۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۵, چهارشنبه

فاجعه ي تكرار شدني – استاد بنان يكبار ديگر مدفون شد

فاجعه ي تكرار شدني – استاد بنان يكبار ديگر مدفون شد

وبلاگ دل آوا del-ava.blogfa  اينچنين مي نويسد :

دهم ارديبهشت تولد هنرمند بزرگ موسيقي و آواز ايران، استاد غلامحسين بنان است. اما اگر شما به كرج و امامزاده طاهر برويد ديگر اثري از آرامگاه بنان نيست. نه تنها بنان بلكه اميرناصر افتتاح و چند تن از بزرگان موسيقي كه در آن حوالي خاك بودند.

 

امسال آرامگاه بنان با خاك يكسان و ناپديد شده و اگر پيگيري نشود بعيد نيست كه ساختماني را كه در حال احداثش هستند بنا كنند. مدفون شدن دوباره ي استاد بنان در حالي است كه آثار او در حال پخش در فروشگاههاي موسيقي و حتي از صدا و سيما ميباشد.

خدا مي داند كه چه بهانه اي براي اين كار دارند.

ما كه در اين سوي ايران هستيم. بجاست اساتيد بزرگ موسيقي و همه ي هنرمندان و كساني كه فرهنگ و هنر و خاطره هاي كهن اين مرد بزرگ آواز در زندگي و هنر و سرزمينشان جاري است گرد هم بيايند و چاره اي براي اين هنرمند ستيزي كنند.  او در سال 1364 رفت تا اين روزگارها را نبيند. و همچنين بزرگان ديگر را.

من چه دلخوشم كه در سرزميني كه گور هنرمند و شاعر را ميشكنند و با خاك يكسان ميكنند انتظار اين را ميكشم كه به اساتيد كهنه ي آواز و موسيقي همچون گلپايگاني مجوز كنسرت دهند. سالهاست كه بارها و بارها برسر راه اساتيدي چون گلپا و شهناز و كسايي.. براي يك كنسرت آنهم به نفع بي بضاعتها و زلزله زده ها سنگ از غيب مياندازند.

بگذريم.. بنان را كه دوباره مدفون كردند.. نوبت به زنده ها هم خواهد رسيد. كه ميبينيم كه اخبار فوت هنرمندان را در چند ثانيه خلاصه ميكنند.

بر اين روال درددل بسيار است و بهتر است سخن كوتاه شود.

در حال حاضر اين دولت هنرمند ستيز هنر ايران را به نابودي و بخصوص موسيقي ايران را به انزوايي باور نكردني كشانده.

استاد بنان در قلبها زنده و جاويدان و ياد و صداي آسماني اش جلاي روح همه ي كساني است كه ارزش هنر و لطف نواهاي مهربان را ميدانند.
 
اين هم لينك خبر منبع سايت ايرانيان انگلستان
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر