۱۳۹۲ اسفند ۱۶, جمعه

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Persianweblog | پرشین وبلاگ

Link to Persianweblog | پرشین وبلاگ

بهترین جایگزین های گوگل ریدر

Posted:

با بسته شدن گوگل ریدر (سایتی برای خواندن فید های وبلاگها و سایتهای خبری) خوانندگان و وبلاگ نویسان مجبور شدند به سرویسهای گوناگونی مهاجرت کنند تا بتوانند همچنان به خواندن وبلاگها و سایتهای مورد علاقه خود در یک برنامه خبرخوان ادامه دهند. اما بهترین سایت یا اپ برای خبرخوانی کدام است؟


در اینجا با چند تا از ابزارهای خبرخوان روز دنیا آشنا می شویم :

1 - FEEDLY : این سایت هم اکنون محبوب ترین جایگزین گوگل ریدر شده است و بیش از 50 میلیون کاربر دارد. این سایت براحتی امکان import کردن لیست RSS های گوگل ریدرتان را نیز فراهم کرده است. درضمن نسخه آیفون و اندروید هم دارد که با اکانت شما سینک میشود. محیط وب و محیط اپ آن نیز بسیار زیبا و خوش دست است.

2- Flipboard : این برنامه نسخه وب ندارد. اما نسخه آیفون و اندروید دارد و براحتی هم با اکانت گوگل ریدر شما وصل میشود و فیدهای شما را در محیطی متفاوت و جذاب نمایش می دهد. شاید بتوان گفت که دوران خبرخوان ها روی دسکتاپ تمام شده است ، اما مسلما خواندن اخبار و مقالات روی موبایل و در ساعات بیکاری یکی از بهترین کارهایی است که با موبایل خود می توانید انجام دهید. سعی فلیپبورد بر این است که از فیدها، مجله بسازد. شما همچنین می توانید اکانت های شبکه های اجتماعی خود را به این برنامه بدهید تا یک مجله آنلاین بینظیر برای شما ایجاد کند. (این برنامه روی برخی مدلهای سامسونگ بطور پیشفرض نصب است)

3- feedspot: این سایت نیز امکان import کردن feed های شما را از فایل OPML و یا فایل zip آرشیو گوگل، فراهم کرده است. هم چنین سعی کرده تا جای ممکن خود را شبیه به google reader کند تا طرفداران گودر را به سمت خود بکشد.

4- NewsBlur : نیوز بلور هم می تواند یکی از جایگزین های خوب باشد. نسخه وب و نسخه اندروید و آیفون دارد و محیط زیبایی دارد و در بازار رقابت news reader ها در حال پیشرفت است.

5-newsvi.be : این خبرخوان که به تازگی سرپا شده است فقط نسخه وب دارد. اما محیط ساده و سبکی دارد و در موبایل هم براحتی می توان از نسخه وب آن استفاده کرد (طراحی سایت ریسپانسیو است)

6 - The Old Reader : این سایت به دلیل اینکه نسخه رایگانش فقط امکان اضافه کردن 100 فید را میدهد چندان جذاب به نظر نمی رسد. (برای اضافه کردن فیدهای اضافه باید پول بدهید و اکانت پرمیوم آنرا تهیه کنید. ) همچنین اپ اندروید و آیفون هنوز ندارد ! به همین دلیل ما آنرا جزو گزینه های محبوب برای ایرانیان نمی دانیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر