۱۳۹۰ مرداد ۱۲, چهارشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [11477] Fwd: DARVID مجله سلامت









5 عادت بد که شما را خسته می کند!

آیا عادت به نوشیدن نوشابه گازدار سبب احساس خستگی شماست؟ آیا در طی روز سرشار از انرژی هستید و نگرش مثبت دارید؟

یا قبل از ناهار احساس خستگی می کنید و پاهاتان به زمین کشیده می شوند؟ اگر شما همیشه احساس  خستگی و ضعف می کنید ممکن است  این خستگی به دلیل عاداتی باشد که در زندگی خود دارید. یافته های یک مطالعه آماری که اخیرا توسط انجمن ملی خواب آمریکا صورت گرفته نشان می دهند که تقریبا دو سوم بزرگسالان در آمریکا می گویند که به طور متوسط نمی توانند هر شب دست کم هفت ساعت بخوابند. یکی از دلایل این امر می تواند وفور استفاده از  تکنولوژی در زندگی روزمره باشد. با این حال، کمبود خواب فقط یکی از دلایل نداشتن حس خوب در طی روز است. اینها پنج عادتی هستند که می توانند سبب ایجاد حس خستگی در شما بشوند:

شماره 1:  نوشیدن قهوه یا نوشیدنی گازدار
چیزی که کافئین موجود در  قهوه یا نوشیدنی گازداری که دوست دارید به شما می دهد، همان چیزی است که در طلب آن هستید : یعنی  انرژی و تحرک و تهییج. اما مقدار بسیار زیاد کافئین برای شما هزینه ای در بر دارد که عبارت است از تحریک غدد آدرنال و این امر  به احساس خستگی و  بی قراری در بدن شما  ختم می شود.


 

با افزایش تحمل بدن شما در برابر اثرات  این نوشیدنی ها، شکستن این چرخه دشوارتر می گردد، زیرا برای به دست آوردن احساس سرخوشی و انرژی نیاز به مصرف بیشتر قهوه یا نوشابه دارید. به گفته کارشناسان مایوکلینیک در آمریکا ، اگر شما بیش از چهار فنجان در روز (و یا معادل آن)  مصرف  می کنید،  الان موقعی است که باید اقدام به ترک کنید.

شماره  2 : ایستادن یا نشستن به صورت خمیده و نادرست:
وضعیت نادرست ایستادن یا نشستن علت اصلی بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی است و در صدر آنها احساس خستگی قرار دارد. دکتر آدریان کوزنر، یک متخصص ماساژ ستون فقرات و درمان ناهنجاری ها در سیدنی، بر این نکته تأکید می کند که وضعیت نادرست بدن در ایجاد احساس خستگی سهیم است زیرا سبب کاهش قدرت تحرک در مفاصل و ماهیچه ها شده و انرژی شما را تحلیل می برد.

وقتی که حالت خمیده به بدن خود داده و در این وضعیت میمانید، بدنتان وادار می شود برای انجام حرکتهای ساده سخت تر کار کند. مستقیم بایستید و همین وضعیت را در هنگام نشستن هم حفظ کنید. در این صورت در سرتاسر روز انرژی بیشتری خواهید داشت.

شماره 3: تنفس کوتاه و غیر عمیق
تنفس کم عمق  سبب محدود شدن مقدار جریان  اکسیژن در مغز و بدن  شما می شود و این امر به نوبه خود منجر احساس خستگی می شود. اگر تمام مدت روز در مقابل کامپیوتر نشسته و کار می کنید، مواظب شیوه تنفس خود باشید. عادت کردن به تنفس کم عمق به سادگی ایجاد می شود، مثلا اگر هر روز چند ساعت حرکت نکنید و کمی در اطراف حرکت نکنید این عادت  در شما پدید خواهد آمد. برای مقابله با این وضعیت، چند بار کارتان را قطع کرده، عضلاتتان را بکشید. کمی راه بروید و خود را وادار به تنفس عمیق کنید تا جریان اکسیژن به ریه هایتان بیشتر بشود.

شماره  4 : تنقلات و غذاهای فرآوری شده:
نادین ساوبرس ، نویسنده کتاب "راهنمای  کامل برای مبارزه  با خستگی" ، می گوید که یک رژیم غذایی  که عمدتا از غذاهای فراوری شده  تشکیل شده  است ،  یک محرک عمده احساس خستگی است. استفاده بیشتر از غذاهای کامل و صرف زمان برای آماده کردن و پخت آنها ، خود می تواند تقویت کننده سطخ انرژی شما باشد.

شماره  5 : خشم و عصبانیت طولانی :
علاوه بر کنترل عادتهای فیزیکی ، باید مطمئن بشوید که عادتهای روانی بد که می توانند عامل خستگی باشند  را هم  کنار بگذارید.  وجود حالت خشم  به مدت طولانی و آزاد نکردن استرس  به روش درست، می تواند سبب ایجاد کشیدگی  در بدن شده و بخش زیادی از انرژی مورد نیاز بدن را به هدر بدهد. برای پرداختن به موضوعاتی که ذهنتان را مشغول کرده اند زمان مشخصی بگذارید به طوری که این موضوعات با روند زندگی رزومره شما تداخل نداشته باشند. تلاش کنید برای غلبه بر این حالت ها راهی پیدا کنید، مثلا:  صحبت کردن با کسی  که به او اعتماد دارید ، نوشتن نامه ای به شخصی که از او عصبانی هستید(و ارسال نکردن آن) ، و یا رودرو شدن با مساله ای که مدتی ذهن شما را درگیر کرده است.


موسیر و این همه فایده !

موسیر نسبت به پیاز شیرین‌تر و هضم آن نیز آسان‌تر است و خواص درمانی فراوانی دارد. موسیر از خانواده سیر، پیاز و پیازچه بوده و نسبت به پیاز کوچک‌تر است. ریشه حبابی شکل این سبزی نیز مانند پیاز به چند بخش تقسیم می‌شود. موسیرها به راحتی هضم می‌شوند و حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C ، پتاسیم، فیبر رژیمی و اسید فولیک بوده و همچنین دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و پروتئین هستند.
برگ‌های آن دراز و میان تهی و گل‌هایش به رنگ سرخ یا بنفش است. پیاز آن در مناطق کوهستانی می‌روید که از آن ترشی درست می‌کنند.


ریشه و پیاز گیاه بعد از انجام یک سری اقدامات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که آن‌ها را به شکل رشته‌های بسیار نازک در‌آورده و در مسیر آب سرد قرار می‌دهند تا تلخی که در پیاز آن هست از بین برود و آن را در آفتاب خشک می‌کنند تا به عنوان چاشنی غذایی مصرف شود. موسیرها در نواحی آسیا،‌ مکزیک، فرانسه و مدیترانه از مواد اصلی در پخت و پز محسوب می‌شوند طی نتایج حاصله از تحقیقات متعددی که تاکنون در خصوص فواید موسیر صورت گرفته، این سبزی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان‌ را درمان کند.

برخی از خواص درمانی موسیر عبارتند از:

• موسیر تأثیر مثبتی بر دستگاه اعصاب مرکزی دارد و سردردهای میگرنی را کاهش می ‌دهد.

• تاثیر به سزایی در از بین بردن سلول‌های سرطان کبد دارد.

• به درمان سرطان معده کمک می‌کند و مصرف منظم آن، از ورود هرگونه عفونت به معده پیشگیری می‌کند.

• با داشتن خاصیت ضدانعقادی و در نتیجه رقیق کردن خون، به بیمارانی که دچار بیماری‌های قلبی عروقی هستند و یا دچار حملات قلبی و یا سکته قلبی شده‌اند کمک مفیدی می‌کند.

• سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. موسیر از کاهش انسولین پیشگیری کرده و سوخت و ساز گلوکز را افزایش می‌دهد.

• به عملکرد مغز کمک کرده و ضد آلزایمر است.

• از آن‌ جا که حاوی مقدار فراوانی سولفور است به شفافیت پوست کمک خوبی می‌کند.

• مصرف روزانه موسیر، بافت‌های استخوانی را افزایش داده و تا 20 درصد از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

• فشارخون را کاهش می‌دهد.

نکات پخت و پز:

• موسیرها را روی شعله کم، حرارت داده تا مانند پیاز کاراملی رنگ شوند و اگر آن‌ها را روی حرارت زیاد قرار دهید سریع می‌سوزند و تلخ می‌شوند.

• موسیرها را با پوست سرخ کنید، سپس پوست آن‌ها را کنده و به صورت پوره درآورید و در تهیه سوپ و سس از آن‌ها استفاده کنید.

 



نکاتی راجع به نقاط سر سیاه پوست

بر روی بینی، پیشانی، چانه و در هر گوشه ای از صورت ما، این نقطه‌های سیاه ظاهر می‌شوند. دلیل به وجود آمدن این نقطه‌های سیاه چیست و چگونه می‌توان از بین بردشان؟

دلیل به وجود آمدن نقطه‌های سیاه چیست؟
 وقتی که سبوم در روزنه‌ها و منافذ بیش از حد باشد، باعث ظاهر شدن کُمدون‌های کوچک می‌شود. زمانی که کُمدون در معرض جریان هوا قرار بگیرد، اکسید و سیاه می‌شود: این همان نقطۀ سیاه مورد بحث ما است.


عوامل خارجی
دلایل بیش از حد بودن سبوم در منافذ هنوز به طور کامل شناخته نشده اند. اما برخی عادات زندگی ممکن است باعث افزایش ایجاد این نقطه‌های سیاه شوند. پس مهم است که در این مورد منطقی فکر کنیم.


باید این اصول را در نظر داشت و رعایت کرد:
- شستشوی روزانۀ صورت.
- پاک کردن کامل آرایش قبل از خواب.
- عدم استفاده بیش از حد از لایه بردارها و کرم‌های خیلی چرب.
- دستمالی نکردن مداوم این نقطه‌های سیاه؛ این کار فقط باعث بدتر و شدیدتر شدن اوضاع می‌شود.
- قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب بدون هیچ محافظی

- استفاده مرتب از یک ماسک یا یک پاک کننده برای رها کردن پوست از آلودگی‌ها.


چگونه می‌توان از بین بردشان؟

اگر نمی‌توانید از دست زدن به نقطه‌های سیاه خودداری کنید، باید یک سری اصول بهداشتی را در نظر داشته باشید:

- شستشوی با دقت دست‌‌ها.
- ضد عفونی کردن پوست قبل از اینکه نقطه‌های سیاه سر باز کنند.
- استفاده از یک دستمال بین ناخن‌‌ها و پوست صورت، این کار مانع از ایجاد لکه‌های قرمز می‌شود.
- بعد از اینکه نقطۀ سیاه سر باز کرد، همان محل را با کمک یک تکه پنبه لوسیون بزنید؛ توجه داشته باشید که لوسیون به هیچ وجه نباید حاوی کُمدون باشد.

- بهتر است برای جلوگیری از ایجاد زخم‌های دلخراش و باقی ماندن اثر زخم‌ها، نزد یک فرد حرفه ای برای انجام این کار بروید،

یک دستورالعمل خانگی
دو قاشق آرد ذرت و یک سفیدۀ تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورتتان بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک حولۀ خشک پاکش کنید، بعد در همان محل از گلاب به عنوان لوسیون استفاده کرده و شستشو دهید.


چند توصیه برای داشتن ناخن های زیبا

ناخن هایتان را مرطوب نگهدارید دلیل اصلی شکستن ناخن ها خشکی آنهاست. برای پیشگیری از این مسئله ناخن ها را مرطوب نگهدارید.

برای این کار به انتهای ناخن ها کرم مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید.با این کار علاوه بر تحریک جریان خون باعث تغذیه و در نتیجه افزایش مقاومت آنها در برابر آسیب های خارجی شده اید.از شستشوی افراطی دستها بپزهیزید هر چقدر بیشتر دستها را بشویید بیشتر به ناخن ها آسیب می زنید. چون آب ناخن ها را نرم می کند و در نتیجه باعث شکنندگی آنها می شود. دستهایتان را با صابون های ملایم بشویید و هنگام شستشوی ظروف از دستکش استفاده کنید.
تغذیه ی مناسبی داشته باشید برای اینکه ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید.

مواد غذایی سرشار از ویتامین B (از قبیل جوانه ی گندم، زرده ی تخم مرغ و ..) ویتامین C (میوه های تازه،مرکباتو...)،سیلیسیوم و پروتئین میل کنید.
لیمو ترش ناخن ها را سفید می کنداین درست است که لیمو ترش باعث سفیدی ناهن ها می شود اما تاثیر آن موقتی است. توجه داشته باشید که نباید ناخن ها را به مدت طولانی خیس نگهداشت تا سفید شوند. زیرا این کار باعث شکنندگی آنها می شود. برای جلوگیری از زرد شدن ناخن ها اگر سیگار می کشید بهتر است آنرا ترک کنید و بدون استفاده از دستکش به مواد شیمیایی دست نزنید.با ناخن هایتان مهربان باشیداز سوهان، قیچی، ناخن گیر و .. با ملایمت استفاده کنید.


ناخن ها را چهار گوش کوتاه کنید و برای اینکار بهتر است از قیچی استفاده کنید. کفش های نوک تیز و تنگ نپوشید چون باعث فرو رفتن ناخن در گوشت پا می شود. در مانیکور کردن زیاده روی نکنیدتصور نکنید برای داشتن مانیکوری خوب باید ناخن ها را تراشید و تمیز کرد. این کار ناخن ها را در معرض بیماری ها قرار می دهد.

چقدر لاک می زنید؟؟
درست است که لاک در مقابل ضربه های بیرونی از ناخن ها حفاظت می کند اما باید اجازه بدهید ناخن هایتان هر از گاهی بدون لاک نفس بکشند. برای جلوگیری از خشکی ناخن ها از یک حلال بدون استون استفاده کنید. از لاک هایی که رنگ تیره دارند استفاده نکنید چون به ناخن ها رنگ(زرد-نارنجی) می دهد که تنها با بلند شدن از بین می روند. از ناخن های مصنوعی در مناسبت های خاص استفاده کنید زیرا استفاده ی دائمی از آنها باعث ایجاد حساسیت می شود.از رطوبت دوری کنیدبرای پیشگیری از پیدایش قارچهای ناخن، دست ها و پاها را بعد از شستشو با دقت خشک کنید.

رطوبت زمینه ساز رشد قارچ هاست. ناخن های پا از گوشت انگشتان بلندتر نباشد در غیر اینصورت به محل تجمع میکروب ها بدل می شود. کرم های موضعی یا لاک ها ی مخصوص، قارچ های تازه رشد را درمان می کنند اما در صورت پیشرفته بودن بیماری باید دارو مصرف کرد.



 

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر