۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

Fw: همایئن خرم



----- Forwarded Message ----
From: Mohsen Saeedpour <mohsen.saeedpour@yahoo.com>
To: fsamii@yahoo.com
Sent: Thu, December 9, 2010 2:15:45 PM
Subject: همایئن خرم

گزارش فارس از نشست خبري كنسرت همايون خرم؛
روايت موسيقايي «همايون خرم» از برنامه گل‌ها در برج ميلاد

خبرگزاري فارس: همايون خرم به همراه گروه خود بعد از ده سال با اجراي كنسرت خود، نوستالژي برنامه موسيقي گل‌ها را تداعي مي‌كند.


 گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار موسيقي فارس، در نشست خبري كه صبح امروز با حضور همايون خرم آهنگساز و نوازنده ويلن و مسعود شجاعي مدير مؤسسه فرهنگي هنري گلچين آواي شرق در كانون ادبيات ايران برگزار شد، همايون خرم گفت: من از كودكي به موسيقي عشق پيدا كردم و در تمام مدت زندگي آنچه فراروي من بوده عشق به موسيقي بوده است. من عاشقانه صدا و موسيقي را از صبا آموختم و هر آنچه كه براي من در تمام اين سال‌ها پيش آمده همه از سر عشق به اين هنر بوده است. 
اين نوازنده ويلن ادامه داد: موسيقي ما يك حالتي در شنونده ايجاد مي‌كند كه به نوعي دريافت دقيق است لذا اهل موسيقي اگر اين مسير را طي كرده باشد تمام مكنونات را به مخاطب منتقل مي‌كند. 
وي در خصوص اجراي قطعات اين كنسرت گفت: تمام قطعات اين كنسرت را قبلا در برنامه گل‌ها اجرا كرده‌ايم كه اميدوارم من آن توانايي را داشته باشيم كه بتوانم همان كارهاي گذشته را به خوبي به مخاطب ارائه كنم.چرا كه معتقدم موسيقي در لحظه شكل مي‌گيرد و هر آنچه كه هست انرژي‌اش از مخاطب به سوي ما بر مي‌گردد. 
خرم اظهار داشت: من از ابتدا روي طراحي كار فكر كردم و با توجه به خواسته مردم عزيزمان و خصوصا جوان‌هايي كه اجراي زنده اين كارها را نديده‌اند، به اين نتيجه رسيدم كه شايد خوب باشد كارهاي گذشته را ارائه دهم. 
خالق قطعه رسواي زمانه ادامه داد: قطعاتي چون تو اي پري كجايي، امشب در سر شوري دارم، رسواي زمانه و ... را در اين كنسرت اجرا خواهيم كرد. 
وي در خصوص دكلمه آثار توسط ژاله صادقيان گفت: در برنامه گل‌ها موسيقي تلفيقي از شعر و موسيقي بود و اين دو هنر ارتباط تنگاتنگي با هم داشتند بر اين اساس من واقعا به حضور دكلمه در كار رسيدم و دوست داشتم همانند همان برنامه گلها كارها عينا تكرار شوند. 
اين آهنگساز با اشاره به عدم حضور خواننده در اين كنسرت افزود: كنسرت‌هايي كه تاكنون ديدم مرتبا با خواننده ارائه ‌شده و اين در حالي است كه موسيقي خودش حرفي براي گفتن دارد. خود موسيقي بيانگر احساس انسان است و به اين خاطر ما نيز از خواننده بهره نبرديم و با دكلمه اشعار، آثار را ارائه مي‌دهيم.من معتقدم اجراي بدون كلام اين آثار يك مجموعه كلي را از نظر احساسي براي مخاطب بيان مي‌كنند. 
همايون خرم در پايان صحبت‌هاي خود در خصوص ساز‌بندي اين كار گفت: ويلن يك سازي است كه سال‌هاي سال و حدود بيش از 70 سال پيش به ايران آمده ولي استادي همانند ابوالحسن صبا با اجراي آثار ايراني آن را كاملاً ايراني كرد به طوري كه اين ساز مي‌تواند نسبت به ساز‌هاي ديگر سه‌گاه را بهتر اجرا كند. من معتقدم حتي اگر سازي از چين بيايد و بتواند بيات ترك را به خوبي اجرا كند اگر از آن استفاده نكنيم به موسيقي ايراني جفا كرده‌ايم. 
وي ادامه داد: در گذشته هاي دور من و جليل شهناز دو نوازي‌هاي را با هم داشتيم كه حال و هواي خاص را به شنونده القا مي‌كرد. بر اين اساس دونوازي‌هايي را در اين كنسرت خواهيم داشت. حضور تنبك نيز به خاطر اجراي قطعات ضربي است و پيانو نيز سازي است كه مي‌تواند براي مخالف سه‌گاه زده شود در واقع ما در اين اجرا به نوعي پيانو‌نوازي جواد معروفي را مي‌شنويم. 
در ادامه اين نشست مسعود شجاعي مدير مؤسسه فرهنگي هنري گلچين آواي شرق با بيان اينكه بليت‌هاي اين كنسرت از 15 تا 70 هزار تومان به فروش مي‌رسد، اظهار داشت: بليت‌هاي 70 هزار توماني فقط مختص چند رديف محدود است و ما از تخفيفات برج ميلاد كه براي اجراهاي موسيقي سنتي قائل هستند بسيار محدود برخوردار شديم از سوي ديگر هزينه هنگفت تبليغات باعث شد اين مبالغ را براي بليت‌هايمان انتخاب كنيم. 
وي افزود: بخشي از بليت‌هاي 70 هزار توماني به اساتيد اهدا مي‌شوند و تخفيف 20 درصدي برج ميلاد در مجموع هزينه‌ها عددي را تشكيل نمي‌دهد البته اقبالي كه از پروژه صورت گرفته خود مي‌تواند تأييدي بر سيستم نرخ‌گذاري ما باشد. 
شجاعي در خصوص افزايش قيمت بليت‌ها و سوء استفاده از نام همايون خرم در روند شكل‌گيري اين نرخ‌گذاري اظهار داشت: گزينش هنرمند، كم و كيف كار و تبليغات همه باعث شكل‌گيري روند مالي مي‌شود ما نيز بر اساس روند كاري كه داشتيم، قيمت‌گذاري‌ها را صورت داديم. 
مدير موسسه گلچين آواي شرق در خاتمه افزود: تاكنون استقبال بسيار خوبي از فروش بليت‌ها صورت گرفته كه با اين روند شايد بتوانيم برنامه را تمديد كنيم. 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر