۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


پربازدیدکننده‌ترین سایت‌های اینترنتی: فیس‌بوک و یاهو

Posted: 29 May 2010 11:35 AM PDT

گوگل فهرستی از هزار سایت پربازدیدکننده جهان را منتشر کرد که سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک در صدر آن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، طبق فهرست AdPlanner گوگل، فیس‌بوک در ماه بیش از 540 میلیون بازدیدکننده دارد که 32.5 درصد از جمعیت اینترنت را تشکیل می‌دهند.

فیس‌بوک نه تنها بیش‌ترین بازدیدکننده‌ها را در آمار گوگل دارد بلکه با شمار 570 میلیارد صفحه مشاهده شده، بیش‌ترین مشاهده صفحه را در ماه دارد.

فهرست AdPlanner شامل هیچ آماری برای بیش‌تر سایت‌های گوگل مانند یوتیوب، جی‌میل، نیوز یا جست‌وجو نیست اما نگاه جالبی در مورد وب سایت‌های برتری که تبلیغات نمایش نمی‌دهند، فراهم کرده است.

دایره‌المعارف آنلاین ویکی پدیا در رتبه چهارم و موزیلا در رتبه دهم تنها وب سایت‌هایی در فهرست 10 سایت برتر گوگل هستند که تبلیغات نمایش نمی‌دهند در حالی که توییتر که تبلیغات نشان نمی‌دهد با 98 میلیون بازدیدکننده منحصر در ماه، در رتبه نه چندان با ارزش هجدهم قرار گرفته است.

پورتال‌هایی مانند یاهو (رتبه دوم)، MSN.com (رتبه پنجم)، بایدو (رتبه هشتم)، Sina.com.cn (رتبه یازدهم) و 163.com (رتبه پانزدهم) در این فهرست به این دلیل که بسیاری از مردم به آن‌ها به‌عنوان صفحه خانگی مراجعه می‌کنند، در رده‌های بالا قرار گرفتند.

موتورهای جست‌وجو نیز رده‌های بالایی را در این فهرست تصاحب کردند و جز موتور جست‌وجوی خود گوگل، Live.com با بیش از 370 میلیون بازدیدکننده در ماه در مکان دوم، بینگ با 110 میلیون بازدیدکننده در رتبه سیزدهم و Ask.com با 88 میلیون بازدیدکننده در رتبه بیستم قرار گرفتند.

وبلاگ‌نویسی نیز مکان‌های بالای فهرست گوگل را به خود اختصاص داد و بلاگ اسپات با 230 میلیون کاربر منحصر در رتبه هفتم و وردپرس با 120 میلیون کاربر منحصر در رتبه دوازدهم قرار گرفتند.

منابع خبری متعدد نیز مکانهای خوبی را در فهرست AdPlanner به دست آورده و سی نت سی وپنجم، بی بی سی چهل و سوم، سی ان ان شصت و چهارم و نیویورک تایمز هشتادوسوم شد.

گفتنی است فهرست مذکور از سوی گوگل برای تبلیغ‌کنندگان تهیه شده تا به آن‌ها امکان دهد برای نمایش تبلیغات در مکان‌های موردنظر برنامه‌ریزی کنند.

محدودیت جدید برای حضور فیلم‌های کوتاه و مستند در جشنواره‌های جهانی

Posted: 29 May 2010 11:35 AM PDT

معاون امور سینمایی با انتشار نامهای از مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواست بر حضور فیلمهای کوتاه و مستند در جشنوارههای جهانی نظارت کند.

به گزارش خبرآنلاین، جواد شمقدری در این نامه از شفیع آقامحمدیان خواسته دستور تشکیل شورای ویژهای از کارشناسان، مسئولان و فیلمسازان کوتاه و مستند جهت بررسی فیلمهای کوتاه و مستند ارسالی به جشنواره‌های جهانی را صادر کند.

روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد متن نامه را به این شرح منتشر کرد: «لازم است جنابعالی شورای ویژهای از کارشناسان و مسئولان و فیلمسازان کوتاه و مستند جهت بررسی فیلمهای کوتاه و مستند ارسالی به جشنوارههای جهانی تشکیل دهید. بدیهی است تنها فیلمهایی میتوانند به جشنوارههای جهانی ارسال شوند که از این شورا مجوز حضور در بازارها و جشنوارههای جهانی را اخذ کرده باشند.»

سیر نشریات ایران با عنوان «کورنولوژی نشریات» بررسی می شود

Posted: 29 May 2010 11:29 AM PDT

نشست "کورنولوژی نشریات" در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‏شود.

دکتر حسن زندیه، مسئول برگزاری نشستهای تخصصی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، گفت: کتابخانه مجلس شورای اسلامی، عمری به قدمت عمر نظام پارلمانی در ایران دارد. یعنی از همان زمانی که مجلس شورای ملی ایجاد شد، کتابخانه مجلس نیز در جنب آن راه‏اندازی گردید.

وی افزود: در این کتابخانه غیر از کتابها و نسخ خطی، نشریات کشور طی صد سال اخیر نیز گردآوری شده که آرشیوی غنی و بی‏نظیر را شکل داده است و می‏تواند منبعی بکر برای محققین به ویژه پژوهشگران تاریخ معاصر ایران محسوب شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با اشاره به برگزاری نشست "کورنولوژی نشریات" گفت: ما در این نشست با دعوت از یکی از متخصصین نشریات که در کتابخانه مجلس هم شاغل است به اهمیت این گنجینه خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: سخنران این نشست، کوروش نوروزمرادی، از نشریاتی نام خواهد برد که در این کتابخانه موجودند و می‏توانند مورد استفاده دانشجویان و اساتید تاریخ در حوزه‏های گوناگون قرار بگیرند. وی همچنین به تاریخ نشریات در ایران و فراز و فرودهای آنها و سیر تحول و تطور نشریات گوناگون خواهد پرداخت.

نشست "کورنولوژی نشریات" روز یکشنبه، نهم خردادماه، از ساعت 14 الی 16 و با سخنرانی کوروش نوروزمرادی در سالن شورای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، واقع در بزرگراه کردستان، خیابان 64 غربی برگزار خواهد شد.

اینترنت پرسرعت دستاورد جام جهانی ۲۰۱۰ برای آفریقای جنوبی

Posted: 29 May 2010 11:29 AM PDT

سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت آفریقای جنوبی به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در حوزه فناوری اطلاعات موجب شده شهروندان این کشور هم‌اکنون بتوانند با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش فارس، جمهوری آفریقای جنوبی کشوری است در جنوبی‌ترین منطقه قاره آفریقا به یایتختی شهر پرتوریا که 50 میلیون نفر جمعیت دارد که 80 درصد آنها را سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

این کشور نسبتا خشک به دلیل تهاجمات توسعه‌طلبانه کشورهای غربی همواره از جریان توسعه عقب مانده اما مقامات آن طی سال‌های اخیر کوشیده‌اند خود را در جمع کشورهای در حال توسعه قرار دهند.

"کریستین بارنارد " فوق تخصص بیماری‌های قلبی و نخستین جراح پیوند قلب، "ماکس تیلر " مخترع واکسن تب زرد، "آلان مک‌لئود کورمک " مبدع فناوری رایانه‌ای اشعه X و "آرون کلوگ " مخترع فناوری‌های میکروسکوپی الکترونی از جمله ساکنان کشور آفریقای جنوبی هستند که در سال‌های گذشته موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند.

جدیدترین این جایزه را در کشور آفریقای جنوبی "سیدنی برنر " در سال 2002 میلادی به دلیل کشفیات خود در زمینه بیولوژی ملکولی به‌دست آورد. این کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت فراوان داشته و طی دهه گذشته تاکید زیادی بر رشد و توسعه فناوری کرده است.

در کشور آفریقای جنوبی نخستین بار "مارک شاتلورث " شرکت امنیت رایانه‌ای Thawte را تاسیس کرد که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت VeriSign محسوب می‌شود. بر خلاف تلاش‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه بیوتکنولوژی، آی‌تی و دیگر شاخه‌های فناوری، طی دهه گذشته شرکت قابل‌ملاحظه دیگری در این کشور تاسیس نشد و فناوری در شرایط نسبتاً نامطلوب و پایدار باقی ماند.

اما دولت و مراکز خصوصی آفریقای جنوبی هم‌اکنون دریافته‌اند که توسعه فناوری بهترین و کوتاه‌ترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها محسوب می‌شود. در این کشور 729/4 میلیون خط تلفن و 66/39 میلیون خط تلفن همراه وجود دارد و رسانه‌های زیادی فعال هستند تا بتوانند تنوع فرهنگی این کشور را پوشش دهند. همچنین گفته می‌شود که یک میلیون و 88 هزار میزبان اینترنتی در این کشور فعال است که به 1/5 میلیون کاربر اینترنت در آفریقای جنوبی خدمات ارائه می‌کنند.

اولین بسته پهنای باند ADSL آفریقای جنوبی در آگوست سال 2002 در دو سرعت 256 و 512 کیلوبیت در ثانیه از سوی شرکت مخابراتی "تله‌کام ملی " این کشور عرضه شد. سپس در پاسخ به تقاضای روبه رشد به گزینه‌های ADSL ارزانتر، دو بسته با برد متوسط 128 و 384 کیلوبیت در ثانیه و بورد کم 64 و 192 کیلوبیت در ثانیه به کاربران عرضه شد.

در سال 2006 نیز شرکت "تله‌کام آفریقای جنوبی " سرویس ADSL با سرعت 4 مگابیت در ثانیه را در اختیار کاربران خانگی گذاشت. در این کشور سرویس ADSL از طریق خطوط اجاره‌ای شارژ می‌شود و کاربر با اجاره یک خط تلفن و دریافت سرویس مربوطه از سوی شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنتی، به قیمت متوسط ماهانه 16 دلار، به اینترنت دسترسی پیدا می‌کند.

طبق آمارهای رسمی موجود، تا فوریه 2008 بیش از 400 هزار نفر از ساکنان آفریقای جنوبی به خدمات اینترنت پرسرعت ADSL دسترسی داشته‌اند که گفته می‌شود این رقم هم‌اکنون تا چند برابر افزایش یافته است. اپراتورهای تلفن‌همراه این کشور نیز هم‌اکنون اینترنت همراه را با سرعت 2/7 مگابیت در ثانیه برای انتقال اطلاعات با حجم 3 گیگابایت از طریق شبکه‌های مخابراتی HSDPA به دست مشترکان خود می‌رسانند. همچنین اپراتورهای تلفن همراه سرعت اینترنت از راه موبایل را با سرعت 2/7 مگابیت برثانیه برای انتقال اطلاعات با حجم 3 گیگابایت از طریق شبکه های HSDPA عرضه می کنند.
در حال حاضر حداکثر سرعت اینترنت در کشور آفریقای جنوبی با بیش از 5 میلیون کاربر اینترنتی 4 مگابیت در ثانیه است، در حالی 18 میلیون کاربر اینترنتی ایران هم‌اکنون با حداکثر سرعت 512 کیلوبیت در ثانیه به اینترنت متصل می‌شود.

طی سال جاری قرار است یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ آفریقای جنوبی در این کشور رخ دهد که آن هم برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال است. به گفته رسانه‌های محلی، از زمان آغاز ساخت و ساز برای برگزاری این مسابقات، اشتغال‌زایی و وضعیت اقتصادی در آفریقای جنوبی بسیار افزایش یافته است و دولت این کشور تلاش می‌کند با تاکید بر بخش‌های مختلف فناوری، این مسابقات را به بهترین شکل برگزار کند.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت آفریقای جنوبی به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در حوزه فناوری اطلاعات موجب شده است تا شهروندان این کشور هم‌اکنون بتوانند با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند. این سرعت اتصال به اینترنت به دنبال نصب موفقیت‌آمیز کابل فیبر نوری زیردریایی Seacom در نیمه دوم سال 2009 صورت گرفته است که تا پیش از آن مردم آفریقای جنوبی مجبور بودند با سرعت بسیار پایین از خدمات اینترنتی استفاده کنند.

در حال حاضر برخی از مراکز عرضه کننده خدمات اینترنتی در آفریقای جنوبی ارایه خدمات اینترنتی با سرعت 4096 کیلوبایت در ثانیه را به صورت عمومی به مردم آغاز کرده‌اند و قرار است تا آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در تابستان، ساکنان تمام شهرهای بزرگ این کشور بتوانند از این خدمات بهره ببرند.

این تحول بزرگ موجب شده است تا هم‌اکنون تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این کشور بتوانند با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر به خدمات اینترنتی دسترسی داشته باشند و خدمات خود را به صورت گسترده‌تر و با کیفیت بهتر در اختیار مردم بگذارند. رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که از زمان افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در آفریقای جنوبی، میزان درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین در این کشور 25 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر تعداد بیشتری از ساکنان این کشور تمایل دارند تبلیغات خود را با قیمت ارزان‌تر نسبت به رسانه‌های سنتی، به دست مخاطبان برسانند.

مسابقات جام جهانی فوتبال در تاریخ 11 ژوئن 2010 در آفریقای جنوبی آغاز می‌شود و قرار است تمام خبرنگارانی که برای انعکاس اتفاقات این دوره از مسابقات به کشور آفریقای جنوبی می‌روند، در هر مکانی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. پیش‌بینی شده است که در طول برگزاری این مسابقات بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان در گیرنده‌های تلویزیونی خود مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 را مشاهده کنند.

نمایش فیدهای فیس‌بوک در یاهومیل امکان‌پذیر شد

Posted: 29 May 2010 11:29 AM PDT

کاربران یاهومیل اکنون می‌توانند فیدهای خبری اشتراک فیس‌بوک خود را در داخل صندوق دریافت پیام سرویس ای‌میل این شرکت مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان فیس‌بوک اکنون می‌توانند به‌طور مستقیم از یاهومیل، فیدهای خبری را مشاهده کرده، کامنت گذاشته و نظر خود را نشان دهند و کلیه این فعالیت‌ها با فعالیت کاربر در سایت فیس‌بوک همگام‌سازی خواهد شد.

طبق اعلام یاهو، فعالیت دوستان یک کاربر در فیس‌بوک اکنون در بخش به‌روزرسانی‌های کاربر به همراه فعالیت دوستان در یاهو، توییتر و فلیکر ظاهر خواهد شد و کاربران می‌توانند تمامی به‌روزرسانی‌ها را پس از ورود به سیستم یاهومیل در یک مکان دریافت کنند.

طبق گزارش زدنت، به‌روزرسانی‌های یاهو و فیس‌بوک به‌طور پیش‌فرض با یکدیگر قرار گرفته‌اند اما در صورتی که کاربر تنها خواهان مشاهده به‌روزرسانی یاهو یا فیس‌بوک باشد، می‌تواند با کلیک برروی گزینه‌های مربوط، پیام‌های گزینش شده‌تری را مشاهده کنند و تمامی به‌روزرسانی‌ها به‌صورت فوری نمایش داده خواهند شد.

یاهو در ماه دسامبر اعلام کرده بود که در سال جاری به شبکه Facebook Connect متصل می‌شود و از ماه مارس با اجازه دادن به کاربران برای وارد کردن نشانی‌های ای‌میل از فیس بوک و به‌روزرسانی وضعیت از یاهومیل، به‌صورت تدریجی به راه‌اندازی این سرویس اقدام کرد.

بر اساس این گزارش برای فعال کردن این ویژگی کاربران باید اشتراک فیس‌بوک‌شان را به اشتراک یاهوی خود متصل کنند.

افزایش فروش تبلیغات اینترنتی روزنامه‌ها

Posted: 29 May 2010 11:29 AM PDT

ناشران روزنامه آمریکایی در سه ماهه نخست سال 2010 برای نخستین بار نسبت به مدت مشابه در سال 2008، شاهد افزایش فروش تبلیغات آنلاین بودند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار انجمن روزنامه آمریکا، فروش تبلیغات آنلاین در سراسر این صنعت در سه ماهه نخست سال جاری 4.9 درصد افزایش یافته و به 730.4 میلیون دلار در مقایسه با 804.1 میلیون دلار در سال 2008 رسید. این آمار نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات چاپی 11 درصد کاهش داشته و به 5.25 میلیارد دلار رسید.

رشد فروش تبلیغات آنلاین که از سال 2004 به‌طور مرتب 30 درصد یا بیش‌تر رشد کرده، نقطه روشنی برای ناشران روزنامه بود در حالی که تبلیغات چاپی تنزل داشته‌اند.

به گفته ناشران، تبلیغات فروش چاپی که بزرگ‌ترین شاخه محسوب می‌شد، 11 درصد کاهش یافته و به 2.96 میلیارد دلار رسید در حالی که سال گذشته این شاخه 24 درصد کاهش را تجربه کرد.

طبق اعلام انجمن روزنامه آمریکا، درآمد تبلیغات چاپی ملی 8.3 درصد کاهش یافته و به 1.04 میلیارد دلار رسید و تبلیغات طبقه‌بندی شده 14 درصد کاهش یافته و به 1.25 میلیارد دلار رسید.

علاقه کاربران به یافتن نام خود در موتورهای جستجو

Posted: 29 May 2010 11:11 AM PDT

نتایج یک بررسی نشان می دهد تعداد کاربرانی که نام خود را در گوگل جستجو می کنند تا از میزان انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به خود در فضای مجازی مطلع شوند، روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش فارس به نقل از مدیاپست، تحقیقات مرکز Pew Research نشان می دهد که کاربران امریکایی اینترنت که از موتورهای جستجو استفاده می کنند به نحو فزاینده ای نام خود را در محیط مجازی جستجو می کنند.

البته یکی از دلایل اصلی این کار پی بردن به اطلاعات موجود در مورد خود و میزان حفظ حریم شخصی در اینترنت است. آنها تلاش می کنند تا در صورت انتشار اطلاعاتی در مورد خود که خصوصی تلقی می کنند این اطلاعات را از سایت ها و شبکه های مجازی پاکسازی کنند.

هم اکنون به طور متوسط 57 درصد کاربران اینترنت در آمریکا در جستجوی اطلاعات مربوط به خود در اینترنت هستند که نسبت به رقم 47 درصد در سال 2006 افزایش قابل توجهی یافته است.

این رقم در مورد کاربران با سطح تحصیلات دانشگاهی 70 درصد و در مورد کاربران دیپلمه 43 درصد است.

63 درصد از افراد نیز گفته اند که در زمان جستجوی نام خود در اینترنت حداقل مختصر اطلاعاتی را در مورد نام خود می یابند، این در حالی است که در سال 2006 تنها 35 درصد از افراد موفق به یافتن اطلاعاتی در مورد خود می شدند.

مقاومت گوگل برای ارائه‌ی اطلاعات محرمانه به آلمان

Posted: 29 May 2010 11:11 AM PDT

گوگل تقاضای مقامات حفاظت از داده آلمان برای تسلیم هارد درایو اطلاعاتی را که به اشتباه از طریق شبکه‌های وای فای شخصی جمع‌آوری کرده بود، رد کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان حفاظت از داده هامبورگ، گوگل تا نیمه‌شب چهارشنبه فرصت داشت هارد درایو یکی از خودروهایی را که برای تهیه تصاویر ویژگی نقشه دید خیابانی مورد استفاده قرارگرفته بود، تحویل بدهد.

به گفته مدیر این سازمان، گوگل اعلام کرده است که به دلیل احتمال نقض قانون مخابراتی آلمان حاضر به دادن هارد درایو نیست.

در حالی که دادستان‌های آلمان در گفت‌وگو با مقامات سازمان حفاظت از داده هامبورگ اعلام کرده‌اند که گوگل درصورت دادن اطلاعات به این سازمان مجازات نمی‌شود.

گوگل ممکن است با جریمه 50 هزار یورو برای تحویل ندادن هارد درایو روبه‌رو شود اما این سازمان قصد دارد طی هفته آینده به مذاکره با گوگل ادامه دهد.

گوگل موافقت کرده به کارشناسان این سازمان اجازه دهد یکی از خودروهای مورد استفاده برای جمع‌آوری تصاویر دید خیابانی و هم‌چنین نرم‌افزار اصلی مورد استفاده برای گرفتن اطلاعات از شبکه‌های وای فای بدون حفاظت را مورد بررسی قرار دهند.

پافشاری این سازمان برای نظارت بر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط گوگل بود که موجب شد این شرکت اذعان کند به اشتباه از اطلاعات خصوصی ارسال شده برروی شبکه‌های وای فای جاسوسی کرده است.

مقامات حفاظت از داده در سراسر جهان از جمله ایتالیا، فرانسه و اسپانیا، از آن زمان تحقیقاتی را در پیش گرفته‌اند و ایرلند و انگلیس نیز اعلام کرده‌اند که درصورت نابود شدن اطلاعات توسط گوگل، به اقدام علیه این شرکت دست نمی‌زنند.

۹۰ درصد کاربران برای وب‌سایت جدید تایمز پول نمی‌پردازند

Posted: 29 May 2010 11:11 AM PDT

بر اساس یافته‌های یک بررسی، از هر 10 کاربر 9 نفر مایل نیستند برای دسترسی به وب سایت‌های جدید تایمز و ساندی تایمز یک پوند در روز یا دو پوند در هفته پرداخت کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این بررسی که فعالیت سرگرمی دیجیتالی کاربران انگلیسی را مورد ارزیابی قرار داده، بیش‌تر مصرف‌کنندگان اخبار آنلاین مایل نیستند برای محتوا بدون در نظر گرفتن تامین کننده آن، پول پرداخت کنند زیرا 71 درصد معتقدند محتوای خبری رایگان به اندازه کافی در اینترنت وجود دارد.

بررسی سرگرمی دیجیتال از کاربران درباره تمایل آنان برای پرداخت یک یا دو پوند برای دسترسی به هر یک از ده‌ها وب سایت خبری انگلیسی پرسش کرده است.

وب‌سایت بی بی سی تنها وب‌سایتی بود که کاربران از همه بیش‌تر حاضر بودند برای دسترسی به آن پول پرداخت کنند، با این همه 90 درصد هم‌چنان اظهار کردند تمایلی به دسترسی به این سایت ندارند.

ایندیپندنت و سان، وب‌سایت‌هایی بودند که کاربران بیش از وب‌سایت‌های دیگر تمایل نداشتند برای آن‌ها پول پرداخت کنند و 93 درصد اظهار کردند برای دسترسی به این دو سایت پول نمی‌دهند.

نیوزاینترنشنال که ناشر روزنامه‌های تایمز و ساندی تایمز است، در نظر دارد از ماه آینده سیستمی با هزینه دسترسی یک پوند در روز و دو پوند در هفته برای برای وب‌سایت این روزنامه‌ها که در حال حاضر رایگان هستند، ایجاد کند.

اتحادیه اروپا: شرکت‌ها حریم شخصی افراد را جدی بگیرند

Posted: 29 May 2010 11:11 AM PDT

اتحادیه اروپا از گوگل، مایکروسافت و یاهو خواست تا نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران خود بسیار حساس بوده و فرایندهای مربوطه را اصلاح کنند.

به گزارش فارس به نقل از تک وب،‌ اتحادیه اروپا از این شرکت ها و چند شرکت دیگر بزرگ آی تی خواست تا مدت زمان ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات مربوط به کاربران سرویس های خود را کاهش دهند و کاری کنند تا هویت افرادی که از سرویس های یاد شده استفاده می کنند حتی الامکان مخفی باقی بماند.

جیکوب کانستام، رئیس یکی از واحدهای اتحادیه اروپا در حوزه حفاظت از دیتا و حریم شخصی با نگارش نامه ای خطاب به مدیران این شرکت‌ها فرایند فعلی اتخاذ شده در این شرکت ها در این زمینه را کافی ندانسته است.

اتحادیه اروپا تصریح کرده که اطلاعات شخصی کاربران نباید بیش از شش ماه توسط این شرکت‌ها نگهداری شود و شناسایی هویت کاربران از این طریق نباید به هیچ وجه ممکن شود.

طی چند ماه اخیر تخلفات گسترده گوگل و فیس بوک در این زمینه باعث افزایش حساسیت عمومی در زمینه حفظ حریم شخصی شده است.

پاکستانی‌ها «فیس‌بوک» اسلامی راه انداختند

Posted: 29 May 2010 11:11 AM PDT

پاکستانی‌ها که بر سر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) به نمایش درآمده در سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک شدیدا معترض شدند، سایت جدیدی را برای 1.6 میلیارد نفر مسلمان جهان راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایسنا، گروهی از شش متخصص جوان IT در لاهور که پایتخت فرهنگی و سرگرمی پاکستان است، www.millatfacebook.com را به منظور داشتن محیطی برای تعامل آنلاین و اعتراض به توهین به مقدسات، برای مسلمانان راه‌اندازی کردند.

راه‌اندازی این سایت به‌دنبال حکم دادگاهی در پاکستان برای بستن فیس‌بوک تا 31 ماه می به دلیل ایجاد صفحه‌ای در این شبکه اجتماعی برای انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) صورت گرفته است.

طبق اطلاعات این سایت، ملت فیس بوک نخستین سایت شبکه اجتماعی راه‌اندازی شده در پاکستان و سایتی برای مسلمانان است که توسط مسلمان ایجاده شده و از افراد سایر مذاهب نیز استقبال می‌کند.

به گفته بنیانگذار این سایت، متخصصان به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا امکانات مشابه ایجاد شده در سایت فیس‌بوک را برای کاربران این سایت نیز عرضه کنند.

این سایت مدعی است در طی سه روز گذشته چهار هزار و 300 عضو جذب کرده که بیش‌تر آن‌ها پاکستانی‌های آشنا به زبان انگلیسی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر