۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

MediaNews.ir

MediaNews.ir


امروز دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌شود

Posted: 29 Jun 2013 01:33 PM PDT

دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی با رویکرد رسانه‌های اجتماعی در سازمان همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان با حضور اساتید، کارشناسان و فعالان رسانه‌های اجتماعی یک‌شنبه 9 تیرماه جاری در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه این همایش، هدف اصلی دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی این است تا با تعامل بیشتر میان پژوهشگران، مدیران و مسئولان تصمیم گیرنده سازمانی راه را برای بهینه‌سازی و شناخت ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، راهکارهای و کاربردهای رسانه‌های اجتماعی فراهم نماید.

محورهای همایش

کارکردهای رسانه‌های اجتماعی برای سازمان‌ها
طراحی، توسعه و کاربرد رسانه‌های اجتماعی سازمانی
فرهنگ سازمانی، آموزش و رسانه‌های اجتماعی
تبلیغات و بازاریابی با رسانه‌‏های اجتماعی برای رونق کسب‌‏وکارها
بررسی علل و موانع بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در سازمان‌های ایرانی
استراتژی و سیاست سازمان‌ها در ایجاد و یا مواجهه با رسانه‌های اجتماعی
روش‌های ترویج رسانه‌های اجتماعی سازمانی در دستگاه‌های همراه
تجارب عملیاتی و پیشینه عملی سازمان‌های ایرانی و خارجی
راه‌های بررسی اثربخشی و تحلیل بازخورد سازمان‌ها در رسانه‌های اجتماعی

این همایش با همکاری و مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرکز ملی فضای مجازی و شرکت ریباز برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سخنرانان می‌توانید به آدرس http://smday.ir مراجعه کنید.

ارتش آمریکا مقالات گاردین را فیلتر کرد

Posted: 29 Jun 2013 01:33 PM PDT

ارتش آمریکا مانع از این می‌شود که سربازان بتوانند در اینترنت ارتش به مقالات روزنامه گاردین دسترسی داشته باشند. این اولین بار نیست که ارتش دست به چنین اقداماتی می‌زند.


به گزارش خبرگزاری آلمان، به دنبال افشاگری روزنامه گاردین درباره رسوایی اطلاعاتی «پریسم»، حالا ارتش ‌آمریکا تلاش می‌کند نگذارد سربازان ارتش به بخشی از مقالات گاردین دسترسی داشته باشند.


یک سخنگوی ارتش سایبری آمریکا تایید کرده که برخی مقالات سایت گاردین فیلتر شده است. این مقالات اطلاعات مخفی «ان اس ای» یا همان آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش کرده‌اند.


رسوایی «پریسم» فاش ساخت که آژانس امنیت ملی آمریکا دست به کنترل و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده اطلاعات مربوط به ارتباطات شهروندان زده است. البته چندی نگذشت که همین روزنامه فاش کرد که این کار توسط نهادهای امنیتی بریتانیا نیز صورت می‌گیرد و آن‌ها این داده‌ها را در اختیار همکاران آمریکایی خود نیز قرار می‌دهند.


اشپیگل آنلاین روز شنبه گذشته (۲۲ ژوئن/اول تیر) به نقل از روزنامه گاردین نوشت، نهادهای اطلاعاتی بریتانیا به‌صورت مخفیانه ترافیک اینترنت را در سراسر جهان در گره‌گاه‌های اصلی آن شنود می‌کنند. مواردی که مورد تجسس قرار دارند، اطلاعات مربوط به ایمیل‌ها، مکالمات تلفنی و نیز موضوعاتی هستند که در شبکه فیسبوک توسط اعضای آن منتشر می‌شود.


ارتش سایبری آمریکا و چند «وظیفه»

وظیفه اصلی ارتش سایبری ‌آمریکا جلوگیری از حملات هکرها علیه مراکز نظامی ایالات متحده است. اما به‌نظر می‌رسد که از این نیرو برای فیلتر برخی رسانه‌ها که دست به افشاگری علیه اقدامات دولت آمریکا می‌زنند نیز استفاده می‌شود. مقالاتی که اکنون در همه دنیا منتشر شده و نقل محافل است.


افشاگری گاردین از فعالیت جاسوسی بریتانیا در اینترنت، براساس اسنادی بود که ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه شنود "پریسم" آمریکا در اختیار این روزنامه قرار داد. اسنودن در این باره گفته بود که افشای "بزرگترین عملیات جاسوسی در تاریخ بشر" در جهت "حراست از آزادی‌های اساسی مردم" در سراسر جهان است.


او متخصص شبکه‌های کامپیوتری و همکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا است. اسنودن در حال حاضر در فرودگاه مسکو است. دولت آمریکا ضمن ابطال گذرنامه اسنودن تلاش می‌کند مقام‌‌های روسی را به استرداد او وادار کند. او اوایل ماه ژوئن اطلاعات مربوط به شبکه عظیم جاسوسی دیجیتال آمریکا٬ موسوم به برنامه "پریسم" را در اختیار روزنامه‌های گاردین و واشنگتن ‌پست قرار داد.


این اولین بار نیست که ارتش آمریکا از دسترسی سربازان خود به گزارش رسانه‌ها جلوگیری می‌کند. در سال ۲۰۱۰ نیز نیروی هوایی آمریکا سایت گاردین، نیویورک تایمز، اشپیگل و لوموند را بلوک کرد. علت این اقدام آن زمان افشاگری‌های ویکی‌لیکس بود.

برگزاری مسابقه پینت بال ویژه خبرنگاران و عکاسان در برج میلاد

Posted: 29 Jun 2013 01:32 PM PDT

روابط عمومی برج میلاد تهران اقدام به راه اندازی مسابقات پینت بال جام خبرنگاران و عکاسان کرده است.

خبرنگاران و عکاسان هر رسانه می توانند در قالب تیم های 7 نفره( 5 نفر بازیکن اصلی و 2 نفر جایگزین) از رسانه خود و از تاریخ 5 تیرماه در سایت برج میلاد تهران ثبت نام کنند.

تیم ها تحت عنوان و نام خبرگزاری و یا روزنامه نامگذاری خواهد شد. هر روزنامه یا خبرگزاری می تواند تنها یک تیم معرفی کند.

خبرنگاران و عکاسان تنها تا تاریخ 10 تیرماه فرصت ثبت نام دارند و تیم هایی که بعد از تاریخ ذکر شده اقدام به ثبت نام کنند نمی توانند در مسابقات جام رسانه شرکت کنند.

مسابقات جام رسانه در ایام ماه مبارک رمضان در محل مجموعه پينت بال برج ميلاد برگزار می شود.

خبرنگاران جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند با روابط عمومی برج میلاد تهران به شماره ۸۵۸۵ تماس حاصل کنند.

آدرس اینترنتی: http://www.tehranmiladtower.ir/paintball

کدام استان‌ها بیشترین کاربر اینترنت را دارند؟

Posted: 29 Jun 2013 01:32 PM PDT

آمارها گویای آن است که استان‌های مازندران، تهران، اصفهان، خوزستان و سمنان استان‌هایی هستند که به ترتیب بالاترین ضریب نفوذ‌های اینترنت را دارند.

به گزارش ایسنا، ضریب نفوذ اینترنت در سال 91 حدود 61.06 درصد اعلام شده که در این میان استان مازندران با داشتن ضریب نفوذ 83.85 درصدی پرکاربرترین استان کشور به شمار می‌رود.

هم‌چنین استان‌های تهران با ضریب نفوذ 78.55 و اصفهان با 70.48 درصدی دومین و سومین استان‌های پرنفوذ کشور به‌شمار می‌روند.

هم چنین بنابر آمارهای ارائه شده توسط مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) استان خوزستان با 68.04 درصد ضریب نفوذ اینترنت چهارمین استان از نظر دسترسی کاربران به ‌شمار می‌رود.

پس از خوزستان استان سمنان با ضریب نفوذ 65.45 درصدی دیگر استانی است که از نظر تعداد کاربران اینترنت در سطح بالایی قرار دارد.

طبق آمارهای ارائه شده از میان ساکنان استان قم نیز 64.71 درصد افراد کاربر اینترنت محسوب می‌شوند و ضریب نفوذ اینترنت در استان گیلان 63.48 درصد است.

ضریب نفوذ اینترنت در سایر استان‌های ایران نیز از این‌ قرار است: فارس 61.33، قزوین 54.24، سیستان و بلوچستان 41.77، همدان 54.01، یزد 57.56، کهکیلویه و بویر‌احمد 45.09، لرستان 43.89، زنجان 53.4، خراسان شمالی 39.57، ایلام 49.56، فارس 61.33، مرکزی 50.9، کرمانشاه 46.21، بوشهر 56.39، زنجان 53.04، کردستان 48.35، کرمان 40.79، خراسان رضوی 59.24، البرز 55.08، خراسان جنوبی 39.82، یزد 57.56، گلستان 60.18، چهارمحال و بختیاری 54.46.

اما طبق این آمارها دسترسی مردم به اینترنت در تمام استان‌ها بیش از 30 درصد است و در کشور 22 استان ضریب نفوذی بین 30 تا 60 درصد و 9 استان هم بین 60 تا 90 درصد ضریب نفوذ دارند و هیچ استانی هم کاربر بیش از 90 درصد را تجربه نکرده است.

رئيس صدا و سيما: ۹۰ درصد مردم ايران مخاطب دائم رسانه ملي هستند

Posted: 29 Jun 2013 01:32 PM PDT

رئيس سازمان صدا و سيما در همايش افق رسانه اعلام كرد: مطالعات ما نشان مي‌دهد 90 درصد مردم ايران به رسانه ملي اعتماد دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيد عزت الله ضرغامي در همايش دوره‌ای افق رسانه در سالن همايش‌های بين المللي صدا و سيما گفت: با وجود تلاش‌های مخالفان نظام و رقباي رسانه‌ای صدا و سيماي جمهوري اسلامي، اثرگذاري رسانه ملي در انتخابات رياست جمهوري و شور آفريني در اين حماسه سياسي مشخص شد.

وی در سخنان خود در اين همايش كه با حضور ریيس جمهور منتخب برگزار شد تاكيد كرد: با حضور دكتر روحاني به عنوان شخصيتي توانمند، شجاع و با انگيزه بالا براي خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوري اسلامي، حتماً گام‌هاي بلندي در چارچوب آرمان‌هاي امام عزيز، رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران برداشته خواهد شد.

ضرغامي در اين همايش با تبريك انتخاب شايسته و مبارك روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران و قدرداني از حضور وي در اين همايش افزود: وی شخصيتي انقلابي، مبارز، پرتلاش و موفق در صحنه‌هاي خدمت به ملت بوده‌اند.

تولید انواع ساختارهای رسانه‌ای در 160 شبکه رسانه ملی

وي گفت: رسانه ملي با برخورداري از 160 شبكه تلويزيوني و راديويي در سطح ملي، استاني و فراملي با توانمندي بسيار بالا در توليد انبوه انواع ساختارهاي رسانه‌اي اعم از فيلم، سريال، انيميشن تا توليدات خبري، گزارشي و اطلاع رساني فعاليت دارد.

ضرغامي افزود: برنامه‌هاي آموزشي و معرفتي و توليدات حوزه‌هاي مختلف تخصصي در شبكه‌هاي ويژه و موضوعي،‌ از ديگر توليدات رسانه ملي متجلي شده و ظرفيتي بي بديل است كه به عنوان بازوي پرتوان نظام در خدمت دكتر روحاني و دولت خدمتگزار خواهد بود.

وي یادآور شد: اين وظيفه ماست و با اشتياق كامل و با انگيزه بالا آماده‌ايم تا مانند گذشته مأموريت‌هايي كه در موضع حمايت از دولت جمهوري اسلامي داشته‌ايم با هماهنگي رئيس جمهور منتخب و ديدگاه‌هايي كه دارند به نتيجه برسانيم.

هیچ رقیبی رابطه صدا و سیما با مردم را قطع نکرد

رییس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: ملت ايران با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‌كنند و گرچه در اين سالها رقباي ديگري با فناوري‌هاي مختلفي كه فراهم شده در صحنه حضور يافته‌اند اما هيچ يك نتوانستند رابطه ملت را با صدا و سيماي جمهوري اسلامي قطع كنند. خلق صحنه‌هاي بزرگ ملي مانند همين انتخابات كه در تاريخ به يادگار خواهند ماند به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي مرهون تلاش‌هايي است كه همكاران عزيز ما در رسانه ملي انجام مي‌دهند و اين به واسطه اعتماد مردم به آنان است.

همچنين ضرغامي در سخنانش با قدرداني از حضور رئيس جمهور منتخب در رسانه ملي گفت: از اين كه رئيس جمهور منتخب لطف كردند و در نخستين روزهايي كه به كار مشغول شدند در نشست افق رسانه و همكاران عزيز ما در رسانه ملي حاضر شدند صميمانه قدرداني مي‌كنم.

ریيس سازمان صدا و سيما با اشاره به اينكه مردم به نظام و رسانه ملي اعتماد دارند، افزود: با وجود تمام تلاش‌هايي كه شبكه‌هاي ديگر در طول انتخابات انجام دادند براي اينكه مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي راي دلسرد شوند و شايعات زيادي پراكندند تا مردم را نااميد و مايوس كنند اما مردم با شور و اشتياق حاضر شدند و انتخاب شايسته‌اي انجام دادند و فرصت مجددي براي تغيير و تنوع و شور و انگيزه و ميل به خدمت رساني به مردم ايجاد كردند.

قطع 19 باره شبکه‌های ماهواره‌ای ایران

وي اضافه كرد: امروز قطع مكرر شبكه‌هاي ماهواره‌ای ما از روي ماهواره‌هاي معروف دنيا كه در طول سال گذشته به 19 بار قطعي رسيد، حاكي از تاثيرگذاري و كارامدي شبكه‌هاي جمهوري اسلامي است.

رئيس رسانه ملي تصریح کرد: در حالي كه عليه جمهوري اسلامي ايران صدها و بلكه هزاران شبكه غير اخلاقي و معاند فعاليت مي‌كنند، آنها تحمل چند شبكه ايران حتي شبكه‌اي مثل "آي فيلم" را كه برنامه‌هاي نمايشي پخش مي‌كند نداشتند.

وي افزود: اميدواريم اين توانمندي‌ها را با كمك و راهنمايي ریيس جمهور منتخب و عزيز افزايش دهيم و بتوانيم با تعامل و حسن نيت كار را پيش ببريم. اين امكان و اين ظرفيت بي بديل است و در ابعاد مختلف انجام مي‌گيرد، به ويژه اگر طرح‌هاي بزرگ و تحولاتي در كشور بخواهد صورت گيرد رسانه ملي در آن سهيم است و خودمان را مسئول مي‌دانيم تا خدمات و زحمات دولت را انعكاس دهيم.

ضرغامی با بيان اينكه نظام ما يك نظام سالم است و مديران خدمت‌هاي فراواني به كشور مي‌كنند، گفت: روساي جمهور قبلي خدماتي انجام دادند و اينها در سابقه كشور ماندگار خواهد شد و اميدواريم دکتر روحاني در اين شرايط مهم و تاريخي كه مسئوليت استثنايي رياست جمهوري و امور قوه مجريه را بر عهده مي‌گيرد، بتواند قدم‌هاي بسيار بلند و مفيد و اثربخشي براي سعادت ملت ايران بردارد و ما هم با كمال افتخار در خدمت او هستيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر