۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

{تفريح و سرگرمي}, [11528] پاسخ علامه طباطبایی به یک جوان




                     محضر مبارک حضرت آيت الله العظمي جناب آقاي طباطبايي

سلام عليکم و رحمة الله و برکاته

جواني هستم 22ساله، که تنها ممکن است شما باشيد که به اين سوال من پاسخ گوييد.
در محيط و شرايطي زندگي مي کنم که هواي نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و
مرا اسير خود ساخته اند و سبب باز ماندن من از حرکت به سوي الله شده اند.
درخواستي که از شما دارم اين است که بفرماييد بدانم به چه اعمالي دست بزنم تا
بر نفس مسلط شوم و اين طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من
حکومت کند؟ لطفاً نصيحت نمي خواهم، بلکه دستورات عملي براي پيروزي لازم دارم.


جوابي كه حضرت آيت الله در پشت همان نامه مرقوم كردند:

 بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم
براي موفق شدن و رسيدن به منظوري که در پشت ورقه مرقوم داشته ايد لازم است همتي
بر آورده و توبه نموده، به مراقبه و محاسبه بپردازيد.
به اين نحو که: هر روزه طرف صبح که از خواب بيدار مي شويد، قصد جدي کنيد که هر
عملي پيش آيد، رضاي خدا- عَزَّ اسْمُهُ- را مراعات خواهم کرد. آن وقت در هر
کاري که مي خواهيد انجام دهيد، نفع آخرت را منظور خواهيد داشت، به طوري که اگر
نفع اخروي نداشته باشد، انجام نخواهيد داد، هر چه باشد. و همين حال را تا شب،
وقت خواب، ادامه خواهيد داد.
وقت خواب، چهار- پنج دقيقه اي در کارهايي که روز انجام داده ايد، فکر کرده و
يکي يکي از نظر خواهيد گذرانيد، هر کدام مطابق رضاي خدا انجام يافته، شکر کنيدو
هر کدام، تخلف شده استغفار کنيد و اين رَويه را هر روز ادامه دهيد.

اين روش اگر چه در بادي حال[اولِ كار]، سخت و در ذائقه نفس تلخ مي باشد، ولي
کليد نجات و رستگاري است.

و هر شب، پيش از خواب توانستيد سُوَر مُسبِّحات [سوره هايي كه با تسبيح خداوند
آغاز مي شوند] يعني: "سوره هاي حديد و حشر و صف و جمعه و تغابن" را بخوانيد و
اگر نتوانستيد، تنها "سوره حشر" را بخوانيد و پس از بيست روز از حال
اشتغال،حالات خود را براي بنده در نامه بنويسيد. ان شاءالله موفق خواهيد بود.

محمد حسين طباطبايي

--
اين ايميل را براي دوستان خود هم بفرستيد.
و به آنها بفرماييد، روي خط پايين كليك كنند تا براي آنها هم مطالب خوب و جالب بفرستيم
http://groups.google.com/group/taf_sar/subscribe
اين ايميل بدليل عضويت شما در گروه تفريح و سرگرمي است.
ايميل گروه اين است. taf_sar@googlegroups.com
اگر از دست ما ناراحت هستيد و نمي خواهيد مطالب ما بدست شما برسد پس خط پايين را كليك كنيد.
taf_sar+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر