۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

Behtarin Naghashi haye Jahan

N9oy

ژورنال  مشهورترين نقاشي  هاي جهان

ژورنال مشهورترين نقاشي هاي جهان 
بهترين آثار از مشاهير نقاشي جهان  
لئوناردو داوينچي ، ويننست ونگوگ ، بليك ، برون و ..... 
1 CD 
لئوناردو داوينچي 
 
لئوناردو داوينچي هنرمند و نقاش ايتاليايي فرزند مرد ثروتمندي بود كه در سا ل۱۴۵۲در (وينچي) نزديك فلورا نس بدنيا آمد. چون پدرش از لحاظ مالي قدرت كافي دا شت لذا لئوناردو نزد پيكر تراش معروف آندرئادي ورگيو به تعليم پرداخت در سال1483 به ميلان رفت ودر آنجا سرپرستي بسياري از امور دوك اسفورزا را بر عهده گرفت. وي در سال1502 به خدمت سزار بورژويا رفت و از طرف او بعنوا ن مهندس و معمار به بسياري از شهر هاي ايتاليا سفر كرد و در بازگشت به فلورا نس چهار سال از وقت خود را صرف يكي از بهترين اثر ارزنده ا ش كرد . اين اثر تصوير موناليزا است كه (لبخند ژوكوند) معروف است و بجرات مي توان آ ن را با ارزش ترين تابلوي نقاشي جهان دانست . اين اثر در سال 1911ازموزهء (لوور) پاريس به سرقت رفت وسروصداي عجيبي به راه انداخت. سارق يك نفر ا يتا ليا يي بود . كه مي گفت حس وطن پرستي و علا قه به آثار هنري ا يتا ليايي او را بر آن دا شت . كه دست به چنين كاري بزند . لبخند ژوكو ند دوباره به لوور عودت داده شد . لئوناردو مردي همه فن حريف بود و در نقاشي/حجاري/معماري/مهندسي/نويسندگي/موسيقي هنر خود را به منصه ظهور رسانيد . اين استاد عاليقدر مدتها در فكر آن بود ماشيني بسازد كه بتوان با آن پرواز كرد. يكي از ارزنده ترين آثار او آخرين شام است كه بر ديوار صومعهء سا نتا ماريا در سال 1498ترسيم شده است وي سال1519 در شصت وهشت سالگي در گذشت  
وينسنت ونگوگ 
 
در سال 1851 تئودور ونگوگ (يك واعظ كليسا ) و آنا كورنليا كاربنتوس (دختر يك كتابفروش ) با هم ازدواج كردند . اين زوج داراي شش فرزند شدند كه وينسنت ويليام ونگوگ دومين فرزند خانواده بود و در 30 ام مارس سال 1853 متولد شد. محل تولد وي در روستاي زاندرت واقع در جنوب هلند است. چهار سال بعد (1857) برادر مورد علاقه وينسنت يعني تئو به دنيا آمد. وينسنت تحصيلات ابتدايي را در 1861 شروع كرد و در مراحل بعدي تحصيل استعداد خود را در فراگيري زبانهاي خارجي نشان داد (زبانهاي فرانسه، انگليسي و آلماني) در مارس 1868 وي دانشگاه را در ميانه سال تحصيلي رها كرد و به زادگاه خود بازگشت در جولاي 1869 به كارآموزي در اداره مركزي دلالان آثار هنري Goupil(در پاريس) پرداخت. 
 
او كارش را در Hague يكي از گالري هاي اين مجموعه به مديريت عمويش وينسنت آغاز نمود. وي در سال 1873 به شعبه لندن اين موسسه نقل مكان نمود و در آنجا بود كه برخورد تماس روزانه وي با نقاشي ها و ترسيمات هنري استعداد خفته وي را در اين زمينه بيدار نمود. وي در پايان كار روزانه خود به گالري ها و موزه‌هاي هنري لندن مي‌رفت و در دل آثار نقاشي بزرگاني چون Jean-Francois Millet و Jules Breton را تحسين مي‌كرد 
 
به مرور زمان وينسنت علاقه به كار خود را ازدست داد و به انجيل روي‌ آورد و بدين ترتيب عملكرد وي در گالري افت محسوسي نمود تا سال 1875 وي دوبار بين شعب لندن و فرانسه Goupil 
نقل مكان نمود. بي قراري وي در اين سالها باعث مي‌شد كه مدام در نمايشگاههاي هنري Louvre , Salon پرسه بزند و اتاق خود را با انواع آثار هنري مدرسه Hague و هنرمندان Barbizon بيارايد. 
در اواخر مارس 1876 وينسنت از Goupil جدا شد و با الهام از يك اشتياق سوزان دروني تصميم گرفت كشيش شود و به طور پراكنده فعاليت مختصري نيز در اين زمينه انجام داد. 
اما رو ح بيقرار او ، به نيت تدريس در يك مدرسه شبانه‌روزي او را مجددا به لندن كشانيد و در جولاي 1876 شغلي در Isleworth (نزديك لندن ) براي آموزش و وعظ به وي پيشنهاد شد. در چهارم نوامبر همان سال ونگوگ اولين موعظه خود را ايراد كرد 
در سال 1880 در كنار كشمكشي كه درون اون (بين هنر و خدا ) برقرار بود ، به اين نتيجه رسيد كه مي‌تواند در كنار هنرمند بودن به خدا نيز خدمت كند.او مي‌نويسد : براي درك مفهوم 
پيام هنرمندان بزرگ و اساتيد واقعي به شاهكارهاي آنها مراجعه كنيد . خواهيد ديد كه همه پيامها به خدا ختم مي‌شوند. گرچه اگر يكي آن را با نوشتن در كتابي و ديگري با ترسيم در تصويري بيان ‌كند. 
بدين ترتيب وينسنت به قصدثبت نام در دانشگاه هنر به بروكسل مراجعه كرد ولي به جاي آن تصميم گرفت به صورت مستقل و پيش خود تجربياتي بيندوزد. 
با توجه به اينكه او راهي براي امرار معاش و كسب درآمد نداشت، برادر او تئو كه در شعبه پاريس Goupil خدمت مي‌كرد براي او پول مي‌فرستاد و اين كار را تا ايان زندگي وينسنت ادامه داد. 
ويسنت در سال 1881 عاشق دختر دائي خود كي وس-استرايكر شد ولي آن دختر به وي جواب رد داد. سرسختي وينسنت در جلب موافقت وي باعث درگيري والدين دختر با او شد. 
اين موضوع در ايمان و تقدس دروني او شكافي پديد آورد.  
وينسنت در اواخر 1881 دروس متعددي را از آنتوان ماو ( يكي از اساتيد مدرسه Hague ) فراگرفت. در اين هفته ها آنتوان او را با تكنيكهاي آبرنگ و رنگ روغن آشنا نمود.  
تئو كه شعبه Montmarte از مجموعه Goupil را مديريت مي‌كرد ونگوگ را با كارهاي هنرمنداني نظير Claude Monet و ساير امپرسيونيستها آشنا نمود. و در اينجا بود كه او با نحوه كنترل نور و رنگ در اين سبك آشنا شد. براي مدت 4 ماه ونگوگ تحت نظر Fernand Cormon آموزش ديد و با هنرمنداني چون Paul Gauguin, Henri de Toulouse, Emile Bernard , ...معاشرت نمود. 
كارهايي كه وينسنت در پاريس انجام داد باعث اعتبار بخشيدن به نام او شد. او آغاز به فرموله كردن ايده هنري خود شد كه از بررسي سبكها و آثار امپرسيونيستها به دست آورده بود.. 
 
وينسنت موضوعات نقاشي خود را از كافه ها بولوار ها و حاشيه روي سين انتخاب مي‌كرد. به واسطه Georges Seurat , Paul Signac او تكنيك سايه زني نقطه‌اي نيو امپرسيونيسم يا وينتيليسم را ارائه كرد.او مي‌گويد: آنچه در هنر امروزي ضروري است ،رنگي با ماهيتي زنده، قدرتمند و با شدت درخشندگي قابل توجه است.بدين ترتيب رنگهاي روشن در كار او ظاهر شدند و ضربات قلم از پيج و شكن بيشتري در صفحه نقاشي برخوردار شدند 
 
بعد از مدتي فعاليت موفق در فرانسه وينسنت در رابطه با تاسيس انجمني از هنرمندان هم سبك خيال ردازي مي‌كرد. در سال 1877 او نمايشي گروهي از كار دوستان هنرمند خود در نقاشي رستوراني در پاريس عرضه نمود. 
در سال 1888وينسنت پاريس را به قصد Provence در جنوب فرانسه ترك كرد و چندي بعد دوست او GauGuin به وي ملحق شد. اين دو هنرمند براي مدت 9 هفته به خوبي در كنار هم به خلق آثار هنري پرداختند . GauGuin 
در مقابل يك گل آفتابگردان پرتره وينسنت را كشيد كه باعث ايجاد نزاع لفظي ميان اين دو هنرمند شد. اين اختلاف كم كم توسعه پيدا كرد تا جاييكه در يك لحظه ونگوگ كنترل خود را از دست داد و دوستش را با يك تيغ ريش تراشي تهديد نمود و بعدا بخشي از گوش چپ خود را با تيغ كند كه به بيمارستان منتقل شد.روح شيدا و بي قرار وي حتي در تيمارستان نيز گريبان او را رها نكرد و سلول خود را به يك استوديوي هنري تبديل نمود . در طي سالي كه در تيمارستان بستري بود 150 اثر هنري از خود برجاي گذاشت كه همه آنها را براي تئو برادرش مي‌فرستاد. 
در اواسط جولاي وينسنت به ملاقات برادرش در پاريس رفت كه در آنجا با ناخشنودي تئو در رابطه با كارهاي اخيرش مواجه شد. وي تحمل اين فشار عصبي را نياورد و در 27 جولاي 1890 با تفنگ به قفسه سينه خود شليك كرد

 

قیمت : 15800 تومان

روش خرید: برای خرید ژورنال مشهورترين نقاشي هاي جهان، پس از کلیک روی لینک خرید زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی لینک خرید زیر کلیک کنید.

 

لینک خرید

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر