MediaNews.ir |
- تازهترین رتبههای صد سایت پربازدید در ایران
- نشست فلسفه رسانه در دانشکده مطالعات جهان
- با عذرخواهی علنی، روزنامه «گل» تعطیلی داوطلبانه ۵ روزه را پذیرفت
- روشهای انتخاب بهترین نام برای یک وبسایت
- آموزش مجازی زائران راهاندازی میشود
- شبکه ملی فرهنگ؛ زیرساخت ارتباطی توسعه فرهنگ بومی
- چین و ژاپن جشنواره تولیدات تلویزیونی برگزار میکنند
- راهاندازی تلویزیون کابلی اینترنتی در کرهی جنوبی
- ۹ برنامه موبایلی برای جامجهانی ۲۰۱۰
- توقف استفاده از ویندوز مایکروسافت ازسوی کارمندان گوگل
- پیشنهاد ممنوعیت کامل توزیع دیجیتالی هرزهنگاری آفریقای جنوبی
- فروش دو میلیون آی.پد در کمتر از دو ماه
- در روز ترک فیسبوک ۲۶ هزار کاربر از این سایت کوچ کردند
- طعم زندگی بدون فناوری از زبان خبرنگاران واشنگتن پست
- سایهی تهدید جامجهانی بر شبکههای تلفن همراه
تازهترین رتبههای صد سایت پربازدید در ایران Posted: 31 May 2010 03:52 PM PDT روزنامهی دنیای اقتصاد، م.ر.بهنام رئوف - بررسی روند گذشته و فعلی در هر کسب و کاری میتواند به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در پیشبرد اهداف آن کسب و کار در آینده به حساب آید. میزان فروش، افزایش یا کاهش سود، بررسی کیفیت یا کمیت خدمات ارائه شده، همه و همه میتواند نقاط ضعف یا قوت آن کسب و کار را برای کارفرما نمایان سازد. در دنیای وب و به شکل کلی کارفرماهایی که خدمات خود را بر بستر اینترنت ارائه میدهند، بیتردید میزان فروش در خصوص فعالیتهای فروش آنلاین و میزان بازدیدکننده از خدمات و محتوای ارائه شده میتواند نقش بسزایی در برنامهریزی آینده آن کسب و کار داشته باشد. جدا از ابزارهای اندازهگیری میزان بازدیدکنندهها که به تفکیک مناطق جغرافیایی و مدت زمان گشت و گذار آنها در سایتها میپردازد و میتواند برای صاحبان بنگاههای اینترنتی مثمرثمر باشد، اما یکی از معتبرترین ابزارهای این بخش که به مقایسه سایتهای مختلف از نظر میزان بازدیدکننده میپردازد، سایت Alexa.com است. اواخر سال گذشته به بررسی سایتهای پربازدید از منظر جهانی و داخلی پرداختیم. با توجه به نزدیک شدن به انتهای فصل بهار این بار در نظر داریم که همان روند را برای فصل جاری بررسی کنیم. براساس اطلاعات مندرج شده در سایت الکسا (که این اطلاعات عموما هر روز بهروزرسانی میشود) همانند گذشته سایتهای جستوجو و سایتهای فعال در بخش شبکههای اجتماعی همچنان پربازدیدترین سایتها در دنیای اینترنت هستند. گوگل همچنان سلطان بیچون و چرای دنیای وب است و به دنبال آن فیسبوک و یوتیوب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند. یاهو، ویندوز لایو، دانشنامه ویکی پدیا، بایدو، بلاگر، مایکروسافت نت ورک و سایت کیوکیو رتبههای چهارم تا دهم پربازدیدترین سایتهای اینترنتی را در رتبه بندی آلکسا به خود اختصاص دادهاند. تویتر مکان یازدهم، ورد پرس جایگاه هفدهم و آمازون در رده هجدهم جدول آلکسا قرار دارند. نکته جالب توجه همانند گذشته به سایر رتبههای رده دهم تا بیستم جدول باز میگردد که بازهم در اختیار دو سایت گوگل و یاهو، البته در زبانها و کشورهای مختلف است. موتور جستوجوی بینگ مایکروسافت که از تمام ابزارهای این کمپانی قدرتمند برای برتری به گوگل استفاده کرده است، بیست و چهارمین سایت پربازدید جهانی است که یک پله بالاتر از ای بی سایت حراجی آنلاین قرار گرفته است. فلیکر که جزو شبکههای اجتماعی اشتراکگذاری عکس است و پنج سال پیش توسط یاهو خریداری شد، رتبه سی و دوم پربازدیدترین سایتهای جهانی است. سایت خبری بی بی سی انگلستان در بین رسانههای آنلاین پربازدیدترین سایت جهانی است. چرا که الکسا آن را در جایگاه 41 خود قرار داده است. بعد از بی بی سی، سی ان ان رتبه 58 را در اختیار دارد و سایت اطلاعرسانی سی نت که به شکل تخصصی به دنیای دیجیتال میپردازد، هشتادمین سایت پربازدید جهانی است. نیویورک تایمز تنها رسانه مکتوبی است که جزو صد سایت پر بازدید جهانی قرار دارد. این سایت هماکنون جایگاه 89 جدول را در اختیار دارد. اپل هم به مدد فروش انحصاری آنلاین محصولات خود، رده 51 را به خود اختصاص داده است. صد سایت پربازدید در ایران داستان سایتهای پربازدید در ایران؛ اما به واسطه نوع محتواهای به کار رفته در آنها در مقایسه جهانی بسیار متفاوت است. دو موتور جستجوی گوگل و یاهو پربازدید ترین سایتها در ایران هستند. از رتبه دوم تا دهم رتبه بندی الکسا در ایران عموما سرویسهای ارائهدهنده خدمات وبلاگ قرار گرفتهاند. بلاگفا همچنان سومین سایت پربازدید در ایران است و بعد از آن میهن بلاگ در رده چهارم قرار گرفته است. شبکه اجتماعی فارسی کلوب جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده که بعد از آن بلاگر یکی دیگر از ارائهدهندگان سرویس و خدمات وبلاگی در سکوی ششم قرار گرفته است. پرشین بلاگ، بلاگ اسکای و وردپرس نیز که همگی در بخش خدمات وبلاگی فعالیت دارند، در جایگاههای نهم تا یازدهم پربازدیدترین سایتهای ایرانی قرار دارند. در بین پایگاههای خبری، سایت تابناک همچنان یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر قرار داشته و در جایگاه هفتمین سایت پربازدید ایرانی قرار گرفته است. خبرگزاری فارس رتبه پانزدهم الکسا را در اختیار دارد و بعد از آن عصر ایران دیگر پایگاه خبری اینترنتی بیست و نهمین سایت پربازدید ایرانی است. خبر آنلاین در یک رقابت تنگاتنگ درست بعد از عصر ایران و در جایگاه سی ام قرار گرفته است. آفتاب رده چهلم، جهان نیوز رتبه چهل و ششم، خبرگزاری مهر رتبه چهل و هشتم، خبرگزاری ایسنا رتبه پنجاه و هفتم، رجا نیوز جایگاه پنجاه و نهم، ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامیایران رتبه شصت و هشتم، سایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامیایران رتبه هفتاد و یکم، فردا نیوز رده هفتاد و دوم و پایگاه خبری الف جایگاه هفتاد و سوم را در جدول الکسا به خود اختصاص دادهاند. در بین رسانههای مکتوب جام جم آنلاین جایگاه 84 را به خود اختصاص داده است. ورزشی دات نت، سایت روزنامه خبر ورزشی رده 86 و روزنامه دنیای اقتصاد رتبه 96 را در بین صد سایت پربازدید ایرانی به خود اختصاص داده است. جدا از سایتهای خبری و اطلاعرسانی که همواره در بین صد سایت پربازدید ایران به حساب میآیند، سایتهای تولیدکننده محتوا و نیز سایتهایی که عموما به جمع آوری محتوا یا لینک و به اشتراکگذاری آنها میپردازند نیز پرطرفدار هستند. تبیان، پایگاه اطلاعرسانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که طی چند سال گذشته به عنوان یکی از برندگان جشنواره رسانههای دیجیتالی در بخش تامین و تولید محتوا به زبان فارسی نامش را بارها و بارها شنیدهایم نمره 20 را در جدول الکسا در اختیار دارد. بازی اینترنتی تراوین بیست و هفتمین سایت پربازدید ایرانی است. جدا از سایتهای ارائه دهنده محتوا، عمده سایتهای پربازدید دیگر در ایران به سایتهای ارائه دهنده خدمات آگهی یا سایتهای ارائه دهنده فضا برای آپلود و دانلود نرمافزار اختصاص دارد. در بین بانکهای کشور تنها بانکهای ملی با رتبه 44، بانک ملت با رتبه 45 و بانک سامان با رتبه 70 جزو صد سایت پربازدید ایرانی هستند. |
نشست فلسفه رسانه در دانشکده مطالعات جهان Posted: 31 May 2010 03:52 PM PDT همشهریآنلاین - نشست فلسفه رسانه چهارشنبه 12 خرداد 1389 در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان برگزار میشود. در این نشست که از ساعت 8 تا 14 برگزار میشود دانشجویان رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران تحقیقات خود درباره فلسفه رسانه و ارتباطات را ارائه خواهند کرد. سمینار فلسفه رسانه سال گذشته نیز با ارائه مقالاتی توسط دانشجویان و سخنرانی دکتر سعید رضا عاملی استاد ارتباطات دانشگاه تهران 12 خرداد 1388 در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان برگزار شد. محل برگزاری نشست تهران - خیابان امیرآباد شمالی - خیابان شانزدهم (فرشی مقدم) - کوچه مدرسه - دانشکده مطالعات جهان است. علاقهمندان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق آدرس nmkhany@yahoo.com اقدام نمایند. برنامه نشست: |
با عذرخواهی علنی، روزنامه «گل» تعطیلی داوطلبانه ۵ روزه را پذیرفت Posted: 31 May 2010 03:52 PM PDT صاحب امتیاز روزنامه ورزشی گل با پذیرش تخلفات این روزنامه اعلام کرد تا همراه با عذرخواهی علنی، داوطلبانه به تعطیلی 5 روزه روزنامه گل اقدام کند. به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده روزنامه «گل» به دلیل انتشار تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی و تخلف از بند 2 ماده 6 قانون مطبوعات و به علت اصرار بر تخلفات، به استناد تبصره ماده 12 آن قانون جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارسال میشود. صاحب امتیاز این روزنامه با پذیرش تخلفات مذکور، اعلام کرد تا همراه با عذرخواهی علنی، داوطلبانه به تعطیلی 5 روزه روزنامه گل اقدام کند. مدیرمسئول روزنامه ورزشی گل در گفتوگو با خبرنگار فارس، ضمن پذیرش رای هیئت نظارت بر مطبوعات در خصوص اشتباه صورت گرفته از طرف روزنامه گل گفت: روزنامه گل مرتکب اشتباهی شده و ما ضمن پذیرش اشتباه خود، امیدواریم که هرچه سریعتر بتوانیم مجددا این روزنامه را در اختیار خوانندگان آن قرار دهیم و در اولین شماره پس از انتشار از خوانندگان عزیز معذرت خواهیم خواست. شهبازی با اشاره به حساسیتهای موجود در فعالیت مطبوعات در جامعه اظهار داشت: امیدواریم با رفع توقیف موقت، این روزنامه با کیفیتی بهتر و محتوای غنیتر در اختیار خوانندگان قرار گیرد و در این راستا ما از تمام نقطهنظرات خوانندگان روزنامه گل استفاده خواهیم کرد. وی ضمن تقدیر از زحمات هیئت نظارت بر مطبوعات در امر نظارت تصریح کرد: سعی خواهیم کرد نقطهنظرات هیئت نظارت را نیز با جان و دل شنوا باشیم و به آن عمل کنیم. |
روشهای انتخاب بهترین نام برای یک وبسایت Posted: 31 May 2010 03:47 PM PDT خبرگزاری مهر - موارد مختلفی توسط متخصصان و اساتید دانشگاهی در زمینه نامگذاری شرکتها یا وب سایتها معرفی شده است که می تواند شما را در انتخاب بهترین عنوان برای یک وب سایت یاری رساند. همه افرادی که تا به حال نشانگر ماوس خود را بر روی بخش "نام کاربر" در صفحه وب سایتی متوقف کرده اند می دانند که ابداع یک نام برای وب سایت، وبلاگ یا نام کاربری سخت تر از چیزی است که تصور می رود زیرا این نام باید به گونه ای انتخاب شود که به یاد سپردنی بوده و کاربر سال آینده از آن متنفر نباشد. سی ان ان در گفتگو با وبلاگ نویسان، اساتید رسانه های جمعی و متخصصان نامگذاری، شیوه های قابل استفاده ای برای نامگذاری مناسب برای یک وب سایت یا هر صفحه اینترنتی دیگری را مورد بررسی قرار داده است. چگونه آغاز کنیم؟ "کریستوفر جانسون" مشاور نامگذاری و نویسنده وبلاگ The Name Inspector معتقد است یافتن نام مناسب را باید با لیستی از کلمات کلیدی که به وب سایت، وبلاگ یا شرکت مورد نظر در ارتباط است آغاز کرد. سپس به بررسی مفاهیم و ریشه شناسی کلمات انتخاب شده پرداخت تا شاید گزینه های بیشتر و مناسب تری یافته شود. در ابداع یک نام می توان از واژه های مرکب، واژه های چند بخشی و ترکیبی، افزودن پیشوند یا پسوند، یا اصطلاحات استفاده کرد. پس از تهیه لیست نهایی از واژه های مناسب باید از خود پرسید آیا واژه های این لیست مفهومی دارند؟ نکته منفی در رابطه با این اسامی خسته کننده بودن و عام بودن آنها است و در عین حال معمولا نام دامنه همراه این اسامی از قبل اشغال شده است. نامهای انتخابی مفهومی دارند؟ می توان نامها را بر اساس نحوه ارتباط آنها با مخاطب دسته بندی کرد. به گفته "نینا بکهارد" رئیس شرکت نامگذاری The Naming Group، آژانسی که نامگذاری شرکتهایی از قبیل Walmart، پوما و Target را به عهده داشته است طیفی از اسامی وجود دارد که از اسام توصیفی که مستقیما درباره فواید یک محصول یا ویژگی های آن اطلاع رسانی می کند آغاز شده و به اسامی پوچ که هیچ مفهومی را در رابطه با محصول ارائه نمی کند، ختم می شود. برخی از اسامی به سرعت اطلاعاتی را در رابطه با محصول و ویژگی های آن ارائه می کنند. این اسامی ساده و قابل درک بوده و به مخاطبان یا مشتریان امکان درک ساده گرایش و توانایی های یک شرکت یا وب سایت را خواهد داد. با این حال استفاده از این اسامی برای صنایع رو به رشد از قبیل صنایع وابسته به تکنولوژی از محدودیتهای زیادی برخوردار است زیرا در این صنایع دانسته های امروز به سرعت کهنه شده و تغییر پیدا می کنند، تحت چنین شرایطی یک نام می تواند به یک زندان تبدیل شود، مشابه نام شرکت AT&T که T آخر از ابتدای واژه Telagraph برگرفته شده است. ... یا مفهومی ندارند؟ بکهارد معتقد است نامهای پوچ می توانند نامهایی کاملا ساختگی باشند مانند Kodak یا نامهایی از زبانهای دیگر باشند مانند Hulu که برگرفته از زبان چینی باستانی است و یا حتی می توانند به اندازه ای مبهم باشند که افراد آن را در قالب نامی ساختگی ترجمه کنند. نمونه بارز این نوع از نامها Google مشهور است که از واژه Googol به معنی عدد یک به همراه 100 صفر در برابرش برگرفته شده است. این نوع از نامها سرگرم کننده تر بوده و می توانند شرکت یا یک وب سایت را از میان خیل نامهایی که مورد استفاده قرار می گیرند مجزا سازد. همچنین این نامها زیرکانه تر از نامهای توصیفی بوده و تفاوت خود را با نامهای عادی به خوبی به رخ می کشند. با این حال نباید بررسی مفهوم نام انتخاب شده را در زبانهای دیگر فراموش کرد زیرا وجود مفهومی ناخواسته و ناآگاهانه می تواند نامی که به سختی و با دقت انتخاب شده است را به استهزا بکشاند. در صورت عدم استفاده از نامهای توصیفی یا نامهای پوچ می توان از نامهایی میان این دو نوع استفاده کرد. اسامی مانند Apple یا Yahoo به صورت غیر مستقیم به ارزشهایی از برند اشاره دارند که پایه گذاران آن به شناخته شدن و شهرت یافتن در آن زمینه علاقمندند. آیا نامها تاثیرگذار خواهند بود؟ به گزارش مهر، هیچ چیز سریعتر از وجود نامی مشابه در اینترنت نمی تواند نامی که به سختی و دقت انتخاب یا ساخته شده است را به ورطه نابودی بکشاند و گاهی اوقات در جستجوی نامها دامنه به نظر می رسد تمامی گزینه های ممکن اشغال شده اند. یکی از راه های پیشنهادی برای غلبه بر این مشکل استفاده از غلط املایی، واژه های ساختگی یا مرکب است، مشابه آنچه در نامگذاری سایتهای Flickr، Digg یا Topix رخ داده است. به گفته جانسون موتورهای جستجو بر روی شیوه نامگذاری افراد تاثیر گذاشته است. از آنجا که افراد مختلف در جستجو برای یافتن یا خلق نامهای بدیع و جدید هستند تا نام سایت آنها تنها گزینه در نتیجه جستجو در موتور جستجوی گوگل به شمار رود، از این رو از واژه های محبوب موجود در موتورهای جستجو در کنار نامهای منتخب خود استفاده می کنند تا به این شکل جایگاه خود را در جستجوهای اینترنتی بهبود بخشند. شیوه ای که به اعتقاد برخی از متخصصان و از دیدگاه نام گذاری برندها استراتژی شکست خورده ای است. آیا نام فراگیر خواهد شد؟ استفاده از ریتم و تم موسیقیایی در نامگذاری می تواند جذابیت و دوام نامهای انتخاب شده را بهبود بخشد. قافیه، تکرار و تکرار یک صدا یا واج آرایی می تواند نام نهایی یک محصول، سایت یا شرکت را به سوی تبدیل شدن به نامی فراموش نشدنی هدایت کند. در عین حال بکهارد معتقد است استفاده از بخشهای مختلف دستوری یک واژه در نامگذاری نیز تاثیر بسزایی در محبوب شدن نامهای نهایی دارد. برای مثال نام LinkedIn را می توان به عنوان یک فعل، صفت یا اسم استفاده کرد. به اعتقاد بکهارد زمانی که یک نام بتواند از میان بخشهای مختلف دستوری یک واژه عبور کند می تواند به نامی فراگیر تبدیل شود. بر اساس گزارش سی ان ان، تلفظ، هجا و درک و نگارش نام انتخاب شده باید آسان باشد. همچنین کوتاه بودن آن نیز در بسیاری از موارد می تواند به شهرت و محبوبیت آن بیافزاید. با این همه در صورتی که نام انتخاب شده مفهوم عمیقی داشته باشد می توان بدون در نظر گرفتن همه قوانین و معیارها آن را به عنوان نام نهایی یک وب سایت برگزید. |
آموزش مجازی زائران راهاندازی میشود Posted: 31 May 2010 03:47 PM PDT نماینده ولیفقیه و سرپرست حجاج ایرانی از آمادگی بعثه مقام معظم رهبری برای راهاندازی آموزش مجازی زائران خبر داد و گفت: در آینده نزدیک آموزش مجازی زائران راهاندازی خواهد شد. حجتالاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: گستره حضور روحانیون و زائران کاروانها در نقاط مختلف کشور و حتی شیعیان علاقهمند به نظام جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای جهان، عزم ما را در استفاده از روش آموزش مجازی جدیتر کرده است. وی افزود: اگر نتوانیم از پیشرفتهای روز در امر آموزش و ارتباط با زائران بهرهبرداری کنیم، به ناچار مخاطبان خود را از دست خواهیم داد. نظرات و انتقادهای زائران نشان میدهد که باید تنوع و روشهای جدید را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهیم. نماینده ولیفقیه در امور حج و زیارت با بیان این موضوع که هماینک سطح اطلاعات علمی زائران گسترده شده است و زائران با استفاده از صدها کتاب مکتوب و دیجیتال اطلاعات فراوانی نسبت به سفر حج و عمره دارند، این پرسش جدی را مطرح کرد که با وجود این آیا روحانیون میتوانند سطح دانش خود را همچنان محدود نگاه دارند؟ وی با اشاره به برنامههای بعثه مقام معظم رهبری برای ارتقای سطح دانش روحانیون کاروانها گفت: با توجه به گستردگی اطلاعات و عدمامکان دستیابی به تمامی کتب و مقالات، طرح دیجیتالکردن کتب تخصصی حج و زیارت در دستور کار قرار دارد. |
شبکه ملی فرهنگ؛ زیرساخت ارتباطی توسعه فرهنگ بومی Posted: 31 May 2010 03:47 PM PDT شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران همانند شبکه شتاب زیرساختی ارتباطی است با این تفاوت که زیر ساخت مذکور در جهت تبادل اطلاعات مرتبط با توسعه فرهنگ بومی است و از طریق بانکهای فرهنگی با نام " خانههای فرهنگی دیجیتال" دستیابی به اهداف خود را دنبال میکند. امیرحسین اسدی - دبیر شبکه ملی فرهنگ - با بیان این مطلب گفت: راه اندازی "شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران" با هدف افزایش تولید محتوای الکترونیک در کشور، افزایش عرضه محصولات دیجیتال، ایجاد دسترسی آسان و عمومی به رسانههای دیجیتال، ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه فرهنگ، فروش الکترونیک در حوزه رسانههای دیجیتال و ایجاد سیستم یکپارچه خرید و فروش دیجیتال است. اسدی افزود: برخی خانههای فرهنگی دیجیتال عمومی و برخی دیگر تخصصی هستند. مراکز عمومی دربردارنده 300 تا 3000 عنوان نرمافزار مجوزدار از مرکز رسانههای دیجیتال وزارت ارشاد میباشند. در حالیکه مراکز تخصصی با رویکرد خاص به حوزهای مشخص تشکیل شده و حداقل 40 درصد از نرمافزارهای ارایه شده در مراکز تخصصی، مربوط به حوزه مربوطه هستند. دبیر شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبق تفاهمنامهای که مابین معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شده است، تا پایان سال 1389، 500 خانه فرهنگی دیجیتال در راستای راه اندازی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور افتتاح خواهد شد. وی خاطر نشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، شبکه ملی فرهنگ تا پایان امسال میتواند حداقل 5000 شغل ویژه اقشار فرهنگی و تحصیلکرده ایجاد کند. |
چین و ژاپن جشنواره تولیدات تلویزیونی برگزار میکنند Posted: 31 May 2010 03:41 PM PDT دولتهای چین و ژاپن در راستای ارتقای فهم دو ملت از یکدیگر جشنواره تولیدات تلویزیونی برگزار میکنند. به گزارش ایسنا، روز گذشته، دولتهای چین و ژاپن موافقت خود را برای برگزاری جشنواره مشترک تولیدات تلویزیونی انیمیشن در راستای ارتقای تبادلات فرهنگی بین مردم دو کشور اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در طول سالهای اخیر تولیدات انیمیشن کشور ژاپن از جمله یک مجموعه کارتونی انیمیشن به نام «آنیمی» با استقبال مردم چین مواجه شده و سریالهای تلویزیونی چینی نیز در ژاپن پرطرفدار هستند. |
راهاندازی تلویزیون کابلی اینترنتی در کرهی جنوبی Posted: 31 May 2010 03:41 PM PDT یک شرکت تلویزیون کابلی کره جنوبی سرویسی را در اینترنت راهاندازی کرده که به بینندگان امکان میدهد در هر جایی که هستند به برنامههای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. به گزارش ایسنا، سرویس "تی وینگ" شرکت سی جی هلوویژن، 53 کانال زنده را به همراه ویدیوی درخواستی عرضه میکند که سرویس مشابه مورد عرضه توسط شرکت کابلی آمریکایی کام کست است. سرویس "تی وینگ" در ابتدا در دستگاههایی مانند رایانههای رومیزی و لپتاپها موجود خواهد بود اما این شرکت قصد دارد نسخهای را نیز ویژه تلفنهای همراه عرضه کند. کاربران برای دسترسی کامل به این سرویس باید ماهانه سه هزار و 500 ون پرداخت کنند که بسیار کمتر از هزینه معمول هشت تا 31 هزار ون برای خدمات تلویزیون کابلی متداول است. به گفته سخنگوی این شرکت کرهیی، کیفیت تی وینگ بسیار بهتر و مناسبتر از تلویزیون پروتکل اینترنتی بوده و سیار بودن آن از تلویزیون بیشتر است. |
۹ برنامه موبایلی برای جامجهانی ۲۰۱۰ Posted: 31 May 2010 03:41 PM PDT همزمان با رقابتهای جام جهانی 2010 که از 10 روز دیگر آغاز می شود فوتبال و تکنولوژی در تقاطعی به نام تلفنهای هوشمند با یکدیگر ملاقات کنند. رویدادی که در کنار توده ای از برنامه های ویژه آی - فن برای پیگیری رقابتها برای تکنولوژی جهشی رو به جلو به شمار می رود. به گزارش خبرگزاری مهر، فروشگاه اپل مجموعه ای بزرگ از برنامه های مرتبط با جام جهانی و فوتبال را در اختیار کاربرانش قرار داده است. تقریبا تمامی این برنامه ها که امکان نصب بر روی آی - فن، آی - پاد لمسی، بلک بری، پالم، آندروید و دیگر تجهیزات را دارند تحلیلهای دقیقی از تیمهای مختلف ارائه کرده، برنامه بازیهای هر تیم، تاریخچه ورزشگاهی که بازی در آن انجام می گیرد و نتایج رقابت را در اختیار کاربرانشان قرار خواهد داد. با وجود اینکه تمامی این امکانات در یک برنامه یا بسته به صورت یکجا قرار ندارند اما در تمامی آنها بخشی مفید و جذاب برای کاربران وجود خواهد داشت. برنامه ESPN 2010 FWC اولین برنامه رایگان است که از دسامبر گذشته در فروشگاه اپل به صورت رایگان عرضه شده است و از نظر ارائه تاریخچه بازی ها بسیار قدرتمند عمل می کند. بیوگرافی و اخبار مرتبط با هر 32 تیم حاضر در جام جهانی توسط این نرم افزار ارائه شده و با ارائه لیستی از 100 تیم قدرتمند جهان امکان پیشگویی نتایج بازی ها را فراهم می آورد. نصب این نرم افزار رایگان است اما به روز رسانی برای بهبود ویژگی هایی از قبیل پخش مستقیم بازیها، پخش مستقیم صوتی از رادیوی ESPN، تفسیر مستقیم، نمایش نتایج و لحظات جذاب بازی برای کاربران هشت دلار هزینه خواهد داشت. نرم افزار FOX که از اواسط ماه می عرضه شده است تحت فعالیت شبکه خبری FOX قرار داشته و به منظور بهبود پوشش خبری و تصویری نرم افزار ESPN ارائه شده است. کاربرد این نرم افزار درباره اطلاعات جاری در ورزشگاه بوده و اطلاعات محدودی نیز در رابطه با رقابتهای پیشین جام جهانی ارائه خواهد کرد. یکی از کاربردهای جالب این نرم افزار نمایش نتایج به روز بازی ها در بالای نمایشگر گوشی ها است. برنامه UNIVISION FUTBOL متعلق به وب سایتی اسپانیایی است که برنامه های و نتایج بازی ها را ارائه می کند. برنامه GOAL.COM که طی این هفته عرضه خواهد شد در 9 زبان مختلف به ارائه اخبار رقابتها و بررسی لیگهای برتر در سرتاسر جهان خواهد پرداخت. SOUTH AFRICA 2010 برنامه ای دیگر است که اطلاعات سودمند در رابطه با ورزشگاه را به همراه تصاویری از رقابتهایی که در مکانهای مختلف در حال انجام است ارائه خواهد کرد. اعلام نتایج بازی های مختلف و موقعیت تیمها در گروه ها در صفحه ای واضح و شفاف از دیگر کاربردهای این برنامه است. SOUTH AFRICA LIVE 2010 اطلاعات مرتبط با هر گروه و تیمهای آنها را منتشر می کند و تیمهای حذف شده در رقابتهای حذفی را معرفی می کند. South Africa 2010 World Cup Guide اطلاعاتی گسترده را در رابطه با شهرهای میزبان آفریقای جنوبی ارائه می کند. جدیدترین نسخه این نرم افزار لیستی از تیمهای حاضر در رقابتها را دارد که هنوز کامل نشده و نمی تواند لیست نفرات تیمها را ارائه کند. 2010 World Cup News اخبار وب سایت رسمی فیفا را به آی - فن ها انتقال می دهد و می تواند دسترسی به برخی از اخبار مهم این وب سایت را سریعتر سازد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، Vuvuzela 2010 بوقهای پلاستیکی بلندی که بیشتر رسانه های خبری غربی آنها را ابزاری آزار دهنده می پنداشتند اکنون در قالب برنامه آی - فن می توانند هر کس که در نزدیکی کاربر قرار دارد را بیازارند! کاربر این نرم افزار می تواند در قالب یک بازی در حمایت از تیم محبوبش و یا در قالب یک رقابت صدای این بوق را در فضای ورزشگاه پخش کند. |
توقف استفاده از ویندوز مایکروسافت ازسوی کارمندان گوگل Posted: 31 May 2010 03:31 PM PDT گوگل استفاده از ویندوز مایکروسافت توسط کارمندان این شرکت را به دلیل داشتن شمار بالای تهدیدات امنیتی ترک میکند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، گوگل به کارمندان جدیدش اعلام کرده دیگر نمیتوانند برای داشتن رایانه ویندوز تقاضا کنند و در عوض میتوانند بین سیستمهای مکینتاش یا لینوکس انتخاب کنند. گوگل مدتها به کارمندانش امکان انتخاب نوع سیستم عاملی را فراهم کرده که مایلند با آن کار کنند اما پس از حمله انجام گرفته علیه سرورهای این شرکت با بهرهبرداری از حفره امنیتی در ویندوز و اینترنت اکسپلورر 6 در سال گذشته که به سرقت مالکیت معنوی از گوگل منتهی شد، دیگر این کار را انجام نمیدهد. مایکروسافت هرگز چهره دوستانهای در محیط داخلی گوگل نداشته با این همه فرهنگ مهندسیگرای این شرکت و نیاز به آزمایش نرمافزارهای گوگل در سیستمهای مختلف موجب شده دست کم شماری از کارمندان این شرکت از ویندوز استفاده کنند. بر اساس این گزارش، برخی از کارمندان گوگل همچنان میتوانند از رایانههای ویندوز استفاده کنند اما باید اجازه ویژه دریافت کنند. |
پیشنهاد ممنوعیت کامل توزیع دیجیتالی هرزهنگاری آفریقای جنوبی Posted: 31 May 2010 03:31 PM PDT یکی از مقامات دولت آفریقای جنوبی ممنوعیت کامل توزیع دیجیتالی هرزهنگاری در این کشور را پیشنهاد کرده است. به گزارش ایسنا، معاون وزارت کشور آفریقای جنوبی از کمیسیون اصلاحات قانون این کشور درباره امکان تغییر در قانون پرسش کرده و همچنین مذاکراتی را با گروه عدالت برای آفریقای جنوبی ( JASA) داشته که گروه مذکور نیز لایحه پیشنهادی خود را در مورد این مساله نوشته است. گروه JASA پیشنهاد کرده که این ممنوعیت شامل تلویزیون، تلفنهای همراه و همچنین اینترنت شده و به شکل فیلترهای ایجاد شده توسط فراهمکنندگان خدمات اینترنتی بهکار گرفته شود. کشورهایی مانند استرالیا و چین در حال حاضر فیلترهایی را برای مسدود کردن برخی از وب سایتها به کار گرفتهاند. اما کارشناسان امنیت اینترنت با این ایده بهعنوان دیوانگی مخالفت کردند. به گفته گراهام کلولی، مشاور فنآوری ارشد شرکت سوفوس، تلاشهای پیشین کشورهای دیگر برای ممنوعیت هرزهنگاری موفقیتآمیز نبوده است. محتوای مستهجن موضوع یک مجادله در حال ادامه در آفریقای جنوبی بوده است. هنگامی که یک کانال تلویزیونی زمینی به نام ETV در سال 2002، نیمه شبها به پخش محتوای مستهجن اقدام کرد، جنجال تمام عیاری را به راه انداخت و در سال 2010 پیشنهاد یک شبکه ماهوارهیی برای پخش 24 ساعته هرزهنگاری پس از به راه افتادن سیل شکایات مسکوت ماند. |
فروش دو میلیون آی.پد در کمتر از دو ماه Posted: 31 May 2010 03:31 PM PDT اپل اعلام کرد که بیش از دو میلیون دستگاه آیپد را از زمان آغاز عرضه این رایانه لوحی در ماه آوریل در کمتر از 60 روز به فروش رسانده است. به گزارش ایسنا، انتشار این آمار در حالی صورت میگیرد که کمتر از یک هفته پیش، فروش آیپد در 9 بازار جهانی در اروپا، کانادا، ژاپن و استرالیا آغاز شد. تمامی مدلهای آیپد شامل مدل دارای اتصال وای فای و نسل سوم علاوه بر آمریکا اکنون در کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوییس، اسپانیا، انگلیس، ژاپن، استرالیا و کانادا موجود هستند. در بیانیه اپل مدیر اجرایی این شرکت اظهار کرده است که مشتریان در سراسر جهان جادوی آیپد را تجربه میکنند و به نظر میرسد همانند ما آن را بسیار دوست داشته باشند. استیو جابز با اشاره به کمبود آیپد برای عرضه در آمریکا از بردباری مشتریان قدردانی و خاطرنشان کرد که این شرکت سخت در تلاش است تا برای همه به اندازه کافی دستگاههای آیپد تولید کند. همچنین طبق اعلام اپل، اکنون بیش از پنج هزار برنامه ویژه استفاده در آیپد طراحی شده است؛ این دستگاه که اندکی کوچکتر از یک رایانه نوتبوک معمولی بوده و دارای قلم و صفحه لمسی رنگی است، برای مرور اینترنت، تماشای فیلم، خواندن کتاب و انجام بازی طراحی شده و بهعنوان یک نجات بخش حیات مورد استقبال صنعت نشر قرار گرفته است. به گفته تحلیلگران، کشورهای خارج از آمریکا احتمالا 43 درصد یا 3.5 میلیون دستگاه از فروش آیپد در سال جاری را تشکیل میدهند، اما آمریکا با فروش 4.7 میلیون دستگاه، بزرگترین بازار این دستگاه خواهد بود. |
در روز ترک فیسبوک ۲۶ هزار کاربر از این سایت کوچ کردند Posted: 31 May 2010 03:18 PM PDT سایت فیس بوک به علت بی توجهی به لزوم حفظ حریم شخصی کاربران و مشکلات امنیتی روز گذشته 26 هزار کاربر خود را از دست داد. به گزارش فارس به نقل از وی تری، در روزی که به عنوان روز ترک سایت فیس بوک از سوی دهها هزار نفر از کاربران این سایت تعیین شده بود 26 هزار نفر به وعده خود عمل کرده و استفاده از این سایت و امکانات آن را متوقف کردند. تعداد افراد علاقهمند به ترک این سایت که اسامی و اطلاعات خود را در سایت quitfacebookday.com که به همین منظور راه اندازی شده، ثبت کرده اند روز به روز در حال افزایش است و تا صبح روز سه شنبه نزدیک به 34 هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده و متعهد به ترک فیس بوک شده اند. مدیران فیس بوک که از این رویدادها نگران شده اند سرانجام در روزهای گذشته از کاربران خود عذرخواهی کرده و دست به تغییراتی در در تنظیمات این سایت در ارتباط با حریم شخصی زده اند، اما کاربران می گویند این تنظیمات هم به شدت دشوار و پیچیده بوده و همه کاربران به راحتی از آن سر در نمی آورند. نکته جالب آنکه بیشترین میزان ریزش این سایت مربوط به گروههای سنی زیر 30 سال است که به شدت از انتشار بی اجازه اطلاعات شخصی مربوط به خود در فضای مجازی ناراحت هستند. |
طعم زندگی بدون فناوری از زبان خبرنگاران واشنگتن پست Posted: 31 May 2010 03:18 PM PDT خبرگزاری مهر - روزنامه واشنگتن پست پس از تجربه یک خبرنگار روزنامه ایندیپندنت در سال 2007 از هشت خبرنگار خود خواست که یک هفته بدون فناوری زندگی کند که برخی از این خبرنگاران زندگی بدون فناوری را بیش از دو روز دوام نیاوردند. در سال 2007 یک خبرنگار روزنامه ایندیپندنت به نام "دام جولی" به دستور سردبیر خود 7 روز را بدون رایانه شخصی، "آی پاد"، تلویزیون دیجیتال و جستجوگر ماهواره ای و تمام فناوریهایی که در 25 سال گذشته زندگی مردم دنیا را دستخوش تحول کرده اند گذراند و زندگی و شرح این وقایع را در این روزنامه انگلیسی منتشر کرد. در این راستا، سردبیر ارشد روزنامه واشنگتن پست از هشت خبرنگار خود خواست که یک هفته را بدون اینترنت، ایمیل، آی- فن و بلک بری، وبلاگها و شبکه های اجتماعی زندگی کنند و برای تهیه خبر تنها از روش تماس مستقیم با منابع خبری، مصاحبه با اشخاص و یا در نهایت مصاحبه تلفنی استفاده کنند. این هشت خبرنگار نیز پیشنهاد مافوق خود را برای آزمایش این پروژه که Unplugged Reporters (خبرنگاران از پریز کشیده شده!) نام دارد پذیرفتند. ایده این پروژه از اینجا شکل گرفت که برخی از خبرنگاران در خانه و در تحریریه روزنامه اولین علائم اعتیاد به وب شامل اضطراب از تلفن همراه هوشمند، جنون آی- پد و اختلال وسواسى فکرى - عملى نوشتن با رایانه را نشان دادند. مارک فیشر سردبیر ارشد واشنگتن پست در این زمینه توضیح داد: "در ابتدا، این ایده با استقبال مواجه شد اما با گذشت روزها این صداها در تحریریه شنیده می شد که: آیا باید این کار را انجام دهیم؟ اما واقعا باید آن را انجام دهیم؟ و من به آنها پاسخ می دادم تنها یک هفته بدون اینترنت زندگی کنید و به یاد لحظات شیرین دوران مدرسه بیفتید." |
سایهی تهدید جامجهانی بر شبکههای تلفن همراه Posted: 31 May 2010 03:18 PM PDT به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره Deloitte، ممکن است شمار بالای انگلیسیهایی که جام جهانی فوتبال را از طریق تلویزیون در تلفن های همراه مشاهده میکنند، شبکهها را مسدود کند. به گزارش ایسنا، تحلیلگران صنعتی در شرکت مشاوره مدیریت Deloitte، معتقدند که جام جهانی فوتبال ممکن است به افزایش استفاده از داده در شبکههای تلفن همراه منجر و به اشباع شدن این خدمات منتهی شود. با پیشرفت فنآوری، مشاهده کامل مسابقات فوتبال در تلفنهای همراه برای کاربران آسان شده است، به عنوان مثال کاربران میتوانند از وبسایت ویدیو درخواستی بی بی سی که برای آیفون بهینه شده استفاده کنند اما هر کاربر به 400 مگابیت در ثانیه داده برای هر بازی نیاز دارد که درصورت تمایل افراد به مشاهده آنلاین بهجای تماشا از طریق تلویزیون، احتمال بالای مسدود شدن شبکهها در طول روز میان هفته بازیها وجود دارد. بر اساس گزارش دیلی تلگراف، با وجود سایتهای اجتماعی و میکرووبلاگنویسی که احتمالا تفسیرهای زیادی در مورد مسابقات در آنها ارسال میشود، ممکن است این مشکل تشدید شود. اپراتورهای تلفن همراه اکنون بهطور معمول از آنتنهای تلفن همراه برای افزایش ظرفیت شبکه در رویدادهای بزرگ یا موارد قابل پیشبینی استفاده میکنند اما همچنان در تلاش برای تامین ظرفیت کافی هستند. |
You are subscribed to email updates from MediaNews.ir To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610 |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر