۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


نگاهی به فعالیت‌های رسانه‌ای «روپرت مورداک»

Posted: 28 Jun 2010 03:35 PM PDT

ماهنامه مدیریت ارتباطات در شماره دوم خود – تیر ماه 89 – پرونده ویژه‌ای را به بررسی اهداف و عملكرد شبكه ماهواره‌ای فارسی وان اختصاص داده و در آن دیدگاه‌های صاحبنظران و جمعی از اساتید دانشگاه را منتشركرده است. نگاهی به فعالیت‌های رسانه ای «روپرت مورداک»، مالک اصلی فارسی وان بخشی از این پرونده است كه به دلیل اهمیت آن و با هدف آگاهی عموم مردم و مسئولین منتشر می‌شود.

***

طی سالهای اخیر روپرت مورداک، میلیاردر استرالیایی از قوانین غیرسخت‌گیرانه آمریکا استفاده کرده و سلطه خود را بر رسانه‌ها و ساختار سیاسی این کشور مستحکم‌تر کرده است؛ این سلطه بدانجا کشیده است که حتی شبکه فارسی‌وان که اخیراً در بین خانواده‌های ایرانی مخاطبان بسیاری دست‌وپا کرده است، توسط گروه رسانه‌ای او راه‌اندازی شد. شاید نگاهی به وضعیت امپراتوری رسانه‌ای مورداک بتواند بخشی از مقاصد راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را مشخص سازد. آنچه می‌خوانید شرح وضعیتی از امپراتوری مورداک به نقل از هفته‌نامه بیزینس ویک است.

***

تلویزیون‌های ماهواره‌ای او در پنج قاره جهان به بخش برنامه می‌پردازند، او 175 روزنامه ازجمله نیویورکپست و تایمز لندن را در مالکیت خود دارد. تنها در ایالات متحده مورداک 35 ایستگاه تلویزیونی، شبکه‌های فاکس و استودیو قرن بیستم فاکس را در اختیار دارد که چهل درصد جمعیت این کشور را تحت پوشش رسانه‌ای قرار می‌دهند. کانال‌های کابلی او شامل فاکسنیوز و 19 کانال ورزشی محلی است. در مجموع از هر 5 خانواده آمریکایی، یک خانواده برنامه‌هایی را می‌بیند و می‌شنود که رسانه‌های مختلف مورداک پخش می‌کنند.

اما مورداک کیست؟

روپرت مورداک، مالک و رئیس غول رسانه‌ای شرکت خبر (News Corporation)، در سال 1931 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد و فعالیت رسانه‌ای خود را با یک روزنامه در شهر آدلاید استرالیا آغاز کرد. اندکی بعد به انتشار کتاب پرداخت و در چند دهه اخیر رسانه‌هایی را در انگلستان، ایالات متحده و آسیا به تملک خود درآورده و تأثیری فراگیر بر جریان اخبار و اطلاعات در بازار اطلاع‌رسانی جهان گذاشت. او در استرالیا در اواخر دهه 1950 فعالیت خبررسانی را در تلویزیون آغاز کرد اما فعالیت‌های خبری تلویزیونی جدی او در انگلستان و در سال 1989 آغاز شد. در آن سال مورداک، «اسکای تلویژن» را تأسیس کرد و در سال‌های 1997 و 1998 به یک سرمایه‌گذار بزرگ در تلویزیون‌های ماهواره‌ای، صنعت سینما و اینترنت تبدیل شد. پدر مورداک نیز در سال‌های کودکی او، صاحب یک روزنامه پرتیراژ در ملبورن بود و به همین دلیل وضع مالی خانواده بسیار خوب بود. پدر مورداک فردی سختگیر بود و او را وادار کرد در 22 سالکی در دانشگاه آکسفورد انگلستان به تحصیل فلسفه، سیاست و اقتصاد بپردازد. پس از مرگ پدر، مورداک به استرالیا بازگشت تا مدیریت روزنامه پدر را بر عهده بگیرد. از همان زمان بود که مورداک تلاش‌های خود را صرف به تملک درآوردن و توسعه سلطه خود بر رسانه‌ها جهت داد. او با استفاده از روشهایی که «لرد نورث کلیف» دوست پدرش به او یاد داد، توانست به راحتی روزنامه ساندیتایمز را که در غرب استرالیا منتشر می‌شد، بخرد. طی سال‌های بعد مورداک با خریدن تعدادی دیگر از روزنامه‌های استرالیا که در مناطق مختلف این کشور از جمله «نیو سوث ولز»، «کویینزلند» و «ویکتوریا» منتشر می‌شدند، نام خود را به عنوان فردی صاحب نفوذ در صنعت رسانه‌های مکتوب جا انداخت. او همچنین روزنامه «دیلی میرر» (Daily Mirror)، روزنامه عصر سیدنی را به تملک خود درآورد و توانست با این رسانه قدرتمند با رقبای رسانه‌ای خود به رقابت بپردازد. مورداک توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خود را با خرید اکثر سهام روزنامه نیوزلندی «دامینیون» گسترش داد. در سال 1964 مورداک نخستین روزنامه سراسری استرالیا با عنوان «استرالین» (The Australian) را که ابتدا دفتر اصلی آن در کانبرا بود و سپس به سیدنی منتقل شد، تأسیس کرد. هدف اصلی او از این کار توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و افزایش نفوذ سیاسی‌اش بود. در سال 1972، مورداک روزنامه صبح سیدنی یعنی دیلی تلگراف را از «فرانک پاکر» که او نیز از صاحبان طیفی از رسانه‌های استرالیایی بود، خرید. در همان سال مورداک با استفاده از توان عظیم رسانه‌ای خود زمینه پیروزی حزب کارگر استرالیا را در انتخابات فراهم کرد. طی سال‌های 1972 تا 1974، مورداک به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای خود و حضور در بازار رسانه انگلستان علاقه‌مند شد.

فعالیت‌ها در انگلستان

در سال 1969 هنگامی که گروه رسانه‌ای میرر (Mirror) تصمیم گرفت از روزنامه «سان» (Sun) خلاص شود، مورداک از فرصت استفاده کرد و آن را خرید. سیاست‌هایی که مورداک در مدیریت محتوای این روزنامه دنبال کرد، باعث شد خوانندگان آن روزبه‌روز بیشتر شوند به‌طوری که در سال 2005، هر روز سه میلیون نسخه از آن به‌فروش می‌رسید. در سال 1981 مورداک روزنامه‌های تایمز و ساندیتایمز را که سال‌های قبل «لرد نورثکلیف» مالک آن بود، به تملک خود درآورد. طی دهه 1980 و سال‌های اولیه دهه 1990، رسانه‌های تحت تملک مورداک عموماً از دولت حزب محافظه‌کار «مارگارت تاچر» و «جان میجر» حمایت می‌کردند. در پایان دوران تاچر، مورداک دست از حمایت حزب محافظه‌کار برداشت و به حمایت از حزب کارگر و رهبر آن «تونی بلر» اقدام کرد. دوستی عمیق او با تونی بلر و جلساتی که مرتباً با هم برگزار می‌کردند تا درباره سیاست‌های ملی در بریتانیا مذاکره کنند، به موضوعی داغ در بریتانیا تبدیل شده بود. در سال 1986، مورداک روش‌های الکترونیک تولید را در روزنامه‌های خود در استرالیا، بریتانیا و آمریکا به‌کار گرفت. استفاده از روش‌های اتوماسیون در انتشار روزنامه باعث کاهش تعداد نیروی کار شد و همین امر مخالفت شدید اتحادیه‌های چاپ و انتشار روزنامه را برانگیخت. در سال 1990 مورداک توانست مدیران بیبیسی را به ادغام اسکای تلویژن و بیبیسی راضی کند. در اثر این ادغام رسانه‌ای با نماد BSkyB به‌وجود آمد که از آن سال تا کنون بر بازار تلویزیون کابلی بریتانیا سلطه دارد.

فعالیت‌ها در ایالات متحده

مورداک در سال 1973 نخستین تصاحب رسانه‌ای خود را در ایالات متحده انجام داد و روزنامه «سنآنتونیو اکسپرس نیوز» را خرید. اندکی بعد او نشریه استار را خرید و در سال 1976 نیز نیویورک پست را به تملک خود درآورد. در سال 1985 مورداک وضعیت قانونی شهروند بی‌طرف را اختیار کرد تا مانعی در برابر تصاحب ایستگاه تلویزیون در ایالات متحده در برابرش نباشد. طبق این قانون تنها شهروندان آمریکا می‌توانند مالک ایستگاه‌های تلویزیونی در این کشور باشند. در سال 1987، مورداک شرکت رسانه‌ای «هرالد اند ویکلی تایمز» را که پیشتر پدرش مدیریت آن را بر عهده داشت، خرید.

فعالیت‌ها در آسیا

در سال 1993، مورداک «استار تیوی» را که شرکتی هنگ‌کنگی و تحت تملک «ریچارد لی» بود، با پرداخت یک میلیارد دلار خرید و اندکی بعد دفاتری برای آن در سرتاسر آسیا تأسیس کرد. اما برنامه توسعه «استار تیوی آنطور که مورداک برنامه‌ریزی کرده بود، پیش نرفت، زیرا دولت چین محدودیت‌هایی برای فعالیت آن در نظر گرفت، طوری که این شبکه نتوانست به بخش اعظم این کشور دسترسی پیدا کند.

فعالیت‌های اخیر

در اواخر سال 2003 مورداک 34 درصد از سهام شرکت «هاگز الکترونیکس» را که بزرگترین اپراتور سیستم تلویزیون‌های ماهواره‌ای آمریکاست، به قیمت 6 میلیارد دلار از جنرال موتورز خرید. در سال 2004 مورداک اعلام کرد قصد دارد دفتر اصلی شرکت خبر را از استرالیا به آمریکا منتقل کند.

فعالیت‌های سیاسی

تجربه سیاسی مورداک در استرالیا چارچوب فعالیت‌های او در سرتاسر جهان را تعیین کرده است. مورداک از همان اوایل انتشار روزنامه استرالین از مواضع حزب کشور در استرالیا حمایت کرد. این حزب بعدها با تسهیل انتقال حجمی عظیم از پول از استرالیا به انگلستان و نیز کمک به مورداک برای خرید نشریات مختلف در استرالیا، حمایت‌های مورداک را جبران کرد. نگاهی گذرا به زندگی رسانه‌ای و سیاسی مورداک نشان می‌دهد او تنها بر مبنای منافع خود با بهره‌گیری از رسانه‌های خود به طرفداری از احزاب سیاسی اقدام کرده است.

مورداک در سال 1985 شهروند آمریکا شد تا بتواند ایستگاه تلویزیونی در این کشور را در مالکیت داشته باشد. برخلاف صاحبان دیگر رسانه‌های تأثیرگذار در آمریکا، گرایش‌های سیاسی او در ایالات متحده عموماً محافظه‌کارانه بوده است. در سال 2007 روزنامه فایننشال تایمز به تلاش‌های مورداک برای جمع‌آوری پول برای انتخاب مجدد هیلاری کلینتون به نمایندگی در مجلس سنا اشاره کرد. در سال 2007 مورداک پیشنهاد کرد با پرداخت 5 میلیارد دلار «داو جونز» صاحب روزنامه «وال استریت ژورنال» را بخرد اما در آن زمان صاحبان سهام اکثریت این رسانه با پیشنهاد یاد شد مخالفت کردند اما اندکی بعد در آگوست 2007، بیبیسی اعلام کرد مورداک داو جونز را خریده است.

طرفداری از جورج بوش

قبل از آغاز جنگ عراق، روپرت مورداک در رسانه‌های مختلف تحت مالکیت خود، به‌طور کامل از آغاز جنگ آمریکا در عراق حمایت کرد و اقدام جورج بوش را صحیح و اخلاقی توصیف کرد.

گرایش نو محافظه‌کارانه

مورداک مالک «ویکلی استاندارد»، نشریه‌ای نو محافظه‌کار است که در آن شخصیت‌های هوادار جنگ عراق کار می‌کنند. تیراژ این نشریه 65 هزار نسخه است اما تأثیر آن بسیار بالاتر از این میزان است. مورداک به روشنی نفت را هدفی روشن و صحیح برای آغاز جنگ عراق توصیف کرده است. مورداک معتقد بوده که سرنگونی صدام به کاهش بهای نفت منجر می‌شود. او گفته بود مهم‌ترین نتیجه جنگ عراق رسیدن قیمت نفت به 20 دلار در هر بشکه است. از سوی دیگر، او برخی از نزدیکان جورج بوش را به استخدام درآورده بود و از این طریق تأثیرگذاری خود بر سیاست را افزایش داد.

استفاده از سیاست برای منافع مالی

عدهای از صاحبنظران رسانه در آمریکا معتقدند اکثر اقدامات مورداک در راستای استفاده از نفوذ سیاسی برای اهداف مالی صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر او از رسانه‌هایی که در اختیار دارد، برای پیشبرد برنامه‌های سیاسی که در نهایت منافع مالی برای وی دارد، استفاده می‌کند. برای مثال با آنکه مورداک همواره شعار مبارزه با کمونیسم را سر داده، در اداره موفق «سیسیتیوی»، تلویزیون دولتی چین به این شبکه مشاوره می‌دهد.

بلیط‌های ۴ هزار تومانی سینما آزادی برای مسابقات جام‌جهانی

Posted: 27 Jun 2010 02:34 PM PDT

شب گذشته مجموعه سینمای آزادی از مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی، بازی دو تیم آلمان - انگلیس و مکزیک- آرژانتین را در سالن شهر هفتم پخش کرد.

«رضا سعیدی‌پور» مدیر مجموعه سینمایی آزادی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار سینمایی فارس گفت: دیشب دو بازی آلمان-انگلیس و همچنین مکزیک-‌آرژانتین همانطور که وعده داده بودیم، پخش کردیم که با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد.
وی افزود: امشب دو بازی هلند- اسلواکی، برزیل- شیلی را در سالن شهر هفتم پخش خواهیم کرد.

سالن پر از تماشاچی‌هایی بود که با پرچم آلمان آمده بودند

سعیدی‌پور با بیان این مطلب که شب گذشته این مسابقات در بین شور و هیجان مردم پخش شد، گفت: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی زیادی در زمینه پخش این بازی‌ها نشده بود و فقط با تلویزیون‌های سردر سینما این مطلب را به اطلاع مردم رسانده شد، ولی تمامی سالن پر از تماشاچی بود که با پرچم‌های آلمان به سالن آمده بودند و تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کردند.

بلیت‌های 4 هزار تومانی

وی در مورد قیمت بلیط این سانس‌های ویژه، گفت: قیمت بلیط این سانس‌ها 4 هزار تومان است که هر کسی با خرید بلیط می‌تواند به صورت رایگان از خدمات کافی‌شاپ نیز استفاده کند.

مسابقات باقی مانده جام جهانی را پخش خواهیم کرد

مدیر سینما آزادی، همچنین افزود: ما تمامی مسابقات باقی مانده از جام جهانی را پخش خواهیم کرد و امیدواریم پخش این بازی‌ها فتح بابی باشد تا مسابقات جام‌ملت‌های آسیا و باشگاه‌های ایران را نیز در پردیس‌های سینمایی داشته باشیم. به این شکل مردم، پردیس‌ها را مکان‌هایی می‌دانند که در آن احساس راحتی می‌کنند و به تماشای فوتبال می‌نشینند و تیم‌های مورد علاقه‌شان را حمایت می‌کنند.

در حق هیچ فیلمی اجحاف نشده

سعیدی‌پور با بیان این مطلب که پخش این مسابقات جایگزین هیچ فیلمی در این سینما نشده، گفت: سینما آزادی همانطور که همه می‌دانند به صورت گردشی اقدام به اکران فیلم می‌کند و ما در فضای خالی که بود اقدام به پخش فوتبال کردیم و در حق هیچ فیلمی اجحاف نشده و تهیه‌کنندگان بدون هیچ دغدغه‌ای فیلمشان را نمایش می‌دهند.

برای تماشای هر کدام از مسابقات باید بلیط مجزا تهیه شود

وی با اشاره به استقبال مردم از پخش فوتبال در این سینما، گفت: جوان‌ها با پرچم تیم مورد نظرشان به سالن آمده بودند و هر گلی که رد و بدل می‌شد، ابراز و احساسات می‌کردند و تقریبا دو ساعت قبل از شروع مسابقه مردم جلوی سینما ایستاده بودند و برایشان این اتفاق بسیار جالب بود. در بین تماشاچیان افرادی از کشور فرانسه و آلمان نیز حضور داشتند. به گفته سعیدی‌پور برای تماشای هر کدام از مسابقات باید بلیط مجزا تهیه شود.

جام‌جهانی و بازار داغ اپراتورهای تلفن همراه

Posted: 27 Jun 2010 02:34 PM PDT

ایرنا - جام جهانی فوتبال هرچند یک رویداد بزرگ ورزشی است ولی تاثیرات اقتصادی این رویداد نیز قابل چشم پوشی نیست، بازار داغ اپراتورهای تلفن همراه از اثرات اقتصادی این رویداد ورزشی است.

دو اپراتور همراه اول و ایرانسل همزمان با شروع بازیهای جام جهانی اقدام به عرضه سرویس های ویژه کردند ارسال اخبار مربوط به جام جهانی از طریق پیامک و برگزاری مسابقات پیش بینی نتایج عمده ترین سرویس این اپراتورها بود.

تشکیل انجمن دوستداران فوتبال همراه اول با 4/5 میلیون عضو

مدیر پروژه جام جهانی 2010 همراه اول در مورد تاثیر جام جهانی بر فعالیت های این اپراتور گفت: همزمان با شروع جام جهانی اقدام به تشکیل "انجمن دوستداران فوتبال همراه اول" کردیم که اعضای این انجمن تا دیروز (ششم تیرماه) به چهار میلیون و 540 هزار نفر رسیده است.

عباس لطفعلیان افزود: اعضای انجمن شامل مشترکان دایمی و اعتباری همراه اول هستند و پیش بینی می کنیم با داغ تر شدن بازیها بر تعداد اعضای انجمن نیز افزوده شود.

وی اظهار داشت مشترکان همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره 2010به عضویت انجمن دوستداران فوتبال همراه اول در آیند و از خدمات و سرویس های این اپراتور بهره مند شود.

استقبال از سرویس پیش بینی نتایج مسابقات

لطفعلیان گفت: سرویس های ما براساس علاقه مخاطبان ارایه می شود یکی از سرویس های مورد استقبال همراه اول، سرویس پیش بینی نتایج بازی های است که از آغاز جام جهانی شروع شده و مشترکان می توانند با ارسال پیامک به شماره 2010 در آن شرکت کنند.

وی افزود: شرکت در این مسابقات و برخورداری از سرویس های خاص خبری هزینه اضافی به همراه ندارد و مشترکان فقط مبلغ مربوط به ارسال پیامک را پرداخت می کنند.
وی تصریح کرد 19 بازی را تا دیروز مورد مسابقه قرار دادیم که بطور میانگین در هر مسابقه یک میلیون نفر شرکت کرده اند و تاکنون 330 نفر از برندگان این مسابقات جایزه دریافت کرده اند.

تعداد پیامک های ارسال شده قابل انتشار نیست

مدیر پروژه جام جهانی همراه اول در مورد تعداد پیامک هایی ارسال شده از سوی انجمن دوستداران فوتبال گفت: تعداد پیامک ها قابل انتشار نیست.

سرویس ارسال اخبار پیامکی همراه اول امروز راه اندازی می شود

لطفعلیان گفت: سرویس ارسال اخبار از طریق پیامک همراه اول از امروز راه اندازی می شود و علاقمندان این سرویس می توانند با ارسال حرف "خ" یا "k" به سامانه 2010 می توانند از خدمات خبری همراه اول استفاده کنند.

مدیر پروژه جام جهانی همراه اول گفت: این اپراتور در نظر دارد بعد از پایان بازیهای جام جهانی نیز به ارایه سرویس های ارزش افزوده برای اعضای انجمن دوستداران فوتبال به مناسبت های خاص مانند لیگ رتر، لیگ ملل آسیا و لیگ ملل اروپا ادامه دهد.

عضویت مشایی در فرندفید تکذیب شد

Posted: 27 Jun 2010 02:33 PM PDT

پایگاه اطلاع رسانی دولت، عضویت اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور را در برخی شبکه‌های اجتماعی تکذیب کرد.

به گزارش برنا، پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داد که اخیراً برخی پایگاه‌های اینترنتی در مطالبی با اشاره به ایجاد نام‌های کاربری از طرف رئیس‌جمهور یا رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی یا پایگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی، نقل قول‌های کاملا کذب و ساختگی را به ایشان نسبت داده‌اند.

ضمن ابراز تأسف از این کار نادرست و غیر اخلاقی، برای اطلاع هم میهنان عزیز اعلام می‌کند که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و رحیم مشایی مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی مجازی عضو نیستند و نام‌های کاربری ایجاد شده از طرف آنها کاملا بی ارتباط بوده و جعلی است.

همچنین بار دیگر بر این نکته تاکید می‌شود که همه مواضع و ابراز نظرات دولتمردان از طریق مجاری رسمی و قانونی اطلاع رسانی از جمله پایگاه اطلاع رسانی دولت (www.Dolat.ir) و سایت ریاست جمهوری (www.president.ir) اعلام و منتشر می‌شود.

ارسال‌کنندگان پیامک‌های سیاسی به کنکوری‌ها قابل شناسایی هستند

Posted: 27 Jun 2010 02:33 PM PDT

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه منتشر کنندگان پیامکهای سیاسی به داوطلبان کنکور 89 قابل شناسایی هستند گفت: اپراتورهای تلفن همراه توانایی شناسایی مبدا ارسال این SMS ها را دارند.

داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ارسال پیامک به تلفن همراه برخی داوطلبان کنکور 89 که منجر به ایجاد تشویش و اضطراب این افراد شده است گفت: پیگیری پیامک های ارسالی مشترکان از لحاظ فنی ممکن است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران به دستور قوه قضاییه پیگیر این موضوع خواهد بود اظهار داشت: چنانچه مراجع قضایی از مخابرات درخواست کنند که مبدا ارسال sms های ارسال شده به داوطلبان کنکور را اعلام کند اپراتورها این توانایی را دارند که مبدا ارسال پیامکها را اعلام کنند.

به گزارش مهر، سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرد که اخیراً افرادی با ارسال پیامک به تلفن همراه داوطلبان، با هدف ایجاد تشویش و اضطراب، سعی در سوءاستفاده از داوطلبان را دارند، لذا این سازمان ضمن پیگیری موضوع از طریق دستگاههای ذیصلاح، موکداً توصیه می‌نماید با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 89 مراقب ترفندهای مغرضانه افراد باشند و در صورت لزوم، سازمان را برای پیگیری موضوع مطلع کنید.

سازمان سنجش آموزش کشوراعلام کرده است به هیچ وجه از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی نمی کند.

دکتر محمد حسین سرورالدین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با مهر با بیان اینکه پیامکی با این مضمون به داوطلبان ارسال شده است که "داوطلبانی که در جریانات انتخابات و راهپیماییهای پس از انتخابات شرکت کرده اند در کنکور پذیرفته نمی شوند" گفت: بازار کنکور گرم است و عده ای که مقاصد اقتصادی یا سیاسی دارند در صدد سوء استفاده از این بازار برآمده اند. افرادی که این پیامک را ساخته و در صدد انتشارش برآمده اند نه انصاف دارند و نه دین. اگر این افراد با دولت مخالفتی دارند به داوطلبان کنکور چه ارتباطی دارد. بچه های مردم چه گناهی کرده اند. اگر سازندگان این پیامکهای دروغین قصد تضعیف دولت را دارند یک راه دیگر برای کار خود پیدا کنند.

پردیس‌های سینمایی «آزادی»، «ملت» و «تماشا» میزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال

Posted: 27 Jun 2010 02:33 PM PDT

نمایش مسابقات جام‌جهانی فوتبال از سه‌شنبه ۸ تیر ماه علاوه بر آزادی در پردیس سینمایی «پارک ملت» و «تماشا» آغاز می‌شود.

سیدهادی منبتی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: مسابقات فوتبال جام‌جهانی از سه‌شنبه هشتم تیرماه در پردیس سینمایی پارک ملت و تماشا پخش زنده می‌شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سالن‌ها به صورت زنده شاهد تماشای فوتبال باشند.

وی افزود: امیدوارم شیرینی این مسابقات به مذاق تماشاگران بنشیند و بتوانیم در فضایی آکنده از آرامش، شادی را به مردم هدیه کنیم تا این سرآغازی شود تا مسابقات لیگ ایران را هم پخش کنیم تا خانواده‌ها در کنار هم مسابقات را دنبال کنند.

منبتی با بیان اینکه بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده که لطمه‌ای به فیلم‌های درحال اکران نخورد، تصریح کرد: خود حضور علاقه‌مندان فوتبال در سالن‌های سینما باعث رونق سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های درحال اکران خواهد شد.

وی قیمت بلیت تماشای مسابقات فوتبال جام‌جهانی را در پردیس سینمایی پارک «ملت» و «تماشا» به ترتیب پنج و سه‌هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،پردیس سینمای پارک «ملت» در بزرگراه نیایش جنب پارک ملت و پردیس تماشا در میدان معلم اول خیابان مدائن واقع شده‌اند.

نصب دوربین‌های هوشمند در تمام نقاط دوبی

Posted: 27 Jun 2010 02:25 PM PDT

مقامات شهر دوبی در نظر دارند به منظور افزایش ایمنی و کنترل دقیق‌تر، سرمایه‌گذاری‌های وسیعی برای نصب دوربین‌های شهری انجام دهند.

به گزارش فارس به نقل از آی‌تی‌پی، بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده قرار است مسئولان دوبی 500 میلیون درهم(136 میلیون دلار) در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا دوربین‌های امنیتی در همه مناطق این شهر نصب شوند.

رئیس پلیس امارات متحده عربی در این خصوص توضیح داد که در حال حاضر بیش از 25 هزار دوربین در شهر دوبی به کار گرفته می‌شود که قرار است با سرمایه‌گذاری‌های جدید این تعداد افزایش یابد.

پلیس دوبی در این اقدام قصد دارد دوربین‌های هوشمند جدید با قابلیت چرخش از راه دور و پوشش‌دهی کل فضای محیط پیرامون را در تمام خیابان‌های این شهر نصب کند؛ به گونه‌ای که در گزارش‌های منتشر شده آمده است که با نصب این دوربین‌ها هیچ نقطه کوری که پلیس قابلیت مشاهده آن را نداشته باشد، وجود نخواهد داشت.

وزیر ارشاد: پرداخت سهام عدالت خبرنگاران در روز خبرنگار

Posted: 27 Jun 2010 02:25 PM PDT

وزیر ارشاد با رد نگرانیها درباره محدود شدن نویسندگان بر اساس چارچوب ضوابط جدید نشر گفت: این ضوابط شفاف شده و ما به مرور از سلیقه نگری در این بخش فاصله خواهیم گرفت.

سیدمحمد حسینی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تغییرات جدید بعد از تغییر معاون فرهنگی گفت: یکی از ادارات کلی که تا به حال کار صدور مجوز فعالیت را به موسسات وابسته برعهده داشت و مدتی ذیل معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه فعالیت‌ می‌کرد به زیرمجموعه معاونت فرهنگی اضافه می‌شود.

وی تغییرات در زیرمجموعه معاونتها را وابسته به نظر معاونان وزارتخانه دانست و در عین حال افزود: افراد پرتلاش و زحمتکشی در این مجموعه‌ها فعالیت می‌کنند و بنا بر این نیست که هر کسی می‌آید همه افراد را تغییر دهد اما به مرور باید ارزیابی شود و گاهی وقتها نیاز به تغییراتی هست چرا که خود تغییر بعضی وقتها باعث تحرک می‌شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ضوابط جدید چاپ و نشر با رد نگرانیها درباره محدود شدن نویسندگان در نوشتن آثارشان گفت: فکر می‌کنم این ضوابط شفاف شده و ما به مرور از سلیقه نگری در این بخش فاصله خواهیم گرفت. هیئت نظارت بر اجرای این ضوابط با انتخاب شورای عالی انقلاب فرهنگی و فراتر از انتخاب وزارت ارشاد تشکیل می‌شود.

حسینی تاکید کرد: یکی از کارهای معاون جدید فرهنگی این است که پنج نفر را برای نظارت بر امر کتاب و پنج نفر را هم برای حوزه کتاب کودک پیشنهاد بدهد. ضوابط به گونه‌ای است که اگر فردی احساس کند حقش تضییع شده می‌تواند بیاید و آن هیئت نظارت پاسخگو خواهد بود.

وی گفت: کتابهایی با عنوانهایی مثل فراروانشناسی، عقل درونی و راههای موفقیت و کلیدهای کسب ثروت که البته ما به آنها مجوز می‌دهیم بیشتر اهدافشان سودجویانه است و نقش بازاری دارند. متاسفانه ما در نمایشگاه کتاب هم شاهد این کتابها بودیم که در واقع نوعی کتابسازی است. در این راستا وظیفه دستگاههای نظارتی است که با دقت نیازهای واقعی جامعه را بررسی کنند تا کتابها هم بر آن مبنا نوشته شوند.

وزیر ارشاد ادامه داد: کتابهایی هست که مروج خرافات است و واقعاً زیبنده نظام اسلامی نیست. موارد فراوانی از اینها داریم. در حوزه تاریخ تحریفهایی صورت می‌گیرد. بعضی از فراماسونها چهره می‌شوند و بعضی از چهره‌های دین‌گریز به عنوان اسطوره مطرح می‌شوند. متاسفانه در نمایشگاه کتاب شاهد این کتابها بودیم. حداقل کاری که می‌توان کرد این است که ما که مسئولیت بیت‌المال مسلمین را داریم از این کتابها حمایت نکنیم.

حسینی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره زمان پرداخت سهام عدالت خبرنگاران هم گفت: انشاء الله در روز خبرنگار این اتفاق می‌افتد. در این روز خبرهای خوشی خواهیم داشت.

ادامه‌ی توسعه‌ی دیجیتالی وال استریت ژورنال

Posted: 27 Jun 2010 02:25 PM PDT

وال استریت ژورنال در بخشی از توسعه دیجیتالی خود بخش فن‌آوری اروپایی جدیدی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایسنا، شش موقعیت شغلی از سوی داوجونز، ناشر این روزنامه که آماده بزرگ‌تر کردن سرویس‌های آنلاین و موبایل وال استریت ژورنال و ایجاد فرصت‌های تجاری می‌شود، تبلیغ شده است.

وب سایت Europe.wsj.com در ماه فوریه 2009 راه‌اندازی شد و به گفته دبیرش، از آن زمان شاهد رشد خوبی در شمار بازدیدها بوده است.

این روزنامه که در آمریکا برای پوشش فن‌آوری معروف است، اکنون به‌دنبال عرضه محتوای بیش‌تری در این زمینه در اروپا است. انتظار می‌رود بخش جدید فعالیت کسب و کار فن‌آوری را در اروپا، شرکت‌های نوپا و کارآفرین‌ها و عرضه دستگاه‌ها و خدمات را پوشش دهد.

بخش جدید دربردارنده محتوای نسخه آمریکایی وال استریت ژورنال و هم‌چنین اخبار منطقه‌ای خواهد بود.

مجله الکترونیکی «آلبالو» به بازار می‌آید

Posted: 27 Jun 2010 02:25 PM PDT

موسسه رسانه‌های تصویری برای نخستین بار و همزمان با تابستان با همکاری شرکت آریا رسان رایان مجله الکترونیکی کودک و نوجوان را با عنوان "آلبالو" عرضه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مجله الکترونیکی که در قالب دی وی دی عرضه می‌شود شامل بخشهای گوناگونی مثل آلبوم عکس، کاردستی، تست هوش، کارتونهای سینمایی و آموزشی، بازی‌های آموزشی، لطیفه و ضرب المثل، رنگ آمیزی و نقاشی،قصه شب و... است.

این مجله الکترونیکی قابل بهره گیری برای خانواده ها در زمینه هایی از جمله دکوراسیون اتاق کودک، پزشک کودک، تغذیه کودک، پوشاک کودک، دانستنیهای دوران کودکی و... خواهد بود.

مجله الکترونیکی کودک و نوجوان در راستای احترام به حقوق مخاطبان شبکه نمایش خانگی با قیمت ویژه 1500 تومان توسط موسسه رسانه های تصویری به زودی عرضه می‌شود. موسسه رسانه های تصویری در نظر دارد مجله الکترونیکی با محور خانواده، جوان و... عرضه کند.

راه‌اندازی رقیب فیس‌بوک در گوگل

Posted: 27 Jun 2010 02:25 PM PDT

ایسنا - جدیدترین شایعات به نقل از بنیانگذار سرویس دیگ حاکیست گوگل در تدارک راه‌اندازی نوعی سرویس فیس بوک کش است.

به گفته کوین رز، بنیانگذار دیگ، این سرویس Google Me نام داشته و به نوعی قابلیت پروفایل اجتماعی عرضه می‌کند که می‌تواند با فیس بوک رقابت کند.

در صورتی که این خبر درست باشد برای نخستین بار نخواهد بود که گوگل سرویس مهمی برای رقابت با خدمات وب 2.0 دیگر راه‌اندازی می‌کند.

پیش از این گوگل سرویس شبکه اجتماعی "گوگل باز" را راه‌اندازی کرد که طبق گزارش پی سی مگزین، 90 درصد از محتوای منتشره در آن تنها تکرار دوباره مطالب ارسال شده در اشتراک توییتر یا یک فید RSS است.

با این همه به نظر می‌رسد Google Me ممکن است به شکل یک ارتقاء در سرویس فعلی "گوگل پروفایل" که تقریبا شبیه یک صفحه پروفایل ریز زندگینامه است، جا بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر