۱۳۹۲ خرداد ۲۹, چهارشنبه

[لیمو:13055]: RE: تقلب در انتخابات پاسخ به شبهات

 

 

From: mahdisamadi.personal@gmail.com [mailto:mahdisamadi.personal@gmail.com]
Sent: Wednesday, June 19, 2013 2:16 PM
To: 'lymoo@googlegroups.com'
Subject:

 

هر سه کاندیدای ناموفق اعلام کردند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است. نماینده مهدی کروبی گفت که وزارت کشور با اعلام نتایج شمارش آراء در مناطق روستایی پیش از اتمام شمارش آراء در شهرهای بزرگ ایران، نتایج را تحریف نمود.[48] محسن رضایی در نامه‌ای به تاریخ 24 خرداد، خطاب به آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، ادعا نمود که نظر متخصصین و مدارک و شواهد نشانگر آن است که وی حداقل سه و نیم و حتی تا نه میلیون رأی آورده است و از شورای نگهبان درخواست کرد تا به این موضوع رسیدگی نماید.[49] پس از آنکه احمدی نژاد در سخنرانی بعد از پیروزی خود ادعا کرد که هیچیک از کاندیداها رسماً به شورای نگهبان شکایت نکرده‌‌اند، رضایی نامه خود را منتشر کرد.[50]

گزارشها درباره بی‌نظمی‌ها انتشار می‌یافت. برای مثال یک شاهد گزارش کرد که دو هفته پیش از انتخابات، در روستایی در استان آذربایجان نمایندگان احمدی‌نژاد در میان خانواده‌ها 50 هزار تومان پول نقد برای هر نفر پخش می‌کردند. آنها به روستاییان وعده می‌دادند که در صورت پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات این پرداختها ادامه خواهند یافت.[51] علیرغم این عمل، حمایت از موسوی، قوی به نظر می‌رسید و بیشتر مردم معتقد بودند که وی بیشترین آراء را به دست خواهد آورد. با این حال هیچ یک از روستاییان اجازه نداشتند بستن و مهر و موم کردن صندوقهای رأی را نظاره کنند.[52] در یک منطقه که دارای 1.200 نفر واجد شرایط بود، شمارش رسمی 900 رأی برای احمدی نژاد و 700 رأی برای موسوی را نشان داد. یکی از شاهدان توضیح داد:

هر دهی در ناحیه صندوق رأی خود را داشت و ارتش هم صندوقهای رأی جدا داشتند ... تا نزدیکترین شهر بزرگ فاصله زیادی بود و هیچکس برای رأی دادن در این [حوزه] به آنجا سفر نمی‌کرد ... حتی اگر هم کسی سفر می‌کرد به این ده خاص نمی‌آمد که البته امری طبیعی بود. همچنین، در محلی اینقدر کوچک، 400 مسافر کاملاً انگشت نما می‌شدند.[53]

دیگر ناظران نیز به اختلاف میان واجدین شرایط و آراء شمرده شده، هم در سطح منطقه‌ای و هم استانی پیبرده بودند.[54] در تعداد کثیری از مناطق تعداد آراء به صندوق ریخته شده از تعداد واجدین شرایط رأی در آن حوزه بیشتر بود. یک از بیانیه‌های شورای نگهبان اذعان نمود که بی‌نظمی‌هایی صورت گرفته است، اما بالا بودن تکرار آن را رد کرد. بیانیه مزبور علت وجود اختلاف میان تعداد آراء و تعداد واجدین شرایط رأی در هر حوزه را با توجه به مجاز بودن شهروندان ایرانی برای دادن رأی در خارج از منطقه سکونت خود توجیه کرد

در گزارش تفصیلی گروه دیده بانان سبز از ماجرای تعرفه های انتخاباتی با عنوان معمای شمارگان تعرفه های رای یاد شده است :" موضوع از چه قرار است؟ چرا با وجود مشخص بودن تعداد واجدین شرایط ، در این دوره از انتخابات یازده میلیون برگه رای اضافی چاپ شد؟ و چرا با وجود این همه برگه رای اضافی که چاپ شده بود ، بسیاری از حوزه های اخذ رای در روز انتخابات با کمبود برگه رای مواجه شدند؟ تخلف در امانت تعرفه و طراحی توزیع نامناسب آن، جرمی است که فساد دستگاه اجرا و نظارت را آشکار مي سازد و علاوه بر اینکه باید مرتکبان آن تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، قهرا بطلان انتخابات را در پي دارد. "گزارش سیصد و هفتاد صفحه ای نزدیکان موسوی و کروبی از تقلب در انتخابات
جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): گروه دیده بانان سبز انتخابات، ده روز پس از سخنان رهبر ایران مبنی بر اینکه "انتخابات تمام شده است و معترضان نتوانسته اند دلیلی برای انجام تقلب در ایران ارائه دهند"، بیش از سیصد و هفتاد صفحه از مستندات خود را در اثبات تقلب و تخلف های گسترده در انتخابات دهم ریاست جمهوری منتشر کردند.


این گروه که از نزدیکان آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی هستند در پیشگفتار مستندات خود،خطاب به ملت ایران آورده اند :

"
ما کنجکاوانه به دنبال کشف حقیقت هستیم. دروغ پردازی­ های مستمر رسانه های رسمی، جایی برای اعتماد باقی نگذاشته بود. متأسفانه به علت عدم دسترسی به ستادهای نامزدهاي رقیب یا رسانه­های آنان، امکان دستیابی به حقیقت از زبان آنها نیز ممکن نبود. در انتظار چهره­نمایی حقیقت بودیم که بیانیة یازدهم میرحسین موسوی صادر شد و از همة باورمندان به اصول و چارچوب­هایی که در واقع تبلور مواضع همة ما بود، به تلاش برای استیفای حقوق قانونی و شرعی شهروندان جمهوری اسلامی دعوت كرد. آستین­ها را بالا زدیم و با نهایت دقت، انصاف و به دور از پیشداوری، به جمع آوری مدارک و شواهد پرداختیم. آنگاه سعی کردیم یافته­هایمان را بر اساس روشی علمی در کنار هم بچینیم و با کنار هم گذاشتن قطعات این پازل بزرگ، با طمأنینه و حوصله، تصویر واقعی انتخابات را بازسازی کنیم. "

این گروه یاد آور شده اند که آنچه اکنون به عنوان گزارش تقلب در سیصد و هفتاد صفحه ارائه کرده اند ، همه مدارک و استناداتی نیست که در اختیار دارند .فعلا به این دلیل از ارائه دیگر اطلاعات و مستندات خودداری می کنند که ممکن است ارائه دهندگان این اطلاعات در معرض خطر جدی قرار گیرند:

"
حجم اسناد و مدارکی که جمع آوری کرده­ایم بیش از آن است که بطور کامل در اینجا آورده شود و اطمینان داریم که شواهد بسیار دیگری نیز در دسترس یکایک شما قرار دارد. شواهد و مدارك فراواني در اختيار داريم كه متأسفانه هرگونه اشاره به اين اسناد ممكن است دوستاني را كه از سر دل­نگراني نسبت به آيندة اين سرزمين در اختیار ما قرار داده اند ، در معرض خطر جدي قراردهد و از اين رو، به­ويژه با توجه به رسابودن مدارك عرضه شده در اين گزارش 370 صفحه ای فعلا از انتشار آن­ها خودداري می کنیم ."

گروه دیده بانان سبز در بیانیه خود تقلبی را که در انتخابات اتفاق افتاده است ، " تقلب بزرگ " نامیده اند که دامنة آن تصرف در ميليون­ها برگ تعرفه و رأي، استفادة غيرمجاز از امكانات ملي و رسانه­هاي عمومي، دروغپردازي و اشاعة زشتي و پلشتي در بيدادگاه­ها و زندان­ها را در بر مي­گيرد.

گروه دیده بانان از تخلفات گسترده و مقدماتی پیش از برگزاری انتخابات یاد کرده اند و دلایل خود را برای انجام تخلف های مقدماتی در انتخابات دهم در بند های متعدد ارائه کرده اند که مهم ترین این دلایل عبارت است از :
.
"
جلوگیری از اجرای کامل قانون نظارت نمایندگان نامزدها در مراحل کار انتخابات ،ورود نظامیان به عرصه قانون اساسی بر خلاف نص صریح قانون اساسی ، بستن تلفن‌هاي موبايل و تلفن‌هاي معمولي و قطع ارسال پيام و پيامك. تبلیغات سو در باره برخی از نامزدهای ریاست جمهوری و هوادارانشان از جمله وابسته به بیگانه معرفی کردن آنها"



این گروه ، با استناد به تعاريف علمی و قانونی در منابع معتبر، هر اقدام ارادی سوء در خصوص «تعرفة انتخاباتی» را از مصادیق تقلب دانسته است :". موضوع تعرفه­ها از دو جهت در سرنوشت هر انتخاباتي اهمیت دارد: یکی در اقدامات مجری و ناظر پیش از انتخابات و چاپ و توزیع آنها و دیگری در عملیات رأی­گیری مجری و نظارت ناظر مدعی صیانت این کار. موضوع تعرفه­ها از دوجهت در سرنوشت هر انتخاباتي اهمیت دارد: یکی در اقدامات مجری و ناظر پیش از انتخابات و چاپ و توزیع آنها و دیگری در عملیات رأی­گیری مجری و نظارت ناظر مدعی صیانت این کار."

در گزارش تفصیلی گروه دیده بانان سبز از ماجرای تعرفه های انتخاباتی با عنوان معمای شمارگان تعرفه های رای یاد شده است :" موضوع از چه قرار است؟ چرا با وجود مشخص بودن تعداد واجدین شرایط ، در این دوره از انتخابات یازده میلیون برگه رای اضافی چاپ شد؟ و چرا با وجود این همه برگه رای اضافی که چاپ شده بود ، بسیاری از حوزه های اخذ رای در روز انتخابات با کمبود برگه رای مواجه شدند؟ تخلف در امانت تعرفه و طراحی توزیع نامناسب آن، جرمی است که فساد دستگاه اجرا و نظارت را آشکار مي سازد و علاوه بر اینکه باید مرتکبان آن تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، قهرا بطلان انتخابات را در پي دارد. "

دیده بانان با ارائه چندین سند اعلام کرده اند :" روشن است که دستکم چهار میلیون تعرفه برای مهندسی آراء مخفیانه چاپ شده است ."

این گزاراش مبسوط همچنین وضعیت ارسال تعرفه به خارج از کشور را نیز به طور جداگانه بررسی و اثبات می کند که اعداد اعلام شده در این خصوص از سوی وزارت کشور متناقض و نادرست بوده است.


دیده بانان سبز انتخابات در بیانیه خود ضمن ارائه دلایل و مستندات خود برای اثبات تخلف در تعرفه های انتخاباتی تاکید کرده اند:" چنین نیست که اگر چند برگ تعرفه توسط خود دستگاه اجرا و نظارت بر انتخابات جابجا شده، صرفا فلان صندوق یا شعبه فاسد است، بلکه اصل عمل مجرمانة مجریان و ناظران دست­اندرکار چاپ و توزیع تعرفه موجب فساد در کل انتخابات می­شود. احراز سوء نیت دستگاه اصلی نظارت و اجرا با این عمل مجرمانه و قرائن دیگر صرفا موجب تشکیک در اصل صحت انتخابات نمی­شود، بلکه ثابت شدن دخل و تصرف در تعرفه­ها، که در انتخابات اخير بطور گسترده اي بوقوع پيوسته است، به تنهايی برای بطلان چنين انتخاباتی کافی است. از این گذشته، اگر ثابت شود که متولیان انتخابات، اعم از متوليان نظارت و اجرا، در گزارش خود نسبت به موضوع تعرفه یا هر مورد دیگری از مقدمات انتخابات، دروغ گفته و پنهان­كاري كرده­اند، اين تنها شائبه اي برای تقلب محسوب نمی­شود، بلکه داشتن قصد مجرمانه و به اصطلاح سبق تصميم و سپس انجام و ارتكاب تقلب را اثبات مي­كند كه علاوه بر بطلان نتيجة بدست آمده، از عوامل تشديد كنندة جرم براي مرتكبان آن است. اصل صداقت و امانتداری اگر در رفتار مجری و ناظر مخدوش شود، عزم پیشین برای تقلب را اثبات مي كند وموجب آن مي شود كه انتخابات باطل شود.."

دیده بانان سبز برای اثبات مدعای خود در باره معمای تعرفه های رای ،آمار و ارقام متعدد ارائه کرده و به نقد گزارش شورای نگهبان در این خصوص پرداخته اند .

بخشی دیگر از گزارش دیده بانان به تشریح ماجرای افزایش شرکت کنندگان دربرخی از شهرها نسبت به تعداد واجدان شرایط اختصاص دارد .دلایلی که نشان می دهد دربیش از 350 شهرستان تعداد آراء ماخوذه از مردم تا حدود 150درصد بیش از افراد واجد شرایط رای دادن بوده است .به عبارت ساده تر در آن شهرستانها چیزی تا حدود 50 درصد رای غیر واقعی و تقلبی به صندوق­ها ریخته شده است."

در این فصل از گزارش دیده بانان همچنین سخنان کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در این باره مورد توجه قرار گرفته است :" این آمار (ارای اضافی ریخته شده به صندوق ها) حدوداً مربوط به 50 شهر است که مجموع آراء آن شاید قریب 3 میلیون رای است ."

دیده بانان در باره این اظهار نظر چنین نوشته اند :

"
سخنگوی شورای نگهبان صریحا به افزایش آراء ماخوذه در 50 شهر و 3 میلیون رای اعتراف کرده است، البته بدلیل تنگ شدن قافیه، در پی این اعتراف ناظر بر انتخابات، روابط عمومی شورای نگهبان طی بیانیه­ای افزایش آراء را معلول مهاجرت تفریحی به ییلاقها و مناطق خوش آب و هوا دانسته است."

سپس افزوده اند :" مگر می شود، در میان حدود 350 شهرستان، به روایت کاندیداها 170 تا 200 شهر و به روایت سخنگوی شورای نگهبان تنها 50 شهر، تقلب صورت گرفته باشد و کسی ادعا کند که این انتخابات صحیح و سالم است."


این گروه نزدیک به نامزدهای معترض با ارائه دلایل متعدد قانونی بر ابطال انتخابات پافشاری کرده اند و گفته اند:" هیئت نظارت شورای نگهبان در انتشار گزارش تفصیلی خود نه تنها صادق نبوده، بلکه در همدستی و همداستانی با وزارت کشور نسبت به رفع و رجوع شواهد تقلب در کار ستاد نتخابات وزارت کشور بر رفتار خلاف آنها صحه گذاشته است."

دیده بانان سبز تنها در بخش مربوط به چاپ تعرفه 49 سند ارائه کرده اند و نوشته اند:"تنها همین ها سند جرمی است که در هر محکمه­ای بطلان انتخابات به علت وقوع تقلب وگسترده را محرز می­کند."

گزارش دیده بانان سبز انتخابات به تخلفات پس از انتخابات نیز پرداخته است .از جمله به زندانی کردن ،کشته و مجروح کردن معترضان به نتیجه انتخابات اشاره کرده است .

دیده بانان سبز در گزارش تفصیلی خود بارها با ا ارائه مستندات خود خواهان ابطال انتخابات شده اند :

"
محکم تر از همیشه بر ناراستی این انتخابات و فساد آن تأکید می­کنیم. اینک همراه و همگام با نامزدهاي غیردولتی، حق مسلم ده­ها میلیون شهروند شریف ایرانی می­دانیم که خواهان بررسی بی­طرفانه و منصفانة فرآیند و نتایج انتخابات باشند، خواسته­ای که برخلاف ادعاهای بی­اساس حامیان نامزد حكومتي، نه از سر آرزوی کسب قدرت مطرح می­شود، که بیش از هر چیز بر تضمین سلامت انتخابات در نظامی که در آن «میزان رأی ملت است» پاي مي­فشرد.می­دانیم که این تازه آغاز راه است: حقیقت را باید بلندتر از همیشه بازگفت. بر این باوریم که خداوند به ما موهبتی بزرگ بنام عقل داده است و چنان جایگاهی بدان بخشیده که فقیهان تخالف احکام شرع با آن را بر نمی­تابند. مانند امیر کلام بر این عقیده­ایم که نباید حق را با افراد سنجید، بلکه افراد را باید به محک حق زد. ایمان داریم خواندن آنچه در پی می­آید، راه را برقضاوت منصفانه می­گشاید."

برای مشاهده کامل این گزارش می توانید آن را در لینک زیر دانلود کنید:

http://www.4shared.com/file/18032511..._________.html


http://www.rahesabz.net/story/6184

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر