۱۳۹۲ خرداد ۳۰, پنجشنبه

1 ارکستر گلها و دلکش




 به قول دوستان باید از سرکار خانم شیرازی سپاسگزار بود که دوباره عطر گلها را در این گروه پراکنده کردند
و دوباره همه را در مسیر واقعی سایت قرار دادند و همه را به ذوق واداشتد
و جالب وقتی خانم شیرازی نیستن در گروه مطلب ها راجب به گلها خیلی کم می شود و با امدن ایشان دیگران هم دوباره فعالیت را از سر می گیرند و این جای بسی خوشحالی دارد
القصه
در ان زمان دلکش بیشتر رفت به طرف موسیقی ایرانی تا برنامه های گلها

درود بر شما . خانم صادقی گرامی اینکه دلکش به چه سمتی رفت نظر شخصی شماست در آن زمان دلکش برای هر برنامه ای که توسط ارکستر بزرگان موسیقی تدارک دیده میشد شرکت میکرد و اینطور نبود که فقط بسمت برنامه موسیقی ایرانی برود اما بدین جهت در اذهان عمومی اینطور استنباط شد چون دلکش برنامه های فوق العاده بدون نقصی در موسیقی ایرانی اجرا نمود که بمراتب از اجرای خوانندگان زن در برنامه گلها و یا برخی آقایان در برنامه گلها شنیدنی تر تکنیکی تر و زیباتر بودند

 و از گفته ها چنین به نظر مییاد که
بانو دلکش با جناب پیر نیا اختلاف پیدا می کنند و از جمع دوستان قهر می کند

اتفاقا خانم صادقی گرامی لازم به ذکر میدانم عرض کنم دلکش خواننده ای فوق العاده مغرور بود اما هیچوقت با پیرنیا مشکلی نداشت و اتفاقا در مطالب گذشته هم عرض کردم که این پیرنیا بود که با حضور دلکش در برنامه گلها مخالف بود حال چرا و به چه علت دیگر مهم نیست من بدنبال مقصر نیستم هم پیرنیا هم دلکش گنجینه های ما هستند 
وبانو دلکش  کارهای  بسیارزیبای در موسیقی ایرانی انجام می دهد

البته نمیدانم این نامه شما فقط اظهار نظر شخصی بود یا علاقه ویژه به خانم دلکش یا برعکس به آقای پیرنیا دارید در هرحال به شما پیشنهاد میکنم موسیقی ایرانی دهه سی ایشان را گوش دهید و طعم موسیقی ایرانی واقعی را بچشید یا برنامه آموزش آواز توسط دلکش که فوق العاده کمیاب میباشد را تقاضا دهید تا گروه برایتان بگذارند و لذت ببرید .

اگر اینجانب هم زیاده روی کردم بر من ببخشید

----- Forwarded Message -----
From: Edouard-Henri De Sèze <desezeedouardhenri@yahoo.fr>
To: "friends-of-radio-golha@googlegroups.com" <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
Sent: Thursday, 20 June 2013 8:19 PM
Subject: ارکستر گلها و دلکش

 
درود بر دوستان گلها، 
آقای پیرنیا مرد بسیار فرهنگ دوست و با ذوقی بودند. اما مثل همه انسانها عاری از خبط و اشتباه هم نبودند. از بزرگترین اشتباهات ایشان سر باز زدن از دعوت زنده یاد دلکش به برنامه گلها بود. ایشان حتی به حرف بنان و قوامی که معتقد بودند دلکش "خواننده درجه اول زن "  ( نقل مستقیم از مصاحبه با بنان ) می باشد، نیز ترتیب اثر نداد و در حرف و نظر خودش استبداد به خرج داد. نباید فراموش کرد که آقای پیرنیا گر چه مرد با ذوق و موسیقی دوست بود اما موسیقیدان نبود. به هر صورت ان کسی که از عدم شرکت دلکش در برنامه گلها متضرر شد، دلکش نبود، برنامه گلها بود. 
از همه دوستانی که اطلاعاتی مستند در این باره دارند دعوت میکنم که اطلاعاتشان را در اختیار دیگران قرار دهند.
بهنام               
 

De : nozar ali <asbesepeed@gmail.com>
À : ocean896@hotmail.com
Cc : "shirazi.nasim@yahoo.com" <shirazi.nasim@yahoo.com>; radio golha <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>; "rickplay_1@yahoo.com" <rickplay_1@yahoo.com>; 5959678@gmail.com; arash_bashar@yahoo.com; momid1358@yahoo.com; behdadahmadkhani@gmail.com; nickhah.m@gmail.com; Amir Tighnavard <amirtom20@yahoo.de>; javad_hamedifar@yahoo.com; kiumars_o@yahoo.com; fater.pajouh@yahoo.com; bondarhamid@yahoo.com; sada1t@yahoo.com; Mohsen Soly <mohsen.soly@gmail.com>; mahmoosavi@gmail.com; hshojaadini@gmail.com; ghasedakebaharam@gmail.com; farzamfar@hotmail.com; soleimanimahmood@yahoo.com; erafeie@yahoo.com; mehdisafinia@yahoo.com; alifarzan72@yahoo.com; desezeedouardhenri@yahoo.fr; asgharakbarzadeh2000@gmail.com; jamshid_kordi@yahoo.com; salamsetareh@gmail.com; hadi.homami@gmail.com; jafari52@yahoo.com; mahmoudamirkahriz00@hotmail.com; hjtghrmn@yahoo.com; k_yahyazadeh@yahoo.com; ahmadmfard@gmail.com; pejmanpoorbakhtiar@yahoo.com; g_fakharian@hotmail.com; latifgachkar@yahoo.com; saeid_14400@yahoo.com; moayyed48@yahoo.com; javad_jamshidi@hotmail.com
Envoyé le : Lundi 17 juin 2013 11h09
Objet : Re: ارکستر گلها

با سلام،
گلهای رنگارنگ تا شماره ی 405 زمان اقای پیرنیا بوده.در این دوره می بینیم که برنامه های زیادی با اواز قوامی(فاخته ای)اجرا شده و از حدود برنامه ی 270 که دیگربنان حضورندارد قوامی تا اخر با صلابت حضور دارد و به گفته ی صاحبنظران اهمیت درجه یک دارد.نمی دانم چرا برای بزرگ تر جلوه دادن بنان سعی می کنند از قوامی بگذرند؟هرکس جای واقعی خود را دارد.
نیز اقای پیرنیا توجه و علاقه به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر الهه  از برنامه های 300 به یعد داشته و ترانه های بسیار زیبایی به او داده که باز به نظر صاحب نظرانی بسیار خوب اجرا کرده.
به شهیدی هم برنامه های مهمی چه در مقام اواز چه تصنیف چه هردو داده شده با تعدادبالا که لطف خاص خود را دارند.
اگر اشتباه نکنم ذبیحی فقط یک گلهای رنگارنگ دارد ولی سری برنامه های  برگ سبز را پیرنیا به گفته ی خودش فقط به خاطر ذبیحی برپا کرد و تا 14-15 برنامه ی اول را فقط او خوانده و بعد باز چند برنامه دارد.
با ارزوی اوقات خوب و بسیار خوب برای همگی.
نوذر


2013/6/16 ocean 896 <ocean896@hotmail.com>
البته در این مقاله اطلاعاتی که میخوانید فقط مربوط به دوره مدیریت آقای پیرنیا میباشد . بطور ویژه گلهای جاویدان و برنامه های ابتدایی گلهای رنگارنگ.

گلهای جاویدان بطور معمول از یک رب تا سه رب و گاهی تا یکساعت اجرا میشده و اغلب در طول برنامه یک یا دوساز با خواننده خودنمایی میکرده است . و اشعار شعرای متقدم در اولویت واقع میگردیده .
اما در گلهای رنگارنگ ارکستر تنوع بیشتری بخود گرفت و اشعار نیز از شعرای معاصر مثل رهی معیری که سهم بخصوصی در این برنامه داشت و خانم منیره طه و نواب صفا و گاهی معینی کرمانشاهی  انتخاب میشد .خوانندگان درجه اول مرضیه و بنان بودند و خوانندگان درجه دوم آقایان عبدالعلی وزیری و قوامی و ذبیحی و ملکه حکمت شعار .

آهنگسازان گلها اغلب تجویدی و محجوبی میباشند .


البته دوستان و خوانندگان گرامی مقاله ، این حقیر قصد نداشته و ندارم که زحمات آقای پیرنیا را نادیده بگیرم اما طبق مدارک و مستنداتی که بدست اورده ام آنچه مشخص است نوازندگان گلها می خواسته اند که خانم دلکش هم در این برنامه ها شرکت کند ولی دکتر پیرنیا سرپرست گلها با این امر مخالفت میکرده اند . البته در دوره ای هم نوازندگان گلها دلخوشی از دکتر پیزنیا نداشته اند و بارها در روزنامه ها و مجلات مختلف گفته بودند اقای پیرنیا در موسیقی وارد نیست . در مورد دستمزد خویش نیز بارها شکایت کلامی داشتند که چرا سایر ارکسترهای رادیو هشت هزار ریال دریافت میکنند و چون ایشان برنامه های شان دوبار پخش میشده مجموعاً 16 هزار دریافت میکرده اند اما ارکستر گلها در کل شش هزار دریافت میکرده و برنامه ها نیز ارشیو میشده و پس ماهی یا سالی دوباره در رادیو احتمالاً پخش میشد . هرچند که ارکستر گلها مدعی بوده زحمتی که برای درست کردن برنامه میکشیده بمراتب کاری سخت  تر از سایر ارکسترهای دیگر رادیو بوده است . 


نوازندگان برنامه های گلها در ابتدا بدین شرح بوده اند . 
-ابوالحسن صبا-ویلن
-تجویدی-ویلن
-خالدی-ویلن
-محجوبی-پیانو
-ورزنده-سنتور
-مجد-تار
-عبادی-سه تار
-کسایی-نی
-شیرخدایی-قره نی
-ایزدی-ویلنسل
-احمد مستان-کنترباس
-حسین تهرانی و افتتاح ضرب
--
 
---
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "دوستان راديو گلها" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.
 
 







--
 
---
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده‌اید که در گروه Google Groups "دوستان راديو گلها" مشترک شده‌اید.
برای لغو اشتراک در این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به friends-of-radio-golha و unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه‌های بیشتر، از https://groups.google.com/groups/opt_out دیدن کنید.
 
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر