۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


شرکت پست «سرویس ایمیل ایرانی» راه‌اندازی می‌کند

Posted: 30 May 2010 01:29 PM PDT

معاون فنی شرکت پست ایران گفت: این شرکت در نظر دارد برای جلوگیری از انتقال اطلاعات محرمانه افراد به خارج کشور به دلیل استفاده از سرویس‌های ایمیل پستی خارجی، ایمیل POST.IR را راه‌اندازی کند.

مجتبی نصیری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه «صندوق پست شخصی» یکی از سرویس‌هایی است که در حال حاضر از سوی شرکت پست ایران ارائه می‌شود، گفت: شرکت پست در نظر دارد تا به زودی سرویس « صندوق پست الکترونیک» را نیز به مشتریان خود ارائه دهد.

وی افزود: در گذشته شرکت پست سرویس صندوق پست الکترونیک با نشانی «POST.IR@ شناسه» را در اختیار داشت و اقدام به جذب مشترک نیز می‌نمود که با فراگیر شدن استفاده از سرویس‌های میل خارجی استفاده از این سرویس فراگیر نشد.

معاون فنی شرکت پست ایران خاطر نشان کرد: این سرویس هم‌اکنون نیز موجود است و برای مثال حدود 10 هزار دفتر ICT در روستا از نشانی «POST.IR@ کد پستی دفتر ICT» برخوردار هستند.

نصیری ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به حساسیت بیشتر برای حفظ امنیت اطلاعات داخل کشور و جلوگیری از انتقال بی‌مورد اطلاعات شخصی افراد به خارج کشور، تصمیم به توسعه سرویس پست الکترونیک شخصی گرفته شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سرویس مشترکان می‌توانند با مراجعه با دفاتر پستی و ارائه کپی کارت ملی برای احراز هویت، صاحب ایمیل پستی شوند و این میل می‌تواند به عنوان یک میل رسمی ایرانی و احراز هویت شده مورد استفاده قرار گیرد.

معاون فنی شرکت پست در خصوص زمان راه‌اندازی این سرویس گفت: اقداماتی برای بهینه سازی سرور و برنامه‌کاربردی این سرویس میل باید صورت گیرد و پیش بینی می‌کنیم راه‌اندازی این سرویس همزمان با 17 مهرماه روز جهانی پست اعلام عمومی شود که در صورت به زمان نرسیدن برنامه فراخوان راه‌اندازی سرویس در 22 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز شرکت فناوری اطلاعات ایران اقدام به راه‌اندازی سرویس میل ایرانی ( IRAN.IR) نموده که این سرویس در حال حاظر با پرکردن فرم مربوط به اطلاعات شخصی و سازمانی، نام و نشانی سازمان مربوطه و امضای بالاترین مقام سازمان برای مدیران دولتی قابل ارائه است و قرار است در آینده به تمام متقاضیان ارائه شود.

دولت انگلیس بی‌.بی‌.سی را به موضع‌گیری جانبدارانه متهم کرد

Posted: 30 May 2010 01:29 PM PDT

دولت انگلستان شبکه بی‌.بی‌.سی را به عدم بی‌طرفی در پوشش اخبار متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مووی وب، در شرایطی که مدت کمی از شکل‌گیری دولت ائتلافی در انگلستان می‌گذرد، سخنگوی این دولت با انتقاد از عملکرد بی.بی.سی اعلام کرد که به‌دلیل نزدیکی مسوولان این شبکه با حزب کارگر (حزب بازنده انتخابات)، بی‌.بی.سی در پوشش اخبار دولت و هم‌چنین مصاحبه‌هایش با مسوولان دولتی، رعایت بی‌طرفی را نمی‌کند.

مسدود شدن فیس‌بوک در بنگلادش به‌خاطر کاریکاتورهای موهن

Posted: 30 May 2010 01:29 PM PDT

بنگلادش سایت شبکه اجتماعی فیس‌بوک را به‌دلیل ارسال کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) و تصاویر ناخوشایند از رهبران این کشور مسلمان مسدود کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات مخابراتی بنگلادش اعلام کرد که فیس‌بوک بعدازظهر شنبه در این کشور مسدود شده است.

به گفته رییس هیات مدیره این کمیسیون به خبرگزاری فرانس پرس، این اقدام به‌دنبال جریحه‌دار شدن احساسات مذهبی این کشور دارای جمعیت اکثرا مسلمان ازسوی این سایت به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) انجام گرفت.

هم‌چنین برخی از لینک‌های موجود در این سایت حاوی تصاویر ناخوشایندی از رهبران این کشور از جمله شیخ مجیب الرحمان، رهبر ملت و شیخ حسینه، نخست وزیر این کشور و رهبر مخالفان هستند.

مقامات بنگلادش ممنوعیت فیس‌بوک در این کشور را موقتی توصیف و اعلام کردند این سایت به‌محض برداشتن این صفحات و تصاویر ناخوشایند، مجددا قابل دسترس می‌شود.

جمعه گذشته هزاران بنگلادشی به خیابان‌های داکا، پایتخت این کشور، آمده و از دولت خواستند فیس‌بوک را برای آنچه پروپاگاندای ضداسلامی نامیدند، ممنوع کند.

این اعتراض‌ها که در کشورهای اسلامی دیگر مانند پاکستان نیز انجام گرفته، در واکنش به اقدام ضداسلامی اخیر در فیس‌بوک در برپایی صفحه‌ای در این وب‌سایت و دعوت کاربران به ارسال کاریکاتورهایی از پیامبر اکرم (ص) به بهانه ترویج آزادی بیان انجام می‌گیرد.

خبر مسدود شدن صفحه فیس‌بوک در بنگلادش در حالی منتشر می‌شود که خود این سایت دسترسی به صفحه موهن مورد اشاره را در هند مسدود کرده در حالی که پیش از آن مقامات مخابراتی پاکستان به دنبال حکم دادگاه این سایت را فیلتر کرده بودند.

گفتنی است این صفحه از سوی اداره‌کننده آن پس از هک شدن ای‌میل و اشتراک اسکایپ وی و افشای اطلاعات شخصی‌اش، به مدت دو روز از فیس‌بوک برداشته شده بود.

وزیر ارشاد: تکمیل شبکه‌ی ملی فرهنگ تا پایان امسال

Posted: 30 May 2010 01:26 PM PDT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین خانه فرهنگی دیجیتال شهرستان‌های کشور از تکمیل شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تا پایان امسال خبر داد.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: تاکنون 10 خانه فرهنگی دیجیتال در تهران افتتاح شده و امروز نخستین خانه فرهنگی دیجیتال شهرستان‌های کشور در استان اصفهان افتتاح شد.

وی افزود: انسجام مراکز فرهنگی کشور از جمله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مراکز و موسسات قرآنی سراسر کشور و سایر نهادهای فرهنگی در قالب شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران از اهداف راه‌اندازی خانه‌های فرهنگی دیجیتال در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این خانه‌ها تمامی نرم‌افزارها، بازی‌ها و وب‌سایت‌های مفید و پرمحتوای تولید شده در کشور در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

حسینی خاطر نشان کرد: انتظاری که از استان اصفهان داریم این است که با توجه به ظرفیت موجود در استان‌ اصفهان شاهد تولید آثاری فاخر توسط اصحاب رسانه‌های دیجیتال این استان باشیم.

دو سال زندان برای پدر و مادر معتاد به اینترنت

Posted: 30 May 2010 01:25 PM PDT

زوجی کره ای به اتهام اعتیاد به انجام بازی رایانه ای آنلاینی که موضوع آن پرورش دادن نوزادی مجازی بوده است، در مرگ دختر نوزاد خود که در اثر فراموشی پدر و مادرش در اثر گرسنگی جان داده بود مقصر شناخته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پدر 41 ساله و راننده تاکسی و همسر 25 ساله اش محکوم به تحمل دو سال حبس در زندان شدند اما محکومیت همسر به دلیل بارداری وی تعلیق شد. این زوج روزانه 10 ساعت از زمان خود را در مراکز بازی های رایانه ای آنلاین به منظور پرورش نوزادی مجازی سپری می کردند در حالیکه روزانه تنها یک بطری شیر به نوزاد خود می رساندند.

این نوزاد که به صورت نابالغ و زودرس متولد و وزن او 2.25 کیلوگرم بوده است معمولا توسط مواد فاسد تغذیه می شده و در صورت شنیده شدن گریه اش که ناشی از گرسنگی بوده مورد ضرب و شتم قرار می گرفته است.

این زوج زمانی که شبانگاهی در ماه سپتامبر پس از اتمام بازی شان به خانه بازگشتند، با جسد بی جان نوزاد خود مواجه شدند و پس از اینکه کالبد شناسی دلیل مرگ نوزاد را سوء تغذیه اعلام کرد این زوج متواری شدند.

بر اساس گزارش تلگراف، این پرونده باعث بهت زدگی در کره جنوبی شد و نگرانی هایی را در رابطه با جدی بودن اعتیاد به اینترنت و بازی های رایانه ای برانگیخت دولت کره جنوبی تعداد معتادان اینترنتی این کشور را در حدود دو میلیون نفر تخمین زده است.

پایان پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۶ در گوگل ریدر

Posted: 30 May 2010 01:23 PM PDT

گوگل با اعلام این که از ابتدای ماه ژوئن به پشتیبانی از اکسپلورر 6 در سرویس گوگل ریدر پایان می‌دهد، فعالیت ضد اینترنت این مرورگر 9 ساله را توسعه داد.

به گزارش ایسنا، گوگل ریدر یک سرویس RSS است که به‌روزرسانی‌های صفحه یا فیدها را از طریق استانداردهای RSS یا اتم ارسال می‌کند.

کاربران گوگل ریدر که از شماری مرورگرهای قدیمی از جمله اینترنت اکسپلورر 6، فایرفاکس یک و دو، سافاری دو و سه و کروم یک، دو و سه استفاده می‌کنند از اول ماه ژوئن برای ارتقای مرورگرشان به یک نسخه جدیدتر اخطار دریافت می‌کنند.

به گفته یکی از مهندسان تیم ریدر گوگل، این سرویس یکی از برنامه‌های اینترنتی پیشرفته است و پایان پشتیبانی از مرورگرهای قدیمی به گوگل امکان می‌دهد به‌جای رفع مشکلات مربوط به این مرورگرها، به بهبود ریدر بپردازد.

طبق اعلام گوگل، امکانات جدید در مرورگرهای قدیمی قابل دسترس نبوده و برخی از امکانات ممکن است در آن‌ها کار نکنند. گوگل ریدر برای مرورگرهای قدیمی‌تر موجود است و گوگل قادر نیست به تقاضای امکانات از طریق این مرورگرها پاسخ دهد یا نواقص این مرورگرها را ترمیم کند.

بر اساس این گزارش، اینترنت اکسپلورر 6، قدیمی‌ترین مرورگر این فهرست است اما برخی از مرورگرها مانند کروم 3 نسبتا جدید هستند. جدیدترین آمار NetApplications نشان می‌دهد که این مرورگر هم‌چنان 17.6 درصد در میان مرورگرهای مورد استفاده در ماه آوریل سهم دارد.

مایکروسافت پشتیبانی از این مرورگر را در سرویس پک شماره سه ویندوز اکس پی تا ماه آوریل 2014 ادامه می‌دهد اما از کاربران خواسته هرچه سریع‌تر مرورگرشان را به اینترنت اکسپلورر 8 ارتقاء دهند.

گفتنی است پشتیبانی از این مرورگر در Google Docs و سایت‌های گوگل از اول ماه دسامبر پایان گرفته و کاربرانی که با استفاده از این مرورگر درصدد دسترسی به این سرویس‌ها باشند، نمی‌توانند از قابلیت‌های کلیدی‌شان به درستی استفاده کنند.

عرضه‌ی تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون عینک تا سال ۲۰۱۵

Posted: 30 May 2010 01:23 PM PDT

طبق اعلام یک گروه پژوهشی تایوانی، مصرف‌کنندگان احتمالا تا سال 2015 شاهد عرضه تلویزیون‌های LCD سه‌بعدی به بازار خواهند بود که برای تماشای آن‌ها، به استفاده از عینک ویژه نیاز نیست.

به گزارش ایسنا، موسسه پژوهش فن‌آوری صنعتی تایوان (ITRI) هفته جاری تلویزیون‌های LCD سه‌بعدی 42 اینچی نمایش داد که به عینک نیازی ندارند و به گفته مدیر بخش سیستم و برنامه سه‌بعدی (ITRI)، این شرکت می‌تواند در حال حاضر نمایشگرهایی به بزرگی 65 اینچ بسازد.

این گروه پژوهشی از فن‌آوری Parallax Barrier برای ایجاد افکت سه‌بعدی در تلویزیون استفاده می‌کند؛ این فن‌آوری برای رواج سه‌بعدی در میان تماشاگران ضروری دانسته شده است چراکه تحلیلگران می‌گویند بیش‌تر مردم به استفاده از عینک‌های پولاریزه برای تماشای تلویزیون سه‌بعدی مایل نیستند و بسیاری از مردم برای دادن 200 دلار به ازای هر یک از این عینک‌ها طفره می‌روند.

شماری از شرکت‌ها به‌ویژه در ژاپن و کره جنوبی برای ساخت تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون عینک سرگرم کار هستند. مفهوم تلویزیون سه‌بعدی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی امسال CES در لاس‌وگاس مطرح شد و بیش‌تر سازندگان تلویزیون از جمله سامسونگ الکترونیکس دستگاه مجهز به قابلیت سه‌بعدی را به نمایش گذاشتند.

طبق گزارش پژوهشگر بازار Displaybank، بازار جهانی تلویزیون سه‌بعدی در سال جاری احتمالا به 6.2 میلیون دستگاه رسیده و تا سال 2012 به 33 میلیون دستگاه رشد خواهد کرد.

رتبه‌بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی/ ایران پایین‌تر از عراق و ونزوئلا

Posted: 30 May 2010 01:19 PM PDT

خبرگزاری مهر - در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است کره جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است اما ایران در رده 144 دنیا از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب تر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج آخرین تست سرعتی که به واسطه وب سایت Speedtest.net صورت گرفته است لیستی جدید حاصل از مقایسه و رتبه بندی سرعت اینترنت مصرف کنندگان خانگی اینترنت را در سراسر کره زمین ارائه کرده است.

سایت Netindex که این لیست گرافیکی را منتشر کرده سرعت اینترنت خانگی هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت اینترنت خانگی بر واحد مگابیت بر ثانیه طی 30 روز گذشته ارزیابی کرده است. (تحت شرایطی که معدل فاصله میان مصرف کننده و سرور کمتر از 482 کیلومتر باشد.)

بر اساس این لیست کاربران کشور کره جنوبی همچنان خوش اقبال ترین کاربران اینترنت در جهان به شمار می روند و از سرعتی برابر 34.31 مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند.

پس از کره جنوبی کشور لتونی با سرعتی برابر 24.46 مگا بیت بر ثانیه، جمهوری مولداوی با 21.76 مگابیت بر ثانیه، ژاپن با 20.38 مگابیت بر ثانیه، سوئد با 20.10 مگابیت بر ثانیه، جزایر آلند با سرعت 19.84 مگابیت بر ثانیه، رومانی با سرعت 18.64 مگابیت بر ثانیه، بلغارستان با سرعت 17.66 مگابیت بر ثانیه، هلند با سرعت 17.15 مگابیت بر ثانیه و لیتوانی با سرعت 16.79 مگابیت بر ثانیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

کشورهای توسعه یافته ای از قبیل سوئیس، آلمان، دانمارک و بلژیک رتبه های 15 تا 18 را اشغال کرده اند و فرانسه، آمریکا و روسیه به ترتیب در رتبه های 20 و 28 و 29 قرار گرفته اند. کانادا و انگلستان نیز در جایگاه 32 و 33 قرار دارند.

با این حال حتی در مجاورت کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمی توان نامی از ایران را در این لیست یافت زیرا از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 0.61 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.

پس از ایران تا انتهای لیست کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند نامهایی که با دیدن آنها این سئوال به ذهن می آید: "تا کی باید در انتهای لیستها باقی بمانیم؟"

اسامی ۱۰ کشور اول دنیا از نظر سرعت اینترنت خانگی:

1- کره جنوبی
2- لتونی
3- جمهوری مولداوی
4- ژاپن
5- سوئد
6- جزایر آلند
7- رومانی
8- بلغارستان
9- هلند
10- لیتوانی

ناراحتی کاربران از بازنشستگی قریب الوقوع ایکس.‌پی

Posted: 30 May 2010 01:18 PM PDT

هنوز هم نیمی از کاربران تجاری ویندوز XP به استفاده از این سیستم عامل علاقه دارند و از بازنشستگی قریب الوقوع آن اظهار نارضایتی و ناراحتی می کنند.


به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، بررسی های Qualys نشان می دهد که 50 درصد از صاحبان مشاغل علاقه دارند از ویندزو XP SP2 استفاده کنند و تمایلی به بازنشسته کردن این سیستم عامل و استفاده از سیستم عامل های جایگزین ندارند.

آنها از این تصمیم مایکروسافت ناخشنود بوده و امیدوارند که فرصتی برایشان فراهم شود تا به استفاده از ویندوز XP ادامه دهند، این در حالی است که مایکروسافت معمولاً بعد از عرضه نسخه جدید ویندوز پشتیبانی از نسخه قبلی و قدیمی را متوقف کرده و به کاربران توصیه می کند به استفاده از نسخه های جدیدتر روی بیاورند.

این شرکت تصریح کرده که ویندوز XP را در تاریخ 13 جولای بازنشسته می کند. البته این شرکت به ارائه وصله های امنیتی برای کاربرانی که از نسخه XP SP3 استفاده می کنند، ادامه می دهد.

برای نسخه های قدیمی تر وصله های نرم افزاری ارائه نخواهد کرد. به نظر می رسد با این تصمیم بسیاری از کاربران به نسخه XP SP3 مهاجرت کنند تا بتوانند کماکان از این ویندوز استفاده کنند.

ممنوعیت فعالیت خودروهای عکس‌برداری گوگل در اتریش

Posted: 30 May 2010 01:17 PM PDT

فعالیت خودروهای ویژه مورد استفاده برای تهیه تصاویر دید خیابانی نقشه گوگل، به‌دنبال نگرانی درباره استفاده از آن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی مردم به‌طور موقت در اتریش ممنوع شد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کمیسیون حفاظت از داده کشور اتریش، تمامی روند جمع‌آوری اطلاعات یا استفاده از اطلاعاتی که پیش از این توسط دید خیابانی گوگل در این کشور جمع‌آوری شده تا زمان تکمیل تحقیقات ممنوع است و طبق اعلام یکی از اعضای این کمیسیون، ممکن است تحقیقات حدود دو ماه به طول بینجامد.

این اقدام به‌دنبال تحقیقات مشابه در آمریکا، آلمان و ایتالیا در پی اعتراف گوگل به جمع‌آوری تصادفی اطلاعات خصوصی ارسال شده برروی شبکه‌های وای فای توسط خودروهای دید خیابانی انجام می‌گیرد.

گوگل به‌دنبال پافشاری مقامات آلمانی برای نظارت بر اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این شرکت، فاش کرد که خودروهای دید خیابانی که در بیش از 30 کشور در حال فعالیت‌اند، به‌طور غیرعمد قسمت‌هایی از اطلاعات شخصی ارسال شده در شبکه های وای فای بدون حفاظت را جمع‌آوری کرده‌اند، در حالی که منتقدان بر این باورند که تصادفی در کار نبوده است.

دید خیابانی به‌عنوان بخشی از برنامه Google Maps، سرویسی است که به کاربران امکان می‌دهد با مشاهده تصاویر 360 درجه از سطح خیابان یک شهر یا منطقه، به گردش مجازی در آن بپردازند.

سامانه اشتراک مطبوعات تاسیس شد

Posted: 30 May 2010 01:16 PM PDT

نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات از راه اندازی یک مرکز ویژه برای اشتراک روزنامه ها و مجلات توسط همکاران مطبوعاتی خبر داد.

دکتر حسین انتظامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این سامانه، نشریات را با قیمتی مناسب و حتی در بعضی موارد با شرایطی کمتر از قیمت پست به دست مشترکان می‌رساند.

وی ضمن اشاره به نامتناسب بودن مراکز عرضه مطبوعات با تعداد و دوره انتشار آنها تاکید کرد: برنامه ریزی دقیق فرهنگی ایجاب می کند همزمان با ایجاد تعدد به فکر زیر ساختها، کانالهای توزیع و تنوع آنها نیز باشیم و الا با رشد نا متوازن مواجیهم.

انتظامی یکی از دغدغه های جامعه مطبوعات را عرضه نامناسب نشریات دانست و توجه همزمان به چرخه "تولید، توزیع، مصرف" برای هر محصول اعم از صنعتی، تجاری و فرهنگی را ضروری خواند و افزود: بسیاری از معضلات موجود ناشی از درک نادرست این چرخه است و چنانچه هر یک از این مولفه ها به درستی ایفای نقش نکند هر فرآیند صنعتی یا فرهنگی که متکی به این چرخه است با اختلال جدی مواجه می شود.
وی توزیع مطبوعات را شامل کلیه مباحث یا کانالهایی نظیر شبکه توزیع دکه ها، سازمان شهرستانها، مشترکان، بازاریابی و توسعه بازار، شیوه های اقتضایی نظیر سوپر مارکتها و کتابفروشی ها، دستگاههای خودکار، قراردادهای فروش به سازمانها، کترینگ هواپیمایی و سایر شبکه های حمل و نقل، باز توزیع نسخه های برگشتی در زمان یا جغرافیا یا شبکه دیگر برشمرد.

نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات ضمن شمردن وظایف این نمایندگی گفت: اگرچه پیگیری مسائل سخت افزاری و لجستیکی مطبوعات از وظایف نماینده مدیران مسئول نیست اما همکاران مطبوعاتی این انتظار را دارند که به نحوی در چنین حوزه هایی به آنها کمک شود.

مدیر مسئول پیشین روزنامه های همشهری و جام جم ضمن اشاره به تجربیات شخصی خود به مهر گفت: بسیاری از معضلات فعلی مطبوعات با توسعه و ترویج تفکر مدیریتی، انتقال تجربیات، بومی سازی رهیافت های موفق، ایفای نقش ترمینالی یعنی وصل کردن عرضه و تقاضا و ایجاد هم افزایی ناشی از آن، توسعه و تشویق سازمانهای تخصصی پایین دستی نظیر چاپ، توزیع، آگهی و حتی محتوا حل می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه بتوان فرهنگ اشتراک مطبوعات را در جامعه گسترش داد علاوه بر آثار اجتماعی ارزشمند آن به رونق مطبوعات و صنوف وابسته و اطمینان خاطر برای مخاطبان ثابت نشریه نیز کمک می شود و دست اندرکاران نشریات نیز شناخت دقیقی از مخاطب خود می یابند و می توانند بازخوردهای دقیق بگیرند و حتی خدمات ویژه ای به مخاطبان خود ارائه کنند.

انتظامی غیرواقعی بودن قیمت نشریات، گران بودن مرسولات پستی و از آن مهمتر پاسخگو نبودن را از دلایل اصلی پایین بودن میزان اشتراک برشمرد و افزود: مردم ترجیح می دهند نشریه مورد علاقه خود را در مسیر خریداری کنند.

نماینده مدیران مسئول مطبوعات در هیئت نظارت گفت: مسئولان این سامانه اعلام کرده اند که به‌ زودی تبلیغات خود را برای به عهده گرفتن بخش اشتراک نشریات و یا جذب مشترک جدید از طریق فراخوان عمومی برای شهروندان آغاز می کنند. این مرکز آمادگی دارد در خدمات دیگری نظیر بازرسی از وضعیت توزیع، تهیه گزارش و ارائه مدل هوشمند به مطبوعات یاری رساند.

احتمال پایان دوران تلفن‌های اعتباری ناشناس در آمریکا

Posted: 30 May 2010 01:15 PM PDT

لایحه جدیدی توسط دو سناتور آمریکایی مطرح شده تا ثبت مشخصات خریداران تلفن‌های اعتباری و ذخیره این اطلاعات توسط شرکت‌های مخابراتی را الزامی کند.

به گزارش ایسنا، طبق لایحه قانون جدید، مشتریان خریدار تلفن‌های اعتباری باید اوراق شناسایی ارایه کرده و شرکت‌های مخابراتی نیز باید از اطلاعات مربوط به تلفن‌های اعتباری به مدت 18 ماه نگه داری کنند.

این اقدام به‌دنبال افشای استفاده مظنون بمب‌گذاری ناموفق میدان تایم نیویورک از تلفن همراه اعتباری برای پنهان کردن هویتش هنگام خرید مواد منفجره مورد استفاده در آتش بازی و یک خودرو انجام می‌گیرد.

معمولا چنین خریدهایی موجب می‌شود اف بی آی به تحقیق از خریداران بپردازد اما در این مورد ناشناس بودن گوشی به پنهان کردن هویت مظنون این حمله تروریستی کمک کرده بود.

طبق این گزارش، تلفن‌های اعتباری توسط تبهکاران و قاچاقچیان مواد مخدر نیز به‌صورت متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته چارلز شومر و جان کورنین، دو سناتور آمریکایی ارایه‌کننده این لایحه، در حال حاضر شماری از ایالت‌ها از جمله تگزاس، ماساچوست، پنسیلوانیا، میسوری، جورجیا و کالیفرنیای جنوبی قوانین مشابه دارند اما با روشن شدن اتکای روزافزون تروریست‌ها به این دستگاه‌ها، زمان یک واکنش فرارسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر