۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


ماوسی با ۱۸ دکمه

Posted: 29 Jun 2010 02:02 PM PDT

ایتنا - شرکت Warmouse هدف از طراحی این ماوس را ساخت بهترین و کارامدترین ماوس در تاریخ دنیای دیجیتال عنوان کرده است.

شرکت WarMouse اخیراً نوعی ماوس جدید طراحی کرده که در آن 18 دکمه به کار رفته است. این ماوس با نام WarMouse Meta شناخته می‌شود.

طراحی این ماوس عجیب به گونه‌ای است که ظاهراً کاربر می‌تواند از تمام 18 کلید آن به سهولت استفاده کند.

شرکت Warmouse هدف از طراحی این ماوس را ساخت بهترین و کارامدترین ماوس در تاریخ دنیای دیجیتال عنوان کرده است.

در این ماوس سنسور 5600-CPI و یک جوی استیک آنالوگ به کار رفته است.

این 18 کلید چه کاربردهایی دارد؟

شرکت سازنده این گونه پاسخ داده است: هر چیزی که بتوانید تصور کنید؛ از بازی گرفته تا کار با Excel، 3D MAX، CALC و ...

بر اساس این گزارش، عرضه این ماوس به طور محدود صورت خواهد گرفت و کسانی که مایل به داشتن آن هستند باید به وب‌سایت WarMouse مراجعه کنند و با تکمیل و ارسال یک فایل ویژه، این ماوس جالب را سفارش دهند.

قرار است WarMouse Meta از 28 ژوئن، به قیمت 99/79 دلار به بازار عرضه گردد.

ساخت بند خورشیدی برای شارژ دوربین

Posted: 29 Jun 2010 02:02 PM PDT

بند دوربینی طراحی شده که برروی آن پنل‌های خورشیدی جاگرفته‌اند و با شارژ باتری‌های دوربین از تمام شدن ناگهانی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، این بند دوربین مفهومی که ازسوی طراحی به‌نام ونگ جی معرفی شده، نگرانی درباره اتمام شارژ دوربین‌های دیجیتالی را برطرف می‌کند.

در صورتی که این ایده ساده و دوستدار محیط زیست به واقعیت بپیوندد، این بند گردنی با نوار خورشیدی با استفاده از نور خورشید همواره شارژ مورد نیاز دوربین را فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش گیزمودو، چنین لوازم جانبی پیش از این نیز طراحی شده بودند اما شارژرهای خورشیدی طراحی شده قبلی برای دستگاه‌های پرمصرفی مانند تلفن‌های هوشمند بودند و در صورتی که این ایده محقق شود، موثر خواهد بود زیرا دوربین های دیجیتالی پیشرفته مصرف نیروی پایینی دارند.

مدیر‌عامل جدید خبرگزاری پانا منصوب شد

Posted: 29 Jun 2010 02:02 PM PDT

ارشاد استعدادی به عنوان مدیر عامل جدید خبرگزاری کانون دانش‌آموزی‌(پانا) منصوب شد.

به گزارش خبرنگار فارس‌، امروز مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید خبرگزاری پانا برگزار شد و طی آن ارشاد استعدادی به عنوان مدیر عامل جدید خبرگزاری کانون دانش‌آموزی‌(پانا) منصوب شد.

در این مراسم که با حضور یزدانی‌، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش پرورش برگزار شد‌، از زحمات مظفری سرپرست سابق خبرگزاری نیز تقدیر و تشکر شد.

ارشاد استعدادی نماینده وزیر آموزش و پرورش در اتحادیه تشکل‌های دانش‌آموزی و عضو هیئت امنای سازمان دانش‌آموزی است.

تقلای گوگل برای تداوم فعالیت در چین

Posted: 29 Jun 2010 02:02 PM PDT

گوگل در حال تلاش است تا راهی برای تداوم ارائه خدمات در چین پیدا کند.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، گوگل بعد از چند بار درگیری لفظی با مقامات چینی و متهم کردن این کشور به هک کردن چند سرویس وابسته به خود موقعیت متزلزلی در چین پیدا کرده، اما به هر حال در تلاش است تا بازار چند صد میلیونی این کشور را از دست ندهد.

یکی از مشاوران حقوقی گوگل در این مورد گفته است: حفظ تعادل میان ارائه خدمات و اطلاعات در چین و حرکت در چارچوب قانون کار ساده ای نیست و گوگل برای حفظ جایگاه خود در این حوزه باید با دقت گام بردارد.

در حال حاضر گوگل دامنه چینی خود به آدرس Google.cn را از کار انداخته و کاربران چینی خود را به آدرس خود در هنگ کنگ به نشانی Google.com.hk ارجاع می دهد. این اقدام گوگل به مذاق مقامات چینی خوش نیامده و آنان تصریح می کنند که یا گوگل باید خدمات خود برای کاربران چینی را در همان ادرس سابق ارائه دهد یا قید بازار پرسود این کشور را بزند.

ناظران بازار می گویند گوگل که حاضر نیست از درآمدهایش صرف نظر کند قطعاً راه حل اول را انتخاب خواهد کرد. هم اکنون رقبای جدی گوگل مانند مایکروسافت بازار پردرآمدی در چین دارند.

افتتاح شبکه استانی خراسان شمالی در ماه شعبان

Posted: 29 Jun 2010 01:50 PM PDT

شبکه استانی سیمای خراسان شمالی در ماه شعبان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مرکز صداسیمای شمالی ضمن بیان این مطلب گفت: با راه‌اندازی شبکه استانی سیما و امکان سیگنال‌رسانی از طریق ماهواره، 86درصد از جمعیت استان از پوشش برنامه‌های شبکه استانی سیما برخوردار می‌شوند.

مهدوی‌زاده با اشاره به این که سایت جدید صداوسیمای استان تاکنون در مجموع 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: قصد داشتیم شبکه استانی را در سایت جدید راه‌اندازی کنیم، ولی انشعابات و جاده دسترسی مهم‌ترین مشکل فعلی این سایت است که در حال بررسی است؛ البته با توجه به اینکه راه‌اندازی شبکه استانی خواسته اصلی مردم و مسؤولان است، تا یک ماه آینده شبکه استانی سیما در مکان فعلی صداوسیما راه‌اندازی خواهد شد.

وی از اجرای آزمایشی برون‌سپاری برنامه‌های تولیدی در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی از سال89 خبر داد و افزود: ظرفیت‌های مختلفی در استان برای برنامه‌سازی وجود دارد که در قالب این طرح می‌توان از همه آن‌ها استفاده کرد.

مدیرکل مرکز در ادامه با تأکید بر اینکه شبکه استانی زبان گویای مردم و بازوی توانمند مسؤولان است، امسال را سال نهضت مستندسازی در صداوسیمای استان بیان و تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 10مستند در دست تولید داریم که در حوزه‌های مختلف از جمله آداب و رسوم، وقایع تاریخی، جغرافیای طبیعی و ویژگی‌ها و ابعاد مختلف زندگی مردم استان در حال تولید است.

لری کینگ با سی.ان.ان خداحافظی می‌کند

Posted: 29 Jun 2010 01:50 PM PDT

پس از 25 سال، لری کینگ با سی.ان.ان خداحافظی می‌کند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته لری کینگ مجری مشهور آمریکایی که از 25 سال قبل برنامه زنده‌اش از شبکه‌ی سی.‌ان.‌ان پخش می‌شود اعلام کرد که در آینده‌ی نزدیک برنامه‌اش را پایان می‌دهد.

برنامه‌ی لری کینگ در 25 سال گذشته میزبان افراد مشهور زیادی از جمله سیاستمدارانی چون محمود احمدی‌نژاد، رهبران، ورزشکاران و هنرمندان بوده و همواره از آن به عنوان یکی از ارکان شبکه‌ی سی.‌ان.‌ان نامبرده می‌شد، هرچند که در سال‌های اخیر، بینندگان این برنامه کاهش چشم‌گیری داشت.

به گزارش مووی‌وب، البته مسوولان شبکه‌ی سی.‌ان.‌ان قصد دارند تا برنامه‌ی جدیدی را جایگزین برنامه‌ی لری کینگ کنند که احتمال زیاد، مجری آن پیرس مورگان انگلیسی خواهد بود.

وزیر ارتباطات: مردم می‌توانند ودیعه تلفن همراه خود را دریافت کنند

Posted: 29 Jun 2010 01:50 PM PDT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم می‌توانند ودیعه تلفن همراه خود را نقدا یا به صورت سهام دریافت کنند.

به گزارش فارس، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز که در حاشیه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص سرانجام پولی که برای تعرفه سیم کارت تلفن همراه از مردم دریافت شده که مبلغی از این بابت ودیعه بوده است، گفت: مردم می‌توانند این مبلغ را که به عنوان ودیعه تلفن همراه پرداخت کرده بودند، دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این موضوع جزو تعهدات شرکت مخابرات است و مردم می‌توانند یا این ودیعه را دریافت کرده و یا آن را به سهام تبدیل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص نحوه قطع تلفن همراه در صورت بدهی داشتن خاطرنشان کرد: کسانی که نزد مخابرات ودیعه دارند می‌توانند درصدی از نصف آن را به مخابرات بدهی داشته باشند که در این صورت تلفن همراه آنها قطع نمی‌شود.

انتشار کتاب «سه دهه با مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در جهان»

Posted: 29 Jun 2010 01:50 PM PDT

«سه دهه با مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در جهان» (1357 _ 1387) در آستانه برگزاری همایش میراث مشترک مکتوب ایران و افغانستان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب به روایت معین‌الدین محرابی و مهدی جعفری خانقاه از سوی دفتر مطالعات و توسعه‌ رسانه‌ها منتشر شده است.

کتاب فضای پرتب و تاب سیاسی _ اجتماعی سه دهه گذشته افغانستان را نمایان می‌کند و به پنج فصل تقسیم شده است. نویسندگان در پیش‌گفتار کتاب به این نکته اشاره دارند که تنها آثار مکتوبی که در این زمینه وجود داشته، برخی تک‌نگاری‌های پراکنده و معرفی کوتاه این نشریات در برخی منابع بوده که به عنوان نمونه می‌توان به کتاب تاریخ روزنامه‌نگاری افغانستان و مجموعه مقالات نشریه در دری در خصوص مطبوعات افغان اشاره کرد.

نویسنده در فصل نخست کتاب با عنوان مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در ایران، 247 نشریه را معرفی کرده است. در این معرفی به اطلاعاتی همچون نام نشریه، ناشر، سردبیر، سال تأسیس، ترتیب، محل انتشار، زبان و روش انتشار، وضعیت انتشار، قطع و تعداد صفحات و بازشناسی منابع اشاره شده است. از مهم‌ترین این نشریات می‌توان از آریا، اعتصام، راسخین و ... نام برد.

در فصل دوم 131 عنوان نشریه فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در اروپا معرفی شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میهن، سپیده جهاد، صبح کامل و الهام اشاره کرد.

در فصل سوم 62 عنوان مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در آمریکا، کانادا و استرالیا معرفی شده‌اند که می‌توان به عنوان‌هایی همچون آینده افغان، تله، نامه خراسان و فریاد مجاهد اشاره کرد.

فصل چهارم کتاب 258 عنوان مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در شبه قاره هند است و از این عنوان‌ها، ارمغان، فرهنگ، استقلال، البیان و راه اسلام را می‌توان نام برد.

در ادامه‌ی کتاب و در فصل پنجم به 10 عنوان مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در تاجیکستان، روسیه و ترکیه پرداخته شده و بعضی از این عنوان‌ها صبح آمید، همبستگی، خبرنامه و پیام میهن هستند.

کتاب «سه دهه با مطبوعات فارسی‌زبان مهاجران افغانستانی در جهان» (1357 _1387) در شمارگان یک‌هزار نسخه و 287 صفحه منتشر شده است.

این کتاب از سوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش میراث مشترک مکتوب ایران و افغانستان که 12 تیرماه با حضور بیش از 100 چهره‌ی فرهنگی افغان برگزار می‌شود، توزیع خواهد شد.

عرضه‌ی نخستین هارد درایو سه ترابایتی اکسترنال

Posted: 29 Jun 2010 01:50 PM PDT

نخستین هارد درایو سه ترابایتی اکسترنال صنعت از سوی Seagate عرضه شد.

به گزارش ایسنا، هارد درایو FreeAgent GoFlex Desk از نظر میزان ظرفیت، از حداکثر هارد درایو دو ترابایتی وسترن دیجیتال فراتر می‌رود. به‌علاوه Seagate با عرضه این دستگاه به قیمت 250 دلار بهای آن را رقابتی نگه داشته است.

دستگاه جدید Seagate با اتصال USB 2.0 عرضه می‌شود اما کانکتورهای دیگر می‌توانند تا 10 برابر سرعت انتقال داده‌ها را نسبت به این استاندارد قدیمی افزایش دهند.

گوفلکس دسک، یک درایو اکسترنال 3.5 اینچی با بدنه سیاه است و مدل‌های یک و دو ترابایتی آن با قیمت‌های 130 و 190 دلار موجود هستند.

این هارد درایو برای برآورد پیش‌بینی افزایش 9 برابری در ذخیره‌سازی رسانه دیجیتال خانگی تا سال 2014 عرضه شده و می‌تواند تا 120 فیلم اچ دی و 1500 بازی ویدیویی را ذخیره کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر