۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


تشکیل ستاد آی.سی.تی در ریاست جمهوری

Posted: 31 May 2010 09:10 AM PDT

روزنامه‌ی فناوران اطلاعات - دکتر نسرین سلطانخواه دیروز در نشست خبری برنامه‌های معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری در سال 89 گفت: وظیفه ستاد فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در وهله اول، هماهنگی، هم افزایی و برنامه ریزی بین دستگاه های متولی است.

وی افزود: این ستاد همچنین مسوولیت ترویج، تلفیق و آموزش فناوری و حمایت از بخش های خصوصی و تجاری‌سازی فناوری را برعهده دارد.

سلطانخواه گفت: تکمیل شبکه زیرساختی و آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه ها و نیز تامین نیازهای نیروی متخصص در این حوزه از دیگر وظایف ستاد ICT در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

احیای کارگروه‌های پژوهش و فناوری‌ و نوآوری در استان‌ها

سلطانخواه گفت: با پیگیری معاونت علمی و فناوری‌ ریاست جمهوری در سال 88 موفق شدیم مجوز احیای کارگروه‌های پژوهش و فناوری‌ و نوآوری را با مسوولیت وسیع‌تر از هیات وزیران دریافت کنیم که توسط رییس جمهور نیز ابلاغ شده است،‌ بنابراین امیدواریم این کارگروه‌ها تشکیل شده و در استان‌ها بازوی خوبی برای مدیریت و نظارت بهتر بر پروژه‌ها باشد، چراکه یکی از ایراداتی که بر قانون یک درصد وارد می‌شد، این بود که امکان و توان این قانون در استان‌ها کمتر است.

معاون علمی و فناوری‌ رییس جمهور نیز گفت: معاونت درصدد است حمایت هدفمند از نشریات علمی و پژوهشی به منظور افزایش ارتقای علمی به مجلات و برخط شدن (آنلاین) شدن آنها انجام دهد.

برگزاری پنج مسابقه علمی و فناوری‌ در دانشگاه‌ها در سال جاری

وی گفت: همچنین معاونت در تلاش است برای ایجاد روحیه نشاط و ارتباط صنعت و دانشگاه و ورود دانشجویان به بحث‌های فناوری‌، مسابقات علمی و فناوری‌ در دانشگاه‌ها برگزار کند، از این رو درصددیم در سال 89، پنج مسابقه علمی و فناوری‌ را از طریق دستگاه‌های اجرایی و ستادهای فناوری‌ و راهبردی در دانشگاه‌ها برگزار کنیم.

سند راهبردی چهار ستاد توسعه فناوری‌ در انتظار تصویب

سلطانخواه در خصوص فعالیت‌های معاونت در حوزه فناوری‌ و نوآوری گفت: اسناد چهار ستاد توسعه فناوری‌های‌ راهبردی شامل گیاهان دارویی و طب ایرانی، سلول‌های بنیادی، انرژی نو و میکروالکترونیک در سال گذشته تهیه شد که برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال شده و مراحل تصویب را می‌گذراند که امیدواریم با تصویب این اسناد، ساختار ستادهای فناوری‌ راهبردی جایگاه لازم قانونی را پیدا کند.

وی افزود: در سال 88 در قالب هفت ستاد فناوری‌ راهبردی اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به برنامه‌های دانشگاه‌ها و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های آزمایشی آنها و شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد.

انعقاد قرارداد 10 طرح کلان ملی جدید در سال جاری

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در خصوص طرح‌های کلان ملی نیز گفت: در سال 88 معاونت موفق شد 9 طرح کلان ملی را به امضا برساند که اعتباری بالغ بر 68 میلیارد تومان داشت. در سال 89 شاهد به ثمر رسیدن و بهره‌برداری کامل یا مرحله‌ای چهار طرح کلان ملی خواهیم بود که شامل ابر رایانش ملی، رادیو داروها، داروهای وارداتی و داروهای صعب العلاج است، همچنین در سال 89 به دنبال انعقاد قرارداد 10 طرح کلان ملی دیگر هستیم.

ایجاد شش فن بازار منطقه ای در کشور طی شش ماه نخست امسال

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در صدد اجرای آن هستیم، ایجاد فن بازارهای ملی، منطقه ای و تخصصی در کل کشور است.سلطانخواه افزود: درصددیم شش فن بازار منطقه ای را تا نیمه اول سال 89 در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و استان مرکزی تشکیل دهیم.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

سلطانخواه گفت: در راستای حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان از 30 پارک و 130 مرکز رشد وابسته به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان حمایت شده است، همچنین حدود یک صد شرکت دانش بنیان مستقل با تسهیلات قرض الحسنه در سال 88 مورد حمایت قرار گرفته اند که در بودجه سال 89 اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی افزود: امیدواریم لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بدون اینکه تغییرات اساسی در محورهای مهم آن در مجلس ایجاد شود، تصویب شود تا گام بزرگی در جهت استقرار هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود. وی گفت: همچنین به دنبال حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان هستیم تا این تعاونی‌ها بتوانند از تسهیلات بانک توسعه تعاون بهره‌مند شوند.

موبایل‌ها جهان تصاویر را تسخیر می‌کنند

Posted: 31 May 2010 09:10 AM PDT

روزنامه‌ی دنیای اقتصاد، ندا لهردی - تجربه تماشای تصاویر برای اغلب ما با نشستن جلوی نمایشگرهای بزرگ انواع تلویزیون تعبیر می‌شود. در حقیقت ورود جعبه‌های جادو به زندگی روزمره افراد شکل تازه‌ای به روزمر‌گی‌های آنها داد؛ روندی که همچنان هم ادامه دارد تا جایی که تکنولوژی‌های جدید هم نتوانسته‌اند جای این محصول پر طرفدار را بگیرند.

درست به همین دلیل هم در سال‌های اخیر همراه با تمایل کاربران به استفاده از محصولات دیجیتال شخصی و قابل حمل، محصولات و تکنولوژی‌های جدیدی برای طرفداران پر و پا قرص تلویزیون معرفی شده است.

Mobile TVها در حقیقت محبوب‌ترین این تکنولوژی‌های تلویزیونی جدید هستند که توجه بسیاری از کاربران را به خودشان جلب کرده‌اند. اگرچه هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین تماشای تلویزیون در شرایط راحت در خانه باشد، با این حال، اما در زندگی مدرن امروزی کاربران زمان زیادی از روز خودشان را در فضای بیرون از خانه می‌گذرانند. با این اوصاف است که یک دستگاه کوچک و قابل حمل که بتواند تصاویر برنامه‌های تلویزیونی را دریافت و برای کاربرانش به نمایش بگذارد، می‌تواند برای هر کدام از ما محصولی مفید و جالب توجه باشد.

روزهای تابستان هم در راهند و به این ترتیب سفرها و گردش‌ها را هم با خود به همراه می‌آورند. این در حالی است که برای بسیاری از علاقه‌مندان به برنامه‌های تلویزیونی هیچ تفریحی لذت بخش‌تر از تماشای برنامه‌های تلویزیونی نیست. در واقع در همین شرایط است که وجود یک دستگاه Mobile TV می‌تواند مفید باشد.

Mobile TVها می‌توانند ضمن دریافت سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی، امکان دانلود و ضبط برنامه‌های تلویزیونی از طریق اینترنت را هم در اختیار کاربرانشان قرار بدهند. اهمیت این محصولات شاید برای طرفداران ورزش و مسابقات ورزشی بیشتر ملموس باشد. به خصوص در روزهای آینده که بازی‌های جام جهانی فوتبال برگزار می‌شوند، وجود یک Mobile TV برای هر کدام از ما می‌تواند ما را با تمام اتفاقات جام جهانی 2010 همراه کند. به این ترتیب است که مزایای حضور یک Mobile TV در کیف دستی شما می‌تواند شما را با اتفاقات روز همراه کند.

باریک‌تر و ارزان‌تر

محصولات Mobile TV هم همراه با تکنولوژی‌های روز و طراحی‌های صنعتی مدرن به تدریج در سال‌های اخیر باریک‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر شده‌اند تا امکان حمل و جا به جایی راحت‌تر را به کاربرانشان بدهند. در این سال‌ها این محصولات معمولا مورد توجه طرفداران مسابقات ورزشی بوده‌اند و به این علت هم بیشتر و بیشتر با سلیقه این کاربران هماهنگ شده‌اند.

تلویزیون‌های قابل حمل حالا دیگر در مقایسه با تلویزیون‌های قابل حمل CRT قدیمی با تصاویر سیاه و سفید، تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. آنها حالا آنقدر باریک و کوچک شده‌اند تا به اندازه کوله پشتی‌ها یا کیف‌های دستی کاربران خودشان درآمده و بتوانند همراه همیشگی آنها باشند.

از طرفی این محصولات آنقدر در بازار با استقبال خریداران مواجه شده‌اند که بازاری رقابتی را در این زمینه به وجود آورده‌اند. این بازار رقابتی باعث شده است تا قیمت این محصولات تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده و امکان خرید برای افراد مختلف را فراهم بیاورد.

محصولاتی مانند AXN-8701 شرکت Axion، HLT71 شرکت Haier و PLC7V96 شرکت Viore نمونه‌هایی از تلویزیون‌های قابل حمل جدید با قابلیت‌های متنوع و البته قیمت مناسب هستند. این تلویزیون‌ها ابعادی کوچک‌تر از iPad شرکت Apple داشته و تصاویر را با وضوح بالایی در نمایشگرهای 7 اینچی LCD خودشان به نمایش می‌گذارند.

تلویزیون‌های قابل حمل جدید معمولا دارای تیونرهای دیجیتالی بوده و مجهز به یک آنتن برای دریافت سیگنال‌های شبکه‌های تلویزیونی هستند تا به این ترتیب امکان تماشای برنامه‌هایی را برای شما فراهم بیاورند که می‌توانستید در تلویزیون معمولی خودتان در خانه آنها را تماشا کنید. البته نباید فراموش کنید که کیفیت دریافت تصاویر روی تلویزیون‌های قابل حمل تا حد زیادی به دستگاه‌های فرستنده منطقه محل زندگی شما بستگی دارد.

حالا با ارزان‌تر شدن این تلویزیون‌های قابل حمل، آنها از یک محصول لوکس به محصولی کاربردی و جالب برای اغلب افراد تبدیل شده‌اند تا جایی که شرکت‌های تولیدکننده مختلفی به طراحی و تولید این محصولات رو آورده‌اند تا سهمی از این بازار پررونق را به خودشان اختصاص بدهند. درست به همین دلیل هم شرکت Haier به تازگی از تولید و عرضه دو مدل جدید از این محصولات در تابستان امسال خبر داده است. به این ترتیب این شرکت سعی کرده است تا با اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند عمر باتری بیشتر و استفاده از نمایشگرهای LED فروش خوبی از این محصولات جدید را بدست بیاورد. این موارد در واقع مهم‌ترین مشکلات کاربران با تلویزیون‌های قابل حمل هستند. بسیاری از کاربران این محصولات معمولا از عمر کم باتری این محصولات یا عدم امکان تماشای تصاویر در نمایشگر LCD آنها در نور آفتاب ناراضی بودند.

شرکت Vizio هم از تصمیم خود برای عرضه دو مدل جدید با نمایشگر LED با نمایشگرهای 7 و 9 اینچ در تابستان امسال خبر داده است. با این اوصاف بازار Mobile TVها به تدریج رونق بیشتری می‌گیرد تا رقابت بیشتری را در میان شرکت‌های تولیدکننده به وجود بیاورد.

تلویزیون روی گوشی‌های موبایل

این روزها گوشی‌های موبایل به پر طرفدارترین محصولات دیجیتال شخصی تبدیل شده‌اند و به همین دلیل هم برای اغلب کاربران تماشای برنامه‌های تلویزیونی از طریق این گوشی‌های موبایل جذاب و راحت خواهد بود. با این اوصاف است که حالا کاربران موبایل‌های هوشمندی که به نرم‌افزارهای پخش برنامه‌های تلویزیونی مجهز بوده و از خدمات تلویزیونی مبتنی بر موبایل استفاده می‌کنند، می‌توانند به راحتی برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌شان را از این طریق به تماشا بنشینند. این امکان با ورود و به کارگیری تکنولوژی G3 برای کاربران راحت‌تر در دسترس قرار گرفت.

حالا دیگر اغلب عرضه‌کنندگان خدمات موبایل و اپراتورها خدمات پخش برنامه برای Mobile TVها را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند. به این ترتیب بسته به شرکت ارائه‌کننده خدمات تلویزیون موبایلی که کاربران از خدمات آن استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه اشتراک کمی برنامه‌های تلویزیونی را دریافت کرده و ببینند. به عنوان مثال، شرکت Mobi TV که این خدمات را به مشترکانش ارائه می‌دهد برای استفاده ماهیانه از این خدمات تنها 10 دلار از کاربرانش دریافت می‌کند و در مقابل امکان تماشای برنامه‌های 40 شبکه تلویزیونی را هم به آنها می‌دهد. این شرکت همچنین برنامه کاربردی ویژه‌ای را هم برای iPhone و موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Android شرکت Google عرضه کرده است.

با این همه، اگر چه تجربه واقعی تماشای تلویزیون برای همه ما به نشستن در جلوی تلویزیون‌های کابلی و قدیمی محدود می‌شود، اما داشتن یک دستگاه تلویزیون قابل حمل یا Mobile TV می‌تواند تماشای به موقع برنامه‌های دلخواه ما را در هر مکان و زمانی تضمین کند. کارشناسان مجله فوربس به تازگی چند محصول از بهترین دستگاه‌های تلویزیون قابل حمل را انتخاب و معرفی کرده‌اند که در زیر آمده‌اند:

مدل AXN-8701 از Axion: این محصول یکی از بهترین تولیدات شرکت Axion در بازار دستگاه‌های تلویزیون دستی است. این دستگاه دارای نمایشگر LCD با اندازه 7 اینچ بوده و از تیونر دیجیتالی هم بهره می‌برد. این محصول دارای یک باتری است و در هر بار شارژ 100 دقیقه عمر می‌کند و با قیمت 80 دلار به بازار عرضه شده است.

مدل HLT71 از Haier: این محصول هم یک تلویزیون قابل حمل ساده است که نمایشگر 7 اینچی LCD دارد و با یک تیونر دیجیتالی امکان تماشای طولانی مدت برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌کند. باتری این محصول عمر زیادی داشته و در هر بار شارژ قابلیت پخش مداوم 5/2 ساعت برنامه تلویزیونی را دارد که این زمان برای تماشای یک مسابقه فوتبال یا بیسبال کافی است.

مدل PLC7V96 از Viore: این محصول هم مانند اغلب تلویزیون‌های قابل حمل نمایشگر 7 اینچی LCD دارد و از یک تیونر دیجیتالی هم بهره می‌برد. باتری این دستگاه در هر بار شارژ امکان تماشای 5/1 ساعت برنامه تلویزیونی را به کاربرانش می‌دهد که این زمان برای تماشای یک مسابقه فوتبال کافی است. این دستگاه دارای نمایشگر تمام لمسی هم هست.

مدل‌های جدید Razor از Vizio: این مدل‌های جدید که قرار است در تابستان امسال روانه بازار شوند، در مدل‌های VMB070 و VMB09 به بازار معرفی شده‌اند. هر دو این مدل‌ها دارای نمایشگر LED هستند که اندازه نمایشگر مدل VMB070 برابر 7 اینچ بوده و اندازه نمایشگر VMB09 هم به 9 اینچ می‌رسد. هر دو این مدل‌ها با تکنولوژی ATSC-M/H سازگار بوده و عمر باتری مناسب و طولانی دارند. طبق اعلام شرکت Vizio مدل VMB070 با قیمت 149 دلار و مدل VMB09 را با قیمت 199 دلار به بازار عرضه خواهد کرد.

مدل Flo TV از FLO: این محصول در واقع یک دستگاه کوچک برای دسترسی به خدمات پخش برنامه‌های تلویزیونی شرکت FLO است که مجهز به یک نمایشگر تمام لمسی با اندازه 5/3 اینچ است. این دستگاه همچنین دارای یک خروجی هدفون بوده و از یک اسپیکر داخلی هم بهره می‌برد. این تلویزیون قابل حمل 200 دلاری امکان دسترسی به برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی مختلفی را برای کاربرانش فراهم می‌کند. شرکت FLO هم اعلام کرده است که برای اشتراک شش ماهه خدماتش هزینه 15 دلاری از هر کاربر دریافت می‌کند.

iPhone: این موبایل هوشمند در حال حاضر محبوب‌ترین ابزار برای دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی در خارج از فضای خانه است تا جایی که شرکت‌های مختلف مانند Mobi TV، Flo، Rabid Sport، MLB.com و AtBat برای ارائه برنامه‌های خود به کاربران این محصول نرم‌افزارهای کاربردی ویژه برای آن طراحی و تولید می‌کنند.

موبایل‌های هوشمند آندروییدی: این موبایل‌ها هم در دسته محصولات پر طرفدار در میان کاربران سرتاسر دنیا هستند. در این میان، اما گویا دو مدل Droid شرکت Motorola و Incredible شرکت HTC بیشتر انتظارات علاقمندان به تماشای برنامه‌های تلویزیونی را برآورده می‌کنند.

عرضه‌ی برنامه‌ای برای تبدیل تلفن به کلید اتاق هتل

Posted: 31 May 2010 09:07 AM PDT

با کمک برنامه جدیدی که تقریبا در تمامی تلفن‌های هوشمند موجود در بازار کار می‌کند، میهمانان هتل‌ها از این پس می‌توانند به جای کلید یا کارت‌های دسترسی از گوشی خود برای باز کردن در اتاقشان استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، این برنامه جدید که توسط OpenWays طراحی شده، در بیش از چهار میلیارد تلفن در جهان کار کرده و می‌تواند با فن‌آوری‌های قفل بسیاری از جمله Mag-Stripe و Smart Card یکپارچه شود.

قرار است برنامه جدید که ویژه درهای هتل ساخته شده، در دو هتل از هتل‌های زنجیره‌ای "اینترکانتیننتال هتلز" مورد آزمایش قرار بگیرد.

به دلیل این‌که فن‌آوری OpenWays می‌تواند تقریبا با هر فن‌آوری قفلی کار کند، می‌تواند برای موارد دیگر یا مکان‌هایی مانند درهای خزانه‌ها و ورودی‌های ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

این برنامه از بلندگوهای گوشی برای پخش صدای متمایزی استفاده می‌کند که توسط فن‌آوری OpenWays در قفل، گرفته می‌شود و به دلیل این‌که صدا به راحتی قابل ضبط است، به‌محض به‌کارگیری، دیگر قابل استفاده نیست و در صورتی که این صدا ضبط شود و کسی سعی کند از صدای ضبط شده استفاده کند، قفل، تلاش برای ورود را رد می‌کند.

بر اساس این گزارش، این صدا هرگز بلندتر از آنچه معمولا شنیده می‌شود، نیست و فعال کردن بلندگوی گوشی ضرورتی ندارد. ممکن است امکانات اضافی این برنامه در آینده شامل سفارش خدمات اتاق و پرداخت پول برای آن باشد.

روزنامه‌ی ورزشی «گل» توقیف شد

Posted: 31 May 2010 09:06 AM PDT

بر اساس تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات، یک روزنامه ورزشی و یک ماهنامه محلی توقیف شدند و به ۱۴ نشریه تذکر داده شد.

روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات موضوع تخلفات نشریات مطرح و به شرح ذیل تصمیم‌گیری شد:

1- روزنامه «گل» به دلیل انتشار و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی و تخلف از بند دو ماده شش قانون مطبوعات و به علت اصرار بر تخلفات، به استناد تبصره ماده 12 آن قانون توقیف و موضوع جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود.

2- ماهنامه محلی «بدر» به دلیل افترا به مقامات، نهادها و ارگان‌های کشور و پخش شایعات و مطالب خلاف واقع به دلیل تخلف از بندهای هشت و 11 ماده شش قانون مطبوعات، به استناد تبصره ماده 12 آن قانون توقیف و موضوع جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال شود.

3- به روزنامه «البرز ورزشی» به دلیل تخلفات محتوایی و شکلی تذکر داده شود و به علت اصرار بر تخلفات، موضوع جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع گردد.

4- به روزنامه‌های «وطن امروز» و «فرهیختگان» هر یک دو تذکر به دلیل دو مورد تخلف از مفاد ماده شش قانون مطبوعات داده شود.

5- به روزنامه‌های‌ «مردم سالاری»،«آفتاب یزد»، «جهان اقتصاد»، «آرمان روابط عمومی»، «جمهوری اسلامی»، «جهان صنعت»، «کارون»، «البرز ورزشی» و«خبر ورزشی» و همچنین نشریات:‌ «بهداشت روان و جامعه»، «هنر موسیقی» و «راه» به دلیل تخلفات محتوایی و شکلی تذکر داده شود.

پیشنهاد نمایش بازی‌های جام‌جهانی فوتبال در پردیس‌های سینمایی

Posted: 31 May 2010 09:06 AM PDT

مدیر پردیس سینمایی آزادی از ارائه پیشنهادی برای نمایش بازی‌های جام جهانی فوتبال در پردیس‌های سینمایی خبر داد.

رضا سعیدی‌پور در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب افزود: پیشنهاد نمایش بازی‌های جام جهانی فوتبال را در پردیس‌های سینمایی داده‌ایم که این پیشنهاد با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است و منتظر تصمیم اداره اماکن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی افزود: دلیل اصلی ارائه این پیشنهاد این بود که با شروع جام جهانی معمولا همه مردم پای تلویزیون‌ها می‌نشینند و در این مدت سینما با ریزش مخاطب بسیار زیادی مواجه می‌شود که با این پیشنهاد قصد داریم تا مردم در ایام جام جهانی رابطه خود را با سینما حفظ کنند.

مدیر پردیس سینمای آزادی ادامه داد: در واقع ما نمی‌خواهیم به خاطر فوتبال مردم در خانه‌ها حبس شوند و این پیشنهاد را ارائه داده‌ایم تا همه اعضای یک خانواده به سالن سینما بیایند هر کدام تمایل دارند به تماشای فوتبال بنشینند و یا فیلم مورد علاقه خود را ببینند.

سعیدی‌پور خاطر نشان کرد: این طرح مشابه طرح موفق اذان تا اذان است که سال گذشته در ماه رمضان اجرا شد و توانست مخاطبان سینمای ایران را حفظ کند و با توجه به این که جام جهانی تقریبا زمان مرده‌ای برای اکران سینما به حساب می‌آید، این طرح می‌تواند موفق عمل کند به شرط آنکه یک تیم از کارشناسان خبره بر روی جزئیات این پیشنهاد کار کنند و آن را عملیاتی کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: طبیعتا تماشای فوتبال برای علاقمندان جام جهانی در پردیس‌های سینمایی رایگان خواهد بود اما تماشای فیلم‌های سینمایی با بلیت‌فروشی صورت خواهد پذیرفت.

خودکشی دیجیتالی در فیس‌بوک

Posted: 31 May 2010 09:06 AM PDT

گروهی از کاربران فیس‌بوک تصمیم گرفتند در اعتراض به مورد توجه قرار نگرفتن نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی، این سایت را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، بیش از 25 هزار نفر متعهده شده‌اند که دهم خردادماه برابر با 31 ماه می این سایت را ترک کنند.

این افراد قصد دارد در اعتراض به نادیده گرفته شدن مشکلات حریم خصوصی در فیس‌بوک و باز نبودن آن مرتکب خودکشی دیجیتالی شوند. اما به نظر می‌رسد افراد زیادی از این طرح خبر نداشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، طرح "روز ترک فیس‌بوک" شکسته خورده به نظر می‌رسد.

معلوم نیست بی‌علاقه‌گی کاربران یا مجموعه اصلاحات حریم خصوصی اخیر فیس‌بوک، ریشه این اقدام شکست خورده باشد. مارک زوکربرگ، مدیر اجرایی فیس‌بوک، مجموعه جدیدی از گزینه‌های حریم خصوصی را به تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی کرده است.

طبق اعلام Vision Critical، بیش از 60 درصد از کاربران مورد نظرسنجی اظهار کرده‌اند که از واکنش فیس‌بوک به نگرانی های حریم خصوصی متعدد درباره عملکرد این سایت راضی هستند، اگرچه 81 درصد تاکید کرده‌اند هم‌چنان در فیس‌بوک درباره اطلاعاتی که ارسال یا به اشتراک می‌گذارند با احتیاط عمل می‌کنند.

آدرس اینترنتی خود را با دقت انتخاب کنید

Posted: 31 May 2010 09:03 AM PDT

لیستی از آدرسهای اینترنتی که بخشهای تشکیل دهنده آن به صورت غیر عمدی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر مفاهیمی ناخوشایند، خنده دار و غلط انداز را نمایش می دهند منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمی بی دقتی در انتخاب نام آدرس اینترنتی می تواند نتیجه خنده آور، غلط انداز و گاه ناخوشایندی را به بار بیاورد. این اشتباه به ویژه از جانب شرکتهای بزرگی رخ می دهد که صادقانه نام ساده و کوتاه خود را در کنار برخی واژه های ساده دیگر قرار می دهند، بدون اینکه به نتیجه دو گانه و مخرب آن توجهی داشته باشند.

این لیست در کتابی به نام "150 آدرس اینترنتی بدنام" منتشر شده است. به گفته "اندی گلدمن" نویسنده این کتاب، زمانی که در آدرسهای اینترنتی فاصله میان واژه ها حذف می شود، انسان به صورت ذهنی آنها را به شیوه خود خوانده و ترجمه می کند. در عین حال همه انسانها مانند یکدیگر نیستند و هر کس از این حروف به هم چسبیده مفهومی متفاوت را برداشت خواهد کرد.

بسیاری از شرکتهای معتبر ارتباطاتی، مهندسی، انرژی و یا پزشکی این اشتباه بزرگ را در انتخاب نام آدرسهای اینترنتی خود انجام داده اند و تنها پس از انتشار آن در اینترنت به مفاهیم ناخوشایندی که کاربران می توانند از این آدرس برداشت می کنند، پی برده اند.

بر اساس گزارش تلگراف، احتمال برداشت اشتباه از آدرسهای اینترنتی تا کنون منجر به وارد آمدن آسیبهای زیادی به شرکتهای مختلف شده و معمولا این شرکتها زمانی پی به اشتباه بزرگ خود می برند که برای تغییر دادن نام آدرس اینترنتی دیگر دیر شده است.

۱۰ چاپگر رنگی لیزری برتر جهان

Posted: 31 May 2010 09:03 AM PDT

خبرگزاری فارس - کارشناسان در آخرین بررسی خود 10 چاپگر لیزری رنگی برتر جهان را بر اساس قیمت، فناوری، کاربرد و فروش در بازارهای جهانی برگزیده و لیست آنها را منتشر کردند.

به گزارش پی‌.سی.‌ورلد، چاپگرها امروزه به یکی از مهم‌ترین ابزارهای جانبی رایانه تبدیل شده‌اند و در این میان، مدل‌های پیشرفته آن‌ها مانند چاپگرهای لیزری رنگی بیش از پیش در سراسر دنیا به فروش می‌روند. مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه چاپگرهای رنگی لیزری وجود دارد، قیمت تونر داخلی آن است که همچنان گران است و کاربران در مجموع از قیمت آن راضی نیستند.

کارشناسان مرکز PC World در آخرین بررسی خود 10 چاپگر لیزری رنگی برتر جهان را بر اساس قیمت، فناوری، کاربرد و فروش آن‌ها در بازارهای جهانی برگزیده و لیست آن‌ها را منتشر کرده‌اند.

چاپگر 5130cdn شرکت دل: این چاپگر رنگی لیزری برای آن دسته از سازما‌ن‌هایی مناسب است که حجم فعالیت‌های چاپی در آن‌ها زیاد است. سرعت بالا، کیفیت مناسب، قابلیت‌های مختلف چاپی و قیمت ارزان از مهم‌ترین موارد مربوط به این چاپگر رنگی است.

چاپگر 3130cn شرکت دل: این چاپگر که خرید آن به سازمان‌ها و ادارات کوچک توصیه می‌شود، سرعت بالایی در چاپ صفحات به صورت رنگی دارد و آن‌ها را با کیفیت بالا و قابل قبول چاپ می‌کند. قیمت تونر این چاپگر نیز ارزان است.

چاپگر LaserJet CP4025dn شرکت اچ‌پی: این چاپگر پرسرعت قابلیت‌های فراوانی را در خود جا داده است و در مقابل، هزینه چاپ هر صفحه به‌صورت رنگی با آن بسیار پایین است. تصاویر چاپ شد با این محصول کیفیت مناسبی دارند. قیمت این چاپگر بین 1220 تا 1700 دلار اعلام شده است.

چاپگر C734dn شرکت لکسمارک: آن دسته از شرکت‌هایی که به دنبال یک چاپگر رنگی لیزری با سرعت بالا، قابلیت‌های کاربردی و قیمت پایین هستند، می‌توانند این محصول را خریداری کنند. این چاپگر با قیمت بین 782 تا 993 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

چاپگر Phaser 7500 شرکت زیراکس: این چاپگر رنگی لیزری قیمت گرانی دارد، اما کیفیت تصاویر چاپ شده در آن نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار کاملا بهتر است و به کمک آن می‌توان تصاویر را به اندازه بنرهای تبلیغاتی با کیفیت بسیار مناسب به چاپ رساند. قیمت این چاپگر در بازارهای جهانی بین 2580 تا 3161 دلار است.

چاپگر Mita FS-C5300DN شرکت کیوسرا: این چاپگر پرسرعت، محصولی اقتصادی برای شرکت‌های متوسط و کوچک محسوب می‌شود و کیفیت چاپ آن به صورت رنگی بسیار قابل قبول است.

چاپگر LasserJet CP2025n اچ‌پی: این چاپگر نسبت به مدل‌های مشابه موجود در بازار قیمت بسیار ارزانی دارد و در عین حال قابلیت‌های کاربردی فراوانی را در اختیار سازمان‌های کوچک می‌گذارد. قیمت این چاپگر در بازارهای جهانی بین 464 تا 626 دلار است.

چاپگر Oki C610dtn: کیفیت چاپ تصاویر رنگی در این محصول معمولی است، اما سرعت بالای آن و قیمت پایین قطعات جانبی مهم‌ترین عاملی بوده که فروش جهانی آن را افزایش داده است.

چاپگر C780n شرکت لکسمارک: برای شرکت‌های پرمشغله که میزان چاپ تصاویر رنگی در آن‌ها زیاد است، این محصول گزینه مناسبی محسوب می‌شود و قیمت مناسبی دارد. این چاپگر در بازارهای جهانی با قیمت 884 تا 1126 دلار به فروش می‌رسد.

HL-4040CN شرکت Brother: این چاپگر رنگی لیزری با قیمت ارزان خود، سرعت بالا و کیفیت مناسب چاپی، بهترین گزینه برای شرکت‌های کوچک محسوب می‌شود. قیمت این محصول در بازارهای جهانی بین 181 تا 534 دلار است.

پیوستن ۱۰ هزار نفر به اشتراک برنامه‌ی پولی روزنامه‌ی اسپانیایی

Posted: 31 May 2010 09:02 AM PDT

بیش از 10 هزار نفر از زمان عرضه برنامه خبری پولی روزنامه اسپانیایی زبان "ال موندو" در ماه مارس، به اشتراک آن درآمده‌اند.

به گزارش ایسنا، این برنامه که "اوربیت" نام دارد، برای مشترکان دسترسی کامل به نسخه این روزنامه و مجموعه‌ای از خدمات شامل آرشیوها، گزارش‌های ویدیویی و تفسیر اخبار را فراهم می‌کند؛ این سرویس 15 یورو در ماه یا روزانه 60 سنت یورو هزینه دارد و به گفته نماینده این شرکت، این نتایج فراتر از پیش‌بینی‌های ال موندو بوده است.

ال موندو هم‌چنان دسترسی به محتوای وب‌سایت این روزنامه را که پربازدیدکننده‌ترین وب سایت رسانه‌یی اسپانیایی‌زبان در جهان به شمار رفته و از اسپانیا و سراسر آمریکای لاتین بازدیدکننده دارد، رایگان نگه داشته است.

این سایت که معمولا توسط گروهی شامل 20 خبرنگار به‌روز می‌شود، نسخه‌های کوتاه‌تر مقالات چاپ شده در این روزنامه را منتشر می‌کند.

طبق پیش‌بینی ال موندو، شمار مشترکان این برنامه خبری پولی با عرضه برنامه ویژه رایانه لوحی آی‌پد که فروش آن از هفته در اسپانیا آغاز شد، افزایش می‌یابد.

به گفته پدرو رامیرز، مدیر ال موندو، شمار افرادی که مطبوعات را از کیوسک‌های مجازی مانند اوربیت خریداری می‌کنند، با گذشت زمان، افزایش می‌یابد و اگر ال موندو قدرت زبان اسپانیایی را در نظر بگیرد، می‌تواند شمار مشترکان این برنامه را در خارج از کشور افزایش دهد.

روزنامه ال موندو تحت کنترل ناشر بزرگ ایتالیایی RCS MediaGroup است که کوریر دلا سرا، پرفروش‌ترین روزنامه ایتالیا را چاپ می‌کند.

این روزنامه که همانند سایر روزنامه‌های اروپایی به‌دنبال راه‌های جدید کسب درآمد است، نخستین روزنامه بزرگ اسپانیایی است که برنامه خبری پولی عرضه می‌کند.

گران‌ترین مکان‌های جهان برای خرید یک آی.‌پد

Posted: 31 May 2010 09:02 AM PDT

انگلیس و اروپا گران‌ترین مناطق جهان برای خرید رایانه لوحی آی‌پد هستند که قیمت این دستگاه در آن‌ها یک چهارم بالاتر از آمریکا است.

به گزارش ایسنا، بررسی انجام گرفته در استرالیا نشان می‌دهد اروپایی‌هایی که به آسیا، آمریکا و نقاط دیگر مسافرت می‌کنند، می‌توانند با خرید آی‌پد از این نقاط، صرفه جویی زیادی در هزینه پرداخت شده برای این رایانه داشته باشند.

بر اساس بررسی شاخص آی‌پد CommSec، در انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا، آی‌پد 20 تا 25 یورو بیش از آمریکا قیمت دارد.

طبق یافته‌های این بررسی که به مقایسه قیمت آی‌پد در 10 کشور از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوییس، اسپانیا، انگلیس، ژاپن، استرالیا و کانادا پرداخته، قیمت برای ارزان‌ترین مدل آی‌پد که تنها اتصال وای فای دارد، در آمریکا به 499 دلار و در انگلیس به 620 دلار برای مدل 16 گیگابایتی آن می‌رسد اما در کانادا 520 دلار، ژاپن 536 دلار و استرالیا 533 دلار است.

ازسوی دیگر مدل 64 گیگابایتی آی‌پد با اتصال وای فای و نسل سوم در آمریکا 829 دلار قیمت دارد و در مقابل در انگلیس، هزار و 10 دلار و در آلمان، فرانسه و ایتالیا 980 دلار است.

هواداران آی‌پد هفته گذشته و با آغاز فروش دستگاه جدید اپل در خارج از آمریکا، به فروشگاه‌های عرضه آی‌پد در اروپا و آسیا روی آوردند و برخی از آن‌ها تمام شب را در بیرون فروشگاه‌ها انتظار کشیدند تا نخستین کسانی باشند که موفق به خریداری این دستگاه می‌شوند.

این دستگاه که اندکی کوچک‌تر از یک رایانه نوت بوک معمولی بوده و دارای قلم و صفحه لمسی رنگی است، برای مرور اینترنت، تماشای فیلم، خواندن کتاب و انجام بازی طراحی شده و به‌عنوان یک نجات بخش حیات مورد استقبال صنعت نشر قرار گرفته است.

تهیه‌کننده سینمایی از پنج هزار کاربر اینترنتی به‌خاطر دانلود فیلمش شکایت کرد

Posted: 31 May 2010 08:56 AM PDT

تهیه کننده فیلم سینمایی هارت لاکر دادخواست قضایی را بر ضد افرادی که نسخه هایی از این فیلم را در اینترنت به طور غیرقانونی توزیع کرده اند، تقدیم دادگاه کرده است.

به گزارش فارس به نقل از تی جی دیلی،‌ این دادخواست علیه 5000 نفر از کاربران نرم افزار به اشتراک گذاری فایل بیت تورنت تقدیم دادگاه شده است. این افراد به نقض کپی رایت و نقض حقوق مالکیت معنوی متهم شده اند.

تاکنون سابقه نداشته که تهیه کننده یک فیلم سینمایی شخصاً علیه تعدادی از کاربران متخلف اینترنت وارد عمل شده و از آنها به دادگاه شکایت کند.

ایون ولتاژ نام افرادی که از آنها شکایت کرده را نمی داند و صرفاً آدرس های IP آنها را به دادگاه داده است. در صورت صدور حکم توسط دادگاه شرکت های سرویس دهنده به این افراد سرویس های اینترنت آنها را تعلیق خواهند کرد.

پیش بینی می شود در صورت محکومیت این افراد به غیر از قطع دسترسی به اینترنت هر یک به پرداخت 1500 دلار جریمه محکوم شوند. انتظار می رود ظرف هفته های آینده به این شکایت رسیدگی شود.

بازی‌های ویدیویی تمرینی برای کنترل رویاها هستند

Posted: 31 May 2010 08:55 AM PDT

یک روانشناس از دانشگاه گرانت مک ایوان در کانادا مدعی شد که بازی‌های ویدیویی تمرینی برای کنترل رویاها هستند.

به گزارش ایسنا، این روانشناس قرار است نتیجه تحقیقات خود در این زمینه را در ششمین کنفرانس سالانه بازی‌ها برای سلامت که هفته جاری در شهر بوستون برگزار می‌شود، ارایه کند.

او در مطالعه انجام گرفته در سال 2006 و 2008 به بررسی رویاهای بازیکنان و غیربازیکنان و ارتباط میان بازی کردن و کابوس‌ها پرداخته و طبق یافته‌های بررسی وی، افرادی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند بیش‌تر احتمال دارد رویاهای روشن داشته باشند و از میان کسانی که خواب‌های روشن می‌بینند.

بر اساس این مطالعه هم‌چنین کابوس‌های بازیکنان، خشن‌تر از رویاهای غیربازیکنان است.

این روانشناس امیدوار است که پژوهش خود را به یک آزمایشگاه بررسی خواب ببرد اما برای تامین بودجه آن ممکن است مشکل داشته باشد.

اوج‌گیری فروش کتابخوان‌های الکترونیکی تا سال ۲۰۱۳

Posted: 31 May 2010 08:55 AM PDT

انتظار می‌رود فروش کتابخوان‌های الکترونیکی پیش از افت هفت درصدی در سال 2014 به دلیل افزایش رقابت از سوی دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، در سال 2013 به 14 میلیون دستگاه برسد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش اینفورما تلکام اند مدیا، این کاهش به دلیل روی آوردن مصرف‌کنندگان از کتابخوان‌های الکترونیکی اختصاصی به انواع دیگر دستگاه‌های چندمنظوره به ویژه تلفن های همراه و رایانه‌های لوحی مانند آی‌پد اپل صورت می‌گیرد.

طبق گزارش این شرکت که استراتژی‌هایی را بر پایه داده‌های بازار جهانی و پژوهش‌های صورت گرفته ارایه می‌کند، این گرایش احتمالا به تقسیم شدن بازار کتابخوان‌ها به دو دسته ارزان‌قیمت با امکانات اندک و قیمت بالا با امکانات پیشرفته منتهی می‌شود.

به گفته تحلیلگر ارشد اینفورما تلکام اند مدیا، در حال حاضر کتابخوان‌ها تجربه خواندن خوبی را فراهم کرده و سطح بالایی از راحتی حمل و عمر باتری مناسب دارند، با این همه این دستگاه‌ها با قابل دسترس شدن کتاب‌های الکترونیکی در دستگاه‌های چندمنظوره مانند تلفن‌های همراه، رایانه‌های لوحی و نت بوک‌ها تحت تهدید قرار دارند.

بنا بر این گزارش، فروشندگان کتابخوان‌ها برای دوام یافتن در این بازار می‌توانند دستگاه‌های ارزان‌قیمت با حداقل امکانات را طراحی کنند که به همراه یک رایانه یا دانگل USB برای دسترسی به محتوای بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد یا امکانات موجود در مدل‌های متوسط و پیشرفته را بهبود دهند.

بهره‌برداری از دیتاسنتر ملی تا پایان سال / راه‌اندازی مراکز داده استانی

Posted: 31 May 2010 08:55 AM PDT

دیتا سنتر ملی که قرار است تمامی دیتاهای موجود در کشور را ذخیره کرده و میزبانی تمامی سایتهای داخلی را نیز به عهده گیرد با مشارکت شرکت ایزایران و ارتباطات زیر ساخت تا 9 ماه آینده عملیاتی می شود.

مسعود مقدس عضو هیئت مدیره شرکت آریا همراه سامانه در گفتگو با خبرنگار مهر از همکاری شرکت ایزایران (یکی از سهامداران آریا همراه سامانه) با شرکت ارتباطات زیرساخت برای راه اندازی دیتا سنتر ملی خبر داد و گفت: مرکز داده ملی تا 9 دیگر عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه پروژه دیتا سنتر ملی به عنوان یک پشتیبان گیری (بک آپ) برای حفاظت از اطلاعات و داده های موجود در کشور عملیاتی خواهد شد ادامه داد: با این پروژه ملی در مواقع بحرانی یک مرکزیت خارج از مراکز اجرایی وجود خواهد داشت و دیتاها از بین نمی رود.
وی با تاکید بر اینکه فاز اول پروژه دیتا سنتر ملی با 30 میلیارد تومان اعتبار در حال اتمام است خاطرنشان کرد: این پروژه تا 9 ماه آینده به اتمام رسیده و عملیاتی خواهد شد.

راه اندازی دیتاسنترهای استانی

مقدس همچنین از راه اندازی مراکز داده استانی خبر داد و گفت: هر یک از استانداریها به طور جداگانه نسبت به راه اندازی دیتا سنتر اقدام کرده اند که این پروژه در 10 طرح دولت الکترونیک جای می گیرد.

عضو هیئت مدیره آریا همراه سامانه در مورد پروژه دیتاسنترهای استانی به مهر گفت: هر یک از استانها برای راه اندازی دیتاسنتر مناقصه برگزار کرده و در برخی از کلانشهرها نیز این پروژه به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس سابق هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه شرکت ایران برنا به عنوان مشاور و پیمانکار در این پروژه ها فعال است افزود: در طرح دیتا سنتر استانی هر یک از استانها با ایجاد یک سرور مرکزی، تمامی داده ها و ا طلاعات را به مرکزیت انتقال می دهند.

به گزارش مهر، با آغاز به کار دیتا سنتر ملی، میزبانی استفاده از اینترنت را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد داد و دیگر نیازی نخواهد بود کاربران برای استفاده از آن به سایت خارج از کشور وصل شوند و متقاضیان می‌توانند از طریق دیتاسنتر ملی اطلاعات را دریافت کنند.

شرکت آریا همراه سامانه از کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایزایران وابسته به صاایران، شرکت مهندسی ایران برنا وابسته به بنیاد مستضعفان و شرکت پتسا است.

ژورنالیسم شهروندی هنوز یک تهدید نیست

Posted: 31 May 2010 08:52 AM PDT

بررسی‌های انجام گرفته از ژورنالیسم شهروندی در اینترنت نشان داد که این وب‌سایت‌ها هنوز تهدیدی برای ژورنالیسم حرفه‌یی به حساب نمی‌آیند.

به گزارش ایسنا، محققان در دانشگاه ایالت میشیگان، دانشگاه میسوری و دانشگاه کارولینای شمالی به تحلیل محتوا از 86 وبلاگ شهروندی، 53 وب‌سایت خبری شهروندی و 63 سایت روزنامه در ماه ژوئن و ژوییه 2009 پرداختند.

این بررسی با هدف سنجیدن میزان تهدیدی که از سوی وب‌سایت‌های ژورنالیسم شهروندی متوجه رسانه‌های حرفه‌یی است، به تحلیل انتشار روزانه محتوا در وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های خبری شهروندی و شباهت‌های میان این وب‌سایت‌ها با سایت‌های روزنامه پرداخت.

یافته‌های این بررسی خبر خوبی برای صنعت خبر حرفه‌یی محسوب می‌شود زیرا محققان دریافتند وب سایت‌های ژورنالیسم شهروندی جایگزین قابل اعتمادی برای سایت‌های روزنامه محسوب نمی‌شوند و تنها 25 درصد از سایت‌های غیرحرفه‌یی به صورت روزانه به انتشار محتوا می‌پردازند و حتی اگر ارسال‌های روزانه داشته باشند، هم‌چنان موارد خبری کم‌تری ارسال می‌کنند که به محدودیت‌های بودجه بیش‌تر مدل‌های ژورنالیسم شهروندی مشاهده شده تاکنون مربوط می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر