۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

صدای خس وخاشاک را بشنوید: Kaleme 05/06/2010



Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



کلمه: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، با تاکید بر این‌که بسیاری از مفاد آئین‌نامه استقلال کانون وکلا که مصوب دوره ریاست رئیس سابق قوه قضائیه است، "خلاف قانون اساسی، قانون عادی و آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری می باشد"، از رئیس قوه قضائیه خواست که این آئین‌نامه را باطل کند.

به گزارش آفتاب نیوز، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، که در نشست خبری چهاردهمین همایش کانون های وکلای ایران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: "بنده و رئیس کانون وکلای مرکز، به نمایندگی از کانون های وکلا ، دادخواستی برای ابطال آئین نامه تقدیم کردیم که پس از ماه‌ها هنوز درباره آن تصمیم گرفته نشده است. هر چند حسب اطلاع نظر کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری هم با خواسته ما تطابق دارد."

کشاورز با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان که درباره الزام به داشتن وکیل دادگستری برای طرح دعوی خبر داده بود، همین خبر را موید صلاحیت دیوان عدالت‌ اداری برای رسیدگی به دادخواست ابطال آئین‌نامه قانون استقلال دانست و گفت: "در صورت عدم ابطال آئین‌نامه تعلیق شده مذکور که مدت تعلیق آن پایان تیرماه امسال است مشکلاتی ایجاد خواهد شد. زیرا کانون‌های وکلا با پای‌بندی به قانون سال گذشته هم اعلام کردند که این آئین‌نامه قابل اجرا نیست و تصویب و تدوین آن نیز مطابق قانون نبوده است."

لازم به ذکر است در میان التهابات انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، روزنامه رسمی کشورمتنی با عنوان: "اصلاح آیین نامه اجرائی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری" چاپ کرد که بنا به نظر وکلای مستقل و غیر دولتی، استقلال واقعی کانون وکلای دادگستری را زیر سوال برده و عملا آنها را تحت کنترل قرار خواهد داد.

کشاورز در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه کانون‌های وکلا علیه کسانی که در رسانه‌ها و تریبون های رسمی ادعاها و تهمت‌هایی را مطرح می‌کنند شکایت یا اقدام قضایی می‌کند پاسخ گفت: "ما کوشش می‌کنیم همچون گذشته با اطلاع رسانی و روشنگری اذهان عمومی و کسانی که چنین سخنانی را بیان می‌کنند پاسخ لازم را بگوئیم. اما اگر کسانی با سوء نیت یا درباره اساس استقلال کانون‌های وکلا و اصول مبنایی وکالت اظهار یا اقدام خلاف واقع مطرح کنند با ابزار قانون مقابله می‌کنیم."

در این نشست رسانه ای محمد جندقی کرمانی پور رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با بیان اینکه شمار کارآموزان وکالت در کمیسیونی که مدیران قوه قضائیه اکثریت دارند تعیین می‌شود گفت:" تعداد زیاد وکلا و کارآموزان که مشاوران قوه قضائیه هم افزوده شده‌اند باعث بیکاری و کاهش چشمگیر درآمد وکلا و کارآموزان شده است به گونه‌ای که تعداد وکلا با کسانی که نیازمند وکیل هستند تناسب ندارد. گرچه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید برای گسترش فرهنگ مراجعه به وکیل همکاری کنند."

در ادامه این نشست، دکتر علی مندنی پور، نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر نقش رسانه‌های مستقل در دفاع از کانون‌های وکلا به عنوان نهادهای مدنی دیرپا گفت: "استقلال واقعی یک کشور وابسته به استقلال دستگاه قضایی است و استقلال قوه قضائیه وابسته به استتقلال کانون وکلاست. همچنان که وکیل مستقل در کانون وکلای مستقل پرورش می‌یابد."

چهاردهمین همایش کانون‌های وکلای دادگستری سراسر ایران در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت در محل هتل همای تهران به میزبانی کانون وکلای مرکز برگزار می‌شود.


 


کلمه: خانم زهرا مجردی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و همسر دکتر میردامادی دبیرکل این تشکل اصلاح طلب با دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، خانم مجردی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ۲۲ خردادماه سال گدشته مواجه با بازداشت و زندانی شدن همسرش دکتر میردامادی و مدتی پس از آن نیز بازداشت و زندانی شدن فززندش مهدی به مدت بیست روز شد و خود نیز در جریان بازداشت افراد شرکت کننده دردعای کمیل بازداشت و پس از ۲۴ ساعت آزاد شد.

در احضاریه ای که امروز برای زهرا مجردی فرستاده اند که ظرف سه روز خود را به دادسرای مستقر در اوین معرفی نماید هرچند هنوز از کم و کیف و علت این احضاریه اطلاعی دردست نیست اما گویا خانواده میردامادی بدلیل فعالیت های سیاسی و عضویت در جبهه مشارکت زیر تیغ نگاه دستگاههای امنیتی و نظامی هستند و هر روز با احضار عضوی از این خانواده در پی آزار و اذیت و سلب آرامش از آنها هستند تا شاید دست از فعالیت های خود بکشند.

در جریان دستگیری های پس از انتخابات مقاومت دکتر میردامادی و خانواده اش در مقابل این فشارها الگویی از صبر و استقامت در راه هدف را برای همه افراد جنبش سبز به نمایش گذاشته است و اینگونه برخوردها با افراد این خانواده خود نشانه مقاومت و ایستادگی آنها است .


 


کلمه: شعری از شفیعی کدکنی:

طفلی به نام شادی، دیریست گمشده ست

با چشمهای روشنِ براق

با گیسویی بلند به بالای آرزو

هرکس از او نشانی دارد

ما را کند خبر

این هم نشان ما :

یک سو خلیج فارس سوی دگر خزر


 


کلمه: آیت الله جوادی آملی گفت: اگر در تکریم دیگران به تملق رو بیاوریم نوعی رشوه محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،این استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات قرآن شوراهای حل اختلاف سراسر کشور گفت: مهمترین عاملی که یک نظام را می‌تواند حفظ کند، عدل الهی است.

وی مهمترین آفت دستگاه قضا را موضوع رشوه عنوان و اظهار کرد: اگر دستگاه قضا از جریان رشوه، رومیزی و زیرمیزی مصون باشد، کشور آباد می‌شود.

جوادی آملی با بیان این‌که رشوه خواری منحصر به مسائل مالی نیست و مسائل معنوی را نیز در بر می‌گیرد، گفت: از کسانی که حافظ امنیت نظام هستند باید قدردانی شود اما اگر در تکریم دیگران به تملق روی آوریم این هم نوعی رشوه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باید حافظ آبروی خود،نظام و کشوری باشیم که متعلق به ولی عصر (عج) باشیم.


 


کلمه-حمزه غالبی:یکی قدیمی ترین شیوه های سرکوب، ایجاد رعب از طریق مجازات ها خشن جسمانی است. در این روش مخالفان سیاسی به شدت مورد ضرب و شتم یا آسیب های جسمی قرار می گیرند. نکته مهم این است که این اتفاق باید در مقابل چشم همه صورت گیرد تا اثر تنبیهی داشته باشد. بدیهی است که هیچ نیروی سرکوبگری نمی تواند در مقابل عده بی شمار بایستد. وقتی عده محدود می خواهد بر جمع کثیری مسلط باشد نا گزیر به پناه بردن به روش های دیگری است، برای مثال معترض سیاسی نه در خفا که در برابر چشم هزار بیننده و حتی دوربین ها به ضرب گلوله مستقیم به قتل می رسد. تا از این طریق عده ی بیشماری که با خشونت عریان نمی توان متوقفشان کرد با مرعوب شدن از طریق دیدن این صحنه از ادامه اعتراض خود منصرف شوند.(۱)

اما این همه ماجرا نیست. در دنیای جدید برای سرکوب معترضان از روشهای دیگری استفاده می شود که بجای تلاش برای به کنترل گرفتن و تنبیه جسم ها سعی می کند از ذهن ها مراقب کند آنچنان آنها را به کنترل خود در آورد که اساسا دیگر معترضی وجود نداشته باشد. اما چگونه؟

سیستمی که برای تسلط بر ذهن ها و تلاش بر مراقبت به جای تنبیه ابداع شد سیستم سراسر بین(۲) یا Pan -Opticon است. این سیستم را اولین بار «جرمی بنتام» ابداع کرد. بنتام برای اولین بار زندان هایی را طراحی کرد که سلول های زندانیان حول یک برج مرکزی ساخته شد. این سلولها جوری است که از بیرون قابل دیده شدن است. دیوارهای این برج سوراخ هایی دارد جوری که می توان از درون آن زندانیان داخل سلول ها را دید بدون اینکه زندانی بتواند تشخیص دهد که آیا نگهبانی در آن لحظه هست یا نه. این برای این است که زندانی دچار توهم شود که دائما توسط نگهبان ها در حال دیده شدن است. مهم این نیست که آیا واقعا در آن برج نگهبانی هست که زندانی را ببیند یا نه؛ یا اساسا به اندازه کافی می تواند نگهبان وجود داشته باشد که همه زندانیان را ببیند یا نه؛ مهم این است که زندانی دچار این توهم شود که در معرض نظارت دائمی است. از این طریق دیگر زندانی دست از پا خطا نمی کند و به مرور منضبط می شود و به صورت درونی شده ای هرگز خطایی نخواهد کرد. اگر قبلا جسم متهم و زندانی بود که مورد تنبیه قرار می گرفت اما با این روش ذهن اندیشه و روان زندانی مورد مراقب قرار می گیرد.

مهم ترین ابزار سیستم های تمامیت خواه که تلاش دارد حوزه اقتدارش را به همه حوزه ها بکشاند حتی به اذهان دیگران همین سیستم سراسر بین است. او باید بتواند این توهم را ایجاد کند که تو هیچ جا در امان نیستی و همواره در معرض دید و نظارت من هستی.

لازم به توضیح نیست که قوی ترین سیستم های امنیتی دنیا هم قادر نیستند بر همه نظارت داشته باشند وحتی اگر در فرض محال حجم انبوهی از اطلاعات خام هم در اختیار یک سازمان باشد، پردازش آن محال است. اما راه حل، ایجاد این توهمِ توانِ سراسر بین است. اصلا هنر هر سیستم انضباطی از جمله سازمانهای امنیتی توانایی در ایجاد چنین توهم است.

یکی از روشهایی غیر اخلاقی که سیستم امنیتی در اتفاق های اخیر هم از آن استفاده می کند این است که سعی می کند دوستان و فعالین را نسبت به یک دیگر "بی اعتماد" کند. نقل قولهایی از دوستان توسط بازجوها به همدیگر، نشان دادن تکنویسی های جعلی دوستان علیه همدیگر و روشهای مختلف که اعتماد فعالین سیاسی را از یکدیگر بگیرد. روی دیگر این سکه چیست؟ وقتی اعتماد رخت بر می بندد توهم سراسر بین جایش را می گیرد. حتی در جمع هم رزمانت هم در معرض دیده شدن هستی. همه جا دیده می شوی. این توهم سراسری همان بلایی را که سر زندانی زندان بنتام می آورد بر سر این فعال سیاسی که اعتماد خود به دوستانش را از دست داده نیز می آورد.

در سطح فراگیر تر: بدیهی است که اگر همه سازمانهای امنیتی جهان هم جمع شوند نمی توانند بر همه تماس ها و روابط ۷۰ میلیون ایرانی نظارت داشته باشند. اما راه حل آن برای یک سیستم امنیتی ایجاد همان توهم سراسر بینی است. الان ۷۰ میلیون ایرانی درگیر این توهم هستند که ایمیل ها و تماسهای تلفنی و.. در معرض شنود است؛این یعنی مستولی شدن توهم سراسر بین. از این طریق این توهم است که می توان ملت ایران را به هفتاد میلیون ایرانی منفرد تبدیل کرد که به مرور ذیل توهم سیستم سراسر بین منضبط خواهند شد. (این در حالی است که علاوه بر اینکه به لحاظ فنی این کار بسیار سخت هست اماحتی اگر بر فرض غلط همه ی این ایمیل ها یا ارتباط ها هم در دراختیار یک سازمان باشد، حجم انبوه ایمیل ها آنرا بلااستفاده می کند. مانند اینکه فردی در انبار کاه دنبال یک سوزن بگردد.)

اما نکته مهم دامن زدن به این تلاش سیستم امنیتی است که همه جا نفوذی دارد. امری که قطعا از توانشان خارج است. یعنی چشم های غریبه همه جا هستند و شما ها دیده می شوید. این اتفاقا به صورت ناآگاهانه در شبکه های ماهواره ای وقتی از نفوذی ها بین مردم مکرر حرف می زنند خود را نشان می دهد. متاسفانه همراهان ناآگاه با دامن زدن به این توهم سراسر بین در حال برباد دادن سرمایه عظیم اعتماد هستند. بعد از مدت های مدید مانند دوران انقلاب اسلامی یاد گرفتیم که در خیابان به هم اعتماد کنیم؛ همشهری غریبه را دوست خود بدانیم برای همین از آدماهای اتمیزه ، تبدیل شدیم به پیکره ی واحدی که قدرتمند است. از بین بردن این پیکره جز از طریق سیستم سراسر بین ممکن نیست.

پی نوشت:

(۱)یکی از ضربه هایی رویکرد کلی شبکه ماهواره ای به جنیش سبز مردم ایران همین بود. با پرنگ کردن و بازگو کردن اتفاقاتی که برای ترسنادن مردم خلق شده بود عملا تبدیل به بازوی تبلیغاتی برای ایجاد رعب در بین مردم شد.

(۲)مراجعه کنید به کتاب تنبه و مراقبه میشل فوکو


 


کلمه: کارگران بازنشسته شرکت واگن پارس برای دومین بار در سال جاری پس از اجتماع اعتراض‌ آمیز نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق در روز ۸ اردیبهشت ماه و انعکاس مشکلات خود به دفتر ریاست جمهوری به صورت حضوری در آن زمان با توجه به گذشت زمان سپری شده از پاسخگویی این دفتر به مشکلاتشان بار دیگر روز گذشته در مقابل در ورودی شرکت اجتماع کرده و بر تحقق خواسته‌های خود تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، مداحی، نماینده کارگران بازنشسته شرکت واگن پارس، با اشاره به وعده مسئول دفتر ریاست جمهوری در خصوص پیگیری درخواست مطالبات کارگران بازنشسته این شرکت از طریق وزیر صنایع و معادن و قول پاسخگویی حداکثر تا پایان روز ۱۲ اردیبهشت ماه گفت: متاسفانه با گذشت سه روز از زمان موعود به رغم مراجعه ما به دفتر ریاست جمهوری ، هیچگونه پاسخی تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم.

وی ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات بازنشستگان شرکت واگن پارس که هریک بیش از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان از شرکت طلب دارند مجموع مطالبات ۶۰۰ کارگر بازنشسته واگن پارس را بالغ بر ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در اجتماعی که دیروز صبح ساعت ۱۱ در مقابل شرکت با حضور همه کارگران بازنشسته داشتیم مسئولین شرکت از واریز مبلغ ۱۰ میلیون تومان از کل مطالبات کارگران خبر دادند. که گویا این مبلغ از طریق «رزازی» مدیر‌عامل شرکت از منبعی تأمین شده است.

مداحی با بیان اینکه این مبلغ با توجه به جمعیت کارگران بازنشسته و میزان مطالبات هر کدام هیچ مشکلی را از آنان درمان نمی‌کند تصریح کرد : مدیران شرکت یا باید در رابطه با اختلاف شرکت‌های زیمنس و رجا پیگیری نمایند تا به مطالبات ما پاسخ گویند و یا پیگیری وعده دفتر ریاست جمهوری باشند.

وی گفت: طبق گفته مسئولین شرکت پاسخ دفتر ریاست جمهوری شاید تا ۱۰ روز دیگر به مدیران شرکت ابلاغ گردد.

مداحی گفت: کارگران به احترام قانون و به منظور حفظ آرامش کشور ۱۰ میلیون تومان را پذیرفته‌اند و تا ۱۰ روز دیگر نیز صبر می‌کنند اما پیگیری آنان برای دریافت مطالبات صنفی و به حقشان به هر صورت ممکن ادامه دارد.


 


کلمه: جلسه رسیدگی به اتهامات بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، امروز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش ادوارنیوز، صبح امروز و با حضور وکلای بهاره هدایت، (پوربابایی و نجفی)، دادگاه این فعال دانشجویی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و بیش از دو ساعت به طول انجامید.

در این جلسه کیفرخواست بهاره هدایت که حاوی ۶ عنوان اتهامی و ۱۵ مورد اتهام بود قرائت و وکلای مدافع نیز با رد کلیه این اتهامات به دفاع از موکل خود پرداختند.

بهاره هدایت دی ماه سال گذشته و اندکی پس از حوادث روز عاشورا در تهران بازداشت شد.


 


کلمه: همسر دکتر قربان بهزادیان نژاد استاد دانشگاه و مشاور میرحسین موسوی نسبت به هتاکی کیهان درباره همسرش واکنش نشان داد.بهزادیان نژاد در تاریخ ۷ دی ماه ۸۸ بازداشت شد و این بازداشت غیرقانونی هنوز ادامه دارد.

به گزارش کلمه، روز گذشته کیهان با زیر سوال بردن سوابق انقلابی و علمی بهزادیان نژاد و خدمات وی به جمهوری اسلامی نوشته بود:« اخیرا تعدادی که خود را «جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور» عنوان نموده اند، با صدور بیانیه ای، خواستار آزادی بهزادیان نژاد، یکی از اساتید بازداشتی دانشگاه تربیت مدرس و از صحنه گردانان فتنه پس از انتخابات شدند. نکته قابل توجه ادبیات کاملا منافقانه این بیانیه است که سعی نموده اند از این استاد تعلیقی یک چهره کاملا انقلابی و مدافع نظام ترسیم نمایند.»

سپس کیهان به این بخش بیانیه که نوشته شده است :«دکتر بهزادیان نژاد در زمره علاقمندان به جمهوری اسلامی، دوستداران نظام و خواهان اصلاح امور با حفظ تمام شئونات و منافع ملی بوده و نقش ایشان و همراهانشان در تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رأی در انتخابات ریاست جمهوری دهم از جمله خدمات بی بدیل ایشان به ایران اسلامی بوده است. قاطبه دانشگاهیان با توجه به حسن سابقه ایشان و به دلیل حضور موفق در زمینه های گوناگون علمی و مدیریتی، ایشان را فردی دارای ظرفیت های انسانی فوق العاده، مسلمانی متدین با سابقه روشن انقلابی، حق مدار و مسئول می دانند و خواستار آزادی هرچه سریعتر ایشان از اسارت هستند» اشاره می کند و بدون آنکه مدرکی مبنی بر غیر واقعی بودن این موارد داشته باشد می نویسد:« این توصیف اغراق آمیز در حالی است که به نقش تحریک آمیز وی در حوادث پس از انتخابات که نظام و انقلاب را در برابر یک کودتای تمام عیار براندازانه- از نوع نرم آن- قرارداد، هیچ اشاره ای نگردیده است.»

در پی توهین کیهان به این استاد دانشگاه و از چهره های انقلابی، همسر وی با برشمردن چکیده ای ازسوابق دکتر بهزادیان نژاد نسبت به این هتاکی واکنش نشان داده است.

متن جوابیه همسر دکتر بهزادیان نژاد به «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول کیهان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

قران کریم در سوره حجرات آیه ۶ می فرماید : ای مومنان هرگاه فاسقی خبری برای شما آورد (تصدیق نکنید) تا تحقیق کنید . مبادا با سخن فاسقی از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سرانجام پشیمان گردید…

جناب آقای حسین شریعتمداری

مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

پیرو متن چاپ شده در شماره ١٩۶٣۶ تاریخ ١۴ اردیبهشت روزنامه کیهان اینجانب به عنوان همسر دکتر قربان بهزادیان نژاد لازم میدانم چکیده ای از فعالیت های اجرایی ایشان را صرفاً برای مطالعه و اطلاعات عمومی شخص شما برایتان ارسال نمایم تا هم برای دفاع نکردن از حیثیت حرفه ای و علمی ایشان در برابرشان مدیون نباشم و هم در قیامت بهانه ای برای شما مبنی بر بی اطلاعی باقی نماند.

دکتر قربان بهزادیان نژاد مدرک لیسانس در رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، فوق لیسانس باکتری‌شناسی و دکتری میکروب‌شناسی پزشکی، از دانشگاه تربیت مدرس را کسب نموده است.

وی صدها عنوان کتاب، مقاله داخلی و خارجی و پروژه در زمینه علوم پزشکی تا امروز ارائه کرده که می توان به چند مورد ذیل به اختصار اشاره کرد:

کتب منتشر شده:

• تاریخ پزشکی در اسلام و ایران، موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران

• ١٣٧۵، روشهای تشخیص و تفسیر باکتری شناسی بالینی، انتشارات دانشگاه بین المللی امام خمینی، ترجمه: قربان بهزادیان نژاد

• ١٣٧۵، بی هوازیها در عفونتهای انسانی (جلد اول)، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس ترجمه: قربان بهزادیان نژاد

• مجموعه مقالات کنگره بین المللی تاریخ پزشکی در اسلام و ایران (جلد اول و دوم)، موسسه توسعه دانش و پژوهش ایران، به کوشش قربان بهزادیان نژاد با همکاری دکتر باغبان زاده، زیرنظر دکتر محمد فرهادی

• ١٣٧۶، بی هوازیها در عفونتهای انسانی (جلد دوم)، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، ترجمه: قربان بهزادیان نژاد

• ١٣٧٧، میکروبیولوژی پلاک و پوسیدگی، انتشارات مشهد، تالیف : مجید زارع بیدگی – زیر نظر: قربان بهزادیان نژاد

• ١٣٧٨، مکانیسم های بیماریزای عفونتهای باکتریایی (دوجلد)، انتشارات معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، ترجمه: قربان بهزادیان نژاد ، دکتر عطایی، با همکاری: حسین زاده، کشمیری

مقالات داخلی:

• دکتر محمد فرهادی، دکتر نسرین معظمی، قربان بهزادیان نژاد، ١٣۶٨، 'Bacterial etiologic '، Med j iri، جلد ١، شماره ٢

• دکتر محمد فرهادی ، قربان بهزادیان نژاد ، اصغر تنومند ١٣٧۵، 'بررسی عوامل بی هوازی باکتریایی در سینوزیت مزمن '، مجله دانشور

• قربان بهزادیان نژاد، رامین کشمیری، دکتر علی اکبر پورفتح الله ، 'بررسی اثر غلظتهای کمتر از توقف دهنده رشد آنتی بیوتیکها بر زنده ماندن سالمونلاتیفی موریوم در سلولهای میزبان '، مجله بیماریهای گرمسیری

• دکتر میر صالحیان، دکتر صراف نژاد، دکتر ملک زاده ، نادر علیپور، قربان بهزادیان نژاد، دکتر مرتضی ستاری، ١٣٧٨، 'ارزیابی آزمون ایمونوفلورسانس غیر مستقیم جهت تشخیص عفونتهای هلیکوباکترپیلوری'، مجله دانشکده پزشکی تهران، شماره ٢

• دکتر پرویز اولیاء ، قربان بهزادیان نژاد، دکتر عفت سوری، ١٣٧٨، 'بررسی آزمایشگاهی اثر هم افزایی لیزر هلیوم – نئون و غلظت های SMIC جنتامایسین بر تولید آلژینات کپسولی و رشد پسودوموناس آئروژینوز M 21 B 8′، مجله دانشور، شماره ٢۶

• قربان بهزادیان نژاد، سلطانی، دکتر روستایی، ١٣٧۶، 'جداسازی و بررسی سیتوتوکسی سیته گونه های مختلف آئروموناس از کودکان زیر ۵ سال مبتلا به اسهال '، مجله بیماریهای کودکان

• دکتر شیرین نیرومنش، قربان بهزادیان نژاد، منصوره ابراهیمی ترابی، ١٣٧٧، 'ارزیابی دو روش تشخیص واژینوز باکتریایی در یک درمانگاه زنان '، مجله دانشکده پزشکی تهران، شماره ١

مقالات ارائه شده در کنفرانس های داخلی:

• دکتر عادل رجبی، قربان بهزادیان نژاد، مهتاب سلطانی راد ١٣٧٨، 'بررسی مقاومت آنتی بیوتیکی استرپتوکوکوس پنومونیه جدا شده از بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (س)'، کنگره سالانه آسیب شناسی ایران

• رمضانعلی عطایی، قربان بهزادیان نژاد، ١٣٧٩، 'اثر غلظتهای مختلف محیط کشت بر میزان تولید و ضریب خاموشی نوروتوکسین تیپ A بوتولینیوم'، سومین کنگره میکروبیولوژی ایران، همدان

• نادر علیپور، دکتر صراف نژاد، دکتر ملک زاده، قربان بهزادیان نژاد، زهره جلالی، ١٣٧۵، 'بررسی ارتباط گروههای خونی A، B،O و گروههای خونی ترشحی و غیر ترشحی لوئیس با ناراحتیهای گوارشی '، دومین کنگره خون و بیماریهای مرتبط – تهران

• رمضانعلی عطایی، قربان بهزادیان نژاد، ١٣٧۶، 'بررسی اثر عوامل ضد عفونی کننده روی بقاع باسیلوس سوبتیلوس '، کنگره بیماریهای عفونی در جنگ – تهران

• پروین جمشیدی، قربان بهزادیان نژاد، دکتر محمد حسن روستایی، ١٣٧۵، 'جداسازی باسیلوس سرئوس از زخمها و سوختگیها و بررسی اثر سیتوتوکسی سیته آنها'، دومین کنگره میکروبیولوژی – یزد

• پروژه بررسی و تعیین الگوی مقاومت آنتی بیوتیکی در کشور و تدوین برنامه مداخله برای کاهش بروز و مصرف انتی بیوتیک ها

• و صدها عنوان دیگر که به اجمال در رزومه ضمیمه آمده است…

مسئولیت های اجرایی ایشان:

• معاون اداره کل خدمات عمومی امدادی جمعیت هلال احمر

• مسئول بخش طرحها و تحقیقات جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران

• مدیر گروه باکتری‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس

• عضو شورای پژوهشی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس

• مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاهی

• مسئول شوراهای هماهنگی بهداشت و درمان استانهای وزارت بهداشت

• عضو شورای پژوهشی علوم پزشکی وزارت بهداشت

• عضو شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت

• عضو شورای سیاست‌گذاری دبیرخانه علوم پایه

• عضو هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته باکتری‌شناسی

• عضو هیئت تخصصی ممیزه دانشگاه تربیت مدرس

• عضو هیئت امنای جهاد دانشگاهی (نماینده وزارت بهداشت)

• بازرس ویژه وزیر بهداشت و عضو هیئت اجرایی جمعیت هلال احمر کشور

• قائم مقام وزیر بهداشت در امور فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی

• مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاهی

• عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی وزارت فرهنگ و آموزش عالی

• عضو شورای فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

• عضو شورای راهبردی ساختار وزارت بهداشت

• عضو شورای پژوهشی پژوهشکده مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت علوم

• قائم مقام رئیس مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران

• رئیس مؤسسه توسعه دانش و پژوهش ایران

• رئیس مؤسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی

• رئیس هیئت مدیره و رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران

• عضو شورای بیو‌تکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس

• مسئول هماهنگی ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد مشروطیت

• مدیر مسئول فصل‌نامه فرهنگ اندیشه

• عضو هیئت تحریریه مجله (دانشکده علوم پزشکی تربیت‌مدرس)

• عضو هیئت تحریریه مجله (دانشکده علوم پزشکی ایلام)

همچنین ایشان در زمینه برگزاری همایش و بزرگداشت برای بزرگان مذهبی، علمی و بومی کشور نیز فعالیت هایی داشتند که در میان آنها چند مورد را ذکر می کنم:

• همایش بزرگداشت استاد عبدالهادی حائری- اسلام شناسی معاصر در سال ١٣٧٩

• همایش « بررسی مشکلات و مسائل ترجمه در ایران » (بزرگداشت استاد احمد آرام- ادیب، مترجم و نویسنده معاصر) در سال ١٣٧٩

• همایش «اقتصادملی و عدالت‌اجتماعی درجهان متحول»؛ بزرگداشت استاد میرمصطفی عالی‌نسب در سال ١٣٧٩

• همایش بین‌المللی بزرگداشت «پروفسور توشیهیکو ایزوتسو- اسلام شناسی و اولین مترجم قرآن به زبان ژاپنی » در سال ١٣٨٠

• کارآفرینی و فناوری‌های پیشرفته در سال ١٣٨٠

• همایش بین‌المللی «عرفان پلی میان فرهنگ‌ها»: بزرگداشت پروفسور آنه‌ماری شیمل- از بزرگترین اسلامشناسان و مستشرقین کشور آلمان- در سال ١٣٨١

• همایش جوان، امروز، امید در سال ١٣٨٣

• همایش بین‌المللی حقیقت‌گویی به قدرت: بزرگداشت ادوارد سعید در سال ١٣٨٣

• سلسله نشست‌های عرفان و انسان امروز در سال ١٣٨٣

• همایش بزرگداشت استاد محمدتقی شریعتی- روشنفکر دینی و شادروان دکتر علی شریعتی- در سال ١٣٨۴

• همایش مسائل و چشم‌اندازهای خاورمیانه در سال ١٣٨۴

• همایش گرامیداشت حاج شیخ عزیز‌الله عطاردی- از محققان برجسته شیعه- در سال ١٣٨۵

• همایش پیشگامان اقتصادی: نگاهى به زندگى‏ و کارنامه حاج محمدحسن امین‏الضرب- برجسته ترین بازرگان قرن نوزده ایران و اولین سرمایه گذار صنعتی در ایران- در سال ١٣٨۵

• همایش پیشگامان تحول اقتصادی در ایران در سال ١٣٨۵

• همایش بزرگداشت استاد ملا کمال خان هوت- از خوانندگان و موسیقی شناسان بزرگ سیستان و بلوچستان- در سال ١٣٨۶

• همایش ابن‌خلدون- تاریخ نگار، جامعه شناس، مردم شناس و سیاستمدار مسلمان – و دنیای معاصر در سال ١٣٨۶

• همایش نظارت همگانی، شهروندی و توسعه سازمانی در سال ١٣٨۶

• سمینار نفت و تحولات مناطق نفت‌خیز جنوب ایران در سال ١٣٨٧

• سمینار نفت و تحولات سیاسی تاریخ معاصر ایران در سال ١٣٨٧

• سمینار نفت ایران و امنیت انرژی در جهان در سال ١٣٨٧

• سمینار دشواری های اقتصاد نفتی در ایران در سال ١٣٨٧

• و بسیاری عناوین دیگر که ذکر تمامی آنها در این مجال نمی گنجد…

آقای شریعتمداری حتماً خوب می دانید توهین به رئیس جمهور در حال حاضر حکم زندان دارد پس شما باید بیش از هر کسی برای رئیس جمهور نشدن آقای موسوی خوشحال باشید که اگر این اتفاق افتاده بود فکر می کنم مادام العمر حکم زندان داشتید چرا که در آن زمان ماهیت وجودی توهین اهمیت داشت نه افراد دخیل در آن، ولی انگار در قانون قضایی اجرایی فعلی این کشور هیچ بند یا تبصره ای برای توهین به افرادی از قبیل شوهر من نیست و اطمینان داشته باشید اگر بود من به جای نوشتن نامه ای که بهتر از شما می دانم ابداً برای احقاق حیثیت دکتر بهزادیان نژاد حداقل به عنوان استاد دانشگاه این مملکت چاپ نخواهد، به آن متوصل میشدم.

متاسفانه امروز در برابر شما از حق خبری نیست که اگر بود شوهر من با سوابق علمی فوق الذکر، به جرم همراه کردن به تعبیر خودتان ١٣ میلیون نفر چهار ماه در زندان نبود و شما از او به عنوان فتنه گر نام نمی بردید ولی مطمئن باشید شکی در وعده قیامت خدا نیست.

من تا الان دربرابر تمام نظرات شما درباره شخص شوهرم سکوت کردم فقط به این علت که جنبه سیاسی داشت ولی در متن آخرتان شما با بی اطلاعی کامل چهره علمی ای که برخلاف چهره های یک شبه ای که این مدت بسیار باب است برایش سالها خون دل خورده شده را تخریب کردید و سکوت امروز دیگر از توان من خارج است.

در حدیثی از پیامبر اسلام (ص) آمده: مَن بَهَتَ مومناً أو مؤمنَه اَو قال فیه ما لَیسَ فیه اَقامَهُ اللهُ تعالی یوم القیامه علی تَلٍّ من نّارٍ حتّی یَخرجَ ممّا قاله فیه

کسی که به زن یا مرد با ایمان تهمت بزند یا چیزی را به او نسبت دهد که کار او نبوده، خداوند در روز قیامت او (تهمت زننده) را بر تلی از آتش نگه دارد تا از عهده آنچه گفته است بیرون آید.

امیدوارم بتوانید در قیامت از عهده حرفی، یا بهتر بگویم حرفهایی که زدید بربیایید.

مطلب مرتبط:

جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور خواستار آزادی دکتر بهزادیان نژاد شدند+


 


کلمه: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نقد و نقادی در کشور در هیچ مقطعی نباید تعطیل شود و همه باید با امر به معروف و نهی از منکر، نظارت همگانی را گسترش دهند.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمع گروهی از روزنامه‌نگاران و جوانان احزاب، کسب نتیجه از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و پیشرفت کشور را طولانی و بطئی در زمان خواند و با اشاره به روند تدریجی و آرام اصلاح امور گفت: آگاهی بخشی به مردم عنصر اساسی و حیاتی در هر حرکت و رو به پیش است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، گفت‌وگو و آگاهی را اصلی مهم در پیشرفت حرکت‌های اصلاحی خواند و تاکید کرد: آینده شما جوانان، زنان و قاطبه مردم ایران و در نهایت انقلاب اسلامی با وجود گسترش دانش و ارتباطات و رسانه‌های گوناگون، بسیار روشن‌تر از زمان‌های گذشته است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزایش سطح علم، سواد، تحصیل در میان مردم، به خصوص جوانان کشور بعد از انقلاب را چشمگیر خواند و گفت: ‌امروز همه مردم در اقصی نقاط کشور آگاه‌تر، روشن‌تر و عالم‌تر شده‌اند و شک نکنید رشد آگاهی توده‌های مردم، جامعه را اصلاح می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امکانات، منابع و سرمایه‌ و آینده کشور را بسیار خوب و درخشان توصیف کرد و با اشاره به اینکه زمینه اصلی سعادت و رفاه، گسترش آگاهی بر اساس تعقل صحیح است، تصریح کرد: هر جامعه‌ای اگر به این نقطه برسد سعادتش قطعی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری مدیریت صحیح بر منابع و امکانات فراوان کشور را رکن اساسی رسیدن به پیشرفت و توسعه خواند و تاکید کرد: مدیریت ناصحیح امکانات و سرمایه‌های کشور، موجبات گسترش عقب‌ماندگی در میان نسل‌های آینده کشور را فراهم خواهد کرد.

نقد و نقادی در کشور در هیچ مقطعی نباید تعطیل شود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نقش جوانان، زنان و دانشجویان را در توسعه آگاهی بخشی در جامعه مهم و تاثیرگذار خواند و تصریح کرد: نقد و نقادی در کشور در هیچ مقطعی نباید تعطیل شود و همه باید با امر به معروف و نهی از منکر، نظارت همگانی را گسترش دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یاس و ناامیدی را سم مهلک خواند و گفت: مطمئن باشید تلاش‌های مخلصانه در راه آرمان‌های بلند نظام و انقلاب بدون اجر نمانده و نتایج ثمربخشی در پی خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار جمعی از حاضرین به نمایندگی از روزنامه‌نگاران و جوانان احزاب ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سیاسی کشور خواستار حضور موثرتر و شفاف‌تر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عرصه سیاسی کشور شدند.


 


کلمه: وحید طلایی، عضو کمیته پیگیری حقوقی میرحسین موسوی صبح دیروز بازداشت شد.

به گزارش کلمه، ساعت هفت صبح روز سه شنبه نیروهای امنیتی به بهانه شناسایی خودروی پارک شده مقابل منزل طلایی موفق به ورود به خانه او شدند و بعد از تفتیش منزل و بردن برخی از وسایل شخصی طلایی، او را با خود بردند.این نیروها خود را از نیروهای پلیس امنیت معرفی کرده اند.

هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت عضو کمیته پیگیری حقوقی میر حسین در دست نیست.


 


کلمه: سید محمد خاتمی شب گذشته به همراه احمد مسجد جامعی با حضور در خانه هنرمندان ایران از چند نمایشگاه نقاشی ، تالارهای جدیدالتاسیس چهارفصل و تماشاخانه ایرانشهر بازدید کرد و به تماشای نمایش"مکاشفه در باب یک میهمانی خاموش" نشست.

بنا به اخبار رسیده به کلمه، خاتمی در ابتدای حضورش در خانه هنرمندان از تالارهای جدید التاسیس چهارفصل و نمایشگاه نقاشی مرتضی اسدی در نگارخانه استاد مرتضی ممیز و نمایشگاه نقاشی پگاه لاری در نگارخانه استاد غلامحسین نامی بازدید کرد.

وی سپس به تماشای نمایش"مکاشفه در باب یک میهمانی خاموش" نشست ، رضا حداد کارگردان این نمایش، اجرای دیشب را به رییس جمهور سابق کشورمان تقدیم کرد. حضور خاتمی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با استقبال و تشویق های مکرر تماشاگران روبرو شد.

پیش از اجرای این نمایش، کیومرث مرادی مدیر این پروژه از سید محمد خاتمی به عنوان کسی که نگاه مطلوبش به هنر باعث شکوفایی استعدادهای هنرمندان هم نسلش شده است یاد کرد.

در این نمایش که یک نمایش تجربی بود سیامک انصاری در حین اجراء از سید محمد خاتمی و احمد مسجد جامعی نام برد که با تشویق حضار روبرو شد.

در پایان اجرا، سید محمد خاتمی و احمد مسجد جامعی با کارگردان و عوامل این نمایش گفت و گو کردند.

در این نمایش که در تماشاخانه ایرانشهر هر شب به روی صحنه می‌رود سیامک انصاری، لیلی رشیدی، برزو ارجمند، خسرو و ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی،محسن رستگار،شبنم فرشاد پورو روناک یونسی نقش ایفا می‌کنند.

خاتمی در این بازدید سه ساعته تلاشهای هنرمندان را قابل تقدیر دانست و با اشاره به دستاوردهای خانه هنرمندان از تلاشهای مجدانه مجید جوزانی مدیرعامل خانه هنرمندان تشکر کرد .


 


کلمه: پیکر محمد بهمن‌بیگی که ۱۱ اردیبهشت‌ماه درگذشت، فردا (پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ماه) از میدان معلم شهر شیراز تشییع می‏شود.

سکینه کیانی – همسر بهمن‌بیگی – در گفتگو با ایسنا، گفت: مراسم تشییع پیکر مرحوم بهمن‌بیگی فردا از ساعت ۸:۳۰ صبح در میدان معلم شیراز آغاز خواهد شد. سپس به سمت والفجر و بهشت زهرای عشایر شیراز تشییع و در این آرامستان به خاک سپرده خواهد شد.

محمد بهمن‌بیگی – بنیان‌گذار آموزش به عشایر سیار – که در سال ۱۲۹۹ متولد شده بود، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آستانه‌ی روز بزرگداشت مقام معلم، در شیراز درگذشت.


 


کلمه:رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها در پیامی درگذشت محمد بهمن بیگی،را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی متن کامل این پیام بدین شرح است:

"به نام خدا

خاندان محترم بهمن بیگی

امروز قلب ایرانیان و دل ماتم زده عشایر از کوچ بزرگ مرد فرهنگی استاد محمد بهمن بیگی به درد آمده است ؛حضور سبزش بارور کننده درخت دانش وآگاهی خودش روشن بخش مسیر زندگی سرافراز پرفرازو نشیب ایل در ایران بود.

امروز غم هجران پدری مهربان نه تنها دل عشایر غیور که ایرانیان را پر کرده است وتنها یاد وخاطره لحظه های پرنشاط حضورش و نیز امید به ادامه راهش تسلی بخش دلهای اندوهگین است.

اینجانب با شما عشایر سربلند در این اندوه سنگین همدل وهم داستانم.

در این مصیبت به بستگان،فرزندان ویکایک عشایر ایران وهمه اصحاب فرهنگ ودانش تسلیت می گویم واز درگاه حق تعالی برای آن فقید فرزانه رحمت ومغفرت الهی آرزومندم."

سید محمد خاتمی


 


کلمه: مهدی کروبی بمناسبت در گذشت محمد بهمن بیگی پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش سحام نیوز متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درگذشت چهره آشنا درعرصه فرهنگ و دانش مرحوم محمد بهمن بیگی آن هم در سالروز بزرگداشت مقام معلم موجب تاثر و تالم شدید اهالی علم و دانش گردید. اینجانب که از تلاش و فعالیت های این معلم بزرگ درسراسرکشورازنزدیک آشنا بودم و به اهتمام ایشان در شناسائی استعدادهای درخشان عشایر کشور از کرد، ترک، بلوچ، ترکمن و لر و ایجاد بستر برای شکوفائی آنها وقوف داشتم، خرداد ماه سال گذشته در سفر به شیراز فرصت را مغتنم شمرده و از نزدیک با دیدگاهها و عظمت روح ایشان مواجه شدم، جایزه از سوی سازمان فرهنگی یونسکو به این معلم بزرگ در عرصه جهانی وحداقل پاداش دانستم و اینک هم درگذشت وی را در سالروز بزرگداشت مقام معلم نه بعنوان یک تصادف بلکه بعنوان توجه وعنایت خاص خداوند وحاصل خدمات بی بدیل وی به علم و فرهنگ دردوران حیات پربرکتش می دانم وازجوانان ونوجوانان می خواهم که حتما" با مطالعه آثارعلمی ایشان، ضمن آشنائی با خدماتش، چنین چهره هایی را الگوی خود درعرصه علم وعمل قراردهند. اینجانب ضمن تسلیت به خانواده محترم، دوستداران، ایل بزرگ قشقائی ، ممسنی، کهگیلویه و بویراحمد، تمامی عشایر و همه اهالی علم و دانش ومعرفت از درگاه خداوند برای آن عزیز مرحوم علو درجات را آرزومندم.

با احترام

مهدی کروبی


 


کلمه: دکتر علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس ششم و رییس کمیته صیانت از آرای استان تهران ستاد مهندس میرحسین موسوی شامگاه دیشب در پی احضار مجدد، به زندان بازگشت .

به گزارش تحول سبز ، دکتر تاجرنیا که از اولین روزهای پس از انتخابات سال گذشته بمدت ۱۴۰ روز در بازداشت به سر می برد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد .

حکم بدوی وی ۶ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق بود که در دادگاه تجدید نظر به یکسال زندان کاهش پیدا کرد .

دکتر تاجرنیا ، دبیر کنگره سالانه دندانپزشکی کشور نیز می باشد که این کنگره تا ۵ روز دیگر با حضور جمع کثیری از پزشکان ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد و مشخص نیست انگیزه بازداشت دبیر این کنگره درست ۵ روز پیش از آغاز بکار این همایش چیست .


 


کلمه:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با تاکید بر اینکه در حال حاضر استان لرستان با معضل بیکاری جدی روبه‌رو است گفت: سال‌هاست با شعار کشاورزی، ‌مانع صنعتی شدن لرستان می‌شوند و در حال حاضر نه تنها صنعتی نداریم بلکه در بخش کشاورزی نیز با چالشهای اساسی روبه‌رو هستیم.

رضا رحیمی نسبت در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه به صنعت استان لرستان هیچ توجهی نشده است؛ گفت: در حال حاضر کمترین مجموعه‏، بنگاه صنعتی و کارخانه را در لرستان داریم.

وی با اعلام اینکه قبل از انقلاب ۶ کارخانه بزرگ در لرستان وجود داشت؛ گفت: کارخانه چرم و پوست تعطیل شده و کشت و صنعت نیز که علاوه بر تامین دام، شیر و لبنیات استان، نیازهای کشور را تامین می‌کرد در بحران کامل به سر می‌برد و این بحران از هنگامی آغاز شد که بانک ملی سهام این شرکت را واگذار کرد.

نماینده خرم آباد با انتقاد از نحوه واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی، گفت: این وحد را با چندین هکتار زمین، سوله، تجهیزات به قیمت ۳۰ میلیارد تومان واگذار کردند که بارها به این واگذاری اعتراض کردم اما به جایی نرسید تا امروز بحرانی شده است.

وی در مورد کارخانه پارسیلون نیز گفت: اگرچه با تلاش بسیار این واحد را فعال کرده ایم اما همچنان به لحاظ کمبود نقدینگی مشکل دارد و چنانچه نقدینگی به این واحد تزریق نشود بحران واقعی در آن غیر قابل انکار خواهد بود.

وی شرایط کارخانه یخچال‌سازی بوژان را نیز بحرانی توصیف کرد و گفت: نه تنها جلوی واردات بی‌رویه کلاای مشابه را نمی‌گیرند بلکه کمک و یاری به صنعت نمی‌شود و اکثر و احدها با بحران نقدینگی ناشی از شرایط به اقتصادی روبه رو هستند.

رحیمی نسب در مورد کشاورزی لرستان گفت: این استان روی آب قرار دارد به نوعی که از طریق رودهای دز و کرخه ۵/۱۳ میلیارد متر مکعب خروجی آب داریم اما این حجم آب بیش از ۲ هزار هکتار زمینه‌های خوزستان را آبیاری می‌کند در حالی که کشاورزی لرستان ناگزیر به استفاده از آبیاری دیم است.

وی گفت: این فاجعه‌ای بزرگ برای استانی است که با این حجم خروجی آب، باید زمین‌های کشاورزی‌اش در بی‌آبی به سر برند.

وی با اعلام اینکه بر مبنای آمارهای اعلام شده لرستان با ۲۴ درصد بالاترین میزان بیکاری را دارد؛ گفت: آمار واقعی بالای ۴۰ درصد است و بارها این معضل را در مجلس فریاد زده و به گوش مسوولان رسانده ایم حتی در قالب جلسات متعدد مشکلات را به دولت انعکاس داده ایم اما لرستان مانده و گوش‌هایی که شنوا نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از حجم بالای بیکارانی خبر داد که به دفتر نمایندگانشان در مجلس مراجعه می‌کنند و گفت: وقتی جوان تحصیل کرده اما بیکاری به دفتر مراجعه می‌کند که حاضر است هر کاری بکند به شرط آنکه بیکار نباشد به غیر از خجالت برای مسوولان چه حرف دیگری باقی می‌ماند.

وی با اعلام اینکه لرستان بیش از ۷۰ هزار فارغ التحصیل بیکار دارد؛ گفت: در استانی که از ۱۷۰ هزار بیکار ۷۰ هزار نفرش تحصیل کرده دانشگاهی باشد آیا می‌توان ادعا کرد که این استان از نظر توان علمی و عملی مشکل دارد یا باید باور کنیم که مسوولان نمی‌دانند چگونه برای این قشر تحصیل کرده چگونه اشتغال ایجاد کنند.

رحیمی نسب جمعیت استان را یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کل استان بیکار هستند آیا نمی‌توان ادعا کرد که در هر خانه‌ای ۲ تا ۳ نفر بیکار وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مردمان لرستان طرح اشتغالزا برای دریافت تسهیلات ارائه داده‌اند گفت: بانک‌ها تسهیلات نمی‌دهند و به نظر من بانک‌ها یک حکومت مستقل تشکیل داده و مستقل عمل می‌کنند زیرا حاضر نیستند یک ریال خارج از آنچه خودشان باور دارند پرداخت کنند.

نماینده خرم آباد در مجلس هشتم از فشارهایی که به وسیله مجلس و نهاد ریاست‌جمهوری به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات وارد شده است؛ خبر داد وگفت: برای بانک تنها امضایی که ارزش دارد امضای رئیس بانک است و به غیر از آن به هیچ مسوولی پاسخگو نیستند؛ به همین دلیل متقاضیان لرستان نمی‌توانند تسهیلات بگیرند.

وی آینده لرستان را درشرایط فعلی تاریک توصیف کرد وگفت: لرستان با بحران جدی روبه رو است و اقشار تحصیل کرده و نیروی کار این استان به شهرها واستانهای دیگر مهارجت می‌کنند که همین امر به زودی بحران جدیدی تحت عناون نبود نیروی کار با انگیزه را در لرستان رقم می‌زند.


 


کلمه: در پی تحرکات و حملات سازماندهی شده علیه نمایندگان اصلاح‌طلب، دبیرکل فراکسیون خط امام(ره)مجلس در نامه‌ای خطاب به لاریجانی با تاکید بر اینکه این تحرکات غیرقانونی با سازماندهی بعضی تریبون‌ها و نهادهای رسمی صورت گرفت، هشدار داد در صورت عدم برخورد با این تحرکات به زودی شاهد حمله افراطیون به رئیس مجلس و هر نماینده منتقد دولت خواهیم بود.

به گزارش «پارلمان‌نیوز»، متن کامل این نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و آرزوی توفیق

همانطور که استحضار دارید هفته گذشته تحرکات سازمان یافته ای علیه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است که هر چند شرکت کنندگان در این تجمعات بسیار اندک بوده و در مقایسه با حمایت گسترده ای که از سوی مردم فهیم این مناطق از نمایندگان منتخب خود صورت گرفته و می گیرد قابل اعتنا نمی باشد، ولی سکوت و عدم اقدام موثر از سوی استانداری ها و فرمانداری ها که مسئولیت تامین امنیت دفاتر نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه را بر عهده دارند و بعضاً همراهی معدودی از نهادهای رسمی با این اقدامات غیر قانونی، مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

به نظر این فراکسیون، تحرکات غیر قانونی و بدون مجوزی که در شهرهای بابل، کرمان، جیرفت، مرند و برخی شهرستانهای دیگر از سوی تعداد قلیلی عناصر افراطی و با تحریک و سازماندهی بعضی تریبون ها و نهادهای رسمی صورت گرفت و با عدم برخورد استانداریها و فرمانداریها با این تجمعات غیرقانونی همراه بود قبل از اینکه اهانت به تعدادی از منتخبان ملت باشد اهانت به مجلس شورای اسلامی بوده و با هدف به چالش کشیدن استقلال قوه مقننه و نمایندگان مجلس برنامه ریزی و اجرا می گردد. این اقدامات در تعارض آشکار با اصول هشتاد و چهارم و هشتاد و ششم قانون اساسی بوده و تداوم آن و عدم برخورد قانونی با عاملین و سازمان دهندگان آن روند قانون گریزی را در کشور دامن خواهد زد.

فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی قبلاً در حادثه مشابهی که برای دفتر نماینده محترم شهر کرد پیش آمده بود نسبت به عدم برخورد جدی با اینگونه قانون شکنی ها هشدار داده بود و اگر هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی این هشدار را جدی می گرفت و در اجرای بند ۱۱ ماده ۲۳ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که هیات رئیسه مجلس را موظف به «حفظ شان و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان» نموده است آن حادثه را مورد پیگیری قرار می داد و با مسئولانی که در این مورد کوتاهی کرده بودند برخورد قانونی بعمل می‌آمد قطعاً شاهد تداوم این قانون شکنی ها و سکوت و همراهی مسئولان امنیتی و انتظامی با این اقدامات خلاف قانون نبودیم.

لذا، پیرو نامه مورخ ۵/۱۱/۱۳۸۷ این فراکسیون و با توجه به سوگندی که هیات رئیسه محترم و جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای دقیق آئین نامه داخلی یاد کرده اید مجدداً به لزوم اعمال بند ۱۱ ماده ۲۳ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر «حفظ شأن و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان» تاکید نموده و پیگیری برخورد با عاملین این حوادث غیر قانونی و پاسخگویی وزارت کشور و دستگاههای مسئول تامین امنیت در مناطق را در این خصوص خواستاریم و بر این نکته تاکید می کنیم که کوتاهی مجدد و عدم اقدام مناسب در این خصوص وضعیت را در آینده دشوارتر نموده و با توجه به ماهیت جریان افراطی که اینگونه حرکات را در سطح کشور سازماندهی می کند و از مصونیت نانوشته ای درخصوص اقدامات غیر قانونی خود برخوردار است و به تجربه نشان داده که حاضر به تحمل هیچ صدای مخالفی در کشور نیست، دامنه این اقدامات به نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی محدود نگردیده و همانطور که در گذشته نیز شاهد ایجاد محدودیت و اهانت به نمایندگان اصولگرای منتقد دولت از سوی این جریان افراطی و ماجراجو بوده‌ایم این مسئله گریبان شما و هر نماینده دیگری که انتقادی به روندها و عملکردها داشته باشد را خواهد گرفت و نمایندگان را در ایفای مسئولیت سنگینی که عهده دار هستند محدود خواهد ساخت و مجلس را که به فرموده حضرت امام (ره) باید در راس امور باشد، به انفعال خواهد کشاند. پیگیری جدی، قاطع و سریع مسئله مورد انتظار و اعلام نتیجه مزید امتنان است.

با تقدیم احترام

محمدرضا تابش

دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی


 


کلمه: مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که پروندۀ سوء قصد به دکتر معتمدی استاد مضروب دانشگاه امیرکبیر هنوز به پلیس آگاهی ارسال نشده است.

دکتر سید احمد معتمدی، وزیر ارتباطات دولت اصلاحات و استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)، روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در ساختمان اساتیدِ آن دانشگاه توسط فردی با قمه مورد اصابت قرار گرفت و به بیمارستان مهر و بخش مراقبت ویژه منتقل شد و ساعتها مورد عمل جراحی قرار گرفت.

هنوز پرونده ای نگرفته ایم

به گزارش ایلنا، به دنبال ضرب‌و‌جرح معتمدی، مرکز اطلاع‌رسانی آگاهی پایتخت به ایلنا اعلام کرد: پرونده ضرب‌و‌جرح این استاد دانشگاه به پلیس آگاهی ارسال نشده است و درصورتیکه پرونده به آگاهی ارسال شود و یا از پلیس آگاهی درخواست کمک شود، بدون هرگونه حاشیه‌ای در این زمینه اقدام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

انگیزه شخصی بوده

همزمان و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ مجید فقیه، رئیس اداره اجتماعی نیروی انتظامی درباره ضارب دکتر معتمدی گفت: "ضارب فردی به نام جواد، بازنشسته و ساکن کرج است که بر اساس گفته های ضارب ، وی در زمان وزارت معتمدی، خط تلفن ثابتی را برای منزلش خریداری کرده است و درحالی که هنوز چند وقتی از برقرار شدن این خط نگذشته بود ، قبض پرداختی با مبلغ زیادی برایش صادر می شود.

سرهنگ فقیه ادامه داد: در پی مراجعات مکرر ضارب به قسمت های مربوط به مخابرات ، گویا هیچ توجهی به این مسئله از سوی مسئولان نمی شود و این فرد با حمله به مسئول مخابرات منطقه سکونتش، وی را مجروح می کند و در نتیجه به زندان محکوم می شود.

ضارب هفت پرونده دارد

این مقام پلیس با بیان اینکه ضارب در حال گذراندن محکومیتش بوده و در هنگام مرخصی این اقدام را انجام داده است، گفت: وی علت حمله اش به دکتر معتمدی را حمایت وی از مسئول مخابرات منطقه سکونتش اعلام کرده است.

سرهنگ فقیه درباره سابقه کیفری این فرد افزود: ضارب هفت مورد سابقه کیفری در پرونده خود دارد و بر اساس بررسی های انجام شده احتمالا ضارب دکتر معتمدی، با توجه به فشارهای عصبی، دست به چنین اقدامی زده است.

این ترورها باید پیگیری شود

همزمان علی عباسپور تهرانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درخصوص حمله به وزیر ارتباطات و فناوری دولت خاتمی اظهارداشت: معتمدی از اساتید قدیمی و با سابقه در دانشگاه امیرکبیر است و در پست‌های اجرایی منشاء خدمات زیادی بوده است.

به گزارش آفتاب نیوز، عباسپور همچنین خاطرنشان کرد "طبیعی است که مسئولان امنیتی و انتظامی کشور باید دقت لازم را پیدا کنند تا این حوادث تکرار نشود. اگر این حوادث رگه‌های سیاسی یا اجتماعی دارد باید مشخص شود و با تعیین مجازات مشخص از سوی محاکم و رسیدگی کامل به آن اجازه ندهیم عده‌ای مغرضانه پا در این عرصه گذاشته و به کشور آسیب برسانند."

لازم به ذکر است بعد از عمل جراحی چهارساعتۀ صورت گرفته بر روی دکتر معتمدی و اعلام "رو به بهبود" بودنِ وضعیتِ عمومیِ وی توسط پزشکان معالج، خبری دیگر در این زمینه از سوی هیئت پزشکی منتشر نشده است.


 


کلمه: معاون پارلمانی رئیس‌ دولت درباره زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: هر زمان که مقدمات اجرایی شدن این قانون آماده شده است دولت آن را اجرا می‌کند و زمان آن را اعلام می‌کند، اما هم اکنون زمان اجرای این طرح مشخص نیست و امیدواریم در اولین فرصت ممکن آن را اجرا کنیم.

به گزارش  ایلنا، محمد‌رضا میرتاج الدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: یک مرحله از این طرح که باز کردن حساب یارانه‌ها است مراحل اجرایی‌اش تمام شده و زمان اجرای آن اعلام می‌شود.

وی افزود: شارژ کردن یارانه‌های نقدی برای دو ماه صورت می‌گیرد که این دو ماه با توجه به سهم هر خانوار از هدفمند‌کردن یارانه‌ها به حساب آنها واریز می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت ارائه نشدن اساسنامه شرکت نفت به مجلس چیست، گفت: ما همیشه از نظرات مجلس استقبال می‌کنیم و از طرح‌ها و نظرات آنها کمک می‌گیریم، اما اساسنامه شرکت ملی نفت ۱۷ سال است که بین مجلس و دولت سرگردان است و رابطه شرکت نفت و دولت نیز در بحث بودجه است که پیش نویس این اساسنامه در حال حاضر در شرکت نفت آماده است و با توجه به اینکه این مساله زمان‌بر است امیدواریم که در اولین فرصت اساسنامه شرکت نفت را به مجلس تقدیم کنیم که البته سه ماه نیز فرصت داریم.

معاون پارلمانی رئیس‌ دولت  در ادامه درباره زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: هر زمان که مقدمات اجرایی شدن این قانون آماده شده است دولت آن را اجرا می‌کند و زمان آن را اعلام می‌کند، اما هم اکنون زمان اجرای این طرح مشخص نیست و امیدواریم در اولین فرصت ممکن آن را اجرا کنیم.


 


کلمه:حسابدار یکی از شرکت‌های دولتی به خاطر یک میلیارد تومان اختلاس تحت تعقیب قرارگرفت.

به گزارش تهران امروز در دی ماه سال ۸۸ نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های دولتی به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۷ تهران شکایتی برعلیه جوان ۳۰ ساله‌ای به نام «‌محمد – ر » را تنظیم کرد: از ابتدای سال ۸۸ این فرد با مدرک دانشگاهی کارشناسی رایانه به صورت قراردادی در شغل حسابداری مشغول به کار شد.

پس از چند ماه در حالی که وی پس از اختلافات و تناقضی که در برخی اسناد مالی و دریافت‌های سازمان به وجود آمده بود و در این رابطه انگشت اتهام متوجه وی شده بود به یک باره در محل کار حضور نیافته و با حساسیت بیشتری که در این خصوص به وجود آمده بود، در بررسی‌های بیشتر معلوم شد وی با جعل تعدادی از اسناد مالی در مجموع مبالغی نزدیک به یک میلیارد تومان به نفع خود از حسابهای دولتی خارج کرده است. در این رابطه بررسی‌های بعدی نیز نشان می‌داد مدرک کارشناسی رایانه وی نیز جعلی است.

با تشکیل پرونده و پس از بررسیهای زیادی که از سوی کارآگاهان به عمل آمد و اطمینان از این که «محمد – ر» بعد از این ماجرا زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته دستور انتشار عکس بدون پوشش وی صادر شد.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان معاون مبارزه با جرائم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌گوید: از شهروندان محترم درخواست می‌کنیم تا هر گونه اطلاعاتی که از متهم یا مخفیگاه وی دارند با مراجعه به اداره سیزدهم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۷ تهران اعلام نموده یا با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۴۳۴ تماس حاصل نمایند.


 
برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

--
دریافت این پیام بدلیل تمایل شما به شنیدن صدای خس وخاشاک است
خواهشمند است برای اطلاع دوستانتان، این ایمیل رابرای ایشان فوروارد کنید
برای عضویت جدید در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+subscribe@googlegroups.com
برای لغو عضویت در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sedayekhasokhashak+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر