۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

Re: با سلام

با درود فراوان بر فرامرز بزرگوار
در مورد سعید پور ما هم گیج و حیران مانده ایم حتی به منزلش مراجعه کردم و خواستم که با من تماس بگیرد ولی هنوز توفیق حاصل نشده است. اما درمورد وضعیت موجود گروه تحلیل من این است که:
1- بحث گوش دادن موسیقی یک بحث عمومی است یعنی حتی انسانهای بدون سواد هم فقط برای گوش دادن آن به گوش و ذوق نیاز دارند بنا براین طبیعی است که همه درگیر گوش دادن موسیقی باشند از کوچک تا بزرگ از عامی تا خاص. خود من سواد موسیقیایی ندارم و فقط ذوق شنیدن یا زمزمه کردن را یدک می کشم.
2- هر پدیده ای در شروع کار و پیدایش خود با رشدی سریع روبروست تصور کنیم اگر سرعت رشد یک کودک ثابت باشد در طول 4 سال اول دیگر با تریلی هم جابجا نخواهد شد پس هرچه جلوتر برویم از رشد کمی کاسته وبه رشد کیفی اضافه می شود. بنا براین تصور ما این بوده و هست که رشد کیفی داشته باشیم
3- رشد کیفی متضمن تخصص است و بدون استاد میسر نیست. دوستانی مانند حضرتعالی که تخصص این کار را دارید با باز کردن گوشه های پنهان و توضیح و روشنگری نقش متعالی را می توانید ایفا کنید. با انتقاد تنها هیچ پدیده ای دچار بهبود کیفیت نمی شود راه حل و راهکار نیاز است و از همه مهمتر شوق و انرژی خاص
4- در چنین فضا های عامی اگر بحث ها مختص مسائل فنی و تکنیک صرف شود برای بسیاری خسته کننده می شود. این گروه  تا آنجا که شنیده ام بین 4 تا 5 هزار عضو دارد. مگر چند نفر متخصص موسیقی هستند. اگر ما با یک سایت روبرو بودیم میتوانستیم با ایجاد تاپیک هایی خاص هر موضوع افراد را کانالیزه کنیم و به آن طرف سوق دهیم ولی اینجا کی تالار بزرگ و سویت مانند است و دیوار های داخلی ندارد و این یکی از مشکلات است. اگر دوستانی بتوانند سایتی ایجاد کنند که بتواند پارتیشن بندی در آن صورت پذیرد میتوان سازماندهی مناسب نیز نمود.  بنا براین با گله کردن کاری پیش نمی رود و بازکردن هرگونه باب گله و رو دررویی بین افراد همین صمیمیت را هم از بین خواهد برد.
5- پیشنهاد من این است که شما بعنوان یک پیشکسوت باب هایی کلیدی  را باز کنید و پیرامون آن بحث های کلیدی را رهنمون شوید بزودی افراد علاقمند به آن باب و موضوع پیرامون شما گرد خواهند آمد. و بگذاریم در یک محیط دمکراتیک بحث های سازنده در گیر شود. مشتریان هر موضوعی درگیر خواهند شد.

شاد تندرست و دیر زی مهرفزون
محسن سلیمانی


2010/5/1 faramarz samii <fsamii@yahoo.com>
با درود متقابل به محسن عزیز و گرامی بله ارادت دارم خدمت ایشان و عرضی هم نکردم.بسیار هم سپاسگزارم از محبت ایشان.اما انچه من را سخت دلنگران کرده غیبت ناگهانی و بی خبر محسن سعید پور نازنین است.چه اتفاق افتاد و یا چه گذشته است بر او که دیگر نه جوابگوی تلفن است و نه ایمیلی را پاسخ میدهد.همان طور که اگاه هستید اخرین بار پس از اغاز سال نو با ایشان حرف زدم و گفتم که نسخه ای از اثار تقدیم استاد خرم شد.با فضل اله توکل هم تماس گرفتم اما به استاد فرهنگ شریف زنگ نزدم تا نسخه های انان برسد و گفت به من که در راه است و همین یکی دو روز که پس از ان دیگر خبری ازو نیست
گذشته ازین اعضائ گروه نیز سکوتی سنگین کرده اند و اصولا با انکه کسانی امروز هستند نظیر اقای کاظمیان و یا ارتین از المان که ضمن تنوع بخشیدن به فضا کماکان در خط و مشی اصلی گروه قرار دارند اما بنظر شاید نارسای من این سایت با ان اهداف متعالی اندک اندک به مکانی برای تفریح و تنوع و دیدار و اظهار نظر هایی که بعضا به هیچ روی کار شناسانه هم نیست. شده است البته من فی نفسه نه مشکلی و نه مخالفتی با این رفتار دارم ولی منظور اصلیم محتوای کار است که فاصله ای عمیق و عجیب با انچه مد نظر یاران گرامم بود پیدا کرده است.به هر روی یاران لطف کنند و من را هم از احوال وی اگاه نمایند که با خود کم و بیش میکردم که شاید این خبر را در سطح سایت مطرح کردن شاید صلاح نباشد چه بکلی در گنگی و نا اگاهی کامل هستم.با عرض ارادت مجدد حضور تمامی یاران گرامی
فرامرز سمیعی


From: mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
To: faramarz samii <fsamii@yahoo.com>
Sent: Thu, April 29, 2010 2:45:42 PM
Subject: با سلام

با درود فراوان بر فرامرز گرامی
مهتر دکتر لطیف گچکار از استادان دانشگاه  و دکترای طب عفونی می باشند و بسیار هم آقا هستند و تقریبا در راس گروه عاشقان گلها. محض استحضار عرض شد تا خدای ناکرده سوء تفاهمی پیش نیاید.
شاد تندرست و پایدار زی
محسن سلیمانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر