این بوده و هست که اصلاحاتی که بیان شد چارچوب‌های فکری و عملیاتی آن چیست؟چه استراتژی و راهبردی برای امور دارد و چگونه به مسائل نگاه می‌کند.» رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« چون در اصلاحات پراکندگی وجود داشت و به قول معروف هر کسی از ظن خود شد یار من، تلاش بنده نظم و ترتیب دادن و تعیین چارچوب مشخصی برای اصلاحات بود.» رئیس بنیاد باران اظهار داشت:« با همین هدف جلسات مشخصی با دوستان صاحب‌نظر داشتم و جمع‌بندی کار به عنوان اصول موضوعه اصلاحات با نام "دیروز، امروزو فردای ایران در آینه اصلاحات "چاپ شد.به علاوه مطالبی که در چهار جلسه بیان کردیم به نظر من مطالعه آن جزوه و آن مطالب به خصوص برای جوانان مفید است.» خاتمی سپس به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت فعلی کشور پرداخت. رئیس جمهور سابق کشورمان گفت:« ما در ایران زندگی می‌کنیم، ایران را دوست داریم وایران برایمان ارزشمند است.در ایران حادثه‌ای به نام انقلاب رخ داده که به نظرم از حوادث و وقایع مهم تاریخ بشری است.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« متاسفانه رفتارها، روش‌ها و کارهای اشتباهی که به نام نظام صورت می‌گیرد ممکن است این ذهنیت را برای دوستان جوان ما ایجاد کند که اصل انقلاب برای چه بود؟» وی ادامه داد:« بر اثر این اشتباهات و رفتارها، برخی که سوءنیت هم ندارند، دین‌دارهم هستند، می‌گویند دین نمی‌تواند و نباید در عرصه حیات اجتماعی بیاید و رفتارهای اجتماعی را تعیین کند.» خاتمی با بیان اینکه «باید اندیشه را نقد کرد نه اینکه به راحتی هر تهمتی را به هر فردی زد»، اظهار داشت:«برداشت ما این است که دین در عرصه حیات اجتماعی هم نظر دارد و هم دخالت.» رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدنها دموکراسی و آزادی را از دستاوردهای بسیار بزرگ بشر خواند و گفت:« اینکه بگوییم غربی‌ها توطئه کرده‌اند دموکراسی را در مقابل دین آوردند و الان هم هر کس صحبت از دموکراسی می کند غرب‌زده است و حرف سازمان‌های جاسوسی را می‌زند ساده اندیشانه و مغرضانه‌ترین حرفی است که می‌توان در دنیا زد!» رئیس بنیاد باران یادآور شد:« بشر پس از پرداخت هزینه های گزاف و جنگ ها و ویران ها و دربه‌دری‌ها، به این جمع‌بندی رسیده است که انسانها صاحب حق هستند و باید آزاد باشند و حکومت‌ها هم باید از متن جامعه برخیزند.» رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد:« حکومت‌ها موجودات فراقانونی و دارای اختیارات تام نیستند، بلکه تابع مردم هستند، توسط مردم روی کار می‌آیند و مردم کنارشان می‌گذارند.» خاتمی افزود:«در انقلاب اسلامی آنچه بسیار مهم بود این بود که دین و مردم‌سالاری نه تنها می توانند سازگار با هم باشند بلکه دین می‌تواند پشتوانه استوار مردم سالاری باشد.» وی با بیان اینکه «آزادی و دین وقتی در مقابل هم قرار بگیرند هر دو زیان می‌بینند»، اظهار داشت:« این دو اگر با هم باشند، هم آزادی تلطیف می‌شود و هم دین از تصلب نجات پیدا می‌کند.» خاتمی ادامه داد:«آزادی از دین سئوال می‌کند و دین باید جوابگو باشد و در نتیجه تفکر دینی؛ مثل هر تفکر دیگری که در فضای آزاد باشد خود را لحظه به لحظه تقویت و اصلاح می کند.» رئیس بنیاد باران افزود:« اما دین چیست؟دین حقیقتی دارد که قدسی و مطلق است، ولی تصوری که ما انسانها از دین داریم متعلق به ما است ، باید دین را بفهمیم؛اگر این فهم مقدس شد مشکل پیش می آید چرا که یک امر بستری نسبی را مطلق و مقدس کرده‌اید، تلاش فکری و نظری شیعه دین دار باید نزدیکی لحظه به لحظه به آن حقیقت قدسی باشد. » وی تاکید کرد:« وقتی می‌گوییم آزادی اندیشه، یعنی برداشتی که شما از دین دارید قابل بحث است و در نتیجه در اثر بحث های منطقی دائما فکر دینی، پویایی خودش را پیدا می‌کند.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان مسئله مهم دیگر را این دانست که اگر واقعا معتقد به حضور دین در عرصه زندگی هستیم، این دین می‌بایست جوابگوی نیازهای انسان باشد و در طول زمان نیازها و سئوال‌های انسان متفاوت می‌شود.» خاتمی ادامه داد:«دین نباید فقط بتواند به سئوال‌ها و نیازهای انسان‌ها در قرون گذشته جواب بگوید، انسان امروز با انسان دیروز فرق می‌کند و چه بسا پاسخ ها با نیازها و پرسش های امروز تناسب نداشته باشد.» وی یادآور شد:«این مساله‌ای که امام فرمودند زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد هستند بسیار بنیادی و مهم است که مثل بسیاری از اندیشه‌های امام بعد از ایشان مورد غفلت قرار گرفت و در این زمینه‌ها بحث نشد و بیشتر به همان ظواهر و تعصباتی که وجود داشت و مرزبندی‌های عوامانه‌ای که در جامعه وجود دارد پرداخته شد.» رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«معتقدم امروز در شرق و غرب عالم انسان به بلوغی رسیده است که دیگر امکان ندارد حکومت‌های استبدادی را که فقط از بالا دیکته کنند و از پایین اطاعت بشود بپذیرد.» به گفته خاتمی این دستاورد بسیار بزرگی است که انسان فهمیده است حق دارد و به همین دلیل است که می گوئیم اصل طلایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصل ۵۶ است. وی در توضیح جمهوری اسلامی گفت:« این نوع نظام یعنی حق با مردم است، مردم حکومت را سر کار می‌آورند، مردم باید آزادی داشته باشند و حکومت کنند، ارکان حکومت باید مستقیم و غیر مستقیم متکی به اراده مردم باشد و مردم حق بازخواست دارند.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« امام علی(ع) می‌فرماید، وظیفه شماست که انتقاد کنید، این خیلی مساله مهمی است، می‌فرماید حق والی بر مردم این است که مردم در پنهان چنین او را نصیحت کنند.اگر جهان امروز به این اصل مهم رسیده است که آزادی اندیشه و انتقاد حق شهروندان است امام علی آن را حق والی می‌داند و وظیفه مردم. یعنی مردم نه تنها می‌توانند امور را نقد کنند بلکه موظف به نقد آن هستند و این نقد هم نباید هیچگونه هزینه‌ای برای مردم داشته باشد.» رئیس جمهور سابق کشورمان خطاب به جوانان گفت:« نسل امروز بداند می‌شود دین‌دار بود وحکومت سازگار با دین داشت در عین حال ، انسان حرمت و آزادی و پیشرفت و علم داشته باشد و اتفاقا این حکومت می‌تواند بسیاری از نقص‌های دنیای امروز را نداشته باشد.» رئیس بنیاد باران با بیان اینکه«رعایت معیار اسلامی در حکومت، اخلاقی بودن و عدالت آن است»، اظهار داشت:«اگر فضا بازتر باشد راجع به همه مسائل می‌توان مطالب تازه‌تری را مطرح کرد.» خاتمی در بخش دیگری از سخنانش، به انتقاد شدید از رواج دروغ و تهمت در کشور پرداخت. وی تاکید کرد:« شاهد هستیم که رسما عده‌ای که تریبون‌های رسمی هم در دست آنهاست استراتژی دروغ را در پیش گرفته‌اند و هر نسبتی را به یاران امام و دلسوزان این نظام و انقلاب می‌دهند، آیا این‌ها معیارهای اسلامی است؟» رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه همه ما از اسلام و نظام دفاع می‌کنیم، افزود:« اگر گفته شود نظام همین روش های نادرست است و جز این نیست و هر کس فکر روشن دارد با انواع اتهامات کنار زده شود، نتیجه‌اش این می‌شود که نسل جوان و دیگران می‌گویند اگر نظام این است ما نمی‌خواهیم!» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«اصلاح‌طلبان نظام و انقلاب و راه امام و قانون اساسی را قبول دارند، قانون اساسی مبنای عمل آنهاست و معتقدند همه اصول آن باید و به درسی اجرا شود.» به گفته وی، اصلاحات به دنبال تحقق آن اهداف اصل انقلاب که درخواست های تاریخی ملت متبلور بود می باشد و معتقد است اگر اشکالاتی هم در این مسیر وجود دارد در درون همین نظام اصلاح شود. رئیس‌ دولت اصلاحات تصریح کرد:«الان هم معتقدم برای گذر از این دوران هیچ راهی جز اصلاحات با آن قرائتی که بیان شده است وجود ندارد.» وی افزود:«موقعیت کشور بعد از انتخابات بد است و ملت هزینه بسیار بالایی در این ایام پرداخته است، عواقب مدیریت موجود در جامعه مطلوب نیست واگر چاره‌ای اندیشیده نشود ،سال ۸۹ ،سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود.» رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«اگر همه دست به دست هم دهیم، دولت به قانون تن دهد و مجلس قوی عمل کند، شاید جلوی ابعاد وسیع بحران را بتوان گرفت.» سیدمحمد خاتمی با بیان اینکه «ما خواهان براندازی نظام نیستیم و خواست ما حفظ نظام است»، خاطر نشان کرد:« باید کشور از فضای امینتی خارج شود، باید به سمت آرامش رفت به خواست‌ها و مطالبات مردم پشت نشود و همچنین آزادی زندانیان و آزادی فضا و انتخابات تامین گردد، در صورت تحقق این موارد کشور از این فضا خارج خواهد شد.»
با ۱۱۲ امتیاز و ۷ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اولین مبارزه اقتصادی را سامان دهیم :عدم پرداخت قبض آب

Posted: 09 Apr 2010 01:05 PM PDT

بنا بر فتوای خامنه ای عدم پرداخت قبض آب غیر شرعی است.بر این اساس فرصتی خوب مهیا شده است تا هم یک حرکت و اعتراض مدنی را امتحان کنیم و هم به لحاظ اقتصادی و سیاسی بر پیکره کودتا ضربه بزنیم.جدای از بعد اقتصادی این حرکت اثرات روانی که این عمل می تواند حیثیت نداشته خامنه ای را بیشتر زیر سوال ببرد. همه گیر شدن این جریان می تواند ضربات مهلکی بر پیکره کودتا وارد سازد .تلاش خود را در این راستا نیز بکار بندیم .این روزها روزهای کار و تلاش است .روزهای حساس برای کشور بی تفاوت نباشیم و اطلاع رسانی کنیم.
با ۱۱۱ امتیاز و ۱۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

احمدی نژاد در برابر قانون یارانه ها تمکین نمی کند؛ استعفامی دهم!فرصت عرض اندام به لاریجانی را نمی دهم!

Posted: 09 Apr 2010 07:39 AM PDT

جرس:با بالاگرفتن اختلافات بين مجلس وقوه مجريه بر سر ميزان درامد دولت از هدفمند سازي يارانه ها وعدم تمكين دولت نسبت به اجراي قانون، احمدی نژاد از استعفای خود در سیمای ضرغامی خبر داد. احمدي نژاد در اين مورد بيان داشته كه لاريجاني براي كار شكني عليه دولت از هيچ فرصتي فروگذاري نخواهد كرد از اين رو دولت فرصت چنين عرضه اندامي به او نخواهد داد چرا كه اين دولت منتخب 24 ميليوني مردم است وايستادگي دولت در مقابل اين زياده خواهي ها در واقع دفاع از راي ونظر مردم است.ا وی افزود: گر هم توان دفاع از راي ونظر مردم را نداشته باشم در مقابل دوربين تلويزیون ودر حضور مردم استعفاي خود را به ملت تقديم مي كنم. از منابع موثق شنيده شد كه رهبر ايران دو نفر از معتمدين خود آقا محمدي وفيروزابادي را كه با دولت واحمدي نژاد مناسبات دوستانه اي نيز دارند را مامو ر گفت وگو وحل اختلاف پيش امده كرده است . به گزارش تحول سبز و به نقل از یک منبع معتبر چهارشنبه شب اين دوتن در دفتر احمدي نژاد با او ملاقات داشته اند وضمن شنيدن سخنان رييس دولت خواهان اجراي قانون شدند وعنوان كردند كه مجلس بي ترديد آمادگي اصلاح قانون را آن طور كه دولت مي پندارد دارد اما در شرايط كنوني اجرا كردن قانون ومعطل نماندن مصوبه مجلس از اهم موارد است ورهبري هم نظرش اجراي همين مصوبه است تا مشكلات ان در اجرا رو شود.رهبری تاكيدداشته که در شرايط كنوني به خاطر مصالح نظام لازم است اتحاد بين نهادهاي حاكميت حفظ وبرقرار باشد. اما ازآن سواين گفته ها گويا به مذاق رييس دولت خوش نيامده وعلي لاريجاني را مسئول مسايل پيش آمده دانسته است. بنظر می رسد خطری که میرحسین موسوی در خصوص بازگشت استبداد در مناظره ها سخن می گفت درحال پرده براندازی است. عدم تمکین دولت در برابر قانون یکی از بارزترین نشانه های این خود محوری و خود رایی است که به بهانه24 میلیون رای تقلبی در انتخابات مهندسی شده، احمدی نژاد بر آن می بالد. آنان که با تمام قامت به پشتیبانی از او پرداختند، حتما گمان داشتند که بلندپروازی های این رئیس دولت تحمیلی را حدی نیست.
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۴ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

احمدی نژاد:فرصت عرض اندام به لاریجانی را نمی دهم!

Posted: 09 Apr 2010 12:32 PM PDT

جرس:با بالاگرفتن اختلافات بين مجلس وقوه مجريه بر سر ميزان درامد دولت از هدفمند سازي يارانه ها وعدم تمكين دولت نسبت به اجراي قانون، احمدی نژاد از استعفای خود در سیمای ضرغامی خبر داد. احمدي نژاد در اين مورد بيان داشته كه لاريجاني براي كار شكني عليه دولت از هيچ فرصتي فروگذاري نخواهد كرد از اين رو دولت فرصت چنين عرضه اندامي به او نخواهد داد چرا كه اين دولت منتخب 24 ميليوني مردم است وايستادگي دولت در مقابل اين زياده خواهي ها در واقع دفاع از راي ونظر مردم است.ا وی افزود: گر هم توان دفاع از راي ونظر مردم را نداشته باشم در مقابل دوربين تلويزیون ودر حضور مردم استعفاي خود را به ملت تقديم مي كنم. از منابع موثق شنيده شد كه رهبر ايران دو نفر از معتمدين خود آقا محمدي وفيروزابادي را كه با دولت واحمدي نژاد مناسبات دوستانه اي نيز دارند را مامو ر گفت وگو وحل اختلاف پيش امده كرده است . به گزارش تحول سبز و به نقل از یک منبع معتبر چهارشنبه شب اين دوتن در دفتر احمدي نژاد با او ملاقات داشته اند وضمن شنيدن سخنان رييس دولت خواهان اجراي قانون شدند وعنوان كردند كه مجلس بي ترديد آمادگي اصلاح قانون را آن طور كه دولت مي پندارد دارد اما در شرايط كنوني اجرا كردن قانون ومعطل نماندن مصوبه مجلس از اهم موارد است ورهبري هم نظرش اجراي همين مصوبه است تا مشكلات ان در اجرا رو شود.رهبری تاكيدداشته که در شرايط كنوني به خاطر مصالح نظام لازم است اتحاد بين نهادهاي حاكميت حفظ وبرقرار باشد. اما ازآن سواين گفته ها گويا به مذاق رييس دولت خوش نيامده وعلي لاريجاني را مسئول مسايل پيش آمده دانسته است. بنظر می رسد خطری که میرحسین موسوی در خصوص بازگشت استبداد در مناظره ها سخن می گفت درحال پرده براندازی است. عدم تمکین دولت در برابر قانون یکی از بارزترین نشانه های این خود محوری و خود رایی است که به بهانه24 میلیون رای تقلبی در انتخابات مهندسی شده، احمدی نژاد بر آن می بالد. آنان که با تمام قامت به پشتیبانی از او پرداختند، حتما گمان داشتند که بلندپروازی های این رئیس دولت تحمیلی را حدی نیست.
با ۱۰۶ امتیاز و ۸ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

سيد محمد خاتمي ، تنها دو بار قاطع بوده است ، تنها دو بار !

Posted: 09 Apr 2010 02:10 PM PDT

از سيد محمد خاتمي تنها دو بار قاطعيت ديدم . بار اول بر ميگردد به پس از 18 تير سال 78 . آنزمان که دانشجويان ، مظلوم و ستم ديده تحصن کرده بودند و در انتظار حمايت . و سيد با 21 ميليون راي پشتوانه و محبوبيت کم نظيرش ، درست آنزمان که ميتوانست با حمايتي ، ريشه استبداد در حال شکل گيري را بخشکاند ، قاطعانه ، بله قاطعانه ، دانشجويان فرهيخته و دلير را ، مشتي اراذل و اوباش خواند و چون آبي که بر آتش بريزند ، کمايي در جامعه پديد آورد که تا سالها دوام يافت . آن جريان گذشت . اکبر مرد ، بهروز جاويد تهراني هنوز در زندان است و احمد باطبي در غربت . بار دوم که سيد قاطعيت نشان داد همين امروز است . درست در زماني که قاطبه جامعه بي تاب رفراندم بر اصل نظام هستند ، درست در مقطعي که مهندس موسوي از پوسيده شدن و فروپاشي پايه هاي نظام سخن ميگويد و شيخ شجاع از نظام کلاشان و دروغگويان فرياد دارد ، درست در حساسترين مقطع تاريخ معاصر ، سيد بزرگوار ، باز اخم در هم کشيده و قاطعيت نشان ميدهد و حفظ نظام را اصل اول ميداند . اما سيد بداند که اينبار آبي بر آتش ريخته نخواهد شد . او به فوت کردن آتش آمده است . بداند سيد که اين آتش ، آنقدر استحکام دارد که با فوت او نه که خاموش نميشود که بيشتر شعله خواهد گرفت . سيد ، ريشت را مراقب باش که نسوزد .
با ۱۰۰ امتیاز و ۷۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

دومین فتوای خامنه ای بستری مناسب برای آغاز اعتراضات مدنی

Posted: 09 Apr 2010 01:44 PM PDT

فتوای اول خامنه ای سبب شد تا چهارشنبه سوری بسیار پرشور و حرارتی را در کشور شاهد باشیم و پس از صدور این فتوا بسیاری این حرکت را ضربه ای سنگین بر پیکره ی وی تلقی می کردند اما چندی پیش کاری دیگر از وی سر زد و آن صدور فتوایی دیگر برای غیر شرعی اعلام نمودن عدم پرداخت قبض آب بود . بر این اساس می بایستی مبنایی برای آغاز اعتراضات مدنی شکل گیرد تا از این طریق نیز ضرباتی بر کودتا وارد شود .
با ۹۹ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

روسیه : ایران بهتر است عاقلانه رفتار کند و مردم ايران را به مصيبت نکشاند

Posted: 09 Apr 2010 12:00 PM PDT

واشينگتن پست زير عنوان "اوباما و مدوديوف پيمان تسليحاتی امضا کردند و ايران را زير فشار می گذارند" می نويسد آمريکا و روسيه روزپنجشنبه يک پيمان تاريخی و مهم ازنظر استراتژی را برای خلع سلاح اتمی امضا کردند و گفتند برای وارد ساختن فشاربه ايران درانصراف از بلندپروازی های اتمی اش ممکن است وضع تحريم هائی جديد ضروری باشد. باراک اوباما و دميتری مدوديوف، روسای جمهوری آمريکا و روسيه اين پيمان را پس از مذاکرات راجع به امنيت اتمی ، برنامه اتمی ايران، و شورش در کشورآسيای ميانه ای قرقيزستان، که هر دو قدرت عمده در آنجا پايگاههای نظامی دارند، در جريان تشريفاتی امضا کردند که دريک قصرتاريخی پراگ برگزار شد. اوباما گفت اين توافق به برودت در مناسبات ميان مسکو و واشينگتن پايان ميدهد، و پيامی قاطع می فرستد که اين دو قدرت دارای نود درصد تمامی تسليحات اتمی، تعهدات خود را در مورد خلع سلاح جدی ميگيرند. اوباما گفت ما درشورای امنيت سازمان ملل متحد برای تصويب تحريم هائی قاطع عليه ايران همکاری می کنيم، و اقداماتی را که بی اعتنائی به NPT، پيمان منع گسترش و اشاعه تسليحات اتمی باشد، تحمل نخواهيم کرد. اوباما افزود پيش بينی من اين است که ما قادرخواهيم بود تحريم هائی شديد و سخت راعليه ايران در بهار جاری وضع کنيم.
با ۹۷ امتیاز و ۱ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

آقای موسوی عزیز آن قانون اساسی که شما به آن توصیه میکنی یک دور باطل دارد بنام ولایت فقیه

Posted: 09 Apr 2010 12:30 PM PDT

با احترام زیادی که برای میرحسین قائلم ایشون در سخنرانی اخیرش توصیه به اجرای قانون اساسی کرده - گیریم که قانون اساسی بطور تمام و کمال اجرا شد گیریم که مشکل ما با احمدی نژاد و انتخابات حل شد - خدا را جه دیدید ممنکه احمدی نژاد استعفا بده یا برکنار بشه- خوب مشکل ما حل میشه ؟مشکل ما حتی با رفتن خامنه ای هم حل نمیشه ! اگه قرار باشه خامنه ای بره و یک ولایت فقیه دیگه بجای اون بشینه باز هم در همون منجلاب دیکتاتوری و استبداد غوطه ور خواهیم بود - خرف من اینست : من ولی فقیه نمیخواهم - قانون اساسی ممکلت من باید بازبینی و دوباره نویسی شود - من قانون اساسی میخواهم که در آن سلطه هیج فردی بر فرد دیگر به رسمیت شناخته نشده باشد
با ۹۵ امتیاز و ۲۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محبوبه کرمی: بازجو مدام با بطری آب بر سرم می کوبد /انفرادی، کتک، آب آلوده

Posted: 09 Apr 2010 12:24 PM PDT

«اولین و آخرین ملاقات ما روز اول فروردین بود. به مناسبت عید یک ملاقات حضوری با او دادند. ملاقات ما حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول کشید. به محض این که مرا دید گفت بازجوی محترم با بطری آب ضربات زیادی به سرم زده است.» محسن کرمی سخن می‌گوید. برادر محبوبه کرمی، فعال کمپین یک میلیون امضا که بهار سال گذشته هم در زندان بود، زمانی که مادرش را از دست داد. اگرچه به گفته برادرش مدتی بود دیگر فعالیتی نداشت. آنچه داشت مشکلات روحی بود و غم از دست دادن مادری که روزهای آخر از دیدن‌اش محروم شده بود. «واقعیت این است که ایشان حتی پیش از بازداشت، به خاطر مشکلاتی که پیش آمده بود، مقداری ناراحتی روحی داشتند. زمانی که مادر ما سال گذشته فوت کرد، محبوبه در بازداشت بود و روزهای آخر که مادرم در بیمارستان بودند، باز محبوبه نمی‏توانست پیش ایشان باشد. از روزی هم که بازداشت شد، انتظار نداشت که این وضعیت برای‏اش پیش بیاید. چون طی سال گذشته تقریبا فعالیت خاصی نداشت. ضمن این که باز سالگرد فوت مادرمان هم نزدیک بود (دیروز پنجشنبه ۱۹ فروردین) و ایشان هرچه تلاش کرد حتی به صورت مرخصی بتواند در مراسم سالگرد مادرش شرکت کند، باز موفق نشد.» محبوبه کرمی را حالا به بند ۲۰۹ منتقل کرده‌اند زندانیان به خانواده‌اش خبر داده‌اند که وضع جسمی خوبی ندارد. محسن کرمی می‌گوید درباره اتهام خواهرش هیچ توضیحی داده نشده است: «و از این بابت هم من خیلی ناراحت‏ام. من آمادگی این را داشتم که هر مساله‏ای هست، بیان شود و به ما این فرصت داده شود که اولاً با اتهام آشنا شویم و بعد هم بتوانیم از او دفاع کنیم. وقتی من اصلا نمی‏دانم چه اتهامی متوجه خواهرم شده است، چگونه می‏توانم از او دفاع کنم. » محسن کرمی برای دادخواهی به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نامه نوشته است. او امیدوار است دست‌کم پاسخی بگیرد که چرا خواهرش را مدتی طولانی در انفرادی نگه داشته‌اند...
با ۹۲ امتیاز و ۳ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

اخطار شرکت آب!

Posted: 09 Apr 2010 12:55 PM PDT

مشترک گرامی ،بدلیل پرداخت نکردن قبض آب،محارب محسوب می شوید در صورت پرداخت نکردن بدهی به جرم محاربه با خدا،به اعدام محکوم خواهید شد!
با ۸۹ امتیاز و ۳ نظر سرگرمی فرستاده شده در بخش
نظرات

نتیجه سخنان دیروز میر حسین: 89.03.25 = 88.03.25

Posted: 09 Apr 2010 04:20 AM PDT

در پی سخنان دیروز میر حسین موسوی شور و هیجانی در فضای مجازی را شاهد هستیم .لینکهای ارسالی گواه بر این است که روحیه جنبش بسیار بالا رفته و از دیروز بحث 25 خرداد امسال به طور جدی شروع شده است.همچنین اتفاقات قرقیزستان هم تلنگوری بر ذهن مردم زده است و این در فضای مجازی و واقعی ملموس بوده است. میرحسین موسوی در دیدار با فراکسیون مجاهدین انقلاب در مجلس ششم گفته است: "نظام ما دچار مشکلاتی شده است که بازتاب آن فقط در تظاهرات خیابانی محدود نمی شود، مسائل و مشکلات خیلی عمیق تر از اینهاست. یکی از اینها همین است که حاکمیت فکر کند با جمع کردن تظاهرات خیابانی مسئله معترضان حل شده است." بر ما مباد روزی که میر حسین فکر کند ما اورا در اعتراضات خیابانی تنها گذاشته ایم.به سرعت به سالگرد 25 خرداد نزدیک می شویم.روزی که اقتدار جنبش سبز رقم خورد.روزی که بیشمار بودنمان بر کوردلان و دشمنان این خاک اثبات شد. در واقع جنبش هر چه دارد از 25 خرداد و حضور چند میلیونی سبزها در خیابان بود.به خاطر این روز بزرگ است که جرأت تعرض به رهبران جنبش یعنی میر حسین و کروبی شجاع را ندارند. بر ماست که خود را برای این روز سبز و بزرگ آماده کنیم.حضور امسال باید از سال قبل باشکوه تر باشد و این حضور است که جنبش را به سرعت به خواستگاه اصلیش می رساند.
با ۸۸ امتیاز و ۵ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

خاتمی: تریبون‌های رسمی رسما استراتژی دروغ را در پیش گرفته‌اند

Posted: 09 Apr 2010 11:20 AM PDT

رئیس‌دولت اصلاحات با انتقاد از در پیش گرفتن استراتژی دروغ توسط تریبون‌های رسمی، نتیجه طرح انواع تهمت‌ها و اتهامات علیه دلسوزان نظام و یاران امام را دلزده شده شدن نسل جوان و مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست. حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای بسته و امنیتی حاکم تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی، وی گفت:« مدت‌هاست که شاهد دستگیری‌‌ها و ایجاد فضای ناامنی برای اساتید و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و همچنین تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.» وی ادامه داد:«یکی از دغدغه‌های من این بوده و هست که اصلاحاتی که بیان شد چارچوب‌های فکری و عملیاتی آن چیست؟چه استراتژی و راهبردی برای امور دارد و چگونه به مسائل نگاه می‌کند.» رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« چون در اصلاحات پراکندگی وجود داشت و به قول معروف هر کسی از ظن خود شد یار من، تلاش بنده نظم و ترتیب دادن و تعیین چارچوب مشخصی برای اصلاحات بود.» رئیس بنیاد باران اظهار داشت:« با همین هدف جلسات مشخصی با دوستان صاحب‌نظر داشتم و جمع‌بندی کار به عنوان اصول موضوعه اصلاحات با نام "دیروز، امروزو فردای ایران در آینه اصلاحات "چاپ شد.به علاوه مطالبی که در چهار جلسه بیان کردیم به نظر من مطالعه آن جزوه و آن مطالب به خصوص برای جوانان مفید است.» خاتمی سپس به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت فعلی کشور پرداخت. رئیس جمهور سابق کشورمان گفت:« ما در ایران زندگی می‌کنیم، ایران را دوست داریم وایران برایمان ارزشمند است.در ایران حادثه‌ای به نام انقلاب رخ داده که به نظرم از حوادث و وقایع مهم تاریخ بشری است.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« متاسفانه رفتارها، روش‌ها و کارهای اشتباهی که به نام نظام صورت می‌گیرد ممکن است این ذهنیت را برای دوستان جوان ما ایجاد کند که اصل انقلاب برای چه بود؟» وی ادامه داد:« بر اثر این اشتباهات و رفتارها، برخی که سوءنیت هم ندارند، دین‌دارهم هستند، می‌گویند دین نمی‌تواند و نباید در عرصه حیات اجتماعی بیاید و رفتارهای اجتماعی را تعیین کند.» خاتمی با بیان اینکه «باید اندیشه را نقد کرد نه اینکه به راحتی هر تهمتی را به هر فردی زد»، اظهار داشت:«برداشت ما این است که دین در عرصه حیات اجتماعی هم نظر دارد و هم دخالت.»
با ۸۶ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خاتمي: خواسته ما حفظ نظام است!

Posted: 09 Apr 2010 11:21 AM PDT

سید محمد خاتمی با اشاره به مبانی جمهوری اسلامی و جریان اصلاحات، تاکید کرد: خواهان براندازی نظام نیستیم و خواست ما حفظ نظام است. به گزارش ایلنا، رئیس‌دولت اصلاحات در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای فعلي تاکید کرد و اظهار داشت: مدت‌هاست تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد. وی با بیان اینکه متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم، افزود: وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.
با ۸۶ امتیاز و ۵۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

خاتمی: سال 89، سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود/ /آزادی و دین وقتی در مقابل هم قرار بگیرند هر دو زیان می‌بینند

Posted: 09 Apr 2010 09:17 AM PDT

حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای بسته و امنیتی حاکم تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی، وی گفت:« مدت‌هاست که شاهد دستگیری‌‌ها و ایجاد فضای ناامنی برای اساتید و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و همچنین تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم.» خاتمی در بخش دیگری از سخنانش، به انتقاد شدید از رواج دروغ و تهمت در کشور پرداخت. وی تاکید کرد:« شاهد هستیم که رسما عده‌ای که تریبون‌های رسمی هم در دست آنهاست استراتژی دروغ را در پیش گرفته‌اند و هر نسبتی را به یاران امام و دلسوزان این نظام و انقلاب می‌دهند، آیا این‌ها معیارهای اسلامی است؟» رئیس‌جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه همه ما از اسلام و نظام دفاع می‌کنیم، افزود:« اگر گفته شود نظام همین روش های نادرست است و جز این نیست و هر کس فکر روشن دارد با انواع اتهامات کنار زده شود، نتیجه‌اش این می‌شود که نسل جوان و دیگران می‌گویند اگر نظام این است ما نمی‌خواهیم!» رئیس‌ دولت اصلاحات تصریح کرد:«الان هم معتقدم برای گذر از این دوران هیچ راهی جز اصلاحات با آن قرائتی که بیان شده است وجود ندارد.» وی افزود:«موقعیت کشور بعد از انتخابات بد است و ملت هزینه بسیار بالایی در این ایام پرداخته است، عواقب مدیریت موجود در جامعه مطلوب نیست واگر چاره‌ای اندیشیده نشود ،سال 89 ،سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود.» رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«اگر همه دست به دست هم دهیم، دولت به قانون تن دهد و مجلس قوی عمل کند، شاید جلوی ابعاد وسیع بحران را بتوان گرفت.»
با ۸۵ امتیاز و ۳ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محمد خاتمی: ما خواهان براندازی نظام نیستیم

Posted: 09 Apr 2010 01:02 PM PDT

سید محمد خاتمی با اشاره به مبانی جمهوری اسلامی و جریان اصلاحات، تاکید کرد: خواهان براندازی نظام نیستیم و خواست ما حفظ نظام است. رئیس‌دولت اصلاحات در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای فعلي تاکید کرد و اظهار داشت: مدت‌هاست تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد. وی با بیان اینکه متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم، افزود: وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.
با ۸۱ امتیاز و ۳۹ نظر سیاست فرستاده شده در بخش
نظرات

محمد خاتمی: اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، سال ۸۹ سال بحران‌های اجتماعی خواهد بود

Posted: 09 Apr 2010 09:57 AM PDT

تحول سبز:رئیس‌دولت اصلاحات با انتقاد از در پیش گرفتن استراتژی دروغ توسط تریبون‌های رسمی، نتیجه طرح انواع تهمت‌ها و اتهامات علیه دلسوزان نظام و یاران امام را دلزده شده شدن نسل جوان و مردم از نظام جمهوری اسلامی دانست. به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، حجت الاسلام و المسملین سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران بر تلاش برای خروج از فضای بسته و امنیتی حاکم تاکید کرد. وی گفت:« مدت‌هاست که شاهد دستگیری‌‌ها و ایجاد فضای ناامنی برای اساتید و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه هستیم و همچنین تفکر غلطی به دنبال قطب بندی جامعه است، تفکری که یک طرف را یکسره خوب و طرف دیگر را برانداز جلوه می‌دهد.» رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد:« متاسفیم که شاهد غلبه این ادبیات و زدن انواع تهمت‌ها در فضای تبلیغاتی رسمی جامعه هستیم.» رئیس بنیاد باران تصریح کرد:«وقتی فضا بسته شد و دلسوزان یا نمی‌توانند صحبت کنند و یا صدایشان به جایی نمی‌رسد، جامعه به سمت رسانه‌ شایعه و رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و در نتیجه شاهد نوعی آشفتگی و هرج و مرج خواهیم بود.» وی ادامه داد:«یکی از دغدغه‌های من این بوده و هست که اصلاحاتی که بیان شد چارچوب‌های فکری و عملیاتی آن چیست؟چه استراتژی و راهبردی برای امور دارد و چگونه به مسائل نگاه می‌کند.» رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« چون در اصلاحات پراکندگی وجود داشت و به قول معروف هر کسی از ظن خود شد یار من، تلاش بنده نظم و ترتیب دادن و تعیین چارچوب مشخصی برای اصلاحات بود.» رئیس بنیاد باران اظهار داشت:« با همین هدف جلسات مشخصی با دوستان صاحب‌نظر داشتم و جمع‌بندی کار به عنوان اصول موضوعه اصلاحات با نام "دیروز، امروزو فردای ایران در آینه اصلاحات "چاپ شد.به علاوه مطالبی که در چهار جلسه بیان کردیم به نظر من مطالعه آن جزوه و آن مطالب به خصوص برای جوانان مفید است.»
با ۸۰ امتیاز و ۲ نظر اجتماعی فرستاده شده در بخش
نظرات

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر